Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

  • Viestiketjun aloittaja ugg olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti
Täytyy olla helvetin tyhmä ihminen joka menee neuvomaan toisia ihan pokkana sellaisesta josta itselä ei ole mitään kokemusta.

En neuvo enkä arvostele yksinhuoltajia koska en ole sellainen enkä ole koskaan ollut.
jne.
Jos sinulla ei ole kokemusta siitä että muutat vaikka 10 kertaa ja aloitat kaiken alulsta, ja ei tietoa iten se vie ihmisen voimavaroja, niin älä puhu, yhtään mitään. On tutkittu että muutto on lähellä kuolemaa, avioeroa jne. näitä stressitilanteita kuormittavuudessaan.
Jaa, ap ja kaikki muut tukiverkottomat on siis muuttaneet sen 10 kertaa, ja ovat lukuisten muuttojensa vuoksi ikäänkuin invalidisoituneet & siksi kykenemättömiä tutustumaan ihmisiin ja muodostamaan tukiverkkoja.

Selvä. Hyvä kun kerroit. Mulla jäi näkemättä tällainen tieto tässä ketjussa.

Ap:n siis ei kannata edes yrittää luoda tukiverkkoa, koska asuu eri paikkakunnalla kuin vanhempansa (kertoiko tarina sen, muuttiko ap vai muuttiko vanhemmat?).

Mulla on kokemusta muuttamisesta (ulkomaille asti), ja kokemusta tukiverkon luomisesta aikuisiällä (kahdestikin oon tehnyt sen). Mutta koska en ole muuttanut 10 krt enkä ole tukiverkoton, niin en saa neuvoa (tai siis kertoa omia kokemuksiani & ajatuksiani). Mielummin mä kuulisin kyllä neuvoja tukiverkon luoneilta, kuin sellaisilta joilta se ei ole onnistunut, jos olisin tukiverkoton ja kaipaisin tukiverkkoa kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
"höh"
Jaa, ap ja kaikki muut tukiverkottomat on siis muuttaneet sen 10 kertaa, ja ovat lukuisten muuttojensa vuoksi ikäänkuin invalidisoituneet & siksi kykenemättömiä tutustumaan ihmisiin ja muodostamaan tukiverkkoja.

Selvä. Hyvä kun kerroit. Mulla jäi näkemättä tällainen tieto tässä ketjussa.

Ap:n siis ei kannata edes yrittää luoda tukiverkkoa, koska asuu eri paikkakunnalla kuin vanhempansa (kertoiko tarina sen, muuttiko ap vai muuttiko vanhemmat?).

Mulla on kokemusta muuttamisesta (ulkomaille asti), ja kokemusta tukiverkon luomisesta aikuisiällä (kahdestikin oon tehnyt sen). Mutta koska en ole muuttanut 10 krt enkä ole tukiverkoton, niin en saa neuvoa (tai siis kertoa omia kokemuksiani & ajatuksiani). Mielummin mä kuulisin kyllä neuvoja tukiverkon luoneilta, kuin sellaisilta joilta se ei ole onnistunut, jos olisin tukiverkoton ja kaipaisin tukiverkkoa kuitenkin.
oletko muuttanut kerran miehesi vanhempien lähelle ja kerran palannut takaisin?
naurettava pelle olet.
 
[QUOTE="höh";26127674]oletko muuttanut kerran miehesi vanhempien lähelle ja kerran palannut takaisin?
naurettava pelle olet.[/QUOTE]
Mieheni vanhempien lähelle....tuotanoin, en edes ollut tavannut miestäni vielä silloin, en tuntenut ko. paikasta ketään kun sinne lähdin. Ja sitten kun tapasin mieheni, niin asuimme n. 1200 kilometrin päässä hänen kotipaikkakunnaltaan. Ei siis ihan anopin naapurissa todellakaan.

Yritä nyt vaan päästä yli siitä tosiasiasta, että olen onnistunut luomaan tukiverkoston a) ulkomailla asuessani, ihan ilman mitään miehen vanhempia tms ja b) uudelleen kotipaikkakunnalla uusien ystävien/kavereiden kanssa, en siis lapsuudesta asti tuttujen vaan ihan aikuisiässä saatujen.

Ehkä olen naurettava pelle, mutta en ainakaan muuttojen invalidisoima tukiverkoton sellainen ;). Naurettava pelle on minusta se, joka esittää jatkuvasti teorioita ja väitteitä, ja kaikki menee pieleen. Ja hokee että "helppo sun on kun", "mutku", yms noloa.
 
"isoäiti mölykylästä"
mä sanoisin kutsujalle, että palkkaa sitten teille lastenhoitajan vaikka mll:tä, jos vetää herneet sen takia, että te ette pääse koska teillä ei ole lastenhoitajaa.
 
"minä"
Minä ymmärrän ap:tä hyvin.

Meillä tuli kerran myös kutsu häihin ilman lapsia. Meillä lapset todella harvoin hoidossa, joten ei kävisi mielessäkään viedä hoitoon vain, koska joku haluaa juhlia ilman lapsia. Vastasin kutsuun, että emme pääse lastenhoito-ongelmien takia. Olisi toki ollut rehellisempää vastata, että emme tule, koska en koe kenenkään häitä juhlana, jonka takia haluaisin laittaa lapseni hoitoon.

Minusta jokainen saa juhlia ilman lapsia jos haluaa. En minä siitä loukkaannu, vaikka pidänkin sitä hieman hassuna asiana erityisesti perhejuhlien kohdalla. Toisaalta ihan turha loukkaantua, jos minä jätän ko. syystä juhlat väliin.
 
nog
No mun täytyy sanoa, että ei itsellänikään opiskelijana olisi varaa maksaa MLL:n hoitajalle kahden vuorokauden palkkaa. Mulla on tukiverkkoa kyllä, mutta toisinaan on tilanteita, jolloin kenellekään heistä ei sovi. Silloin jättäisin ilman muuta menemättä. Tuo hoitajan palkkaaminen kahdeksi vuorokaudeksi ei olisi edes mikään vaihtoehto.
 
ymmärtämätön
minä ihmettelen vain sitä, että kun nyt on käynyt ilmeiseksi, että nykyisin häät ja lapset sopivat huonosti yhteen, niin eikö niitä voitaisi viettää kahdessa osassa niin, että lapset ovat tervetulleita sinne kirkkoon ja kemujen alkupuoliskoon, ja saavat myös tanssia ja pitää hauskaa. Häät voi olla pienelle valtavan hieno elämys. Toki sitten kerätään muksut syrjään jos elämys menee överiksi ja alkaa hillitön riehuminen.

Sitten siinä vaiheessa kun ensimmäinen hölmö humalikko menee sopimattomaan kuntoon tms, lapset kerätään erilleen, joko vanhempineen tai juhlien puolesta järjestettyjen hoitajien katsottavaksi.

Mikä tässä on niin valtavan vaikeaa?

Ja täytyy sanoa, että Anatoliaa nälvitään nyt ihan suotta. Oikeasti, joko näkee sen vaivan että opettelee sosiaalisemmaksi, tai lopettaa valittamisen. Joko tai. Siitä saa valittaa jos se opettelu on vaikeaa, kunhan sitten opettelee kuitenkin. Miten se on niin vaikea ymmärtää?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26123357:
onhan se kivaa kirkossakin kun lapset itkee kilpaa niin ettei kuule papin sanoja. :kieh:
Peesi. Samoin hautajaisissa on joskus ottanut hermoon kun saattoväen laskiessa kukkalaitteita ja lukiessa lauseitaan jonkun lapsi huutaa niin että palosireenikin jää toiseksi.
 

Yhteistyössä