**JOULUVAUVAT** helmikuussa

... Vaatteista... Mulla on esikoisen vaatteet hyvässä kunnossa eikä tarviis ostaa uusia, mutta kylläpäs niitä vaan tulee ostettua, kun on niin ihania vaatteita joka paikassa. Eritoten Lindex, hm ja kapp ahl, kaikissa niissä aivan ihania vaatteita...

Muuten miten te nukutatte vauvanne yöunille?

Meillä nukutetaan vauva edelleen syliin, kun kantoliinaan nukahti ennen, mutta nyt on ihan selvästi alkanut se ahdistaa... imetän ja annan hieman lisuketta yötä vasten. Sitten me röyhitään ja kiedotaan vauva kapaloon sellaiseen muumipeittoon ja sammutellaan valoja. Sitten kävellään joka 10 minuuttia ja vauva yleensä nukahtaa. Sitten laitetaan tohon äitiyspakkauksen koppaa, johon ei kyllä mahdu enää paria viikkoa kauempaa... Sitten, kun hän herää yöllä eka kerran, niin siirrän meidän viekkuun loppuyöksi, kun on niin paljon helpompi imettää... Meillä tosin vauva syö aika monta kertaa yössä. Viime yönäkin sellaiset 4-5 kertaa...


Meillä kun vauva jo näkee, ett laitetaan muumipeittoon, niin hän ihan kuin tietäisi, ett nyt aletaan nukkua, koska hän selvästi rauhoittuu ja nukahtaa aika äkkiä... Ollaan mietitty, ett nyt näin on hyvä systeemi, ett ehtii hänet sitten myöhemmin nukuttamaan omaan sänkyyn ilman kantamista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Ja mulle ei ole koskaan sanottu niin kauniisti. Hän sanoi eilen, ett olen hyvä äiti. Että hän katsoi miten puhun ja käsittelen lapsiani ja kun vauva itki mahaansa, niin en hermostunut, vaan tein kaikkeni, että hänen oli hyvä olla. Enkä kuulemma valittanut, vaikka en saanut istua ja olla, vaan tärkeintä oli ett vauvalla oli hyvä olo. Ett ollaan kuulemma hyvä äiti ja isä. Se on parasta mitä saattaa kuulla ja varsinkin kun oma äiti sen sanoi... Tuli ihan eilen tippa linssiin... :'( Mulle ei koskaan ole sanottu yhtä kauniisti, sillä jokainen varmasti haluaa kuulla olevansa hyvä äiti...
Liikutuin tuosta, kun luin kirjoitustasi :'( . Se oli kyllä todella kauniisti sanottu. Mullekin mies sanoo usein, että olen maailman paras äiti, mutta omalta äidiltä kuultuna tuntui varmasti todella hienolta =) .

Nukuttamisesta päiväunille
: Mä nykyään lasken vaan sohvalle, missä nukkuu päikkärit (että ymmärtäisi yön ja päivän eron - yöt pinniksessä, päivällä muualla) ja laitan tutin suuhun. Siihen muru sitten nukahtaa :heart: .
 
Nukuttamisesta: Pitemmät päikkärit (n.3h) nukkuu vaunuissa partsilla. Yleensä pukkaan vaan vaunut ulos ja poika nukahtaa. Pikku-unille nukahtaa sitten syliin/kantoliinan/rintareppuun/sitteriin/tissille...riippuen tilanteesta :whistle: Yöunet vähän vaikeempia. Ennen ristiäisreissua mies nukutti 5 peräkkäistä iltaa meidän sänkyyn siten, että antoi tutin ja silitteli otsasta ja siitä on sitten nostettu pinnikseen. Tasan yhden kerran nukahtanut suoraan pinnikseen: aikaa meni noin 1,5h. Soittorasia soi koko ajan ja tuttia laitettiin takas suuhun MONESTI :LOL: Useimmiten nukahtaa kuitenkin syliin hytkyttelyyn tai tissille. Pitäs varmaan keskittyä tuohon omaan pinnikseen nukuttamiseen, mutta ehtii kai sitä myöhemminkin! |O

Meilläkin oli viikonloppuna ristiäiset. Poika selvisi hienosti itse kastamisesta, pikkuitku tuli alkuun ja sitten nukahti, eikä herännyt edes silloin kun vettä valeltiin päähän =) Nimen jätän salaisuudeksi, mutta eka nimi on melko uusi (väestörekisterissä alle 400 samannimistä) ja toinen vanha, on siis yhdysnimi ja komas tulee miehen suvusta. Yhdysnimen toinen nimi mun suvusta. Vähän oli muutama ristiäisvieras äimänä nimestä, mutta eiköhän nuo totu :whistle: On joka tapauksessa hyvin suomalaisen kuuloinen nimi!
 
Moikka! Mä oon niin laiska kommentoimaan muita, mutta nukuttamisesta: meillä poika nukkuu molemmat päiväunet pihalla 3-4h. Illalla ottaa sit vielä muutamat pienet unet sylissä josta siirretään sohvalle. Iltaunille nukuttaminen hankalaa, mahavaivoja tullut nyt jostain syystä. Nyt jo neljänä iltana huutaa mahaansa ja pieree n. tunnin syötön jälkeen. Sit nukahtaa syliin. Sen jälkeen kyllä nukkuukin. Toissayönä nukahti 01 ja heräs vasta 07.30 syömään ;) Viime yönäkin nukku 5tuntia. Eilen alotin Disfatylit ja tänään mennään tutulle vyöhyketerapiaan jos se vähän auttas. Mutta vaikka ei ois maha kipee nukahtaa syliin, omaan/meijän sänkyyn ei oo kyllä ikinä nukahtanut itekseen. Jotenkin hätääntyy vaikka silitteliskin. Eiköhän sekin aika vielä joskus koita.

Oon kyllä aika kateellinen niille, joiden lapsi nukahtaa omaan sänkyyn. Kai vauvat on siinäkin erilaisia, että toiset tarvii "nukutusta" pidempään. Tarvis varmaan tänä yönä koittaa ees eka pätkä nukuttaa omassa sängyssä.. Se on vaan niin sulonen vieressä tuhisemassa :D
 
Sätseen: Kiitos kovasti! :)

Mulla todettiin lääkärissä ärhäkkä nielutulehdus ja sain antibiootit. Toivottavasti ei tartu alisaan.

Nukuttamisesta: Kai sitä itekkin pitäis yrittää jonkinlaista rutiinia saada iltaan,en vaan oikeen keksis mitä sitä tekis kun aamusin tehdään pesut sun muut ja peittoon kietominen ei meillä onnistu kun toi on sellanen kuumakalle että sillä ei voi pitää peittoo ollenkaan jos ei oo vaippasillaan. Ja ilman vaatteita kun ei meidä neiti tykkää olla. No nykyään toi nukahtaa joskus puolen yön aikaan ja nukkuu sen 5-6h putkeen. Aina kun nukahtaa syliin niin vien sänkyyn ja pidän käsiä sen mahan ja kyljen päällä niin että kämmen on pään kohdalla ja kyynärvarsi pepun päällä,sitten hyräilen jotain niin rauhottuu hyvin. Me laitetaan kyljelleen nukkuun mutta monesti kääntyy itse selälleen. Yhtenä yönä kun oli masu tosi kipee niin nukutin mahallaan ja se autto! :)

Nyt pitää mennä lepään,alkaa kuume nouseen taas.
 
Riikkuli: olet oikeassa, mikään ei ole mukavampaa kuultavaa :heart:

Mun on pakko kanssa nyt kertoa että nyt on täälläkin avattu taas reidet :LOL: Tai meillä se oli kyllä tuosta miehestä kiinni mutta kuitenkin..vauva oli nukkunu jo kolme tuntii päikkäreitä ja sanoin et mite mahtaa käydä mutta mahtoko aavistaa ku nukkuki vielä puolkisen tuntia :p
No, ei meillä niin kaua menny todellakaan....ja musta oli ihaa kuulla että tehokas treeni on tehny asiasa ja mies snaoi ettei huomaa mun synnyttäneeni, enkä itekää huomannu että jee siis :D

Mun pitää tänää mitata pojun kuume ku se on olevinas hiukan väsympi ku muute ja käheempi ku ennen(mies ei kuulema juuri huomaa) mutta ite ny huolehtii......on aivastellu mutta sitä on tehny synnäriltä asti....jaksaa kyllä hymyillä ja leikkiäkin joten ei kai ihan kipeä ole mutta.....Mä huolehdin ehkä jsokus jopa liikaakin mutta minkäs teet...vauvan kakka edelleen aika vihreetä mut eile alotettii relat, saa nähä auttaako.

Mä meen tänään juokseen, jeeee, oikein ilman vaunuja ku tuli todistettuu että lantiopohjalihakset on ees jossain kunnossa :D

Nyt poju huutaa ruokaa joten syöttämään ja sitte ulos----->*viuh*

Minkä ikäsii te muuten ootte?tuli mielee ku joku kysy toisen ikää..
Mä ite siis oon 27...
 
Tulin kyselemään muita juttuja ja viimoisen sivun nukutusjutut näin, voi että kuulostaa ihanalta tuollaiset päikkärit ja pitemmät yöunet. Lohduttaudun sillä että teidän vaavit oli ehkä joulukuun alkupäästä, meidän unenlahjat löytynee hieman myöhemmin. Itse asiassa viimeisen viikon aikana paremmin mennytkin, siis hieman enemmän unta ja vähemmän huutoa, mutta ei ihan noin hienosti vielä...

Siis kysymys kuuluu vauvajoogasta, onko kukaan Hgin seudulla jo käynyt tai menossa, tietoa minkälaisia on tarjolla? Tai vauvajumppa? Hintaa?
Entä muskareita? Vastaako kirkon perhepiirit jossa lastenohjaaja mukana, ollenkaan tollasta muskaritouhua?

Kävin ennen raskautta Astangajoogassa ja siellä on kyllä sellainen "joogaa vauvan kanssa", mutta siinä ei vauva osallistu vaan on vain varattu sali vauvallisille, jolloin vauva voi olla vieressä eikä haittaa jos pärähtää itkemään keskenkaiken.
Minua kiinnostaisi sellainen vauvajooga, jossa vauvakin olisi jollain tavalla mukana. Näytti ainakin Manipuralla ja Hgin joogayhdistyksellä olevan (Shantin sivut ei toimi), toinen maksoi 10x 100e ja toinen vain 5e/kerta, onko kellään kokemuksia näistä?

 
Saako vielä kolkutella mukaan...? Vaikka en tiedä, miten usein sitä ehtii kirjoitella 3,5-vuotiaan ja vauvan kanssa. Olen kyllä lueskellut viestejä, muttaen osallistunut. Nyt tuo nukuttamiskeskustelu "innoitti".

Meillä tyttö on nyt kuusiviikkoinen, syntyi 31.12. eikä todellakaan noin helpooja iltoja! Isompi tyttö kyllä nukahtaa ihanasti, mutta tätä nuorempaa kanniskellaan pari tuntia. Saattaa torkahtaa hetkeksi, jopa pidemmäksikin aikaa, mutta herää taatusti, ellei kello lähentele yhtätoista. Päiväunille käydään kiltisti, kun väsyttää, mutta tosiaan illalla kaikki on hankalaa! Tosin sitten nukutaan aamuyöhön, häröilee kyllä aikaisemminkin, mutta syödään vasta viiden kuuden maissa. Päiväunet kestävät 1-4 tuntia ulkona,ekat menee mukavasti, mutta toiset melkein vaativat sen liikkeen, että kestävät yli tunnin.

No, taitaa olla mun kanniskeluvuoro vaihteeksi! Menen pelastamaan miehen!
 
Tervetuloa vaan Nallesammakko! :D

Raapiskos teidän vauvat viä itseään,varsinkin naamaansa?? Meillä toi raapii ihan kauheesti,varsinkin sillon jos on vihanen tai kipee, se tarttuu oikeen kunnolla itseään vaikka poskesta tai yrittää tunkee sormia silmiinsä... Välillä on oikeen kunnon verinaarmu poskessa... neuvolassa ne sano et kaikki vauvat tekee sitä ja jos oikeen yltyy niin sukat käteen vaan. Oonkin välillä pitäny.
 
vanessa ja liplap: tehän olitte hyvinkäältä? ..dementiaa.. :LOL: :LOL:
mites tavattaisko ensviikol? :)

tervetuloa nallesammakko :flower:

riikkuli: yöunille nukuttamisesta: aika usein nukahtaa syliin kun olen syöttäny ja katson tv:tä.. sitten lasken sängylle, joskus herää mutta nukahtaa aika heti uudelleen. on jop anukahtanut ihan vaan syötön ja röyhyn jälkeen sänkyynkin, viereen kylläkin..mut ei enää tarvi suurta nukuttamista, samoin päiväunille, ellei mene yliväsyneeksi!!

rytmi meil aikalailla hyvä, illan ja aamun osalta, illal nukkuu 21-22 ja sit yöllä syö varmaa 3-5kertaa, aamul herää 9-10 aikaa sit hereil hetken ja nukkuu 1-2tuntii.. sit loppupäivä/ilta menee joka päivä eritavalla.. mut iloinen et noi illat/aamut menee samalla rytmillä, pystyy hiukan suunnittelee elämää :)

ikää mulla 23v, maaliskussa lisää.. eli kohta 24.. iik... :)

huomen hesaan!! jippii... mitähä sieltä löytää.. hmm..
tänää kylläki jo vähä shoppasin, nimittäis mirolla ens talveks toppapuvun, koko 80 ja remun puku, et saa sit kontatakki pihal, ei kastu ihan heti :)

´löysin itselleni kohtalotoverin täältä netistä, toivottavasti hän olis kiinnostunut vaihtamaan kokemuksia, hän ymmärtäisi asian koska itse joutunu kokemaan saman ikävän helvetin kuin minä... nyt kun täälllä miron mummil ja vaaril ollaa nii jotenki tullu todeks tää kaikki, koko aika miettii et millasta olis jo yhdes oltais täällä jne... tekis mieli vain itkeä ja huutaa, mutta tuntuu että täytyy yrittää olla vain vahva ja näyttää kaikille etttä hyvin menee, kun vielä osais sanoa jollekkin kuin paha olla oikeesti.. vaikeaa!!!
esikkokin kärsii tästä kun sitten niin herkästi tulee ärähdettyä hänelle.. ehkä se taas helpottaa kun reissusta kotiudutaan ja arki palaa kuvioihin ja mun vanhemmat tulee reissusta, pääsee itsekkin vähä tuulettumaan ilman lapsia..

samaan aikaan iloitsen monista asioista mutta siltikin aina tulee se ikävä ja suru...
:attn: :attn: :headwall: :headwall:

ehkä ny nukkuun..
 
Voi hemskatti kaks kertaa jo kirjoittanut teille litaniat ja sitten painanut tän läppärin hiirellä johonkin tuonne sivulle ja hups ollaan jollain toisella sivulla ja kaikki tekstit katos. No jos kolmas kerta toden sanois....

Täällä vietettiin ristiäisiä lauantaina ja nyt on poitsu virallisesti Niko Valtteri. Niko kölli tyytyväisenä kummin sylissä ja hymyili vain kun pappi pisti vettä päähän. Ihanaa kun nuokkin juhlat on nyt ohi, vaikka pienet oli mutta aina niissä on oma järjestäminen.

2 kk neuvolassa käytiin alkuviikosta ja nyt mitat 60cm ja 5,8kg. Tuntuu että kasvaa ihan silmissa, nyt saa jo nakata kaapin perälle 62cm bodyt kun on niin pitkäselkäinen kaveri. Ja muutenkin on ruvennut seurusteleen enemmän ja "keskusteleen". Viihtyy välillä itsekseenkin sitterissä. "Lelukaari" meilläkin käytössä ja sen parissa viihtyy lyhyitä aikoja ja kiljahduksia tulee kun osuu leluihin.

Yöunille meillä mennään klo 23. Mennään sänkyyn makuulle tissille, ei nukahda siihen mutta väsähtää. Sitten maataan kasvot vastakkain niin että mulla silmät kiinni niin simahtaa siihen alta 15min. Erittäin tärkeää on että makaan silmät kiinni jos avaan niin heti alkaa "seurustelu". Tirskistelen sitten vain välillä ;)

Isäntä tuumas yks päivä että poitsu kuulostaa kännykän värinähälytykseltä nukkuessaan, tempo vain hieman liian nopea :D Rohisee nukkuessaan kun flunssaakin on.

Ostin uusimman Kaksplus lehden ja oli meidän TV-kokemus päässyt lehteen =) Ihan huviks joskus kirjoitin kun Mitäs Nyt-palstalla oli aloitus.

Nyt pitää lähteä valmistautuun hammaslääkärille lähtöön, esikolla tarkastus.

Saparo+Niko 2kk
 
Voi hemskatti kaks kertaa jo kirjoittanut teille litaniat ja sitten painanut tän läppärin hiirellä johonkin tuonne sivulle ja hups ollaan jollain toisella sivulla ja kaikki tekstit katos. No jos kolmas kerta toden sanois....

Täällä vietettiin ristiäisiä lauantaina ja nyt on poitsu virallisesti Niko Valtteri. Niko kölli tyytyväisenä kummin sylissä ja hymyili vain kun pappi pisti vettä päähän. Ihanaa kun nuokkin juhlat on nyt ohi, vaikka pienet oli mutta aina niissä on oma järjestäminen.

2 kk neuvolassa käytiin alkuviikosta ja nyt mitat 60cm ja 5,8kg. Tuntuu että kasvaa ihan silmissa, nyt saa jo nakata kaapin perälle 62cm bodyt kun on niin pitkäselkäinen kaveri. Ja muutenkin on ruvennut seurusteleen enemmän ja "keskusteleen". Viihtyy välillä itsekseenkin sitterissä. "Lelukaari" meilläkin käytössä ja sen parissa viihtyy lyhyitä aikoja ja kiljahduksia tulee kun osuu leluihin.

Yöunille meillä mennään klo 23. Mennään sänkyyn makuulle tissille, ei nukahda siihen mutta väsähtää. Sitten maataan kasvot vastakkain niin että mulla silmät kiinni niin simahtaa siihen alta 15min. Erittäin tärkeää on että makaan silmät kiinni jos avaan niin heti alkaa "seurustelu". Tirskistelen sitten vain välillä ;)

Isäntä tuumas yks päivä että poitsu kuulostaa kännykän värinähälytykseltä nukkuessaan, tempo vain hieman liian nopea :D Rohisee nukkuessaan kun flunssaakin on.

Ostin uusimman Kaksplus lehden ja oli meidän TV-kokemus päässyt lehteen =) Ihan huviks joskus kirjoitin kun Mitäs Nyt-palstalla oli aloitus.

Nyt pitää lähteä valmistautuun hammaslääkärille lähtöön, esikolla tarkastus.

Saparo+Niko 2kk
 
Nää sivut takkuilee... Kaikki kirjoitukset hävis taas... :kieh:

Tervetuloa tänne Nallesammakko... :wave:

Tulin kurkkimaan, kun sain neidin terasille aamupäiväpäikkäreille... Herää kyllä varmaan pian, kun ei edes jaksanut syödä, kun oli niin väsynyt... No, onhan tuo taas koko yön tissillä viettänytkin. |O Heräiltiin taas tunnin kahden välein. Tätä nyt on jatkunut älyttömän kauan... No, korvikkeella pääsisin varmaan helpommalla, mutta kun tuo yö on maidonnostatuksen kannalta sitä otollisinta aikaa, joten sinnikkäästi tissi suuhun vaan... :D

Luin kyllä jostain, ett nää refluksista kärsivät lapset syö usein öisin, koska ne sillä syömisellä yrittävät sitä kurkkuun noussutta hapanta saada pois, mutta kierrehän on silloin selvä. Vauva syö ja taas nousee ylös...jne... Yritin kyllä tutilla, mutta huonolla menestyksellä... :ashamed:

Kiva kuulla muitten rytmeistä...

Minimi: Kyllä täälläkin ilmoittautuu yksi, jonka vauvaa aluksi kanniskeltiin iltaisin tooooodella kauan. Kyllä se siitä, usko pois. :hug:

Huomenna pääsen eka kertaa ilman lapsia ulos... Mamma tulee vahtimaan lapsia, kun mennään miehen kanssa jäkismatsiin, jee,jee :D

Riikkuli ja Pinja 8 viikkoa :heart:
 
Nää sivut takkuilee... Kaikki kirjoitukset hävis taas... :kieh:

Tervetuloa tänne Nallesammakko... :wave:

Tulin kurkkimaan, kun sain neidin terasille aamupäiväpäikkäreille... Herää kyllä varmaan pian, kun ei edes jaksanut syödä, kun oli niin väsynyt... No, onhan tuo taas koko yön tissillä viettänytkin. |O Heräiltiin taas tunnin kahden välein. Tätä nyt on jatkunut älyttömän kauan... No, korvikkeella pääsisin varmaan helpommalla, mutta kun tuo yö on maidonnostatuksen kannalta sitä otollisinta aikaa, joten sinnikkäästi tissi suuhun vaan... :D

Luin kyllä jostain, ett nää refluksista kärsivät lapset syö usein öisin, koska ne sillä syömisellä yrittävät sitä kurkkuun noussutta hapanta saada pois, mutta kierrehän on silloin selvä. Vauva syö ja taas nousee ylös...jne... Yritin kyllä tutilla, mutta huonolla menestyksellä... :ashamed:

Kiva kuulla muitten rytmeistä...

Minimi: Kyllä täälläkin ilmoittautuu yksi, jonka vauvaa aluksi kanniskeltiin iltaisin tooooodella kauan. Kyllä se siitä, usko pois. :hug:

Huomenna pääsen eka kertaa ilman lapsia ulos... Mamma tulee vahtimaan lapsia, kun mennään miehen kanssa jäkismatsiin, jee,jee :D

Riikkuli ja Pinja 8 viikkoa :heart:
 
Nää sivut takkuilee... Kaikki kirjoitukset hävis taas... :kieh:

Tervetuloa tänne Nallesammakko... :wave:

Tulin kurkkimaan, kun sain neidin terasille aamupäiväpäikkäreille... Herää kyllä varmaan pian, kun ei edes jaksanut syödä, kun oli niin väsynyt... No, onhan tuo taas koko yön tissillä viettänytkin. |O Heräiltiin taas tunnin kahden välein. Tätä nyt on jatkunut älyttömän kauan... No, korvikkeella pääsisin varmaan helpommalla, mutta kun tuo yö on maidonnostatuksen kannalta sitä otollisinta aikaa, joten sinnikkäästi tissi suuhun vaan... :D

Luin kyllä jostain, ett nää refluksista kärsivät lapset syö usein öisin, koska ne sillä syömisellä yrittävät sitä kurkkuun noussutta hapanta saada pois, mutta kierrehän on silloin selvä. Vauva syö ja taas nousee ylös...jne... Yritin kyllä tutilla, mutta huonolla menestyksellä... :ashamed:

Kiva kuulla muitten rytmeistä...

Minimi: Kyllä täälläkin ilmoittautuu yksi, jonka vauvaa aluksi kanniskeltiin iltaisin tooooodella kauan. Kyllä se siitä, usko pois. :hug:

Huomenna pääsen eka kertaa ilman lapsia ulos... Mamma tulee vahtimaan lapsia, kun mennään miehen kanssa jäkismatsiin, jee,jee :D

Riikkuli ja Pinja 8 viikkoa :heart:
 

Yhteistyössä