Jouluvauvat maaliskuussa

Asumisesta: Täällä asutaan lapsiystävällisessä yhdessä talossa olevassa 98neliön omakotitalossa. Haaveena laajentaa tätä sitten joskus kymmenen vuoden päästä... Tällähetkellä tommonen himoremppa menossa, jota toteutellaan pikkuhiljaa hissukseen, kun ei liiaksi asti rahaa ole, millä rempata, mutta kunhan nyt edes jotain pientä... Marraskuussa alotettiin keittiöremppa, joka on levinny pojan huoneeseen, eteiseen ja siittä olkkariin ja vielä ois tarkotus pistää tota meiän makkariakin uusiks, seinää siirtämällä...

Mä muuten lähen reilun kahen kuukauden päästä töihin! Viime kesältä pomo soitteli ja kyseli, että oonko ihan tosissani vielä, että voisin olla tulevan kesän töissä. Tuumasin, että toki toki! Mies jää sitte vanhempainvapailemaan syksyyn saakka, jolloin ite palaan takas kotiin. Oon tästä ajatuksesta ihan innoissani... (ja mun alalla onkin välillä hyvä pyörähtää työelämässä, jotta taidot säilyy).
Kuitenkin kun ylihuomenna ois tievossa jälkitarkastus. Tätä varten huomenna käytävä labrassa ja aattelin siinä pissanäytteen yhteydessä pyytää, josko ottaisivat samalla sen gravitestinkin... on ihan hullu hinku raskautua ihan heti uusiks... sitä vaan miettii viime kesää jolloin oli raskauden kolmannes just alkanu ja se oli sitä parasta aikaa koko raskaudessa...

Meillä poika hoksannu tässä ihan jokunen päivä sitten, että omat nyrkit voi laittaa suuhun ja niitä sitten ihmetellyt ja mutustellut suuret osat valveillaoloajasta. On tuo vain herttanen lapsi... etenkin kun nyt jopa nukkuukin yöt, ainakin useamman tunnin putkeen...

Ensviikonloppuna ois ristiäiset. Hirmu stressi ollut niistäkin, vaikka ite oikeastaan aika vähällä leipomisella päässyt, kun delegoinut aika hyvän osan hommista etelä-suomen sukulaisille... Siellä päässä kun nuo juhlatkin vietetään.
 
Teidän ymmärrykseen voi aina luottaa :hug: .
Rillukka: Ja tuo sinun kirjoituksesi takaisinvirtausta myöten oli kuin suoraan minun ajatuksista. En esimerkiksi ymmärrä sitä, miksi pidetään huonona asiana sitä, että nostan tutin lapsen ollessa nukahtamaisillaan, kun havahtuu siihen, että se putoaa. Jos vaihtoehto on se, että tyttö itkee ja tutti olisi kuitenkin laitettava suuhun :| . Enkö vaan tee sen kaikille helpommaksi, että laitan sen takaisin hänen suuhunsa, kun itse olen sen alunperinkin hänen suuhunsa laittanut :/ .
Ja jos lapsi kyllästyy lattialla olemiseen ja alkaa äännellä siihen malliin, että nostamalla hänet syliin hän ei hermostu, niin mitä hemmetin kasvatusta se on, että hermostutetaan lapsi tahallaan eikä nosteta häntä siitä ennenkuin hän itkee paniikki-itkua :headwall: .

No, otan sen riskin, että herään 30 krt yössä seuraavat 5 vuotta ja lapsi vaan roikkuu minussa kiinni...

Miten te olette lääkinneet vauvojenne nuhaa?
Neiti on aika tukkoinen ja pelkään sen ennenpitkää leviävän korviin |O .

Onko muiden lapset muuten alkaneet jokeltaa niin paljon, etteivät oikein malta edes nukkua :whistle: ... Nimimerkillä viime yö kuunneltiin tytön todella hellyyttävän kuuloisia, ihania juttuja - ajankohta vaan ei ollut vanhemmille se kaikkein mieluisin :ashamed: ...
 
Heips!

Schätzchen: Kiitos kommentista söpöliiniämme kohtaan :) Laitoitteko itse ilmoituksen Aamulehden Ihmiset -osioon?

Nuhasta ollut puhetta. Meillä tyttöä vaivasi jokunen viikko sitten nuha mutta minä on häntä lääkinnyt mitenkään vaan laitoin hänen patjansa alle yhden ison (50x60cm) tyynyn niin että lapsella on pää ylempänä kuin muu kroppa. Eli kun hän nukkui pystyasennossa, ei räkä valunut kurkkuun/korviin. Muutenkin pelkäsin että raukkahan tukehtuu siihen räkään jos nukkuu vaakatasossa. Tämä "lääkitys" auttoi, nuhaa ei kestänyt kuin alle viikon! Ainoa ongelma tuossa "pystyasennossa" nukkumisessa oli se että muutamana yönä tyttö oli valunut ihan mykkyrään sänkynsä jalkopäähän :ashamed: Saman vaikutuksen muuten saa kuin laittaa paksut kirjat sängyn jalkojen alle! Meillä vaan on tytön sängyn jaloissa sellaiset "jouset" että sänkyä voi heilutella kuten vaunuja.

Shamandalie: olipa kiva huomata että teilläkin on ikäisekseen iso tyttö :) Meillä kun tuo mötikkä painoi 2kk neuvolassa 6760g ja oli 61cm pitkä :whistle: No, mutta minkäs teet kun pelkällä rintamaidolla kasvaa! On ollut ruoka-aikana kotona :D

Jeps, tämä äiti lähtee hakeen autoon tullipäätöstä ja kilpiä; Mies toi Saksasta auton ja vihdoin meillä on aikaa mennä istuskeleen tulliin, siellä kun aina menee useampi tunti asiaa hoidettaessa!

Nora ja Jenny 11vk
 
Nora79: jep, samaisessa lehdessä seuraavalla sivulla oikeassa alareunassa se leveästi hymyilevä pikkuneiti oli meidän tytöntylleröinen :heart: .
Meillä on sängynpääty kohotettuna (kirjoilla) takaisinvirtauksen takia koko ajan, joten neiti on tässä nuha-asiassa sille "immuuni". Äsken muuten kun itki toppahaalarin pukemista, pulautti kamalan lammikon mun päälle :( . Eikö toi pulauttelukin voisi jo hellittää... :eek:
 
Huomenta.. Täällä yöppäri vielä päällä äidillä ja pojalla. Poika siis meni nukkumaan 20:30 ja nukkuu vielä :whistle: .. Toki herännyt on syömään kolmesti.. No jos ei tuo päivällä nuku niin ilmeisesti yöllä nukuttaa :D .. Ei nyt muuta. Tulen paremmalla ajalla.
 
Hitto.

Joko teidän vaavit kääntyilee?
Yrittääkö ne kokoyön unissaan kääntyä?
Tyttö o tosi levoton kun yrittää punkea kokoajan, toistaiseksi ei oo päässy kun kyljelle sängyssä ja kun on levoton niin tissiäkin tekee kokoajan mieli...
Ja jos toinen ei oo tissiä vailla herään säpsähtäen kattoon että ei oo naamallaan.

ja kokoillan halus syödä TUNNIN välein, pelkäsin jo että tulee mahavaivaa ja sitä mitä te muutkin että "oppii liian hyvälle" ja rupee syömään yölläkin tunnin välein, mut toistaiseksi ei. Oskohan joku tiheän imun kausi?

ja Porsche, en tee ohareita. ei muuten kehtaa naamaansa näyttää enää. laitan sulle y-viestinä mun numeron, kun tullaan bussilla ja ei mahu vaunuja kun täällä noita mammoja riittää. onneksi tulee busseja kymmenen minuutin välein niin en ainakaan kauheesti myöhästy niin voit soittaa?

Asumisesta, me asutaan kerrostalossa omistus kolmiossa. me ollaan ihan liian laiskoja ja peukalo-keskellä-kämmentä mihinkään omakotitaloihin. :D

Sässeen: Mä laitoin suolatippoja vähän väliä niin hyvin lähti räkä irtoomaan, meillähän oli silmätulehduskin ja ei onneksi levinnyt korviin.

oliks mulla muuta?

Mustakin on IHANAA olla kotona, töissä kun sai olla 12 vuotta tätä ennen!
 
Ei kait nyt voi olla mahdollista että lasta voi helliä liikaa.. Sätsis! :D
Kai tänä päivänä se on just toisinpäin mikä lasta voi vahingoittaa, hellyydenpuute.
Kyllä mä olen aina tyttöjä sylittänyt ja suukottanut, vielä tänäpäivänäkin, eikä ole
pilalle lellittyjä kumpkaan.
Ainoa homma missä olen ollut määrätietoinen on ollu omaan sänkyyn nukuttaminen, siinä ne
vauvat (about puolivuotiaat?) alkaa muuten pompottaa. Ja saa rampata silittämässä muuten koko ajan..
Ja anteeksi jos taas kuulostaa siltä että TÄÄLLÄ TIEDETÄÄN.. |O
Ihan samalla linjala kun Lumienkeli.

Nuha on jäänyt vielä toistaiseksi sairastamatta vaikka itellä oli kauhee flunssa, tuo ei tullut kipeeksi. Olen antanut Rela tippoja joka aamu, ja sitten jos nuha tulee niin nenäfriida ja keittosuolatipat, sängynpääty ylös, höyryhengitys, ilmankostutin (halvempi keino pyykkienkuivaaminen pinnasängynvieressä) ja syötöt pystyasennossa. Maidonkin voi lämmittää vähän lämpimämmäksi jos antaa tuttipullosta.

Tuitsu, laita vaan. Mäkin voin pistää sulle. Me tullaan junalla, ainoo mitä pelkään on että mä jään laiturille seisoo jos kukaan ei auta meitä sisälle nostamalla rattaita toisesta päästä ..

..Ja meijjän tyttö kääntyy jo. Selältä mahalleen, on aika innoissaan uudesta taidostaan, siis tyttö, ettei malta olla missään enää selällään. Omassa sängyssä kiedon peiton sen ympärille ettei käänny.


 
Sätseen: Ei todellakaan oo väärin että vastaat lapsesi tarpeisiin nopeasti! :) On mullekkin monesti sanottu että "te hemmottelette sen pilalle", kun oon kertonu että iltasin, kun toi on kärttynen, eikä rauhoitu muuta kun sitteriin, kun sitä keinuttaa ja siihen sitten nukahtaa ja siitä sänkyyn. Kun mun pitäis kuulemma vaan huudattaa mukulaa lattialla tai väkisin pitää sylissä ja istua,liikkua ei saa, kun se totuttaa liikkeeseen liikaa,niinkuin sitterissäkin pito. Että me ei myöskään saada tehdä omia juttujamme, kun vaan keinutetaan tyttöä. Mun mielestä on kuitenkin tärkeämpää että lapsi on tyytyväinen ja siten meillä hermot paremmassa kunnossa. Eikä se suuri vaiva ole sitä sitteriä keinuttaa samalla kun kattelee telkkua... :) Se on ihan sama mitä te teette ja kuinka nopeesti lapsenne tarpeisin vastaatte,kunhan kaikki olette tyytyväisiä,ei muilla oo mitään oikeutta tulla arvosteleen teidän tapojanne hoitaa lastanne.

Enkä usko että se teitä vastaan kääntyy,sitten kun lapsi on isompi niin sille voi tarjota niin paljon kaikkia muita virikkeitä ym...jos haluaakin ensin tehdä jonkun jutun ja sitten vasta seurustella tms. Ja jos nyt niin käy että lapsesta tulee yli vaativainen niin se on sitten sen ajan murhe! :) Ettekä varmasti oo sillonkaan yksin ongelman kanssa. :) Toi yli-vaativaisuuskin on niin suhteellinen käsite,joku tekee mitä vaan,eikä koe sitä vaativana,kun taas jollekkin lapsen perus hoitokin on jo yli-vaativaa...

Että ihan niin paljon kun vaan sielu sietää,niin pidätte pientä sylissä ja teette kaikkee mistä hän rauhottuu ja tykkää! :)
 
Seksihommista. Eipä se auttaisi kuin hypätä satulaan, ettei aivan vieraannu koko toiminnasta. Päivällä saattaa täälläkin tykytellä, mutta illalla (väsyneenä) tuo mies vain ärsyttää.
Mies muuten väitti, että se alkio (vai mikä se oli) oli vain räkää. Ihmettelin, miten alapäästäni tulee räkää, niin mies hienosti demonstroi autuasta nenänkaivuuta ja masturbointia.

Kyllä minäkin pyrin vastaamaan heti jos lapsi itkee. Sylittelemällä ja halaamalla tahi tuttia nostamalla ei varmasti pilaa lastansa. Kasvattamaan ehtii vasta myöhemminkin.

Jos vauva on ylittänyt 3kk rajapyykin niin apteekista saa nenää avaavaa (limakalvoja supistavaa) Nasolin nenätippaa. Helpottaa huomattavasti ja kannattaa laittaa ainakin yöksi.
 
mä en kanssa oo ikinä tajunnu sitä, kun meille on kanssa viisasteltu, että heti mennään kun lapsi vähänkin vingahtaa vaunuissa. eiköhän sitä vanhemmat tiedä, missä vaiheessa on hyvä puuttua peliin ennenkuin alkaa hysteerinen itku. monihan on vieläkin sitä mieltä, että anna itkee, keuhkot kasvaa. hoh, mä en oo ollenkaan kyllä lähtenyt sille linjalle. niin paljon puhutaan, että vauvan tarpeisiin pitää vastata jne. tuskin ne siitä pilalle menee, vaikka oon kyllä itekin miettinyt samaa asiaa.

meillä kans yöt levottomia. ekan pätkän 11-03/04 poika nukkuu ja vielä omassa sängyssä, loppu yö meijän vieressö ja armoton häslääminen. pyörittää päätä, tutti lentelee, pieree, kakkaa. hoh. ite saa olla koko ajan laittamassa tuttia. viime yönä heräs jo yheltä, oli vissiin vähän nenä tukossa. otin sit viereen niin siihen nukahti.

poika nukkuu ja meillä on 14.20 3kk neuvola. mua jännittää, kun raukka saa ekan pistettävän rokotuksen. alankohan mäkin itkeen??

:attn: Tamperelaiset: Sovittasko viimein ens tai seuraavalle viikolle tapaaminen?? Mulle kävis ens viikolla to ja pe, sitä seuraavalle viikolle ei oo vielä mitään ohjelmaa. ja meille kävis parhaiten iltapäivä, sais poitsu nukuttua ees yhet päiväunet. kun ollaan menossa, ei malta ikinä nukkua..
 
Heissan!

Saisiko vielä yksi uusi liittyä joukkoonne ? Olen itseasiassa minäkin ollut täällä taustalla odotuksen alusta asti, mutta en ole uskaltanu liittyä ihanalta kuulostavaan joukkoonne, koska jotenkin kuvitelin että jos alan kirjoittelemaan silloin odotusaikana tänne palstalle huono onni toistaa itseään ja tulee taas keskenmeno, sillä koin sellaisen lokakuussa 06 juuri kun pääsin hehkuttamasta silloisessa odottaja keskustelussa plussauksestani :ashamed: Ihan kun sillä nyt oikeasti olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa.

Elikkäs olen 34-vuotias neljän ihanan tyttölapsen äiti täältä läheltä Jyväskylää. Tyttöset ovat iältään 11,7,melkein 4v ja tämä pikkuinen 3kk syntyi 12.12.07 ja srtategiset mitat neidillä oli 4160g ja 53cm. Perheeseen kuuluu myös uusioisukki sekä kaksi kissaa ja nuori sakemanni neiti.

Vauva-arki on lähtenyt suhteellisen helposti näin neljännen lapsukaisen kohdalla käyntiin. Yöt nukutaan 1-2 syötöllä ja päivälläkin koisataan ainaskin kolmet päikyt,pääsee siis hyvin tänne sivuille nauttimaan niin sanotusta omasta ajasta :LOL: Tässäpä tälläinen pikaversio meidän arjesta. =)

On ollut ihana lukea teidän juttuja ja tuntuukin että olette jo melkeinpä vanhoja tuttuja, joten eiköhän sitä ollut aikakin liittyä näin mahtavaan äippäporukkaan :LOL:
 
rakas uskollinen lukijakuntani = morjens Porsche! :wave: :D joo, 'ne' on taas täällä kun Kalle Anselmi kerran kastettiin. Oon enää sivusilmällä ehtinyt vilkuilla tätä palstaa enkä kommentoida ollenkaan kun K päätti silloin pari viikkoa sitten nukkua hyvin vähän eli päiväunia ei melkeen ollenkaan. Siskot, tilanne oli niin paha että meikkasin vasemmalla kädelläni samanaikaisesti kun Kalle imi nisää ja lauloin kilisee kilisee kulkunen samalla kun kävin suihkussa että poika jaksaisi istua edes sen aikaa sitterissä. Nyt tilanne normalisoitunut jotenkin ja K vetää maantasalla olevalla partsilla unia jopa 5h päivässä, enää ei tarvita edes liikkuvia vaunuja. Istuu sitterissäkin kauemmin ja sai viikonloppuna mobilen sänkynsä yläpuolelle jolle juttelee pitkiä lauseita. Se on niin ihanaa katsottavaa.

pelkään muuten kaikenmaailman hörhöjä kun vaunut ovat ulkona niinkin avoimella paikalla ja lumienkelin tavoin käyn tarkistamassa mitä vaunuissa tapahtuu jos on liian kauan ollut hiljaista itkuhälyttimestä huolimatta |O Ja nytkun appivanhemmat täällä aina syötön jälkeen syöksyn ulos jotta sukusopu säilyisi, neliöitä siis ei meillä ole ilmeisesti riittävästi (4h) kun täällä on porukkaa. Asutaan kuin Eppu Normaalin laulussa: kalsareita peseviä vaimoja (mä), urheilijoitaaaa (mies) :D

Siskot, eilen oli Se Päivä. Sain ahdettua tavalliset farkut jalkaani. Asian kirkkautta tosin himmentää se fakta, että kyse oli mieheni Diesel-farkuista jotka olivat jääneet sille pieneksi. Olivat kuitenkin tuumakokoa 30 (paljonkohan miesten tuumakoot eroavat naisten koosta, mun koko tavallisesti on ollut tuumissa 29). Olin tosi iloinen kun olen tähän asti laahustanut mammafarkuissa. Maharöllykkää on, vihaan sitä (moikka sullekin Sätsis) kun olen ollut hoikka. Katselin koneelta pari vuotta sitten otettuja alastonkuvia ja voi vitsit mikä fox olinkaan verrattuna nykyiseen siikli-perunaa muistuttavaa habitukseeni. Toisaalta hyvä että kuvat tulivat otettua jos en enää koskaan saa tuollaista kroppaa takaisin (vaikka ei se silloin mikään ihmeellinen ollut). Vaikka itseinho on välillä melkoista yritän ajatella että mulla kuitenkin on maailman ihanin pieni mies jonka takia uhraisin vaikka oikean käteni. Silti olisi kiva saada kroppa kuntoon kun kaappi on täynnä kivoja vaatteita, ilmat lämpenevät kohta ja oon vielä tämmöinen perunasäkki. huoh. Kävin kuiteskin kampaajalla ennen ristiäisiä ja meikkaan sitkeästi joka päivä, välillä pistän väriä naamaan vasta klo 19 illalla jos käyn jossain ulkona ja pesen parin tunnin kuluttua pois.

Kropasta vielä. Kalle sentään katselee mun alastonta kroppaani ihastuneena, tajuaa ilmeisesti mikä on tissi. Poju muutenkin taitaa käsittää että ruokaa tulee heti kun mamma ehtii riisua rintsikat (en käytä imetysliivejä vaan 60 asteessa pestäviä puuvillaliivejä) ja odottaa nykyään kärsivällisemmin.

Auttakaa mua tulkitsemaan tämä dialogi:
minä: keväämmällä tai kesällä sitten ostan uusia vaatteita, mä olen niin kyllästynyt näihin muodottomiin säkkejä kun oon kohta vuoden pitänyt näitä äitiyshousuja
mies: niin tai sitten joudut pitämään vielä pari vuotta jos oot kohta taas raskaana

|O |O |O
Mies sanoo, että toista lasta ei tarvi. Kuitenkin nauraa pervosti ja kieltäytyy jos ehdotan ehkäisyn käyttämistä, ei kelpaa kumit, ei katsokaas tykkää ja tietää tasan tarkkaan etten käytä mitään. (Porsche, sullapa kivankokoinen mies, ai ai ai! :p )

Voiko olla, että salaa toivoo jo toista? Mulla siis ei ole asiaa mitään vastaan. enkulin tavoin mulla on hirveä vauvakuume ja porsche luulen että säkin salaa toivot neljättä jos hoidatte ehkäisyn tuollai ajatuksen voimalla. =)

MM, toivottavasti sulla kyseessä ei ollut km, mullakin vuodon mukana joskus aikasemmin tullut vastaavia kuvauksesi mukaisia juttuja ulos ja oon joka kerta tehnyt r-testin joka näyttänyt negaa. nyt mulla ei vielä ole menkat alkaneet.

kuinka moni teistä käynyt ultrassa katsomassa munasarjoja ovatko hiljaiset vai joko löytyy toimintaa?

Sätsis mun filosofia on että vauvelia ei voi rakastaa hemmotella tai pitää sylissä liikaa. Ihanaa jos sulla on suuri syli ja sydän, mä toivoisin jaksavani enemmän kantaa Kallea mutta poika on painava (eli mulla huonot lihasvoimat) joten lähinnä sylittelen sen kanssa sillä lailla että tuen selkääni sohvaan ja kalle roikkuu siinä sitten olkapäillä.

tervetuloa Gleo ja muut uudet voin sen sanoo, että palsta on mulle varsinainen henkireikä kun tänne saa urputtaa ja hekottaa välillä muitten juttuja. ihanaa porukkaa täällä on, toivottavasti jaksetaan kirjoittaa pitkää. ja sen piti vielä sanomani että Shama hyvä kun pääset purkautumaan neuvolassa, sulla on 2 pientä lasta jotka molemmat vaativat päivisin ja toinen öisinkin huomiota joten kaikki keinot sallitaan myös maissivellit että saat itse levättyä enemmän. niin mäkin tekisin ja teenkin jos toinen pukkaa heti perää. nyt vielä jaksaa suht hyvin kun tuo yksi nukkuu melko hyvin öisin.katsotaan mikä tilanne on jos paksuunnun uudestaan. sit kyllä ostan maailman trendikkäimmät odotusvaatteet (uhoaa)

PS se diesel-episodi oli mulle tärkeä, mies lahjoitti ne farkut mulle tammikuussa ja ne meni sillon puoleenväliin asti reisiä päälle. jotain siis tapahtunut vaikka kiloja en ole menettänyt paljon. tänään uskaltaudun kokeilemaan omia vanhoja farkkujani. varautukaa voi pettymysten pettymys-viesteihin jos anopinhoidolta kerkiän.
 
No niin on poika saanut päivä vaatteet päälle ja nyt nukkuu päikkäreitä omassa sängyssään ja 45 minuuttiakin on jo ylitetty :D . Hereillä kävi siinä kun 45 min oli kulunu. Olen laittanut niitä Onni ja Ilona kortteja sänkynlaitoihin kiinni. Poika katsoi sitä ja jatkoi uniaan. En tiedä, mutta vaikuttaako se kun ennen nukahtamista näkee sen kuvan ja kun käy hereillä niin huomaa, että samassa paikassa ollaan ja jatkaa uniaan.. never no

Mutsikin sai sitten puettua päälle. Olipas ihana hihhuloida yöppäri päällä vielä 12:00 aikaan ja siemailla teetä. Ihan kuin raskausaikana konsanaan..

Täällä ei varsinaisesti nuhaa ole, mutta kuivunutta räkää sieraimissa kylläkin. Illalla jos unohtaa putsata röörit, niin aamuyöstä kuuluu semmoinen vinkuminen :|.

Täällä miehen kanssa alkaa pinna menemään. Tai mulla ärsyttää se sen lapsellisuus. Jos mä sanon sille jotain, että haluaisin minäkin joskus käydä jossain ja että musta tuntuu että minä yksin hoidan tuota lasta, niin se loukkaantuu. Ei sille voi puhua asioista. Ollaan vaan asioista hiljaa ja tyydytään siihen.. Tosi asia on se että mies luuraa aina jossain sählyssä tai sulkapallossa tai kylässä tai jossain ja tulee kotiin 21:00 aikaan.. No viikonloppuna ei miestä näy.. Ja minä olen mäkättävä akka kun otin asian eilen puheeksi.. Katsotaan millä tuulella mies on kun töistä tulee kotiin. Illallakin vain painu nukkumaan ja aamulla ei sanonut sanaakaan. Niin lapsellista. :headwall: ..

Mutta ei jaksa pilata hyvin alkanutta päivää tuolla asialla.

rillukka ja Jussi

 
Keskiviikkoa!

Meillä on ollut tähän mennessä jo puuhakas päivä kerhoineen yms. Tällä hetkellä lapsilla vielä kaveri kylässä ja aikamoinen meuhke täällä on. vauva on kohta nukkunut 3 tuntia pihalla, joten kohta siellä varmaan heräillään. Meidänkin poitsu oppi sitten vaunuihin, tosin ei siellä joka päivä pitkiä unia kyllä nuku. Yöt meillä edelleen 6-7 h pätkä, syönti, ja sit aamuun asti nukutaan. Voi että mä oon tyytyväinen tähän. Ja poika on niin ihanan aurinkoinen yleensä, siihen rakastuu joka päivä vaan enemmän. On se kumma, miten rakkautta vaan riittää ja riittää huolimatta lasten lukumäärästä. Silloin kun oli esikko vain, oli vaikea ymmärtää, että voisi yhtä paljon rakastaa ketään muuta. Tää 3 kk ikä tuntuu jotenkin nyt loksauttaneen palikat paikoilleen ton vaavin kanssa. Mut nyt se heräskin :wave:

Pitää kommentoida myöhemmin muita, tuli nyt vain omaa. Kaikki jutut kyllä luin.
 
Hei!

Seksistä taas.. siitä puhe mistä puute... :D :ashamed:
Meillä seksiä on mutta ei todellakaan siinä määrin mitä ennen raskautta. Mikähän siinä on että päivällä jo melkein suunnittelee kaiken valmiiksi ja ei pysy housuissaan kun odottaa toista kotiin mut sit ku herra saapuu niin hups.. kaikki ajatukset sinne suuntaankaan katoaa.. ja illalla on aika valmis kaatuu petiin. Onneksi te muutkin ootte yhtä "outoja" :D

MM: sainpas hyvät naurut tuosta sun alapään räkä jutusta!!! :LOL: voi taivas että noilla miehillä välähtää!!!

Kiiuska: "Vaikka itseinho on välillä melkoista yritän ajatella että mulla kuitenkin on maailman ihanin pieni mies jonka takia uhraisin vaikka oikean käteni. Silti olisi kiva saada kroppa kuntoon kun kaappi on täynnä kivoja vaatteita, ilmat lämpenevät kohta ja oon vielä tämmöinen perunasäkki. huoh. " just näin tunnen minäkin.. kun kuitenkin on edelleen se 8 kg jäljellä.. |O "meikkaan sitkeästi joka päivä, välillä pistän väriä naamaan vasta klo 19 illalla jos käyn jossain ulkona ja pesen parin tunnin kuluttua pois. " tähän minäkin pyrin.. että vähän piristäisi.. ja kun mulla on mustat silmänaluset aina ( kertokaa jos jollakin on hyvä konsti niiden pois saamiseksi.. )
ja kai sitä voi salaa toivoa sitä toista.. :whistle:

ja nyt muistinaikana: tervetuloa uudet joukkoomme!! tää on kyllä hillitön sakki!! :heart: :D
 
Neuvolakuulumisia:

Pituutta jo huimat 59cm, painoa 5,460kg ja pipo 40 cm.

Maito riittää toistaiseksi neidin ravinnoksi, kasvaa tasaisesti eikä syö tunnin välein vuorokaudet ympäri.

Hiukan tuo tuntu terkka olevan huolissaan kun on niin topakka ja jämäkkä tuo tyttö. Että onko se vaan tuon iän tuomaa kiinnostusta niin pitää koko ajan kurkotella johonkin suuntaan vai onko siinä jotain muuta... Eipä tässä vielä huolestuta vaan odotellaan että saadaan aika kolmen kuukauden lääkärineuvolaan.

Piikin sai ja vähäsen parahti mutta rauhottui nopeasti. Nyt nukkuu ulkona, saa nähdä miten se tästä iltaa kohti muuttuu, tuleeko levottomaksi rokotteesta.

Meillä on myöskin havaittavissa tuota yöllä säheltämistä. Nukkuu ekan pätkän 4-6 tuntia ihan ok, syö ja sitten loppuyön nukkuu levottomasti, huitoo ja heiluu puolelta toiselle, ähisee ja mähkää... Jos nukkuu vieressä niin takoo koko ajan mua nyrkeillä tai potkii... Eikä auta mennä kauemmas kun neiti salamana perässä :) Ja kyljellään ei tahdo meilläkään enää pysyä, punkee itsensä heti selälleen ja aloittaa huitomisen, kun käännän kyljelleen niin rauhoittuu. Kovalla lattialla ei yritä kääntyä vielä mutta sängyssä välillä kun patja antaa myöden...

Ei kait siinä sitten muuta. Jos vaikka menis torkuille, vaikka mun tuurilla tuo neiti herää heti kun mä saan pään tyynyyn...

Saatiin ahkulta (mummolta) sellanen ihana Laura-rekisterikilpi, piti heti pistää vaunuihin :)

 
Terve äipät!

Pää tyhjeni heti kun pistin sormet näppiksille..nautin just hiljasuudesta,lapset nukkuu ja mies töissä.

Kiloista ja laihduksesta on ainakin paljon keskusteltu; itse en jaksa yhtään stressata :ashamed:
Mulla on ollu jo vuosikausia jonkin verran ylimäärästä kannettavaa ja mä oon kait sitten hiljaa alistunu kohtalooni eli että en saa niitä pois. Nooh..oonhä mä ollu kaks kertaa peräkkäin raskaana mut silti. Pojan syntymän jälkeen aloin laihduttamaan ja viitisen kiloo lähtikin mutta aloin sitten odottamaan tätä tyttöä niin se siitä.
Just tässä yks päivä kaverillekkin sanoin että hassua miten on ajatusmaailma muuttunu kropankin suhteen. Ennen sitä haaveili timmistä kropasta ja hävetti omat läskit. Nyt en jaksa ajatella niitä lähes ollenkaan..ei kait oo aikaakaan. Kyllä mä suihkussa aattelen joskus että Ei haloo,tissit on majavanhännät ja vatsa on nahkasäkki ,mutta mitäs niille teet?!! Ei tätä vatsaakaan saa litteeks vaikka kuinka treenais,löysää nahkaa koko vatta. :ashamed:

Miehistä ja seksistä: me ollaan aika paljon miehen kanssa puhuttu ja aletaan päästä yli kait tästä vaikeimmasta ajasta. Ihan eri ihmisiä ollaan kumpikin jos saa nukuttua kunnolla ees välillä. Mä olin kyllä tosi vittuuntunu siihen ja oikeesti mietin että TON kanssa nää lapset pitäs kasvattaa,huhuh..ja että mitä tästä tuleekaan. Mutta hyvä mies se on ja rakastaa meitä,vaikka onkin välillä vähän omapäinen ja tuittu.

Oliko se Riikkuli kun myönsi olevansa Drama Queen..mussa vähän samaa vikaa kyllä.
Välillä kyllä ottaa pannuun kun pitää olla tällänen; vaadin ja haluun rutiineja ja että kaikki on tasasta ja "turvallista". Mutta sitten kun sellasta on niin alkaa ahdistaa,kaikki on tylsää ja JOKA PÄIVÄ SITÄ SAMAA. Ja sitten siihen vielä päälle tää tempperamentti,kova ääni ja itsepäisyys. Kauhulla miettii vaan mitä meiän elämä on sitten ku nää kaks pientä on murrosiässä jos ovat mun luonnetta yhtään perineet :eek:

Ai muillakin on tota samaa seksin kanssa,päivällä tekee mieli ja illalla ajatus siitä oksettaa. Mullahan mies on vuorotöissä ja tietenki AINA töissä sillon kun mieli tekis. Välillä oonkin sitten kiusannu sitä työpäivän aikana vihjailemalla kaikkee puhelimessa..ja sitten kun toinen tulee into piukeena himaan SITÄ odottaen niin minä väsyneenä ja kiukkusena ootan sohvalla eikä seksistä tietookaan :LOL: Elämä on..

Tuitsuko se vauvan koosta puhui?? Eipä tuo meiänkään tyttö iso ole, 2kk(+10pv) neuvolassa oli 5310 g ja eli 1,8 kg tullu syntymästä. Mutta niinkun puhe oli: pääasia että käyrillä mennään ees jotenkin..tyttö meni hiukka yli nollakäyrän. :)
Mun esikoinen(tyttö) paino ton ikäsenä reilusti alle 5 kg mutta mä jouduinki sitte vellit alottaa kun imetyksellä(mun huonolla maidolla) :ashamed: ei kasvanu tarpeeks.

Mulla iski viikonloppuna kanssa flunssa, mulla lähti äänikin melkein kokonaan kaheks päiväks. Lauantaina mulla sitten oliki PAHA päivä,kipeenä kähisin kaikille ja kiukkusin.Seuraavana päivänä sitten selvis syy: mulla alko menkat. Siis nyt sitten ihan kunnolla ja kyllähän sitä tuleekin,jeesus :( Eilen aamulla herättiin veren keskeltä,sänky oli ku ois sika teurastettu. Yöside ja muutamassa tunnissa yli äyräitten..kiva oli alkaa pesee pyykkii heti silmät sai auki. Mä olinkin jo ehtiny taas unohtaa millanen seula mä oonkaan :kieh:
Täytyykin noista lekurille taas puhua jos sais hormoonikierukan ilmaseks,hoitona. ;)

Tosta hellimisesti ja muusta; ei mun mielestä lasta voi liikaa helliä. Ei niitä voi olla hellimättä!! Ja niinhän se on että vauvan "kutsuihin" tarvitsee vastata että saa turvallisuuden tunteen ja tietää että hätään vastataan. Meillä se menee kyllä valitettavasti niin joskus että vauvakin joutuu hetken odottamaan..kun isompi vaatii esim ruokaa niin joskus en repee joka paikkaan. Onneks on toi tutti,sillä saa pikkuhetken aikaa. Oon seuraillu että tämä vauva on muutenki vähän rauhallisempi eikä ala aina niin "rumasti" vaatimaan, verrattuna mitä sisarukset oli. Poika oli sellanen että ei yhtään varotellu vaan ruokaa piti saada heti ja sekunnissa,jos ei tullu niin huus tosi vaativasti niin että meinas ihan hätä iskee itellekkin. Vai onko se sitten se että tyttö on huomannu että palveluita ei tule heti aina sekunnissa ja tottunu siihen jo? :/

Naksahteleeko teiän vauvoilla nivelet?? Tytöllä paukkuu olkapäät ja luut välillä tosi lujaa niin että heikkoo tekee. Meiän suvun naisilla on kyllä yli-liikkuvat nivelet ja paukkuvat helposti mutta en muista että tollasta pauketta ois sisaruksilla kuulunu..
Syliin ku nostan kainaloiden alta niin pauke vaan kuuluu :x

Jokeltamisesta: on se vaan hauskan kuulosta! Tyttö selostaa ja hihkuu,välillä hekottaa. Lauantaina kun mä tässä kotona "menkkailin" tapahtu hauska; mä siivosin ja motkotin vuoronperään sotkemisesta kaikille ja tyttö oli lelukaaren alla olkkarissa. Ilmeisesti sekin kyllästy siihen mun marmatukseen kun sieltä kajahti terävästi: PLAA PLAA PLAA. :LOL: Ja se tuli just hyvällä hetkellä..vähän repesin =) Hyvä kevennys!!

Mutta joo nyt täällä alko elämä,tyttö pulautti unissaan ja vääns tortut,eiku pesulle!!
Jaksamisia niille jotka valvoo tai mitä vaan :flower:
:wave:
 
Ihan hillitöntä, aina vaan paranee! :LOL:
Mäkin todella toivon että pysytte täällä ja pitkään. Nää päivät menee huomattavasti
kevyemmin kun tipahtelee täällä koneella lukiessa teidän juttuja.

Niin se on just kun MM- sano, tuumasta toimeen, ei auta muu jos meinaa päästä vielä
*piip* makuun. Ite huomasin sen kun kun päästää miehen sen kimppuun, niin himo kasvaa syödessä. Ei ne miehet niin tyhmiä ole et kerta riittää, kun kerran makuun pääsee niin antaa mennä vaan..
Ja se Kiiuska mitä niihin sentteihin tulee niin katsos tätä grilliä ei ihan pikkunakin takia lämmitetä,
eikä sen nyt niin mahoton tarvii olla, että se kumi alkaa ahistaa, molempia.
ja neljättä saatetaan toivoa salaa toisin sanoen toista yhteistä, kun olis niin kiva saada
poika, mutta enempää ei kyllä tuu. Miehen olen jo puhunu vasektomiaan kun mun gyne suhtautui niin nihkeästi mun sterilisaatio toiveeseen. Vaikka kaikki edellytykset tulee täyteen kolmekymmentä v. ja kolme lasta..
Olishan se ihana saada kloonata toi tyttö, mutta pientä vauvaa en enää tämän jälkeen jaksa hoitaa vaikka raskaana voisin olla vaikka työkseni.
Sitäpaitsi totakin yritettiin saada alulle melkeen vuosi, joten aika koomista olisi jos
yhtäkkiä pamahta paksuksi!
 
Olipas tullut tekstiä. :)

Pikkasen täällä itsekseni naureskelin Kiiuskan jutuille, tsiisus nainen sua :D Uskomaton tyyppi. Toisilla se on sana hallussa.

Seksiä meillä harrastetaan n.1 kerta viikossa. Mies haluais varmaan joka ilta, mutta mä meen pojan kanssa samaan aikaan nukkuun niin jaksaa sit aamuyön nostella tuttia. Meillä kans poika seuraa jos koitan mennä kauemmas, samanlailla kun Joulumami kerto. Oikein nauratti viime yönä kun poika hyppäs suorastaan lähemmäks :)

Mun on kans pitänyt päästä näistä muutamasta ylimääräsestä kilosta, mutta minkäs mahat kun mies kantaa aina itelleen suklaata kaupasta. Enhän mä voi olla syömättä :)

3kk neuvolassa käyty. Me taidetaan tehdä pituus ennätykset: painoa oli 7150 ja pituutta 66cm. Pituus menee +2 käyrää ja paino nollilla. Rokotusta poika ei hirveesti itkenyt, vähän niiskautti. Mä ajattelin, että ois enemmäkin huutanut.

Illalla lähetään vielä kaverin kynttiläkutsuille. :) Jotain piristystä tähänkin päivään, jos siellä olis vaikka herkkuja tarjolla :D
 

Yhteistyössä