***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

kathe, tuo on niiin totta että ei meinaa se levyllinen suklaatakaan riittää kun sille päälle sattuu vaan menee ne kyytipojat kans :p .

Pakko kehittää jotain että saa itsensä ruotuun, kokeilen alkuun ihan sitä että saisin ees vähennettyä herkuttelun vaikka kertaan per viikko ja jos silloinkin löytyis joku kohtuus :whistle: . Tällä hetkellä mussutan erimakuisia purkkia ja uskottelen itselleni että ne riittää :ashamed: .

Anoppiasiassa mulla on käynyt ihan hyvä tuuri, valittamista ei ole. Nähdään suht usein kun asuvat vähän lähempänä kuin omat vanhempani. Ehkä ollaan vähän lähennyttykin tässä viime vuosina, osataan jo puhua muustakin kuin säästä - ei nyt silti mitään syvällisiä. Mutta anoppi on siis täällä ihan jees, ei onneksi koita puuttua lastenkasvatukseen mitenkään.

Mutta kaiket sympatiat kaikille joilla ei tuuria ole anopin suhteen ollut, ymmärrän hyvin :flower: :hug:
 
Poju 3 kk neuvolassa 61cm ja 6765g. Ja täti tuputti kiinteitä aloittamaan..en toisaalta ymmärrä, mikä kiire siinä on kun kerran on noin hyvän kokoinen? Ajattelin vielä muutaman viikon mennä maidolla, on se kuitenkin niin paljon helpompaa.. :saint: Eikä itkenyt rokotusta, hyvin meni!

Anoppi täälläkin (onneksi) mukava, kauhean innostunut ensimmäisestä lapsenlapsestaan..välillä vähän turhankin innokas :p mutta ei passaa valittaa!

Jos äkkiä ehtisi jauhelihaa paistelemaan ennenkuin vauva herää.

-Pippari ja K 3kk-
 
Paljon on juttua tullut ja kiva on lukea. Jospa itsekin kerkeisin kirjoitella. Täytyis siivotakin, joten ei täs kauheen kauaa kerkee taas olla. Ja kohta on taas pojun maitoilu aikakin....

NeitiKat on vissiin sillä mummolla vaikeeta irtaantua talostaan. :( Toivotaan et ratkee toi asia. Talon osto on kyllä kauheen stressaavaa. Onneks ei oo nyt ajankohtaista se homma. :ashamed:
tintta minusta kans tuntuu ettei kerkee joka paikkaan. Vähä kirjoittelen tonne facebookiinkin... ja nyt kun on kevätkin, niin ei viitsis sisällä istua koko aikaa.
Annukka en tiiä kuka toi Mikkonen on, mut no joo........ Täällä on sit outo meno, kun mun äippäloma loppuu, niin mies jää sit kotiin. Se oli esikoisen kans kotona vuoden ja hyvin meni. Kyllä minäkin olisin kotiin voinut jäädä mielelläni, mut kun mulla on "ura" ja hänellä ei jne.
vaimo mul ei oo kauheesti harrastuksia. Oon opiskellut niin paljon, et en oo kerennyt harrastaa mitään. Vapaat on mennyt esikoisen kans. Voisko kotihommia luokitella harrastukseksi? :LOL: Talon maalausta? Puutarhatöitä? Vanhojen huonekalujen korjausta? Tuossa kai noita....
Eilen neiti lajitteli et mitkä on äidin päivittäisiä hommia ja pitkä lista tuli.... Ei kerkee kauheesti makaamaan laakereillaan kyllä.
Nappi tiheen imun kausi on taas 3kk kohdassa. ;)
Terhikki täällä tartutaan kovasti kanssa. Mieluisinta on mun tukka. :whistle:
Isoja mittoja on taas vauvoilla. :whistle: Täällä on vissiin pienin vauva edelleen......... :xmas:
Kathe Luulen ja oon kuullut muiltakin et anopeilla ja jopa omilla äideillä voi olla imetyskateutta. Eli siis niitä ärsyttää kun eivät pääse pulloa antamaan.... Täällä oli esikoisen kans pikkasen sellaista anopin kans. Nyt ei oo yrittänyt samaa. Samoin mun kamu kertoi et sen mutsi oli kauheen kurjasti suhtautunut kun hän imetti. :headwall: :headwall: :headwall: En tiedä miten yleistä tuo sit on.... Alla on tietty se et tuo ikäluokka imetti vähemmän.... esim. mun anoppi ei ollenkaan ja mun mutsikaan ei paljoo.
Paino ei oo tippunut paljookaan. Ei tippunut esikoista imettäessä, eikä nyt. Tippuu sit kun hormoonitoiminta taas palautuu normaaliin. Tärkeintä on nyt et syön itsekin kunnolla.
Pippari Kiinteillä ei oo kiire tosiaankaan.... Tietty jos menee korviketta sikana on asia toinen? Jos nyt imettää, niin sit ei luulis olee kiire.... Täällä vasta siis aloitellaan tosiaankin 20vkon kohdalla vasta.
Nyt on mentävä hommiin. Poju nukkuu vieläkin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grynna:
Tuli muuten tuosta Jiven viestistä vielä mieleeni, että kyllä mua on muutamat kattoneet aika hitaasti jossain leikkipuistossa kun on tullut puhetta että kotona on parin kuukauden ikäinen vauva. En ole nimittäin ottanut häntä mukaan silloin kun anoppi on päässyt vahtimaan, vaan olen lähtenyt sit vaan ihan yhden hengen rattailla liikkeelle. Tyttö kyllä nukkuu parvekkeella sen ajan, olen halunnut opettaa nukkumaan esikoisen puistoilun ajan, tulipa mukaan tai ei. Eikä me myöskään olla puistossa kovin kauan, matkoineen reilu tunti. Mutta joidenkin mielestä on ilmeisesti ihan käsittämätöntä että joku jättää hetkeksikään vauvaa isoäidin huomaan :x :x . Eli pointti siis, että huomaan itsekin selitteleväni vähän väliä, näköjään myös täällä :D
No oho.. Menee jo ehkä vähän yli jos pitää "kauhistella" kun äiti on tunnin pois vauvansa luota :D .
 
Harrastuksia oli ennen lapsen syntymää paljon ja ovat toki karsiutuneet jonkin verran. Koirien kanssa lenkkeily on jatkunut edelleen ja aamuisin käydään noin tunnin vaunulenkki. Aiemmin kävin kaksi parempaa lenkkiä, mutta nyt yleensä vaan tuo aamulenkki ja ehkä illalla lyhyempi. Pihamme on aidattu ja siinä onneksi saavat koirat temuta useasti päivässä. Muuten koirien treenaminen, kuten agility on harmikseni aivan tauolla, aika kun ei riitä kaikkeen :'(

Ratsastelin silloin tällöin ja se on jäänyt, tekisi mieli taas kivuta hepan selkään :). Aika moni on näämä ratsastellut. Jumpassa käynti on ollut jo vuosia henkireikäni ja nyt olen tosi iloinen, että sitä olen päässyt jatkamaan. Noin kerta viikkoon olen käynyt jumpassa.

Uusia "harrastuksia" on vauvapiiri torstai-aamuisin ja vauvauinti aloitetaan varmaan muutaman kk sisällä.

Mussupussu ja grynna mitenkäs Tallinnaan, tarviiko passia. Olen kerran ollut ja muistaakseni sillon tarvitsi. Jos tarvii niin miten ootte lapsen passin hommanneet, passikuvat yms. Haaveilen kanssa jos kesällä mentäis lomaileen viikonlopuksi.

Nappi82 ja muut kiinteitä aloittaneet huomasitteko alussa mitään oireita kiinteiden aloittamisesta. Meidän poitsulle näytti tulevan kova närästys, enkä ole nyt uskaltanut antaa vielä uudestaan (pottuvelliä koitettiin), kun kiirus ei vielä ole kun maitoa hyvin tulee. Syömävälit vaan on tosi tiheät.

Terhikki
: tiheän imun kausi tuntuu olevan täälläkin, vähän samat on fiilikset, että on kestänyt 2kk putkeen, ekan kuukausi oli hieman rauhallisempi sykli :LOL:

Päikkäreitä on :heart: IHANAA :heart: nukuttu hyvin tällä viikolla, jopa 2,5 h vaunuissa tänäkin aamuna. On niin paljon paremmalla tuulella herra kun on saanut kunnon unet. Aamusta 5 jälkeen uni on ollut pyörimistä silmät kiinni ja pientä kitinää puoliunessa. Vaimo85:n aamuyö kuulosti hyvinkin tutulta. Poitsu jotenkin unessa, äiti heräilee ja ihmettelee olaanko sitä hereillä vai ei :headwall:

Kiva, et jaksatte ihmiset kirjoitella, päivän piristykset saa kun lueskelee kuulumiset =)
 
B-7
Vauva nukkuis yönsä hyvin(21.30-06,syöttö ja jatkaa 08-09 asti)mutta mulle on tullut joku kumma valvomis kausi.Mä kaadun kyllä sänkyyn väsyneenä ja nukahdan samantein mutta herään keskellä yötä virkeenä ja en saa unta moneen tuntiin :headwall:
Tänään ollut tosi väsy päivä :|
Neito sai tänään rokotteita,katsotaan miten ilta ja yö sujuu.

Rokotututkimuksen yhteydessä punnittiin.Painoa oli nyt(3,5kk ikää) 5725g,
3 viikkoa sitten oli 5485g joten ei oo paljoa noussut.Mutta kun on tyytyväinen ja nukkuu pitkiä pätkiä,on kaikki hyvin!!

Niinpä,miten kävi Härkiksen piirakan?
=)

Babyseven ja mukulat
 
Millaisia päikkäreitä teijän vauvat vetelee? en tiiä onko meijän tyttö ihan poikkeus kun vaunuissa ulkona nukkuu välillä vähän liiankin hyvin, tänäänkin veti joku 4,5h unet...sisällä ei nuku kuin pikku pätkiä mutta ulkona paremmin kuin hyvin.
 
No joo, vaunulenkeille mekin käydään lähes päivittäin, parhaimmillaan 7 km ;) Yleensä kyl vähempi.

Toi hiuksista repiminen tuntuu olevan meidänkin pojan mieli hommia :p

Mul nousi paino raskauden aikana 19 kg, josta 11 kg tippui puolessatoista viikossa synnytyksestä (vähän oli nestettä joo :kieh: ) Sen jälkeen en ole toistaiseksi saanut kuin 1,5 kg pois painoa.... Herkut, herkut :p Mut nyt oon tosissani ollut toista viikkoa ja katsonut mitä suuhuni pistän ja niin ettei koko ajan tartteis jotain pistää... :ashamed: Jatkaa aion tästä edespäinkin. Ja miehen kans on diili et se antaa vaa'an mulle vain kahden viikon välein, ku muuten ravaan siinä joka päivä (ja joskus useampaan kertaan päivässä).. Ei oikein tue laihtumista se sellainen ravaaminenkaan. Kattoos nyt mitä se vaaka sit lauantaina näyttää... Musta kun tuntuu et toi imetyskään ei nyt sitä hirveästi oo lähtenyt tiputtamaan (tai sit oon syönyt vaan ihan älyttömiä määriä, varsinkin sitä makeampaa sorttia).
 
babyseven: Mulle on tullut ihan sama vika, eli jonkinnäköisiä unihäiriöitä podetaan täälläkin; jos (ja kun) herään jossain vaiheessa yöllä, en saa nukahdettua millään uudestaan! Ja nyt tämä on alkanut tulla vähän iltoihinkin.. :( Mä jotenkin stressaan illalla sitä, että herääkö vauva..poika kun on vähän huono nukkumaan eikä ole niin pomminvarma nukkuja, vaikka yöunille nätisti jo meneekin. Ja keskellä yötä jos herään niin alan hermoilla, että kohta se herää köhkäämään enkä itse taas ehdi nukkua..TOSI raivostuttavaa!! :headwall: En tiedä sitten mikä siihen auttaisi?? Onneksi mies ajaa mut välillä sohvalle, että saan nukkua edes vähän. Tosin heräilen sohvallakin, mutta en ala siellä stressaamaan, eli saan nukahdettua paremmin.



 
Tää on ihan uskomatonta. Meidän poitsu on ollu tämän viikon kamalan kiukku. Nyt huomattiin, että hänelle pukkaa tulemaan kulmahampaita tosiaan ja äsken sitte näytti siltä tai lähinnä tuntui hirveät patit myös tuossa alahampaiden vieressä molemmin puolin :eek: :eek: :eek: Jo pukkaa hampaita.
Tosin tuo kiukkusuus johtuu varmaan siitä, että viikonloppu oltiin toispuolel Suomee ja autossa vietettiin toistakymmentä tuntia ja poitsu sai sen pneumo- ja rotarokotukset. Lämpöinen on hiukan ollut.
Hauskaa on ollu, kun hän on löytäny oman äänensä. Nyt sitä hiljaista hetkeä on enää sillon, kun T nukkuu :D
Ja kiire senkun jatkuu. Tirsa on alkanu sitten ryömimään. Sängyssään ryömii päästä päähän. Mahallaan, jos on, niin hirmu äheltäminen ja koheltaminen kuin toinen yrittäs konttaamaan ja me katsotaan suu auki vieressä. Pitäs kait joskus videokuvaa laittaa tulemaan. Saas nähdä millon tuo muksu sitte lähtee kävelemään, että ollaan menossa pää kolmantena jalkana joka paikassa. Esikko kun alotti kävelemisen 8kk:n iässä :headwall:

Harrastuksista: mulla ne on tuppaantunu jäämään väliin endon takia. Tässä viikko, pari sitten kävin investoimassa kuntosalikorttiin ja ostin vuosikortin sitte. Siinä on sitte ohjelmaa mulle ja muksuille.
Vaunuilua tulee kyllä harrastettua ihan voinnin mukaan. Suht päivittäin. Kun vain vielä löytäis seuraaki :(

AC + T 3kk2vkoa
 
Harrastuksista, mä harrastan laihduttamista :LOL: . No puoliksi tosissani olin tuossa, mutta siis olen ihan koukussa spinningiin ja Body Pumpiin. Helmikuussa palasin harrastusteni pariin, ja hyvin on persus sietänyt pyöränsatulaa ;) . Nyt jääkiekkokauden aikana (mun mieheni on puoliammattilainen) oon saanut kaksi-kolme kertaa viikossa itselleni sen "oman ajan" että oon päässyt tunneille.

Meillä aloitettiin tänään kiinteät, tosin vasta äsken edellisten kirjoituksia lukiessani tajusin että ehkä vähän hätäilin sen aloituksen kanssa. Tuulia nimittäin tässä parin viikon sisällä on alkanut syömään tiheämmin ja suurempia määriä, ja koska meillä mennään korvikkeella, niin eihän sitä vuorokausimäärää voi kovin suureksi päästää kun munuaiset ei vielä kestä. Mä en tajunnut että kyse on todennäköisesti just tosta tiheän imun kaudesta!
No, tänään jokatapauksessa aloitettiin perunasoseella (vaikka velliä se enemmän taisi muistuttaa), ja hyvin upposi. Toivottavasti ensi yönä nukuttaisi vähän pidempiä pätkiä kuin niitä tunti-puoltoistaisia mitä tässä nyt muutama yö on ollut.
 
Moi

Ajattelinpa kirjoitella, jospa sopii vielä joukkoon mukaan. Meillä on siis 19.12.08 syntynyt poika. Lähtömitat pojalla oli 4350 g ja 55 cm, joten ei nyt kovin pienestä lähdetty. Onneksi en tiennyt etukäteen noita lukuja :) Poitsu tuli 10 päivää lasketun ajan yli (LA oli siis 9.12.), joten osaltaan varmasti noita lukuja vielä nostatti.

Viimeisin neuvolakäynti oli 2 kk-neuvola, jolloin mitat oli 6385g ja 62 cm. Huomenna on sitten uusia lukuja tiedossa kun edessä on 3 kk-neuvola rokotuksineen.

Meillä on mennyt oikein kivasti koko aika. Ei mitään kummempia vatsavaivoja ole ollut ja yöt on nukuttu suhteellisen hyvin. Viime yö oli aika normaali, kun poika alkoi nukkumaan 20.30 aikaan, 4 aikaan herättiin syömään ja sit 6 aikaan poitsu aloitti höpöttelyt sängyssään. Sit noustiin puoli seiskan jäljestä. Nyt sitten onkin jo ekoilla pikkupäikkäreillä. Meillä siis rytmi on muodostunut niin, että aamulla tosiaan heräillään 6-7 aikaan, sit aloitetaan 45 min päikkärit noin 8-9 aikoihin. Sitten pihalla vaunuissa aloitellaan pitkät 3-4 tunnin päikkärit puolen päivän maissa, aiemmin ennen pitkiä välissä oli toisetkin 45 min päikkärit, mut nyt ne alkaa olla jäänyt pois. Ja sitten n. 17-18 aikaan otetaan vielä 45 min päikkärit. Ja yöunet alkaa yleensä siinä 20.30-21.30.

Meillä on osittaisimetyksellä menty alusta alkaen. Alkuun lisämaitoa ei tarttettu kuin jokunen kymmenen milliä, mutta nyt on lisämaidon osuus lisääntynyt huimasti. Eilen meni Nania jo 8dl. Huomenna neuvolassa ajattelin ottaa kiinteiden aloituksen puheeksi. Josko piakkoin sitä aloittelisi. Varmaan tulee kyl aloiteltua ainakin ennen sitä 4 kk:n suositusta, kun on näin iso poikakin...

Meillä on ongelmana ollut vähän tuo iho. Poitsulla kun iho on tosi kuiva. Naamassa molemmat posket oikein loistaa punaisena, kun on niin ärtynyt. Kokeilin ensin Ceridalia ihan alkuun, sitten Aqualan L:ä, joista ei apua tuohon kasvojen ongelmaan ole ollut. Sitten olen kokeillut Aqualania ja Apo Basea, joista olen kyllä ihan tykännyt. Nyt tuntuu alkavan rauhoittua.

Mutta nyt täytyy mennä seuraa pitämään. Joten jatkanpa seuraavalla kerralla :)

Kivaa aurinkoista kevätpäivää kaikille!

(poistu 3 kk)
 
Otolla on nyt parina aamuyönä/aamuna vaivannut totaalisen tukkoinen nenä :( . Tosi kurja kuunnella kun toinen vain rohisee eikä syömäänkään voi keskittyä :/. Oli kyllä odotettavissa, kun isosiskot on jo jonkin aikaa olleet yskässä ja nuhassa, ja isommalla nousi eilen kuumekin.

Nyt on siis eilinen oltu kokonaan sisällä ja tänään pitäis vielä olla - saa nähdä kuinka pää kestää :whistle: .

- Terhikki ja Otto 2,5kk -
 
Heippa piiitkästä aikaa!! :D

Me mentiin eilen naimisiin! :heart: :D Ihan maistraatti vihkiminen minun sisaruksien ja yhden ystäväpariskunnan ollessa todistamassa. Sitten meille kotiin kahville. Oli kyllä oikein mukava päivä! Ja nyt sitä ollaan sitten roivasihmisiä. :LOL: Tänään menee muulle suvulle kortit postissa jossa kerrotaan asiasta.

Harratuksista. Itse harrastan aktiivisesti koiran kanssa agilitya. Ekat treenit oli jo pojan ollessa 2-viikoinen ja ekat kisan 3-viikoisena. Treeneissä poika on välillä mukana (eli nukkumassa vaunuissa... ;) ) mutta pääasiassa pieni jää isin ja veikan kanssa kotiin. Se on sellainen mun oma juttu jossa on kiva käydä tuulettamassa päätään ihan ilman lapsia. Kyllä se vauveli isinkin kanssa sen pari-kolme tuntia pärjää. Kisareissut kestää sitten yleensä melkein koko päivän joten siellä vauva on ollut mukana ja oikein hienosti on mennyt.

Kiinteistä. Me aloitellaan varmaan tuossa kuukauden päästä soseet kun silloin pojalla ikää se 4kk. Mutta vellejä ajattelin alkaa tarjoileen vähän aiemmin. Esikoinen aloitti maissivellin 2,5kk iässä ja soseet siitä kuukauden päästä. Ja hyvin kesti masu ja oikein terve poika on ollut. Ei allergioita eikä muutenkaan koskaan sairaana. Täytyy vain katsoa mitent tämän pojan masu kestää kun ollut vähän herkempi..

Onni on ollut muutenkin nyt monta päivää hirveän itkuinen ja ärtyisä. Mielilalat vaihtelee hirveän nopeasti. Ensin voi nauraa hekottaa ja sitten yhtäkkiä alkaa itkeen ihan hysteerisenä. Toivottavasti se tästä helpottaa.. On muutenkin aika vaativainen kaveri ja vain sylissä on hyvä olla. Mutta eiköhän se siitä helpotu kun ikää tulee vähän lisää. Oppii vähän liikkumaan ja syömään soseita.

Meillä muuten käännyttiin tällä viikolla ekan kerran selältä masulleen! =) Muuten kääntyy sellaiset 90 astetta paikoillaan ja on aina eripäin kuin pojan on lattialle laittanut.

Mutta nyt viemään koira aamupissille!! :wave:
 
dreamer-80 Meillä pojalla myös alkuun kuiva ja ärtyinen iho. Ostin ison purkin Essex rasvaa ja on auttanut hyvin. Kannattaa testata!

Niin ja huomenna meilläkin 3kk neuvola ja eka rokotus. Saa samalla toisen satsin rotarokotetta...
 
voi juku tuiskulle paljon onnea!!!!!!!!!!!!!! :flower: =) :flower: =)
waude!!! :hug:
kiitos kommenttinsa heittäneille anoppiasiasta!! :saint: muistelin, vaikkei se märehtiminen autakaan, mutta kun exän kanssa asuttiin yhdessä, niin siinä oli kyllä passeli anoppi, ihana, huomaavainen ja ystävällinen. Aina huomioi minutkin, eikä omaa poikaansa koskaan korostanut kuinka hyvä jne se on. Huomasin, että se minkä miehessä voittaa, anopissa menettää...mutta minulle kelpaa mielummin kyllä hyvä mies ja kehnompi anoppi, kuin toisinpäin :saint:
Ja totta se on, tunteet on niin kamalan pinnassa oman vauvan kanssa, että pienetkin katseenmuljaukset tuntuvat hyökyaaltona sydämessä, ja soppa on valmis. pitäs vähän realisoida näitä omia fiilareita aina joskus... :snotty:

meillä takana huippuyö!!!!! Ekaa kertaa tyttö nukkui 5h putkeen yöllä!! se on täällä ISO asia! 10-3 nukku ja sitten söi ja seuraavaks puol 6, todella olen iloinen ja levännyt!
[/b]nullpoints kiitos kommentista. Varmaan on täälläkin anopilla samaa, tai siis tota "Imetyskateutta" ja kun heitin että tissimaito riittää ni menikin aika hiljaseks ;) mutta jotnekin tuntuu must vähän "sairaalta" olla ko. asiasta kateellinen, hänhän on omat vauvansa hoitanut jo ajat sitten ! ja kuulemma 7kk asti poikaansa eli miestäni imetti, ni mitä sit mulle alkaa... :eek:
no joo, tyttö huutelee, moido!!! :wave:
 
Viimeisimmässä 2+:ssa oli juttua just tuosta miten entisaikoina on lapsia syötetty, se selittää hyvin ainakin mun isovanhempien ja vanhempien asenteet kun tän lapsen syömisiä ollaan puhuttu. Mun äiti sanoi mulle jo synnärillä että "turhaan stressaat sitä imetystä, ei hänkään oo teitä (80-luvulla) paria kuukautta kauemmin imettänyt", mitä en yhtään ihmettele. Mummo taasen on jo nyt tyrkyttämässä tälle mm. suklaata, mehua, piparia, vaikkei toisella ole edes hampaita vielä! Se myös neuvoi laittamaan maitoon sokeria, että "kasvaa paremmin". Kas kun ei sulatettua voita!

Että eiköhän mennä ihan vaan tän päivän neuvoilla ;)
 
Huono äiti ilmoittautuu... :ashamed:

Oltiin eilen miehen kanssa parilla lasillisella ja leffassa mun synttäreiden kunniaksi. Oltiin poissa kotoa yhteensä 4,5 h ja mun sisko oli ihan helisemässä Lumin kanssa. Oli huutanut melkein 2 tuntia putkeen. Lumppari oli jo nukkumassa, kun tultiin kotiin klo 23.30. Oli raukka nukahtanut, kun oli niin uupunut huutamisesta! Sit kun vielä luin Hesarista siitä humalaisesta äidistä, jonka vauva oli tukehtunut sänkyyn äitinsä viereen, oli itku herkässä. Aina se morkkis tulee, riippumatta siitä ottaako yhden vai kolme lasia viiniä! Tää asia nyt ahdistaa mua jotenki ihan hirveesti, ni ei siitä enempää.

Heiii ISOT onnittelut Tuiskulle!!!! No, miltäs se rouvana olo tuntuu? =)

Ja katherine, meillä oikeastaan sama homma anoppiasiassa. Oon miettinyt myös, onko MUN asenteissa vikaa, kun exän anoppi oli maailman ihanin ihminen, niin onhan hänen saappaitaan aika vaikea täyttää. Jos vain vaadin tältä nykyiseltä anopilta jotenkin liikaa? Mutta meidän välit, ihme kyllä, ovat jotenkin parantuneet. Ehkä siksikin, ettei olla nyt nähty vähään aikaan. Lähetti synttärikortin, mikä on mun mielestä tosi hieno juttu! Kutsui meidän koko perheen mökkeilemään ja laskettelemaan pariks päiväks, mutta pohdintojen jälkeen kieltäydyttiin miehen kanssa kohteliaasti... Olis taas sen reissun jälkeen tullu tänne sivukaupalla vuodatusta anopista!

Hei mullahan oli toi sama unettomuus-ilmiö Lumin ollessa n. 3 kk, että jos se vaan ns. kuuluu asiaan, joku hormonaalinen juttu? Ei oo enää univaikeuksia!

Passista lisää poliisi.fi -sivustolla. Ekaks passikuva valokuvaamossa (neuvovat siellä mitä tehdään jne.) ja sitten MOLEMMAT vanhemmat passeineen (ajokortti ei käy viimeaikaisten huijausten takia) poliisilaitokselle. Ei tartte etukäteen mitään asiakirjoja täyttää. Passin saa n. viikon päästä ja sen voi jompi kumpi vanhemmista noutaa. Vauvoille myönnetään 5 vuoden passi, mutta suosittelevat uusimaan vuoden päästä.
Tallinnassa ei sinänsä tarvitse passia, mutta kuvallinen hlöllisyystodistus täytyy olla, joten passi on siinä tapauksessa luonnollinen valinta vauvalle.

Osaatteko muuten jo ulkoa vauvanne sos.turvatunnuksen? Alun tietysti muistaa... :LOL:

Meillä ei oo noi harrastelut vielä lähteny rullaamaan Lumin pienen koon vuoksi, mutta nyt kun 5 kg saatiin rikki, niin eiköhän aleta puuhastella kaikkea mahdollista. Mä oon huomannu oman painoni tippuvan tasaisesti (mutta hitaasti) ja Wii fitillä oon muokannu vartaloa ja lihaksia siten, että pylly on pienentyny huomattavasti ja vyötärökin tulee kivasti esiin. Vartalonmuokkaus on tosi helppoa kun tietää mitä tekee. Ja on kärsivällisyyttä!

Nyt Lumppari huutelee äitiä tuolla, täytyy rientää!

Aino & Lumi-Emilie kohta 4 kk
 
Mussupussu, jos siitä tulee niin kauhea morkkis niin miksi pitää 'väkisin' missään käydä? :ashamed: Ja tämä ihan ystävyydellä, ei saa loukkaantua.

Tiedän että ihmisiä on erilaisia ja kaikilla omat tapansa, meillä vaan on totuttu lapsia pyörittämään mukana lähes kaikessa mitä tehdään - tai sitten toinen on kotona ja toinen käy yksin jossain. Isommat lapset on muutaman kerran olleet yökylässä, vauvaa en vie vielä aikoihin (nuo molemmat olleet yli vuoden ennen ekaa yökyläilyä). Mutta siis tämä vain meidän tapa, ja lähinnä siksi että mä en itse pidä yhtään siitä tunteesta mikä tulee kun pieni on ilman minua :ashamed: .

Enkä silti koe olevani mikään lapsiini pahasti liimaantunut yksilö, tosi avoimia ja itsenäisiä + sosiaalisia noista isommistakin on kasvanut.

Kukin tavallaan =) :flower:
 
Onnittelut Tuiskulle! :flower:

Meillä olis miehen kanssa tiedossa syyskuussa pojan ollessa 9 kk viikonloppureissu hotellissa. Se on sellainen parisuhde-ja avioliittoviikonloppu (siel on useampia pareja). Ja täytyy sanoa, että tällä hetkellä ajatus siitä että jättäis yhdeksikin yöksi silloin hoitoon pojan anoppilaan nin tuntuu pahalta... :( Katsoo nyt sitten... Jos näyttää siltä, että ei pojan (tai äidin puolesta) tunnu sopivalta, niin täytyy yrittää saada lykkäystä siihen ensi kevääseen asti. Meidän poika tuntuu aika sensitiiviseltä ja intensiiviseltä temperamentiltaan muutenkin... Tällä hetkellä, jos on pikkuisenkin väsynyt ja näkee esim. anopin (jota näkee viikoittain muutenkin) niin iso parkuhan siitä tulee :p Pari kertaa oon saunaan yrittänyt anoppilassa rauhassa päästä ja heti alkanut itku kuuluu eikä se oo rauhottunut ilman äidin syliä. Miehenikään syli ei viime kerralla auttanut. Varmaan aika mammanpoika tulossa ;) Ei nyt ehkä oo enää niin herkkä ku vielä muutama viikko sit, mut herkkä kuiteskin.
 
Meillä poika oli yökylässä mummulassa viime viikonloppuna yhden yön. Enkä pode huonoa omaatuntoa siitä! ;) Meillä ei miehen kanssa juurikaan ole yhteistä aikaa ollut, poika kun on huutanut suurinpiirtein kaikki illat 3kk. Eli ihan oman mielenterveydenkin JA parisuhteen kannalta poika saa kyllä välillä mennä yökylään/ muuten vaan moikkaamaan hetkeksi mummoja ja pappoja. Mikäs siinä kun kaikki oli mennyt hyvin ja isovanhemmat (kummatkin) tykkää kauheesti ottaa ekaa lastenlastaan hoitoon. En tiedä, meillä kaveripiirissäkin kaikki on vieneet pieniä hoitoon, joten ehkä se tulee sieltäkin, etten osaa ottaa sitä minään kummallisena juttuna.

Ja musta se on rikkaus että isovanhemmat ja lastenlapset saa viettää aikaa keskenään. Okei, ehkä näin pienenä vielä pointti ei ole tämä, mutta isompana ainakin. Itsekkin muistan kun mummun luona yökylässä oli aina NIIN kivaa, en olisi kotiin lähtenyt ollenkaan.. :LOL: Ja uskon että monella muullakin on isovanhempien kanssa vietetyistä hetkistä hyviä lapsuusmuistoja. Kukin tyylillään taas kerran ja tässäkin asiassa! :wave:

-Pippari-
 
Mä kyllä komppaan näissä yökyläily-asioissa Pipparia ihan täysin, silti niitä mitenkään tuomitsematta, jotka päättävät siirtää yökyläilyt myöhempään. Meitä äitejäkin on niin moneen junaan - osa taitaa jäädä vielä asemallekin - ettei mitenkään saa alkaa yleistämään. Se mikä toimii meillä, ei toimi toisella.

Mä en pode huonoa omaatuntoa enää lapsen yöksi hoitoon jättämisestä tai ylipäätään lapsestani erossa olemisesta, kunhan puhutaan lyhyestä ajasta. Mun mielestä vuorokausi on lyhyt aika. Kyllä se ensimmäinen kerta "kirpaisi", mutta ihmeen hyvin siitä selvisin. Mä koen että me ollaan ennenkaikkea etuoikeutettuja siinä, että meillä on lähellä niin hienot isovanhemmat tytölle, joiden hoteisiin mä voin luottavaisin mielin tuon jättää tarvittaessa. Anoppi on tosi tarkka siitä, että toimivat tytön kanssa samoin kun mäkin toimisin.
 
Tuiskulle tuhannesti onnea!
Tuosta ulkona käymisestä. Itselläni on aikaisemmin ollut "kiire" päästä tuulettumaan aika pian vauvan jälkeen, mutta nyt tuntuu, että ei millään halua lähteä (yhden kerran olen ollut). Täytyy mennä omien tuntemuksien mukaan. Ja tietysti vauvan. En tiedä, johtuuko se siitä, kun olen yksin tämän vauvan kanssa, että sitä ei jotenkin haluaisi jättää muille, kun ei ole sitä isää hoitamassa.
Meillä Neiti on nyt nukkunut tosi hyvin. Nytkin nukahti kahdeksan jälkeen ja ensimmäinen tissuttelu odotettavissa 1-2 maissa. Ihanaa, kun jää itselle vähän omaa aikaa vielä kun jaksaa olla pirteä. Vaikka netissä se melkein menee luuhatessa :LOL:

Mukavaa torstai iltaa kaikille mammoille ja vauvoille

Tintta ja Nia ensi viikolla 3 kk
 
Mulla on nyt kysely-tunti.:ashamed:

Eli Juli miks halusi hääpari ettei lapsii tuoda häihin? Onko siis jotenkin erikoiset häät? Ihan vaan ajattelin ettei mulle ois ees tullut mieleen omissa häissäni sanoo kenellekkään et lapset on kotiin jätettävä. Monilla kun ei oo lapsenhoitajaa välttämättä (puoli sukuu kuitenkin jo häissä) jne. Oli kiva sit nähdä suvun lapsia et miten ne kasvaa. Jos olisin kieltänyt lapset, niin kyllä olisi varmaankin 30% porukasta joutunut olla tulematta... Niin ja joilla oli lapsia toinen oli sit kuskina (& katsoi lasten perään) ja kukaan ei ollut liikaa jurrissa.... Et mukavasti mun mielestä meni, mut siis riippuu ihan häistä. Jäi vain jotenkin mieleen toi juttu..... :xmas:

Tintta mites sulla nyt menikään et oliko yhden illan juttu vai lähtikö mies kävelee? Mulla on muutamalla tutulla silleen et on lapsi, mut ei isää kuvioissa. Ja kaikki sattuvat olee siinä molemmin puolin 40v. =)

:wave: NP ja Tirri (ens viikolla 3kk)
 

Yhteistyössä