juoko teillä koululaiset maitoa ruokajuomana?

  • Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti
...........
Tajusin noin pari vuotta sitten, että sehän on tyhmää juottaa maitoa "isoille lapsille" , nykyään juovat vettä ruokajuomana kuten minäkin.
Enää eivät vahingossakaan ota maitoa, joskus olen piruuttani huudellut "vettä vai maitoa?" ja aina kuuluu vastaus "VETTÄ!".
:)
 
viileäviima
Lapset (15v, 12 v ja 8 v) juovat ruokajuomana vaihtelevasti maitoa, piimää tai vettä. Kaksi vanhinta monesti niinkin, että juovat lasin vettä ja lasin maitoa.
 
1503
Joskus juo vettä, joskus rasvatonta maitoa, koska se on nykyään suosituksena. Laktoositonta maitoa käytämme minun takiani. Mitään mehua tai limua ei ole halunnut juoda vielä, vaikka olen tarjonnutkin. Kipeänä juo kuumaa mustaherukkamehua !
 
Poika juo mieluummin piimää. Tyttö on maito"vasikka" ja joisi vaikka kuinka paljon maitoa. Imetin häntä pitkään, piileekö siinä sitten syy ;)
 
Lastenlääkäri.
Tietenkin juovat, eiväthän he muuten saisi mitenkään tarpeeksi ravintoa. Alle 3-vuotiaat juovat meillä pelkkää maitoa, muuta ravintoa niin pienille ei saa antaa. Muutenkin alle 21-vuotiaille eli kasvaville lapsille pitää antaa runsaasti maitoa ja maitoruokaa. Meillä esimerkiksi 1½v poika juo päivittäin vähintään 2 litraa täysmaidon ja kerman sekoitusta ja onkin sitten kaikkia tuttavien lapsia terveempi ja lihavampi.
 
vierailija
Vettä juo kutosluokkalainen ja kuulemma koulussakin.

Isoäiti (tms) voi miettiä miksi vouhottaa itse maidon puolesta. Eihän täällä kukaan vedenjuojan äiti ole mistään vouhottanut. Se nyt vaan on outoa että ihminen juo toisen nisäkkään vauvan maitoa, kun oman äitin maidon juonti loppuu.
Ei mitään järkeä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
HippuTAR
Maidon juonti nyt on yhtä outoa kuin minkä tahansa muunkin eläimestä saadun ravinnon juonti/syönti. Ilmeisesti nämä maidon juontia outona pitävät ei sit käytä mitään maitovalmisteitakaan? Koska olishan se nyt vallan outoa lapata nassuunsa toisen nisäkkään maidosta valmistettuja tuotteita.

Meillä juovat ruuan kanssa maitoa, jos on kanaruokaa tai ranskalaisia niin juomana on cokista.
Siinä sitä teille uutta kauhisteltavaa niin voitte jättää maidonjuojat hetkeksi rauhaan :devil:
 
pyhä sylvi
Maidon juonti nyt on yhtä outoa kuin minkä tahansa muunkin eläimestä saadun ravinnon juonti/syönti. Ilmeisesti nämä maidon juontia outona pitävät ei sit käytä mitään maitovalmisteitakaan? Koska olishan se nyt vallan outoa lapata nassuunsa toisen nisäkkään maidosta valmistettuja tuotteita.

Meillä juovat ruuan kanssa maitoa, jos on kanaruokaa tai ranskalaisia niin juomana on cokista.
Siinä sitä teille uutta kauhisteltavaa niin voitte jättää maidonjuojat hetkeksi rauhaan :devil:
Mistä moinen agressio vedenjuontia kohtaan? Tässä ketjussa ei ole yksikään vedenjuoja ahdistellut tai käynyt maitoa juottavien vanhempien niskaan, sitä vastoin kaksi agressiivista maidonjuottajaa (sinä ja isoäiti) ovat käyttäytyneet kuin maisonjuonnin lopettaminen olisi teille kuolinisku.

Pakko kysyä, revittekö rahanne lehmien selkänahasta (utareista) vai mistä moinen hyökkäävyys ihmisiä kohtaan jotka ei juo maitoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
HippuTAR
Mistä moinen agressio vedenjuontia kohtaan? Tässä ketjussa ei ole yksikään vedenjuoja ahdistellut tai käynyt maitoa juottavien vanhempien niskaan, sitä vastoin kaksi agressiivista maidonjuottajaa (sinä ja isoäiti) ovat käyttäytyneet kuin maisonjuonnin lopettaminen olisi teille kuolinisku.

Pakko kysyä, revittekö rahanne lehmien selkänahasta (utareista) vai mistä moinen hyökkäävyys ihmisiä kohtaan jotka ei juo maitoa?
En sanallakaan maininnut vedenjuontia, vesihän on oikein hyvä ruokajuoma. Eikä kukaan muukaan väittänyt mielestäni vedenjuontia huonoksi asiaksi. Että selitätkö miten mä (tai viisikymppinen isoäiti) tossa hyökkäsin ihmisiä kohtaan jotka ei juo maitoa?
Sen sijaan tässä ketjussa on kyllä mainittu että maidonjuonti on tyhmää ja että on outoa juoda toisen nisäkkään maitoa.

Mä en ole mikään "maidonjuottaja", ihan vapaasti meillä saa lapset juoda mitä haluaa. Itse en nykyään maitoa juuri juo kuin teessä/kahvissa. Mutta ärsyttää kyllä että näissä ketjuissa aina aletaan haukkua maidonjuontia, ärsyttäis vaikkei meillä käytettäisi maitoa ollenkaan.

Mikä siinä maidossa on tyhmempää ja oudompaa kuin muissa eläintuotteissa? Ja siihenkin haluaisin vastauksen että syökö nämä maidonjuontia tyhmänä pitävät sitten kuitenkin muita maitotuotteita? Ja jos niin miksi se ei ole tyhmää?
 
pyhä sylvi
En sanallakaan maininnut vedenjuontia, vesihän on oikein hyvä ruokajuoma. Eikä kukaan muukaan väittänyt mielestäni vedenjuontia huonoksi asiaksi. Että selitätkö miten mä (tai viisikymppinen isoäiti) tossa hyökkäsin ihmisiä kohtaan jotka ei juo maitoa?
Sen sijaan tässä ketjussa on kyllä mainittu että maidonjuonti on tyhmää ja että on outoa juoda toisen nisäkkään maitoa.

Mä en ole mikään "maidonjuottaja", ihan vapaasti meillä saa lapset juoda mitä haluaa. Itse en nykyään maitoa juuri juo kuin teessä/kahvissa. Mutta ärsyttää kyllä että näissä ketjuissa aina aletaan haukkua maidonjuontia, ärsyttäis vaikkei meillä käytettäisi maitoa ollenkaan.

Mikä siinä maidossa on tyhmempää ja oudompaa kuin muissa eläintuotteissa? Ja siihenkin haluaisin vastauksen että syökö nämä maidonjuontia tyhmänä pitävät sitten kuitenkin muita maitotuotteita? Ja jos niin miksi se ei ole tyhmää?

Kummatkin nikeistä syyttävät maitoa juomattomia vouhottajiksi ja vaikka miksi.
Kukaan maitoa juomaton ei syyttänyt maitoa juovia vouhkaajiksi. Oudon kiihkomielisesti jotkut suomalaiset tuntuvat maitoon suhtautuvan, ihan kuin olisi rikos olla juomatta sitä.
 
HippuTAR
Kummatkin nikeistä syyttävät maitoa juomattomia vouhottajiksi ja vaikka miksi.
Kukaan maitoa juomaton ei syyttänyt maitoa juovia vouhkaajiksi. Oudon kiihkomielisesti jotkut suomalaiset tuntuvat maitoon suhtautuvan, ihan kuin olisi rikos olla juomatta sitä.
Mä en kyllä syyttänyt ketään miksikään. Ja mulle on ihan sama mitä kukakin naamariinsa pistelee.
Ja ihan sama onko kyse maidon juonnista, perunoitten syönnistä tms. niin mua ärsyttää että tälläisiä ihan normaaleja ruoka/juomatapoja aletaan mollata.


Edelleen ainoat jotka täs on haukkunu tms. on noi pari vedenjuojaa joiden mielestä maidon juonti on tyhmää ja outoa.
Lisäksi sun viesteissä on jotain haukkumisen yritystä mutta aika heikoksi jää.
 

Yhteistyössä