*Jouluvauvat 2014 * <3



Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :)


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.12
LilyAlice / 34v / 1.lapsi / TAYS
Toothie / 29v / 1.lapsi
dada / 27v / 3.lapsi / KOS
Crystal83 /30v / 1.lapsi / PHKS

2.12
esteri76 / 37v / 4.lapsi / MKS
rosma / 39v / 2. lapsi / TYKS
Murunen87 / 26v / 3. lapsi / TAYS

3.12
EliEli / 25v / 1. lapsi / PHKS
Dragonfly77 / 36v / 4.LAPSI / KOS
LunarB / 21v / 1. lapsi / TYKS

6.12
Animula / 26v / 1. lapsi / TYKS

7.12
enssu / 23v / 2.lapsi / K-SKS

9.12
hintriikka / 26v / 2. lapsi / LKS
Mimmuli- / 29v / 6. lapsi / KOS
AmaliaK / 24v / 1.lapsi / SEKS
josefinaalis / 19 / 1. lapsi / JS
PikkuisiaUnelmia / 24v / 2. lapsi / PKSSK

10.12
Kirppa 79 / 34v / 4. lapsi / KOS

11.12
Meyme / 24v / 2.lapsi / K-PKS
Pikkuihra / 28v / 3.lapsi / KOS

12.12
h3n3 / 23v / 2. lapsi / KOS
tuulentyttö / ? / 4. lapsi / KOKS
Astre / 26v / 4. lapsi / KOKS
Kotikiss@ / 28v / 3. lapsi / KYS

13.12
Dart / 26v / 3.lapsi / OYS

14.12
sarasofia / 25v / 2. lapsi / KAKS
Sinna78 / ? / 2. lapsi /

15.12
Nioliina / 30v / 2.lapsi / OAS
wenda / 26v / 2. lapsi / 15.12 / KOKS
Metsäläinen / 34v / 1.lapsi /

16.12
Ikiäiti /41v / 8. lapsi / SATKS
miltsu76 / 38v / 2 / JS
Sydänmateriaali / 22v / 1. lapsi / TAYS

18.12
Elisaveta / 27v / 1.lapsi / PKSSK
Lurtsi / 25v / 2. lapsi / OYS

19.12
Milja82 / 31v / 1.lapsi / KOS
iisibeibi / 27v / 1. lapsi / SEKS

20.12
Ansku83 / 30v / 1.lapsi / EKKS
Raparperitaivas / 34v / 4.lapsi / MKS
Tiukuliina89 / 24v / 4. Lapsi /K-HKS
Merianne / 32v / 3. lapsi / TYKS

21.12
CirsiJanita / 22v / 2. lapsi / KAKS
Liipa / 24v / 2. lapsi / OYS

22.12
PIKKUMAMI85 / ? / 5. lapsi /

24.12
Lalleri / 28v / 2. lapsi / OYS
Rasu / 29v / 2. lapsi / LPKS

25.12
Niisku-rouva / 25v / 5. lapsi / TYKS

26.12
Hentuntenttu1 / 30v / 2. lapsi / PKKS



Joulunyytti / 36v / 3. lapsi / NKL




Surun kohdanneet :'(

Chokomom / 34v / 3. lapsi / TYKS
Hippu* / 28v / 2. lapsi /







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Armoa värin suhteen? En saa tabletilla värejä :/. Voisin peeceeltä joskus muut päiv. Jutut tehdä jos tämän saisin vain näin? Olen niin harvoin peecee koneella. Laitan lasketun ajan tohon menkkohen mukaan kun ne muuttaa sen siihen lääkärissä kuitenkin.

Dragonfly77 / LA 13.12 / 36v / 4.LAPSI / KOS
 
Heipsan! Täältä tulisi vielä yksi joulukuinen mukaan :). Tänä aamuna plussattu ekasta yk:sta ja edelleen ollaan hämmentyneinä mutta onnen kukkuloilla. Tässä mun rivi (ilman värejä, puh.käyttäjä)

Chokomom / 34 v. / LA 13.12 / 3. lapsi / TYKS
 
Varovaisesti liityn mukaan. Nyt ilmeisesti rv 4+1, tosin eilen näytti jo cb:n digi "raskaana 2-3, että hormoonit on nousussa ainakin :) Tosiaan ei ole oikeastaan tarkkaa tietoa, että milloin ovulaatio on ollut, tää oli vähän tämmönen yllätysplussa.

Omaa taustaa: neljättä odottelen, ikää 31. Nuorin lapsista on 9kk, vanhin 9v. Taustalla minullakin kolme keskenmenoa, ennenkuin jäin nuorinta odottamaan. Nyt tärppäsi sitten ekasta kierrosta tämä tapaus. Oireita on repimiskivut ja ehkä jotain (kuviteltua?) huonoa oloa silloin tällöin.

Varhaisultraan meinaan mennä, luultavasti pitää ainakin 2,5 viikkoa ootella, tää mun nuorimmainen näkyi hienosti jo 6+6 viikoilla. Varhaisultran jälkeen sitten varaan neuvolan.

Huolissani en ole tällä kertaa niistä keskenmenoista, vaan siitä, että onhan vaaveli terve ja että miten jaksan. Viimeinen kerta tää nyt kuitenkin on :p Että pitää yrittää nauttia täysin rinnoin. Kuopuksen odotus meni stressatessa, nimittäin.

Edellisen kaksplus ryhmän jäsenistöstä on tullu mulle tosi tärkeä vertaistukiryhmä ja se on täynnä ihania naisia. Meinataan nyt tavata vauvojen kanssa livenä ens kuussa :heart:

Toivon samaa fiilistä myös tänne.
 
olin niin into pinkeenä että unohdin tosissaan laittaa lasketunajan xD

Omien laskujen mukaan la ois 12.12 saas nähdä mihin muuttuu sitte ultrassa :D

Täällä mennään edelleen aika oireetta. Tissit on kipeenä ja nälkä on kyllä isompi kuin ennen. :p Toivon että ilman pahoinvointia pääsis tällä kertaa. Esikoista odottaessa oli pari viikkoa krapulaolot ja siinäpä se. Ehkä nyt pääsis yhtä helpolla (*sormet ristissä*)

Ainiin ja eilen sain itkukohtauksen. Mä en normaalisti itke juuri koskaan, mutta nyt aloin illalla sohvalla yhtäkkiä parkumaan, sitte aloin nauramaan omaa hölmöyttäni ja lopulta itkin ja nauroin samaan aikaan :D Mies totes, että kivat 9kk edessä xD

h3n3 4+1
 
Millaisia oireita muilla on ollut näin alkuraskaudesta? Itellä ei oo ollu juur mitään, vähän jotain tuntemuksia välillä alamahalla ja päänsärky, jonka muistelisin esikosta jatkuneen aika pitkään! Ja toi nälkä on suuri täälläkin, mut sitä se on ilman raskauttakin!:D

Ootteko ajatelleet mennä varhaisultraan? Me päästään kunnan kautta, ja vaikkei päästäis niin menisin silti, yksityiselle:)
 
Dragonfly oi, tuttuja lokakuisista! :) Onnea plussasta :heart:

Täälläkin saatu värillistä viivaa tikkuun! :)

14.12 / SS / 25v. / 2. lapsi

Oireina on alavatsan arkuun ja tissit ovat taas muuttaneet muotoaan... nälkä on kova mutta tuntuu olevan aina? :)

Eli viikkoja olis tänään 4+0, ihmeellistä on elämä =)
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultra on täällä vielä harkinnassa. Kunnan puolesta tulee nt-ultra ja rakenneultra, ne toki käydään. Enemmän mua kiinnostais 4D-ultra, joten varhaisen saatan jättää väliin.

Oireita on kyllä ollut jos jotakin. Palelu on varmaan merkittävin. Mä oon aivan jäässä koko ajan. Nälkä on kova, nännit arat, alavatsaa juilii välillä. Selkäsärky on aika kovaakin. Omituista mut toisaalta selässä mulla tuntuu supistuksetkin. Yökötystä tulee jos ei syö, joten syön välipaloja, paljon välipaloja ;). Hedelmiä lähinnä niin ei paino nouse.

Pahoinvointia mä pelkään ihan hirveesti. Kuopuksesta olin kolme päivää tiputuksessa, kun olin viikon vaan oksentanut :( . Se alkoi tosi ajoissa, rv 7 ja rajuna, joten sitäpä odotellessa.

Chokomom 4+2
 
Parina päivänä on ollut hieman etovaa olo, mutta ei vielä pahoinvointia. Mietin jo että pitäiskö huolestua? Mut ei kai sitä kaikille tule. Rinnat on turvonneet ja varsinkin työpäivän jälkeen väsyttää tosi paljon. Mulla ois neuvola jo huomenna! Tosi aikaisin ne antoi ajan. Siellä varmaan sitten kuulee milloin on eka ultra kunnallisella niin päätän sen jälkeen käydäänkö varhaisultrassa.

Crystal 5+6
 
Crystal83 ole vaan tyytyväinen ettei ole pahoinvointia, monet kärsii siitä jopa alusta loppuun! :D Mulla ei myöskään ollut esikosta minkäänlaista pahoinvointia, muutenkin kaikinpuolin aika helppo raskaus, olisipa tämäkin sellainen ;)

Chokomom, toivottavasti sä välttyisit siltä tällä kertaa, ei kuulosta herkulta tollanen :/
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli kuukautisten aikaan haaleaa vaaleanpunaista nestettä jonkin verran. Muistaakseni onnistuneissa kolmessa raskaudessani oli samalla tavalla. ( minulla jo 3 lasta )
Keskenmenoissa vuoto on ollut ensin ruskeaa ja muuttunut veriseksi alta kahdessa päivässä. Eli olisiko tämä hyvä merkki - toivon ainakin niin!

Sarasofia eikös vain olekkin ihmeellistä elämä! :D Pysytään tappiin asti tässä ryhmässä .

Rv4
 
  • Tykkää
Reactions: EliEli
Mulla oli lievää kuvotusta ehkä aamulla kun heräsin. Muuten aika normi olo, rinnat vähän arat tms. Mutta viimeeksikin yrjötysolot alkoivat vasta viikolla 5+5, muistaakseni ja kestivät sen pari-kolme viikkoa. Oon aika helpolla päässyt näiden pahoinvointien kanssa.

Mutkin voi nyt kuitenkin päivittää listaan:

tuulentyttö/12.12.14/neljäs/Koks
 

Yhteistyössä