***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

Moikka,

Minäkin haluaisin enemmän kirjoitella tänne muttei ehdi, lukea titenkin ehdin kaikkien tekstejä.

Meillä on toi 'räkäongelma' edelleen eli kun mulla on suihkutissit eli tulee kovalla paineella maitoa niin poika ei aina pysy tahdissa ja meinaa tukehtua eli maitoa ilm. menee hengitysteihin. Nenässä sitten kuivuu ja tuhisee ja sitten nacl-tipat esiin ja niillä aukee röörit melko hyvin. Välillä imen friidalla isommat pois..

Viime viikolla alkoi korvien taustat punoittamaan ja toinen märkimään.
Apteekista neuvoivat bacibactia jota olen laittanut muutaman illan ja on auttanut.
Kaulakin on vähän punertava mutta toistaiseksi ok.
On kaulapoimuja hällä että...

Meillä ei kans röyhtäisyä aina tule vaikka yritän...

Ihanasti hymyilee kun ottaa kontaktia poikaan...

Nukkuminen vaihtelee päivällä meillä paljon. Joinakin päivinä nukkuu hyvin ja joinakin ei oikein ollenkaan ellen laita kantoliinaan...
Sylissähän nukkuisi myös milloin vain.
Omassa sängyssä harvoin. Yöt mun vieressä...
Ostin rela-tippoja kanssa ja annoin pari päivää mut lopetin sitten kun niissä on öljyä.
Aloitan probioottibabyn. On hankalampi antaa kun on jauheena mutta maitoon sekoitettuna ja lusikalla suuhun pikkuhiljaa.

Mitä vaippakokoa käytätte?
Meillä Liberon mini 3-6kg mutta alkaa kohta käymään pieneksi ja luulen et painokin olis yli 6,5kg kun muutama viikko sitten neuvolassa oli 6,3kg!
Ensi torstaina 2kk neuvola niin sitten tiedetään uusimmat mitat taas.

Kivoja nimiä on lapsenne saanut ja ihana se vauvan kuva en nyt muista kenen tosi söpö oli =)
 
Nimra
Sartsa toivottavasti salva mitä saitte apteekista niin auttaa :saint: Toivotaan, että se nukkuminen siitä helpottaa :xmas: Meillä käytetään Liberon 3 kokoa ja mitä tui tyttö olis... :snotty: reilu 6 kg :whistle: Mun on nyt pakko tuota Idoform maitohappobakteerikuuria mainostaa :wave: Se on NIIN kätevä, kun on tippa ja kuuriluontoinen (voi myös antaa tarvittaessa pidempään ) TOSI KÄTEVÄ =) Ai juu ja se kuva oli meitin nöppönen :heart:
 
NeitiKat :hug: Pienesti ymmärrän, toisinaan ollaan ukkelin kans kovasti eri mieltä miten toimia.


Saparo *Kuulosta huipulle!! =)

Vauvis Zemppiä ja voimia, kuin myös kaikki muut, joitte ipanat itkuaa.

Minäpä kopsaa omanapaisen blogikirjotuksen meiän kuulumisista, ku en jaksa samoja uuestaa kirjottaa;

Itelle iski joku lunssan tapanen, voi raivo! -Luulin jo päässeeni eroon näistä hetkeksi. Ja mikä ankeinta tulee tauko spinniin, juuri ku oli päässy vauhtiin. Vielä emmin peruako illan tunti vai ei, vaikka viisainta kai ois heti soittaa etten tuu. Ja ku aattelee Pikkuveikkaa joka rellottaa hospitaalisa tippaletkun jatkeena lunssan jälkimaininkien takia (mätäpaise kurkusa). Niin ois ehkä tosiaa viisainta olla nyt rehkimättä.

Toiseksee Nuorella naisella lienee korvatulehus jälleen kerran uusinu, ennenku ees kontrolliaika on koittanu, korvatulehusta eppäilen myös nuorimmalle, kerran korva ihan ryyteesä ja yskiä röykyttää öisin, ahh niin tuttuun tyyliin. Sen verran hyvää että aika kiltisti on pikkumies ollu, jos tosiaan korvaa sairastaa. Pikkunaisen alkeerialista ehkä jatkuu, tai sitte jossai vielä oivaltamatta jääneessä ruoassa on epäpuhtauksia, nyt kiellettyjen listaa koristaa ainoastaan, maito kaikissa muodoissaan, gluteeni, pähkinä, sitrushedelmät..

Oon iloinnu ja riemuinnu tämän allerkikon helppouesta kun gluteeniton ja maidoton ja pähkinätön eväs kelpaa, eikä tartte olla kaikki kotimaiset viljat pannassa, niinku isoveikalla. Vaaaan, ehkä oon tuuletellu turhan aikasin, kun ripallus vaan jatkuu, ei kovin pahana, eikä varmaan pikkuihimisen menoa haittaa ku paino nousee, eikä iho ole ollenkaa pahassa kunnossa, mutta kuitenki.

Vielä naisenalkua oottaessani jaksoin leipäytyä ku luin sairaalassa makuillessani kakslussaa sekä muita laatulehtiä, joissa ainaki jokatoisessa selostettiin allerkikkoperheen ahh niin raskaasta arjesta, atooppisesta ihottumasta, vaikeista raskauksista, korvakierteistä jne ihanaa. Vaan ehkäpä nyt ku toinen vaikeaksi luokiteltava ootteluaika on takana ja kolmas kersa oirehtii alkeerioita tai atooppista ihoa tai korvakierteen alkua, suonen pienen ymmärryksen tapaisen niille jotka itkee lehdessä uupumustaan. Oma kohta taitaa olla ennemmin tympääntymistä. -Lunta tupaan ja jäitä porstuaan, mitä vielä

Ja niin, jos vähä tympäännystä ni jottai hyvvääki; Poikanen seon puolivahingossa yhtäkkiä oivaltanu alkaa kuivaksi, ja lähinnä samaa kyytiä ku jäi päivävaippa jäi myös yövaippa. Nyt meni enskertaa kerhoon ilman kaikenvaraltavaippaa! -Toki sitä pottailua harjoteltii pitemmä aikaa, mutta en arvannu että näi kivuttomasti lopulta jää vaipat veks, eikä toistaiseksi oo tullu ees vahinkoa.

Nooh, kohta lähetää lekurii, kolome aikaa peräjälkee, katotaa kaikkie vaivaste korvat ja muut huolet. Täälä uuesa paikasa sentää heilahtaa lekuriajat samantien ku niitä kaipailee. Edellisesä ku ei meinannu päästä sinne ajavarrauksee ensinnäkää läpi, oli huoli mikä tahasa, saati sitte että ois aikaa ees tarvinu puhelimmee vastaajan mielestä. Eli toine hyvä asia -Vielä kolomas, näyttää luppaavasti siltä että saan juua aamukahavit vallan rauhasa, ja jopa lukasta kalevan siinä sivusa! -Eli poistun takavasemmalle, ehkä tästä vielä päivä kirkkenee



Nyt viimein poistun sinne kahville :)
 
Ihan nopsaan täältä...

Neuvola huomenna joten poikkean sitten kertomaan mitat, muuta en osaa koosta sanoa kuin että kasvaa niin kohisten jotta on tässä ihmettelemistä :eek: . Meillä vaikka keskimmäinen olikin kanssa aika pullukka vaavina, silti molemmat tytöt aika pikkusia koko vauva-aikansa (eikä vieläkään ikäporukkansa isokokoisimpia). Nyt tämä poitsu näyttää mistä tuulee.

Vaatekoissa ollaan nyt menossa noin 62-68, riippuu hirveästi merkistä ja mallista. Esim. H&M:n bodyt on sen verta kapeita että niistä toi 68 on nyt hyvä, muista suunnilleen 62 just sopiva. En halua ihan kireitäkään käyttää joten kai sitä pian saa jo ostaa seuraavaa kokoa :whistle:

Yöt menee aika kivasti nykyään, eka pätkä 5h, sitten noin 2h ja 1h vähän riippuen onko jo aika heräillä kunnolla aamuun eli mihin aikaan yöunille on käynyt. Parhaimmillaan ennen klo 23 nukahtaa, huonoimmillaan vasta klo 1 jälkeen. Nyt on yöt muutenkin olleet vähän rauhaisampia eli vähemmän masuähinää (koputtaa puuta).

Edelleen niin ihanan suloinen pakkaus, juttelee ja hymyilee ja on uskomattomat ihana :heart: . Ei sitä meinaa muistaa miten suloisia vaavit on. Voi kun saataisikin olla terveinä - isot voimanlähetykset kaikille joilla kamppaillaan nuhien yms kourissa. Meilläkin on isommalla tytöllä nyt nuhaa ja yskää, eli vain ajan kysymys koska iskee muihin. Vaavien nuhat on kyllä niin hankalia että toivottavasti ei saisi.

- Terhikki ja poika vajaa 2kk -
 
Huomenta kaikille!

Nyt tekis mieli aloittaa teksti "Onko normaalia, että..." - täällä tuli 2kk täyteen viime viikolla ja siltä seisomalta neiti aloitti nukkumaan kokonaisia öitä. Eilen nukahti 22:30 ja klo 8 otin syömään. Mää olen ihan ymmyrkäisenä..tissit ei tykkää yhtään, inhottavaa pakotusta ja koitan tyhjennellä keinotekoisin keinoin yöllä kun ei vaan pysty olemaan. :eek: Kuumetta oon mitannut neidiltä joka päivä ja tunnustellut, että pakko tän on ainakin kipee olla, mutta ei..nyt vaan alkoi uni maittaa! :D Riemu voi olla lyhtyaikaista, mutta nyt pitää ainakin nauttia!

Pongasin tuosta Sartsan kirjoituksesta tuon, että suihkutissi vois aiheuttaa tuota räkäisyyttä. Ehkä siis täällä kyse samasta ongelmasta; tuntuu neiti välillä kovin räkäiseltä, mutta lähinnä valkoista töhnää sieltä nenästä sitten tulee. Tippoja saa kyllä käyttää useasti!

Pikamerkkaus vain tällä kertaa, huomenna neuvola ja päästään ihmettelemään mittojakin.

Mukavaa päivää!

Ente ja Tyttelityy, 2kk+.
 
Sartsa probioottibaby saattaa laittaa mahan pikkuisella kovalle...Meillä kävi näin jouduttiin sairaalassa auttaan kakka pihalle oli niin kovaa :( Meitin pojalle kun ei käy mitkään maitohappobakteerit tulee jos jonkin moista vaivaa kovaa, kuraa tai oksennuttaa. Meijän vanhemmalle 6v. tyttöllekään ei käy maitohappobakteerit rupee särkeen mahaa
 
Ente, onnea hyvistä öistä =) :flower:

Saattaa hyvinkin olla ihan pysyvää teillä, meillä tuo keskimmäinen teki myös 2kk iässä saman. Kokoajan odotin että on vaan ohimenevä ilmiö mutta hällä ainakin jäi pysyvästi hyvät ja kokonaiset yöunet :)
 
Heips pitkästä aikaa! :wave: Ente:Kulostaa huipulta noin pitkät yöunet.Täälläkin poika nukkui viime viikolla parina yönä 6 h pätkät ja täälläkin toosi arat rinnat aamulla.Auts!

Pikku87: Me otettiin eka satsi rotarokotetta tuossa 2 vkoa sitten.Poika oli todella väsynyt sen päivä eikä juuri jaksanut syödä.Kahden viikon päästä seuraava satsi.

Vaipoista meillä käytössä liberon kolmoset.Poika kasvaa kovaa vauhtia ja vaatteista on käytössä pienimmät 62cm ja osaksi vielä 60 cm vaatteet.
 
Maanantaita kaikille :flower:

Meillä kanssa ristiäiset ohi, huh huh.
Olihan hommaa vaikka seurakunnantiloissa pidettiin ja kakutkin leipomosta tilattiin.Koristeltiin pöydät liiloilla ja valkoisilla tulppaaneilla ja nyt onkin koti sitten täynnä tulppaaneita, lisäksi teetettiin poikakimppu kastepöytään ja jostain syystä sisko ei ollut tiennyt asiasta ja oli sitten tilannut toisenkin poikakimpun ja muutamat toi ruusuja niin ei meinannut maljakot riittää kotona saatika pöytätilat. =)
On kyllä ihanaa tää kevät kun tulppaaneita saa edullisesti ja tykkään niistä niin saa pienellä mielenpiristettä.

Meillä viikko nukuttu täysillä öillä, eli illalla 22.00 nukkumaan ja 06.00 syöttö ja sitten jatketaan vielä 3h unta.On itsekin jo huomattavasti pirteämpi kun saa nukkua täysiä öitä.

Vaatekoossa mennään 62cm ja vaippakoossa pamperssin 3 kokoa, viikon päästä vasta neuvola että näkee minkäkokoinen sälli on.

Jälkitarkastus huomenna ja perjantaina alkoikin persus vuotaa, soitin sinne ja yritin siirtää aikaa mutta sanoivat ettei kuulemma haittaa kuukautiset. :eek:
Ei kyllä yhtään ilostuta asia, kuulemma vaan papa koetta ei voi ottaa.Olisin kyllä paljon mielummin mennyt sinne ilman tälläistä tilannetta.

Punahattu ja ukkeli 7vk ja risat :heart:
 
hei täältäkin! meiläkin huomenna neuvolalläkäri ja jälkitark. muuten kaikki ihan samanlaista kuin tähänkin asti.. sitterissä on alkanu vähän paremmin viihtyy, vaunussa nukkuu öisin edelleen ellen oo saanu jostain ylimäärästä virtaa ja laittanut sänkyyn tietäen että joudun nousee vähän väliä!

pikku87 ei tääläkään mies enää hirveesti osallistu vauvan hoitoon..yrittäjä kun on niin on ihan liikaa töissä! välillä ketuttaa kun on ite niin väsynyt! ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa..

nimra me voitais tulla miikan kanssa jokin päivä vaikka käymään? =)

meillä liberon 3 kans, mun mielestä pampersista haisee pissa niin kovasti läpi että en käytä siks!

tosiaan, pojasta tlu eilen Miika Matias :heart:

nyt ei viihdytä näköjään enää moi moi!

Milja+Miika 8vk
 
Juli:Ainakin näin mä ymmärsin kun soitin sinne että se otettaisiin aina paitsi nyt tässä tapauksessa mutta mikäli olisin siirtänyt sitä aikaa niin kela ei olisi kerennyt saamaan niitä lappuja ajoissa..en sitten tiedä että joudunko menemään uudestaan myöhemmin papa kokeisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Juli:Ainakin näin mä ymmärsin kun soitin sinne että se otettaisiin aina paitsi nyt tässä tapauksessa mutta mikäli olisin siirtänyt sitä aikaa niin kela ei olisi kerennyt saamaan niitä lappuja ajoissa..en sitten tiedä että joudunko menemään uudestaan myöhemmin papa kokeisiin.
Hmmm.Kummalista et multa ei sitä otettu enkä edes tajunnut kysyä koko asiaa.Mäkin vasta pe lähetin kelaan todistuksen.
 
Täällä antoivat jälkitarkastuksesta vain lähetteen papa-kokeeseen ja sanoivat että se on vuoden voimassa, mene jossakin vaiheessa. Joka tapauksessa ennen hormonikierukan laittoa täytyy käydä eli seuraavan 4kk sisään menen.
 
Helou

Onpas tullut lyhyessä ajassa paljon viestejä! Viikonloppu olikin aika hiljainen.

Kiitos tuosta Bacibact-vinkistä, meilläkin neidillä välillä korvantaustat kesivät. Ja saattaisi auttaa niihin kaulapoimuihinkin. Se tuli vielä mieleen niistä poimuista, että saattaisivatko ärtyä myös tiheistä pesuista? Eli pystyisikö pesemään vähän harvemmin vai menevätkö sitten vielä pahemmaksi?

Mun mielestäni papa voidaan ottaa jo jälkitarkastuksessa, vaikka jotkut lääkärit taas ovat sitä mieltä että liian pian synnytyksen jälkeen otetuista tulee usein vääriä hälytyksiä. Mulle pitäis olla tulossa kutsu siihen kaikilta 5 vuoden välein otettavaan papaan just tänä vuonna joten en varmaan kysy otettaisko sitä nyt jälkitarkastuksessa (täytän maaliskuussa 35, olikos Mussupussullakin maaliskuussa synttärit? vai miehenkö synttäristä puhuit?).

Vaipoista: NB-kokoiset kestovaipat on jo saanut pakata pois, sniff! Selkäpituus ei enää riitä. S-koko menossa niissä, ja kertiksissä Liberon 3. Pituuttahan neidillä oli viikko sitten 6-viikkoisneuvolassa 60 cm ja painoa 5,2 kg. Vauhdilla on tultu ykkösistä kolmosvaippohin! Olisko 2 pakettia ehditty käyttää kumpaakin, ykköstä ja kakkosta.

Onnittelut Entelle hyvistä öistä! Meilläkin neiti nukkuu jopa 5 tunnin rupeamia öisin, mitä hänen puolitoista vuotta vanhempi isoveljensä ei tee vieläkään...

Sartsa, nenätipat ahkerassa käytössä täälläkin! Tosin meillä vähän kaikilla on koko ajan nokat tukossa, että en sitten tiedä rohiseeko neiti maitoa vai jotain muuta. Mutta hyvin ne auttavat.

Rotarokote ollaan sen karseasta hinnasta huolimatta ottamassa, kumminkin kun noissa leikkipuistoissa päivittäin pyöritään niin niitä tauteja helposti kotiin tulee. Ja sen tehohan kestää noin 4-vuotiaaksi asti kuitenkin, ja lisäksi näillä alle vuoden ikäisillä tauti on yleensä aika raju jos tartunta tulee. Meille esikoiselle ei tullut kummastakaan satsista mitään reaktioita, mutta hän ei olekaan koskaan reagoinut millään lailla mihinkään rokotukseen, ihme kyllä. Toivottavasti neidin kanssa samoin. Ei ainakaan Calmetesta tullut muuta kuin se rakkula pistoskohtaan, eikä sekään ruvennut edes märkimään kuten esikoisella kävi.

Vaatekoko meillä pääasiassa 62, pari Tutan 56 bodya menee vielä (jatkopalalla jopa kestovaipan päälle), yhdeltä valmistajalta näkyi olevan 68 body käytössä - huimia eroja kyllä on koissa valmistajasta riippuen!

(.) että edelleen vaan lotisee hullun lailla, kohta jo viikon, eli kai tässä sitten jälkivuoto alkoi uudestaan eikä ole menkat, sen verran runsasta.

Kysymys: onko kellään muulla jälkiliitoskipuja? Tai en minä tiedä onko sellaisia olemassakaan, mutta mulla on tuo häpyluun seutu samasta paikasta ja samalla tavalla kipeä kuin liitoskivuissakin, ainut että sattuu paljon kovempaa kuin liitoskivut (jotka mulla ei olleetkaan mitään sietämättömiä, mutta nyt alan kyllä totisesti ymmärtää niitä jotka kärsivät oikein kovista sellaisista). Joka päivä tuntuu, en ymmärrä...

Nyt kauppalistaa laatimaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grynna:
Kiitos tuosta Bacibact-vinkistä, meilläkin neidillä välillä korvantaustat kesivät. Ja saattaisi auttaa niihin kaulapoimuihinkin. Se tuli vielä mieleen niistä poimuista, että saattaisivatko ärtyä myös tiheistä pesuista? Eli pystyisikö pesemään vähän harvemmin vai menevätkö sitten vielä pahemmaksi?
Apteekista kysyin tota Basibactia et voiko laittaa kaulapoimuihin kun on ärtyneet. Ne sanoivat että tarttis kysyä lääkäriltä ennen kun laittaa. Ja tietenkin unohdin kysyä kun käytiin. Pahemmaks menee jos ei putsaile. Pouttujauholla ollaan päästy aika hyvään malliin.
 
Rotarokote annettiin poitsulle kolmisen viikkoa sitten, enkä huomannut mitään oireilua. Aika kovaa hintaa tuolla kyllä pidetään! Varsinkin kun kuulin, että tuonkin lääkkeen hinnasta yli puolet on katetta.

Vaatekoossa mennään 68cm. Pojan mitat olleet pari viikoa sitten 61cm ja 5730g. Kestovaippojen kanssa tarvii aina olla pidempiä malleja, että saa bodyjen nepparit kiinni. Jatkopalan hommaamista olenkin miettinyt, jää niin lyhyeksi käyttöikä vaatteille, että oikein harmittaa. Toisaalta on kiva ottaa isompia käyttöön, näkee ihan konkreettisesti kuinka lapsi on kasvanut :D
Vaippakoossa vielä menee liberon mini 3-6kg, joita käytetään yöllä (ja mies laittaa niitä jos vaippoja vaihtaa). Kestovaipoissa nb tosiaan jäi kans selästä lyhyeksi jo hyvin pian, reilun kuukauden jälkeen. Monessa nb:ssa kokohaarukka 6kg asti, mutta ei puhettakaan, että siihen saakka mahtuisi! Nyt on ollut käytössä M-kokoisia nepparivaippoja.
Grynna: Minkä mallisia vaippoja olette käyttäneet?

Onko muilla käytössä minipillereitä? Lääkäri suositteli niitä mulle, kun kierukkaa laittavat vasta 4kk synnytyksestä. Nyt oon reilun kk käyttänyt cerazette- merkkisiä ja epäsäännöllisiä vuotoja on ollut..niitä tuoteselostekin lupaa. Ei oo kovin mukavaa jos jatkuvasti rupeaa olemaan vuotoja, vaikka ei paljoa tuliskaan.
 
Heips!
Voi, onnea teille joiden vaavit jo nukkuu koko yön!! =) :flower: Meillä ei vielä ihan näytä siltä.... Ensimmäinen unipätkä on pisin, n 4h ja sitten heräillään 2-3 h päästä. Tänään ukkeli päätti herätä viideltä höpöttelemään ja äippä ei olis vielä ollu yhtään valmis nousemaan! Pinnakin on niiiiiiin kireellä aina aamuisin!

Sitä piti kysymäni, että te jotka korviketta annatte yöllä, niin nostatteko vauvan pinniksestä syötön ajaksi? Minä nimittäin en nosta... Lykkään vaan pullon suuhun ja kun on syönyt niin yleensä nukahtaa sitten niille sijoilleen. Aluksi nostin aina syliin ruokailemaan ja yritin syönnin päälle röyhtäyttää, mutta poika ei juuri koskaan suostunut yöllä röyhtäisemään! Hyvin on noin toiminut meillä, eikä yöllä juuri pulauttelekaan vaikka ei röyhtäise.. eikä masuvaivoja kitise.

Kävin sitten eilen ratsastamassa! Ihanaa oli ja yllättävän hyvin palautui homma mieleen yli 10 vuoden tauon jälkeen! Olin vaan tyhmä ja puin ihan liian vähän vaatetta päälleni ja olin aivan jäässä koko tunnin!!! Sitten illalla nousi lämpö ja kurkku kipeenä :( Mulla oli tossa vähän aikaa sitten pientä flunssan poikasta, joka nyt sitten äityi uudestaan... Liian aikaisin lähdin liikkeelle... Joten OmituinenOtus, en suosittele pikku lenssussa spinninkiä!! :)

Paljon kauemmin tuntuu flunssasta toipuminen kestää, kun ei saa kunnolla nukutuksi ja levätyksi... huoh.. mutta eiköhän se tästä! Kunhan tuo pikkuinen pysyisi terveenä!!

Ronjaneiti mulla on noi minipillerit ja juurikin tuo Cerazette, mutta olen vasta muutaman päivän niitä syönyt, joten en vielä osaa sanoa vaikutuksista. Mitään vuotoja ei ole ollut jälkivuotojen jälkeen ollenkaan...

Mitäs muuta... Poika punnertaa kovasti päätä ylöspäin jo! Sillai sylissä ku se kellottaa, niin päätä nostaa kauheella yrityksellä! :D Ja tänään se kellahti ekaa kertaa mahallaan ollessa selälleen! :) Kasvaa toinen niin hurjaa vauhtia!!! Jotenkin tulee semmonen hätä, että älä nyt noin hurjasti kasva!! Tahtoo pitää pienenä pitkään!! *huoh*

Jotain muutakin mun piti teiltä kysellä, mutta eipä tule just nyt mieleen! Menen siis köllöttämään peiton alle ja hörppimään kuumaa mehua, kun iskä on pojun kanssa pihalla vielä hetken!

Heippati hei ja jaksuja kaikille!!

 
tulin moikkamaan pitkästä aikaa...
ristiäiset oli eilen ja nimeksi tuli Nea Matilda =)
mulla olisi huomenna jälkitarkastus mutta alkopas sitten menkat :kieh: olin unohtanu kui kaameet ne on ja nyt sitä kans tulee,samoin ku esikoisen jälkee ekat kuukautiset...
meen huomenna vaa hoitajalle ja ens viikolla kokeillaa lääkärii uusiksi!
kovasti odottelen sitä lastenlääkärin aikaa siitä mahasta ku nykyää Levolac menee päivittäin ja kakka tulee kans lähes joka päivä mut nyt se puklaa aivan kaameita määriä...mikäkön on?noh se kuullaan toivottavasti pian.
Aikaa menee nyt myös hautajaisjuttuihin,mutta piipahdan kun taas ehdin :wave:

sini ja nea 8vko
 
Heipsan!
Olisko mitään, jos nämä joulutontut nimettäis etusivulle ja laittas syntymäpäivän perään? Jaksaako kukaan? Pitäs kait alottaa uus ketju?

Mä taas jaksan ihmetellä noita hormonikierukoiden asentamisia synnytyksen jälkeen. Sen kun voi laittaa heti sen jälkeen, kun kohtu on palautunu. Mulle laitetiin eka kuukausi synnytyksen jälkeen ja tämä toinen sitten reilu kk synnytyksen jälkeen eikä niiden kanssa ole ollu mitään ongelmaa. Että kyllä sen voi laittaa aika piankin synnytyksen jälkeen, jos kaikki on ok :)

Mutta takas asiaan.
Meillä käytetään 60-68cm vaatteita. Syödään soseita n. 3xpvä ja maitoa menee suurimmaksi osaksi vielä kuitenki ainaki se 8dl - 1L. Masukivut on vähentyny huomattavasti, kun kiinteät on alotettu.
Meillä myös nuo maitohappobakteerit tuppas laittamaan Tuomaksen masun kovalle, joten ne jäi sitten pois. Muuten kovaan vatsaan on sitten auttanu mallasuute ja luumusose välistä.
Poitsu istuu välistä täyttä päätä. Ihan itse punnertaa itsensä istumaan ja siinä sitten killottaa tyytyväisenä. Neuvolasta tuumasivat, että antaa istua, jos kerta itse haluaa, että vaihtaa kyllä sitten asentoa, jos väsyy istumiseen. Toi poika on menny niin vauhdilla eteenpäin, että ihan hirvittää. Nyt lattialla möngertää eteenpäin kuin mittarimato, varsinkin, jos saa jalkojensa alle jotain pitävää :eek:

Mut nyt tarvii taas mennä :)

AC + T 2kk 7vkoa

P.s. Meillä nukutaan yöt hyvin :) Kerran, pari yössa muksu herää syömään.
 
Oho, aika ajoissa on AC:n T siirtynyt kiinteisiin... Tänään juttelin neuvolassa tosi pitkään vauvan syöttämisestä ja me alotetaan kiinteät vasta 6kk:n iässä, vaikka onkin pieni lapsi. TässäKIN asiassa taas kukin tavallaan. Toi Nimran 600ml/2,5h sisään kuulostaa aika hurjalta (suositus korvikemaitomäärästä on 700-1000ml/vrk). Siinä on vauvan maha kovilla, että ei ihme jos vääntää. Tossa korvikeruokinnassa on kuulemma se ylisyöttämisen vaara, että ihan hyvä että tarkkailette niitä maitomääriä.

Meidän neiti oli sitten repässy ja saanu vajaassa kahdessa viikossa puoli kiloa painoa lisää! Nyt siis JO 4,5kg ja 56cm tasan 3 kk:n iässä. Posket ja sormet on tytöllä kivasti pyöristyny. =)
Saatiin toka satsi sitä rotarokotetta ja ei siitä mitään sivuvaikutuksia tullu, ei ekalla kerralla eikä nyt. Viikon päästä ekat piikit, apuva pelottaa. :eek:

Ei multakaan papaa otettu jälkitarkastuksen yhteydessä.

Joo Grynna mulla on synttärit maaliskuun 18. Mikäs päivä sulla?

Meillä vaipoissa Pampersin 2-koko ja Liberon vastaava käytössä. Tykätään enemmän Pampersista, mutta Liberot tuli lahjaksi, niin ne pitäis käyttää pois.

Meillä on ollu paljon puuhaa ja käyny vieraita, niin en oo ehtiny käydä niin usein... Ostettiin matkarattaat tänään, Mamas&Papas tottakai. :D

Siitä tulikin mieleen uusi gallupin aihe: Minkälaiset vaunut teillä on? Entä turvakaukalo? Onko olleet hyvät käytössä?

Aino&Lumi-Emilie TASAN 3kk
 

Yhteistyössä