°º¤¤º° JOULUTONTUT 2008 °º¤¤º°°º¤¤ -kohti uutta joulua

Moi!
taapero Kiitos vinkistä! Vois lääkäriltä pyytää tota lääkettä, jospa jatkossa selvittäis kouristeluitta! Viimeisin kouristus vaan tuli ihan yllättäen, kun ennen sitä ei kuumetta ollut ollenkaan ja kuume nousi vasta kouristuksen aikana / jälkeen... joten ennen sitä ei mitään lääkettä tajuttu antaa..

B7 juu, eipä meilläkään olla askelia otettu! Ei edes seiso ilman tukea vielä. Kärryjen kanssa varovasti muutaman askeleen ottaa, mutta ei ole kovin kiinnostunut siitä hommasta vielä :) Eiköhän ne jossain vaiheessa kävelemään opi! :D Hampaita meilläkin oli piiiiiitkään vain kaksi alhaalla, kunnes sitten tuli kerralla neljä lisää ylös. Nyt on ollut taas kädet koko ajan suussa, että mahtaako tehdä lisää..

[/b]Pipparille tsemppiä töihin paluuseen!!! Varmasti jänskättää, mutta varmaan toisaalta sitä kovasti odottaakin! :) Kyllä se siitä lähtee hyvin sujumaan varmasti!

Meilläkin onneksi yöt taas vähän rauhoittuneet. Meinasin jo vaipua täysin epätoivoon, kun yöt oli yhtä huutoa ja hyssytystä! huhhuh.. Tuli siinä jo ajateltua, että näinköhän toista muksua enää tehdäänkään!!

Onko muiden mukeloilla menossa jonkunlaista "ripustautumis" -vaihetta? Meidän poika roikkuu lahkeessa koko ajan. Ei meinaa yksin leikkiä ollenkaan, vaan äidin pitää olla vieressä ja jos jotain yrittää itse tehdä, niin jo kohta on semmonen pieni simpanssi lahkeessa roikkumassa. Pihalla ei yhtään viihdy muuten kuin sylissä.. Olenkohan mä liikaa kaksin ton pojan kanssa kotona, niin että se roikkuu mussa koko ajan ja on semmonen ujo piimä ihmisten ilmoilla??

noh, kohta kylpy puuhiin ja puuron keittoon...

Sapis ja pojunen
 
Hei kaikki!
Piti ihan heti tulla kommentoimaan tuota Sapiksen mainitsemaa ripustautumista. Meillä tapahtuu samaa, aina on lahkeessa kiinni ja pitäis päästä syliin ja "tekemään" myös sitä mitä nyt äiti tai isi mahtaakaan olla tekemässä. Ruuanteko on yksi suosikeista. Välillä toki leikkii omiaankin, mutta yleensä ei kyllä viihdy yksikseen pitkään, täytyy istua joko lattialla tai osallistua leikkiin oikein tosissaan. Muutenkin on toi keskittymiskyky aika nollassa, jos ei ukko heti satu autoon oikein niin lentää molemmat käsistä ja suunnistaa uusiin hommiin. Liekö äidiltä perittyä... :ashamed: Vai kuuluneeko ikään, kun ei vaan vielä oikein osaa kaikkia juttuja mitä haluisi jo tehdä...?

Onkos Grynnan perheessä jo toivuttu? Mitenkäs teidän muiden terveystilanne? Ootteko olleet kippeenä vai enemmän kippeenä? Meillä oli ja meni se parin päivän kuumetauti, ei tullut takaisin. Uusia odotellessa. Nii ja ei sitten käyty sillä sikapiikillä.

Mimmmi, täälläkin on aika yksinäistä välillä, vaikkakin toi mies on aika paljon ollut kyllä nykyään kotosalla myös. Mutta niinku muuta elämää ei aina välttämäti näy päiviin. Ihan itsestä on ollut kiinni, ei yksinkertaisesti huvita lähteä minnekään. Niin kauhean väsy aina iltapäivästä iskee ettei oo tosikaan :kieh: Ja ei ne lumet sitten voineet pysyä maassa |O

Kiva oli lukea B-7:n kuulumisiakin. Ja tuohon lisääntymistouhuun ei näillä näkymillä täältä osallistuta vielä hetkeen. Oma vointi täytyy saada kohilleen ensin, mutta jos olis vauva tullakseen niin vastaan otettaisiin :heart: Kait tää mun body nyt periaattessa olis valmis kun ne kuukautiset vihdoin suvaitsi alkaa. PlussaOnnea myös täältä kaikille ketkä jännäilee testien kanssa :flower:

Juli05, meillä on kanssa aika rumbaa välillä toi päiväunille meno. Yleensä täytyy se tissimaito sitä ennen saada, mutta sittenkin välillä teuhutaan siellä sängyssä aikansa. Olen antanut siellä meuhkata rauhassa. Joskus nousee kymmeniä kertoja siihen pinnoja vasten keekoilemaan, mutta on sitten simahtanut lopulta sinne kun olen vaan esittänyt nukkuvaa siinä vieressä omassa sängyssäni. Niin ja meillähän ei se tutti ole kelvannut, mutta kyllä luputetaan edelleen pääsääntöisesti noita sormia aina siellä sängyssä jos sinne itsekseen nukahtaa. Näinköhän ne nuo sormet kuluu tyngiksi asti ennen kuin malttaa ne jättää rauhaan...

Mitäs kummia, Pipparilla häitä tiedossa? :) Kivaa!!

Meinasin minäkin ensimmäisen työhakemuksen väsätä, jos tältä väsymykselta saisi semmoisen aikaiseksi. Ajatukset vähän harhailee, mutta jospa tää tästä kuitenkin.

Tsemppiä kaikille tähän pimeyteen, laitetaan niitä jouluvaloja ikkunoihin ja pihoihin valtaamaan tilaa pimeydeltä!:xmas:

Ei kait täällä enää mitään ihmeempiä. Joten se on moro!
 
Grynna Joo, testi tuli tehtyä ja nega oli, ja nyt v-loppuna olis taas tärppiaika :p

Täällä noustaan tukea vasten seisomaan, ja kovasti myös taaperokärryllä kävellään, mutta ei viel ilman tukea.

4 hammasta on suussa, ja kaks kulmahammasta tulossa ylös.

vauvis ja Miia 10.5kk :heart:
 
Täällä testipäivä huomenna :D Oireita pikkusiskoveljeen löytyy mut toki voi olla et kehittelen ne psykologisesti, mutta huomenna viisaampana... EHKÄ!

Opittiin pari pv sitten kävelee ulkona, sisällä menny eikä meinannu mut ulkona ei ole jalka noussu... Ennenku... Hampaita on nyt jo 12kpl, ei oltu huomattu purentahampaita jotka tullu esille, alas kait jo muutama viikko sitten (sen verran hyvin jo esillä) ja ylös muutaman päivä sitten. Jotenki vaan ihmetelin et johan neiti alkanu taas syömään sormia, mut hampaat/ikenet ne oli siel jotka vaan kutitteli :whistle:

Eilen naurettiin mojovasti ku neiti tajus miten saa taaperokärryt käännettyä... Nostaa ne ilmaan ja "heittää" alas sivulle... Meni sit jotain 30min pitkin asuntoa ja meillä oli hauskaa! Enne on alkanu kamala kitinä ja ininä ku törmäs seinään ym ym ja matka pysähty... :LOL:

Ihan tälläinen tuli mieleen että oletteko miettiny tutista vieroitusta? Meillä kun neiti herää öisin edelleen helposti jos tutti pääsee tippumaan suusta poies ja ei oikein puolinukuksissa saa sitä takas suuhunsa... Mietittiin täällä vaan et jos kokeilis päästä siitä kokonaan eroon josko auttais nuihin öihin. |O

K :wave:
 
NeitiKat Meillä vierotettiin tutista tässä noin kuukausi sitten. Meni ne yöt ihan mahdottomaksi sen tutin kanssa kun sai rampata sitä suuhun takaisin laittamaan USEITA kertoja yössä! Ensimmäinen yö oli melko hankala ilman tuttia. Sai sängyn vieressä istua ja silitellä pojua uneen, mutta siihen se sitten jäi! Ei kaivannut sen jälkeen tuttia päivisin eikä öin ja yöunet rauhoittuivat huomattavasti!!!! Nykyään suurin osa öistä mennään noin yhdellä herätyksellä, kun täytyy käydä laittamassa poika takaisin makuuasentoon :) Meillä ainakin toimi ja olen tyytyväinen että tutista päästiin jo tässä vaiheessa.

Niin ja tsemppistä kovasti testailuun!!! :) *peukut pystyssä* Jännää! :)

korpikaisla onpa kiva kuulla, että täällä ei ole ainoa helmassa roikkuja!! :) Eilenkin oikein nolotti, kun oltiin leikkipuistossa ja yritin yllyttää poikaa touhuamaan muiden lasten joukkoon, niin eikä mitä, syliin piti vaan nyhjätä koko ajan... Siinä sitten seisoskelin muksu sylissä... saipahan ainakin raitista ilmaa! :D

Myös minä olen aika yksinäinen päivisin.. Mies ja kaikki kaverit on päivät töissä ja jotenkin sitä itse on vaan jumahtanut tänne kotiin. Ei vaan jaksa / huvita lähteä mihinkään.. Tuntuu että olen kamalan väsynyt nykyisin!! Päivät menee samalla kaavalla huushollia pyörittäen ja odottaen että mies tulee kotiin.. huoh.. noh, ehkä tämä tästä kun pojukin vähän kasvaa ja oppii kävelemään, niin on helpompikin lähteä liikenteeseen sen kanssa!

Minä harkitsin myös työhakemuksen laittamista... ihan piruuttani.. en oikein usko että sitä paikkaa saisin, mutta voishan sitä hakemuksen laittaa! :) En tiedä... Jotenkin hirvittää ajatus töihipaluusta.. Musta on tullut jotenkin ihan höntti täällä kotona! Ihan yksinkertaistenkin päätösten teko tuntuu kamalan vaikealta ja tuntuu että on ihan taantunut ja tylsistynyt!! Koko ajan syyllistän itseäni siitä, että en tarjoa lapselle tarpeeksi virikkeitä tms... * huoh *

Noh, nyt tossa lahkeessa roikkuu taas tuo pikku simpanssi kerjäämässä huomiota jotenka gotta go :)

 
Tervehdys pitkästä aikaa... Keväällä viimeksi kävin lukemassa kuulumisia. Kuinka nouseekaan muistot pintaan viime joulusta :heart: Pyhien aikaan varsinkin istuin taas takaa koneella, kun ei suostunut vauva syntymään. Tammikuullehan sitten meni Toivon syntymä.
Nyt on ikää hiukan vajaa 11 kk ja touhua riittää. Ekat heiveröiset askeleet on otettu. Kaikki
kaapit tyhjentyy jne. Ihana, valloittava poika hän on! Meillä on ollut helppo vuosi, kun Toivo on ollut helppo lapsi kaikinpuolin. Ainoa hankaluus on tuo yöheräily joka jatkuu vielä, mutta kait siitäkin päästään aikanaan. Imetys loppui seinään, kun Toivo oli 7 kk (kieltäytyi rinnasta)
ja olemme jatkaneet tuttipullon kanssa.

Mitä vielä... Kotona on tarkoitus olla ainakin vuosi vielä. Toivottavasti pidempäänkin, mutta
raha ratkaisee. Katsotaan.

Ihanaa joulunodotusta kaikille!
 
Hei

Kiva kuulla Vaapukasta pitkästä aikaa! Useammin vaan tänne :wave:

Korpikaisla, kiitos kysymästä, meillä neiti 3 kuumeilupäivän jälkeen tokeni ja on ollut täysin ok siitä asti. Mikä lie pöpö ollut, mutta onneksi meni ohi noin helposti.

Vauvikselle tsemppiä yritykseen, ja sitten kohti sänkyä, viimein... Eipä mitään ihmeempää uutisoitavaa kuulu just nyt, samaa arkista eloa vain. Joulua odotellaan kovasti täälläkin :xmas:
 
Hei kaikki "vanhat nikit" ja minulle uudet! =)

Tulin kurkkaamaan, vieläkö täällä tuttuja pyörii...ja onhan noita :saint:
Ja paljon minulle ennalta tuntemattomia...mutta eikös vuodessa ehdi tapahtua paljon. Siitä on pian vuosi kun joulutonttuihin viimeksi kirjoittelin.
Meidän neiti on 11kk ja kovasti harjoittelee kävelyä...10 askelta on otettu, todistetusti videokameralle :heart:

Pottaan myös tehdään molemmat tarpeet, aina vaan kun potalle muistaa laittaa...toki vaippa on vielä ykkössijalla.

Kivaa oli huomata mm. vauviksen kuulumisista, että siellä jo vauvakuume korkealle! +++tuulta vaan!!

On tuo pieni ihminen parasta mitä koskaan on tapahtunut... :heart:
Meillä siis ilmeisen helppo vuosi,nukuttu ja syöty hyvin. Kasvettu ja oltu terveinä, mitä muuta voisi toivoa... =)

Mukavaa joulukuun alkua kaikille!

Kathe ja kulta 11kk
 
Onnittelut neitiKatille!! :flower: Ja plussaonnea vauvikselle!! =)

Ja kiva kuulla, että katherinen vauvavuosi on mennyt mukavasti ja ongelmitta! =)

Meillä vietettiin tänään synttäreitä (virallinen päivä on 8.12.). Onpahan nekin kemut nyt sitten järjestetty ja kaappi pursuaa seuraavaa kokoa vaatteita :p Ja vauvasta on tullut silminnähtävästi taapero :) Meillä poitsu jo kävelee vauhdilla (otti ensiaskeleensa melkein tasan 11kk) ja ulkona ei suostuisi kulkea enää sylissä ollenkaan, kun pitäis itse saada koko ajan kävellä :heart: Omaa tahtoa löytyy paljonkin, samoin tuota ripustautumista erityisesti äitiin on nähtävillä paljon aiempaa enemmän. Eli ilmeisesti kuuluu ikään. Meillä kirjat tuntuu tällä hetkellä olevan hurjan tärkeitä ja niitä sitten kannetaankin monta kertaa päivässä äidille tai isille luettavaksi :) Hampaita meillä on 4 (tosin kuudennet on jo melkein läpi), ensimmäiset kaksi tuli tasan 6kk ja toiset vasta 10kk. Joten en usko B-7, että tarvitsee olla huolissaan niiden hampaiden suhteen, kyllä ne sieltä tulee :) Ystävän pojalla tuli ensimmäiset hampaat vasta 1v 2kk:sena.

Kotona aion vielä olla, tosin mies jää isäkuukaudelle nyt 16.päivä, joten olisi hyvä saada ainakin keikkaa tehtyä jonnekin päin (olen terveyden- ja sairaanhoitaja joten sitä luulis löytyvän). Muuten tulee tiukkaa. Ja mies tekee kevään tod.näk. puolikkaana töitä, joten töitä tulen tekemään jatkossakin, mutta niin ettei poikaa tarvitse vielä hoitoon laittaa. Oon kyllä ajatellut, että sitten kun täyttää 1,5v. voisin ilmottaa hänet leikkitoimintaan (joka olisi siis pari kertaa viikossa 1-2h). Yhdessä perhekeskuksessa (jossa leikkitoimintaakin järjestetään) ollaan käyty pojan kanssa ahkerasti vauvatreffeillä ja avoimessa päiväkodissa, joten paikka olisi jo tuttu. Lisäksi käydään muskarissa :)

vaimo ja J noin 1 v.
 
Onnea Neitikat!! :D :heart: Ihanaa.. ja samalla outoa että jengi alkaa jo plussailemaan ja uutta kierrosta kehiin vaan.. T

Tuntuu niin haikeelta että siitä on oikeesti ihan just vuos jo ku oli synnärillä!!!!

Synttärikemuista pitiki kysyä, että onko täällä ketään muita jotka pitää sellaset minijuhlat? Eli vaan mummot ja kummit ja sillee..? Aattelin tarjotakki ihan vaan keksejä ja pullaa ja ehkä leivon sen pikku 1vee kakun, mikä tuli siinä Muksulehtisessä se ohje.. En tosiaan oo mikään jauhopeukalo...
 
Pitkästä aikaa eksyin tännekin kirjoittelemaan. Meidän tyttö on nyt reilut 11 kk, syntyi siis 31.12.08 eli uudenvuoden aattona vietellään 1v. synttäreitä rakettien paukkuessa =) Edelleen on rintamaidolla ja yöllä syö useaan otteeseen. Lähinnä tutin virkaa toimittelen yöllä välillä, koska neiti ei ole suostunut tuttia syömään missään vaiheessa ;) Päivällä saa noin 4-5 kertaa jotain kiinteää ruokaa ja lisäksi rintamaitoa ja vettä. Tyttö nukkuu meidän vanhempien sängyssä ja viimeistään 1v. synttäreiden jälkeen olisi sitten unikoulun vuoron, koska haluan lopettaa imettämisen silloin ja olisi hyvä saada tyttö myös omaan sänkyynsä nukkumaan...ei kiva, kun on näin päässyt käymään, mutta tämä on vain ollut helpompi ratkaisu meille. Itse ei ole tarvinnut paljoa herätä ja nousta yöllä syöttöhommien takia, kun tytteliä vain vaihdellut puolelta toiselle... Ja onhan se lutuista saada nukkua oman pikkuisen vieressä. Meillä on käynyt näin myös vanhempien lasten vauvavaiheessa ja kaikki ovat lopulta kuitenkin omaankin sänkyyn oppineet :) Tytön kehityksestä vielä, että otti ensiaskeleet 10,5 kk:n iässä ja nyt viikon sisällä on alkanut kävelemään enemmän ja varmemmin. Onhan se vielä ihanan varovaista menoa, mutta pikku hiljaa. Sairasteltu on nyt syksyllä lieviä flunssia ja vatsatauti oli juuri (lähinnä ripulia). SI-rokote otettiin, eikä tullut sen kummempia oireita siitä onneksi. Muutenkin on ollut näitä rokotteita, kun meilläkin tyttö on siinä pneumokokkirokotetutkimuksessa (sisältää 3 rokotusta) ja lisäksi kaikki normirokotukset...

Joulua kovasti odotellaan koko perhe. Kotona ihan vietellään joulu ja sitten uutena vuotena tosiaan noita yksivuotissynttäreitä.

Tunnelmallista joulukuuta kaikille! t. Menninkäinen ja Tyllerö 11kk
 
Nostelen =)

Olipa kiva kuulla Menninkäisestä ja Katherinesta pitkästä aikaa! Ihanaa olisi jos ehtisitte toistekin. Ja vielä vaikka senkin jälkeen :D

Mimmi, meille ainakin tulee ihan pienet synttärijuhlat, ei meillä oikein ole kutsuttavia. Taitaa tulla mun ja miehen siskot paikalle ja ehkä mun isä. Siinä se. Eipä ole siksi käynyt mielessä ruveta kovin suureellisiin valmisteluihin; tosin voileipäkakku on pakko olla, koska se on mun suuri intohimo :p

NeitiKatille onnea ja tarrasukkia! :flower:

Meille kuuluu sairastelua, edelleen... :headwall: Itse olen ollut nyt kuukauden päivät sitkeän flunssan kourissa ja kersoillekin räkätauti palasi. Tyttönen, joka muuten just täytti vihdoin 11 kk :) , on erityisen tukkoinen ja nukkuminen on vähän hankalaa. Sais kyllä loppua jo tämä.

Vielä onnitteluja kaikille jo vuoden täyttäneille ja pian täyttäville! :flower:
 
Moimoi täältäkin kaikille!

Kovin on hiljaista ollut kautta linjan, mitä lie kiireitä. :D Mukava oli lukea kuulumisia teiltä, en ole juuri täällä edes käynyt lukemassa, mutta nyt nämä pari sivua tuli kahlattua. Onnea synttärisankareille! :flower: Täällä on tyttönen viikkoa vajaa vuoden ja pikkuiset synttärit vietetään sitten viikon päästä. Juu, kävellä ei ittekseen, mutta kärryjen kanssa tai käsistä pitäen kyllä ahkerastikin..just vasta oppi konttaamaankin. :) Tukea vasten on kävellyt sieltä 9kk iästä, mutta tuo konttaus oli tooodella haussa. Hampeja on suussa kuusi ja ekat sanatkin on jo kuultu. Arki suttaantuu muuten vaihtelevasti, olen ollut töissä jo lokakuun alusta asti ja iskä on saanut viettää kotielämää. Mukavaa näinkin päin, suorastaan luksusta tulla kotiin valmiin ruokapöydän ääreen. 1vee-kuvassakin jo käytiin, hassu retki.

Imetys meillä lopetettiin kertarysäyksellä yksi yö kun kertakaikkiaan meni vaan hermot siihen touhuun..töihinpaluuni jälkeen imetykset ajoittuivat luonnollisesti iltaan ja myös yösyömiset palasivat kuvioihin kunnes sekin touhu muuttui vain leikiksi. Kyllä sitä sen reilut 11kk sitten jo kestikin. Muutenkin jo syödään mitä tahansa ja onpa plikka jostain löytänyt sen ruokahalunkin, joka alussa oli hakusessa toooodella kauan.

Pikkusisaruskin on jo tuloillansa, ikäeroa näille tulee vajaat puolitoistavuotta. Tyttöä odoteltiin saapuvaksi niin kovin kauan joten oli iloinen yllätys, että toiselle kierrokselle päästiin näinkin pian. :heart: Meitsi pääsee pian taas "lomalle!" B)

Tunnelmallista joulunodotusta ja onnea odotuksen odottajille myös täältä!

Ente ja Nti Nöttönen ja Ryttymytty masussa.
 
Entelle myös hirmuisesti onnitteluja! :flower: Meilläkin on esikoisen ja tämän joulutyttösen välillä ikäeroa 1 v 5 kk (itse asiassa pari päivää vaille, tarkkaan ottaen 1 v 4 kk 4 vko ;) ). Kiva oli muutenkin kuulumisianne lukea.

Vauvikselle plussaonnea :wave: .

Meille ei kuulu muuta kuin sairastusta edelleen, alan olla ihan rikki tähän viikkokausien potemiseen :headwall: . Sain sentään sen verran reipastuttua, että leivottiin esikoisen kanssa piparit tänään. Ei sillä etteikö niitä kaupasta saisi ihan valmiina ja edullisestikin mut yrittelin nyt vähän edes joulutunnelmaa virittää. Se on tässä tautisumassa ollut vähän hakusessa :/

Mutta nyt lasten iltapuuroja laittamaan, kuulumisiin!
 
B-7
Onhan se vauvahaaveita :heart: Onnea!!!!!!! :heart:

Onnea myös ente :heart: ja neitikat :heart:
Ja tuolla odotuspuolella kävin vaeltamassa ja löysin yhden joulukuisen odottelijan(?)vielä lisää,hienoa!!!!!

Meillä on ke 1v neuvola,pari viikkoa myöhässä.Tuun sitten kertoilemaan kuulumisia! :wave:
 

Yhteistyössä