JOULUVAUVAT 2007

Voimia kaikille niitä tarvitseville... :hug:

Ei tänne enää kerkee niin paljoo kirjotteleen kun kokoajan hommailee vauvan kanssa,tekee kotitöitä tai on koirien kanssa. :)

Tossa joku kyseli että mitä lääkettä käytetään mahavaivoihin...me ollaan käytetty eka cuplatonia ja nyt disflatyliä mutta illat on ollu silti ihan hirveitä ja eilenkin huusi kun sikaa tapettas ainakin tunnin....Nyt sitten sain jostain päähäni että eipä anneta lääkettä tänään ollenkaan niin tuloksena kaks kunnon kakkaa ja ollu tähän asti koko päivän paljon tyytyväisempi ja hiljasempi kun varmaan kuukauteen! :) Eli enään ei mitään litkuja kyllä meidän neidille anneta! Huomenna meillä on vyöhyketerapia. :)
 
Moro

Tässä päivystän..tytöllä ollu vaikee ilta tänään. Ekan kerran eläissään ihan huutamalla huutanu. Aikasemminhan se on ähränny ja kitissy tuntikausia mutta tänään on ihan huutanu niin että isovelikin oli ihmeissään.Pierua tuli varmaan tunti putkeen alkuillasta mutta ei auttanu. Vatsa taitaa vaivata ressua :/ Pulauttelee kanssa hirveesti,koheltaa maidon kanssa ja hotkii ilmaa väliin niin että varmasti vatsa vaan pahenee. Nytkin on selvästi väsyny mutta ei oo ilmeisesti tankannu vielä itteesä täyteen..

Mä olin niiiiiin ilonen pari päivää sitten kun pikkaset nukku koko yön niin että tyttö söi vaan kerran ja poika inahti kanssa kerran. Olin aamu kuudelta ihan pihalla kun olin 6 h nukkunu ja tyttö oli 23.00 aikoihin lopettanu tankkauksen. Eli melkein 7 h vetäs putkeen..mutta seuraava eli viime yö olikin sitten hirvee :( poika itki vähän väliä ja tyttö söi parin tunnin välein. Kai ne sitten meinas että eipäs noita vanhempia liian helpolla päästetä ;) Ja pojalla onkin sitten korvatulehtunu :( käytin sen lääkärissä kun oli niin itkunen. Mä kyllä arvasin että siitä sen sairastamasta rajusta taudista ei vielä päästy..jälkimaininkeja
siitä vieläkin. Uskomatonta miten paljon tässä perheessä on sairasteltu nyt :eek:

Meillä käytetään disflatylia,cuplattoman totesin huonoks jokaisen lapsen kohdalla. Pieruja on kanssa jumpattu,pidetty mahallaan,hierottu jalkapohjia ja vatsaa olen hieronu mun kaverin opettamalla tavalla ns. koliikkihierontaa.

Noista nimistä: hassua että täällä on samoja nimiä kuin mitä mulla mielessä pyöriny monilla..toi ELLA on mun mielestä kanssa kaunis nimi ja sitä ehdotin miehelle mutta se ei innostunu. Aliisa tai Alisa-nimenkin näin jollain ja se on se meidän nimiehdotus mikä päätettiin jo 2 v sitten. Ainoo vaan että kun tyttö ei ole yhtään Alisan näkönen :/ eli se unohdettiin.
Mä päätin ton Alisan joskus teininä jo,silloin se oli tosi harvinainen mutta nyt yleistymään päin ellei jopa muotinimi.
Mä oon pikkasen pässi tossa että haluisin vähän harvinaisemman nimen lapselle joten meillä toi nimi-asia on tosi vaikee varsinkin kun mies omaa rajut mielipiteet kanssa. Kattoo nyt sitten mikä tytöstä tulee..mulla on yks nimi mielessä mutta mies väittää sitä nössöksi :/

Apua on meillä aika vähän..mulla asuu sukulaiset ja parhaat ystävät tunnin päässä paikkakunnalla mistä muutin tänne. Mäkään en kyllä tosin vielä raaski tota pikkasta antaa hoitoon paria tuntia pidemmäks aikaa (sekin tekee tiukkaa). Ois kiva kun olis vaikka joku nuori reipas tyttönen (tai poika) jota vois joskus pyytää hoitamaan lapsia..sellanen joka varmasti jaksais ja olis niitten kanssa omassa elementissään. Sellaselle vois ilomielin maksaa jotain palkkaa vaikka ei rahassa kieritä.

Ristiäiset on meilläkin varattu,17. päivä ja ne pidetään seurakunnan tiloissa. Ihana paikka!! Alle 20 henkeä tulee. Osa leivotaan itse ja vaatteetkin on ostettu/valittu joten niistä ei pitäis kauheesti tulla stressiä mutta katotaan nyt..siihen se kuitenkin varmaan menee. Ja niin se nimi pitäs keksii ;)

Me ollaan miehen kanssa nyt tehty jonkin sortin aselepo mutta kyllä on kireetä välillä,huh. Taidettiin ilkeillä kumpikin viime viikolla niin rajusti että ei meinaa yli päästä :( Mutta nyt sentään pystytään jo puhumaan ja halutaankin puhua,viime viikolla ei. Kait oltiin liian väsyjä ja kaikenlaisia huolia oli kummallakin. Kyllä se tästä kun vaan otetaan iisimmin :) (kunpa ton muistais kun väsyttää ja ketuttaa)

Nyt on tyttö jo aika rauhallinen tossa vieressä..mutta jotain se ährää vähän väliä niin ei tästä uskalla kömpiä sänkyyn herättämään muita. Ihmeellistä nikottelua,röhkimistä,ininää ja sätkimistä :/
No kait se ohi menee..mä yritän nyt ees torkahtaa. Pitkä päivä huomenna edessä kun miehellä alkaa taas työt,isyysloma loppu.

Koittakaahan muutkin jaksaa siellä..voimia valvomiseen ja kaikkeen tähän mitä näihin nyytteihin liittyykään :hug:

:wave:
 
Moikka! mä yritin kans saada profiiliin Ellan kuvaa,mutten tiedä onnistuiko, voi vitsi mikä it-ihme mä oon :ashamed:
Tiättekö, tää äiti ottaa tänään 5tuntia omaa aikaa ja... menee töihin!! No työ on semmonen, et jos hätä tulee niin voi kyllä sitte pistäytyä kotona. Pakko mennä ku töissä niin kiire ja petailen itselle vaki päivätyötä, jonka voin syksyllä sit aloittaa
 
Meillä on arki alkanut tipahdella uomiinsa.
Yleensä noustaan klo 8.00 aikoihin ja tyttö valvoo tunnin. Kun duracell- touhotus loppuu niin on aika laittaa rinsessa vaunuihin. Sitten hän taas heräilee syömään klo 11.00 maissa ja puolilta päivin lähdetään vaunuilemaan ja taas meillä nukutaan useampi tunti. Yleensä illalla valvoo sitten hieman pidemmän pätkän ja on jo sen jälkeen yliväsynyt! Eli tällä hetkellä meillä nukutaan paljon.

Silti olen kerännyt univelkaa ja väsymys näkyy mm. siinä että eilen ripottelin aamiasmuroihin suolaa. Kevyttä sekoilua on ilmassa muutenkin.
Kotona olemiseen alan pikku hiljaa tottua ja televisiota tulee katsottua melko paljon. Kohta olen taas koukussa Emmerdaleen!

Murunen tuntuu olevan melko temperamenttinen tapaus. Anoppi kauhistelee jo nyt, että miten pärjätään lapsen kanssa kunhan hän on vanhempi. "On niin erioloinen vauva kuin hänen tyttärellään"...

Ihanat hymyt Shamandalien tyttärellä, pakostakin alkoi itseäkin hymyilyttää kun kuvat näin.

Meillä treenataan hieman käsien hallintaa jo. Useimmiten nyrkin tie vie suuhun, mutta hallituissa hitaissa kaarissa. Nenääkin hierotaan, samoin silmiä.


M ja tyttö 9 + viikkoa
 
Anni: Meillä on tytöllä kuin murosikä (tosin nyt helpottamaan päin. :D), kasvot siis täys pientä näppyä. Se on ihan normaalia, ne on hormoninäppyjä, jotka riippuu ihan äidistä. :) Ihan normi homma siis. :) Kyllä ne siitä ajan kanssa katoaa. :) Ja näinhän se liplap olikin jo ehtinyt kertoa. :D Meillä auttaa hetkellisesti (siis joksikin päiväksi) se, että kun suihkussa tai kylvyssä ollaan, niin ensin laitan kasvoille varovasti lämmintä vettä (eiku varmaan kylmää :headwall: ) ja sitten sivelee kasvoja jonkun ajan päästä ja siitä lähtee ihan sellainen valkoinen vahamainen kerros, joka vaan siirtyy iholla. Mut kun jonkun kerran sormella sivelee, niin se "kuluu pois" tai jotain. Seuraavana aamuna iho on tosi hyvä ja menee muutama päivä ennen kuin tulee uutta näppyä. :)

Oisku: Kun imetät, niin sun sylissä vauvalle tulee varmaan aina siks nälkä kun tuoksut maidolle. Ja maito on parasta mitä tän ikäinen tietää. ;) Ja kyllä meilläkin komeimman hymyt saa iskä ja isosisko, ne on parhaita ja ruoka-automaatti sitten kolmantena (jos ei ole nälkä tai iskällä pulloa. :D). Mutta kyllä ne hymyt sun muut vielä sullekin jossain vaiheessa lohkeaa, usko pois. :hug: Musiikista: Meillä tyttö rauhoittuu aina kun laitan Kilpeä soimaan. Ja mitä kovemmin sen parempi. :D Eli siis hevillä rauhoittuu, ja Kilpi on paras mut sen puutteessa muukin saman tyylinen käy. :D Mahtaisko sillä olla vaikutusta, et odotusaikana kävin aika monella keikalla. ;) Esikoinen taas rauhoittui Sonata Arctican soidessa, sitä kuuntelin silloin melkeimpä pelkästään ja keikallakin tuli käytyä. ;) Heh, heviä jo ennen syntymää.. :D

Kiitos Veeruska. Tulee ihan :ashamed: olo, ei saa kehua. :D Kieltämättä itekin puvusta tykkäsin niin paljon et nyt se saa lojua kaapissa kun ei raski luopua... :whistle: ;) Ja ihanan lahjan on ystävä sulle keksinyt. :heart: Kyllä se mieltä kummasti kohentaa kun pääsee hemmoteltavaksi... :)

Myrskynmerkki: Ihan ekaks voimia. :hug: Toivottavasti teillä alkais nyt sairastelut olla takana päin... Ja nimistä... Mä olisin halunnut esikoisesta Ellan, mutta mies halus Sallan. :D No, annoin periksi, ja olenkin ollut ihan tyytyväinen. Ella-nimestä tykkään toki edelleen, mutta tuntuu että tosi monta Ellaa on kastettu lähekkäin meidän esikoisen kanssa. Ja nytkin on monta Ellaa jo tässäkin pinossa. :) Ja mä kanssa haluan erikoisemman nimen, siis ettei joskus aikanaan samalla luokalla ole montaa saman nimistä. Tätäkin nimeä mietittiin, kun vuonna 2007 on kastettu 210 saman nimistä kuin mikä meidän tytöstä tulee, tänä vuonna ei sentään vielä yhtään. ;) Se on paljon, kun esikoinen kastettiin 2005 ja silloin hänen nimisiään kastettiin vain 97, ja lähivuosinakin alle 120/vuosi. No, nimi on nyt päätetty, ja ei enää muuteta. Ja kun tutkiskelin sitä nimeä jonka vauva saa, niin sen lukemat on laskussa vuodesta 2000, joten ei se varmaan nyt heti muotinimeksi hyppää. :D On se hankalaa se nimen valitseminen... :D

Kiitos MM-, nuo hymyt onkin saatu ikuistettua iskän sylissä, mulle ei noin leveesi oo kertaakaan vielä hymyilty. :D On se vaan suloinen se hampaaton suu joka koko leveydellään vääntyy hymyyn. :D Oli se sitten kenen vauva tahansa... :heart: Meillä kans peukalo löytää tiensä suuhun. Ja vielä hämäykseksi toinen käsi siihen päälle ettei kukaan näe mitä suussa on (lussutuksesta tosin voi jotain päätellä. :D). Ja nyt neiti on innostuessaan alkanut heilua ihan hulluna, kädet ja jalat vispaa niin et jos sylissä on saa oikein tarkkana olla ettei putoa. :LOL:

Kovasti meillä on alettu myös juttelemaan. Asiaa on vaikka kuinka, millainenkohan sekopää isännästä tulee kun vauvakin alkaa puhua ihan suomea, kun sitten on jo kolme ketä on koko ajan äänessä. :LOL: Eilen vauva oli lattialla ja esikoinen meni viereen maate katsomaan muumeja. Vauva sitten jutteli isosiskolle, mutta eihän se mitään huomannut kun telkkua kyttäili. Hetken päästä vauva sitten "hermostu" ja alkoi "yskimään" ja kun sisko kääntyi katsomaan hymyili leveemmin kuin koskaan ennen ja alkoi jutella. :LOL: Osaa siis pienikin jo toisten huomiota hakea... :D :LOL:

Nyt vähän jännätään alkaako sataa vai ei. Toivottavasti ei, sillä mun pitää ainakin kukkakaupassa lähteä käymään. Ja jos vaan ei sada, niin mennään vaunulenkille miehen veljen vaimon kanssa. Pitääkin tässä kohta mennä sen verran herättelemään neitiä et sais vähän syötyä ettei sitten lenkillä (mikäli sinne päästään) nälkä yllätä... :)

Shamandalie ja tyttö 1kk 3vk :heart:
 
Moikka mamit!

Kiva kuulla pitkästä aikaa Shamandaliesta ja Annista!
Meidänkin tytöllä kasvoissa pieniä näppylöitä, jotka siis
ovat näitä hormoninäppylöitä.
Tänään oltiin 2kk lääkärissä, kaikki hienosti. Typy sai isot kehut lääkäriltä. Painoakin jo kokonaiset 5100g. =)

Ristiäiset meni kivasti, meillä oli 25 vierasta täällä kotona.
Meilläkun on suku levällään kun jokisen eväät, niin nyt sitten
saatiin kaikki lähisukulaiset kasaan mikä oli hieno asia.
Tällainen pieni ihminen lähentää kummasti sukulaisia toisiinsa.

Mä kirjoitan tänne uuteen Joulukuisten pinoon vielä
uudestaan niistä meidän treffeistä niille jotka eivät kerenneet
koskaan edelliseen ketjuun tulla ja lukea s. 15-16.
Eli kaikki jotka pääsee niin tapaaminen Helsingissä lauantaina 16.3,
paikka ja aika vielä avoin.. Kamppi ..(?)
Mukana ainakin mä,Tuitsu, Schätzen, Suzyco, Tracy75.. Ja vielä oli joku??
Anteeksi en nyt muista, enkä löytänyt enää vanhaa ketjua, mutta
lisää mahtuu mukaan!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Ja nyt neiti on innostuessaan alkanut heilua ihan hulluna, kädet ja jalat vispaa niin et jos sylissä on saa oikein tarkkana olla ettei putoa. :LOL:
Minä sanonkin aina, että tyttö on lenkillä kun tuo heiluminen on ihan kuin rivakkaa hölkkäystä selällään. Terästettynä vielä sopivalla puuskutuksella.
Ja kun vauhti alkaa hiipua niin uni tulee yleensä pian :)

Juttua piisaa meilläkin hauskaa kun toinen saattaa nukahtaa kesken jutustelun.

Mutta nyt katsomaan töllöä, sieltä tulee "Meille tuli vauva"
 
Meillä kaksi hyvää, iltaitkutonta (mitä nyt pientä mäkinää) yötä takana ja sunnuntaina tosiaan aloitettiin cuplattomat. Maha pienellä o tosin kovalla ja joka kakkaa pitää vääntää, naama punaisena, raukka. Voikohan toi cuplaton aiheuttaa mahan kovetusta.
Pienensin annosta tänään pikkaisen ja annan veden kanssa, vesi kuulemma pehmittää masua.
Aamulla kakkasikin kolmet kakat putkeen. Laihtui varmaan lapsi kilon.

Meillä on nyt parisuhde jotenkin ihan jäässä. Keskustelu on nälvimistä, #&%?$!* tai kylmää, "annatko voita"-tasoa. Meillä on aina ollut myskyisä suhde ja pelottaa että tää pikkuvauva-aika vie meijjät ihan avioeron partaalle. Mies on töistä ja vauvasta väsynyt, haluaisi rentoutua ja harrastaa. Mä olen yliväsynyt ja kun se tulee kotiin mua #&%?$!* kun en vaan voi työntää tota lasta sille.
Mä en jaksa kun se ei siivoo, ei pese pyykkiä, ei laita ruokaa.
Ja kun mä en voi vaan antaa olla, inhoon sotkua.
Ja ukon mielestä sen pitäisi vaan antaa rentoutua töiden jälkeen, on totta että se tekee kymmentuntista ja menee kuuteen, mutta mä teen 24 tuntista ja en nuku kun kolmetuntia yössä.

Anteeksi että valita täällä. Ihan järjetön masennus päällä. Se yhdistettynä unettomuuteen, jatkuvaan huoleen ja jonkin laadun babyblueskin on päällä.

Tuntuu että ei jaksa, tuntuu että aina toi kitisee ja haluaa jotain. Haluaisn vaan olla.

onneksi se hymyilee kuin naantalin aurinko aina välillä. Silloin tuntuu että kyllä tota lasta niin rakastaakin.

Mulla aikaistettiin jälkitarkastusta kun soitin neuvolaan ja pyysin päästä, musta tuntuu että tartten jotain nukahtamislääkettä ainakin. mä vaan makaan pimeessä ja odoton yöllä. Joko sitä että se herää ja huutaa tai että herää syömään.

Tänään ollu kipee olo. Mahaa sattuu ja oksettaa. oon yrittäny levätä nyt ton päikky ajan mut toi kersa huutelee puolentunnin välein jotain...

ja taas heräs...
 
Moikka...

Täällä palailtu lääkärineuvolasta. Pikku-neidillä kaikki ok... Kyselin tosta yökkimisestä ja olivat sekä lääkäri että nlatäti sitä mieltä, että se on tommosta refluksia. Saatiin siihen lääkettä jota en kuitenkaan uskalla aloittaa ennen kuin ollaan käyty torstaina siellä erikoislääkärillä. Ja äänen käheys kuulemma johtuu hyvinkin siitä, ett neidillä nousee niin paljon tota hapanta tonne kurkkuun, ett se aiheuttaa ton kurkunpään ärsytystä ja ääni siksi pois. Sitä mä aloin vähän itsekin eilen epäillä, kun neiti ei ole räkänen tai yskänen tai mitään... :eek:

Joo, ja juttelin neuvolassa muutenkin tästä omasta olostani, kun se ei ole aina paras mahdollinen. Jouduin täyttämään jonkun masennuslapun ja sain 10 pistettä ja numeron psykologille, jos haluun mennä.

:hug: kaikille joilla miehen kanssa vaikiaa. Täällä myös... Tuntuu, ett nää kaikki asiat harmittaa miestä ihan vietävästi ja hän hermostuu tohon esikoiseen niin helposti ja sitten jos vauvalla on vähänkin erilainen päivä, niin taas on hermot kireellä kuten eilen. Mä kannoin lähes koko päivän vauvaa, kun en uskaltanut ulos laittaa ton äänen takia nukkumaan, niin eipä tyttö nukkunut sisällä kuin kolmet 30 minuutin unet ja nekin kantoliinassa... :kieh: Ja sitten mies oli sen takia ihan hermona, kun tuli töistä... No, neiti nukkuikin yön tosi hyvin neljällä syötöllä,ainakin muistaakseni... :D

eli eiköhän tää tästä... neidille oli taas tota painoa tullut + 370grammaa viikossa, ettei varmaan niin paljon tartte sitä korviketta...kaiken on kyl syönyt mitä olen antanut...

:LOL:

Riikkuli ja pikku-neiti 5 vkoa ja 6 päivää
 
Oulun seudulla asuvat! Oisko kellään tiedossa hyvää ja edullista kampaamoa!?! Itse oon ennen käyny Ponnarissa... tänään hokasin, että ois kiva käydä kampaajalla ennen ristiäisiä (9.2), mut en tietenkään enää saanu mulle sopivaa aikaa... :ashamed: :kieh: Muutamaa kampaamoa katselin netistä, mutta reilusti yli sata euroa puolpitkien hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta tuntu vähän liialta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM-:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Ja nyt neiti on innostuessaan alkanut heilua ihan hulluna, kädet ja jalat vispaa niin et jos sylissä on saa oikein tarkkana olla ettei putoa. :LOL:
Minä sanonkin aina, että tyttö on lenkillä kun tuo heiluminen on ihan kuin rivakkaa hölkkäystä selällään. Terästettynä vielä sopivalla puuskutuksella.
Ja kun vauhti alkaa hiipua niin uni tulee yleensä pian :)

Kieltämättä, jos ite pistäis samanlaisen vauhdin päälle niin kyllä se lenkistä kävis. :D


Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Ja ukon mielestä sen pitäisi vaan antaa rentoutua töiden jälkeen, on totta että se tekee kymmentuntista ja menee kuuteen, mutta mä teen 24 tuntista ja en nuku kun kolmetuntia yössä.
Mut eihän se kato mitään ole, kun kerran kotona olet. :headwall: Ikävä kyllä tosi moni näin ajattelee, et on helppoo olla kotiäiti (paitsi ne, jotka ovat sitä itse tai hiljan ollut ;)) kun saa maata sohvalla ja sylkeä kattoon. Tosi harva (ainakaan mies...) ajattelee, mitä se on oikeasti kun on kotona lapsen/lasten kanssa... Ja jos kotona oleva äiti ei ole ruokaa töistä palaavalle miehelle laittanut, niin se on jo laiskuutta (näinkin olen kuullut) :kieh: Voimia Tuitsu :hug:

Kiekura: Ei siellä olis jotain kampaamo-oppilatosta? :D Siellä pääsis ainakin edullisemmin, jos ajan sais. ;) Miksikö mainostan? Ite kävin just (olen ennenkin käynyt samassa paikassa) kampaajalla ja värjättiin tyvi, ja yli puolet alahiuksista ja sitten päälle vielä raidat sekä leikkaus (tähän kuului myös pesu, muotoilu ja päähieronta) ja lasku oli 57e. Ja mulla on yli puolen selän hiukset, että en pidä kalliina... ;)

Kun tapmaamista suunnittelette sinne Helsinkiin, niin olisiko Turkulaisilla/lähellä asuvilla innostusta treffata jossain vaiheessa? Olis kiva saada uusia tuttavuuksia eteenkin kun lapsetkin on niin saman ikäisiä... :)

Hetki sitten tultiin kotiin lenkiltä, ja voi että tuli kiva olo. :) Puoltoista tuntia käveltiin ja höpöteltiin miehen veljen vaimon kanssa, ja sain nyt samalla reissulla tilattua kastekimpun. :) Sen saakin sitten sunnuntaina hakea... Ajattelin viettää ihan kotona illan, hemmotella esikoista ja laittaa tuo kylpyyn mahdollisimman aikaisin niin saa siellä sitten polskia niin kauan kun tykkää. Ja vois ton pienemmänkin sitten kylvettää samalla kertaa... Mä odotan niin että tulis kevät ja liukkaat katoais, odotan niin että pääsee kunnolla hikilenkille. Se on vaan niin ihana tunne kun käy ottamassa hien pintaan ja sen jälkeen pääsee suihkuun ja sitten voi juotavan kanssa kerätä lisää voimia. Mä päätin, että nyt kun painonpudotus on kivasti alkanut (11.12-tämä päivä = n.-20kg ja yrittämättä :whistle: ) niin siihen mennessä kun vauva täyttää vuoden olen saanut reilusti painoa pois. Ja kun kentät keväällä sulaa, niin sitten saa joku muu kuin mies ottaa ainakin kerran viikossa lapset joksikin aikaa (tunti pari) niin raahaan isännän pelaamaan jalkapalloa. Se on päätetty, eikä isännällä ole siihen mitään sanomista. :D :LOL: :saint:

Mitä te imettävät juotte ja kuinka paljon? Mulla alkaa vesi tulla jo korvista, väkisin saan juotua n. 2l/vrk. Mehut ei uppoa niinkään hyvin eikä limukka (tosin se ei kovin hyvä oliskaan). Vissyjä en paljon "jaksa" juoda... Nyt olen välillä tehnyt mehua vissyyn, menee vaihteeks pikkasen paremmin, ja hedelmiä syön paljon. Mut kun ei koko aikaa jaksa sydäkään... :ashamed: Mä en oo mikään imetysfanaatikko(?), mut haluisin nyt imettää pidempään kuin esikkoa täysimetin (n. 3kk)... Mut en stressaamaan kuitenkaan ala, se vaan vähentää maidon tuotantoa... Ja nyt tuo luovuttaminenkin tietty jonkun ajan päästä alkaa lisätä maidon tuotantoa, että jospa sekin auttais pidemmälle. :)
 
kiekura: kempeleen keskustassa on ainaki yks hyvä paikka Bume, siel ei maksa satasta edes puol pitkien hiusten leikkaus ja värjäys.. ja ajankin olen yleensä saanut aika pian jos ollu tarvista.. :)

Me käytiin tänää ottaa rota rokote, toivottavasti ei tuu mahavaivoja, viime yönä nimittäin valvottu... ei jaksais enää 3yötä valvoo...
tänää myös otettiin meistä se verikoe isyysselvitystä varten.. kyl oli ressu toi poitsu ku piti ottaa verta,,, :'( :'( huusi ihan pääpunaisena, mut onneks rauhoittu aika pian.. :)

mä taidan kans hankkia kantoliinan, nsikat ihan jumissa ku poitsu kotona ei taho nukkua muualla kun sylissä... tahtoo niskat sanoa sopimuksen irti.. :LOL:

Huomenna meillä olis väliaikainen muutto mun vanhempien luo kun meille tulee kylppäriremontti... ihanaa, saan uudet laatat ja kalusteet kylppäriin :heart: :heart: hyvä mennä mun vanhemmille asusteleen ku ne on thaimaassa lomalla, äippä viel kuukauden ja iskä pari viikkoo.. mut mehän kyl ens viikol jo reissun päälle lähdetään.. :)

kohta tulee käymään se lasten psykologi.. piti jo viime viikol tulla mut perui ja siirsi sit.. mua ei kyl huvittais yhtään, en koe sitä ihmistä sellaiseksi jolle haluaa avautua.. mut onnek sse onkin LASTEN nii saa keskittyä tytön kans jutteleen...

nyt esikkoa huuteleen sisälle ja syömään, kalakeittoa.. nami... :p :p
 
Kiitos mm- tuosta linkkivinkistä =) . Pistin heti tilauksen menemään :D .

Täällä ristiäiset on tulevana viikonloppuna ja kampaajan varaaminen oli sitten jäänyt hieman viime tinkaan. Soitin jotakuinkin koko kaupungin läpi, et sain vielä ilta-ajan, että mies voi olla tyttelin kanssa. Huomenna pääsen juurikasvusta eroon =) .

Neuvolassa
käytiin ja neidin paino oli syntymäpainosta tässä 6 viikossa noussut jo 2 kg :D . 5 kg:n raja oli kevyesti rikottu :heart: . Muutenkin kehui hyväntuuliseksi vauvaksi ja kirjoitti neuvolakorttiin, että ottaa paljon kontaktia :heart: . Äiskä oli ylpeä :saint: .
Munkin verenpaine oli alhaisempi kuin moneen vuoteen. Äitiys tekee mulle näköjään tosi hyvää B) . Alapaine oli 71. Viimeks ollut niin hyvä varmaan joskus kakskymppisenä :) .

Kiva, että Annikin tuli linjoille! Joko olet rouviintunut?

Minä juon anopin tekemiä marjamehuja kolmisen litraa / pv.

Meillä musiikkina varsinkin alkuaikoina soi paljon PMMP:n Puuhevonen . Sen tahdissa kullannuppua tanssitin.

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan, vaikka siellä on kyllä niin liukasta, että kun yhden askeleen pääsee eteenpäin, valuu 3 taakse.
 
Teille joilla masennuksen oireita :hug: jaksamista!

Meillä vauva on nyt parina yönä nukkunut "oudosti"...eli eilenki nukahti 21.20 ja nukku sit 01.00 asti ja söi..siitä etiäpäi puolentoista tunnin välein ähisi ja potkiskeli sängyssä ja mä aattelin tietty et jahas, herätään syömään ja otin vieree ja heitin tissia suuhun..
Toissayö oli liki samanlainen..
Poika ei itkeksokaan yöllä...siis se kähisee ja lussuttaa nyrkkejään joihin herään ja annan sitte maitoo..mut nyt googletin vauvan uniasiaa, ja siinä olikin juttu että pienet vauvat havahtuvat melkein hereille n tunnin välein ja saattavat sitten hurjastikin heilua ja vauhkota mutta nukahatavat sitten kyllä..että tossa vaiheessa ei saisi herättää vauvaa koska itten hän herää kokonaan eikä vaivu syvään uneen niin helpolla...oiskohan tuo vauhkominen sitä...?
eikösmonilla muillaki oo tullasia hetkiä että vauva juttelee itekseen ja käden heiluu yms?
Meinaan et ku nälkä tulee, hän varmaan itkulla siitä ilmoittaisi....ku pystyis vaa nukkuu siin" emtelis" ;)
Mietittii et koitettasko yks yö et hän nukkuis jo omas huonees..onko liian aikasta, vauva ku vasta 4vko ja 1 pvä...

Jaha, nyt ei ehi kommentoida enempää..herra vaatii tissii ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
shamandalie: Mä ainakin valmis tapaamiseen, kun tää arki tästä helpottaa... :D
On meitä sit ainakin jo kaks. :LOL: Kun ei sinne TYKSiin samaan aikaan sit osuttu... :whistle: :D

Miten te jaksatte juoda noin paljon vettä? :ashamed: Kyllä se mullakin alkuun meni, mutta nyt tuppaa vesi jäämään lasiin kuivettumaan jos en heti juo tuota puolen litran lasia tyhjäksi... :whistle: :ashamed: Mitäs sitä sit seuraavaks keksis kokeilla... :whistle:
 
Shamandalie: Kiva, ett kaksi edes ilmoittautunut... :D Juu, kun ei päästy synnärillekään samaan aikaan, vaix niin sovittiin... :) Ja mä kanssa juon tosi paljon vettä, siis pelkkää vettä... Niin ja sitä ykkös/alkoholitonta olutta tän maitotuotannon ylläpitämiseksi... Mies sanoikin yksi pvä, ett kyllä kaljahylsyjä löytyy meidän perheessä... Siinä, kun laskee, ett 1-2 olutta pvässä, niin onhan tuota tullut juotua ja mahassa sen sitten huomaa... :LOL: Vettä juon ainakin 2-3 litraa pvässä, mutta muutapa en sitten juokaan, kun pelkään heti, ett tyttö saa masuvaivoja... :(

Ja täällä kanssa yksi, jonka pitäis päästä kampaajalle ennen ristiäisiä, mutta kun ei ole saanut aikaiseksi varata aikaa :( Kun on ollut miljoona muuta akuuttia asiaa... Kun isäntä tulee töistä, niin pitäis lähteä myllyyn anopille synttärilahjaa katsomaan... Mitäköhän keksis? Ja itseäänkin vois pikkaisen hemmptella jollain, kun on noin 30-vuotissynttäritkin tällä viikolla... Kauheeta, mä täytän jo 30.vee... Kekkerit aion kuitenkin pitää vasta kesällä miehen kanssa yhteiset... 30+31 vee kekkerit, se päätettiin jo viime kesänä... samalla ne ois sitten vähän niinku tuparitkin, kun kaikki on jäänyt pitämättä... :D Neiti taas nukkuu kantoliinassa... Muualle häntä ei oikein sisällä saakaan nukkumaan. Tässä kyllä kivasti tulee eksyneet pierut ja röyhytkin, jos sellaiset vaivaa, suosittelen... :)
 
Hohhoij! eipä oo tullu kirjoteltua juurikaan vauvan syntymän jälkeen, mutta aattelinpa taas jotain raapustaa kun kerrankin on siihen aikaa!

Tuntuu että nää viikot on vierähtäny aivan mielettömällä vauhdilla! Kun aamulla herää ni kohta onkin jo ilta eikä oo saanu taaskaan mitään aikaseks. Poika ei oo vaativa, päin vastoin, aika helppo, mutta kuitenki vie aikaa niin, että ei paljoa omia asioita kerkeä tehä.

Joku kirjottikin vauvakuumeesta, sitä podetaan täälläkin ;) uskomatonta mutta totta, kaiken sen karmeuden ja tuskan jälkeen en ois ikinä uskonu että jo nyt n.6viikon jälkeen haluais näitä palleroita lisää ja lisää :D
Varmasti osansa tekee se että olin varautunut siihen, et vauva vaan itkee ja syö ja itkee ja kakkaa ja itkee ja syö ja itkee jne.. mutta meillä kävi kyllä lykky että poika on ollu helppo.
En tiiä helpottaako sekin vaikka osaksi harmittaakin, et imetys ei täällä lähteny käyntiin sitten ensinkään. Päästiin sairaalasta kahden päivän jälkeen ja maito ei ollu noussu ja kotona hätäpäissä sitten lykkäsin tuttipullon pojalle ja sen jälkeen on tissistä niin päättäväisesti kieltäytyny että se harrastus jätettiin sikseen.
Lypsämällä annan tissimaitoa mutta korvikkeilla pääasiassa mennään.. Ei oo aiheuttanu pojalle ummetusta ja yötkin nukkuu noin kahella syötällä..
En toki kannusta korvikkeisiin, mutta jos yöt tosi repaleisia, niin sillä saattaa saada vähän paremmin masun täyteen ja levollisemmat unet..

Nyt poika huutaa ruokaa joten jatkan myöhemmin!
 
Riikkuli: Mikä pv sulla on synttäri? Mäkin ajattelin vanheta tässä kuussa vielä, tosin olen muutaman vuoden sua perässä, mutta täältä tullaan. ;) :D Mä ajattelin jo et kaikki ois mun vanhenemisen unohtanut (niinkuin mäkin... :whistle: ) mutta sisko tänään soitti ja kysyi et onko kekkereitä, sanoin et ne menee sitten sunnuntaina siinä sivussa kun on ristiäiset. :D En ois muistanu vanheta jos ei ois muistutettu... :snotty: (Vanhuus ei tuu yksin :D) Oisko anoppi tyytyväinen johonkin hemmotteluun, kuten kampaaja, jalkahoito tai hieronta? Ja tietty siihen kylkeen voi jotain pientä pysyvää keksiä... ;) Me ostettiin meidän äidille viime synttäreiks TYAsta jalkahoito, se maksoi muistaakseni 35e ja kesti 1,5h. Äiti oli tyytyväinen ja uhkas sinne mennä toistekin. :LOL: On kyllä vaikeaa keksiä lahjaa aikuiselle ihmiselle... :/ Varsinkaan jos ei ole mitään erityistä harrastusta tms...

Mä sain jo ruoan valmiiksi, vielä kun syöjät kotiutuis. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mä kirjoitan tänne uuteen Joulukuisten pinoon vielä
uudestaan niistä meidän treffeistä niille jotka eivät kerenneet
koskaan edelliseen ketjuun tulla ja lukea s. 15-16.
Eli kaikki jotka pääsee niin tapaaminen Helsingissä lauantaina 16.3,
paikka ja aika vielä avoin.. Kamppi ..(?)


16.3 on kyllä sunnuntai... että millonkohan se tapaaminen ois?
Meillä nimittäin ois la 15.3 ristiäiset PK-seudulla, joten voitas ehkä päästäkki tapaileen...

 
Shamandalie: Viimeinen tätä kuuta täällä vietellään... :D Hyviä ideoita noi hemmottelujutut, mut kun just joululahjaksi ostettiin anopille ja apelle hemmottelulahjakortti. Ja suklaahoitoon ostin viime vai edellisvuonna??? Ei enää muistakaan... Hän kyllä innostui siitä vyöhyketerapiasta... Täytyy miehelle ehdotella, ett oisko semmoinen sitten ok? Tai sit jotain peruskrääsää, aivot muutenkin narikassa, niin ei oikein tuo inspiraatio kulje... :LOL:
 

Yhteistyössä