***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

Nimra
NullPoints mä kyllä tiedän kuka se on.. :| mutta ei ole minun tuttuja (tai siis en tunne, kerran nähnyt ).... Ärsyttää vaan, että heti, kun meillä tuntuu tapahtuvan jotain "mullistavaa" niin siitä pitää sit heti soittaa ukolle :eek: :eek: On kai sitä muutakin tekemistä :headwall: ?!? Noh, jos meidän elämä noin kiinnostaa niin tervetuloa asumaa, vaikka eteiseen :LOL: :LOL: Ja tiedoksi sinulle, kuka luet ja soittelet niin kyllä meille voi tulla ihan käymään, ei tuollaisessa salakähmäisessä tiirailussa ole järkeä..eikä se ole tosiaan järin mukavaakaan :x |O
 
Nimra, siis tuohan on ihan älytöntä :eek: :eek: Mä edes jollain tasolla ymmärtäisin jos oikeasti ois kyse jostain Isosta asiasta (uusi työpaikka, lottovoitto, jne) mutta että oikeasti soittaa jollekin vain kertoakseen että 'tiedän muutes että teillä harrastettiin seksiä' :whistle: Kuka voi olla niin nolo?
 
Aika säälittävää tollanen kyttääminen :eek: |O

Täällä olis ylihuomena ristiäiset, tänään pitää mennä papin kans poriseen kastetilaisuudesta yms...
Huomena on sitte kova touhuaminen lauantaita varten :D

Te jotka pystytte seuraamaan maidon menekkiä, nii kuinka paljon päivässä (vrk) menee maitoa?

Mä ihan seurailu mielessä eilen aloin laittaa ylös neidin syömisiä ja kellonaikoja...
Eilen syötiin keskimäärin n. 2-4 tunnin välein ja maitoa meni vuorokaudenaikana n.600ml ja rapiat päälle :D :D ...Onko tuo paljon 6 viikkoselle :LOL: ..(epäilen että on) :saint:

vauvis ja "peppana" 6vk +
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Hormonikierukasta, tosiaan mulle sanottiin eilen että mieluummin vasta sen noin 6kk kuluttua synnytyksestä jotta kohtu ehtii palautua.
Mun piti ihan tätä tulla kommentoimaan, että mulla laitettiin ensimmäinen h-kierukka heti kk synnytyksen jälkeen, kun kohtu oli jo palautunu synnytyksestä sen verran hyvin. Ja nyt tämä toinen laitettiin tuossa n. 6vkoa synnytyksen jälkeen. Että ei tuo 6kk ole mikään ehdoton. Kohtu kyllä palautuu aika äkkiä synnytyksen jälkeen ellei tule mitään komplikaatioita :)

Vauvahaaveita: eiköhän se vauva syö sen verran kuin hän syö :) Suurinpiirtein tuota luokkaa tuon ikänen.

Meidän tällä hetkellä 10vkonen (olin tuolla aikasemmassa viestissä etuajassa :D ) vetää 8dl - 1L / pvä korviketta. Nyt ollaanki alotettu hiukan etuajassa kiinteitä (on neuvolan siunaus :p tosin alottaa vasta siinä 3kk:n hujakoilla...), soseita siis ja poitsu on tyytyväinen. Suosikki on kasviksia soseena. Tätä poitsu syö sellasen vajaa puoli purkkia/kerta päivässä, siihen maitoa päälle. Masukivutki on vähentyneet. Tutteli kun tuli kaaressa ulos, Semperiä ei oikein tullu kokeiltua ja NAN on ollu sellanen mikä on käytössä. Pitäs tuota Semperiä vissiin kokeilla, josko NAN olis sellanen mikä noita masuväänteitä aiheuttaa. Kokeilemalla siis mennään.

AC + T 10vk
 
Vauvis:Meillä menee tuttelia 120-140ml/krt 7krt päivässä, meillä Nannista tuli ne vatsanväänteet, nyt nukutaan ja ollaan iloisia ilman vatsanväänteitä tuttelin kanssa.Saa nähdä kuinka iso heppu on 2vk päästä neuvolassa mutta nyt jatkan taas ristiäisvalmisteluja...

Punahattu ja heppu 7vk tasan :heart:
 
Meillä poju 9vkoa syö (on syönyt jo pari viikkoa) 180-200ml/kerta!! :eek: On kova poika syömään.. :D Syö 5 kertaa vrk:ssa, eli litran verran siis päivässä. 2kk neuvola vasta ensi viikolla, joten mittoja en tiedä. Kuukausi tarvis vielä mennä ennen kiinteitä..en haluaisi maitomäärää paljoa enää nostaa..Niin ja Tuttelin Omneo-jauhetta syödään tän mahavaivasen kanssa.
 
Vauvis, täällä osittain pulloruokinnalla ja sellaisina päivinä kun en ole pystynyt paljon imettämään (vain noin 3 kertaa), niin pullosta on voinut mennä yli litra. Ja tämä jo noin kuukauden ikäisenä. Tosin meidän poika onkin kasvanut syntymäpainosta 3700g yli 6 kiloon nyt kaksi kuukautisena! Kohta ei käsivoimat kehity samassa tahdissa että jaksaisi nostella :eek:
 
Kiitos Nimra =)

Oon koettanu järjestää vähä menoja koko perheelle, ettei mökitytä. Uuh, mikä sanahirviö, mökitytä :LOL: .. Mutta ku miekkonen on toistaseksi työttömänä, nii jumittumine käy iha huomaamatta.

Ite oon tykästyny spinninkii, sali meil on ihan kivenheiton päässä ja sielä rampataa vuoropäivin. Spinni on uus aluevaltaus ja oon siitä ihan innoissaan.

Vauvis meillä menee vrk.ssa reilu litra ja tänää on eka kertoja menny kerralla lähemääs kakssattaa milliä. Luulis äpin nukkuvan ku ihanb mahotobta tankkausta ollu ilta, vaa tuosaha tuo vielä ähisee ja puhisee :D

Eiköhä tämä hulinaki vähä asetu ku aletaa pikkuse aktiivisemmaksi, ja saa lapsukaisetki pikkuse virikettä.

kierukka keskusteluu senverran että mulle ois välttämättä haluttu laittaa jälkitarkastuksessa hormonikierukka, tän mun terveyen taikka paremminki sairauen takia, mutta monista monituisista syistä sitä ei kuitenkaan laitettu.

Ääh, raivostuttava idiootti joka jaksaa kytätä täällä toisten elämisen vivahteita, ihan kyttäämisen ilosta. Luulenpa että minutki on tunnistettu ja aika varauksella tulee kirjoteltuaki, ettei perästä kuulu ihan kaikki yksityiskohtia .. Mutta erittäin tärkiää vertaistukia ja mukavaa jutusteluaha tämä pääasiasa on.

:flower:

Omituinen ja sakki B)
 
Ai täällä on jotain tänne kuulumattomia kyttääjiä! Hus pois! Aika säälittävää toisaalta, kun ajattelee... Siis ne kyttääjä-tyypit...

Ikävältä ihmiseltä kuulostaa Nimra toi sun exä, mutta kai siinä jotain hyvääkin on (ainakin joskus ollut), kun oot siihen ollut rakastunut. Se ilmeisesti rakastaa sua vieläkin paljon, kun jaksaa uhkailla ja tehdä sun elämästä vaikeeta. Toivottavasti ei koskaan toteuta mitään uhkauksiaan! No se siitä, koitetaan pitää tollaset tyypit poissa mielistä.

Sua on Nimra kyllä koeteltu paljon tässä elämässä, mutta onneks asiat on menny parempaan suuntaan ja nyt sulla on kaikki enemmän ku hyvin. =)

Nullpoints kyseli hitaasti kasvavista vauvoista ja heti ajattelin, että meidän pikkunen... Mutta sitten tajusin, että Lumikkihan kasvaa hirveetä vauhtia. Pian on TUPLANNUT syntymäpainonsa. Ei vielä, mutta pian. Viimeks neuvolassa oli jo yli 4kg. Pituutta en muista, enkä voi tarkastaa, kun unohdin sen neuvolakortin sinne neuvolaan. :whistle: Tossa pulloruokinnassa on kyllä puolensa, kun voi tarkkailla maitomääriä, mutta kai näistä pikkutisseistä johonkin on, kun tyttö kasvaa hyvin omalla käyrällään. Välillä melkein tuntuu virtaus kainaloissa asti, kun tyttö ryystää! :LOL:

Käytiin tänään ottamassa passikuvat tytöstä ja Lumppari näyttää ihan pojalta! :ashamed: Tosi helposti ja nopeesti saatiin kuva, jossa Snöge kattoo suoraan kameraan. Saa nähdä, kelpaako se poliisilaitoksella... Ihanaa! Kohta päästäänkin koko perheen kanssa Tallinnaan. Siellä on niin ihanan kotoinen olo jostain syystä. Ja irtiotto arkeen tekee hyvää! Kyllä pikkasen tota menojalkaakin on ruvennu vipattaa, kun mieskin on aamusta iltaan töissä, eikä siitä oo nyt ollu juurikaan apua vauvan kanssa. Pitää ruveta järjestelemään niitä maaliskuisia synttäreitä...

Nyt alko ramasee ihan pirusti, öitä.

Aino&Lumi-Emilie kohta 3kk
 
Heippa!

onko maidontulolla jokin kehittyneempi muoto!??
Kun mulla öisin tuli aiemmin kerääjiin ihan hemmetin paljon ja nyt ei tule yhtään tippaa enää niihin. Rinnasta tulee kuitenkin entiseen malliin ja vauva on tyytyväinen syötyään.. Toinen tissi ei vaan enää "vuoda" samaan aikaan kun toisesta imettää. Päivisin kyllä.
Onko kokemusta?
tämä periaatteessa hyväkin asia, eipä tarvi yöllä nousta viemään maitoa jääkaappiin.

kathe ja tytsi 7 viikkoa ja päivä
 
Heippa pitkästä aikaa! =)

Nimra: No ei kyllä oo kyseisellä tyypillä paljoo älliä päässä! kai nyt jokainen tajuu ettei näit juttui mitä tääl puhutaa ni levitellä eteenpäin kenellekkää... huhhuh mitä törppöjä :kieh:

Meijän neiti sai ystävänpäivänä nimekseen Venla Josefina :heart: Tytteli kasvaa hurjalla vauhdilla ja se on niin rakas mulle. :heart: Kyl se äidinrakkausasia meni ainaki täällä niin että ajan kanssa on syntyny ja vahvistunu!! eikä sillon todellakaa ku näin vauvan ekaa kertaa ni roihahtanu sillee samantien mikää äidinrakkaus.. :D Mutta nyt..ai että toi on rakas mulle!!!

Meil on miehen kaa vähän arjen pyöritys nyt tytön syntymän jälkee vähän hakusessa.. mies ei mun mielestä osallistu tarpeeks ja välillä on ihan yh-fiilis. Varasinki ajan perheneuvolaan, jos siitä sitte olis jotakin apua. :) Monet on sitä ainaki kehunu..

Ainiin, Venlalta löyty kysta aivoista, käytiin tutkimuksissa jalan tärinän takia, joka tosin nyt on jo hävinnyt.. kystaa seuraillaan n. kuukauden välein ultraamalla. Onko muilla kokemuksia tällasesta plexus kystasta?
 
Heips kaikille :wave:

Siit onkin jo tovi vierähtänyt kun oon kirjotellu(odotus puolelle). Tää onkin eka kerta tänne vauva osioon =)
Mulle laitettiin hormoonikierukka jälkitarkastusen yhteydessä n. 1,5 vk sitten.
Neuvoja kyselisin teiltä mitä laitatte vauvojen kaula poimuihin ? Mä oon itte kokeillu lähes kaikkee talkki/perunajauho, rasvaa... putsaan vedellä ja kuivaan tietenkin päivittäin. Meillä on pojalla niin "tiivis" kaula että ei tahdo pysyä kuivana.
Vielä [/b]röyhtäilystä kalluppia. Meillä on oikeen ongelma toi röyhtäily. Syötyään röyhtäisee kyllä hyvin mutta se ei riitä niitä tulee ja tulee joskus jopa tunnin päästä siitä kun on syöny. Ja röyhtäsy tietenkin herättää jos on nukkumassa.
Jaksuja kaikille!!!

Vanilija ja jäbä2kk ja rapiat
 
Katherine: Minullle neuvolasta sanottiin, että maidontuotanto jotenkin tasaantuu lapsen tarpeen mukaiseksi. Rinnat tottuvat (eivät enää pingota niin paljon/usein) maidon tuottamiseen ajan kanssa. Itse huomasin ainakin selvästi tämän reilun kk jälkeen vaavin synnyttyä. enää ei tihku juuri lainkaan, eikä kerääjä ole tarvinnut useampaan viikkoon, mutta lapsi syö paljon ja on varmasti saanut riittävästi. Monesti on suupielet ihan maidossa ja tulee suusta uloskin kun syö.

Ymmärsin myös, että yömaito olisi yleensä rasvaisempaa kuin päivällä. Luonto varmaan järjestää asian niin, että jaksaa nukkua :)
 
Pitää tulla välillä kanssa kertomaan omia kuulumisia ja lukea tietty muiden tilanteita. Jotenkin kiva huomata että aika samoissa mennään kun muidenkin vauvat. Neuvolassa käytiin perjantaina ja kehuivat jänteväksi pojaksi :) Pituutta 61,6cm ja painoa 6770g eli jo aikamoinen jässikkä :) Äitin oma söpöliini. Olen jotenkin niin hullaantunu kaverista ja naureskellen sanon aina kavereille että mä teen tästä oman peräkammarin pojan ja se ei muuta äidin luota koskaan pois :LOL: :heart:

Nyt kun poika on kahden kuukauden ikäinen, alkoivat mulla ekat menkat. Aika nopeasti siis, imetyksenhän mä lopetin jo aikoja sitten. Ero ennen raskautta olleisiin menkkoihin oli se että mulla oli ihan järjetön PMS. Annoin oikein tulla olan takaa, ukkorassu...

Meillä "uutta" tällä hetkellä on järjetön peukun imeminen ja muutenkin selkeästi käsien olemassaolon ymmärtäminen. Ja sitte hän myös kovasti kattelee jalkojaan ja ilmiselvästi miettii että mitkä noi pötkylät on :)

Tuosta röyhtäilystä, meillä niitä röytäyksiä saattaa tulla paljon myöhemmin myös vaikka olisi tosi isot ja pitkät röyhtäsyt tullu syönnin jälkeen. Niin ja kuolan tulemiseen oon kiinnittäny myös huomiota. Sitä nimittäin on alkanu tulemaan ihan mukavasti...nooh, eikös se unettomia öitä tiedä jos ne hampaat sieltä alkaa tehdä tuloaan pikkuhiljaa :)

Ai niin joku puhu siitä korvikkeen määrästä. Meillä menee per syöntikerta se 180ml.

Mutta tälllästä täällä tällä kertaa. Taidan lähteä ukon viereen sohvalle köllimään :heart:
 
HeikuKeikun kaikille!

On tämä kanssa ku lauantai iltaa viettää netissä surffaillen... Hohhoijaa! No joo tällaista tämä välillä on.

Maitomääristä meillä menee sellainen 800-1000ml päivässä, ihan tarkkaan en tiedä mut nopeasti päässä laskien näyttäisi tuolta nuo määrät.

Sitte VALITUSTA mun äijä, joka siis on nyt koko ajan kotona (lomautettu toistaiseksi) on ihan persiistä! Yritän epätoivoisesti luoda neidille rutiineja iltoihin (ilmakylpy, käsien pesu, rauhoittuminen makkarissa tuutulaulujen soidessa taustalla ja sit iltapullo) niin ei voi KYKENE/ HALUA tehdä tällaista--- Lapsi kyllä nukahtaa ku on tarpeeksi väsynyt!? Antaa vaik riehua siihen asti ja mennä ylikierroksilla (tuijottaa mobilea ja sätkii) saa siinä sitte toinen nukkumaan säälliseen aikaan...
Hetken meni tosi hyvin ja neiti nukahti nätisti mut nyt ollu 4 iltaa kamalaa vääntämistä, mulla meni äsköön herne nenään (JA SYVÄLLE) ja olin et tee mitä lystäät ja poistuin makkarista jonne se jäi huutavan neidin kanssa... :headwall:
Taitaa olla mun pakko kohta mennä sinne ja hoitaa tilanne, sviddu! Halusin niin tukea sitä et toinen kanssa tekee ja onnistuu asioissa. Mut miten toimia kun ajatusmaailmat ko asiasta ei kohtaa?! Pitää oma pääni ja tapella ukon kanssa. |O

Muuten meillä sujuu hyvin ja neiti kasvaa tohisten viimeviikolla
paino 5770g
pituus 59cm
saatiin myös eka satsi rotarokotetta.

:kieh: Pakko mennä, kai nuita naapureita pitää hiukka sääliä...
 
Nimra
Moikka ihanaiset ystäväni


Nyt taas täällä kirjoittamassa... miten mä aina jämähdän tuonne Mitäs nyt-osioon ja sit huomaan, että klo on jo.... noh LIIKAA :ashamed: Elikkäs NYT kirjoittelen taas tänne


Kiitokset kaikille jotka otti osaa tuohon isännälle soittoasiaan
Siis tosiaan minulle on ihan sama, vaikka soittais yötä päivää, mutta en vaan ymmärrä... että miksi piti soittaa, kun kuuli meillä olleen seksiä :eek: ? Mitähän lienee saanut siitä :saint: ? Tyydytystä
:LOL: Noh, mutta se asia jääköön siis menneisiin :wave: NullPointsille vielä, että ei mua haittaa se, että soittaa miehelle (kun tuntevat ) ja ei mua haittaa sekään, että mitä kertoi miehelle, kuten sanoit niin olen aina kertonut asiaa minkä kaikki muut (läheiset ) tietää/voi kuulla muualtakin, joten en osaa sinällään stressata asiasta enempää, ärsytti vaan :snotty:

Mutta nyt alan kommentoida teidän juttuja, että ehdin kirjoitella vielä muuallekin, kun mulla tuppaa näitä pinoja olemaan
Pitäis varmaan jo muutamaan kirjoittelua hellittää...mut täällä sitä aina on :ashamed:

Vauvahaaveita kyseli tuosta maitomäärästä... No, meillä mennään aikalailla vaihtelevassa tahdissa, mutta sanotaanko näin jotta meillä menee sellainen 1-1½ L/päivä tuon enempää en ole asiaan huomiota kiinnittänyt. Yhdessä vaiheessa sitä meni ihan "sairaasti" ja mietin ja kyselin jo vellin antamista, mutta onneksi tuon nyt muutaman viikon tankkaamisen jälkeen rauhoittui ja on nyt normaalissa rajassa ja 3 kk iässä aloitellaan sitten neuvolan ohjeistuksella ja omaa maalaisjärkeä soveltaen kiinteät, kun viime käynnillä noin suosittelivat.. Meillä tais tuolloin 6 vko iässä olla juuri se "syöppö"-kausi


AnnClaire: Kiva että siellä ollaan jo päästy noista massunväänteistä vähemmälle.. musta tuntuu, että meillä on tulossa niitä edelleen uudelleen, mutta uskon vakaasti meillä sen johtuvan D-vitamiinista
kun meille sanottiin ensin, että kun menee litra korviketta niin ei tarvii antaa ja sit viime lääkärissä tuumattiin, että täysi satsi vaan vieläkin :snotty: joten nyt oon kokeillut kaikki tipat ja Deetipoista saa vähiten vaivoja :headwall: Siitä tulikin mieleeni kysymys annatteko te enää korvikkeen mennessä yli litraan päivässä niin tuota D-vitamiinia ?

OmituinenOtus: mukava kuulla, että siellä on hiukan touhuja ja kiva että olet päässyt spinninkiin, mä harrastin sitä tässä vuos sitten miehen kanssa yhdessä (kun otin molemmille vuosi kortit, mut exän velan "saatuani" jouduin luopumaan siitäkin huvista, kun rokottaa meidän menoja 120?/kk )


Mussupussu: Kyllä voisin sanoa, että paljon on koettu ja paljon tullaan vielä kokemaan
mutta perinteisen positiivisena ja monien kokemuksien saattelemana osaan jo nauttia myös niistä "paskoista" ajoista
Kyllä on niin montaa asiaa ollut.., että ei voi pieni ihminen ymmärtää, mutta ei koko elämää voi paskana itsesäälissäkään kulkea :saint: Jotenkin sitä kummasti vahvistuu noista ja kun tässä olen tästä omasta perfektionismista puhunut niin ehkä sekin on osa "syy" siihen, että jaksan/pystyn tekemään asiat niin, että loppupelissä pärjään "aina", koska en tunne sellaista kuin luovuttaa
ihmettelen välillä ihmisiä jotka surevat elämäänsä, kun ihminen ITSE on se joka saa oman elämänsä muutettua (tosin eri asia, jos on sellainen sairaus että estää ) mutta noin pääpiirteessä ihminen on oman elämänsä Herra ja tekee siitä juuri sellaisen kun haluaa, vaikka se ei aina hetkessä käykään...koettu on sekin :( Mutta kuten sanoit, nyt minulla (ja loppu perheelläni :heart: ) on kaikki paremmin kuin hyvin. Ai juu, oikein hauskaa lomanviettoa Tallinnaan, varmasti pikkuinen matka piristää ihan jokaista :wave:

Pikku: Kauniin nimen on teidän pikku prinsessa saanut
Kyllä se äidinrakkaus tosiaan vahvistuu päivittäin ja varsinkin, kun huomaa että kanssakäyminen on keskittyneempää eli vauvakin ottaa vanhempaa yhteyttä ilmein, äänin ja kosketteluin
Harmi, jos välillä tuntuu että ei miehestä ole apua, mutta tuo perheneuvola varmaan antaa siihenkin apua
Meillä onneksi mies on hyvin arjessa mukana, vaikka vaipanvaihto on edelleen ihan hukassa
välillä naurattaa, kun ei se vaippa tahdo vieläkään mennä niin, että ei tarviis seuraavan syötön/vaipanvaihdon jälkeen vaihtaa ihan kaikkia vaatteita, kun pissa tulvii :headwall: :LOL: mutta annettakoon se anteeksi isälle


Tuosta kystasta en osaa sen enempää sanoa, että aika harvoin (onko ikinä ? ) ollut mitään haittaa, joten uskon sen olevan ihan "normaalia" ja sellaista mitä ei kannata murehtia


Vanilija: Meillä ei oikeen mitään tarvii laitella kaulapoimuihin, kun on sillai kaula näkyvissä eikä ole kovin poimuinen, mutta mä kyllä suojaan tuon kaulan aikasta hyvin jokaisen ruokailun aikana ja muutoinkin niin ei sillai oikeen mikään pääse olemaan märkänä... Olipas taas selostus :LOL: :LOL:

Röyhtäytys galluppiin: Annan sanani röyhtäyttämisen puolesta ja teen sen ihan JOKA kerta syötön jälkeen, mutta kyllä sieltä joskus tulee muutamankin kerran puklu kunnolllisen röyhtäytyksenkin jälkeen, joten uskon olevan normaalia
ja meillä kyllä vaikuttaa tuo, kun tytöllä tuppaa olemaan aika kova flunssa
niin tulee se puklu yleensä "limamaisena", kun elimistöstä poistuu tuota räkää :x Otettiin kuvakin siitä... Tuli heti mieleen, että voi sitten näyttää kun ensimmäisen kerran herää krapulassa kotoota niin kuvan ja sanoa, että "Olit sä jo pienenä räkä poskella


KeuKeu: Kiva, että sielläkin ollaan löydetty sormet ja katsellaan jo varpaita.. Täällä on ollut tuota kuolaamista ja kiellä päristelyä jo jonkun aikaa, mutta mä en kyllä nauti siitä kuolaamisesta :x Toisaalta kiva, että menkat alkaa ja toisaalta ei ... Mä kyllä odotan niitä mielelläni, sillä mulla on aina ollut niiden kanssa vähän hankalaa, kun pillereiden lopettamisen jälkeenkin mulla meni 3 v että ne ees alko ja nyt kuitenkin, kun ollaan valmiita myös useampiin lapsiin niin kaipaa niitäkin
vaikka tullessaan varmasti tuo ne vanhat kivutkin


NeitiKat: Harmittavaa, kun menee touhut "poskelleen" jos tällainen ilmaisu sallitaan (? ) mutta uskon, että se siitä alkaa suttaantumaan, kun tarpeeksi monta kertaa miehelle sanoo...
Mun täytyy kyllä myöntää, että mä olen sen verran "pirttihirmu", että jos olen jonkun tavan huomannut tytön kanssa (tai yleensä lapsien ) hyväksi niin sitähän käytetään
Onneksi isännällä on raudan lujat hermot, että mua kestää ja kokemusta viidestä sisaruksesta niin ajatukset ovat suunnilleen samoissa uomissa :saint:

Nyt tais "loppua" nuo kommentointi asiat.. Eipä tänne meille oikeen mitään ihmettä kuulu, arkea mennään eteenpäin hyvässä mielessä ja hengessä
Tyttö kasvaa flunssasta huolimatta ja jaksaa katella mutsiaan :LOL: ja leikkiä aina muutamia toveja helistimillä, kun äiti niitä ahkerasti nenän edessä heiluttaa :snotty:

Isännällä jatkuu flunssa
ja saattaa olla, että pitää ensi viikon saikkua, mutta luulenpa vaan että töihin menee...
se on niin ahkera ja rakas
Jaksaa touhuta kotosallakin, vaikka mä oisin jo varmaan kallistunut vuoteeseen :ashamed:

Mun elämä täällä kotona päivisin pyörii lähinnä tytön, pyykin, ruoan/leipomisen ja siivouksen merkeissä.., joten välillä kieltämättä haluais jotain... ja mä keksinkin, että kun saan vähän kursittua rahaa ("ylimääräistä" ) niin varaan meille hotellin ja ollaan sit ilta viihteellä ja yö hotellissa.. nautitaan ihan kahden :heart: Ja kun iskelmästä tykätään niin sit illaksi vielä jokin mukava iskelmätähti niin avot


Mitähän mun piti sanoa... :headwall: Ai niin, TAAS kerran mä haluun "räjähtää" täällä ja sanoa, että |O |O |O |O V***U meidän yläkerran naapureita :kieh: Ne ovat saaneet täältä häädön, mutta ihan sitten varmaan vittuillakseen piti bileet aamu viiteen
Kauhee mekastus ja EI mikään auttanut, EI puhe, huuto EIKÄ poliisit
, kun äiti oli "vahtimassa" S*****a !! Tyttö heräs vähän väliä, kun ovikello soi tai rappusia kolisteltiin... Se oli aamulla ihan tiltissä ja sekaisin, mutta ONNEKSI rytmi kuitenkin säilyi ja nukahti normaaliin aikaan :saint:

Mut nyt menen vielä kirjoittelemaan lisää muille sivuille, joten terveiset kaikille ja pitäkäähän huolta niistä muruista (ihan kaikista :heart: )

Nimra ja Anni :wave:
 
Ketutusta ilmassa...
Meni sit viime yö tapellessa ja itkiessä... EN enää tiedä mitä teen, kun mulla on KOVA pää ja miehellä samoin... :headwall:
Tuleekohan tästä meidän jutusta ja yhteisetä kasvatuksesta mitään. :ashamed:

Nimra Me ei anneta D-vitamiinia vaikka välillä korvikemäärä hieman alle litran. Meillä aiheutti niin kovia vatsanväänteitä jotta HUH HUH! (kokeiltiin Devitol ja D-tipat).

Saatiin viime viikolla neuvolasta lupa aloittaa luumun anto neidille, nyt sit mietitään jotta uskaltaakohan ko pikkumasu on niin herkästi reagoiva... :eek:

Alakuloinen Kat :|
 
Heissan taas kaikki!!
Täällä ollut hippasen rankahko viikko takana. Ollaan molemmat pojan kanssa oltu vähän nuhaisia ja se on tiennyt huonosti nukuttuja öitä ja kiukuttelua ja täysin uupuneen äidin! Nyt olen saanut sitten viikonlopun hemmotella itseäni! Mies oli ostanut lahjakortin käsi-, jalka- ja kasvohoitoon, jossa vietin eilisen! Mahtavan täydellisen rentouttava juttu!!! Sen jälkeen menin parin tunnin päikkäreille ja sitten vielä viime yön sain nukkua kokonaan kun mies hoiti yösyötöt :) Kyllä nyt on taas akkuja ladattu sen verran että ensi viikon jaksaa! :)

Tänään olen menossa ratsastamaan! Ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen, ja hieman jännittää!! :) Ajattelin, että josko aloittaisi uudestaan tuon rakkaan harrastuksen! Toivottavasti en heti putoa selästä ja telo itteeni! * koputtaa puuta *

Mistäs täällä on taas juteltukaan... Me luultiin että meidän poika syö kerralla paljon, mutta kun noita teidän maitomääriä katsoo, niin eihän meillä syödä mitään!!! :eek: Eetu vetelee kerralla sellaisen 100-150 ml.

Tuota kierukkaa minäkin olen miettinyt.. Se olisi helppo ehkäisykeino, mutta jotenkin sen laitto nyt ahdistaa! Jotenka päädyin nyt sitten aloittamaan minipillerit. Katsotaan sitten myöhemmin jos sen kierukan kuitenkin laittaisi. Se vaan noissa pillereissä on, kun olen tosi huono muistamaan päivittäin niitä napsimaan!! Menkat ei oo vielä alkaneet... Enkä niitä kauheen innolla odotakaan!! :D

Jotain oli ollut puhetta painon putoamisestakin. Mulla lähti kaikki raskauskilot pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Paino on jumahtanut tasan siihen mitä se oli ennen raskautta! Jokusen kilon haluaisin siitä vielä pudottaa kesään mennessä.. Tai ehkä lähinnä pitäis kiinteyttää tota löllyävää vatsanahkaa! Vatsalihakset on täysin olemattomat nykyään sektion jälkeen! Ei edes pysty niistämään tai aivastamaan samanlaisella teholla kun aikaisemmin! Pitää pikkuhiljaa niitä alkaa voimistuttamaan!

Meitin poju on säikäyttänyt mamman muutaman kerran. Se iltasella nukahtaa tuohon sohvalle ja hetken päästä herää ja alkaa huutamaan suoraa huutoa saman tien. Semmoista kimeää kirkumista! Aivan kuin olisi säikähtänyt unessa kovasti jotakin. Hetken päästä sitten syliin rauhoittuu! Se säikäyttää joka kerta! Tulee kauhea huoli, koska se ei ole mitään normaalia nälkäitkua tms. Aivan hysteeristä kirkumista, joka tosiaan menee sylissä sitten ohi! Voiko pieni nähdä jotain pahaa unta??

Iltaisin ollaan varsinaisia känkkäränkköjä täällä! Ei meinaa ruoka upota kun känisee väsyneenä, mutta ei kuitenkaan rauhoitu nukkumaankaan...

Nyrkkiä mutustellaan täälläkin ahkerasti!! Naurattaa joskus, että millaisella kiihkolla poika sitä nyrkkiä imeekään! :D Kuolaa ei ainakaan vielä kamalasti tule... ehkä sekin aika koittaa :)

Kamalan nopeasti nää pienet vaan kasvaa ja kehittyy!!! Mahtavaa huomata, että nyt on taas opittu tommonen temppu! Eetu on nyt parina viime päivinä kääntynyt kyljelleen!! Mamma ihan tohkeissaan!! :D Kohta sitä jo mennä viipotetaan niin ettei perässä pysy!!

Noniin, nyt ruokaa napaan ja sitten tää mamma lähtee hirnumaan hevosten pariin! :) Saas nähdä kuinka käy!!!

Sapis ja Eetu 2 kk ja rapiat
 
Täällä saparo myös noita unihuutoja...kesken unen alkaa itkeen täyttä päätä, mutta rauhottuu hetken päästä, ja jatkaa unia...Oon myös miettiny näkeeköhän pahaa unta :/

Täällä Miia kovasti hymyilee ja porisee (jos sillä päällä on :D ), ja hoitopöydällä keikahtelee kyljelleen...ja eilen ensimmäisen kerran nosti makuuasennosta päätä. Oli mummun sylissä ja yhtäkkiä sillä oliki pää pystyssä :eek: :D ..Kyllähän se päätä on jo pitemmän aikaa pidelly...esim. kun on olalla, tai pystyssä sylissä.

Täällä on jääny noi ilta itkuraivokohtaukset kokonaan pois....*koputtaa puuta*...Mahtavasti helpottaa kun illalla asettuu ja nukahtaa itsekseen pinnikseen =)

Eilen oli tyttö niin väsynyt ristiäisten jälkee, että nukahti autoon (n. klo 19.30), eikä heränny edes siihen kun riisuin siltä ulkovaatteet pois. Siirsin sen sitte pinnikseen, ja siellä se nukku ja heräs sitten syömään n. klo 01.30.

vauvis ja Miia 6viikkoa+4päivää :heart:
 
Täällä huudetaan taas! :( ...välillä lopettaa hetkeksi ja taas ihan täysillä itketään ja huudetaan...pienellä nähtävästi masuvaivoja...välillä pieree...tulis nyt kunnon pieru, nii helpottas pikkuisen oloa...ja väsymyskin varmaan painaa, kun ei oo tyttö pahemmin nukkunu. Mies sitä tossa nyt kanniskelee ja koittaa saada ilmaa tuleen ulos.

Toivottavasti kohta helpottas, ja sais tyttökin nukkua väsymystä pois!
 
Huh, ei meinaa tänne enää ollenkaan ehtiä. Nytkin jää varmaan aika pikaiseen juttelut, iltahommat alkavat painaa päälle.

Samaa mieltä muiden kanssa, että tuo Nimran miehen saama puhelu oli nolo. Toiset ihmiset on vaan niin väsyneitä... Me harrastettiin pilapuheluita joskus ala-asteiässä :D

Jaksuja Vauvis ja muutkin joiden vauvoilla on masuvaivaa tai muusta syystä (esim. väsymys) johtuvaa (ilta)huutelua. Meillä neiti huutaa lähinnä nälkää ja väsymystä. Välillä kun on yliväsynyt tai jostain muusta syystä ei tahdo nukahtaa, karjuu aika lailla, mutta ei ole vielä kertaakaan kestänyt (kop kop) kuin max puoli tuntia. Ei siis samanlaisia tuntikausien iltakarjuntoja kuin esikoisen kanssa. Nukkuukin kyllä paremmin, siis pidempiä pätkiä kuin esikoinen (eikä vain paremmin kuin esikoinen samassa iässä vaan paremmin kuin esikoinen NYT... Jätkä kohta 1 v 7 kk ja vieläkin heräillään useita kertoja yössä :headwall: ).

Tosiaan kannattaa vatsanväänteisiin kokeilla korvikemerkin vaihtoa, ja erilaisia tuttipulloja/pullotutteja, d-vitamiinimerkin vaihtoa, ja tietysti nämä Disflatylit ja Cuplatonit (kakanpanttaukseen mallasuute tai Levolac). Ja kaikki hieronnat, pierupumppaukset, kanniskelut... Rankkaa se on, sen tiedän.

Maitoa meillä menee vaihtelevasti 7-8 dl päivässä, on mennyt jo jostain 4-viikkoisesta (ennen sitä en laittanut määriä ylös, enkä kyllä nytkään usein). Samaa totean kuin AC, että sen nämä syövät minkä tarvitsevat! Eikä voi nälässäkään alkaa pitää, ruokaa vaan kun haluaa. Vaihtelevasti menee 60-120 ml per ruokintakerta, joskus harvoin jopa 140. Olen yrittänyt vähän pidentää syöttövälejä mutta kun ei huoli kerralla isoja satseja niin ei sitten. Tuo 140 ml menee joskus yöllä kun on pidemmän rupeaman syömättä.

Kaulapoimuista ei omakohtaista kokemusta, kun ei kummallakaan ole onneksi iho tykännyt kyttyrää, nuo pottujauhot ainoana mullekin tulivat mieleen. Muita ideoita muilla?

NeitiKatille jaksuja miehen kanssa!

Ihanat hemmottelut Sapis, ja ratsastamaan haluaisin minäkin pitkästä, pitkästä aikaa! En olekaan sen jälkeen hevosen selässä ollut, kun esikoista aloin odottaa :eek: Otus se jaksaa spinningissä käydä, kyllä joku sellainenkin liikuntaharrastus tekis tässä terää. Kyllä vielä joku päivä...

Äyh, nyt ei kyllä ehdi läheskään kaikkia huomioida, pahoittelut... tärkeitä olette kaikki :hug: Vielä (.) sen verran että mulla joko alkoi jälkivuoto uudestaan tällä viikolla tai menkat, mutta monta päivää on nyt lotissut oikein urakalla :( :( :(

Ja keskiviikkona käytiin 6-viikkoisneuvolassa (kerroinkohan mä tämän jo?), neidillä pituutta 60 cm ja painoa 5,2 kg. Oikein hyvin kasvaa siis :)

Nyt iltapuuron laittoon
Grynna & pienet
 
Joo, oon jo asennoitunut että tänään menee myöhään :ashamed: Neiti kun on päivästä asti huutanut...tietty rauhottuu välillä ja torkahtaakin. Nyt on ollut rauhassa, mutta saa nähä kuin kauan...
Vetäs ennätysmäärän maitoo pari tuntia sitte...200ml!! :eek: ...Hyvähän se on että syö... :D

No, toivottavasti huomena ois parempi päivä, ja yölläkin sais vauva nukuttua (kuin myös me).

..Onneksi tulee oscar-gaala..jos sattuu että joutuu kovinkin valvomaan... ;)
 

Yhteistyössä