***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

DD:Neuvolan täti käski hakea Rela tippoja ja meikä zombiena käveli suoraan apteekkiin ja osti niitä. :LOL:
Siis en ollut aikaisemmin ennen kuin Nimra puhui noista toisista tipoista edes kuullut niistä ja on todellakin edullisempia ja helpompi se olisi kuurina, kun noita Reloja saa joka päivä syöttää sen 5 tippaa, en kyllä edes tiedä että kuinka kauan??Tietääkö joku?Vai syötetääkö niitä X aika ja sitten kokeillaan ilman ja jatketaan tarvittaessa?

Meillä ei ainakaan Liberot toimi olleskaan vaikka iso vauva, pampersin 2 koko päivisin ja 3 öisin sopii ja ei ole nyt tullut läpivuotoja.

Punahattu ja äijä 5vk :heart:

Muokkausta:Vaateasiaan, niin mä oon henkka ja maukan vakkari asiakkaita vauvalle, musta ne on niin söpöjä ja tulee paljon(liikaakin) ostettua sieltä niitä. =)
Lindexin uusretrot ei uppoa oikein mulle, tai siis esim.ruskeat leveälahkeiset samettihaalarit ja sinapinkeltaiset paidat.Ruskea sinänsä on ihan kiva väri riippuen vaatteesta siis.Tytöille tuntuu usein olevan paljon kivempia vaatteita kuin pojalle, isoille pojalle melkein aina tuntuu olevan tummasävyisiä vaatteita kun taas tytöille löytyy värejä.(miettii jo tulevaisuutta) =)
 
Arki alkaa tasottuu, Isoveli alkaa hyväksyä siskon. Antaa paljon pusuja ja muistaa tulla ilmottaa jos siskolla tulee puklu ja en ite heti huomaa =)
Tyttö on tyytyväinen jos kakka tulee säännöllisesti, meillä käytössä rela-tipat ja mallasuute ni vatsa toimii ja tyttö hymyilevä! Nyt oikein huomaa ku höpöttelee ja hymyilee ku hänelle pitää seuraa tai veli leikkii hänen kanssa! Jotkut ei suosittele sitterii vielä mut meillä viihdytää sitterissä ja touhumatolla. Partsilla nukutaa hyvät unet ja öisin herätää n.3tunnin välein ja kylpy on ihana paikka jos hiukset kastellaan ensin, tyypillinen nainen :LOL:
Odotan ihan innolla ku päästää vauvauintii ku 4kk täynnä, aloitamme siis sisarusryhmässä, samassa missä isoveli ui 2vuotta.
Itseltä tuntuu kilot katoovan näiden kahden pienen kanssa, housut valuu!
Mussupussuminkä kokoisia ne vaatteet on mistä et pidä?voisin ehkä ostaa?
Mut nyt iltapalaa isommalle ja sit salkkareita katsomaan :)
Palaillaan!

Sini ja Nea 5vko
 
Sintzi: Tytärtäni tässä syöttelen ja lueskelen aikani kuluksi ketjuja. Huomasin, että olit maininnut mallasuutteen. Kertoisitko tarkemmin siitä. Olen kuullut vain maitohappobakteereista ja cuplatonista vatsavaivoja poistamaan, mutta tuo oli minulle uutta.

 
Heips!

Nyt on jälkitarkastus takana..Ei voi muuta sanoa kuin, että olipas turha reissu!
Lääkäri oli varmaan vasta valmistunut, kun se oli jotenkin niin hermostunut ja epävarma..se tutki tytön ensin ja sitten se kysy multa, että haluanko mä, että mulle tehdään sisätutkimus.. :eek: no minä vastasin siihen, että "eikös se vähän niinkuin ole pakko tehdä, jos meinaa kelasta jotain rahaa saada.." tai ainakin mun tietojen mukaan jälkitarkastuksessa on käytävä...no eipä se muuta sitten tehnyt kuin katto mun sisälle ja sano, joo valkovuotoa sielä on..! Silloi kun olin esikoisen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa, niin kyllä se lääkäri katto toimiiko mun lantionpohjalihakset ja tutki muutenkin enemmän..ei tää lääkäri osannut edes sanoa juuta eikä jaata kun kysyin voiskos niitä vatsoja jo alkaa tekeen.
no kotona sitten huomasin, että se oli kirjottanut sen kelan lapun ihan väärin...siinä luki, että raskaus on todettu 8 kuukaudella!! tarkoittanee varmaan viikolla...ja että 153 arkipäivää oli kulunut 24.12..joka siis on tytön syntymäpäivä...äh ei taida tulla kelan tukia tälläsellä lapulla..

Mitat oli seuraavat:
paino: 4105g
pituus: 52,5cm
pään ymp.: 37,5

Jennae ja neiti 6viikkoa ja 2 päivää :heart:

Ai niin tosta mallasuutteesta, me syötettiin sitä esikoiselle kun se oli vauva, tais olla ummetukseen, kun ei voi niin pienelle vielä antaa muuta...
 
Pitääkö vauva olla mukana siellä jälkitarkastuksessa? Ite oon kyl ajatellu, että se on pelkästää mua varten, enkä oo aikonu vauvaa "raahata" sinne mukaan :eek: jennaen kirjotusta tossa kattelin...ku oli tutkinu tytön jne...
Meille on annettu ens kuulle vauvan neuvola käynti...liekkö eri käytäntöjä sitte... :/

Täällä taas hyvä yö takana... :wave: Tyttö nukku n. 01.00-8.30 :D ...Toivottavasti nää täydet yöt ei lopu, tai ei oo vaan vaihe...nyt jo varmaan reilun viikon nukkunu täysiä öitä :heart:

vauvis ja "peppana" 4vk+2vrk
 
Vauvahaaveita: Meillä ainakin tytön neuvolalääkäri ja mun jälkitarkastus laitettiin samalle ajalle, joka sitten vähän pidempi. Tämä siis mun toivomuksesta, kun en jaksa useita kertoja ravata. Muistaakseni oli näin esikoisenkin kohdalla ja vauva köllötteli turvakaukalossa sen aikaa kun lääkäri tutki minut.

Mäkin tajusin liian myöhään ton Rela-tippojen kalliuden. No, käytetään nyt tämä purkki ja sit jos tuntuu, että on tarvetta/hyötyä jatkaa niin vois antaa ton Idoform kuurin.

Meillä on nyt muutamana yönä jo nukuttu semmosia 5 tunnin pätkiä alkuyöstä. On vissiin reppana aina noista iltahuudoista sen verran väsy, ettei jaksa heti herätä edes syömään. Oon kyllä ajatellut, että se tekee myös mahalle hyvää kun on tommonen yks pidempi syöttöväli, niin ei oo ruoansulatus koko ajan niin kovilla. Viime yö olikin sitten aivan kamala, kun nukuttiin kyllä jostain puol yhestätoista puol kahteen, mutta sitten syötön jälkeen alkoi tähän asti kaameimmat rohinat ja välillä kuulosti siltä, että toinen tukehtuu limaan. Yritin siinä kaikkea mahdollista yön tunteina... nostin patjan päätypuolta ylös ja heijasin sylissä ja jopa yritin turvakaukaloon nukuttaa, että olis pystymmässä. Koko "syöttöväli" valvottiin ja neljän jälkeen rupesi sitten jo nälkäkin vaivaamaan. Syötin uudelleen ja yritin helpottaa hengitystä suolaliuoksella ja niistäjällä, mutta rohina vaan jatkui. Puoli kuuten asti jatkettiin sitten hyssyttelyä, kunnes uupunut neiti nukahti uupuneen äidin kainaloon kapalossa. No kahdeksan jälkeen kuitenkin noustiin normaalisti ja nyt onkin sitten aamupäikkärit vaunuissa kestänyt jo toista tuntia. Mulla olis kerrankin sopivasti aikaa puuhailla graduhommia, mutta oon niin jumissa ton yön jälkeen, että kahvikuppi ja päämärätön netissä roikkuminen näyttää olevan parempi keino latautua. En oikeen viitti mennä nukkumaankaan vaikka itkuhälytin onkin, kun kuitenkin haluun käydä välillä vilkuilemassa miten neiti pihalla pärjää. Tulipas pitkä sepustus, mutta kevenipä vähän mieli!

|O O ja vielä väsyneempi neiti 2 päivää vajaa 7 viikkoa
 
Niin joo. Sitä piti vielä Mussupussulle sanomani, että mäkään en oo koskaan kauheesti noista Snoopy/Bamse/Hello Kitty -vaatteista välittänyt, mutta esikoinen (siis 2,5 vee :eek: ) on hurahtanut tohon Hello Kittyyn ja nyt sillä sitten on yöpukua ja hiuspantaa ja ties mitä tossua ja ne on sille niin rakkaita, että äiti ei voi kuin katsoa kaiholla niitä ihania Name It:in mekkoja, jotka roikkuu lähes käyttämättömänä kaapissa. Vauvalla kyllä käytetään kaikkea, mitä ollaan lahjaksi saatu, kun en mäkään täällä kotosalla kato mitä päälleni laitan. Toki sit jos lähetään jonnekkin, niin oikein nautin, kun pienempää saan vielä pukea mieleni mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akkamänty:
Sintzi: Tytärtäni tässä syöttelen ja lueskelen aikani kuluksi ketjuja. Huomasin, että olit maininnut mallasuutteen. Kertoisitko tarkemmin siitä. Olen kuullut vain maitohappobakteereista ja cuplatonista vatsavaivoja poistamaan, mutta tuo oli minulle uutta.
joo siis meillä aivan huippujuttu!
Tytöllä mahavaivoja alusta asti ja korvike ym. vauhdettu ja mikään ei auttanu...cuplaton vaihdettii Reloihin ja vaivat vähän helpotti mut neuvolassa kysyin että mitä saa antaa ni suositteli mallasuutetta. Maitoon sekoitan sitä joka päivä vajaa teelusikan ja maha toimii =) tämän jälkee tyttö muuttui täysin, yhtä hymyä nykyää hereillä, nukkuu hyvin ja saa itse päästettyä ilmat pihalle ja kakkaamaankin itse. Mahavaivojen aikaa jumpattii mahaa useasti päivässä ja jouduttii kuumemittaril härnäämää että sai kakattua ja nyt se on menneisyyttä :D Suosittelen kokeilemaan jos on mahavaivoja!
 
Mua kanssa kiinnostaa toi mallasuute, mä yritin kysyä viimeksi kun neuvolan täti käski noita Rela tippoja ostaa samalla mallasuutteesta mutta se vaan sanoi ettei kannata vielä kun voi olla esim.allergioita.
Rela tipoilla ollaan saatu kerran päivässä kakkaa vaippaan mutta ähkii ja puhkii vauva silti ja tuntuu että yrittää useammin saada kakat aikaiseksi joten toi mallasuute voisi olla hyväkin asia meille ainakin kokeiltavaksi.
 
meillekki kuuluu oikein hyvin. Leikkaus meni tosi hyvin ja vauvalla kaikki kivasti. kotona oltu jo kuukausi ja lääkkeitäkään ei mene ennää ku yks. vauva kasvaa kovasti, hynyilee ja juttelee. Painoaki on 4900 ja pituutta 56. Kovasti säikäytti sydänvika mut ku nyt se korjattu niin lapsi elää normaalia elämää ja saapi hoitaa niinku normi vauvoja hoidetaän. Leikkausarpi on aika iso koska avosydänleikkaustehty mutta siitä se vaalenee. Arki on melko tohellusta 3pikkusen kanssa. Vauva hoijjataan paljon ja keskimmäisellä mustasukkaisuutta mutta jospa se tästä... Neiti nyt vähän vajaa 2kk :heart:
 
Mä harrastan vauvahierontaan josta on mun mielestä ollu kaikista eniten apua itkuisuuteen ja et kakkais.. kaikkia lapsia olen heironu ja ollu tosi paljo apua. Nuorimmaista en saanu heti hieroa koska leikkauksessa ollut mut nyt ku saa hieroa niin itkut väheni. Olen käynyt kursseja siihen ja hieron paljon tuttujen vauvoja ja on ollu apua.. ja kokeilkaa disflatyl tippoja, ovat tehokkaampia ku cuplatonit. saa apteekista..
 
Hei taas

Terhikki, meillä ei tyttö vielä ainakaan pulauttele paljon - toki joskus yrjö lentää kaaressa kun on oikein tankannut, mutta ei ole päivittäistä. Toisaalta esikoisella pulauttelu alkoi yhtäkkiä 5-viikkoisena, sitä ennen ei puklaillut juurikaan ja sitten yhtäkkiä päivittäin sai useamman kerran vaihtaa kaikki vaatteet. Eihän sille oikein mitään voi, se loppuu kun loppuu.

Jaksuja migreenin kiusaamille, se on kyllä kamala vaiva! :hug:

Kiitoksia myös Härkikselle ja NullPointsille toivotteluista. Onhan tää tällaista vuoristorataa, mutta paremmin nyt ovat asiat kuin esikoisen aikana. Silloin en itse edes tajunnut mitään olevan vialla, ajattelin että kaikilla vauvan saaneillahan jotain tällaista on. Vasta jälkitarkastuksessa lääkäri (onneksi) rupesi kyselemään ja totesi sitten, että nyt ei ihan kuulosta jutut siltä miltä pitäisi, ja siitä lähtivät sitten pyörät pyörimään. Silloin oli kurja olo pitkään (ei tosin yhtä voimakas kuin nyt), nyt tosiaan päätin ryhtyä heti synnytyksen jälkeen toimimaan (kun olihan tämä jo raskausaikanakin päällä eli osattiin ennakoida että synnytyksen jälkeen varmaan voimistuu).

Ekat viikot olivat kyllä kauheita, muistan mm. ekan sunnuntain sairaalasta pääsyn jälkeen - makasin sängyssä en tiedä miten monta tuntia, en pystynyt nukahtamaan enkä päässyt ylös, en uskaltanut edes liikkua kun tuntui että menen palasiksi jos teen yhtään mitään. Silloin ajattelin, että mä oikeasti kuolen tähän, se kauhun tunne oli niin kokonaisvaltainen. Ja niitä kuolema-ahdistuskohtauksia on tullut usein tässä tän reilun kuukauden mittaan, etenkin öisin usein heräsin siihen tunteeseen että nyt mä kuolen. Siitä ehkä parhaiten olen huomannut, että lääke auttaa, kun nuo tuntemukset ovat vähentyneet. Mieliala on edelleen melko blues-voittoinen (mutta siihen nyt voi olla muitakin syitä, kuten väsymys), pakkoajatuksia on edelleen, ja olen paljon kireämpi ja hermostuvampi kuin yleensä, mutta kaiken kaikkiaan on kuitenkin jo tosi voittajafiilis verrattuna ekoihin synnytyksen jälkeisiin viikkoihin. Ja tosiaan kuten Nimrakin totesi, apu on nyt todella tärkeää. Tällä kertaa en siis edes yritä pärjätä yksin (toki nyt on useampi lapsikin) vaan kaikki mahdolliset apuvoimat on hälytetty kehiin; jopa miehen työnantajalle on kerrottu siltä varalta että mies olisi joutunut kiireellä rientämään hätiin, sen verran hurjalta näytti alkuun tilanne (jota toki silloin alussa maidonnousu -> hormonit toki vahvistivat, ei kaikki oireilu varmaankaan masennusta ollut?).

Juu mutta nyt jätän tämän aiheen lopultakin, en aio ruveta käyttämään tätä päivittäisenä terapiapalstanani :). Mieluummin haluankin saada jotain muuta ajateltavaa kuin oman pään sisäiset asiat, nyt kun jo kärsin "jauhaa" vauvajuttuja. Alkuun en halunnut edes avata nettiä kun kaikki vauvoihin liittyvä ahdisti. Edistystä siis :). Ja toki käynkin täällä vain parempina päivinä, huonoina pysyn kyllä kaukana koneelta.

Ihanaa kuulla, että Taaperon vauvan leikkaus onnistui hyvin ja toipuminen edistyy mallikkaasti!

Kestovaipat ovat osittain käytössä meillä, esikoisen kanssa lähes täyskestoillaan, tytykän kanssa vasta vähän aloitellaan (syynä lähinnä se, kun en ole raaskinut ostaa noita NB-kokoisia vaippoja monta, ne kun jäävät niin pian pieneksi). Esikoiselta on sitten S-kokoisia vaippoja jo reilummin. Suosin sisä-kuorivaippayhdistelmiä, meidän rimppakintuillemme sopivia taskuvaippoja kun ei ole löytynyt. Meillä pitää ehdottomasti nimittäin olla vuotosuojallinen vaippa, millään Fuzzeilla ja sellaisilla ei tehdä mitään, falskaavat heti (ja arvatkaa kuka hölmö osti niitä joskus kaapit täyteen kun niitä niin joka paikassa kehuttiin...). Sisävaipan materiaalina suosin (bambu)froteeta, on vaan imukyvyltään ylivoimainen materiaali.

Relatippoja ei olla käytetty, tosin täytyy tsekata jääkaapissa olevan purkin päiväys, on siis esikoisen antibioottikuurin jäljiltä vajaa pullo, ostin silloin kun antibiootit helposti sotkevat mahaa. Me olemme antaneet 2-viikkoisesta Disflatylia (saa tai ei :) ) ja se auttaa melko hyvin. Kakka tulee kyllä päivittäin, joten mallasuutetta ei ole tullut kokeiltua. Iltaisin on kyllä jonkin verran huutelua kun iltatankkauksen takia maito mahassa kiertää. Voihan siihen kaikenlaista kokeilla tässä, jotta saisi pienen oloa helpotettua.

Vielä loppuun 1 kk mitat, jotka maanantaina neuvolassa mitattiin:
pituus 57,2 cm ( synt. 54)
paino 4,7 kg (s. 4092 g)
py 38 cm (s. 37 cm)

Palailen taas
Grynna ja typy melkein 5 viikkoa
 
Pikaisesti:
Meillä oli pojan lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin.
Mitat:
paino: 6,3 kg (aika jätti kun ikää sunnuntaina 6 viikkoa)
pituus: 59 cm
Pää: 40 cm (taisi olla)
Meillä on siis iso poika mutta ei ihme tällä syöttövälillä kun syö yleensä 1-2 tunnin välein.
No kyllä ne mitat tasoittuu sitten kun kiinteitä syödään ja viimeistään kun alkaa liikkumaan.

Yöt on ollu nyt levottomia. Poika heräilee ja kun normaalisti syö ja nukahtaa uudelleen nyt ei aina niin teekään vaan itkeskelee ja sitten pitää hyssytellä ja ottaa syliin johon nukahtaa. Siinä sitten nukutaan sylikkäin:)
Päivisin kantoliina on auttanut ja siinä tykkää olla ja usein nukkuukin toista tuntia.


Voikaa kaikki hyvin ja taapero oli ihana kuulla että vauvan leikkaus oli mennyt hyvin =)
 
Josko sitä pitkästä aikaa pinoutuisi kun neiti vielä nukkuu =)
Koitan muistaa ees jotain mitä ootte kirjotellu...

Taaperolle ihan ensin :hug: Ihanaa että teillä menee jo noin hyvin!
Ja Grynnalle myös :hug: Hienoa että saat apuja!

Kestoiluun ei olla vielä ryhdytty, syynä mun oma saamatomuus ja laiskuus :D Vaipat olis kyllä valmiina laatikossa.

Meillä on cuplaton käytössä, kokeilin hetken disflatylia kun ajattelin et se olis helpompi, mut siitä tuli kauhee huuto. Relatipat on ollu käytössä melkein alusta saakka, mutta jätin ne pari päivää sitten antamatta ja kakka tuli paljon helpommin kun ennen :eek: En taida siis niitäkään antaa enää. D-vitamiinien kanssa oon ihan surkea, en meinaa muistaa antaa niitä :ashamed:

Meillä oli ristiäiset viime sunnuntaina, koko viikonloppu meni niissä touhuissa kun leivoin ite kaikki.. ja hyvää oli :D Neiti sai nimekseen Emma Katarina :heart: Käyttäyty varsin hienosti koko päivän :heart:

Emma on varsin aurinkoinen, kovasti hymyilee ja touhuilee. Yöunille mennään 20-22, ja nukutaan 02-04 jolloin syödään ja sitten taas nukutaan. Pari yötä on nyt menny niin et on heränny noin kahdelta syömään ja sitten viideltä. Tänään heräs sit kaheksalta taas ja nyt nukkuu :whistle: Yleensä on aamupäivän valvonu, ja iltapäivästä nukkunut pitkät päikkärit (3-4h). Neidillä taitaa olla joku rytmin haku taas menossa, mut oon ajatellu mennä ihan neidin tahtiin näissä jutuissa =)

Maanantaina on sitten lääkärineuvola, saa nähdä paljonko tuo on kasvanut..

Jahas, nyt sitä hereiltiin, täytyy mennä!

Viivi ja Emma huomenna 6 vkoa
 
Taas piti viime yönä laittaa suolatippoja (nacl) kun poika tuhisi yöllä ja ei saanu kunnolla nukuttua. Nenässä oli kuivaa karstaa (räkää). Sitten imaisin friidalla ne vielä pois ja siihen loppui tuhina ja unet jatkui paremmin.
Onko muilla tälläistä?

Mietin et voisko johtua kun meidän makuuhuone on niin kuuma, itseasiassa en tiennytkään kun just mittasin että 25,8 C astetta on ja patteri on täysillä koko ajan....Sekin voi kuivattaa limakalvoja kun pikkuinen nukkuu noin kuumassa...
Jostain luin myös et jos makuulla imettää ja maitoa tulee nopsaa niin voi mennä nenään ja sitten se voi kuivua sinne.
No nyt täytyy kunnolla laskea makkarin lämpötilaa.
Nyt poika nukkuu olohuoneessa sitterissä ja ei ole viime yön jälkeen tuhissut.

Kauppaan pitäisi lähteä mutten tiedä meneekö mies vai minä?
Yleensä jos minä menen niin kun kotiin tulen niin pikkuinen huutaa nälkäänsä vaikka olen just syöttänyt ennen lähtöäni
:/
 
Voi Sintzi! Kerkesin jo viedä ne vaatteet silloin pari päivää sitten UFFille! Äitin kanssa kärrättiin ne (3 kassillista) torille uffin laatikkoon. En mä niistä mitään rahaa olis kehdannu ottaa. Voitteko kuvitella, että jotku on tuonu meille sellaisia melkein puhki kuluneita, nukkaisia, muodottomaksi pesussa kutistuneita, tahraisia vaatteita? Miten joku edes viittii säästää sellaisia?! Kierrättäminen on ok ja itsekin jonkunverran ostan vaatteita käytettynä, mutta rajansa kaikella! Oli siinä 3 kassillisessa suurin osa hyväkuntoisia vaatteita. Ne menee varmaan kehitysmaiden lapsille ja niille joku Bamse on elämääkin ihmeellisempi ja ihanampi asia. :heart: Tuli hyvä mieli uffittelusta!

Mä oon ihan hurahtanu mekkoihin! Voi että niitäkin on niiiiiin söpöjä! Käytännöllisyys onki sit eri juttu. :ashamed:

Punahattu mä unohdin ton h&m:n ihan tyystin! Meillä oli melkein kaikki 44cm vaatteet sieltä, kun tota pientä kokoa oli tosi vaikee löytää. Nyt sitä on tullu jopa Name Itille, kun just kasvettiin siitä pois! En mäkään kaikesta retrosta tykkää; raitapaidat, velour ja metsäneläin-kuosit menettelee...

Olivia tota just pelkään! Mä ostelen kaikkia ihania mekkoja sun muita ja sit tytär näkee kavereilla Hello Kittyä ja ei suostu mitään muuta käyttämään! Mutta nyt vielä kun saan päättää, kaikki Hello Kittyt kiertoon! :kieh: Noista omista himavaatteista... Mun mielestä on paljon kivempi siivota esim. Juicy Couturen Bling -velourpuvussa, ku jossain räkäsissä, hikisissä vaatteissa. :D But that's just me!

Kiva kuulla taaperosta ja vauvasta! Hyvä, että kaikki on nyt hyvin. Eikä tollanen arpi menoa haittaa! Vaatteiden allahan se on suurimman osan elämästä! Kaikkea hyvää teidän perheelle!

Grynna kuulostaa ihan kamalalta! Onneks oot saanut apua. Ja typy on hienosti kasvanut. =)

Mulla ei oo oikeastaan mitään valitettavaa tänhetkisessä olossa. Eilen oltiin anoppilassa ja tyttö oli mun sylissä ihanan rauhallinen. Aina kun anoppi koitti nostaa tytön syliin, se aloitti hirrrveän huutamisen, protestiksi! Hyvä tyttö... :kieh: Koirakin paranee hienosti leikkauksesta ja oma olo on mitä mainioin. Kotijumppa alkaa tuottaa tulosta.

Heippa!

Aino & Lumi-Emilie n.2,5kk
 
Nimra
Mä tässä nyt kirjoittelen, kun tyttö nukkuu ja mies touhuaa tuossa koneella...., joten "aikaa on" :LOL: Mä olen NIIN "rätti", että silmät lupsuu kiinni, mutta kirjoitan tän nyt vaikka unissani :whistle: Kun huomenna on vielä jaksettava ja sitten koittaa taas "vapaa" eli ei käy enää vieraita...., kun nuo nimiäiset venyy nyt kaksipäiväisiksi :snotty: mutta mikäs siinä sitten... kyllähän mä tykkään, kun vieraita käy! Me oltiin vaan ihan ihmeissään, kun tuli vierailta lahjoja, vaikka eihän niitä kai kuulu sillai tuodakaan :eek: :eek: Jääpähän tytölle sitten muistoja ;) Mä tein tuota ruokaa sitten ihan mukavasti... :p ja ai että muuten ON HYVÄÄ, vaikka itse sanonkin :D Onneksi siis kaikille maistui ja sitä oli ja on edelleen riittävästi.

Mistäs täällä onkaan puhuttu... :whistle:

vaatteista ainakin ja mä sanon ihan suoraan, että pääasiallisesti kuten myös vaipat (kestot siis ) ompelee mun äiti, joten ei ihan kamalasti tule ostettua mistään vaatteita ja jos jotain ostan niin enpä juurikaan ole merkkiä katsellut :eek: :eek: Mulle on sinällään ihan sama mitä siinä vaatteessa valmitajan/merkin kohdalla lukee kunhan on hyvännäköinen, että miellyttää silmää :heart: Tuttaa meillä taitaa aika paljon olla...ja mikähän se toinen merkki oli, halpoja vaatteita kuitenkin pääasiallisesti =) Mä en haluais laittaa rahaa mihinkään ihmeen kalliiisiin vaatteisiin :headwall: :headwall: Mä en tajua muutenkaan tuota "rahastamista" lapsen vaatteilla |O ja noita merkkien ihailuja :kieh: Sori tää saarna, mutta muistan aina kun ollaan veljen kanssa yläasteella vielä melkein oltu äitini tekemissä vaatteissa ja sanotaanko näin, että melkeinpä on aina kaikki kehuneet vaatteita eikä siksi olla kummatkaan vieläkään mitään merkkiuskollisia, kunhan ovat mukavat pukea ja mukavat päällä niin se on pääasia ja että on siistit! eli ei rikkinäisiä :x ja Annilla on toki myös käytettyjäkin vaatteita missä minä olen vauva-aikani viettänyt ja tehty vielä papan vanhoista paidoista, joten sellaista ihanaa vanhan ajan henkeä niissä on ja hyvässä kunnossa ovat vaatteet :D Mä en tiedä, mutta mua ja myös miestä ärsyttää kaikki Bratzit, barbit ja mitä nyt noita onkaan.. Pelkkää rahastusta ja jotenkin luonnttomien näköisiä ja oloisia... ja sitten nuoret luulee sen olevan joku "laki", että jos et näytä tältä niin sitten ei tarvii "olla mitään" :eek: :kieh: :kieh: No tämä ja moni muukin on vain meidän mielipiteemme ja eriäviäkin saa olla :D

sartsa toivotaan, että tipat ovat auttaneet! ja siltähän se kuulostaakin :wave: Mä en saa noita meidän asunnon pattereita edes pienemmälle.. |O joten nähtävästi täällä on sitten aina näin lämmin... :kieh: onneksi on pienet tuuletusikkunat millä saa hiukka lämpöä laskettua B) ja ilmaa raikastettua, kamalaa mennä sellaiseen asuntoon missä ei ole mitään sitten tehty ilman raikastamisen suhteen...kerran olen käynyt ovella makuuhuoneen ovella mitä ei oltu "tuuletettu" ikkunan kautta varmaan ikinä ja haju oli sen mukainen :x :x ja siellä olis mahdollisuus vaikka läpivetoon.. miksi ihmiset EI tuuleta/raikasta huoneilmaa ?!?! EIkö se ummehtunut haju jo öllötä ? :snotty:

viivi kaunis nimi teidän pienelle tuli :heart: Mä olen jättänyt kaikki tipat pois ja ihan hyvin neidillä menee :heart: syö, nukkuu, kakkii, pissaa ja on tyytyväinen oloonsa :saint: ei valita, hymyilee ja juttelee :wave:

grynna ihana juttu, että olette uskaltaneet ja osanneet pyytää apua ajoissa ja sekin, että siitä on apua oikeasti niin HIENO asia :hug: On varmasti kyllä inhoittavia nuo tuntemukset. Itsellä on enemmän ja vähemmän masentuneita ystäviä ja kaikille olen pyrkinyt olemaan aina lähellä ja apuna :D ja kyllä ne taistot on tosiaan aika rankkoja, että pysyy sielä pinnalla, mutta yhteisin voimin ja tuumin niistä selvitään :p ja on minusta ihana asia, että pystyy auttamaan. Mukavasti teilläkin kasvetaan :heart:

pulauttelusta meillä sitä on yleensä vähän aina ja nyt on alkanut olemaan todella limaista, joten suolatipat on käytössä :wave: ja sellaista räkämäistä limaa pulauttaa/"oksentaa" (oksennus= röyhtäytyksen jälkeen makuuasennossa tulevat nesteet :snotty: ) ja joskus kyllä kun röyhtäytetään niin kyllä se maito löytää tiensä lattiallekin! ja välillä on muuten ollut ihan kirkastakin oksua :whistle:

taapero tuo vauvahieronta on varmasti hyvä juttu, mä en ole sitä harrastanut aktiivisesti enkä opiskellut, mutta kyllä me täällä hierotaan massua, jalkoja, käsiä :) ja toinen kun tykkää niin enpä halua esteenäkään olla ;) Ihana juttu, että leikkaus on onnistunut hyvin ja pikkuisella on kaikki kunnossa :heart: :heart: Ihana uutinen.

jälkitarkastuksesta ja lääkäristä täällä meillä oli samaan aikaan kanssa tytöllä ja mulla :D ja meni ihan hyvin tarkastus kummallakin... Mulla oli muuten kanssa kirjoitettu arvioitu syntymä väärin... päivämääräksi oli merkattu 5.8 :/ ja sit kun lähetin sen lapun Kelalle niin kirjoitin oman lapun mukaan missä selitin, että tuo ko. asia oli väärin kirjattu ja ainakin eilen rahat oli maksettu :D

olivia sinne toivottelen kovasi parempia yöunia :hug: Kyllä se sitten taas siitä lähtee :saint: Välillä voi tulla noita känkkäöitä... uskoisin ainakin.

sintzi ihana kuulla, että siellä menee hyvin ja arki alkaa rullamaan mukavasti kaikinpuolin, on se vaan helpotus :p

mussupussu hyvä että ei ole kohtaukset enää niin pahoja olleet :wave: Migreeni on niin ällö :x :x

vaipoista vielä.. mä ostin noita pamperseja niin musta tuntuu, että tyttö on allerginen... nimittäin peppu alkaa jo ikävästi punoittaa ja mennä verille :kieh: :kieh: tuli ihan yhtäkkiä tänään ja salamana toiset vaipat!! :D Eli meillä mennään sit Liberoilla ;) mut ei käytetä, kun kauppareissuilla, kylissä ym... kotona ja mun porukoilla kestoillaan :D Mutsi kun jaksaa touhuta noita vaippoja niin mitäpä niitä sitten kertiksiä käyttämään ja on tuo kestoilu ainakin omalle lompakolle parempi vaihtoehto =) Oletteko muuten huomanneet, että kertakäyttövaipat haisee ihan tautisen kauheelta :x :x meillä ei kestoista kyllä noin kamala haju lähde :saint: Piti vielä tuosta kestovaippa asiasta todeta tuohon liikkuvuuteen, että ei meillä ole ollut mitään ihmettelyä eikä liikkumisrajouttumisia :p niin kivasti liikkuu, että :heart: :heart:

mut nyt ennen kuin nukahdan pystyyn :wave:

Suvi ja Anni 2 kk ja 3 p
 
Tuli vasta mieleen vaateasiasta vielä että isommalle typykälle ostin jonkin verran Naavanutun ja Riihipeikon vaatteita kun nekin oli niin söpöjä sillon kun se oli pieni.Siinä siis pari vaatemerkkiä mikäli ette ole vielä törmänneet ja pidätte ton tyylisistä vaatteista lapsille. =)
 
Auttakaas viisaammat!!
Meillä neiti on tähän saakka tehnyt kauheella väännöllä suht kiinteetä kakkaa kerran päivässä, jätin relat pois muutama päivä sitten ja kakka alkoin tulla helpommin kerran päivässä, ja oli löysempää... Tänään sitä on tullut jo kolme kertaa, viimeisin äsken kesken unen johon neiti heräs, ja oli tosi löysää, paljon oli imeytyny vaippaan, mutta oli myös sitä tahnaa ja ryynejä... Söi lisää ja laitoin takasin nukkumaan niin alkoi itkeä unissaan :( Oon ihan pihalla nyt mitä tää on ja onko tuo kakka normaalia? Meillä se on varmaan noista reloista johtuen tähän saakka ollu kovin kiinteetä (ja siks myös olu maha kipee). Mut kumpi nyt on parempi? Meillä on kyllä huomenna neuvolalääkärikin, mutta ajattelin josko täällä olis jollain samanlaista? Tai kokemusta... Minkälaista kakkaa muilla on?
 
Viivi82, meillä poika kakkaa n. 8 kertaa päivässä ja kakka on aina keltaista, suht löysää ja imeytyy osittain vaippaan ja seassa on ryynejä. Ihan normaalilta kuulostaa tuo sinun vauvan kakka!
 
Kiitos Jive, ehditkin vastata kun korjaisin tekstiäni :D Lieneekö tämä sitten sitä normaalia, ja aiempi on ollut huonompi vaihtoehto. Luin jostain että se kakka ei sais haista kovin pahalle, ja tämä ei kyllä haise (eihän se nyt hyvänhajuista oo..) mutta aiemmin haisikin. Nyt neiti nukkuu mutta vääntää mahaa aina välillä :/
 
Joo, ainakin meillä kakka ei varsinaisesti haise pahalta, se on sellaisen "imelän" /erikoisen hajuista mutta ei varsinaisesti haise pahalta. Pahan hajuinen kakka on huonompi juttu ja ymmärtääkseni esim. ripuli haisee oikeasti pahalta. Onneksi sulla on se nlalääkäri niin voit kysyä asiasta! Toivottavasti neidin vatsanväänteet menee ohi!
 
HEIPPA!
kiitos tintalle pinosta ! :saint:
jälkitarkastuksesta on ollut puhetta onko siinä joku tietty aika minkä ajan sisällä se pitää olla, että kela pelaa? kun mulla vasta neljän viikon päästä se, ja sillonhan synnytyksestä on jo yli 2 kk... muuten ei kyllä haittaa, että joku ronkkii vasta sitten.. ei ihan vielä ole ronkkimisfiilis :eek: vaikka ollaan miekkosen kanssa muuten kyllä spelailtu...

hei, palaan tyttö huutaa vaunuista!! :wave:

kathe ja tytsi
 
katherine, lainasin seuraavan tekstin Kelan sivulta:

"Liitteeksi todistus jälkitarkastuksesta, sillä vanhempainrahaa maksetaan äidille tai isälle, kun äiti on käynyt jälkitarkastuksessa aikaisintaan 5 ja viimeistään 12 viikkoa synnytyksen jälkeen."

Eli eiköhän sulla mee tuon ajan sisälle =)
 

Yhteistyössä