Jouluvauvat maaliskuussa

Heippa pitkästä aikaa! Ja kiitos, kun olitte kaipailleet :hug: . Se aina lämmittää mieltä :heart: .
Luin monta sivua juttujanne ja ehdin unohtaa kaiken ennenkuin pääsin tänne loppuun asti :ashamed: . Kaikille väsyneille ja masentuneille kuitenkin voimahaleja :hug: !!!

Nora79: Näin teidän tytön kuvan lehdessä. Oli söpönen =) !!!

Rillukka: meillä syödään tissiä myös vain 5 minuuttia, mutta koska maitoa taitaa tulla aika suihkulla, niin olen ollut vain tyytyväinen :saint: .

Suzyco: Jos se mammasalsa alkaa, niin kerro täällä. Mä tulisin mielelläni kans. Babybraziliinkin olisin mennyt, mutta siinä oli se ikäraja vähintään 3 kk kun se tammikuussa alkoi. Syksyllä sitten... :whistle:

Joku kyseli mahallaan viihtymisestä. Meillä viihtyy max. 3 minuuttia, mutta koska kannattelee päätään hienosti, en kanna siitä huolta.

Menkat ei onneks ole alkanu. En niitä kaipaa.

Apalle pidän kovasti peukkuja raskautumisen suhteen =) ! Itse olen edelleen niin haltioissani tuosta neidistä, ettei edes ajatus huomion jakamisesta toisellekin vauvalle mahdu mieleeni tällä hetkellä. Muutaman vuoden päästä sitten...

Helsingin tapaamiseen en pääsekään, koska kummitytön syntymäpäivät ovat ens viikonloppuna, mutta joku toinen kerta voisin tulla. Kokeilla sitä junamatkustamista....
Tampereen tapaamisesta olen edelleen ihan kiinnostunut :) .

ON: Meillä on mennyt tosi kivasti :heart: . Tyttö on ihana ja rakas edelleen ja koska yöt menee todella hyvin parilla syötöllä, en koe edes olevani väsynyt.
Pulauttelu ja virtaus jatkuu, mutta tyttö ei enää itke sitä, joten en siitä niin suurta murhetta enää kanna. Toki se on ikävää, kun näkee ja kuulee, kuinka paljon tyttö nieleskelee, mutta kun on iloinen ja nauravainen pikkumussukka, niin eiköhän kaikki ole hyvin :heart: .
Rytmi on muuttunut erikoiseksi: päivällä ottaa puolen tunnin tirsoja n.puolentoista tunnin välein :eek: . Pitkät päikkärit ottaa liikkeellä olevissa vaunuissa niin pitkään kuin minä jaksan olla liikkeellä. Öistä olen kuitenkin kiitollinen ja onnellinen, että ne menevät todella hyvin ja toivon, että niin jatkuisi tulevaisuudessakin :heart: .
Mies auttaa paljon ja eilenkin melkein pakotti mut päiväunille ja oli itse tytön kanssa. Nukuin niin sikeästi, etten muista milloin viimeksi, vaikken tosiaan ole väsyneeksi itseäni tuntenutkaan.
Muskarissa ollaan käyty ja nykyään tyttö ihan viihtyy siellä =) .
Vaatteissa on käytössä jo 68 senttiset. Typy on varmaan reilut 6.5 kg ja 65 cm. Pariin viikkoon ei neuvolassa olla käytykään. 3 kk:n tarkastus on viikon päästä ja se yhdistelmärokote alkoi jännittää vielä enemmän, kun luin teidän kokemuksianne siitä :/ . Muutenkin kun alkaa niin helposti itkettää jos tyttöä itkettää muun kuin väsymyksen tai nälän tai kiukun takia :'( .
Kaikin puolin olen tuntenut oloni todella onnelliseksi :heart: . Parisuhde ansaitsisi enemmän huomiota, koska tällä hetkellä sillä saralla on aika hiljaista :ashamed: . Uskon kuitenkin, että mieskin sen ymmärtää ja itsekin tällä hetkellä pitää lasta etusijalla. Vielä raskaana ollessa olin kovasti sitä mieltä, että parisuhdeviikonloppuja vietetään sitten koko ajan, mutta nyt en pysty olemaan muutamaa tuntia kunnolla erossa tytöstä B) . Kun on näin kauan yhdessä ollut, ei se seksin väheneminen tunnu enää kaatavan maailmaa. Sitten kun tyttö siirtyy omaan huoneeseen (10 vuoden päästä :LOL: ) niin sitten voidaan taas olla aktiivisempia sillä saralla. Tuntuu, että tämä meidän parisuhde on niin hyvä ja vahva, että tuon ihanan lapsen syntyminen ja se, että ollaan oikea perhe, on vain vahvistanut sitä pyyteetöntä rakkautta miestä kohtaan entisestään :heart: .

Huoli siitä, onko vauvalla kaikki hyvin, jatkuu edelleen :$ . Välillä meinaan ahdistua itseeni, kun koko ajan huolehdin niin paljon :headwall: . Mutta kuten joku teistä edellisellä kerralla lohdutti, niin se taitaa olla normaalia. Ja kuten monet sanoo: pieni lapsi, pienet murheet. Iso lapsi, isot murheet. Eli ei se tästä kai sitten ainakaan helpommaksi muutu :p . Olisi vaan kiva, jos osaisi ottaa rennosti eikä pelkäisi, että vauva putoaa tai itse liukastuu vauva sylissä tai ote vaunuista herpaantuu ja vaunut menee autotielle yms. *huokaus*

Meilläkin mies tykkää vaatteista ja pukeutuu hyvin, mutta ei tykkää olla ostoksilla :LOL: . Minä kun taas nautin siitä, ostelen mielelläni hänellekin. Nykyään kyllä ostan joka kaupunkireissulta tytölle vaatteita, enkä itselleni mitään :eek: . Mutta ostoslistalla on farkut, kevättakki ja kengät ainakin :D . Ens viikollahan se ruhtinaallinen korvaus taas tulee tilille :saint: .

Kommentoin teidän juttujanne, kunhan luen ne tässä uudemman kerran. Uudet tervetuloa!
Tulipas pitkä sepustus... :whistle: Niin ja tosiaan siis syy tähän palstapimentoon ovat ne neidin lyhyet päikkärit. Täytyy jatkossa heti juosta koneelle, kun neiti sulkee silmänsä ;) .
 
Kiitos Oisku :hug: !
Meidät voi muuten myös lisätä etusivulle, kun ei siellä vielä taideta olla, eli tyttö 16.12. 3400g ja 50 cm, syntyi rv 40+3.

Nyt kun tänne tulin piipahtamaan, niin eihän täältä malta pois lähteä :p . Meidänhän muuten täytyis tuossa maalis-huhtikuussa pitää oikein kunnon vuosijuhla, kun ollaan silloin vuoden päivät täällä turinoitu =) . Kullanarvoista vertaistukea - siitä kiitos kaikille :heart: ! Olisikohan pää raskausaikana ilman tätä palstaa kestänyt... :whistle:
 
Kiva että Schätzchen tulit taas maisemiin :D ..

Pakko tulla kertomaan, kun tuo minun poikahan on nyt viikon päivät päivällä nukkunut vain sen 45min ja parina päivänä vain 3h. Niin tänään menin sängyn viereen kun oli kulunut tuo maaginen 45min. Poika alkoi vehtaamaan ja heiluttelemaan käsiään, silmät kyllä pysyi kiinni. No minä aloin laulamaan kovalla äänellä "täällä pohjantähden alla...." ja poika jatkoi uniaan :LOL: .. Eilen ukin synttäreillä nukkui 3h kun oli meteliä kovasti. Onhan mulla täällä päivällä aina mankka päällä ja tiskikone ja pyykkikona paukkaa, mutta ei ilmeisesti riitä. Täytyy tässä alkaa itsekseen puhumaan, jotta poika nukkuu :LOL: .. No ainakin tänään näin.

Mutta täytyy vissiin oikeasti alkaa edes imuroimaan, kun anoppi sitten tuleekin tänään kylään..
 
Sätsis: Kirjotit niin kivasti kaikista asioista, että alko ihan itkettään :'( Johtuu varmaan siitä, että ite ajattelen parisuhteesta ja muistakin asioista ihan samallalailla.

Käytiin eilen pojan kanssa vaa'alla. Vaaka näytti pojan painoks 7,5kg.. Ikää siis ens viikolla 3kk. Ei olla käyty neuvolassa kun viimeks tammikuun lopussa, joten oikein jännittää minkälaiset mitat ens viikon neuvolassa tulee. Hirvee jätti tuo tuntuu olevan. Ei kasvu voi jatkua noin kovana kauaa..
 
Täällä yksi ihan tosissaan ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen nukkunut mamma ilmoittautuu... :wave:

Siis ihanaa... Viime yö 2 syöttöä ja minä kuin uudestisyntynyt... :D Neiti söi klo 21, heräsi 02.10 ja 05.30 syömään... Itse sammuin kuin tukki vaille 23 ja mies oli käynyt katsomassa, kun katseli telkkua, kun pikku-neiti oli nuhaansa ähissyt, niin mä en ollut edes siihen herännyt, vaan nukkunu tosi sikeesti. Sitten noitten syöttöjen välissä mies käski minut esikoisen huoneeseen nukkumaan ja itse jäi vauvan kanssa nukkumaan, niin eipä herännyt pieni tissille usein, kun mun maidon haju ei vaivannut... Kyll ätäytyy sanoa, ett tää yksiskin nukuttu yö teki tosi hyvää mun mielialalle... =)

Cosima: Juu, puhuit kuin mun suulla... Tää ällötys itseä kohtaan alkaa olla aika vakavaa. mä olen tässä aikuisiässä vasta alkanut itseäni hyväksymään, vaikka ihan perusnaamati olenkin. Mulle tää kroppa ja sen muutokset tän raskauden myötä vaan on ottaneet tosi koville. Ehkä siksi, kun en kropallisesti palautunutkaan parissa kuukaudessa niinkuin olin raskaana ollessani suunnitellut... :( Siis kroppa voi paremmin kuin koskaan, mut nää makkarat... Milloinkahan voisin olla itselleni armollinen... Tuntuu, etten ole koskaan... :| Mieheni varmaan rakastaa mua kuitenkin, vaikka en nyt heti missiltä näytäkään... :eek: Ainakin toivon niin. Mutta luulenpa omalla kohdallani, ett siitä johtuu se, etten pysty kosketusta vastaanottamaan... Juu, ja pakko vähän huolehtia itsestään, etten ihan variksenpelättimeltä näyttäisi... :LOL:

Sätsyli: Olipa tosi muuuuuuukavaaaa kuulla susta.....

Tänne ei kuulu kummoisempia... Neiti edelleen nuhainen ja varsinkin öisin... :/ Ihan tukossa, päivisin ei ollenkaan. Olenkin miettinyt, ett onkohan kuivalla huoneilmalla osuutta asiaan. Meillä kuitenkin takka lämpiää lähes joka ilta ja on koneellinen ilmanvaihto, niin ne varmaan vaikuttaa.... Ja enää en ole huolissani tosta meidän neitin mahallaan olemisesta ja pään kannattelusta... :D Neiti on kuin tikanpoikanen, kun tuota päätään kannattelee ihan hirmuisen hienosti lattialla. Ja se muutos tapahtui nyt viikonloppuna, joten OISKU älä ole ollenkaan huolissasi, sillä meilläkään neiti ei vielä pari päivää sitten viihtynyt ollenkaan mahallaan ja tänään oli ja kannatteli jo tosi hienosti ja kierähtipä vahingossa siitä vatsalta selälleenkin... :LOL: Säikähti kyllä hiukan, ett mitäs nyt tapahtuu???? Juu, ja minä pääsin kampaajalle... Ihan uusi tukka ja väri ja raidat... Pituutta en antanut ottaa, mut otsiksen leikkautin, ett hiukan tulee vaihtelua tähän pärstään ja olin ihan tyytyväinen ja esikoinen oli niin ihana, kun tulin kampaajalta... Kehu koko illan miten ihana tukka mulla on... Tulin niin hyvälle tuulelle... :D

Tänään tein itselleni kunto-ohjelman... Eli pikkuhiljaa alan käydä kesän tavoitetta kohti. Sanon sen nyt ääneen täälläkin, ett varmasti sitten pääsen lupaukseeni... -7 kg on tavoitteeni ja päätepiste oli viimeistään kesäkuun alussa, mutta aikaisemminkin tietty käy... ;) Aion alkaa syödä terveellisemmin ja monipuolisemmin, onhan se imetyksenkin kannalta tärkeää. Tavoite olisi nyt tuota imetystä saada jatkettua noin puolivuotiaaksi... Se kyllä tuntuu niin kauhean isolle tavoitteelle, mutta jos aikaisemmin loppuu, niin sitten loppuu... :| En kyllä enää siitä asiasta ota paineita... Kun tuntuu, ett otan joka asiasta tällä hetkellä... Tänään alkaa kunnolla mun ja esikoisen yhteinen juttu, nimittäin tanssii tähtien kanssa... Me ollaan joka vuosi katsottu se yhdessä ja tanssittu samalla, kun ne kilpailijat tanssii ja esikoinen aloitti jo tammikuussa kyselemään, ett koska tansii tähtien kanssa alkaa, kun näki mainoksen... no, tänäänpä se sitten alkaa... :D

Tuitsu: Minä olen kanssa kellottaja-luonne... Joten tiedän miltä tuntuu stressata asiasta. Olen huomannut, ett tässä muutaman päivän sisällä on tuo meidän neiti alkanut valvomaan pidempiä pätkiä. Aamuisin jaksaa valvoa semmoisen 1,5-2 tuntia, iltapäivällä 2-3 tuntia ja illalla vielä sen 2 tuntia...

Riikkuli ja pikkuinen 11 vkoa ja 4 päivää... :heart:
 
Sätseen: Kerron toki! Kannattaa myös käydä salsa passionin sivuilla,löytyy googlesta kun laittaa hakusanaks. Se lupas laittaa tässä parin viikon sisällä ilmoitusta toukokuussa alkavista kursseista. :) Toivottavasti ne löytää ohjaajan,kun siitä se vaan on kiinni kuulemma.
 
Vauvauinnissa oli tosi ihanaa! Ohjaaja varoitteli, että vauvat ovat itkuisia ensimmäisillä kerroilla, mutta pikkumies oli ihan innoissaan pientä hermostusparahdusta lukuunottamatta- nauroi ja hihkui! Tekee varmaan tosi hyvää kehonhallinnalle. Kotikylvyssäkin oli ihan uusi innokas meininki uinnin jälkeen.

Shamandalie:
Impparissa käytiin uimassa. Ehdotteleppas sinä reippaimpana jotain päivää Turun tapaamiselle!!

MM:
Kyllä se säästäminen silti kannattaa. Oli sitten kasassa isompi tai pienempi summa. Itse kannatan rahastoa tilin sijaan, kun on kiva seurailla niitä rahastokursseja.... itse saan kyllä henkilökuntaetuna ilman palkkioita.

Tuitsu ja Rillukka:
Ei siellä uinnissa kukaan toisten mahoja katsele. Kaikki ovat niin innoissaan pikkuistensa kanssa. Minunkin piti laittaa bikinit, kun en kokouimapukuuni mahtunut.... Onneksi sektioarpi peittyi =)
 
Rillukka Mistä täältäpäin te olette? Ymmärtääkseni lähempää Rovaniemeä kuin me kun asustellaan täällä Utsjoella :) Mehän aletaan aina teillä pysähtymään kahvilla kun johonkinpäin mennään :D

Että mä oon niiiiiiiin kateellinen kaikille jotka pääsee vauvauintiin. Tai ylipäänsä mihinkään vauva-aktiviteettiin. Mulla haluttais kanssa ihan hirveesti mutta ei täällä taida olla mahdollisuuksia. Pitäs kyllä ottaa selvää siitä ennenkuin alan murehtimaan liikoja. Tai ehkä tuolla Norjan puolella saattais ollakin, tosin noista norjalaisista tiiä uskaltaako niiden kanssa mennä vauvaa uittamaan...

Meillä vaatteista ois just passelit 62cm jos käyttää kertakäyttövaippaa tai mahdollisimman ohutta kestoa mutta pääasiassa meillä käytetään 68cm vaatteita. Pitäis aktivoitua hommaamaan/tekemään pari sellasta bodyn jatkopalaa niin sais pidennettyä noiden vaatteiden käyttöikää hieman...

Meillä neiti ollut tänään jotenkin itkuinen ja pulautellut useaan otteeseen. Ja hän ei tavallisesti puklaile ollenkaan. Just eilen mietin että kun täällä monella menee vaatteet vaihtoon monta kertaa päivässä niin meillä satunnaisesti joutuu vaihtamaan jos puklaa mutta tänään kyllä monet pikkuiset maitokokkelit tullut... liekö jotain vatsataudin tynkää vai mitä... Ja sitten mietin kun neiti päikkäreiltä heräs että onpas tukkoisen kuuloinen nenä, hyvä kun sai hengitettyä... ja iskä kun kurkkas nenään kun neiti mulla sylissä niin totes vaan että no onko ihme ettei henki kulje kun nenä täynnä tavaraa.. oli tuohon suuaukolle kuivahtanut räkää niin että oli sierain ihan tukossa... Pinseteillä kun nappas niin tuli kauhee kökkö mutta johan alko henki kulkemaan taas... kurjaa tuollainen.

Ei kait muuta tälle päivälle.. tässä lipitän Holstenin holitonta olutta niin on neidille sitten sapuskaa aamuksi :D En tiiä ollenkaan riittäiskö mulla maito ilman tätä kaljaa mutta juon nyt ainakin varmuuden vuoksi, onhan se toki hyvääkin...
 
Nyt alkoi tän mamman herkkulakko 4viikoksi, ainaki.. katotaanpa paljoko paino tippuu :) Huomen alkaa mulla ja Mirolla kuntosalilla äiti-vauva jumppa (joka ma vissiin 8kertaa) ja sit ajattelin ostaa kk kotin toiselle salille ja 3kerta viikos siellä käydä :) Solariumissakin kävin tänäää B) Jos sais omaatuntoa ja oloa vähä kohennettua ku ulkonäkö/muoto paranee :LOL: :LOL:
Tästä siis kamppanja kesäkuntoon mammat!! B)

Vauvauintiin haluttais kans mennä, täytyyki alkaa kattelee mistä löytyis..
ja muskariin kans :)

Mahallaan olosta: Miro viihtyy mahallaan paremmin kun selällään:) mut siinä ei vaan taho pysyä ku ain kääntyy selälleen, tänää meinas kääntyä mahalleen, ei ollu paljosta kii enää :)

Mä sain nukkuu viime yönä taas piiiitkästä aikaa kunnon pätkän 5h45min :) superihanaa!!! ja elämä hymyilee taas!!

Missä täällä muuten odotusajan vakkaritki on?? olis kiva kuulla vauva-arkeakin.. menninkäinen jne.. tänne vain, aina löytyy pieni hetki rustaileen kuulumisia :)niinku ite aina kirjoittelis.. :whistle: :whistle:

rillukka: Miro on tissillä just vain ehkä 5min max 10min kerrallaan ja toisen vain syö.. kaikki aina ihmettelee et joko se muka söi.. mut MAAILMAN NOPEIN KANSA!!!! :LOL: :LOL:

joo ny nukkuu, riittävä unikihan laihduttaa ;)
 
Huomenta!!!!!!!!!!!!!

Täällä herättiin kaikki miehen herätyskelloon klo 5. Kun poju sai vihdoin äidin ylös sängystä klo 6 niin hän alkoikin itse nukkumaan uudelleen ja eipä sitä äitiä enää nukuttanutkaan.

Me voisimme tulla Turkulaisten tapaamiseen näin alustavasti. ja meille sopii kaikki muut päivät paitsi pe, kun silloin olemme vauvajumpassa. meille sopeisi paremmin länsikeskus kun keskustaan ei ole niin kiva omalla autolla tulla, mutta tarvittaessa pääsemme sinnekkin. Yritän vaan saada päivärytmin pojulla niin että pääsisimme. Nyt on ollut tapana nukkua ulkona päikkärit 12-16 ja on erittäin äreä jos päikkärit jäävät väliin :D

 
Huomenta

Tänne iski flunssa :( . Neidillä ei onneksi ole vielä ainakaan mitään ja toivottavasti ei tulekaan, torstaina pitäisi saada rokotukset :whistle: Itse olen ihan nuhainen ja kurkku on hieman kipeä :(

Joku kyseli kuukautisista.. täällä mennään siis täysimetyksellä ja viime viikolla alkoi jo kolmannet :kieh: Yhtään en kyllä niitä ole kaipaillut.

Vauvauinti kiinnosti meitäkin, mutta jouduimme jättämään sen väliin :( Täällä uinti on lauantaisin klo.8 :eek: ja me ollaan lähes joka toinen viikonloppu poissa maisemista, joten olisimme turhaan joutuneet maksamaan ja olisimme jääneet sitten muista jälkeen.. Pitää käyttää neitiä sitten muuten uimassa kunhan vähän kasvaa :)
Muskaristakin kyselin, mutta sekin sitten järjestetään ihan toisella puolella kaupunkia
:kieh: meillä menisi enemmän aikaa matkoihin, kun itse muskariin :ashamed: Ollaan sitten käyty tytön kanssa perhekerhossa :)

Kiva, että Sätsen palasi taas kuvioihin mukaan :hug: Vielä kun löydetään loputkin äidit, jotka kirjoittelivat odottajien puolella :whistle:

Liinuli: minäkin olen koettanut aloittaa tuota herkkulakkoa jo kuukauden ajan, mutta aina se on kestänyt vain maanantain :ashamed: Nyt päätin ottaa tiukan otteen ja olla syömättä herkkuja, vaikka kuinka niitä olisi ystävien luona tai kerhossa tarjolla :whistle: Katsotaan kuinka käy :D

Toivottavasti joulumamin neidillä ei ole mahatautia tai muuta sairautta
:hug:

mahallaan meillä viihdytään nykyään jopa paremmin kuin selällään :)

Juoko muiden vauvat vettä? Meillä neiti ei muuten välitä vedestä kuin silloin kun on nälkä. muuten syljitään pullo pois :eek:

Nyt tyttö heräilee ekoilta päikkäreiltä, joten vaippaa vaihtamaan ja sitten leikkimään =)
 
Sofianna: Tervetuloa mukaan!!!! :wave: Tuota itse olen myös soiitaisimetyksellä, tosin vauva saa pääasiassa rintamaitoa, mutta kovasti on se korvike ummettanut täällä ihan pienestä asti. Ja kuitenkin meillä menee korviketta korkeintaan sellainen 3,5 dl päivässä... Mä sain lääkäriltä reseptin levolac-ummetuslääkkeeseen, jota olen antanut 3 ml joka päivä. Ei hirveesti apua, mut sit olen antanut luumusosetta joka toinen päivä lusikallisen tai kaksi, niin pehmentää mahaa... Meillä meinaa se kakka on aina ollut tooooosi piukassa....Kuumemittarilla voi tietty ärsyttää peppureikää pikkaisen, mutta sitä ei saisi ottaa tavaksi. Meillä vaan kun ei kakka oikein muulla keinoin tule... :eek:

Mä en ole ajatellut mennä tän kakkosen kanssa vauvauintiin. Esikoisen kanssa oltiin, Raisiossa ulpukassa, mutta se oli aina sunnuntaiaamuisin kahdeksan maissa, niin ei oikein rytmeihin sopinut,,, Oltiin väsyneitä aina koko porukka. Kyllä meidän neiti siitä nautti, mutta aamuherätykset oli kyllä yhtä tuskaa... :D Lopetettiin se muistaakseni jo 5 kerran jälkeen...

Mahallaan toi neiti on nyt viikonlopun aikana alkanut viihtymään ja päätään kannattelee hienosti, varsinkin kun näkee lempparinsa barbababa-pehmon. Se on hänen ykkössuosikki. Mulla on neidin huoneessa semmoisia barbababa-sisustustarroja ja hoitopöydän yläpuolella sellainen noin 50 cm korkea vaaleanpunainen barbababa, ja se on ihan ehdoton suosikki. Sille toi neiti juttelee ja kiljahtelee ihan innoissaan... :D :D

Nuha vaivaa edelleen ja varsinkin öisin neiti on ihan tukossa... Mä luulen, ett jos ei nyt keskiviikkoon mennessä rauhoitu, niin mennään lääkäriin. Noin 2 viikkoa olen kuullut, ett pikkuisen nuha voi kestää ja meillä se on kohta sen 2 viikkoa ollut, ett kyl varmaan lekuriin mentävä. yö oli taas hirmu katkonainen, ett jopa yhden yön sitä luksusta kesti... |O Kait tää tästä...

Liinuli: Mulla alkoi kanssa toi herkkulakko sekä kuntokuuri. Laadin jopa eilen innoissani itselleni kunto-ohjelman... Meinaa herkkujen ansiosta lihoin viikonloppuna kilon... :ashamed: Luulenpa, ett tolla ykkösoluen kittaamisella alkaa olemaan osuutta asiassa, ett pitäis varmaan pikkasen vähentää. Mutta sillä se maito on noussut kyllä hyvin. Mammateestä en ole samaa vaikutusta huomannut...

Tällaista tänne tänään...

Riikkuli ja pikkuinen 11 viikkoa ja5 päivää...
 
Elikkäs ei kai tässä auta kun lähtee vaan rohkeesti kokeilemaan niillä rullaportailla matkaamista... :ashamed: Pitänee muistaa sit kertoa miten onnistui!

Meillä ei olla nyt muutamaan päivään nukuttu kunnon päikkäreitä, vaikka aikasemmin ne oli selllasta 2-4 tuntia vaunuissa pihalla. Täytyy seuraavaks lähtee varmaan pitemmälle kävelylle et sais poju ees vähän pitemmät unet. Eihän siinä muuta mut iltaisin on sit älyttömän kärttynen jos ei päivällä kunnolla nuku.

Karkkilakkoa olen suunitellut, useasti, mutta jotenkaan sitä ei onnistu toteuttamaan, huono itsekuri ilmeisesti. Mut minkäs sille voi, että maailma on herkkuja pullollaan... :kieh: Mut vakava tosiasia se on että olisaikla ryhdistäytyä, ettei sit vuoden päästä tarvii valitella "raskauskiloja".

Mahallaan meillä ei oikein viihdytä, hermot menee heti. Mut kai se siitä pikkuhiljaa!

Telkkarin kattomisesta: meillä poju tykkää kattoa telkkaria, varsinkin voicea ja mtv:tä. Eikai se siitä mitään vielä nää, korkeintaan värejä? Taitaa siis tykätä musiikista, äitin poika! :heart:

Vettä en oo antanu, mites, auttaako se johonkin "vaivaan" tai siis millon sitä pitäis antaa? Vähän tyhmä kun olen... :ashamed: Ei vaan oo aikasemmin tullu missään vastaan moinen asia!
 
Tervetuloa Sofianna. Mukavaa kun väkeä tulee lisää :D ..
Meillä RotaTeq:sta tuli ripulia ja huutoa, joka kesti sen viikon :( . Tänään sai toisen rotateq-annoksen. Saa nähdä kuinka käy nyt toisella kerralla. No ainakin tietää, että mistä johtuu jos huutokonsertit alkaa.. Muita rokotteita poika ei ole saanutkaan.

Poika ei sitten kakannut koko viikonloppuna ja tuloksena oli, että viimeyönä kakittiinkin kello 2:00 ja kello 6:00 kauhean ähinän kanssa :kieh: .. Lopulta sain nukkumaan, kun nostin viereen ja pojalla päällä vain vaippa. Yöpaitaa kun aloin pukemaan, niin pinna paloi.

Joulumami: Me asutaan Sallassa. Rovaniemelle matkaa on 150km. Teiltä taitaa taittua pikkasen pidemmästi :D .


Veeruska: Poika juo kyllä vettä, mutta minä unohdan aina antaa sitä. Hikkaan joskus annan ja harvemmin se siihen auttaa. Tuolla lapsella hikka kun on toosi piukassa lähtemään pois.

Mulla on iskenyt tämä joka vuotinen kamala himo mämmiin. Rasian voisi pätkässä päivässä, mutta itsehillintä onneksi toimii vielä :whistle: ..

Tähän "uuteen"kehoon ei millään totu. Ennen olin itsekin ihan hyvä kroppainen ja ajattelin, että ei se raskaus nyt niin muuta vartaloa. No miten kävi. Raskausarvet alkaa navan alapuolelta ja viimiset loppuu vähän ennen polvia :headwall:. Mahahyytelö löytyy joo.. ja Rintoja nyt ei voi rinnoiksi kutsua. Ihan sinisenä suonista ja roikkuu kun milläkin lypsylehmällä.. Onneksi saa alkaa kohtapuolin jumppaamaan kunnolla, josko se asiaa auttaisi. Ihanaa että jotkut osaa ottaa rennosti nämä muutokset kehossa, mutta itselleni se on aina ollut niin vaikea paikka. Se tästä vielä puuttuu, että hiuksetkin putoo päästä :headwall: ..

No jospa minä tästä lähden märehtimästä ja alan silittämään noita harsoja :headwall:

Rillukka ja ukkeli 12viikkoa
 
Hei pitkästä aikaa!

Hiihtoloma takana ja vajaan parin viikon palstatauko eli tuntuu, että ikuisuus kun on tänne kirjoittanut ja juttuja lukenut. Äsken luin suurimman osan maaliskuun viesteistä.

Loma koko perheen kesken oli muuten kiva, paitsi mies oli 3 päivää sairaana ja ihan petipotilas. Lomailtiin Lapissa ja lasten kanssa ulkoilu oli sitten suuren osan ajasta vain mun vastuulla. Onneksi sitten pari viimeistä päivää mieskin pääsi pihalle asti kauniista kevättalven päivistä nauttimaan.

Mirsu: Meillä kanssa aika isokokoinen vauva. Poika oli 3kk neuvolassa 7300g, 62 cm. Rintamaidolla ollaan saavutettu tuo koko, poika ei ole vielä muuta saanut. Eikä vielä hetkeen tarvitsekaan, sillä öisin nukkuu todella hyvin, yleensä 7 h pätkän ja sen jälkeen vielä 3-4 h. Päiväunet meillä onkin sitten mitä sattuu, 10 min - 4h :LOL: , mutta mulle on jaksamisen kannalta tärkeintä, että yöt menee nykyään noin ihanasti ja hereillä oleessankin poika on melkein aina tyytyväinen. Ei auta valittaa. Hyvä, kun tuli nyt vanhemmalla iällä tämä meidän lapsista helppohoitoisin, siis ainakin toistaiseksi.. Niin, ja mirsu vielä piti sanomani, että vaikka meillä on vauvat kasvaneet hyvin, niin myöhemmin kasvu on kyllä tasaantunut ja sekä meidän esikko että keskimmäinen ovat nykyään keskimääräistä pienikokoisempia. Meillä on ehkä hyvä ja rasvainen maito, vai imetätkö?

Hapikko kertoi vauvauinnista. Meidän kaverilla ei taitaisi tulla siitä lajista mitään. Miten mä saisin pojan tottumaan kylvetykseen??? Se huutaa aina ihan kauheasti, en tajua mitä se oikein pelkää, veden ääntä vai kimaltelua vai mitä... Eilen kylvetin ja ihan järkyttävä karjunta, jäi pesut aika huonolle tolalle. Onko ketään muuta, jonka vauva ei tykkää kylvetyksestä? Pitäisiköhän mun kokeilla suihkua vaikka niin, että olen vauva sylissä suihkussa..

Täällä on satanut koko päivän vettä kuin saavista kaataen. Ei viitsitty lähteä uloskaan. Samanlaista surkeaa säätä on luvassa monta päivää. Onneksi tuo poika on nyt nukkunut ihan ok noissa sisällä olevissa vaunuissaan, luulee ehkä olevansa ulkona.

Polka ja poika 3 kk 10 pv
 
Sofianna sut on lisätty etusivulle, tervetuloa!

Täällä onki alkanut oikein kuntokuuri kaikilla. Onneks en taida olla ainoa kenelle maistuu karkit paremmin ku hyvin. Mä olen kyl ollu aina sellanen, mulle ei onneks maistu pulla, viineri tai muu kauheesti. Oli hyvä uutinen et joku oli todennu tän olevan perinnöllistä, niin voi syyttää geenejä, eikä omaa huonoa itsekuria. :LOL: En tiedä yhtään paljo mulle on jääny raskaudesta kiloja, koska en oo ollu kertaakaan vaa'alla pojan syntymän jälkeen. Ei ketään kiinnosta mun paino. Vanhat farkut menee jalkaan, eli tuskin ihan hirveesti on jäänyt. Enemmän se on toi kadonnut kiinteys kun harmittaa, mut kunhan tästä rupeen vähän jumppaileen, ni eiköhän sekin tuu takas.

Juttelusta oli puhetta. Meiän poika on ihan hirvee hölöttäjä! Se puhuu yksikseen jumppamaton lelutkin ympäri. :heart: Nyt on äänenvoimakkuuskin alkanut kasvaa kun pääsee jutteleen ihmisten kans. On se niin sulonen ku se oikein innostuu ja suu leviää hymyyn, siitä sitte lähtee hirvee jokeltelu. Se on alkanu myös "laulaa", erityisesti Nightwishiä ja Scorpionsia kuunneltaessa.

Te jotka olette antaneet velliä, onko se vähentänyt pulauttelua? Toi poika kun vetelee maitoa pullosta niin tulee aina yli. Oon aatellu et se ei oikein osaa kontrolloida sitä syömisen määrää, vaikka olis vedelly 200 ml niin alkaa sydäntäsärkevä huuto kun pullo tyhjenee, mutta kun huomion kiinnittää muuhun niin huuto unohtuu. Illalla taas ei pulauttele, kun nukahtaa, mutta silti alkanut syödä öisin 3 tunnin välein, välillä meni jo 7 tuntiakin. Aattelin siis että jos se velli vähentäis pulauttelua/pidentäis taas unta.
 
Hei taas!

Yli viikon tauko palstalta sai vieroitusoireita aikaan! :D

Nyt yritän muistella mitä ootte porinoineet..

Juttelusta: Meidän neiti on todella kova raataamaan. ja nyt oppinut että sitä ääntä todella lähtee niin on alkanut myös kiljumaan. :)

Polka: Onpa kyllä harvainaista että vauva ei tykkää kylpeä.. voi ja meillä neiti vois asua ammeessa ja suihkussa!

Juu ja kropasta on lähteny juttua jo useammalta.. Sama vika täällä että löllöt mahanahkat oksettaa itteä ja ällöttää!!! Ennen raskautta olin kokoa 32-34 ja nyt on vielä 8 kiloa raskautta jäljellä. Mua ei siis haittaa jos noita kiloja vaikka jäiski kun tiedän että olin alipainoinen mutta tuota löysää nahkaa!!! argh!!!! ja tästä vipasta raskaudesta mulle tulikin eniten kiloja kuin muista.. 17kg.. :ashamed: ja tästä raskaudesta on tullut jälkimaininkina tuo armoton suklaan himo!!! olenkin siitä jo maininnut täällä aikaisemmin. Hassua että kun luki nyt noita teidän juttuja niin moni oli nyt tehnyt päätöksen luopua makeasta.. samoin minä! Sanoin jo miehelle että nyt et tuo mulle enää yhtään suklaalevyä vaikka kuinka rukoilisin! :D Mies on sanonut mulle nyt kun olen surkutellut noita kiloja ja löysiä nahkoja niin että onpahan enempi mitä rakastaa.. :heart: sitä ei näytä haittaavan vaikka paikat roikkuu! :D maan vetovoima on tehnyt tehtävänsä mun tisseille ja mahalle.

Se vaan et en oo koskaan ollut mitään jumppaihmisiä.. miten ihmeessä vois edes yrittää kiinteyttää jos ei tykkää jumpata?

Enpä muista enempää.. ja kuulostaa siltä että pitäs vissiin tissibaaari avata jälleen..
 
liplap: Meillä esikoinen alkoi kuukauden iässä nukkua yönsä kokonaan, et kaippa vauvan voi huoletta antaa nukkua yön kokonaan jos nukkuu ja jaksaa kasvaa. :D

Tuitsua oli muistettu naistenpäivänä, kivaa. :) Minäkin sain ulkoa tuliaisiks kukkasen ja suklaalevyn, oli isäntä lasten kanssa käynyt ostoksilla... :) :heart:

Enter: Jos olen vaan vaunujen kanssa liikkeellä, menen rullaportaat mut jos on esikoinenkin mukana etin hissin. En ole yksin vielä uskaltautunut molempien kans portaisiin, kun esikoinen kuitenkin aina roikkuu kädessä... :D

Oisku: Meillä viihtyy paremmin mahallaan kuin selällään. Masulla ollessa kun näkee paremmin :)

rillukka: Meilläkin on alettu kakkia kerran päivässä tai joka toinen päivä. Ja jos ei oo valmiusasemissa kun toimitus on tehty ja heti vaihtamassa niin sit tulee läpi... :D Ja aika mikä kerralla syödään, on täällä pidentynyt. 10-15 min menee syömisessä nykyään... :)

hapikko: Kiva että poitsu tykkäsi. :D Tuolla aikasemmin oli jo jotain päivää, olikos se nyt sitten 26. tai 27.3? Ja länkkärissä? Ainakin pepin sinne helpompi tulla. :) Mulla ei väliä ole, mutta jos länkkärissä niin meiltä tulee sinne suoraan bussi aina 5min yli tasatunnin, oltais siellä n. 20 yli, et tullaan sit vähän myöhässä kun en viiti mistään kiertää. ;) Jos en sitten innostu kävelemään, kelistä riippuen. :)

Veeruska: Täälläkään ei vauvalle vesi kelpaa kuin jos on nälkä. Joten jos hikka yllättää eikä maito kelpaa, puristelen pullosta vettä suuhun niin sitä sitten yökkii ja koittaa sylkeä ulos sitä. ;)

Sofianna: Meillä neiti juttelee paljon ja eri äänillä. :) Äitiinsä tulossa kuten esikoinenkin, ei hetkeekään hiljaa. :D
Tervetuloa Sofianna. :wave:

Vettä mä olen antanut hikkaan... Auttaa kun saa kunnolla nielemään jotain. :)

Oltiin tänään 3kk neuvolassa, ja neiti sai rokotteen. Vielä ei ainakaan havaittavissa sivuvaikutuksia... ;) Kivasti oli kasvanut, oli nyt 62,3cm ja 7080g. :) Terkkari nauroi, et huomaa et on isosisko talossa kun katse pysyy vauhdikkaammassakin lelun siirtelyssä. :LOL:

Tulin nyt teitä kurkkimaan pikaseen, nyt kun on lastenohjelmat loppu mennään esikoisen kanssa pakkailemaan ja keittelemään kahvia, huomenna aamulla lähdetään laivalle jos vaan ajoissa ehditään liikkeelle. :LOL:

Niin, ja kävin laitattamassa itelleni geelikynnet, ja on nyt hienot... :D

Nyt pakkailemaan. :wave:

Shamandalie ja Noora huomenna tasan 3kk :heart:
 
Kauhee kun teijjän muksut on isoja, mulla on tommonen pikkunen tirpake, mut tärkeintä kai että kasvaa omalla käyrällään?

Oltiin ekaa kertaa bussissa tänään ja oli ihan hillittömän jännää, ootin kokoajan huutoa mut ei tullut juuri ollenkaan koko neljän tunnin shopping-reissulla, ainoostaa kilju kun tuli nälkä ja mentiin kahvilaan tissitteleen.
Oli hyvä pössis kun oli uskaltautunut ihmisten ilmoille!
ja mulla oli meikkiäkin!

pikku tyttö vielä:

 
Voihan venäjä. Painoin jotain nappia ja sivut meni takas pääsivulle ja teksti tuon taivaan tuuliin :headwall: ..

Tuitsu on taas laittanut ihanan kuvan.. Meillä tuo hymyjen nappaminen on hiukka vaikeaa..

Piti kysyä että miten tiedän vauvat nukkuu illalla. Tämä pikkuherra ei millään ottaisi tirsoja ja tuloksena on sitten väsy ennen nälkää tai ei ala millään syömään. Nyt sain nukkumaan vaunuihin. Nukkuis edes puol tuntia niin olisi uus mies taas..
Pojalla alkaa olla aika tasan 2h kun jaksaa valvoa.. Alta kuukauden ikäsenä saattoi valvoa 4 tuntiakin :eek: .

shama voisko tuo harvemmin kakkaaminen johtua vellistä? Ennen kun kakkas kerran päivässä ja nyt alkaa olla jo kolmen päivän väkein.

Neuvolassa käytiin siis, mutta terkkari ei katsonut tarpeen punnita ja mitata. Uskon kyllä että 6000g on rikki ja 60cm. Bodyt alkaa kohta kaikki vanhat olla pieniä. Voi kun pääsis shoppailemaan.

Täytyy munkin kyllä laittaa yks hymykuva kun sellaisen tänään nappasin..

Valkoinen prinssini:

 
polka: juu, mä imetän, ehkä maito sit tosiaan on rasvasta :D mä vaan aloin jo huolestuun, että minkä kokonen tästä pojasta oikein tulee.. mutta ei kai rintamaidolla voi muodottomaks lihoo. tai sit äiti syö niin paljon kermamunkkeja, että ne tulee maidosta läpi :D

käytiin äsken taas koko perheellä ideaparkissa shoppailemassa. meidän poika on kyllä niin äijä. tunnin verran jaksaa olla ja sit menee hermo shoppailuun. :) noh, onneks äiti on nopee nainen.

ai niin, meitäkin pyydettiin neuvolan perhevalmennukseen. mennään siis huomenna koko perheen voimin kertoon minkälaista on vauvaperheen arki :)

herkkulakkoon täytys munkin ryhtyä. mutta kaikki makee ja rasvanen vaan on niin hyvää. mä oon aatellu, että se johtuu imettämisestä kun tekee niin paljon hyvää mieli. tuskinpa vaan :D
 
alapääjuttu varoitus:
Eilen pyyhkäistessä paperiin jäi i-h-a-n kuin pieni nuokkupäinen alkio. Oli kiinni sellaisessa keltaisessa kalvossa. Pituutta oli ehkäpä noin 1,5 cm. Hieman järkytyin.
Verta ei ole tullut vieläkään. Seksiä ollaan harrastettu kerran, 23.12.2007 kondomin kanssa ja taisi olla vielä coitus interruptus joten melko vikkelä pikkukaveri ollut.
Noh, pitää vielä tehdä raskaustesti ja kaipa se pitäisi käydä ultrassa, että kaikki on tullut ulos.
Huh, olispas ollut kun oltaisiin saatu kaksi vauvaa vuoden sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Kauhee kun teijjän muksut on isoja, mulla on tommonen pikkunen tirpake, mut tärkeintä kai että kasvaa omalla käyrällään?
Meillä oli kyllä lähtökohtakin korkeella, joten siihen nähden pitääkin olla jo kokoa. ;) Ja tosiaan, tärkeintä et kasvaa tasaisesti. :)

rillukka: No mietin kans, meinaan meillä alko pian vellien aloittamisen jälkeen kakkaaminen harventua. Ja tavara kiinteytyä. Nyt se tulee ulos samanlaisena kuin menee sisäänkin. :D Tai ehkä sisään menevä on jopa hieman löysempää kuin ulostuleva. :D Mutta meillä ei tytöllä tee onneks kiusaa se et kakkaa harvemmin. Tänään on ollut kivalla tuulella ja kakannut kolme kertaa, ettei kerralla kaikkea vaippaan lykännyt kun muuten se ois ollu kauhee siivoominen... :D Ja ihanan kuvan olet laittanut, ja Tuitsu myös. :heart:

MM-: Hui, :eek: Mulla ois varmaan tullut :'( tollasen löydöksen jälkeen, vaikkei ois yritystäkään... :whistle:

Muutenkin on taas tänään ollut :'( päivä, tai sellanen olo. En sitten osannu oikeen neuvolas puhua kun siel oli opiskelija, joten se sit jäi vaan siihen et sanoin et oon huonoo omatuntoa potenu velleistä ja th siihen et toiset vaan sen tarvii, ettei siinä mitn... :| Ja nyt tuntuu ettei maitoa oikein tulis, et nahkapussit saa liiveihin laittaa. |O Todellisuudessa maitoa kyl ihan suihkuaa niin et neiti irrottelee välillä kun ei ehdi niellä, mut kai se siltä sit tuntuu kun tavallaan pelkää koko ajan et koska se imetys sit loppuu kokonaan... :'(

Mä taidan nyt lähtee nukkumaan niin pääsee sit aamulla ylös et saa tän kiljusen herrasväen ajoissa liikkeelle...

:wave:
 

Yhteistyössä