Jouluvauvat maaliskuussa

Täällä poju on 3krt itse kääntynyt selältä mahalleen, mutta kädet jäävät vielä mahan alle jumiin... En ole tätä vielä harmikseni päässyt näkemään, mutta kun on jättänyt selälleen ja tullut takaisin niin poju onkin jo mahalleen. Ekaksi kuvittelin et koira on käynyt tökkäsemässä pojan kyljeltä mahalleen, kun tykkää käydä pojun kuolaa ja pukluja nuolemassa mutta seuraavalla kerralla koira ei ollut lähellä ni kaippa se on pakko uskoa että itse pääsi...

Täällä oli joku menossa vauvauintiin. Oon tosi kade oisin itsekkin halunnut ja oisin saanut miehenkin mukaan, mutta kun kävin Raision ja Turun uimahallin sivuilla ja ensisijaisesti pääsee oman kuntalaiset ja on kauheet jonot niihin ni meni hermot kun sorretaan näitä maalaisia joilla ei omaa uimahallia kunnasta löydy :(


 
Porsche: Kiitos... :hug: Mun tuli ihan kyynel silmään, kun luin sun tekstiä... Joo, en ehkä tällä hetkellä osaa arvostaa itseäni. Koen itseni hyvin epäseksikkääksi ja lihavaksi. Ja se johtuu tasan siitä, ett ennen tätä raskautta olin fyysisesti aika hyvässä kunnossa ja huolehdin itsestäni... Nyt tuntuu, ett kaikki mun aika on lasten aikaa ja en kerkee edes itseäni suihkun jälkeen rasvaamaan, kun se on pois jostain muusta... :( Sitten kun saan hetken itselleni, niin en todellakaan jaksa sitä seksiin käyttää... :ashamed: Joo, ja suhde on aina perustunut meillä intohimoon ja seksiin... Sovintoseksi on ollut meidän parisuhteen salaisuus... :D Sen jälkeen on taas elämä luistanut... ja seksillä muutenkin on tärkeä rooi ollut aina meidän suhteella... Nyt en kyllä hirveesti ole jaksanut edes seksiä ajatella. Ja todella tiedän, ett mies loukkantuu ja tuntee pahaa oloa, kun joka kerta torjun hänet... Olet oikeassa, ensin parisuhde, sitten lapset... Olen joskus lukenut, ett kun kaiken antaa lapsilleen 20 vuoden ajan ja jättää parisuhteen hoitamatta, niin 20 vuoden päästä kun lapset on isoja, vanhemmat eroavat, koska heillä ei ole enää mitään mikä pitäisi yhdessä. Tätähän minä en halua... Koska rakastan miestäni ihan valtavasti... :heart: Joo, ja huomenna mulla on kampaaja ja ajattelin kyllä jotain ihan uutta tukalleni tehdä... :whistle: Kiitos porsche... Mulle tuli heti parempi mieli... Ihana, ett jaksoit valaa muhun uskoa.... Kyllä mä kait tästä nousen...

Riikkuli
 
Kaikki pyytäneet lisätty etusivulle!

Kylläpä kevätmasennus tai -alakulo on saanut monet kouriinsa. :hug: Veikkaisin osaltaan syyksi myös sen että nyt ollaan päästy siitä suurimmasta "uutuudenviehätyksestä" vauvan kanssa ja päivät alkaa olla aika samanlaisia. Vauvat tunnetusti rakastavat rutiineja, mutta aikuiset vissiin hieman vähemmän. Täytyis vaan lähtee liikenteeseen, mutta se ei oo ihan helppoo ton pikkusen kanssa, onneks pian tulee kuitenkin kesä.

Mulla iski eilen anoppiahdistus. Mähän olen täällä ollut ihan tyytyväinen kun se tykkää hoitaa poikaa jne, mut eilen sitte tuli ekan kerran ärsyyntyminen. Oltiin miehen ja kaveripariskunnan kans ravintolassa, ja anoppi oli meillä sillä aikaa. Se on vähän (???) semmonen höslääjätyyppi, enkä tiä mitä ihmettä ne oli täällä hommaillee, mut poika oli ku mikäki Duracell pupu koko illan... :headwall: Yleensä se sippaa jo siinä 21 maissa joko sitteriin tai syliin, ja herää n. klo 23 vielä syömään ennen yöunia. Nyt jätkä toohotti ja venkoili ku mikäkin, sain pitää sitä kaks tuntia sylissä ennenku edes jotenki rauhottu. Onhan se tavallaan ihan söpöä kun se kiljuu innosta, mut ei keskellä yötä! Lopulta veteli sitte tissit tyhjäks -mikä ei tosin nykyään taida kovin paljoa olla- ja 200 ml lisämaitoa. Sitte meni vielä yli puol tuntia (tavallisesti n 5 min) ennen ku nukku rauhassa ja mäkin pääsin siinä yhden aikaan petiin. Onneks se sitte nukku hyvin yön ja heräs vasta kahdeksan maissa, vaikka pahaa pelkäsin.

Jatkossa mietin kyllä kaks kertaa ennenku annan ton pojan illalla anopille. Kun ei sille oikein voi mitään sanoakaan, kun se loukkaantuu niin herkästi. Kuitenkin olis ihan kiva päästä välillä itekin tuulettumaan, eikä omia vanhempia viitti aina vaivata. Täytyy varmaan vaan sietää sitte noi hulabaloot. :/
 
Ihana kuva Tuitsu! Varpaiden tutkailua =) Varsinainen söpöliini.

Vautsi Apa, mitä lääkärit olivat mieltä raskautumisesta? Onnea matkaan jos raskauduit nyt (tai vaikka myöhemmin)

Itsellä hieman sekavat mielialat vauvakuumeen kanssa, toisaalta haluan raskaaksi vaikka heti. Mutta päälimmäisenä on kuitenkin halu nauttia 100% tästä vauva-ajasta ja lapsesta. Sisarus olisi tietenkin ihana asia, mutta varmasti nautittavaa olisi olla jakamaton äiti ihanalle tyttärelleen.

Meillä on nyt aloittettu "Huu-HUUUU-huu" huutelu. Jotenkin se liittyy iskään kun sille enimmäkseen niin vauvaa jokeltelee. Vauva päristelee myös ja sanoikin jo kerran ihan selvästi "ärrä".

Vitsi, että otti päähän kun luin Vauva- lehteä. Siinä oli taas imetyksestä asiaa. Korvike- lisämaidon antamista sairaalassa kuvailtiin jotensakin näin " Tekee korvaamatonta vahinkoa suolelle ja immuunipuolustukselle".
Ei minulta edes kysytty haluanko vauvalle annettavan lisämaitoa tahi tutin. Todellisuudessa maitoa oli pakko antaa kun rintamaito ei noussut millään.
Tutin olisinkin halunnut tytölle annettavan, mutta silti, kukaan ei kysynyt :/

Voi Liinuli en edes voi kuvitella miten rankkaa sinulla varmasti on. Käyhän teillä kotipulainen? Iso halaus sinulle.

Meillä tyttö nyt 3kk ja viikon, painoa oli se 6,280g ja pituutta vielä alle 60cm.
 
Riikkuli, oleppa hyvä. =) Sinä tsemppasit mua kun mä olin paskana! :hug:

Apastakin kiva kuulla. Toivottavasti tärppi on käynyt. Tosin joskus tässä vaiheessa voi hormonit tehdä tepposia. Mä muistan kun aloin odottamaan toista tyttöä esikoisen jälkeen, siihen meni 11kk, siihen aikaa sisältyi yksi keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus. JA koko raskauden ajan pelkäsin. Mutta ihana pikkusysteri syntyi v. 2001. Eikä ollenkaan verottanut rakkautta, esikoiseen. Mä olen ikionnellinen noista kahdesta lähekkäinsyntyneestä! Silloin kun mulla oli vaikeaa ja erosin niiden isästä, ne olivat toisilleen korvaamaton tuki. Hoidossa mukana oli aina "kaveri" ja koskaan ei ole tarvinnu niitten olla yksin.
Minä itse kun olen ainoa lapsi, ja tiedän mitä yksinäisyys on kun ei ole siskoja tai veljiä..

Hui kauheeta toi MM- lukema juttu, suorastaan naurettavaa..
Mites ne keskoset, miten ne on pärjänny elämässä kun on saaneet aina korviketta ja vielä vähemmän olleet äidin vatsassa saamassa elämälleen voimia..
Mä kyllä muistan kun tälle yhelle annettiin lisämaitoa mutta se oli pakastettua äidinmaitoa ja multa kysyttiin saako antaa sitä toisen äidin luovuttamaa maitoa..

Ainiin, mulla alkoi tänään MENKAT. :eek: Suurinpiirtein vuos sitten oli viimeks, mä muistan tarkalleen se oli 2.3.. :D

 
Porsche: Minullakin on viimeisin vuoto alkanut 2.3... Tosin se vuoto oli merkki keskenmenosta... :( Siitä saikin heti sitten alkunsa tämä meidän ihan pikku-neiti... :heart:

Apa: Toivottavasti teille on tärppi käynyt... :flower:

Mä en ole kyllä vauvakuumeessa, mutta tiedän, ett se mulle jonain päivänä koittaa ja voimakkaasti. Mä jo nyt mietin, ett miten ikävä tota ihanaa vauvantuoksua tulee sitten ikävä, sillä tosiasia on, ett isommat lapset ei enää samalle tuoksu...

Mä olen sitten kahteen otteeseen ollut tuolla ihanassa kevättalven ilmassa tänään kävelemässä yhden tutun äidin kanssa jolla on 4 päivää vanhempi tyttö kuin mulla, ja voin sanoa, ett virkistipä mieltä. Kyllä kait tämä tästä... Heti tuli parempi mieli, kun pääsi ulos hetkeksi...tämmöistäpä tänne...

Hyvää illanjatkoa...
 
Kiva suzyco kun tulit kuitenkin moikkaamaan. :wave: Ja voimia sullekin. :) :hug:

rillukka: Jos on kunnon satsit housuissa niin pesen, muuten pierut jotka tulleet varren kanssa pyyhin kosteuspyyhekeillä. Lattialla kun oleskellaan, niin tämä laiska äiti kerää ennen lattialle menoa viereen vaipan, kosteuspyyhkeet, kuivan bodyn, paperia ja rätin, niin saadaan siinä sitten vaihdettua kuivat vaipat ja vaatteet tarvittaessa ja sit on rätti et saadaan syötyäkin siinä. Ja itelle sitten iso kuppi kahvia viereen niin ei tarvii ihan heti välttämättä nousta. :ashamed: Niin, ja kännykkä on kans vieressä kun muuten se sitten sois jos ei muistais sitä siihen hollille ottaa. ;)

MM-: Olet oikeessa tuon kanssa et kannattaa neuvolassa puhua, mikäli vaan on asiallinen th... Itse olen nyt järkännyt asiat niin, että pääsen yksin vauvan kanssa maanantaina neuvolaan; isäntä lomalla niin ois mukaan halunnut tietty, mut en voi sanoa et meen nyt yksin ku haluan puhua sellasista mitä en sun kanssa nyt jaksa puida. :ashamed: (Peppi: nää on sit niit hys juttuja ;)) Vaikka en nyt koe itseäni masentuneeksi, mut apaattiseksi ja väsyneeksi. Miehelle en viiti näitä nyt valitella, sillä kun on töissä nyt vähän harkkaa... :kieh: Harmittaa ne häntä niin en sitten viiti taakkaa lisätä kun voin neuvolassakin nyt pian jo jutella... :) Suurin syy mulla nyt ollu tuo vellihomma, en tiä miks se näin koville ottaa kun kerran selkeesti vauva on pirteempi ja nukkuu paaaljon paremmin... Ihan niin kuin se täysimetys äitiyttä mittais...

apa: Totta, et jos vaan syliä riittää niin mikäs vauvan sylissä on ollessa. Ja pienihän vielä on 2kk ikänen, et saakin sylivauva tosiaan olla. :eek: Ja toivotaan nyt ettei tein tytöllä mitään vakavaa olisi... :hug: Ja toivottavast teillä ois jo tärpännyt. :)

Riikkuli ja muut turun tapaamisen tulijat: Oisko se sitten klo 12?

Peppi: Onnea pojalle uudesta taidosta. :) Meillä mennään mahalta selälle, mut ei ihan toisin päin... :)

Täällä on sämpylät leivottu, tosin ne vaan levis muttei kohonnut. |O Nyt pitääkin mennä pyörittämään pullat uuniin. :D Tulee tosi kotihengetär olo, kun vaivaa pulla taikinaa ja välillä siemailee olutta... :whistle: :LOL: Pitää maanantaiks saada jääkaappiin reilusti maitoa kun meen laittaan kynnet ja sit jos pakkastakin sais täydennettyä... :D

Mut nyt leipomaan. :wave:
 
Voi miten kivasti Porsche kirjoitti! :) Tuli itellekkin ihan täydellinen olo kun luki ton viimesen hedelmä jutun! :)

Mä otin yhteyttä yhteen salsa kouluun tänään ja sieltä oltiin tosi innostuneita mamma-salsasta! :) Ne lupas että tekee kaikkensa että saatais ohjaaja ryhmälle,se on kuulemma vaan siittä kiinni. Se alkais sitten toukokuussa. :) Ihanaa!

Käytiin leffassa miehen kanssa,no päästiin leffan puoliväliin kun niillä hajos koneet! kiva,kiva... se siitä leffasta sitten. Saatiin me lippurahat takas mut ei se nyt kivaa silti oo.
 
Cosima
Voimia ja sympatiaa teille kaikille, joilla meinaa olla mieli maassa ja ahdistusta! Olen käynyt neuvolan psykologin kanssakin puhumassa, mutta vaikeaa jaksaa aina olla positiivinen. Suosittelen muillekin ammattilaisen kanssa puhumista! Ei tarvitse olla vielä edes "oikeasti" masentunut, alakuloisuuskin riittää. Kävin jo raskausaikana, kun ahdistuin jo valmiiksi tulevasta äitiydestä. Eli taidan olla maailman negatiivisin ihminen... :) Synnytys oli ihan hirveää kidutusta, mitään lupauksia ei pidetty (kävin pelkopolilla) ja muutenkin alussa oli kaikenlaista hankaluutta. Viikkokausia itkin sitä joka päivä, enkä vieläkään ole kunnolla päässyt synnytyksestä yli.

Riikkuli, mulla on ihan sama juttu miehen kosketuksen kanssa. Mun mies (ja minäkin ennen) on aina ollut kova halailemaan, suukottelemaan ym. Ja kyllä me joskus ollaan jotain muutakin tehty, kun on tuo lapsikin saatu aikaseksi... Mutta nyt inhoan niin paljon omaa vartaloani, etten osaa nauttia kosketuksesta. Tuntuu, että on jotenki "käytetty", varsinkin tuo alapää. Raskausajasta jäi kauheat läskit ja muitakin mukavia muistoja. Eniten kuitenkin vaivaa se mitä alapäässää tapahtui. :( Vaikka miehelle sillä ei olekaan mitään väliä niin mä en vaan pääse siitä yli.

Shamandalie, Riikkuli, suzyco ja muut, jotka olette huolehtineet hiuksista, kynsistä ja muutenkin ulkonäöstä. Ihailen teitä! :) Ihan hävettää kun on päästänyt itsensä rupsahtamaan täysin. Melkein joka maanantai olen aikonut aloittaa terveellisen elämän ja itsestä huolehtimisen... Mutta tuleehan noita maanantaita. :D

Hula, me käytiin eilen Hyvinkäällä. Se asunto ei ollut hyvä, joten ihan vielä ei muuteta. Mäkin olen tottunut asumaan vesistön lähellä ja se on yksi syy miksi Hyvinkää ei houkuttele. Eikä se keskustakaan mitenkään kovin kauniilta näyttänyt... Tällä hetkellä meillä on kerrostaloasunto järvinäköalalla. Ei taida maisemat pysyä ihan yhtä hienoina. No, toivottavasti tutustun mukaviin ihmisiin, jotka korvaa puuttuvat maisemat. :D

Näin muuten sosekeskusteluiden innoittamana unta, jossa mies syötti meidän tytölle banaanimössöä. Yritin sanoa, ettei aluksi saa antaa paljoa kerralla, mutta meidän neiti 2,5 kk pisteli itse lusikalla banaania poskeen! :)

Olen vähän pihalla tuosta pulauttelusta. Tarkoittaako se aina, että vauva on syönyt tarpeeksi, vai voiko pulautus tulla kesken syönnin? Tyttö ei aluksi juurikaan pulautellut, mutta nyt on alkanut harrastaa sitä ihan urakalla.
 
MM- ei meil mitää käy, maksaa jos tulee joku sellanen... :/ mut nyt ollaa täs mun vanhemmilla ku meil remppa kotona et vähä helpommalla pääsee, mut olkis ihan kiva siel omassa kodissa pääsääntöisesti olla, 5vk jo oltu pois sieltä ja viel varmaa kk pitää olla pois...

noist ajalkakuvista, mulla esikosta kuva jaloista ja jo sairaalassa otettuna ja mirosta otin nyt kans :) ne on ihanii :)

cosima: yleensä pulauttelu johtuu siit et on syöny liian täyteen, tai sit voi tulla kans jos vetää henkee maitoo..

mulla tää masis johtuu ihan vaan siittä ku ei saa sitä läheisyyttä mitä kaipais... :'( muuten on ihan hyvä olla :) lapset on ihania :heart: niiden takia tässä jaksaa etiäpäin...

jos jois vaiks yhden oluen :) 1olutki menee päähän :LOL: en oo juonu nimittäin melkee 2vuotee alkoholia :) :LOL: :LOL:

hyviä öitä!! elämä viel voittaa mammat hei..!! B)
 
Cosima: Mä pidän itestäni huolta satunnaisesti. :D Nyt tuli sellanen et on pakko saada geelit kun oon kerrankin saanut kynnet pitkiksi ettei ne nyt sit mee poikki. :D Ja jos kaveri ei näitä tekis, tuskin raskisin käydä laittamassa kun nyt saan alle puoleen hintaan verrattuna siihen mitä maksais jos menis muualle laitattaan... :whistle:

Liinulille :hug: Ihanan positiivinen jaksat olla kaikesta huolimatta, se on hienoa. :flower: Ei voi kuin ihailla... :)

Pullat sitten turpos eilen sämpylöidenkin edestä. |O Pyörittelin PIKKUpullia, mut ne turpos jotain 4 kertaa siitä... :whistle: No, ei tarvii kerralla montaa pullaa syödä... :LOL: Hyvin teki kuitenki kauppansa, niinku sämpylätkin, ulkonäöstä huolimatta. ;) Isäntä on kuulemma jo tottunut siihen et saattaa näyttää miltä tahansa mut silti maistua hyvälle... :LOL: Ehkä tollasten kommenttien takia viitin joskus ees yrittää tehä jotain, kun ei tuo koskaan hauku tai jätä syömättä mut tekeleitä... :heart:

Mutta nyt pitää mennä vaihtaan viel esikoisen sänkyyn lakanat, alkaa pyykkitupavuoro klo 12 ja haluan siihen mennessä saada muut siivoilut valmiiks ettei sitten oo kuin pyykkäystä. Ja illalla mennään saunaan pitkästä aikaa, saas nähä mitä Noora tykkää. :D Vaikka ei muuta löylyyn pääse kuin kääntymään, mut silti... :)
 
Reissusta selvitty ehjin nahoin ja täytyy sanoa että on ihanaa olla taas kotona!

Meille kuuluu vaan hyvää. Rytmit alkaneet löytyä neidille, nukahtaa yöunille siinä 21-23 (ja saan siirrettyä omaan sänkyynsä ), syö ehkä pari kertaa yössä noin keskimäärin ja herää klo 7 |O Tai sitten jo aikaisemminkin ja tohkaa ja touhottaa siinä vieressä... takoo nyrkeillä ja potkii minkä kerkeää... eikä auta siirtää kauemmas, se on minuutti ja neiti on taas ihan vieressä :kieh: Pitäs varmaan alkaa nostaa yölläkin omaan sänkyynsä jos nukkuis siellä paremmin...

Ensi viikolla ois 3kk neuvola meillä, jännä nähdä miten neiti on kasvanut :) Tuntuu ainakin että ihan hirmusti kasvaa ja menee eteenpäin. Nyt meillä on sellainen vaihe että neiti tunkee ylös istumaan ihan koko ajan jos on sylissä. Pystyssä pitää vähintään olla ja mielellään istumassa. Tuntuu vaan niin hurjalta noin pientä vielä pitää istumassa mutta minkäs teet jos toinen huutaa kun ei saa olla niinkuin haluaa... Lattialla mahallaan kun on niin jaksaa kyllä kannatella päätä hyvin pystyssä mutta väsähtää nopeasti, ei ole niin kauheasti mahallaan ollut. Kääntymistä täällä ei vielä havaittavissa mutta muuten neiti kyllä sätkyttelee itseään paikasta toiseen sängyssä :D Tissimaito tuntuu vielä neidille riittävän ja hirvittää ajatus että meidän vauva on jo niiin iso että sille sais kohta alkaa kiinteitä antamaan. No enpä taida hoppuilla niin kauan kun maito vielä riittää neidin tarpeisiin... sitähän ei tiedä riittääkö se vielä viikon vai kaks kuukautta... jonkinlainen herkkyyskausi täälläkin ois noita ruokia maistella kun hienosti ottaa lusikalla noi vitamiinit...

Ja voimia ja haleja niille jotka kamppailee huonon omantunnon kanssa kun ei oma maito enää riitä vauvan tarpeisiin. Tehän olette fiksuja äitejä kun huomaatte että vauvan tarpeet lisääntyvät ja osaatte tyydyttää ne! :flower:

Sain sitten todella sätkyn tässä alkuviikolla. Meillä kestot käytössä ja menin huuhtelemaan parin päivän vaippoja pesukoneeseen. Sydärin sain kun huomasin että kaikki vaipat värjäytyneet punaiseksi kakan ympäriltä. Minä paniikissa soittelemaan kaikille tutuille lääkäreille että mistä kyse... no loppujen lopuksi taitaa olla vaan jotain mitä tapahtuu niille vaipoille, kestovaippainfosta selvis että samanlaista ilmennyt muillakin... mutta tulipa tarkistettua neidin pissa- ja kakkanäytteet :saint:

Voimia kaikille joilla väsyttää tai masentaa![/b] Kevätmasennus on vissiin kanssa aika yleistä niinkuin se kaamosmasennuskin. Toisilla vaikuttaa pimeys ja toiset taas kokevat olonsa kurjaksi kun taas alkaa aurinko paistaa... jännä juttu kun luulisi että valo just piristää mutta näin ei vain aina ole...

Vauvauinnista minäkin haaveilen mutta ei täällä sellaiseen pääse :'( Tuskin ne alkaa tuota allasta parin vauvan takia lämmittää, nyt siellä tarkenee ehkä pingviinit juuri ja juuri... Ois kiva käydä uimassa jos tarkenis ilman märkäpukua...

Huoh.. meillä tuntuu että talosta kaatuu seinät niskaan. Alkaa auttamattomasti käydä liian pieneksi tämä ja kyllä se isomman talon hankinta on edessä. Tilasin talopakettitarjouksiakin jo mutta saa nähdä milloin sitä pääsis tositoimiin... Ei kait siinä muuta estettä ole kuin että mistä löytyis sen verran rahaa että sais talon pystyyn...

Minä kyllä leipoisin mielelläni jos ehtis mutta jotenkin sitä on niin kiireinen :D Ostin kyllä nyt hiivaa jos sitä vaikka saisi pullaa aikaiseksi leipoa kun tuo mies siitä niin kovasti tykkää... Siivotakin tarttis ja lämmittää taloa.. ja viikata pyykkiä.. mutta jotenkin se aika kuluu niin rattoisasti tässä koneella

Tässä muutama kuva meidän ihanasta!

Pikkuinen matkustaa junassa :)


Näin se pää pysyy :)


Hymystä vaikea saada kuvaa kun neiti aina kääntää pään kun nauraa tai sitten alkaa tuijottaa vakavana kameraa kun yrittää kuvata :)


:saint:
 
Heippa!

Vietiin esikoinen päiväksi mummolaan, joten äidillä on aikaa istua koneella. Pikku-ukko nukkuu päikkäreitään kuistilla, eli hänenkin puolestaan saa äiti relata =)

Porukkahan on intoutunut leipomaan. Minäkin ajattelin huomiseksi valkosuklaajuustokakun väsätä. Anoppi oli ristiäisiin semmoisen tehnyt ja se vei kielen mennessään :p

Cosima
: Tervetuloa Hyvinkäälle, ei tämä niin huono kylä ole kuin miltä vaikuttaa! Kesä kun koittaa niin näyttää maisemakin paremmalta. Vettä ei tosiaan ihan kaupunkialueella ole, mutta järviäkin löytyy lähimaastosta. Ja luonto on lähellä, ei ole koko kaupunki pelkkää betonia. Porukka vaikuttaa hiukan sisäänpäinlämpiävältä, mutta rohkeesti vaan tekemään tuttavuutta ja tätä kauttahan tutustut jo jokuseen ;) Itse olen melkeinpä paljasjalkainen hyvinkääläinen, mitä nyt muutaman vuoden muualla kävin asustelemassa ja tänne sitä veri veti takaisin. Ja kulkuyhteydet on tosiaan hyvät niinkuin Hula jo mainitsikin, pois pääsee aina, vaikka hetkeksi vain ;)

Liinulille tsemppiä ja :hug: täältä, vaikkei se asiaa täysin ajakaan... Ja toivottavasti remppa valmistuu pian.

Minä tuossa toisessa ketjussa kerroinkin, kun meidän ukkeli nukkuu yönsä loistavasti äidin kannalta, mutta olisko näin pienen vielä syytä syödä edes kerran yöllä? Eli illalla syö viimosen kerran siinä kymmenen maissa ja aamulla sitten vaihtelevasti 06-08 aikaan. Tokihan jotkut vauvat nukkuvat putkeen sen 8h, mutta kun venyy tuonne 10 tuntiin niin minua alkaa hirvittää :eek: Esikoinen oli myös hyvä nukkuja, mutta söi kyllä kerran yössä vielä pitkään.

Hyvää Naistenpäivää arvon äidit :flower:

-liplap
 
Heips pitkästä aikaa :wave:

Hyvää naistenpäivää kaikille :heart:

Paljon voimia kaikille masennuksen ja väsymyksen kanssa taisteleville :hug: Tämä kevät on ihmeellistä aikaa, kun se saa päät sekaisin. Lisäksi varmasti alkaa tuo vauvan alkuhuuma menemään pikkuhiljaa ohi ja arki palata taas kuvioihin, mutta muistakaa, että kyllä se aurinko paistaa risukasaankin :hug:

On ollut paljon puhetta kaikesta, joten en varmasti muista mihin kaikkeen piti kommentoida :whistle: :ashamed:

Velleistä yms.. Mielestäni jokainen on varmasti oikein hyvä äiti :heart: Antoi hän sitten velliä, soseita tai rintamaitoa. Pääasia, että sekä äiti että vauva voivat hyvin, jaksavat hymyillä ja seurustella :heart:

Leipomisesta: Minä olen aika kova leipomaan :) Suurinpiirtein kerran viikossa väsään jotain :)

Sitten hieman meidän kuulumisia...
Neitimme kasvaa hurjaa vauhtia ja kehittyy vielä hurjempaa vauhtia :D Pari viikkoa sitten opittiin kääntymään mahalta selälleen ja viikko sitten toisin päin :whistle: :D Torstaina sitten neiti löhösi isukin sylissä ja yht´äkkiä puski ihan itse itsensä istumaan ja törötti siinä sylissä istua ilman, että pidettiin kiinni :whistle: Mutta eipä viitsitä estääkään, kun toinen ei enää viihdy juuri yhtään sylissä "vauva-asennossa"... niin ne meidän pikkuiset kasvaa :ashamed: ensi viikolla on 3 kk neuvola ja saadaan rokotteet. Maanantaina mennään näyttämään napatyrää kirurgille.. Onneksi se on jo pienentynyt tosi paljon..

Nyt alkoi sellainen itku, että äidin on parempi avata meijerit :D Sen jälkeen ulos syömään, mies lupasti tarjota naistenpäivän kunniaksi :D

Missä tosiaa sätsen ja Asrai luuraa???

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Veeruska ja tytön tyllerö 12 vk+1 pv-

 
:/

meilä näköjään ei nukahdeta sisälle enään kuin huudolla...
En tiä mitä yhtäkkiä tapahtu mut näköjään saa aloittaa oman sänkyyn nukahtamisen opettelun alusta, yö unet menee omassa hyvin mut päikärit ei onnaa.
Ja yhtäkkiä valvominen on muuttunu että uneta ei vasta kun 2,5 tunnin valvomisen jälkeen...
Hittto.

viime yö nukuttiin viiteen hyvin yhellä syötöllä ja sit alko kauhee piereminen ja nukahdettiin sitten vasta tunnin päästä uudelleen. Ja mulla oli eka yö ilman rauhottavia ja ihme kyllä nukuin ihan hyvin!

meillä on joulumami samanlainen sitteri, vihreä vaan!

Sunnuntaita, sain muuten kukkia eilen naistenpäivän kunniaksi ja ihan iölman muistuttelua! :D
 
Eilen yritin tullakirjottamaan, mut eihän tänne päässyt...

rillukka: Pienet tuotokset pyyhin vaan kosteuspyyhkeellä ja isommat pesen. Ihan pieniä en oo pessy senkään takia, ku Herran iho on aika kuivaa jaloissa, eikä se siitä paremmaks ainakaan muutu jatkuvalla kastelulla...

Leipomisesta: eipä tuota oo paljoa tullu harrastettua, pari kertaa pakaste pullia pastellu, mut ei kai sitä lasketa... B) Välillä tulee sellasia kausia, et tulee leivottua enemmänkin, mut nyt kyl viimeset poul vuotta on sen suhteen ollu aika hiljasta.

Parturissa oon yrittänyt käydä reilun kuukauden välein, tää pää menee muuten niin kauheen näköseks, että ulos ei kehtaa lähteä ku pipo tai lippis päässä... Mut täytyy kyllä sanoa, et sen jälkeen on paljon, paljon parempi mieli! Suosittelen kaikille!

Välillä tuntuu kieltämättä että sosiaalinen elämä on pahasti hukassa, pakko tässä varmaan on alkaa kehittelemään kans jotain päivien sisältöä, nekun tuppaa olemaan kovin samanlaisia, ainut ero on sillä etä mitä tulee illalla telkkarista sen jälkeen kun poika on nukahtanut. Tuntuu et suurinosa kavereista on kadonnut jonnekkin, meijän kaveripiirissä kun ei näitä lapsia ennestää juurikaan ollut. Ei kaik tässä auta kun uusia alkaa ettimään! Muutenkinhan tää elämä on rauhottunut kummasti, en mä kyl entisestä kaipaa kun niitä ystäviä. Mut toisaalta tässä se nyt nähtiin, et ketkä niistä niitä oikeita, pysyviä oli... (niitä ei kyllä kovin montaa ollu...) Pitänee alkaa varmaan tutustumaan paikallisiin harrastusmahdollisuuksiin! (tulipas sekava sepostus)

Mites, eilen tuolla kaupungissa pyöriessäni tuli mieleen, et miten toimitte kun vastaan tulee rullaportaat? Me juostaan karkuun! :ashamed: Eli siis etitään toinen reitti. En uskalla niillä matkata, ainakaan vielä...

Joo, kai se on lähettävä ruokkimaan poikaa, sillä alkaa menemään hermot!
 
liplap Meillä nukutaan kans yhtä pitkään! Se saattoi myös olla yks syy siihen maidon loppumiseen... Mut neuvolan tädiltä viime kerralla kysyin siitä, se sano että eihän se ihan normaalia ole, mut anna toisen nukkua ku nukuttaa...
 
Helou!!

Täällä viikonloppu mennyt ihan mukavasti ja viime yönä poika teki ennätykset yönukkumisessa. 12h ja 2 syönnillä! Kuudesta kymmeneen vaan oli levotonta unta, välillä itkasi ja pyöritti päätään ja jatkoi taas unia. Vaippa oli kanssa ennätys raskas aamulla! Nyt jaksoi tunnin jumppailla lattialla ja meni nukkumaan :D .. Niin ja eilen melkein käännyttiin selältä mahalleen.

joulumami ja Tuitsu oli laittanut ihania kuvia :heart:
Itse olen kanssa innostunut tuohon pojan kuvaamiseen. Tietokone on kohta tukossa pojan kuvista :whistle:

Peppi:pojan kanssa mennään vauvauintiin, jos kunta saa pätevän vetäjän sille. Itsellä vaan täytyy hommata,joku sukelluspuku ettei nämä kamalat raskasarvet näy :|

Apalla jännät paikat. Toivottavasti tärppi on käynyt. Tai sitten ens kuussa, niin saatte toisen joulukuun vauvan :xmas: ..
Aika tympiä kyllä se teidän neuvolatäti, kun moittii sylissä olosta. Kyllä se laps aikanaan oppii lattialla ja itsekseen olemaan. Poika tuntuu joskus viihtyvän liiankin hyvin ja alussa ei kelvannut kun syli vain.

Mutta pakko alkaa kämppää siistimään. Mies on aamulla lähtiessään myllänyt koko asunnon

:kieh:. Ja minun tuurilla anoppi pykäsee kohta tänne :eek:
 
Enter Täällä meidän cityssä ei ole rullaportaita edes monen sadan kilometrin säteellä mutta kun asuin kaupungissa ja hoidin lapsia paljon niin vaunuilla/rattailla rullaportaisiin vaan :) Ylöspäin mennessä etupyörät 1-2 rappua ylemmäksi missä ite seisot ja sitte kannattelet vaunuja suorassa siitä aisasta... joo voi olla vähän raskasta... Ja alasmennessä taas vaunut sen 1-2 porrasta alemmaksi ja takapyörät portaalle ja taas kannattelet suorassa siitä aisasta painamalla. Toivottavasti tajusit ja uskallat kokeilla, ei se ole niin vaikeeta miltä tuntuu tai kuulostaa :)

Viime yönä nostin sitten neidin takaisin sänkyynsä kun oli syönyt kun aloitti vieressä taas huitomisen. No nukkui hyvin siellä omassaan ja viime yö menikin sitten mukavasti. Nukkumaan n. klo 22, söi ekan kerran kolmen maissa ja sitten seittemän aikaan :) Jee jee. Ja aamulla ois ollu tosi virkku mutta vaihdoin vaan vaipan ja köllöteltiin vaippasillaan peiton alla niin tulikin neidille jo tissimieli ja nukahti vielä niin ei tarvinnu nousta taas ylös niin aikaisin... =)
 
Mikä näissä sivuissa mahtaa tökkiä kun eilen ei päässyt koko palstalle. Onnks meiän ketjua ei oo taas sensuroitu.

Alkuperäinen kirjoittaja joulumami:
Enter Täällä meidän cityssä ei ole rullaportaita edes monen sadan kilometrin säteellä
Mun vanhempien kavereiden lapsi (menikö riittävän hankalaksi?) pääsi kans kerran kotikylästään kaupunkiin. Siellä olivat tavaratalossa ja nuorimmainen alkoi hihkumaan innoissaan: "Äiti kato rullaportaat, mennään tonne rullaportaisiin!" Isosisko oli hieman hävennyt, ei vissiin olis halunnut olla maalta :D

Viihtyykö teiän kaikkien vauvelit mahallaan? Mä oon yrittänyt tota junioria totuttaa mahallaan oloon, mut ei millään. Kauhee vinkuna ja ähkiminen, hermostuu jo parissa minuutissa niin paljo et on pakko kääntää takasin selälleen. Mahallaan kyllä koittaa hirveesti ryömiä eteenpäin, en sitte tiedä onks se turhauttavaa ettei pääse mihinkään.

Munki pitäis mennä kampaajalle jos vaan saisin aikaseks. Kattelin tossa valokuvia ja huomasin et mullahan oli 1,5 v sitten tosi lyhyet hiukset. Nyt tää reuhka ulottuu jo lapaluiden alapuolelle. Ei se muuten mitään mut poika on pariin otteeseen onnistunu puklaamaan mun selkäpuolelle, ja siinä on menny hiuksetki.
 
Ui vitsi, tänään menny päikkärit tosi kivasti kun en oo ottanut mitään paineita tai aikatauluja.
Mulla kun on paha tapa aina "kellottaa" kaikki, pitää mennä minuutilleen...
Tyttö on nukahtanut kahdesti "itse" kerran nukahti tissille ja kerran koomassa omaan sänkyyn kun oli valvonut jo 2,5 h.
Nyt meni yhtä tokkurassa partsille. :D

Oisku, meijjän tyttö kanssa oikeen suuttuu ja naama menee nurin kun ei jaksa kauaa pukertaa, onkin toi päänkannattelu treeni jäänyt vaihteeksi vähän vähemmälle kun on sen verran kipakka toi kakru.

Rillukka, mulla on kanssa ton vauvauinnin "esteenä" että en kehtaa laittaa uikkaria päälleni. Eniten hävettää toi mha, tai sen arvet. Kun en varmana laita mitään "tantta"-kokouikkaria ja pikiinissä ei kehtaa.

Muutenki harmittaa toi maha. sehän repes vasta kun mentiin yliajalle. (tai siis sille lasketunajan jälkeiselle...) Ja kun oon aina ollut ns. hyvä kroppanen ja hoikka niin on jotenki kauheet paineet saada taas kroppa kuntoon ja masentaa kun toi maha on tommonen ja tissit ihan eriparia ja roikkuu ja varmaan ikinä tuu enään "hot" tästä mun kropasta. :/ :D

Tuitsu ja Ella 12 vkoa (hitto miten aika kuluu!!!)

Ja vielä kerran!
HELSINGIN TAPAAMINEN ENSI LAUANTAINA; KAIKKI SINNE KAUEMPAAKIN!!
 
Oisku viihtyy mahallaan kyllä hyvin, mutta koko ajan ähisee vähän. Ilmeisesti ei ole niin helppo vielä olla mahallaan. Mahallaan kun on niin yleensä päästää kauheita paukkuja :LOL:

Meidän pikkuherra on siirtynyt nyt kahden päivänvälein kakkijaksi. Voi pojat sitä tavaraa sitten tuleekin :whistle: .. Ennen se pökäle tuli kun hieroin jalkapohjia, mutta ei auta enää ei. No en puutu asiaan vielä, kun poika muuten on ihan hyvän tuulinen.

Kauan teidän vauvat imee tissiä kerrallaan? Poika nykyään imasee 5min ja se on siinä sitten. Syntyessään imi vielä tunnin ja molemmat tissit. Nyt riittää yks tissi enää.

Cosima: Poika ei pulauttele paljon,mutta syönnin päälle joskus ja olen tulkinnut sen, että liiat tulee pois mahasta. Ainakin terveydenhoitaja sanoi, että vauvoilla on tapana syödä aina vähän yli tarpeensa..

Liinulille :hug:

Onko Asrai ja Sätseen karanneet maasta?? Hu huu..

Vaihdoin Profiiliin uuden kuvan mun nakupellestä..

-Rillukka- ja -Jussi-
 

Yhteistyössä