***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

Nimra
Moi,

muutama täällä on huhuillut....mukava, että muakin joku kaipaa :snotty: Mä olen ihna muutamis kertoja käynyt täällä ja tuolla Mitäs Nyt-puolella :| Tosiaan en kaipaa noita perskärpäsiä kuten NullPoints mainitsi ja jotta hekin ymmärtävät niin mulla on myös muutakin elämää :wave: olen saanut tässä myös lähiaikoina kirjoituksia vähän sinne sun tänne, joten en senkään takia halua enää täällä olla, kun mua ei kiinnosta lukea ko. juttuja varsinkaan, kun olen niistä ollut tietoinen jo kauan... :D mutta en ole sitten ko henkilöille niistä kertonut, mutta se siitä siis B)

Täällä on tosiaan kiinteitä nyt syöty jo varmaan kohta kolmatta viikkoa ja hyvin menee, tosin peruna ja porkkana ovat nyt "jäähyllä", kun aiheuttavat samaa vaivaa tytölle kuin äidellekin...eli närärästystä havauttavissa :headwall: joten syömme "pehmeämpiä" juttuja :p ja suuammollaan tyttö lusikkaa odottaa, kun huomaa :LOL: IHANA :heart:

Velliä olen antanut kauammin, kuin tuota muuta kiinteää ja kyllä se mukavammin pienen rauhoittaa, kuin pelkkä maito eikä herää ihan keskellä yötä syömään, nyt kiinteiden jälkeen ollaan heräilty siinä klo 07 ja se sopii kyllä muulle loppu perheelle hyvin :saint:

Kiinteät ei täällä ainakaan ole millään tavoin vaikeuttaneet kakkaamista ja osittain hiukan päinvastoinkin ja masuvaivoja ei ole :) jollakin oli samat "saavutukset" tässä asiassa, tosin ei niitä muutenkaan ole ollut pitkään aikaan... nuhaa on sitten senkin edestä |O mutta onneksi viimekertaisen keuhkokuumeen ja korvatulehduksen jälkeen ei ole ollut kuin normi nuha ja tuota limaa :x

Kotioloissa on ollut ihan kamala tohina, kun me ollaan yhdessä osteltu oikeastaan älytön määrä uusia huonekaluja ja viimeinen huonekalu tulee toukokuun alussa...kauan menee ennen kuin on kaikki paikallaan, mutta Ah tätä uutta ilmettä :p Keittiöön vaihdoin verhot, ruokailuryhmän, eteisestä poistettiin iso tumma naulakko (vakikaluste vuokra asunnoissa ) ja laitettiin tilalle valkoinen pystyteline, uusi matto, lipasto, rahi ja kenkäteline pysyi samana :D makkarista poistettiin sohva ja kirjahylly lähtee tällä viikolla, tilalle tuli lipasto (tytön tavarat ) ja sitten sellaisia avohyllyjä ja samalla lähti verhot ja päiväpeitto vaihtoon =) olohuoneesta lähtee vanhat sohvakalustot ja tilalle modulidivaani :heart: ISO missä voi sit kunnolla löhötä :LOL: ja ostin uuden tietokonepöydän, tilanjakajan ja cd-telineen joiden edestä häipyy sit vanhat kamat =) ja verhot ja matto on myös uusittu..ja tuli tuota vessaakin "pimpattua" parempaan uskoon :saint: joten täällä ei vapaata ole juurikaan ollut ja viikonloppuna ihan vaan nautitaan elämästä yhdessä :heart:

Kissa me annetaan pois sinne samaan löytöeläintaloon mistä Vilin haimmekin, ehkä itsekkäistä syistä, mutta nyt on sellainen tunne vain, että kissa ei kuulu tällä hetkellä elämäämme, sillä emme voi osoittaa sellaista huomiota mitä haluamme niin toivomme joidenkin ottavan Vilin hellään huomaansa, rakastettu kissa :heart: ilkeä luopua, mutta yhteisenä päätöksenä sen teimme :/

Tyttö on alkanut oikein kunnolla liikkumaan, joten siitäkin on jo kovin touhua eikä todellakaan ehdi kaikkea samana päivänä, kuten joskus muinoin :snotty: :whistle: :LOL: Kääntyilee jo välillä, mutta ei siis koko aikaa...eli varmaan ihan ok :saint: En ota liikkumisesta stressiä, sillä isännän kanssa ei oltu lapsena kovin nopeita, mutta sitäkin normaalimpia meistä on tullut :D :LOL: B)

Täällä on monet jo NIIN pitkällä :eek: :eek: Hyvänen aika, kun ryömitäänkin :D :p Onhan se ilo silmälle, kun kehittyy, mutta onneksi mulla on vielä "pikku"tyttö :heart: Varmasti ihanaa, kun tulee nopea kehitys =) ja Mussupussukin kirjoitteli niin kivasti kun täydellisesti tukee vartaloaan ja syökin jo itse ryömimisen lisäksi, hurjaa on että kehitys menee etuajassa motorisesti...

Ei mulla oikeen muuten sytytä, että mitä pitäis sanoa, kun olen ihan ulapalla mitä kenellekin kuuluu, mutta varmasti arki on kuitenkin pitkällä juoksulla sitä normaalia...nyt tyttö heräs unilta, joten :wave:

Tulen taas kertoilemaan, kun on aikaa ehkäpä seuraavan neuvolamme jälkeen, joka on ensiviikolla 4 kk iässä :eek: vastahan se oli papuna mun mahassa :whistle:

Nimra ja Anni
 
Heips! Terhikillä näyttäs olevan samankokoinen poika,kuin meillä.Meillä oli kans eilen 3kk neuvola.Ei nuissut kuume rokotteesta.Vaikea päivä kuitenkin oli pojalla.Kaksi kertaa eilen ulkoiltiin eikä juuri nukkunut sinä aikana.Itkunen oli! Iltaunille nukahti puoli kasilta.
 
B-7
Mä meinaan siirtää tämän pikkuneitoisen siskon kanssa samaan huoneeseen ihan lähipäivinä. :whistle:
Mä en saa nukutuksi kun se äheltää ja kääntyy sekä vääntyy öisin vaikka muuten nukkuu tosi hyvin!
Mä oon aika myöhässä tässä,aiemmat on siirretty omiin huoneisiin jo 3kk iässä viimeistään ;)

Meillä tuli rokotteista aika ärtyst reagtiot,itki illan lohduttomasti!
Tosin sai myös rota-rokotteen ja musta tuntuu että se se oireili,vielä viikko puoltoista jälkeenpäin! :|

B7

Nii mä taas vaihdoin tuota nicciä :whistle:
 
Tervehdys :flower:

Meillä kanssa lähellä Terhikin ja Julin vauvoja painot ja pituudet 3kk tarkastuksessa;7370g ja 64,3cm ja py 42,2.
Nyt sitten vaan katsotaan ja odotetaan seuraako rokotuksesta mitään oireita.Suppoa siinä vaiheessa jos illalla on sen oloinen että oirehtii siitä.

Punahattu ja Jätti Äijä 3kk :heart:
 
tsaukki!

nyt omasta navasta...viime yö....argh!!! tyttö heräs vaan kerran, puol 3, se jos mikä hienoa, mutta mitä teen minä? pyörin jä hyörin toista tuntia eikä uni tule, kypsää!! sitten jo neiti herääkin puol7... siis kun sais nukkua, mutta ei vaan saa unta :( ja heti huomaa...kiukku on tullut kaveriksi tälle päivää äipälle, mutta onneks on seuraukset pysynyt hallussa, kun rajannut sos. elon sit minimiin niin ei oo ympärillä olevien tarvinnu kärsiä pahemmin. Ja keventää kummasti kun saa läheisille vähän avautua, eli omalle miekkoselle. Se on niin ihanaa kun saa väsyneenä itkeä toisen olkaa vasten hetken ja toinen ymmärtää, sitten sitä on taas mss. sunshine :saint:
eläköön tunteet!

ja eihän elämä elämää ois jos toinen aina ymmärtäisi... sitten täytyy vaan mennä ulos ja heitellä kiviä :whistle:

voikaa hyvin leidit, arvon naiset eikä yhtään vähempää!

kathe ja tyttö huomenna 3kk tasan!!
 
Iittala No "hyvä" et joku muukin on reagoinut näin, joten luotan et johtuu rotarokotteesta tää meidän oksuttelut...

Dreamer Meillä posket parantuneet! Hieman on karheat mut 4pv niin huomas eron... Eli hyväsalva on hyvä... Nyt vaan ihottuma levinny korvien taakse ja kaulalle :(

Mä olen ihan rikki/poikki/puhki. koko päivä oltiin liikenteessä ja nyt jalat huutaa armoa! |O Kuppi teetä ja jalat ylös!

Kat
 
Moi,

Kiva lukea tekstejä täältä te olette monet niin aktiivisia. Luen melkein päivittäin tätä mutten saa aikaiseksi kirjoittaa omia juttuja tai sitten aikaa ei vain ole.

Meilläkin oli tänään 3kk neuvola ja mitat:
Paino: 7,8 kg
Pituus: 64 cm
Py: 43 cm tais olla tai 42,7cm...

Rintamaidolla mennään edelleen ehkä 5kk ikään tai miksei lähemmäs 6kk...

Ihoa olen rasvaillut 2 x päivässä Lipolanilla ja pahimmat punaiset ja kuivat läikät on saatu pois jaloista ja masusta. Pojan korvan taustat punottaa ja välillä iho rikki sieltä ja kaulakin punoittava (NeitiKatin vauvalla taisi olla sama).
Saa nähdä onko allergiaa sillä jotenkin tuntuu et korvien tausta mennyt pahemmaksi sen jälkeen kun viikko sitte aloitin syömään suklaata taas kunnolla (noin 2 riviä Marabouta päivässä...)
Täytyy lopettaa suklaa ja katsoa paranisko pojun iho...

Pentavacin sai poju ja huusi piston jälkeen 15 minuuttia kunnes nukahti. Päiväunet nukkui hyvin ekaa kertaa (noin 3 tuntia putkeen) mutta johtui varmaan piikistä.
Muuten oli ihan normaali mielestäni loppupäivän.
Loppuviikosta mennään rokoteklinikalle ottamaan se tutkimusrokote ja rotarix.

Otettiinko kenenkään vauvalta synnärillä napaverinäytettä diabetes-tutkimusta varten?
Koskee OYS, TYKS ja TAYS.
Minä lähdin siihen mukaan ja meidän pojalta löytyi riskigeeni.
Nyt jos lähdemme tuohon tutkimukseen mukaan 3kk välein otettaisiin verinäyte.

Meillä heräillään edelleen pari kertaa yössä usein 2-3 aikaan ja sitten joskus 5 aikaan syömään.
Toki joinakin öinä voi herätä useamminkin.

Mutta nyt nukkumaan...
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa32:
Otettiinko kenenkään vauvalta synnärillä napaverinäytettä diabetes-tutkimusta varten?
Koskee OYS, TYKS ja TAYS.
Minä lähdin siihen mukaan ja meidän pojalta löytyi riskigeeni.
Nyt jos lähdemme tuohon tutkimukseen mukaan 3kk välein otettaisiin verinäyte.
Moikkelis, meillä tytöltä (nyt 6v.)on vauvana löytyny riski geeni ja samoin nyt pojalta. Ekalta poikavauvalta (nyt 9v.) ei geeniä löytynyt. Me olitiin tytön kanssa vähän aikaa tutkimuksessa mukana mutta kun tyttö sairastau 2v. leukemiaan ni tutkimus jäi. Mietin että en nyt pojan kanssa halua tutkimukseen osallistua kun oon tota sairaalaa nähny vähän liikaakin. En haluu siellä käydä yhtään enempää kun on pakko, tytön kontrollit kun jatkuvat vielä pitkään.

Vanilija ja poitsu kohta 4kk
 
Tulin lukemaan, ihan just pitää ruveta keräytymään esikoisen kanssa ulos ja sitten neidin kanssa rokotetutkimukseen (toinen käynti, samalla saadaan toinen satsi rotaa) eli en ehdi sen enempiä kommentoida tällä kertaa. En ole pariin päivään kyllä lukemaankaan ehtinyt, joten jutut vilkaistu kovin pikaisesti. Mutta oli pakko tarttua näppikseen tuon Vanilijan viestin takia, on teillä ollut rankkaa! :hug: Todella hurja tuo pikkuisenne leukemia, kovasti voimia hänelle ja teille! Ihanaa, että kuulostaisi olevan voiton puolella, ja toivon koko sydämestäni että sitä lopullisesti onkin! :hug:
 
Grynna Joo kyllä meillä on ollu rankkaa mutta tyttö on nyt 6v. ja on ollu jo kaksi vuotta terveenä. Kiitos siittä tuonne yläkerran hemmolle :heart: Jos nyt saisin päättää kokisinko tuon sairastumisen vai en... Mä ajattelen sillein että kaikella on tarkoituksensa ja se sairastuminen oli niin kasvattava kokemus että en antaisi sitä kokemusta mistään hinnasta pois :D Sen verran se kasvatti ihmisenä.
 
Pienesti vaan...

Mukava huomata miten erikokoisia nää vaavit kaikki on keskenään, ja kaikki muutenkin niin omia persooniaan :heart:

Siitä rokotteesta ei lopulta hirveästi mitään tullut, sen päivää oli vähän ärtyisä mutta ei muuta.

Rauhallisemmat yöt palasi taas heti, toki se 1-2 syöttöä edelleen mutta välit nukutaan. Auttoi kun tsemppasin itseni pysymään edes puolihereillä sen ajan kun Otto syö, saan sitten heti siirrettyä omaan sänkyynsä ja nukun itse paremmin.

Eilisilta meni itkuksi molemmilla, äidillä ja pojalla :ashamed: . Ottohan ei juuri ikinä itke, mutta eilen taas oli tosi itkuinen parin tunnin ajan illalla. Lopulta syykin selvisi, koko poika rauhoittui taas kun sai kakattua. Oli taas kolmen päivän tauko edelliseen ja kuitenkin syönyt paljon, eli selvästi se väänsi ja hajukin oli järkky :x . Pakko aloittaa nyt säännöliset masuhieronnat niin jos vähän useimmin toimisi. Tähän asti kun tuo harvemmin kakkaaminen ei ole vaivannut, mutta nyt tosiaan oli poika ihan surku ja viime lauantaina oli sama joskaan ei ehtinyt itkeä kuin puolisen tuntia.

Äipän itku johtui sitten ihan muusta, sain yllättäviä ja huonoja uutisia työrintamalta - osa varmaan lukikin MitäsNyt -puolelta. Menee apaut kaikki suunnitelmat uusiksi, koskien työhönpaluuta vuoden vaihteessa + isomman asunnon ostoa jne. Mutta nukutun yön jälkeen tuntuu ehkä hitusen paremmalta olo, onneksi tässä on aikaa miettiä.

- Terhikki ja Otto yli 3kk -
 
Onpas teidän kaikkien vauvat olleet jo niin isoja 3kk neuvolassa!! Meidän neiti oli 58cm pitkä ja 5400g. Paino menee edelleen miinuskäyrillä, mutta oli lähtenyt nousuun, kun taas pituus oli mennyt käyrillä ainavaan alemmas!! :eek: Neuvolatätikin ihmetteli tuota pituutta...mutta kyllä paino ainakin nousee, joten kyllä se neiti ruokaa saa aivan tarpeeksi. Mistäköhän tuollainen pituuskasvun hidastuminen voi johtua?
 

Yhteistyössä