Jyväskylä /keski-Suomi, yli 30v. odottajat

Moikka :wave:

En kuulu enää odottajiin mutta tuli kertomaan että meille syntyi poika 02.07 :) Painoa 3445g ja pituutta 48cm. Ihana pieni palleroinen tuo on ja kasvaa komiasti!

Laitoin sillon muinoin Hilde sulle postia siihen uuteenkin sp:iin minkä annoit, mutta en saanut enää vastausta.

Mukavaa syksyn odotusta kaikille! =)
 
ONNEKSI OLKOON Griffski73... :flower:
Voi kunpa itsekin jo saisi pojun maailmaan... vielä 7 vkoa jäljellä... :)
Ja Hilde: Ei mittään kiirusta, vastailet sitten kun kerkeet... =) Käynpä "sillä välin" tsekkaamassa laittamasi linkin...

Mukavaa Syksyä Kaikille!

Rosief
 
Voi jumpe, Griffinski!

Onnea miljoonasti pojasta!

Mä olen vastannut sulle siis 4. toukokuuta, mutta en ole saanut sulta sen jälkeen viestiä. Luen tuota uutta postia siis ihan monta kertaa päivässä ja olisin vastannut, jos olisin nähnyt viestin. Onkohan niissä roskapostisuodattimissa sitten joain sellasta että eivät "tykkää" jostain osoitteista. Kaivelen sen sähköpostin roskiksen esiin, mutta viestistä on sen verran monta kuukautta, että se on voinut tuhoutua :(. Onko sulla tallessa sitä lähettämääsi mailia, voitko laittaa uusiksi? :) Tässä ovat nyt sähköiset viestimet pistäneet kovasti kampoihin... harmillista!
 
Voi pöhkö sentään...siihen toiseen mä sen laitoin sillo! :( Mä kurkkaan jos se on vielä lähetetyissä, niin tarkistan osoitteen! Mutta kiitos onnitteluista Rosief ja Hilde :)

Edit: Eli se meni niin että mulla viimeisin viesti on lähteny siihen sun gmail osotteeseen, mihin aluksikin kirjoitin, mutta sitä ennen sanoit viestissäsi että saatat tulevaisuudessa laittaa postia toisesta osoitteesta mitä käyt useammin kattoo :) Oh well näitä sattuu :p
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan viime metreillä perheenlisäystä Jkl:n keskustassa. Uusia tuttavuuksia olisi kiva saada ja muutenkin kuulla miten kanssaodottajilla tällä suunnalla menee. Oon vähän hankalasti vielä netin äärellä pari viikkoa, kun puhelimen varassa surffailen, mutta yritän pysyä mukana.
 
isosiskolle vilkutus ja kiva että ilmaisit olemassaolosi!

Mä luulen, että mukana pysyminen onnistuu kyllä pienellä viiveelläkin. Milloinka sulla on laskettu aika? Odotatko esikoista? Minkä ikäinen olet? Utelevia kysymyksiä, kysy toki sinäkin jotain että saadaan vaikak tikusta tarinaa ;D.

viimeisin viesti on lähteny siihen sun gmail osotteeseen, mihin aluksikin kirjoitin, mutta sitä ennen sanoit viestissäsi että saatat tulevaisuudessa laittaa postia toisesta osoitteesta mitä käyt useammin kattoo :) Oh well näitä sattuu :p
Olen sanut sulta viestin siihen akaan osoitteeseen 1. toukokuuta. Ja vastasin siihen 4. toukokuuta samasta osoitteesta, siinä viestissä kerroin toisesta sähköpostiosoitteesta. Oletko siis vastannut minulle tuon 4. toukokuuta jälkeen? En ole nimittäin saanut ko. viestiä, vaikka päivystelin kyllä molempia posteja ja kurkin myös roskakoreihin silloin tällöin. Eli viestiä ei vain ole... tarkistaisitko vielä ainakin päivämäärän, jolloin lähetit ja voitko laittaa sitten vaikka saman viestin uusiksi, vaikka sisältö ei olisikaan ihan ajan tasalla ;D.
 
Moi vaan isosiskollekin! :wave:

Hilde, joo mä kyl muistan nyt kun sanoit että annoit sen toisen osoitteen ja olen todellakin ollut varma että olen laittanut postia siihen :O Mutta olenko sitten kirjoittanut ja jotenkin sotkenut lähettämisen, koska missään sitä ei ole.

Mitenkäs teidän odotus on sujunut?

Rosief, mä muistan elävästi nuo 'viimeiset' viikot - ollaan niin lähellä mutta silti niin kaukana :) Tsemppiä loppuajalle!
 
Hei,

Odotus on sujunut ok, ylös nouseminen on viakeaa kun alka aolla painoa niin paljon keskikehossa. Mahamörkö jumppaa lähinnä iltaisin, päivällä on monesti hiljaista, paitsi joskus iltapaäivällä on zumbahetki myös. Välillä väsyttää paljosti, mutta rennolla meiningillä. Painoa on tänään 7,5 kg alkutilanteeseen :ashamed:, nyt siis rv 29+4 menossa. Se hiukka potuttaa, ja harrastusten / liikuntamahdollisuuksien puute. Oottekö löytänyt omia konsteja harrastaa liikuntaa loppumetreillä? Meillä koira toimii personal treinerinä, mutta toisinaan joudun jättämään miehen kontolle senkin, kun ei vaan jaksaminen riitä kotitöiden lisäksi ja nyt alkaa kuntoprojektit olla jo vähän liian myöhäisiä...


Toinen kysymys kaikille: Oletteko saaneet mistään synnytysvalmennusta? Siis Jyväskylässä? Teidän, että sairaalalla on jokin käynti, mutta muuten? ALkaa nimittäin pikkasen kiinnostaa ettämiten se mukula punnerretaan ulos... XD
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Griffski73...tsemppiä tässä tosiaan tarvitaankin.... :LOL: Ja Hilde kiitos viestistä... :)
Isosiskolle Tervetuloa! :)
Tuosta odotuksesta....mun täytyy rehellisesti sanoa että vaikein raskaus kaikista...:( Paino laski alussa niin että tämän hetken "saldo" + 1 kg lähtöpainosta. Silti olo on kuin ryhävalaalla. Selkä ei pysy vauhdissa mukana, samoin närästää ja väsyttää koko ajan, lonkat ja nivuset lonksuaa ja mursin sitten rintarangasta rustonkin tuossa reiu viikko sitten... Päivittäin supistelee, välllä kivuliaasti selkää pitkin...varsinkin jos kantaa/nostaa jotain...Eikä yhtään helpota että kotona vajaa 2 vee...sääliksi käy äidin pikkuista...:( No mutta onneksi loppusuoralla ollaan... Rv nyt 33+4
Mun täytyy myöntää että mä en ole harrastanut minkäänlaista liikuntaa koko raskausaikana...:ashamed: ainoastaan hyötyliikuntaa remontin (joka on edelleen kesken:kieh:) ja lasten parissa... Mutta esikoista odotellessa mä koin että uinti ja mammajumppa siellä oli mulle parhain liikunta- juttu...varsinkin kun painoa tuli silloin melki 30 kg lisää...:ashamed:
Tuosta synnytysvalmennuksesta: Mulle ei ole edes tarjottu/puhuttu koko valmennuksesta yhtään mitään...johtunee lasten määrästä tms...!!?? Toki en kyllä tiedä tulisiko siihen sitten kuitenkaan osallistuttua..!?
Höh, tulipa tästä nyt melkoinen itkuvirsi...taitanee olla huono päivä mammalla... Paras lähtee vääntämään perheelle safkaa...

Mukavia hetkiä masuasukkien ja syntyneiden mammoille, voikaa hyvin!

Rosief, Paavo ja katras
 
Kiitos tervetulotoivotuksista.

Meillehän on nyt siis toinen pikkuinen tulossa. LA on vielä tän kuun puolella. Kotosalla tulokasta odottelee mun ja mieheni lisäksi puolitoistavuotias tyttö.

Valmennukseen ei esikoisen kohdalla päästy, vaikka sen perään kyselin moneen kertaan. Sairaalassa käytiin sit vaan kuuntelemassa se synnytysluento. Nyt ei kukaan ole siitäkään mitään puhunut neuvolassa.

Ootteko muuten saaneet neuvolasta esitietolappua täytettäväksi sairaalaa varten? Mun on jo 2 viimeistä kertaa pitänyt muistaa kysyä sitä, mutta niin vaan se on unohtunut. Seuraava nlakäynti on mulla vasta lasketun ajan jälkeen, kun välit on ollut nyt lopussa sitä kahta viikkoa...
 
Minä sain esitietolapun tällä viikolla. Muut kohdat osasin täyttää, mutta nimien kohdalla tulee tenkkapoo. ;D. Sairaalaan synnytysvalmennukseen ollaan menossa viikon päästä.



Viime tisitaina otettiin harjoituslähtö mun selkäkramppien takia ja juututtiin ja alkumetreillä liikenneruuhkaan kolarin takia. Onneks päästiin äitipolille kuitenkin ja siellä todettiin että väärä hälytys, kaikki kunnossa. Hyvä mentaliharjoitus kuitenkin, tuli sellainen olo että en ole ollenkaan kärryillä että miten se lapsi synnytetään. Esikoinen kun tuli sektiolla, minä vaan makailin.

Mulla oli taas uusi terkka, jo neljäs tämän odotuksen aikan. Olin aika väsynyt ja mulla on välillä murheita, jotka ovat kuitenkin vain hetkellisiä. Mietin paljon synnytysaisoita ja kerroin niistä terkalle. Ärsyttää, että joka kerran on eri ihminen vastassa, ei tuu yhtään sellanen olo että olis jotenkin luottavainen mieli että he siellä huolehtivat infoamisesta vaan kaikessa pitää olla aktiivinen itse. Kait se on nykyajan trendi, että ihmiset huolehtii itse mukulansa maailmaan ja tieto löytyy netistä. :| Sain sellasen masennuskyselyn täytettäväksi. Olisin varmaan tyytyväinen, jos olisin sellaisen tarpeessa, mutta nyt aion tylysti jättää täyttämättä ;). Ei ole kukaan näistä terveydenhoitajista sellainen, että kokisin tarvetta avautua heille mistään. ;D Mielummin juttelen sitten vaikka psykologille ja tarkoitus onkin ottaa nlapsykologiin yhteyttä, koska mulla on tosi epävarma olo sinne synnytykseen menosta.

Että tälläsiä mietteitä täällä...
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole vielä lähtö tullut. Katsotaan meneekö ensi kuun puolelle. Vauva tosin kääntyi viime yönä parempaan asentoon synnytystä ajatellen, joten josko se sieltä vielä tälle kuulle ehtisi.

Meillä tuli toisista nimistä miehen kanssa keskustelua. Haluaisin tällekin 3 nimeä, mut mies vaan 2 lyhyttä. Esikoisen nimi on pitkä ja musta miehen ehdotus 2 x4 kirjainta on vaan ihan tynkä! En tykkää...
 
Eka päivä töissä tauon jälkeen - neljä vkoa jäljellä. Tänään taitaa olla rv 31+0. Esikoiselle oli kysytty leikkitreffipaikka, jotta päästään miehen kanssa molemmat synnytysvalmennuskäynnille. Nyt kaveri onkin lähdössä mummolaan ja esikoinen sai kutsun mukaan, mutta sinne on monta sataa kilometriä enkä oikein ole vielä lämmennyt ajatukselle. Muutenkin on kaikki viikonloput ohjelmaa täynnä, kun kahdella kummipojalla ja yhdellä kaverilla synttärit saman kuun aikana. Miten sitä ehtii joka paikkaan, kun pitäs kotiakin huoltaa ja vähän varata aikaa lepäilylle. Maha on täynnä nyrkkeilijän käsiä ja koipia, *huoh*...

Kertokaas vaikka niitä synnytskertomuksia piinailijoiden ratoksi, mutta älkää pelotelko liikaa, jooko ;D.
 
Viimeksi muokattu:
Just sain piiiitkän tarinan valmiiksi niin tää hävitti kaiken...:kieh::headwall:
Joo kirjoitan joku toinen kerta....

Mut hildelle laitettu postia... :)

Muoks. MIKÄ esitietokaavake??? Mulle kukaan puhunu mitään...
 
Viimeksi muokattu:
Rosief: Se esitietokaavake on se mikä sit viedään sinne synnärille kun menee. Siin on hätäkasteen varalta nimikyselyy, ruokavalioo ja ainakin mulla oli toiveita synnytykseen. Ja jotain muuta mitä nyt en muista. Se saadaan neuvolasta kuitenkin. Mä sain sen aika myöhään itse.

Pistetään synnytyskertomusta sitte :)

Mua alettiin käynnistellä vauvan vähäisten liikkeiden takia to aamuna 30.6. Suppareita tulikin, mutta ne pärjäsin ihan hengittämällä läpi. Ilta kasilta alko sit voimakkaammat 3-7min välein ja kesti 6h. Sain yöllä lääkettä ja sain nukuttua aamuun. Seuraavana aamuna tuplattiin pilleriannos. Supistuksia tuli aluksi n 6-10min välein ja alkoivat olla jo aikas napakoita. Puoli 5 iltapäivällä meni sitten vedet ja sen jälkeen alkokin aikamoinen kipuhelvetti :( Vähän ennen ilta 8 mut kärrättiin vauhdilla synnytyssaliin (mistä en juurikaan muista mitään) kun lapsen sydänäänet heikkeni joka supistuksen jälkeen ja siellä niitä pystyttiin tarkkailemaan paremmin. Epiduralia en voinu vielä saada, kun en ollu auennu yhtään. Synnärillä sitte makasin kivuissa 10 saakka, jolloin epiduraali laitettiin kun en pystyny enää muutakun huutamaan :D Vauvan sydänäänet vaan laski melkein joka supparin jälkeen tosi alas ja jouduin välillä hengittää happee maskilla ja olla kontallaan pää alaspäin, jotta sydänäänet saatiin takas ylös. Siltikään en ollut tämän kaiken jälkeen kun 1cm auki, eli synnytys ei todellakaan edenny minnekään. 23.30 laitettiin vielä tippaan jos saatais vahvemmat(?) supparit ja jo 2min jälkeen ihana kätilö pysäytti tipan kun vauvan sydänäänet laski 50:een ja soitti lääkärille että vauva ei jaksa enää, eikä äiti ja puolenyön aikaan mut kärrättiin leikkaussaliin. Poika synty 00:32 :)

Tälläi samalla lailla kävi esikoisten kanssa - helpommalla ois päässy jos ois leikattu suoraan kuten yritin. Noh, jos vielä lapsia tulis niin seuraava synnytys olis sitten suoraan sektio :)

Mä toivon teille kaikille sitä samaa ihanaa kätilöä mikä mulla oli, se oli todella mahtava!
 
Viimeksi muokattu:
^ Minähän pyysin että älkää pelotelko liikaa :|. On sulla ollu maratoonisynnytys. No mut loppu hyvin, kaikki hyvin...

Itse pelkään kovasti sitä että joudun synnyttämään huonoilla yöunilla. Mulla kerkes esikoisen kanssa mennä vedet enneku tajusin että synnytys on käynnissä. Ei siis ollu mitään kipeitä suppareita, mutta kahden tunnin kuluttua vesien menosta lääkäri totes että "tää syntyy ens yönä". Eli auki oltiin, mutten muista että paljonko. Sektio tehtiin perätilan takia. Jälkeenpäi kuulin, että mun olis pitäny mennä ambulanssilla sairaalaan, sen sijaan huusin miehelle että soita nyt sinne ä-polille, kun mies hannas vastaan että eihän niitä suppareita ole vielä tullut yhtään...siis kun en huutanut kivusta. Olin niin voimaton että hyvä ku jaksooin puhua, vaikka ei siis sattunut juurikaan. Edellisenä yönä olin nukkunut 2 h, joten olin aika puhki jo valmiiksi... Vähän jänskättää, että miten tällä kertaa...



Kiitos postista, Rosief! Perille tuli!
 
Viimeksi muokattu:
^No ei ollu pahimmasta päästä ;) mutta kyllähän tuossa on jännitystä ihan riittämiin ollut. Onneksi selvisitte draamasta. Mitenkä on muuten lähteny vauvan kanssa menemään?

Ihana viikonloppu käsillä! Ja niin paljon hommia (mukavia kylläkin) tähänkin väliin, että kuka meillä laittaa ruokaa kun mun pitää muistaa levätä sohvalla viikon istumisurakan vaihteluksi? :LOL:

Rosiefille laitettu postia, tsiis ärkeimmät asiat ensin ;).
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin on ekat supistukset sit koettu... : / Ensin aristi mahaa niin ettei pystyny sohvalla istumaan vaan piti mennä kyljelleen. Menkkamaisen jomotuksen jälkeen ensin yksi napakampi ja sitten en oo varma oliko 5 min kohdalla yks lievä, siitä 7 min kuuttua toinen, lievä. Olin varma että kohta tapahtuu kauheita, makasin vaan ja pikkuhiljaa helpotti.

Monet puhuu supistuksita - oliks nää nyt niitä sellasia asiaan kuuluvia vai onko mun lähettävä sinne sairaalaan...? :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Tääl olis 30v jyväskylästä oleva kolmatta lastaan odottava mamma :) tosin vasta alku vaiheissa mennään, huomenna 9+0. Mut aattelin kirjottaa tänne kun huomasin, et tääl on muitakin jkl:stä.
 

Yhteistyössä