Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

  • Viestiketjun aloittaja ugg olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti
ugg olen puhunut
Ymmärrän että kutsun pitäjä saa itse rajata ryhmän ketä kutsuu juhliinsa mutta sitä en ymmärrä jos rajaa jonkin tietyn syyn ja osa ei sen takia juuri pääse miksi siitä kutsun pitäjän pitää suuttua.
Onko nykykyään niin että kun saat kutsun sinun on pakko osallistua vaikka se olisi kuinka hankalaa.
Miksi suuttua jos ei pääse juhliin?
Miksi juhlan järjestäjä suuttuu kun ilmoitan ettemme pääse kun ei ole lapsenhoitajaa.
Miksi juhlan järjestäjä kuvittelee että juuri hänen juhlansa on se paikka johon haluamme mennä viettämään kahdenkeskistä vapaa aikaamme?
Olen ehkä itsekäs mutta jos joudun palkkaamaan kalliin MLL hoitajan kotiini lapsille niin en todellakaan käytä sitä aikaa menemällä muiden juhliin vaan varmasti nauttisin puolisoni kanssa yhteisestä rauhallisesta kahdenkeskisestä ajasta :)
Ja kyse ei todellakaan ole siitä etteikö oltasi onnellisia juhlien järjestäjien puolesta vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä että silloin harvoin kun on varaa palkata hoitaja niin en mene sitä aikaa käyttämään muiden juhliin.
 
Ken guru
Anna suuttua, ja tehkää mitä teidän tarvitsee. Ei muiden suuttumisia kannata sen enempää noteerata. Itsepähän tunnetilansa kantavat, miksi mennä siihen mukaan?
 
No,
se on sun valinta. Turha siitä nyt suuttua on,mutta ymmärrän ystäväsi pettymyksen. Me voitas kyllä mielusti palkata mll:n hoitaja ja lähteä miehen kanssa toisen järjestämiin juhliin.
 
"jep"
aika itsekkäältä kuulostaa, mutta itsehän päätöksen teette. Jos olisin läheinen sunkaltaisen kutsuttavan kanssa, saattaisin loukkaantua tuosta. Että niinkun mun juhlat eivät olisi tarpeeksi hyvä ja arvokas syy palkata maksullinen lastenhoitaja, jos ei siis tosiaan rahasta kiinni. Jos taas en olisi kanssasi kovin läheinen, mulle ois aivan sama mikä teidän syynne olisi...
 
"aapee"
se on sun valinta. Turha siitä nyt suuttua on,mutta ymmärrän ystäväsi pettymyksen. Me voitas kyllä mielusti palkata mll:n hoitaja ja lähteä miehen kanssa toisen järjestämiin juhliin.
Toisaalta kun minusta on turha suuttua kun kutsun järjestäjät juuri itse halusi rajata juhliin tulijat.
En nyt tarkoita että kyllä meidän nicopetterin on päästävä mukaan vaan se ylipäänsä, miksi suuttua kun itse asettelee ehdot ja sitten kun ilmoittaa ettei päästä tulee kiukuttelua ettei tuo ole syy.
Ehkäpä annan pölyn laskeutua ja toimitan heille pikku muistamisen kuitenkin juhlapaikalle ;)

Toisaalta miksi minä en saa olla itsekäs jos juhlien järjestäjätkin on ;)
 
[QUOTE="jep";26122426]aika itsekkäältä kuulostaa, mutta itsehän päätöksen teette. Jos olisin läheinen sunkaltaisen kutsuttavan kanssa, saattaisin loukkaantua tuosta. Että niinkun mun juhlat eivät olisi tarpeeksi hyvä ja arvokas syy palkata maksullinen lastenhoitaja, jos ei siis tosiaan rahasta kiinni. Jos taas en olisi kanssasi kovin läheinen, mulle ois aivan sama mikä teidän syynne olisi...[/QUOTE]
Samaa mieltä.
 
Ken guru
[QUOTE="aapee";26122433]Toisaalta kun minusta on turha suuttua kun kutsun järjestäjät juuri itse halusi rajata juhliin tulijat.
En nyt tarkoita että kyllä meidän nicopetterin on päästävä mukaan vaan se ylipäänsä, miksi suuttua kun itse asettelee ehdot ja sitten kun ilmoittaa ettei päästä tulee kiukuttelua ettei tuo ole syy.
Ehkäpä annan pölyn laskeutua ja toimitan heille pikku muistamisen kuitenkin juhlapaikalle ;)

Toisaalta miksi minä en saa olla itsekäs jos juhlien järjestäjätkin on ;)[/QUOTE]

Näinpä. Ja juhliin osallistuminen on vapaaehtoista. On todella itsekästä ja lapsellista suuttua ellei joku osallistu järjestämiinsä juhliin.
 
[QUOTE="vieras";26122454]Onko kyse jostakin muusta juhlasta kuin häistä?[/QUOTE]
Hyvä kysymys muuten, itse ainakin oletin heti että kyseessä on häät. Jos on jotkut muut kissanristiäiset niin jätä omaan arvoonsa tuo suuttuminen.
 
Ymmärrän että ihmiset haluavat pitää lapsettomia juhlia. Tällöin näkisin että juhlien järjestäjän kuuluu ymmärtää se että tuohon liittyy riski siitä ettei kaikki lapsiperheelliset pääse tai edes halua osallistua. Ei siis syytä loukkaantua.

Henk.koht kyllä tykkään että jos se lapsenvahti on mahdollista järjestää, vaikka sitten maksullisena niin nuo juhlat olisi oivallinen tilanne hyödyntää tätä. Mitään "kaverin keksintö lapsettomista juhlista oli itsekäs joten mullakin on oikeus toimia itsekkäästi" en ymmärrä. Tietty jos juhlat ei muuten kiinnosta niin toimiihan lapset siinä tekosyynä.
 
[QUOTE="aapee";26122471]Eihän palstamammoilta mikään salassa pysy :D :D
Häät kyseessä.[/QUOTE]

No, jos itse laitan tilaisuuksia arvojörjestykseen niin mielummin kustannan sen lapsenvahdin ystävän häiden ajaksi kuin miehen kanssa kahdenkeskeisen illan vuoksi. Siis jos kyseessä om ystävä tai muu läheinen. Jos taas joku pikkuserkku ketä en ole vuosiin nähnyt ja kenestä en edes välitä niin sitten toisinpäin.
 
"vieras"
No, jos itse laitan tilaisuuksia arvojörjestykseen niin mielummin kustannan sen lapsenvahdin ystävän häiden ajaksi kuin miehen kanssa kahdenkeskeisen illan vuoksi. Siis jos kyseessä om ystävä tai muu läheinen. Jos taas joku pikkuserkku ketä en ole vuosiin nähnyt ja kenestä en edes välitä niin sitten toisinpäin.
Ja juhlia on erilaisia, moni ajattelee tosiaan häitä koko perheen juhlana, toinen ei. Mutta jos on vaikka kolmekymppiset tai nelikymppiset, ei niistä niin ajatella, että mennään koko perheellä. Sitten taas viiskymppiset ja sitä myöhemmät juhlat ovatkin taas enemmän sukujuhlia monilla.
 
"aapee"
[QUOTE="Vieras";26122478]Miksei toinen voi jäädä vahtimaan lapsia ja toinen menee juhliin?!?[/QUOTE]

Ehkä haluisimme mennä molemmat. Ehkä emme ole niin sosiaalisia että meistä on yksin lähtemään juhlaan johon on molemmat kutsuttu, ehkä me mielummin muistamme hääparia lahjalla kuin menemällä jompa kumpa paikalle juhliin joista ei tunne muita kuin hääparin.

En sano että ystävämme olsi itsekkäitä järjestäessään juhlat ilman lapsia, jokainen juhlii niikuin haluaa :)
Mutta se on minusta itsekästä että syytetään lapsenhoito ongelman olevan tekosyy.
Toisilla kun ei se suku asu naapurissa johon voi heti lapset laittaa kun sormia napsauttaa.
Pidämme juhlista ja pidämme ystäväpariskunnastakin mutta en vaan käsitä millä oikeudella hän suuttuu kun juuri itse rajaa ketä saa tulla ketä ei.
Onko sitten parempi ilmoittaa että kyllä tulemma ja sitten valehdella juhlapäivänä että oli vatsatauti ettei päästy.
Ymmärrän että sellaisten ihmisten on vaikea käsittää miksi emme mene juhliin ja miksi emme vaan palkkaa hoitajaa joilla on mahdollisesti niitä hoitajia joka sormelle ja varpaalle.
Ehkäpä me ei koskaan olla oltu niin "juhla" ihmisiä ja tästä syystä emme myöskään itse juuri juhlia pidä.
Miksi ihmisen pitää muuttua jos toisilla on juhlat?
 
"Olivia"
No suoraan sanoen, toi sun asenne kuulostaa ihan siltä, että kaveris on oikeassa, eli että sua ei kiinnosta ja käytät lapsia tekosyynä. Ilmeisesti ei ole kovin läheinen ihminen kyseessä, tai sit hän on niitä jotka menee naimisiin joka vuosi.
 
"vieras"
Minä kyllä vastaisin vain, että kiitos kutsusta, mutta emme valitettavasti pääse tulemaan. Jos sittenkin vielä syytä kysytään, niin todellakin voisi sanoa, ettei ole sopivaa lapsenvahtia. En kertoisi (etkä varmaan sinäkään kertoisi), ettei tämä tilaisuus ole lapsenvahdin palkkaamisen arvoinen. Jos utelee ilmeistä syytä tuotakin tarkemmin, niin saa kyllä pistää loukkaantumisensa ihan omaan piikkiinsä.
 
rietas
No onhan tuo lastenhoito-ongelma teillä tekosyy. Voisit palkata hoitajan jotta saisit viettää kahdenkeskistä aikaa miehes kanssa, mutta et ystävän häitä varten. Minusta kuulostaa sekä itsekkäältä että tekosyyltä.

Sitä kahdenkeskistä aikaa ei ehtisi viettää juhlista kotiin palattua, jos olisi se hoitaja lapsille aamuun asti?
 
"aapee"
[QUOTE="Olivia";26122521]No suoraan sanoen, toi sun asenne kuulostaa ihan siltä, että kaveris on oikeassa, eli että sua ei kiinnosta ja käytät lapsia tekosyynä. Ilmeisesti ei ole kovin läheinen ihminen kyseessä, tai sit hän on niitä jotka menee naimisiin joka vuosi.[/QUOTE]

Jännä ;)
Miksi minä tai me emme saa valikoida mihin juhliin osallistumme, ilman "tekosyytä"
Miksi häät on juhla joihin tulee kutsu ja niihin on joidenkin mielestä "pakko" osallistua? Luulin aina ennen että kutsu on kutsu ei ilmoitus pakko saapua paikalle.
Miksi joidenkin on vaikea tajuta että meillä ei ehkä varaa muutenkaan kuin kerta vuodessa palkata se lastenhoitaja ja saada se vapaa-aika.
Aika erikoista että tämä sai palstalla moisen vastaanoton ;)
Näyttäkäähän minullekin sitten se lista missä sanotaan että juhlan järjestäjä saa valikoida tietyillä kriteereillä vieraansa mutta vierailla ei kieltäytymiseen sopivaa syytä ole ;)
 
"höh"
Jospa nyt ap kuvitteli liikoja. En mä ainakaan käsitä miksi kukaan siitä suuttuisi jos joku tommoinen yhdentekevä sosiaalisesti rajoitteinen ja lapsiinsa liimaantunut pariskunta ei pääsis mun häihin. Ei se varmaan oikeesti ees suuttunut.
 
Suoraansanottuna, tuossa jos missä kuulostaa siltä että lapsia käytetään tekosyynä jäädä pois. :D Lapsenvahdin palkkaaminen olisi mahdollista mutta mielummin hyödynämme sen ajan johonkin muuhun, antaa kuvan ettet juuri ystäväsi suurta päivää arvosta. Ei olla juhlijaihmisiä eikä koskaan järjestetä itse juhlia...


Siis haloo. Tosiasia on että ette vaan halua mennä noihin juhliin ja nyt sait "lastenhoito-ongelmasta" hyvän keppihevosen tuohon. Ehkä ystäväsi tietää tämän juhlien karttelusi ja siksi häntä ärsyttää kun hän nytkin lukee lävitsesi?
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
Ken guru
No onhan tuo lastenhoito-ongelma teillä tekosyy. Voisit palkata hoitajan jotta saisit viettää kahdenkeskistä aikaa miehes kanssa, mutta et ystävän häitä varten. Minusta kuulostaa sekä itsekkäältä että tekosyyltä.

Sitä kahdenkeskistä aikaa ei ehtisi viettää juhlista kotiin palattua, jos olisi se hoitaja lapsille aamuun asti?
Mun mielestä taas se on jokaisen oma valinta mihin haluaa rahansa ja vapaa-aikansa käyttää.
 

Yhteistyössä