JOULUVAUVAT 2007

Vau! Viimeyönä ainoostaan yks herätys syömään ja sit uni jatkui. Aivan mieletön fiilis aamulla kun itse heräsin... todella hieno tunne, kun kahden valvotun yön jälkeen saa nukkuakin!

Joulumami: mitä kestoja teiän neiti käyttää? Meillä esim. yöllä on aikas pommin varma paketti tollanen paksu sisävaippa ja siihen hahtuvapöksyt päälle. Ei oo kertaakaan falskannu vaippa, ja päiväsaikaanki tullu vaan yks ohivuoto, toisinku viime viikolla reissussa kertiksiä käytettäessä oli päivitäin ainaski yks vaatekerta pissasta märkänä...
 
Enkuli Täytyy sanoa että meillä ei kyllä oo kertiksetään pahemmin falskanneet, ehkä kaks kertaa koko aikana mutta silti mieluummin kestoilen nyt kun se sujuu näin kivasti :) Säästyy rahaa ja luontoa :) Vaikka täällä kun käypi Norjassa niin sieltä saa kaupasta saman vaippapaketin vähän reilu kolmella eurolla kun tässä meidän kaupassa maksaa 9,90... sillä niitä sitten aina rahtaa sieltä tullessaan, itelle varavaipoiksi ja sitte kaikille vauvautuneille tutuille tässä kylällä...

Ja siis itse asiaan eli meillä on jos jonkinlaista viritystä käytössä... Löytyy harsoa, nauhavaippaa, erilaisia sisävaippoja ja villahousut. Ja sitte löytyy fuzzeja joita nyt pitänyt päivällä. Tuossa yövaipassa mulla mietityttää lähinnä se kun jos laittaa kovasti paljon tuota vaippaa niin neiti on niin huonon näköisessä asennossa kun vaippa on selän puolelta niin paksu. Pitäs löytää joku melko ohut mutta imukykyinen paketti niin raatsis yölläki laittaa... Ostin pari tuollaista sisävaippaa minkä pitäs imeä tosi paljon, pitäs vaan uskaltaa laittaa neidille yöksi... Kun mä en vaihda yöllä vaippaa, jos neiti nukahtaa niin saapi syödä ja nukkua rauhassa, en ala herättelemään turhaan vaipanvaihdolla... Pitäs laittaa vaikka pyyhettä lakanan alle varmuuden vuoksi.. nyt meillä on imetysalueella sellanen muovitettu frotee mutta se hiostaa ihan hitosti niin tekis mieli sekin heittää menemään sieltä...

Ristiäiset meillä taitaa olla aika suuret eikä sinne oo ees kutsuttu juurikaan vieraita muualta kuin täältä. Etelästä tulee mun perhettä ja yksi kaveri. Huomaamatta kutsutut paisuivat 40henkilöön mutta kaikki ei ole tulossa... Tarjoilut menee niin että tilaan voileipäkakut tuosta kaupalta, ite leivotaan kakut ja piirakat sun muut. Monta tekijää niin ei tuu kauheesti hommaa kenellekään.

Pitäski toi kastemekko tsekata ja tuulettaa ja kokeilla päälle...
 
Ristiäisistä: Meillä neiti kastetaan kirkosa ja kahvit on sitten meillä kotona. Noin 20 henkilöä tulossa...Voileipäkakut ja täytekakku tilattu jo ja anoppi lupautui ihan hyvyyttään leipomaan kuivakakkua... Mä keskityn varmaan tohon siivoomispuoleen ja semmoiseen. En varmaan aio otse leipoa mitään, kun ei tässä hässäkässä kyllä oikein aika eikä rahkeet riitä... Hyvä, kun selviän tästä arjesta jotenkin... :ashamed:

Onko teillä paljon auttavia käsiä ympärillä? Meillä kun on ainoastaan tuo anoppi ja appi, eikä niitäkään viitsi aina pyytää auttamaan. Mun sukulaiset asuu 500 kilometrin päässä, joten ei meillä ole kun nuo miehen vanhemmat. Ne sitten välillä hoitaa tota esikoista ja varmaan kun tuo pikku-neitikin kasvaa, niin pääsee välillä hoitoon, ett saadaan miehen kanssa pidettyä parisuhdettakin yllä. Kyllä olen jo vappuna ajatellut eka kertaa yökylään pyytää ottamaan nuo molemmat lapset, ett päästäis vähän kavereitten kanssa ulos. Esikoinen oli puolivuotiaana eka kerran yökylässä... Mites te muut olette meinanneet???? Ihanuteliaisuuttani kyselen, kun tässä jotenkin jo haaveilee siitä omastakin ajasta välillä. =)
 
Schätzchen kyseli meidän rytmistä... Ikävä (sun kannalta :D) kääntää puukkoa lisää sun haavassa, mutta meillä edelleen loistava rytmi. :D Tyttö menee viimeistään klo 21 maissa omaan sänkyyn yöunille, syö siinä 00-02 välillä ja nukkuu sinne 07-8.30 asti. :D Ja päiväunetkin nämä meidän terroristit nukkuu ainakin osittain samaan aikaan. :) Nyt vanhempi nukkuu, ja vauvan otin sisälle heräilemään. Saattaa tosin vielä nukkua jonku tunnin kunhan saa kakat väännettyä. :D Ja mä sain kyllä kirjoitettua sinne vanhan ketjus sivulle 17 mut en päässy lukeen... :headwall: Et kattokaa sieltä mitä oon joillekin kommentoinu... :headwall: |O :D

Riikkuli: mun mielestä aika jännä ohje antaa vauvalle päärynää, eikö se tee helposti ilmaa? Ainakin tällänen käsitys mulla on... :eek:

olipas liinulilla kiva lastenvalvoja. :eek: huh huh :headwall:

petra: meillä nukutaan iltaisin joko vaunuissa sisällä tai liikkenteessä ollessa vaunuissa tai kaukalossa. Pidemmät unet aloitetaan siinä 15-16 välillä ja 19-20 välillä nukutaan max 45 min. :) noi pidemmät nukkuu ulkona, lyhyemmät sisällä.

ihanaa, riikkuli ja rillukka kaipaili. =) :hug: Viikonloppu ollu yhtä tohinaa etten oo koneelle ehtinyt ja fiilis meni kun sinne sivulle 17 ei päässyt. :D

Kiekura: Meille on ristiäisiin tulossa sellainen 20 henkilöä, siinä sitten osa lapsia. :)

Tosiaan, menoa ja meininkiä ollut. :D Torstaina kävin TYKSissä hakemassa aloituspullot ja täyttämässä paperin, kun aloin sitä maitoa luovuttamaan (täi myymään...) Tänään haettiin ekat pullot, keskiviikkona seuraavaksi. Perjantaina kävin kampaajalla (ja ajan kanssa, oppilaitos kun on niin meni 3h, mut tuli kyllä kivakin. :)) Lauantai meni jonnekin mitään tekemättä ja eilen olin vanhemmillani vauvan kanssa kylässä kun isäntä meni esikoisen kanssa muumi jääshowta katsomaan. :) Tänään kävin ostoksilla, ja ostin itelleni synttärilahjaksi kengät, ajattelin säästää isännän siltä vaivalta et tarvii jotain keksiä. :D Ja kuviollisia harsoja löysin vihdoin ja esikoinen on onnessaan uudesta unirätistä. :D Ja vielä fleece palat kävin ostamassa, tänään ois tarkoitus käydä hurauttamassa niistä sivut kuntoon äidin ompelukoneella niin sitten on tytöille fleecepeitot. :)

Vähän hankala keskittyä nyt kommentoimiseen kun neiti tossa sitterissä kiikun kaakun nukkuuko vaiko eikö, silmät suurena heti kun tutti putoaa... :) Esikoinenkin heräs vähän kesken unien ja nyt sohvalla pötköttelee ja katsoo muumeja. :)

Voimia kaikille joilla vauva valvottaa, mies on hankala tai painitte masennuksen kanssa. :hug: :hug: Toivon kaikille pikaista helpotusta oloon.

Tämä meidän neiti on "kummallinen" :D Jos ulkona nukkuessa menee pipo silmille ja on tuttikin pudonnut, katastrofi on kamala. Mutta yöllä, jos vaipassa on suurin sallittu määrä (eli mitä vaipat vetää, 9kg :D) ja vähän enemmänkin tavaraa (oli siis meidän lakanassa jalkapallon kokoinen märkä läiskä ) niin neiti nukkuu ja suuttuu kun herää kun aletaan vaatteita vaihtaa. :D Eipä väliä jos on pöksyt läpimärät, mut auta armias jos menee pipo silmille. :LOL:

Meillä onkin sitten ristiäiset ens sunnuntaina, jospa tänään kaupasta jo ostais valmiiksi jotain aineksia niin ei sitten tarvii kerralla kaikkea kantaa. :) Siivottavaa täällä ei kovin paljon onneks ole, vähän siirrellään suurempia tavaroita parempaan järjestykseen ja sitten perussiivo, saa riittää. :D Ja sisko lupasi tulla lauantaina ja sunnuntaina sitten tekemään tarjottavia, äiti lupautui olemaan kahvipannun vahti, niin eiköhän ne juhlat siitä saada järjestettyä. :) Nimi saatiin jo päätettyä, mutta pidetään se vielä salaisuutena, tulen sen sitten kertomaan kun se on virallistettu. :D

Shamandalie ja tyttö 1kk 2vk :heart:
 
Riikkuli: Meillä on noita auttavia käsiä välillä vähän liiaksikin. :kieh: Kovin haluisivat ottaa tyttöjä hoitoon mut en mä vauvaa vielä, ja miks sit vanhemman antais ku ei pientäkään... :whistle: Tosin mun sisko aikoi viikko ristiäisten jälkeen ottaa esikoisen viettämään "tyttöjen iltaa". :D Kun ei oo pitkään aikaan ollu kaksin tytön kanssa ja esikko tietää et tättä antaa enemmän periksi kuin äiti. :LOL: Esikoinen tais meillä olla suunilleen puolen vuoden kun oli mun vanhemmilla yökylässä, siskolla oli jo ristiäispäivänä kun häsättiin leipiä sun muita... :ashamed: Tosin siskolla oli maitoa pullossa lypsettynä ja sit syötin kirkolla, muuten tuo nukkuikin kun oli jo pienenä hyvä nukkuun. :D

Ja ihana kuva oli joulumamilla. :heart:
 
Koodi:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1516225.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00078/1516225.t.jpg[/IMG][/URL]
Koodi:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1516252.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00079/1516252.t.jpg[/IMG][/URL]

Tässä neidin hymyjä. :heart: Eipä tosin oo ekoja, koska hymyt katos aina kun sain kameran käteen. :D
 
Ei tajuu.. nyt toi ei laita enää profiilikuvaa mulle vaikka miten yrittäis.. noita muita kyllä...

Oliko siinä joku aika ennenko se näkyy, tarkistetaanko se? vai eikö se vaan nyt toimi... Tais olla liian iso... mutta vaikka pienensin niin ei toimi.. itseasiassa alko jumittaa koko päivityssivu... huoh...
 
Rillukka:
Laskin et poika nukkui eilen vain 12h.. Liian vähän tuon ikäselle nassikalle :| ..
Musta tuntuu, että meidän neiti nukkuu jatkuvasti vain 13-14 tuntia vuorokaudessa |O . Ja muakin huolestuttaa nukkuuko hän liian vähän :ashamed: . Täytyy huomenna neuvolassa kysyä...

Shamandalie
: Lukuunottamatta niitä 2 yötä, jotka valvottiin 03 asti, täällä on taas oltu 2 syötön rytmissä :D :heart: :saint: . Eilen neiti jopa nukahti jo klo 22.30. Se tais olla ennätys =) . Kunhan vaan saadaan makuuhuoneen telkkariinkin digiboxi niin sitten alan nukuttamaan neitiä jo aikaisemmin yöunille B) .

Neiti hymyilee ja jokeltelee paljon :heart: . Mikäpä sen ihanampaa :heart: . Välillä kyllä kakkaa puskiessa tulee itku, mutta josko sekin pikkuhiljaa iän karttuessa helpottuisi :p . On se vaan niiiiiiiiiin rakas :heart: .

Ristiäisiin
meillä tulee 15 henkeä. Ainoastaan kummit, meidän vanhemmat ja sisarukset.

Mä en oo varmaan eläessäni leiponut niin paljon kuin nyt viime viikkojen aikana. Mitä vähemmän aikaa, sitä enemmän saa näköjään aikaiseksi ;) .

Auttavia käsiä on tarpeeksi. Ja vielä, kun neiti on noin pieni, en minäkään kovin mielelläni anna muiden hoidettavaksi. Parin sadan kilsan säteeltä meidän vanhemmat suorastaan vaativat päästä auttamaan, mutta ehkä joskus keväämmällä... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulumami:
Ei tajuu.. nyt toi ei laita enää profiilikuvaa mulle vaikka miten yrittäis.. noita muita kyllä...

Oliko siinä joku aika ennenko se näkyy, tarkistetaanko se? vai eikö se vaan nyt toimi... Tais olla liian iso... mutta vaikka pienensin niin ei toimi.. itseasiassa alko jumittaa koko päivityssivu... huoh...
Koititko painaa f5 kun on oma profiili auki?

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Shamandalie[/b]: Lukuunottamatta niitä 2 yötä, jotka valvottiin 03 asti, täällä on taas oltu 2 syötön rytmissä :D :heart: :saint: . Eilen neiti jopa nukahti jo klo 22.30. Se tais olla ennätys =) .
No hyvä sitten. :D Ei ollut vetsi sit haavassa. ;)

Eka olin sen aikaa poissa et ehditte kaivata, nyt oon sit koko ajan et alatte taas toivoon et katoisin. :LOL:

Mietin, et jos tänään menis niitä peittoja vanhemmille ompeleen niin et menis kävellen ja laittais vauvan rintareppuun ja sit isäntä tulis ja kauppamatkalla mennessä nappais meidät kyytiin. :D Isäntää alkoi naurattaa kun ehdotukseni kerroin, mitäköhän hauskaa siinä oli? :eek:
 
Shamandalie: Ihania oli kuvat teidänkin neidistä ja koko perheestä...Must on tosi kiva, ett olet täällä taas... Sitä ehtii aina alkaa kaipaamaan niitä joiden kanssa tullut enemmän jutusteltua. Lisäksi sinä jaksat aina olla niin älyttömän positiivinen... Ja tota, päärynä aiheutti aika hirveet ilmavaivat täällä joten en ole enää antanut. Tosin se kakkakin sieltä kyllä sitten tuli... :D Eilen, kun mittasin tytön kuumetta pepusta, niin mittari oli kerennyt olemaan 30 sekuntia pepussa, kun neiti puski ulos hirmuiset satsit tavaraa... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Ihania oli kuvat teidänkin neidistä ja koko perheestä...Must on tosi kiva, ett olet täällä taas... Sitä ehtii aina alkaa kaipaamaan niitä joiden kanssa tullut enemmän jutusteltua. Lisäksi sinä jaksat aina olla niin älyttömän positiivinen... Ja tota, päärynä aiheutti aika hirveet ilmavaivat täällä joten en ole enää antanut. Tosin se kakkakin sieltä kyllä sitten tuli... :D Eilen, kun mittasin tytön kuumetta pepusta, niin mittari oli kerennyt olemaan 30 sekuntia pepussa, kun neiti puski ulos hirmuiset satsit tavaraa... :LOL:
Jos kerran jotain hedelmää voi antaa niin miten ois luumu? Vai onko liian jöötiä? :D No hyvä et kuitenkin vatsa toimi. :)

Ja mä? Positiivinen? :D :eek: Aina ei tosiaankaan oo sellanen olo, mut hyvä jos ketutuksen saa piiloon ettei tartu. :D

Muoks:

Piti kertoa et profiilissa on kuva esikoisesta ja rintarepusta. :D Kokeilin tykkääkö vauva olla repussa, ja tyttöhän toki halus omalle vauvalleen kans rintarepun, onneks isäntä on kekseliäs. :D :LOL:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Vihdoinkin tulin tänne katsomaan ja lukemaan kuulumisia.. on jotenkin mennyt niin nopeasti aika pikkuisen kanssa ettei hirveästi ehdi muuta. Kaikenlaisia fiiliksiä tuntuu olevan täällä, iso :hug: niille joilla masennusta tai muuta huolta.
Meillä mennyt suht hyvin pienen kanssa, tosin rytmistä ei tietoakaan.. Tai onhan hänellä rytmi, nukkuu illalla pitkät unet ja valvoo sit johonkin yhteen jonka jälkeen nukkuu ehkä neljään ja siitä taas tissuttelun jälkeen max kahdeksaan. Toisaalta tuntuu et aika hyvin mutta kun ei se tosiaan noin mene joka yö.
Vatsaongelmia ilmaantunut hiukan parina viime päivänä mutta sekin lienee normaalia.

Mites muuten, onko muiden pienillä ilmaantunut pieniä punaisia näppylöitä kasvoihin? Sellaisia "hikinäppylöitä".. Mä mietin et onko se jotakin ihottumaa vai vaan tosiaan hikinäppylää tai kuivanäppylää tms...

Jaksamista kaikille!
Anni & pikkuneiti 1kk 1pvä
 
Anni: ne näpyt on hormoninäppyjä, tulee kaikille vauvoille juuri tässä iässä. Menevät itsekseen pois ajan kanssa, toki perusvoiteella voi rasvata jos oikein pahaksi menevät, näin neuvoi mua th.
 
Oi miten ihania kuvia teillä on! Mä edelleen yritän houkutella poikaa hymyilemään, mutta ei se oo innostunu... :( Kunhan kattelee silmät suurina ja otsa rypyssä et mitä toi maitoauto tossa vääntelee naamaansa. Musta tuntuu ihan oikeesti että oon vaan ruokinta-automaatti tolle pikkumiehelle. Tuntuu et aina kun otan sen syliin se alkaa välittömästi haluaan tissiä, vaikka olis nukkumassa! Sit ku on syöty niin voikin puklata ja nukahtaa. Miehestä ja isovanhemmista se sentään jaksaa kiinnostua.

Riikkuli, Kiekura ja muut miestensä kanssa taistelevat, paljon kestämisaaltoja teille! :hug:

Ristiäiset on täällä vielä vaiheessa. Papille on pitänyt soittaa jo vaikka kuinka monta päivää, mutta en oo saanut aikaseks. Pitäis soittaa vielä mun kummeille ja kutsua ne mukaan, ettii jotain hyvää kakkuohjetta, pyytää siskon miestä tekeen yksiä pikkuleipiä ym ym ym...

Meilläkin apuja löytyy ihan kivasti. Isovanhemmat asuu ihan lähellä, ja varsinki anoppi on ihan huumassa tulossa vahtiin poikaa. Tietty kun on eka lapsenlapsi, niin haluaa olla sen kanssa ja mullehan se passaa! Ollaan päästy nyt n. kerran viikossa viettään kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, kun aina joku ehdottaa että vois kattoo poikaa jonain iltana. B)

Millasesta musiikista teidän vauvat tykkää?
Vaukirjassa vai missä se oli että klassinen musiikki olis vauvoille hyväks, mutta tää meidän jätkä tykkää kyllä rockista ja muusta missä on kunnon rytmi ja bassot... :D Mahassakin alko hillitön jytä aina kun kuuntelin radio Rockia. Kerran jääkiekossakin potki samaan tahtiin kun yleisö kannusti! Tämän hetken suosikki tuntuu olevan -nyt ei saa nauraa!- Martti Vainaa ja Sallitut Aineet esittämä Pelimies, Roxetesta sensijaan alkaa itkemään.
 
Shamandalie: Tosi ihania kuvia :) Ja sun häämekko oli tosi ihana ja olet kaunis kyllä itsekin :)

Myös joulumamin ja Riikkulin kuvat olivat suloisia.

Meillä ristiäisiin tulossa 21 henkilöä. Ens viikolla mennään jo puolessa välissä Kuopioon, jotta pääsen auttamaan äitiä ristiäis järjestelyissä :)

Anni: meilläkin on ollut silloin tällöin noita näppylöitä. Joskus olen laittanut rasvaa, mutta ovat ne hävinneet itsekseenkin.

Onko muiden vauvoilla napatyrää? Meille sellainen ilmaatui :eek:. Hoitona tyrän painelu ja odottelu, että se häviää itsekseen :whistle:. Voi kuulema mennä muutama vuosikin :ashamed: Toivottavasti tyrä ei kasva tai muuta muotoa, silloin meno lääkärille ja edessä (kai) leikkaus.

Ihanaa pääsen huomenna kauneushoitolaan :D Sain rakkaalta ystävältä synttärilahjaksi lahjakortin sinne ja vielä tämä ystäväni tulee hoitamaan meidän neitiä siksi aikaa :heart: Lauantaina sitten jätän neidin ja isukin muutamaksi tunniksi kahdestaan ja karkaan kampaajalle :).

Nyt alkaa kuulumaan pientä kitinää vaunuista, joten syöttöpuuhiin...

-Veeruska & Prinsessa 6 vk + 3 pv-
 

Yhteistyössä