*Jouluvauvat 2014 * <3

Dragonfly77 sun kysymykset on jäänny multa huomaamatta, hokasin vaan ku ikäeroa sisarusten välillä sua "kauhustutti" ;).

No tällä kertaa mulla on mies mukana ja tukena kasvatuksessa, kun odotin ja myös olen kasvattanut tuon esikoisen ihan yksin(nähnyt kyllä isäänsä säännöllisesti), niin tämä raskaus on varmasti aivan erillainen kun toinen on tukena ja turvana koko ajan :).
Olemme keskustelleet kasvatuksesta ja meillä on yhteinen linja tässä asiassa, rajoja ja rakkautta :heart:.
Mies on yhtä sekaisn ja peloissaan kuin minä sillä tämä raskaus piti olla lähes mahdotonta, sillä kohdudssani ja munasarjassani on rakennevikaa, ollaan tarkassa syynissä hormooniklinikalla. Tämä raskaus on todellinen IHME:heart:
Mutta olemme molemmat hyvin onnellisia tästä:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Muistakaapa te omega-3 popsijat että se vaikuttaa verenhyytymiseen reiluksi aikaa, esimerkiksi leikkauksissa karmea ongelma jos joku salaa popsinut. Ennen leikkauksiakin juuri tuon takia lopetettava. ei ymmärtääkseni ole raskaana oleville mitenkään pakollinen joten olkaapa varovaisia.
Täällä eilen siirryin mammahousuihin kun muut painoi ikävästi. Yhdet sopivat kaapista löytyi joiden vyötärö nyt sitten komeilee navan yläpuolella ja jos takki ei ole päällä niin todella hankala on enää tätä tilannetta peitellä. Pääsee villatakit arvoon arvaamattomaan.
1pv oli hiukan ruskeaa vuotoa joka sai rauhallisemmankin hermostuneeksi ja tuli kiljuttua kotona ihan kaikesta. Onneksi loppui saman tien ja ei ollut suorastaan veristä.
Pääsiäisenä töissä =(
Ruttu 7+2
 
Uusille tervetuloa!! :wave:

FB-ryhmään pääsee, kun laitat täällä EliElille yksityisviestin, niin hän sitten kertoo kuinka toimit! =)


raparperitaivas ja myös muut KYSELY: Olisko ihan typerää, jos laitettas tuonne etusivulle sitten kun raparperi alkaa päivittämään, seuraava ultra-aika nimen perään? Vai meneekö liian sekavaksi? :)

ON: Eilisen veritestin tulos oli 616....kuulemma hyvä! :heart: Jokseenkin tosi helpottunut olo, mut taas toisaalta edelleen epätodellinen ja jännittää ennen kuin se 6.5. ultra koittaa!! :D
 
Väsy, väsy, väsy. Kuinka ihmistä voikaan väsyttää illalla että näin aamusta. Kello soi arki aamuisin 7.50 että saan esikoisen vietyy viskariin ennen yhdeksää. Illalla meen nukkuu yleensä 22 aikaa ja silti oon juutaksen väsynyt. Yleensä nää väsyt ilmestyy raskauden loppuvaiheesta tai ainakin on mulla esiintynyt aikaisemmissa raskauksissa.

Hätä housuna soittelin jo neuvola aikaa ja sain sen 14.5 jolloin 8+4. Eilen tuli myös neuvolasta postia missä oli esitietolomake ja muutamat kyselylomakkeet alkoholin ja tupakan käytöstä.

Kovasti toivon jo että aika menisi nopeesti ja pääsis ultraan joka kyllä ittellä on vasta rv10-12 eli en varhais ultriin mee kuin ei todellakaan oo niihin varuksia.

Tiukuliina89 ja hippu 4+5
 
Täällä on paljon uusia joulupaketteja tulossa :heart: tervetuloa!

Meillä oli eka neuvola eilen ja oli hyvä käynti, aivan mahtava tyyppi neuvolantätinä :) 9+ viikolla eka neuvolalääkäri ja hän ultraa, jee, kaks viikkoa siis ihmeteltävä ja sitten pääsis kattoon taas pikkuista. :heart: 10+ viikolla verikokeet (seulonta) ja 11+ viikolla nt-ultra. Voi vitsi kun sinne asti pötkittäis! Oli hyvät keskustelut liikunnasta ja ravinnosta, tää nainen kommentoi, että haluaisi ottaa sykemittarit odottavilta äideiltä pois :) että tulisi kuunnella kroppaa ja tehdä mikä hyvältä tuntuu. Juoksu, pyöräily, ratsastus ym oli mietittävien listoilla, kohtu kun ei tykkää tölväyksistä ja iskuista. Taas varmasti olojen ja oman voinnin mukaan... Ratsastuksen oonkin kyllä jättäny jo hetki sitten, vaikka kipiää tekikin - se on sen verran rankka harrastus ja km- taustalla pelaan nyt kyllä varman päälle :) kalaöljystäkin kyselin ja saa ottaa, jos ei kalaa syö paria kertaa viikossa, saa hyvät rasvat kapseleista. Itsehän napsin vielä rv 16:sta saakka Primaspania, että verta ohentavaa on kyllä kehossa! Kalaöljytkin voi sitten loppuraskaudessa lopettaa. Uutta tietoa mulle oli että suurin osa raskauksista menee yliajalle, eli vaikka nyt laskettu aika onkin 30.11, niin joulukuulle sitä varmaan mennään :D

LilyAlice 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Voidaan laittaa ultra-ajatkin sit uuteen listaan mutta hetken sit kestää kun kaiken poimin ja luultavasti puolet jää silti laittamatta :D

Omassa olossa ei ole sen kummempaa. Menkkamaisesti on jomotellut kohta kaksi viikkoa mutta mitään muita oloja ei ole. Ehkä pientä etomista korkeintaan mutta voi johtua siitä että kuulostelee koko ajan olojaan. Tää nyt on kuitenkin jo neljäs kerta joten jotenkin en osaa olla kovin herkillä olojenkaan suhteen.

Mun tekis niiiiiiiiiiiiin jo mieli juoksemaan mutta mulla on kurkunpääntulehdus taasen joten pitää ainakin pääsiäisen yli odottaa että uskaltaa lähtee juoksulle asti.

Meillä on muuten sellainen tilanne nyt tässä että asunto on myyty "alta" ja muutto väliaikaisesti pienempään asuntoon on viimeistään kesäkuussa, uusi koti alkaa nousta heinäkuussa ja tämä onneton vauva, sikäli kun pysyy matkassa loppuun asti, joutuu raukka parka syntymään keskelle rakennushässäkkää!!!!!

Rapsu ja mitähän niitä viikkoa olis...4+5 ehkä
 
Heippa.

Ihanaa! Täältähän löytyy useampia tuttuja lokakuisista. Paaaljon Onnea <3

Itse menin vähän asioiden edelle tullessani kurkistelemaan tänne sillä en ole edes testaillut vielä! Oireiden puolesta olo on jokseenkin toiveikas, ja mikäli oloni osoittautuu oikeaksi, niin pääsisin liittymään tänne. Olen kaavaillut testipäivän huomiselle (ellei sitten täti päätäkin tehdä ei-toivottua pääsiäisvisiittiä ennen sitä). Kp28/26-28

Hyvää Pääsiäistä kaikille :)
 
Minä en ainakaan osaa lopettaa noiden kalaöljykapseleiden syömistä, kun niitä olen aika säännöllisesti jo viime synnytyksestä asti syönyt. Esikoisesta söin rv 22 asti ja sit jätin pois siihen saakka, kunnes synnytys olis ohi. Valitettavasti ei kalaa tule syötyä riittävän usein, vaikka se hyvää onkin :p

Mulla lapsi syntynyt viikoilla 38+2 mut itsekkin olen kuullut, että monesti menee yli lasketun ajan. Mulla on useampikin ystävä, jotka saaneet tässä lähiaikoina vauvan ja lähes järjestään ovat syntyneet LA:n jälkeen.

Ihanaa pääsiäisen aikaa jokaiselle :flower:

CJ ja papu 4+4
 
Poika syntyi 40+0, tyttö 40+1, tyttö 39+4

KALAÖLJY: Ollut käytössä kaikissa raskauksissa paitsi ei raskauden vikan 1,5kk aikana kuin kerran vk. Merkintä on aina tullut neuvolakorttiin että käytän. Siitä on hyötyä sikiön aivojen ja hermoston kannalta plus se ehkäisee siksi juuri käytöshäiriöitä ja adhdta, voisi myös ajatella että ehkäisee kätkykuolemia ym. Koska niissä mysteeri hermostovaiva?

Italialaiset, inuiinit ym. Saavat paljon kalaöljyä ja voivat hyvin.

Testien mukaan myös vauvojen ja taaperoiden kuuluu saada kalaöljyä. Testatuista korkeampi älykkyys oli kalaöljyä saaneilla. Oli joskus uutisissa. Löytyisi varmaan googlettamalla nykyään.
ehdoton kyllä kalaöljylle. Se vastaa sitä kuin söisi rasvaista kalaa joka on hyväksi. Luulen että moni kalaöljyn vastustaja ei ehkä erota kalanmaksaöljyä kalaöljystä ja siksi vastustaa tai sitten pelkää osallaan liikakäyttöä joka olisikin huono juttu veren ohenemisen kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ehkä hiukan yksinkertainen, mutta en ole tähän ikään koskaan oikein hoksannut niiden kalaöljytuotteiden tarpeellisuutta kenellekkään. Ehkä tämä luento unohtui myös koulussa =)
Haittoja sen sijaan on tullut nähtyä joten en ole kova ystävä.

Hiukan tuota sykeraja asiaakin oudoksun, epäilen, että aikoinaan pelotöissä saattoi syke nousta ja terveitä lapsia syntyi silti.
Kaiken kaikkiaan, tuntuu, että nykyiaikainen tietotulva lähinnä lisää ihmisten tuskaa.
Hyvin sitä on pärjätty ennen ilman raskaustestejä, menkkoja ei tullut ja maha alkoi kasvaa ja sillä siisti.
Tunnustan olevani silti itse raskauskeiju.fi sivuston vankkumaton kannattaja =)
Niin kauan on mielestäni ok kun itse maksamalla noita testejä tekee, mutta se, pitääkö verovaroin 7.nen testin jälkeen vielä varmistaa on kyllä jo kyseenalaista.
No kaipa Suomessa niin kauan eletään näin kunnes oikeasti rahat loppuu ja on jostain karsittava. Harmi sinällään, että useissa neuvoloissa esim käyntimäärät on vedetty minimiin ja saattaa raskausmyrkytykset mennä ohi suun kun samaan aikaan rahaa käytetään alle 9vk neuvolakäynteihin ja raskaustestien tekemiseen ja hormoonimäärityksiin, joilla ei ole terveysvaikutusta.
Karmea saarna....
näin terveydenhuollon parissa työskentelevänä vaan harmittelee kun rahaa ei enää kohta riitä sinne minne pitäisi ja jossain silti tuntuu olevan varaa kaikkeen sellaiseen, mikä ei pitäisi olla yhteiskunnan maksamaa.
 
Uusi jouluvauvan odottelija mukaan!

LA (arviolta) 24.12.
Lalleri / 28v / toinen / OYS

Esikoisella ikää reilu 9kk, jonka jälkeen ehti kahdet menkat olla, joitten väli 45vrk. Kierrosta ei siis voi päätellä laskettua aikaa kovin tarkkaan, veikkailen tuota jouluaattoa kuitenkin. Neuvola-aika varattu 8.5., jolloin tarkentuu. Jäätävää väsymystä, etomista, repäisykipuja... Oon niin raskaana! :D

CirsiJanita onkin tuttu entuudestaan meidän esikoisten ryhmästä. :)

Onhan tuo fb-ryhmä salainen, ettei näy muille?
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta!

Täällä oireettomuus jatkuu, lievää väsymystä on, muttei juuri muuta ja pelkää et taas on kkm, että ne jätti kauheen pelon takaraivoon, ku vaikka ei tuu vuotoja, vauva onki kuollut sisälle... Tosin yritän itselleni jatkuvasti tolkuttaa, et vaikka enne kuopusta oli 2 x kkm, niin ei nyt tarvi sitä tulla, toivottavasti ainakaan... Ar-ultraan ei nyt oo mahdollista mennä asiaa selvittämään, niin täytynee vaan kitkutella kesäkuun alkuun, jolloin pitäis olla np-ultra, jos sinne asti päästään.

Mulla on kaikki 7 edellistä syntyny ennen la, haarukalla 38+2-39+4 :)

Nvla tädin soittoa odottelen pääsiäisen jälkeen, toukokuun alkuun ois tarkoitus saada aikaa, et pääsis verikokeisiin, mulla veren vasta-aineita, niitä seurataan alusta asti.
Vessassa tulee kans hypättyä jatkuvasti, hulahduksia tulee monta päivässä ja aina pelkää, et se on verta, no ainakin toistaiseksi se on ollu ERITTÄIN runsasta ja vetistä valkkaria, menee kai oireesta sekin ;)

Mut nyt täytyy alkaa duunata kakunkoristeita...

Ikiäiti ja toive 5+3 (tjn)
 
Terppa kaikille!!!

tuolla oli puhetta millon lapset syntyneet..mulla esikoinen syntyi 35+5 .. Joteski kutina että saattas tääki pullahtaa aikasemmin maailmaan..

oireet eilen sain jonku ihme kohtauksen.. mieliala vaihteli sekunneissa..itketti,raivosin, kiukkusin ja nauroin.. järkyttäviä mielialavaihteluita..
pahaa oloa edelleen ajoittain.. pääkipu kadonnut.. jatkuva pissatus.. ja väsymys.
Myös järkyttävä paineentunne alavatsalla. Ei kärsi kauaa pötkötellä vattallaan kun tuntuu inhottava paine/kipu.
Repäisy kivut jatkuvat.

miten ootte saanu ajan varattua varhaisultraan?? tahdon minäkin kun mietityttää ettei viikot vastaa lähimainkaan :ashamed:

Tänään kävin ystäväni kanssa kylpylässä ja syömässä. Kylpylässä olo oli erittäin rentouttava kokemus ja syöminen siihen päälle hyvässä ravintelissa ihanaa ruokaa oli takuuvarma unilääke päikkäreille, ja sitä riittää vielä varmasti kunnon yöunillekkin.

mulla syyhyttäis jo ostella kaikkea vauvatavaraa..
Esikoinen on kuitenkin pian 6 vuotias, joten mitään ei taida olla tallessa.. :ashamed:

tervetulloo uudet :flower:

hoh kuinka ramasee. nyt ei muutako töllöä köllölleen sohvalle :LOL:

pidetään tarrasukkia kaikilla matkassa että pikkuset pysys meillä kyydeissämme :heart:
 
Heissan, tääl liittyis kans yks joulun odottaja messiin!
LA 19.12
iisibeibi/27/1/SEKS

Täs alkuvuoden vauvakuumeillu, lukenu kaikki palstat läpi, seurannu ovisoireita ja kuviteltuja raskausoireita, haaveillu! Ja yhtäkkiä kaikki onkin totta, saan elämäni ekat kaks viivaa testiin.
Nyt ollu hyvin oireetonta ja vähän epätodellinen olo. Ruokaa syön kun pieni porsas ja heti syömisen jälkeen tuntuu että pitäs saada jotain laittaa suuhunsa. Väsykin iskee jo ennen ilta-ysiä.

Tääl oli puhetta tupakoinnista. Itsekin poltin, mutta loppui jo päivää ennen plussaa, kun aavistin että näin voi käydä. Oli kyllä kahden vaiheilla, kun hain raskaustestin, että ostaisin askin samalla, mutta järki voitti. Töissä työkaverit kyllä heti huomioi tupakkalakon, joten se siitä salaisuudesta. Toivottavasti vain pysyy matkassa tämä pikkuinen<3

iisibeibi ja m.u.<3 4+6
 
Onnea vain iisibeibi sekä muut viime päivinä plussanneet :)

Täällä on ainakin ihan tosi rankka viikko takana eikä odotettu talviloma voisi tulla parempaan saumaan. En tiedä onko raskaushormoonit vaiko pelkästään huonot hermot, mutta koko viikko on ollut yhtä isoa vastoinkäymistä. Olen saanut töissä ja kotona kunnon hysteeriset itku-potku-raivarit. Sanoin töissä, että syksyllä lähden enkä takaisin tule. Melkein samoilla sanoilla olin miehen kanssa laittamassa lusikat jakoon :O
Onko kenelläkään muulla mitään vastaavaa?

Kummasti heti sen jälkeen kun sanoin, ettei oireita ole niin alkoi väsymys, edellä mainittu kiukku, palelu ja toisin paikoin myöskin se vellovaa olo. Ainut mikä auttaa on appelsiinimehu ja suolainen/rasvainen ruoka. Päivällä paniini, illalla kolmet isot ranskalaiset ja BigMac. Toivottavasti ei tule tavaksi! On kokemusta nimittäin niistä sitkeistä raskauskiloista ja nyt lähtöpainoakin on enemmän kuin edellisillä kerroilla.

Neuvola aika 2.5. ja ultraan meno 13.5. Oon ilmeisesti ihan hömelö tai jotain, mutta en pysy laskuissa mikä viikko saati päivä :) Onneksi ne lapset tuppaa syntymään kun aika on eikä niinkään kalenterin perusteella. Eka oli 4 viikkoa etuajassa ja toinen kaksi. Kolmas kerta toden sanoo ja pyöreä 40, Se nähdään sitten Jouluna :)

Mukavaa pääsiäistä kaikille. Tässä seurassa ei varmaankaan tarvitse enää vitsailla munarikkauksista tai mistään rairuohon itämisestä
 
Täällä oksettava olo lisääntynyt :x Samaa kaavaa noudattaa siis kun edelliset.

Ens perjantaina 25.4 olis eka neuvola, silloin 7+0 :) Ultraa en oo varaillu enkä varmaan tällä kertaa alkuraskauden ultraan mene. Jotenkin tosi luottavainen fiilis et kaikki on hyvin. Ei oo ennen ollu tällästä :eek: ei edes sitä tunnetta et pelkää menevän kesken.


Kiva että porukka kasvaa :)

Astre ja pikkuinen 5+6
 
Täällä tissit alkaneet olla tosi kipeet, etovaa oloa ei oo kauheesti ollu kun muistaa syödä tasasen väliajoin. Nyt ollu vaan semmonen pala kurkussa muutaman päivän, saattaa liittyä kilpirauhaseen, ja mulla on vajaatoiminta johon lisättiin jo tyroksinannostusta kun plussasin, siis lääkärin toimesta. Eilen oli koko päivän repivää tuntemusta alavatsassa, toivon vaan et kohtu kasvaa ei muuta:p.

Oi kun mä niin toivon et kaikki hyvin tuolla kohdussa:heart:

Miltsu76 ja Helmi 5+3
 
Täällä päivitykset jäänyt hiukan vähemmälle, niiin väsyttää koulupäivien jälkeen.. Aamuisin oksettaa, en muistanutkaan että tää oli vaan oksettamista, nukkumista ja kiukkuumista (miehen sanoin) :D

Mulla on eka neuvola 12.5 ja toinen 10.6 (varasivat molemmat kerralla, Helsingissä ainakin kaks ekaa käyntiä tiuhaan toisistaa, joku uus juttu, sanoivat puhelimessa), pelottaa ihan nähdä meidän neuvolatädin ilme, kun aiemmin ollut lievää väsymystä kahdesta lapsesta ja nyt oonkin raskaana .. :kiss: Muistaako joku, että saako vauvan sydänääniä vielä ensimmäisessä neuvolakäynnillä kuulumaan? Jos sais ne, niin sitten vois skipata varhaisultran ja laittaa senkin rahan säästöön..


pikkuihra ja ? 6+1
 
Meillä oli eilen vieraita ja kohteliaita olivat alkoholittomuuttani sivuttiin vain kerran. Tiedän, että se vaikutti hyvin epäilyttävältä, koska tavallisesti en ole kuppiin sylkenyt... Oli mulla tosin malliksi viinilasi edessäni, mutta siemailin siitä naurettavia olemattomia hörsyjä yht. ehkä 0,1 dl... Onneksi loppuillasta kaveri kippasi turhia kainostelematta lasini parempiin suihin! :D

Muuten mulla oli eilen aika kamala päivä, sukset ristissä ukon kanssa. :( Toivotaan, että asiat järjestyy..

Eilen nukkumaan mennessä oli semmosta vähän menkkamaista pakottavaa kivun tunnetta vatsassa, oikean puoleisessa nivusessa ja ristiselässä. Helpottivat makuuasennossa. En tiedä johtuiko siitä, kun istuin koko illan vieraitten kanssa pöydän ääressä. Illalla siemailin myös aika paljon kahvia, ja nyt ei maistu. Toivottavasti ei tule pää kipeäksi. Nyt on vähän sellainen kuvottava olo.

Tässä omia narinoitani. Anteeksi!

Metsäläinen ja pikkuolento 5+4
 
pikkuihra Ei ekassa neuvolassa vielä mitään sydänääniä kuunneltu. Eikö ne muutenki kuulu aika myöhään?

Käytiin varhaisultrassa keskiviikkona. :heart: Siellä jo pieni sydän sykki ja alkio oli oikealla paikallaan. Hieman pienempi oli kyllä kuin kuukautisten perusteella lasketut viikot. Mutta mittaus kuulemma on hankalaa niin pienestä. Toivotaan ettei se 3-4 päivän heitto tarkoita mitään. Lasken nämä viikot kuitenkin toistaiseksi samalla tavalla. Sitten np-ultrassa näkee muuttuuko. Toivottavasti sinne asti päästään! :) Se ois viiden viikon päästä. Mutta nyt on ainakin kohdunulkoinen ja tuulimuna suljettu pois.

Oon ollu todella väsynyt. Välillä vaikeuksia selvitä työpäivästä. Eilen oli illalla etova olokin ja nälkä, mutta ei oikein ois mikään maistunutkaan kun maha oli kipeä. Suukin kuivuu koko ajan, mutta vesi ei silti maistu. Töissä tulee kyllä juotua liian vähän. Pitäis tauoilla yrittää juoda normaalia enemmän kun muuten ei ehdi. Tissit on öisin kipeät kun ei oo rintsikoita suojaamassa. Saa varovasti kääntää kylkeä. Mutta pienillä oireilla kai oon kuitenki selvinnyt kun ei varsinaista pahoinvointia ole ollut.

Tänään aiotaan kertoa minun vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta kun mennään käymään. En malta odottaa! :) Äiti, isä & sisko tiesi hoidoista, mutta muille tulee varmasti aika yllätyksenä.

Crystal & pikkuinen 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toothie
Huomenta!! Ja hyvää pääsiäistä! :)

pahoinvointi / ruokailu Tää on niin kauheaa.. aamulla kun herää, pitäs samalla sekunnilla olla vetämässä ruokaa sisuksiin tai alkaa oksettaan. Muttako ei pysty heti syömään kun seki alkaa oksettaan..Sitteku kuitenkin saa syötyä ni se syöminen on jotenki vaikiaa kun etoo.. mutta sitte kun on saanu kunnialla alas aamiaista, ni olo on helpompi.. Mulla tullu kauhea himo kaurapuuroon, ja pakkomielle paahtaa ruispaloja aamuisin paahtimessa ja sivasta oikiaa voita päälle. Tänään nakkasin vielä nakkeja päälle ja voih pojat, jos olis ollu siivet olisin varmaa lentäny sinne 7 taivaaseen. :D
Ennen en oo nii perustanu ruisleivästä,enkä hirveesti puurosta.. :LOL:

nukkuminen on edelleen vaikeaa!! Uni sieppaa vasta joskus puoliltaöin.heräilen pitkin yötä, millon oon masultaan ja tulee se paine ja kipu ja on pakko kääntyä ja en saa heti unta.. millon pissattaa.. kun käy wcssä ni sittenkää ei saa taaskaan unta.. vaan sitä pyöritään sängyssä..
ja sitte uniloppuu viimestää 7-8 aikaan aamulla.. päikkärit kun ottaa vaikka ees tunnin mittaiset, on päikkäreiltä herääminen tuskaa. olo on kuin olisi nukkunut 12h, semmonen kunnon pöhnä. Oikeastaan vastaa olotila lievää krapulaa!! :O : /

Välillä pyörii mielessä,että luoja mihin oonkaan ryhtynyt..että tätä samaa shaiperoa ko tämäki raskaus on mitä esikoiselta..esikoiselta en nauttinut ollenkaan. Oli rajua oksentelua joka oli ihan ympärivuorokautista.. ja sitä kesti pitkään.. oli kaikenmaailman kolotukset, ja kun esikko syntyi ennenaikaisesti, niin oli niitä ennenaikasia supistuksiaki koko kesä.. (esikolla oli laskettuaika lokakuussa, syntyi syyskuussa rv 35+5) jouduin välillä oleen vuodelevossa viikkoja sairaalassa jossa pistettiin piikkejä kankkuseen jokka kypsyttää lapsen keuhkoja ja lopettaa supistukset.. mä niin toivon että tässä raskaudessa ei tuu mitään onkelmia.. että voisin nauttia ees hetken odotuksesta! :kieh::ashamed:

raskauden kertomisesta pari ystävää tietävät jo. tiesivät oikeastaan heti. koska jaetaan kaikki tieto keskenämme :LOL:.. Äitikin tietää.. se oikeastaan arvas.
Mies aikoi kertoa vanhemmilleen vasta kun on se keskenmenoriski ohi.. hän on ainoa lapsi, joten varmasti iso juttu hänen vanhemmilleen kun heistä tulee isovanhempia.
Kyllä muaki jännittää kun en oo ees vielä tavannu miehen vanhempia.. tulee sekin eteen.. jotenki pelottaa nähdä heidät sitte ekaa kertaa tälleen odottaen samalla lasta.
:ashamed:

sydänäänistä mulla oli esikoiselta nii epäsäännölline kierto,että ei ollu neuvolassakaan mitään käryä viikoista.. oli sellane vanha täti joka alko ottaa sydänääniä että kuulusko ne..se sitte oli kauhuissaan kun niitä ei kuulunut ja totesi "onkohan siellä edes mitään sinun vatsassasi".. laitto lähetteen heti sairaalaan jossa ultrattiin ja viikkoja tais olla jotain 9+.. ei ollu kuulunu minun vatsanpeitteiden läpi, vaikken mikää hirveä pullero ollutkaan. lievästi ylipainoinen.. :whistle:

omaa nappaa taas.. huh.. edessä olis järkyttävä urakka leipoa.. pullaa,sämpylää, kuivakakkua.. pakastin täyteen niin ei tarvi vähään aikaan leivoskella.

Heippatirallaa!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä