**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Suzyco: on aika alkukantanen kommentti.. ainakin mun tuttavapiirissä on korvikevauvat kasvanut isommiks kun tissivauvat. mutta eiköhän tuokin oo vauvasta kiinni :)

Yhdyn Riikkuliin, on aika paljon pirteempi ja hyväntuulisempi olo kun saa nähdä aikuisiakin päivän aikana. Jotenkin se tuo sellasen ihmismäisen olon :D

enkulille :hug: Koita jaksaa ja jätä vauvaa miehen kanssa. Tosin hyvähän se on sanoo, ite oon käyny tasan kampaajalla. jotenkin ei raaski toista jättää. Tai no isälle, mutta en vielä muille.

Meillä poika nukkuu yleensä aamupäivällä n. tunnin unet sisällä. Nyt sit laitoinkin 11 aikaan ulos ja nukkuu vieläkin. Meillä kans rytmiä tullut, tosin se riippuu aika paljon siitä mihin aikaan aamulla herätään. Vauva nukkuu yleensä kahet pitemmät päikkärit ja illalla yhet torkut sylissä. Nukkumaan menee 11-01 välillä. Tankkaa ja herää ja taas tankkaa.. Huh. Tulee typerä olo kun ei saa vauvaa nukkuun, mutta kai se tästä helpottaa.
 
Helou.. Taas tuli poitsun kanssa loikoiltua sängyssä puol kahteentoista :headwall: .. Ja nukkumaan päästiin puol kaks :eek: .. JOs jotenkin saisi aamusta aikastettua tuota heräämistä niin eiköhän se unikin tulis kaverille hiukka aikasemmin..

Sain lainaan kaverilta eilen Hug a Bub liinan ja hiukkasen on opeteltavaa vielä.. Ainakin eka yrittämällä poika ei siellä viihtynyt.. Olin varmaan jotenkin väärin sitonut liinan.. Asrai: Muistanko oikein, että sinulla olisi kanssa Hub a Bub liina??.. Kantopussikin ja vaihtelevalla menestyksellä poika siellä viihtyy..

Tänään olisi neuvola ja aijon sanoa siellä, että poika ei ole itkenyt mahaansa kuuteen yöhön, eikä kyllä päivälläkään.. Olen ollut kohta kaksi viikkoa maidottomalla, eli onko mahdollista että tuolla pojalla on maitoallergia..

enkuli voimia sinulle :hug: .. Yritä saada itsesi ulos ilman vauvaa tai edes käydä kylästelemässä vauvan kanssa. Tiedän tunteen, kun seinät kaatuu päälle ja olet kaksin käsin kiinni koko ajan vauvassa :| .. Tässä taannoin elämämme oli hyvin pitkälle sitä.. Itkevän vauvan kantamista silmät sikkuralla.

Olen huomannut, että kun olen nyt maidottomalla niin poika nukkuukin paremmin.. Eilen jaksoi olla max. tunnin hereillä, paitsi yöllistä nukutusta ei lasketa joka kesti kaksi tuntia. Tai sitten minä vain alas uskotella itselle kaikkia asioita :whistle:

Nyt kuuluu ähkäämistä makkarista.. Tavallaan ootankin että toi heräis niin saisi kokeille taas tuota uutta liinaa.. Kantopussi on silloin käytössä kun herralla alkaa nukutus..

Rillukka ja poikabebe 7 viikkoa ja kolme päivää
 
Mirsu:
Meillä poika nukkuu yleensä aamupäivällä n. tunnin unet sisällä. Nyt sit laitoinkin 11 aikaan ulos ja nukkuu vieläkin. Meillä kans rytmiä tullut, tosin se riippuu aika paljon siitä mihin aikaan aamulla herätään. Vauva nukkuu yleensä kahet pitemmät päikkärit ja illalla yhet torkut sylissä. Nukkumaan menee 11-01 välillä. Tankkaa ja herää ja taas tankkaa.. Huh. Tulee typerä olo kun ei saa vauvaa nukkuun, mutta kai se tästä helpottaa.
Luit ajatukseni.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Shama, en juo muuten teetä. Se vauvanonni tee on yrttiteetä,
maistuu anikselle, fenkolille, tillille ja nokkoselle.
Okei, pysyn siis oluessa... :x

polka: Meillä ei oo mitään jumppalelua, mut aloin eilen sitä miettiä kun täällä siitä puhetta oli. :D Esikoinen ei lattialla viihtynyt, mut tämä vauva tuntuu viihtyvän. Suunniteltiin et käydään kaverin luona kokeilemassa innostuuko tuo lelukaaresta, ja jos innostuu niin sit sellasen vois ostaa... :)

peppi: :D Joo joo, miten niin minä tyhmä!! Juu, nyt tiedän... :saint: Itseasiassa oon joskus miettiny et mahdatko täällä pyöriä, mut... :whistle: Ja sellasia noi miehet on, ne mitään aikaseks saa... :LOL: No, info kulkee osin sit myös tätä kautta... :LOL: Täytyykin tänään isännälle kertoilla kuulumisia niin saa sitten taas ihmetellä... :LOL: :D

Anni: Lisään sut... :)

Tänään aamulla annettiin tytölle cuplatoneja, ja nyt ainakin on ähisemättä nukkunut 10 alkaen. Tosin se ähinä on vähäisempää päivisin ollutkin, mut kuitenkin sitä on jonkin verran ollut. Varovasti uskallan toivoa et ens yö menis pelkästään pieriessä... :D Viime yö meni taas alkuun ihan ok. Mut sitten ekan syömisen jälkeen mies nosti tytön omaan sänkyynsä ja taas alkoi käsi käydä, alkoi ähinä, puhina ja murina. Ja pieruja päälle. Ja neiti nukkuu onnellisena... :D Mä nousin ylös, kävin vessassa ja makkarissa oli hiljaista. Mut kun pääsin maate, sama alkoi taas.
:kieh: :D

Mulla alkaa huumori loppua: Meillä on radiopuhelimet itkareina, ja nyt taas tuntuu kohisevan kokoajan... :kieh: Ensin tuli tervetuloa Turku Maarianhamina *kohinaa* ja nyt on jotain halisissa koodilla 13... :kieh: Mä rupeen salakuunteleen, vielä ku tietäs mitä salakuuntelee... :whistle: Niin, ja aamulla oletettavasti läheiseltä talon rakennustyömaalta tuli et "onko kaikki ulkona" (ei, pienin vaan nukkuu partsilla ja muut ollaan sisällä :kieh: ) ja sen jälkeen pian kuulu räjäytys... :LOL:

Alkaahan taas olla kuumehourailujuttuja, joten poistun ainakin hetkeksi höpöttämästä... :D

:wave:
 
Suzyco ja Asrai Juu, pieni on meitin tyttö, jotenkin koomista että tässä iässä on saman painoinen kuin monet syntyessään. Mutta toisaalta 7 kk vanhempi serkkutyttö on koko ajan kasvanut niillä -20 tai -15 % käyrillä, että samoissa on menty. Nyt vaan ilmeisesti tuo flunssa toi vähän takapakkia.

Ja se mun hieno imetys, nyt taas tyttö tuntuu itkevän nälkäänsä jatkuvasti. Ja maitoa tulee huonosti. Eli ilmeisesti flunssan jälkeen vielä viikon verran oli huono ruokahalu, ja nyt olis ruokahalut palanneet, mutta maidontuotanto on laskenut. No, kai sen pitäisi palautua kun sitkeästi vaan imettää, vai? Hitsi kun olisin tajunnut lypsää tuossa vaiheessa. Ei joku suihkutissi antais tänne vähän maidontuotannostaan? Tuitsu?

Enkulille jaksamista, toivottavasti on ohimenevä kausi.
 
Moi!

Tätä nykyä tuntuu ettei tietokonetta edes kerkeä auki saada, saatikka että kerkeäis jotain kirjoittamaan. Toistaiseksi esikoinen nukkuu yläkerrassa päikkäreitä ja pieni neiti nukahti kuistille vaunuihin juuri. Yleensä näillä menee rytmit niin aamupäivästä että kun esikoinen lähtee nukkumaan niin tyttö herää ja sitten kahden maissa vaihto.. =)

Miten teillä on sujunut vanhempien lasten ja vauvan yhdessäolo? Odotin kauhulla sitä että kuinka esikoinen (3,5v.) suhtautuu vauvaan kun on saanut olla pitkään yksin mutta oli täysin yllätys että hänestä tuli maailman paras isoveli! :heart: Hoitaa vauvaa ja kantaa vaippoja ja rättejä kun vauva puklailee. Eilen sanoi minulle että hän voi vahtia vauvaa sillä aikaa kun minä menen vessaan. :heart: Olen kovasti onnellinen tällä hetkellä!

Meillä on aika selkeä rytmi vauvalla, käy nukkumaan n. 22-23 ja herää ensimmäisen kerran 03-04 ja jatkaa unia tuonne seitsemään saakka, jolloin noustaan jo lastenohjelmille. Kiitos tv2 pikku-kakkosen aamuohjelmista! =) Aamupäivällä yhdet pitkät unet ja iltapäivällä lyhyempiä 1-2h unia. Ja muuten hän on hyväntuulinen ja hymyilevä.. :heart: Meillä ei onneksi ole masu vaivannut, tosin neiti kakkii melkein poikkeuksetta jokaisen syötön jälkeen.

Kukahan kyseli siitä rasvapatista, meillä on samanlainen, joka todettiin neuvolassa juuri tuollaiseksi rasvapatiksi, häviää omia aikojaa pois.

Meillä on nyt sunnuntaina ristiäiset, eilen soittivat seurakunnasta että meidän varaama pappi (joka kastoi myös esikoisen) on sairaslomalla ja saadaan tilalle eräs toinen. Olin ihan kauhuissani, halusin tämän tietyn papin koska hän on älyttömän mukava ja nuori ja nyt ne tarjosivat tilalle jotain vanhaa harppua... :D sori ilmaus.. :ashamed: Mutta vaihtoehtoja ei ole, koska pitopalvelusta on tilattu kaikki, kukat on varattu ja vapaat hankittu. Joten mennään sitten tällä, kunhan nyt nimi neidille saadaan niin hyvä on :)

Ja :hug: niille jotka sitä tuntevat tarvitsevansa.

Helkky ja neiti 6viikkoa ja 2 päivää
 
10.12 peppi+poju rv 41+0, 4040g, 53 cm, klo 23.52.

On pitänyt toi laittaa jo aikaisemmin, mutta aattelin et siitä shamandalie tunnistais mut heti. Aattelin pysyä salassa, mutta aattelin sit et on ihan reilua että sä tiedät, kun oon kumminkin miehellekkin jutellut jotain, mut älä pelkää en kaikkea. ja hän vielä olisi jutellut ohi suunsa ja tullut tämä selville myöhemmin...

Onnittelut Nooralle nimen saannista koko meidän perheeltä!!!!!!!!!!
 
Asrai: mulla jää se liina jotenkin roikkumaan tai siis liian löysälle.. Poika roikkuu tissien alapuolella :x .. Minä olen tehnyt sen sidonnan mitä siinä DVD;ssä näytetään.. Taitaa olla juurikin tuo kietaisuristiX2?
Mieskin eilen tokaisi, että tässähän ihan vauvakuumetta pukkaa kun poika on niin rauhallinen ollut jo pidemmän aikaa.. No meillä ei kuiten muutamaan vuoteen kakkosia aleta suunnittelemaan.

Poika heräs päikkäreitä ja syökäs.. Laitoin sohvalle köllöttelemään ja menin tekemään itselle pari leipää.. Tulen takasin niin poika nukkuu :D .. No hetken päästä herää ja itkustaa ja taas nukahtaa.. Tätä teki sen 10 min kunnes itku yltyi ja nostin syliin.. Sylissä rauhoittui ja ajattelin että jospa kokeillaan, että nukahtaako sänkyynsä.. Sinne sitten vein ja siellä poika koisaa.. Käsittämätöntä :D .. Elikkäs ei taida ihan syli vauva tuo poitsu ollakaan.. Aikaahan se tulee viemään et oppii tuonne sänkyynsä nukahtamaan itse.

kiiuska kovasti sulle stemppiä sinne anopin kanssa.. Aikas hullulta kuulostaa nuo kaalijutut.. :eek:

 
Vauvojen rytmeistä on ainakin ollut puhetta. Meilläkin joku rytmi on, mutta ei nyt ihan niin vakiintunut kuin sitten isommalla vauvalla (tai onhan teillä joillakin aika selkeä rytmi nyt jo). Aiemmin poju kävi yöunille ehkä klo 1 yöllä, muttanyt poika haluaa alkaa yöunille jo ennen yhdeksääkin. Yölä nukkuu aika hyvin, pari syöttöä yleensä. Aamupäivällä on yleensä tunnin aamupäivänokoset ja sitten puolen päivän jälkeen nukkuu yeensä useamman tunnin. Illalla nukkuu ihan pikku-unet esim. kantoliinassa. Näin tavallisesti, mutta eniten vaihtelua on tuossa aamupäivässä, voi olla vaikka kahdetkin pikku-unet ennen pitempiä päiväunia.

Eniten mua harmittaa tällä hetkellä, että poika on alkanut vastustaa ulkona nukkumista, ihan kuin se pelkäisi sitä jotenkin: kun aistii ulkoilman alkaa haukkoa henkeään ja sylkeä, vaikka kovalla pakkasella en ole poikaa pitänyt koskaan ulkona enkä tuulessa, en ainakaan niin, että tuuli olisi mennyt vaunuihin. Olisi kyllä kiva, kun tottuisi ulkonanukkumiseen, kun pitäisi meidän 5-vuotiastakin päivisin ulkoiluttaa.

Kukas sitä puhui, että omistaa jättivauvan. Meiltä löytyy kaveri, joka painoi 6-viikoisena tasan 6 kg! Mutta on poika pitkäkin, ei ollenkaan lihava. No, onhan sillä muutamat makkarat ja posket kuin hamsterilla :D

Ainiin, arvatkaas miten mä nyt yritän totuttaa vauvaa ulkonanukkumiseen...se on eri huoneessa matkarattaissa kevyttoppapuku ja kypärämyssy (inhoaa sitä myssyä eli on myös siedätyshoitoa) päällä ja ikkuna on osittain auki siinä lähellä.

Tsemppiä kaikille, joiden vauvat vielä itkevät masujaan. Kohta se kuulkaa helpottaa ja muutaman kuukauden päästä sitä ei enää muistakaan, tai muistaa kyllä mutta ei tule enää muisteltua. Meillä kävi niin, että me saatiin ihan kuin uusi lapsi sen parkuvan esikon tilalle: ihana, hymyilevä aurinko.

Polka + poika pian jo 10 vk!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi07:
10.12 peppi+poju rv 41+0, 4040g, 53 cm, klo 23.52.

On pitänyt toi laittaa jo aikaisemmin, mutta aattelin et siitä shamandalie tunnistais mut heti. Aattelin pysyä salassa, mutta aattelin sit et on ihan reilua että sä tiedät, kun oon kumminkin miehellekkin jutellut jotain, mut älä pelkää en kaikkea. ja hän vielä olisi jutellut ohi suunsa ja tullut tämä selville myöhemmin...

Onnittelut Nooralle nimen saannista koko meidän perheeltä!!!!!!!!!!
Meinaatko et ois miehet muistanu näistä jutella? :D Mä lisään sut, mutta en edelleenkään ole ihan varma oisinko sit kuitenkaa tunnistanu sua, paitsi ehkä sitten kun aloit vihjailla, sit ois voinu syntymäaika paljastaa (jos ois tajunnut... :ashamed: ) :LOL:

Kiitos, ja onnea myös teille pojalle nimestä, meiltä kaikilta. :) Isännälle koitin sanoa et soittaa ja kyselee kuulumisia sillon teidän ristiäisten jälkeen, mut ei sit kehdannu soittaa ja häiritä kun oli pistäny jo pikkuveljensä asialle... :headwall: :D Miehet...

 
Piti muuten pepille vielä kirjoittaa (en muista kirjoittelinko tätä jo sillon odotusaikana?) mut kun sun mies sillon yöllä laittoi viestin että poika on syntynyt, niin aamulla mies ensisanoikseen et "hän nyt vähän kääntää puukkoa haavassa, et teille on syntynyt poika". :D Minä siihen sitten että ryökäleet vei meidän päivän... :LOL: Vähän lohdutti et sit päästiin päivää perässä käynnistykseen... :whistle: :saint:
 
Ei ne näistä ois älynnyt jutella, kun ei älyy toisil soittaakkaan vaan tiedot menee toisen veljen kautta... :LOL: :LOL:

Pelkäsin et oltais samaan aikaan synnyttääs ni miehet ois kuiteskin jättänyt meijät yksin synnyttää ja itse olis ollut vaan kahvil...... :LOL:
 
Huh, paljon pirteempi ja parempi olo, kuin aamusella...
Nyt tuo pienikin onneksi nukkuu. Kyllä se aika paljon ihmistä syö, kun pieni lähes kaiken hereilläoloaikansa käyttää vääntelemällä vatsaansa ja huutamalla naama punaisena kuin sikaa tapettaisiin.Vaikka muuten on äärettömän suloinen ja rakas. Mutta tuon aamun väsymyksen ja kiukun keskellä oli semmonen olo, että jos toi ei tuosta nyt hiljene millään, ni menen ja vetäsen vessanpöntöstä alas... tai tietenkään en moista tekisi, mutta...

Tuumasin sitte puoliltapäivin miehelleni, että lähen sitte iltasella työkaverin luo kyläileen. Vastasi kysymällä, että kai jätän tuon itkevän kotiterroristin hänelle? On itekki huomannu, että nyt jos koska mun on vaan pakko päästä näitten seinien sisäpuolelta ulos ihan yksin, ilman lasta ja nähä muita ihmisiä samalla. Jonakin päivänä vois semmonen baari-iltakin tehä hyvää.

Kävästiin äsken kattomassa enskesäksi häihimme juhlapaikkaa... kun tässä nyt vahvasti näyttää siltä, että niitä papin aamenia mentäs kuunteleen ja sanotaan se "tahdon". Sinällään tulee sopivaan saumaan, kun nyt äitiyslomalla kuitenkin on aikaa järjestellä vaikka mitä bileitä... :)

Pienellä ikäerolla mekin lapset halutaan, eikä mulla oo mitään mielenkiintoa minkään ehkäisyn suhteen. Muutama kerta ollaan nyt synnytyksen jälkeen uskallettukki petipuuhiin ja tuumattiin, että jos tässä pianki uudestaan raskaaksi tullaan, ni tervetuloa. Vaikka alkuun kahen vauvan hoitaminen olisikin rankkaa, ni kyllä se siittä kuitenki vielä helpottaa ajan kanssa. Niinku nämä tämänhetkiset vatsavaivatkin... ei nuo lapset kuitenkaan ikuisuuksia itke, kuulemma.
 
Hellurei taas kaikille!

Ensin omaa napaa. Ei ne lääkärit siellä Tyksissä nyt vielä ainakaan halunneet poikaa näytille. Olivat käskeneet punnita uudelleen viikon sisällä, ja jos ei sittenkään paino oo noussu niin mietitään lisää. Ens tiistaina siis kattotaan seuraavan kerran. Huomenna pojalle tuleeki tasan 7 viikkoo ikää, niin onhan se 3710 g aika vähän tuohon nähden. Pituutta oli kyllä tullut sentin verran siinä parissa viikossa eli 54 cm oli.

Kiiuska joko oot päässy kaalikeitosta eroon? Sympatiat sulle anoppizillan kanssa, koitahan jaksaa. Osaat kyllä kirjottaa niin hyvin että sain taas päivän parhaat naurut! Mä voin kuvitella sut lappamassa kaalikeittoo salavihkaa vessanpytystä alas... :LOL:

Meillä on nukuttu omassa sängyssä eli äp laatikossa alusta asti. En halunnu ottaa pojua meidän sänkyyn siitä yksinkertasesta syystä et pelkään kääntyväni sen päälle. Oon tottunu nukkuun tyyny kainalossa, joten en luota siihen et huomaisin eron pojalla ja tyynyllä. Kun toi ei myöskään oikein tykkää syödä makuulla (tai sitte mä en tykkää imettää niin) joten ei ongelmaa senkään suhteen. Hyvin se tuntuu sinne nukkuvan, jos nukahtaa syliin niin herää siihen kun siirrän laatikkoon, mutta nukkuu nopeesti uudelleen.

Shama, mitä ihmeen kanavaa sä oikein kuuntelet? :D
 
POsket kuin hamsterilla :LOL: tuollai minäkin oon välillä miettinyt ku katon pikaamme :heart: syö hyvin, kasvaa hyvin...nyt 5 vko 3 pvä ja painaa n 5,5kg ja on 59cm pitkä=)

Enkuli:hyvä että tuntuu jo paremmalta..eikö ole ihme mitä YHDET hyvät unet voi tehdö!!!Ku joskus ennen vauvaa ja raskausaikaa yhdet huonot yöunet kuukaudessa oli katastrofi :D

Oisku: must on hienoa että saatte vauvan nukkuu heti alkuu omassa sängyssä.....meillä poika nukkuu silloin tällöin päikkärit ja ekat pisimmät yöunet omassa pinniksessä, mutta siirretään sinne vasta ku jo nukkuu eli ei ite nukahda sinne......toisaalta nyt oon jo oppinu nukkuu tuo vauva vieressä ja se on maailman ihanin unikaveri =) ja ite nukun paremmin ku pojan syöttäminen käy helpommin....mutta jahka poika herää enää kerran yössä, varmaan alotan yrittään nukuttaa omaan sänkyy..

Mä olin tänään jälkitarkastuksessa, terveydenhoitajan, viikon päästä on viä lääkärintarkastus...
Poika oli ekaa kertaa erossa musta, vähäks oli kamalaa!!!!!!
Oltii sovittu mun äidin kaa et poika menee sinne, mä käyn lekurissa ja rullaluistelemassa...soitin lekurin jälkeen että voinko mennä et meneekö hyvin :LOL: No tietysti kaikki oli hyvin ja menin tunniksi rullaluistelemaan ja voi että, teki hyvää...kunto oli kyllä vähän huonontunut, selvästi huomas, mutta tästä se nousee taas=)
Sunnuntaina isi onkin kotona eikä töissä ja jäävät kahden reiluksi tunniksi kun mulla on sählypeli, ihana saada alottaa sekin =)
Ollaan siis puulaakisarjassa,pelejä on n joka toinen viikko yksi ja treenejä me ei vedetä..pelataan ihan kuntoa kohottaen ja mukavaa pitäen työporukan kaikkien mukavien ihmisten kanssa :D

Liityn joukkoonne siinä että kyllä aikuisseura piristää!!!!!
Melkein joka päivä tulee joku nähtyä ainakin hetken, jsokus enempi.....huomennakin meen kaverini luo heidän häitä suunnittelemaan, oon kaasona kesäkuussa :heart: Ja vauva tieysti mukaan!!
Lauantaina on siskon syndet ja sin tulee koko perhe, ihanaa,mä niin tykkään tuollaisista kokoontumisista =)

Mulla on taas niin kauheen hyvä fiilis että voi että...poika on iltapäikkäreillä ja äippä kuuntelee salkkareita, ehkä katonkin pian..

Aika plajon tein vauvat valvoo...meillä ku tosiaan nukkuu parit pitkät päikkärit, nukahtaa tosiaan 22 aikoihin ja nukutaan sitte n 8 asti...mut tosiaan erinlaisiahan nuo lapset on, se on niiden rikkaus=)

Meidän vauvalla on tullut toiseen käteen ja hiukan vatsalle, sellaisia pieniä näppyjä...ei siis ole sellaisia finnejä el hormoninäppyjä vaan pikemmin sellaista ihottuman näköistä tmv.....laitoin pebanthenia ja se tuntu auttavan mutta mitäköhän tuo on..pitäskö soittaa neuvolaan huomenna..... :/
Kuumetta ei ole eikä vauva ole mitenkään huonotuulinen tmv vaan ihan oma itsensä...voisko olla iha vaan hikinäppyy???

Paljon te puette vauvoile päälle ku meette ulos/kauppaan auolla ?

Ja sitte galuppi: Kun puette vauvalle sukkahousut(jos puette) niin laitatteko sukkikset bodyn alle vai päälle?????


Mein pojan nimi on nyt sitten päätetty virallisesti...hänestä tulee Jami Fredrik :heart:

Nyt iltapalaa hakeen..
 
heips,mekin voitais allekirjoittautua pinoon,eli

7.12 menninkäinen & "ti-ti-uu", (rv 40+1,3880g ja 50cm)

meillä menee edelleen hyvin,tietenkin on univelkaa yösyötöistä ja vauva välillä itkee ilmavaivoja,ja rasvatukan ja kurisevan vatsan kanssa yrittää pitää hermot kasassa kun kummatkin lapset vaatii,mutta ihanaa on silti.

maitoa toivoisin tulevan enemmän,mutta kai se riittää....aikaisemminkin tätä täällä pohdiskelin mutten ole ehtinyt lukemaan vastasiko kukaan......
pitäisi kai tutti heittää menemään,mutta siitä on kuiteskin iso apu silloin kun pitäis just isompaakin autella ja hoidella,kun kaks kättä vain on.

en tiedä ehdinkö taaskaan lukea jos joku vastaa,mutta minkäköhänlaista teidän täysimettävien vauvoilla on kakka nykyään...? meilä meni silloin yhtäkkiä aika tiiviiksi,ja mietinkin että ono se ummetusta vai voiko se noin vain muuttua kiinteäksi.

jeps on nyt hetki omaa aikaa niin täytyy ehtiä muutakin kuin kirjoittaa.

:)
 
Pikapyörähdys ennenku meen nukkuu..

Neuvolassa käyty. Uskomatonta miten tiukkaa teki aamukasiin mennä sinne. Mä en kyllä pääse nykyään noin aikasin liikenteeseen millään. Kaikki oltais nukuttu ja taidettiin herättää muutkin kun tytön kanssa lähettiin. Onneks noita aamu-aikoja ei oo pakko ottaa muuta ku lääkärikäynneillä.

Kaikki oli ok,paino oli tytöllä noussu mutta vaivaset 400 g. Mä ehin jo huolestua kunnes neuvolatäti näytti käyrän ja sano että tasaseen nousee ja ihan hyvä nousu kolmessa viikossa. 5 kiloa ei vielä saatu rikki mutta tyttö taitaa olla niinkuin isosiskonsa eli pitkä ja hoikka. Isosiskolla paino meni alarajoilla ekat 5 v,tää sentään siellä keskivaihella ainakin nyt.
Puklailuun ja muihin ähräämisiin lääkäri ei sanonu mitään..tyynnytteli että paino on noussu ja vatsavaivat on vähän hellittäny joten suurempia vaivoja ei pitäs olla. Sano myös että ehkä hotkiminen ja sählääminen on vaan tän vauvan tapa ja toivon mukaan hellittää viimeistään kun kiinteitä syödään.
Hyvä mieli tuli myös kun lääkäri kehu tyttöä kauniiksi ja päivitteli kun on niin aikava ja tarkkaavainen. Tyttö tohotti,hymyili ja jokelsi lääkärille ihan onnessaan :heart: nyt taitaa mennä jo kehumiseks mutta kyllä siitä vaan hyvä mieli tulee kun toinen ja paljon nähnyt kehuu omaa lasta.

Kiiuskalle kyllä kovasti jaksamista anopin kanssa,aika hurjalta kuullostaa!! Täytyy olla tyytyväinen kun oma anoppi ei pahemmin meidän asioihin puutu. Tai no muutamia omia "varmoja" diagnooseja on lapsista tehny mutta.. :/

Mulla on nyt kanssa jotenki sellanen olo että kaipais aikuista seuraa enemmän. Onhan toi mies tässä nytkin ollu vapaalla mutta..ei oo sama kuin joku kaveri jonka kanssa vaikka vaahdota paria tuntia mistä vaan.
Tällä hetkellä keskustelut miehen kanssa liittyy lähinnä lapsiin tai taloon :(
Täytyy myöntää suoraan että pienet sievät ei tekis yhtään pahaa..varsinkaan kun en enää imetä. Viime kerrasta onkin taas aikaa..laskin että oon 2 vuoden aikana kolme kertaa ottanu. Eipä tässä muuta oo tehny ku ollu raskaana joten mitäs muutakaan.
Jotenkin en vaan kehtaa vielä ulos lähtee..varsinkaan kun ei toi mieskään oo missään ollu aikoihin niin tuntuu hullulta että mä tästä johonki heti ryysäisin. Mutta kiva ois istuu iltaa ja ottaa ees pari lasia viiniä hyvässä seurassa.

Nyt alkaa menee liian syvälliseks joten tää poistuu. Unta kuulaan ja toivotaan että ei piereskely kehdon pohjalta herätä ;)
 

Yhteistyössä