*Jouluvauvat 2014 * <3

Pitää tulla ihan poksumaan, se ois tänään 8+0 :D

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville :hug: itellä on onneksi vain etomista, mutta ummetus on ollut myös aika karseaa..vatsa turvottaa iltaisin niinku ois potkupallon nielassu :) onneksi luumut on auttanut, liotan niitä ja sit naamariin, hyi helevata :D

Tervetuloa kaikille uusille joulutontun odottajille :flower::heart:

LilyAlice 8+0
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut! :)

Täällä on lomailtu ja sen kyllä huomaa! Hirveesti tullut tekstiä ja uusia joulutontun odottajia :D

Tsemppiä kaikille, keillä pahaa oloa on. Kuulostaa niin kurjalle : /
Täällä yhä edelleen vain väsymystä, väsymystä ja väsymystä..hieman näitä pahan olon tuulahduksiakin on tullut, mutta oikeestaan silloin vain, jos ei ole syönyt säännöllisesti jotain.

Mulla on ensimmäinen syntyny rv 38+0 ja toine käynnistyksellä rv 38+2 :) jotenkin odotan, että tämäkin syntyisi aiemmin..
 
Pääsiäislomalta palauduttu :). Etova olo jatkuu mutta ei mitenkääj pahana, ajoittaista väsymystä mutta ei sekään pahana, närästystä miltei kaikesta mitä suuhu laitan, tissit arat...
Mun mies on aivan ihana, ollaan odotettu tätä raskautumista 1,5v joten molemmat ollaan yhtä ällikällä lyötyjä mutta onnellisia :):heart:

Mulla syntyny tytär päivystysektiolla varhaisen vedenmenon ja perätilan vuoksi viikolla 36+3, oli vaikea raskaus, huoli ja verta vuosin usein, odotin yksin..mutta selvisi silloin että kohtuni on epänormaali ja vaikean sektion(jouduttiin tehdä apuviilto) niin mulle tehdään aina suuniteltu sektio..huh kun miettii tota aikaa..mutta tosi terve ihana nuori nainen tuossa nyt on:heart: :).

miltsu76 ja Helmi 5+6

ps. tervetuloa uudet ja kaikille tsemppiä!
 
Ja vähän huoletti semmonen..puuhailtiin miehen kansa eilen illalla ja kesken kaiken alko tulla verta, ihan ehkä desi tuli ja loppu siihen mutta säikähdettiin molemmat..googlasin heti ja ei pitäs olla vaarallista, mutta pitääkö tässä nyt sit pidättäytyä seksistä ?
Tikutin varuiks aamulla ja ihan vahva plussa et viel ihan raskaana ainakin :)
 
Huomenta kaikki! Eilen palauduttu Pohjanmaan pääsiäisreissusta takas pk-seudulle ja tänään aamusta pirteänä ylhäällä klo. 7:15...vessareissun jälkeen en vaan taas saanut enää unta ja lähdin sitten koirien kanssa lenkille. Ihana aamu!

Tänään tuli sitten tehtyä varmasti viimeinen raskaustesti (tulikohan niitä yhteensä tehtyä kuusi...:ashamed:). Digiin pamahti alle minuutin Pregnant ja pienen pohtimisen jälkeen 3+.:heart: Hormonitaso on siis noussut hienosti viime viikosta (ainakin testin mukaan). No, tämä nyt rauhoittakoon minut, raskaana tässä ollaan, on se uskottava. :) Huomenna ajattelin varata neuvola-ajan (täällä eka aika sijoittuu viikoille 7.-9.) ja jos täällä eivät ultraa ensimmäisellä käynnillä, on varhaisultra-aikakin jo varattu yksityiselle 5.5, jolloin olisi viikkoja 7+3 (kop-kop, että on vielä tuolloin jotain mitä ultrata...)

Oireilu on vieläkin varsin vähäistä. Eniten häiritsee alavatsan jatkuva turvotus (saa ylin nappi farkuista jo kulkea auki) ja sitten nuo arat ja särkevät tissit. Närästystä on myös, pientä satunnaista etomista vuorokauden ajasta riippumatta, satunnaista särkyä/kipua kohdun seudulla ja sitten ne unet(!). Näen siis niin mielettömiä Indiana Jones-tyyppisiä unia ettei tosikaan! :popcorn: En usko (lue: toivon hartaasti) että mulle mitään mahotonta oksetusoloa tuleekaan: Olen kaiken suhteen melkoinen rautavatsa enkä ole herkkä hajuille, joten toivottavasti skippaan raskauspahoinvoinnin. :whistle:

Olen tosiaan aikaisempaan postaukseen kirjaittanut, että jos äitienpäivään asti pääsen tämän joulunyytin kanssa, niin kertoisin tuolloin äidilleni (sattuupa tuo päivä myös olemaan oma syntymäpäiväni), että hänestä tulee joulukuussa mummi, jos raskaus jatkuu hyvin. Mutta oli siis eilen vaikeuksia olla sanomatta, että Niin tulee sinustakin, kun äitini kertoi, että hänen pikkusiskostaan tulee isoäiti (tosin jo heinäkuussa). Mutta pidin kuitenkin suuni vielä kiinni, kriittisiä viikkojahan tässä edelleen elellään...

Mies on kovin odottavalla kannalla myös meidän pikkuisen suhteen, tosin toivoen varmasti sen olevan poika, sillä hänellä on edellisestä liitostaan jo kaksi ala-asteikäistä tytärtä. Tosin mulla on ihan tyttöolo, joten ollaan jo lähinnä vain pyöritelty mahdollisia tyttöjen nimiä (kolmesta nimestä tykätään kumpikin tosi paljon, joten nimenanto ei tule olemaan vaikeaa, jos se tyttö on). :) Oliko täällä palstalla muuten muita uusperheellisiä? Olisi varsin kiva kuulla kokemuksia, miten isommat lapset ovat suhtautuneet uuteen sisaruspuoleen, jos niitä on jo teillä ennestään.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, tervetuloa uusille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! :wave:

Milja & Lahja 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Täälläkin järkky huono olo mut toistaiseksi ei ihan kokopäiväistä.. Siis toistaiseksi, tiedän että pahenee ja esikoisessa oli ihan järkyttävää tonne viikolle 10 asti. Sitten se loppui ja sit alkoi muut vaivat :D

Vaikeeta töissä kun en haluaisi vielä kertoa, mutta pelkään että arvaavat kohta kun yökkäilen :( yhdelle sit oon jo kertonut töissä kun ollaan muutenkin parhaita ystäviä :)
vanhemmilleni olen ajatellut sanoa äitienpäivänä jos kaikki 8.5 ultrassa on hyvin.
Minäkin olen nähnyt levottomia unia :D jotenkin kauhean todentuntuisia.
Mulla on jotenki kauhee turvotus ja mahakin jo alkaa näkyä joten onneksi jään viikon päästä lomille!
Näkyykö muilla jo sit maha alhaisilla viikoilla ..?
Tervetuloa uusille!

Henttu&hippula 4+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tervetuloa uudet :) ja jaksamisia teille jotka painitte pahoinvoinnin kanssa.

Täällä mies suhtautunu vauvaan onnellisena, silitelly masua ja miettiny miten kertoo vanhemmilleen.

Kääntöpuolena sit hirveet riidat, ite suutun milloin mistäkin ja suutuksissa mietin et tää lapsi kahlittee mut lopuks elämää tohon mieheen. Onneks mies oli saanu toiselta tulevalta isukilta vertaistukea, et kuulemma yhtä helvettiä ku emäntä ollu raskaana. Ehkä noi kakslahkeiset ymmärtää et hormonit jyllää..

Itku herkässä... Eilen oli kyllä koomisinta, kun olin ostanut wc:n puhdistajan tai semmosen geelin mikä laitetaan pöntön reunaan. Paketissa luki lime ja sen geelin piti olla vihreetä, niin se olikin semmosta tylsää läpinäkyvää. Ei hyvää päivää, mua kiukutti se niin et melkein aloin itkee. Olisin halunnu vihreen :(

Ja oikeasti rakastan miestä ja pikkusta ihan mielettömästi, tost tulee paras isä<3 Toivottavasti se jaksaa ymmärtää. Tai toivottavasti nää turhat riidat jäis pois.

Iisibeibi ja m.u.<3
 
Tervetuloa uusille!
Täällä edetään edelleen lähes oireetta, mikä saa kyllä huolen raskauden olemassa olosta nostamaan päätään. No, poksutaan kuitenkin 6+0 POKS!
Oloja, no, hengästyn super helposti, vatsan turvotus on jäätävää!, välillä todella lievää etovaa oloa, mutta vaan välillä ja lievää väsymystä ehkä on normaalia enemmän, mut siinäpä ne... Ar ultraan tekis mieli mennä, mutta nyt einoo mahdollisuutta, joten jollei vuotoja tule, niin np-ultraan asti täytyy odottaa, enne kuin saa varmuuden. Että ne kkm painaa tuolla takaraivossa niin, ettei pysty yhtään nauttimaan....
Mieli tekis vielä yks digi ostaa, josko siihen tulis 3+ ja tietäis hormonien nousseen, toisaalta en viitsis enää yhtään testiä ostaa, huoh, on tää niin tätä.
Mutta... hyvää toista pääsiäispäivää kaikille ja tarrasukkia joka ikiselle!

Ikiäiti ja toive 6+0
 
Hei vaan! onpas tullu paljon uusia :) ite olen ollu töissä töissä ja töissä vaan nii ei oo paljoa ehtiny koneella istumaan.
soittelin tuossa viime viikolla neuvolaan, eka käynti 9.5 ja aiko kuulema kattoa ultrallaki?! en kyllä vänkää vastaan yhtään :)
oireita löytyy väsymys, lievä huonovointisuus jos ei syö tasasin väliajoin, palelu, tissit kipiänä.. eilen olin varma, että nyt tämä vauva tulee ulos, kun oli niin perhanan kipeä selkä ja maha. no, ei mitään ainakaan ulos tullut :)
 
Moro vaan miunkii puolesta uusille!

Edelleen ihan oireettomana mennään, ainoastaan pientä repimistä ja kipuilua on ollut alavatsalla. Mutta tää onkin jo neljäs kerta että kroppa kai tietää jo miten toimia. En ole edes nlaa vielä varannut.

Miehelle tämä on kolmas lapsi joten mitään erikoista suhtautumista en ole kaivannutkaan ja tässähän on hyvä aasinsilta siihenkin että meillä on uusioperhe. Minulla on 9v poika ensimmäisestä avioliitosta.
 
Tervetuloa jälleen uusille! :)

Tulin pikaisesti poksumaan :). Housut on alkanut tuntumaan ikäviltä jo nyt, tosin turvotusta tämä vielä on pakko olla. Mietin, että pitäisikö käydä ostamassa jo uusia housuja. Väsymys on aivan kamalaa ja koko ajan läsnä. En ymmärrä miten pärjään taas töissä, vapaapäivinä olen nyt nukkunut noin 10-12 tuntia yössä ja joka päivä vielä päälle päiväunet 3-6 tuntia. Koko ajan, mitä on valveilla, on väsynyt. Ei uskalla sopia mitään menoja, kun ei tiedä jaksaako mitenkään. Ulkona/liikkumassa olen yrittänyt joka päivä käydä, mutta sen jälkeen on pakko nukkua päiväunet. Toivottavasti tämä väsymys ei ole turhaa ja toivottavasti tästä saa palkinnon joulukuussa.

rv 8+0
 
Pääsiäislomat ois nyt takanapäin... :)

Tänne on rantautunut tosi arat tissit ja nännit ja järjetön kiukku ja lyhytpinnaisuus :kieh: Huhhuh ku kiuskunpuuskan jälkeen tajuaa että mitä taas on tehnyt ja sanonut...

Oliko joku päivittämässä tuota listaa? Koska senhän vois päivittää jo vaikka huhti-toukokuun ketjuksi... :)

6+1
 
Liipa Mäkin ajattelin huomenna soitella ekaa neuvola-aikaa! :) Saapa nähdä, millon on... Meinaa jo jännittää valmiiksi! :D

Miltsu76 Mulla oli viime raskaudessa verenvuotoa seksin jälkeen viikolla 8. Kauheesti kyllä säikähdettiin asiaa! :| Silloin sain neuvolasta ohjeen, että pieni verenvuoto ilman kipuja seksin jälkeen normaalia, koska limakalvot herkemmät. Seksiä ei tarvii välttää, jos verenvuoto ei jatku... Tietenkin sit yhteys takaisin neuvolaan, jos olis tullu lisää kipujen kanssa. Seksiä harrastettiin tämän jälkeenkin, eikä vuotoja enään tullut. Onneksi! :)

Miehen suhtautuminen on ollut iloisen järkyttynyt! :LOL: Vaikka kovasti toivottu sisarus meidän pojalle! :) Ei vissiin uskonut, että tärppää näin nopeasti, kun ekaa niin urakalla "tehtiin". En kyllä minäkään uskonut... ;) Minua kovasti yrittää toppuutella, etten liikaa innostu. Samalla tavalla käyttäytyi viime raskaudessakin. Vasta ekassa ultrassa rupesi uskomaan, että kaikki taitaa mennä ihan hyvin ja siellä oikeesti kasvaa pieni ihmisenalku! :heart:

Turvotus on ihan järkyttävää!!! :O Varsinkin iltaisin... Viime raskaudessakin oli turvotusta, mutta ei näin kamalaa ja näin aikaisin. Nytkin tuntuu, että olisin vähintään puolessa välissä raskaana! :LOL:

Väsymystä on jonkin verran, mutta se voi johtua tuosta pienestä 10kk ikäisestä ihmeestäkin! ;) Heräilee vielä öisin 1-2 kertaa ja aamulla herätys klo 6-7. Toivottavasti ei tuu yhtä pahaa väsymystä, kuin viimeksi... En varmasti pysty nyt niin hyvin lepäämään. Silloin väsymys helpotti vasta 22. viikolla, kunnes tuli loppuraskauden väsymys... ;) Mutta säästyin onneksi kunnon pahoinvoinnilta ja oksentelulta, sitä toivon nytkin!

Juliet83 4+3
 
Töihin olin lähdössä tänään, kaikki oli ok kunnes pääsin pysäkille...yhtäkkiä oksensin eikä jäänyt yhteen kertaan :x. Enpä sitten päässyt töihin tänään, nyt vaakatasoa ja toivotaan ettei jatkuis.
Mummoni aikoinaan sanoi että mitä enemmän nainen raskaana ollessaan oksentaa, sitä terveempi lapsi! ( ei muuten naurattanut moinen yhtää esikoista odottaessa oksentaessa 24h vksta 6 vklle 17, mutta tod terve tyttö tuli ) .
Turvotus myös aivan järjetön,ikinä eläessäni en ole tämmöisistä turvotuksista kärsinyt!:O. Eilen jäi sukista niin järkyt painaumat että olin ihan hätää kärsimässä, aamulla sormet niin turvoksissa ettei sormukset liikkuneet mihinkään.. housut ei mahdu, turvottaa vatsasta, reisistä, ihan joka paikasta... vesilinjalle mentävä :mad:.

Kirppa (6+3 tai 6+6 tai jotain sinnepäin...)
 
Heips,

Pitkäperjantain aamu oli nimensä mukaisesti pitkä, tai siltä se ainakin tuntui arpoessani, että tehdäkö testi vaiko ei. Olin kuitenkin aistivina tädin saapumisen niin selkeästi. Ensi vilkaisu testiin ei näyttänyt lupaavalle (pakkohan siihen oli heti kurkata). Silmät kiinni laskin mielessäni minuutin, piiitkältä tuntuvan minuutin, ja sen jälkeen tässä näkyi himmeä, mutta selkeä toinen viiva. Kiikutin testin heti vielä nukkuvan mieheni eteen, että katso, eikö siinä ole kaksi viivaa... Unisilla silmillä hän ei nähnyt siinä yhtään viivaa, mutta kyllä tämä näky hahmottui pienen hetken jälkeen hänenkin verkkokalvoille :)
Toivotaan, että tällä kertaa päästään loppuun saakka. Edellinen keskeytyi rv 6+0.

Eli Hempsuli82 / 31v / 1. / la 26.12.14 / KOKS

Milja kyseli uusperheellisiä. Täällä on yksi. Miehellä on kaksi poikaa edellisestä liitosta, ja nyt siis tulossa ensimmäinen yhteinen ja minun ensimmäinen ylipäätänsä. Hänen suhtautuminen raskausuutiseen vaikuttaa samansuuntaiselle kuin muille, iloisen järkyttynyt :)
 
Tervetuloa uudet! :flower: Hempsuli, ootkin samanikäinen kuin minä ja sama synnärikin :)

Tosiaan mun ikä on 31, että sen voi listaan päivittää.

Oma olo on väsynyt ja käy pikkuhiljaa se perjantain ultra jännittämäään. Oli tosiaan niin mystinen tää raskauden alku, et ihan käy mietityttään, että mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään.... Silloin pitäisi olla menkoista laskettuna tasan rv 7, mutta uskon, et on ainakin pari päivää vähempi... Toisaalta raskaustesteistä jos jotain vois päätellä, ni vois olla jopa enempi. En tiedä, kassellaan. Paha olo ehkä vähän helpottanut, jos vain koko ajan jotain syö.

En ole paljon ehtinyt miettiä koko raskausasiaa, niin paljon touhuja.
Tuulentyttö ja tyyppi 6+4
 
Hei! :) Täällä ois uusi joulumamma :) Laskettu aika 13.12 eli tasan 8 viikkoa täynnä. Muut tiedot:sairaala K-PKS, ikä 29 v ja 2.lapsi tulossa. Olo on kyllä aika matala tällä hetkellä; oksettaa, väsyttää, itkettää, päätä särkee... mut eiköhän tämä tästä ala helpottaa viikkojen myötä. Kotona on siis 1,8-vuotias poika, joka pitää huolen, ettei äiti vaan pääse yhtään lepäilemään ;). En osaa muuttaa tätä tekstiä punaiseksi, joten toivottavasti joku tämän täältä bongaa...
 
Hei kaikille!
Nelosta puskee tänne. La ei vielä selvillä. 16.-28.12 välillä kumminkin. Todennäköisesti loppukuusta. Testi plussa vasta kp 47. Kamalat oviskivut oli kp 28.
Kolmonenkin tärppäs vasta ko 23 :)

Väsyttää, rinnat arat, hajut ottaa nokkaan ja pahoinvointi nostaa päätään jälleen.

Isommat lapset ovat poika 9/05, tyttö 10/11 ja poika 1/13.

Itse viekä muutaman kuukauden 31v. Tyks synnärinä.
 
Johsuo/ 21v / LA 16.12. / esikoinen / VKS

Viime marraskuun alussa koin keskenmenon ja nyt olisi uusi tärpännyt. Plussasin heti pääsiäisen jälkeen, mutta vielä olen malttanut olla hiljaa. Vain mieheni tietää :)
 

Yhteistyössä