Jyvässeudun äidit vol. 2

Jyvässeudun äidit

Pinja79..29v..Pupuhuhta...poika 03/06 ja poika 02/08

Murmeli84.24v....Jyskä......tyttö 09/08

Koiramamma..23v...Palokka....poika 09/08

Blackjoy...25v....................tyttö10/08

Ippu83.....25v....................poika 15.10.08

Jenksu.....21v....................tyttö 24.10.08

Nimra.......26v.........Sulku..tyttö 12/08

Ronjaneiti.........................poika 8.12.08

Merkkari..24v....................poika 17.12.08

Mrae........25v....................tyttö 28.12.08

Milja-85....23v..Vaajakoski....poika 29.12.09

Audriina..23v....Lohikoski ......poika 15.2.09

Nunnukka89.....Palokka........poika 21.2.09

Eeva83....................................tyttö 22.2.09

Nessu86......23v...Keltinmäki.tyttö 1.3.09

Mira86..22v............................tyttö 19.3.09

Halinalle81.28v.Lutakko.........poika -07, poika 05/09

Loorus..25v.....Huhtasuo........tyttö 5.5.09

Beija..25..........Kypärämäki.....poika ja tyttö synt.5.5.09

Mandor..21v....Ylämyllyjärvi.....tyttö 11.5.09

Nepsunen..23v.Ylämyllyjärvi....tyttö 26.5.09

Jadal..................Palokka..........tytöt 08/03 ja 10/07 ja poika 06/09

Pusukalatar........Suolahti.........tyttö 14.7.09

Lara79.......Palokka..................tytöt 10/07 ja 07/09

Mymmeli09....24v.....Palokka....poika 07/09

Kukkaiskeiju.......Lohikoski.......tyttö 15.7.09

Mandy81..............Palokka.......poika 23.7.09

Lauraliina85..........Keltinmäki....poika -09

Outiko.....................................poika 1.8.09

Hemuli-79................................tyttö 11.8.09

Syyskaisla...............................poika 4.8.09

Tuuliina84...24v....Lutakko......pojat 05/04 ja 07/09

Hippula80............Keskusta.....poika 01/07 ja poika -09

Vippis...................Kukkumäki..3 lasta

Tii-na..22v............Ristonmaa....tyttö -09

Mangopapu..........Keltinmäki...tyttö 26.4.09

Hensku00.............Kuokkala..poika 29.9.09

Sachwall..24v........Mäki-Matti..tyttö 11.9.09

VNT.......................Myllyjärvi.....LA ?

Pirpana87............Lohikoski.....poika -09

SP-.......................keskusta.....tyttö 28.12.08

Karvapallo..21v.......................lapsi 9/09
 
No ni, kun kerran lupasin päivityksen ottaa, niin aloitin nyt viimein uuden ketjun. Kävin kopsaan tuolta odottajien ketjusta tuon listan, taitaa olla päivitykset siellä paremmin, päivitän lisää kunhan ilmoittelette tietoja :wave:

Niin ja jospa taas pikkuhiljaa keskustelu viriäisi, eikä olisi niin hiljaista, ja ettei menisi minun yksinpuheluksi :LOL:

Tänä aamuna kamala kiukku ollut tytöllä, joka asia itkettää ja kiukuttaa :(

Vois varmaan miettiä taas jotain tapaamisia? Miljalle huutelen, että voitaisiin varmaan uudelleen nähda tässä joku päivä? Itsellä helpottaa kiireet ensi viikon jälkeen. Ja muuten sama homma täällä, viime päivien aikana miettinyt useasti että pakkaan kamani ja lähden kotiseudulle :ashamed: Kiristää hermoja tuo remppa miehen kanssa

Nessu
 
No joo. pyörittelin tuota listaa aikani kuluksi. Loppupäästä pitäisi olla syntymäjärjestyksessä, sanokaa, jos korjattavaa :)

Pitäs pakata tavaroita, mutta täällä mä pyörin, kun Aino kerrankin taas nukkuu pisemmät unet :ashamed: Koko ajan tässä oottanut, että kohta herää kumminkin, mutta on nukkunut jo 1½ tuntia :)

Jaaha, nyt kuuluukin ääntä

Nessu
 
jadal
mä ihan varovasti tulin kurkkimaan tähän ketjuun :) aika laiska oon kyllä kirjottelemaan, mutta voihan sitä aina yrittää :D

meillä siis tytöt 08/03 ja 10/07 ja poika 06/09 ja Palokassa asutaan, huomasin,että muitakin palokkalaisia listassa :)
 
Tervehdys! Itseäni en tuossa listassa huomannutkaan...eli meille syntyi pieni tytön tylleröinen tiistaina eli 14.7.2009! Oon niin tottunu tuolla odottajien puolella jutustelemaan, että alkuun voi unohtua tämä puoli...koitan kuitenkin muistaa täälläkin ilmoitella kuulumisia ja osallistua tapaamisiinkin kunhan tyttö on siinä kunnossa että voidaan matkailla tätä pitempää väliä! :)
Ensimmäinen yö kotona meni vähän harakoille, mutta toivotaan, että ensi yö olisi jo sitten helpompi! :)
 
Jadal ja pusukalatar lisäilty listaan :) Joo, mä en oo tuolla odottajien puolelta päivitellyt vielä kelle on syntyneet vauvat, ellette erikseen täälläkin ilmoittele. Itse kun tulee harvemmin siellä odottajien puolella käytyä, on vähän ulkopuolinen olo :whistle:

Pusukalatar, toivottavasti ensi yö menisi paremmin :) Muistan kun ensimmäiset yöt kotona en oikein osannut nukkua kun kyttäsin hengittääkö tyttö ja joka inahdukseen heräsin pitkän aikaa :ashamed: Tätä nykyä herää sitten vain enää "oikeaan hätään", itkuun, kun on nälkä tai jotain. Kaikkia pieniä ääntelyitä ja tuhahduksia ei enää huomaakaan, kun itse nukkuu.

Öistä minäkin mietin, että millonkahan Aino alkaisi nukkua koko yön ilman yösyöttöjä... Puolen vuoden ikä lähenee ja edelleen 1-2 kertaa yössä herätään, vaikka kiinteitäkin syödään pari kertaa päivässä ja velliä yötä vasten. Toivottavasti puurojen aloittelun myötä yöunetkin pidentyisi.
 
Audriina, samaa mietin tuon treffaamisen suhteen :whistle: Pitäs vissiin alkaa jonkun suunnittelee eikä puhua lämpimikseen.. Itse kun sais muutto ja remppahässäkän ensin alta pois |O

Mä jumin taas tänne ja nukkuu pitäs mennä. Ukko jo kyllästy oottelee, paineli nukkuu jo äsken :D
 
uskaltaudun tännekkin :) oli täällä huutelee tänä vuonna 20 täyttävä äippä. POika syntyi 21.2.09 eli tulee muutaman päivän päästä 5kk :) ja me ollaan palokasta.seuraa oltais kovasti vailla kun ei oikein noita "lapsellisia" kavereita ole ja ne muut vähän on varmaan jo kyllästyny mun vauvajuttuihin :LOL:
 
Niin ja tosiaan olen Suolahdesta asti kirjuuttelemassa. Minäkin mielelläni osallistun treffeille, mutta luulenpa, että vasta muutaman kuukauden kuluttua. Jos en saa miestä kuskiksi tms ni mun pitää kulkea linja-autolla (en omista ajo-korttia) ja Henni on vielä liian pieni semmoiseen touhuun. Kovasti odotan, että se kasvaisi niin paljon, ettei olisi esteitä liikkumiselle! Tai ainakin itse haluan tytölle lisää ikää...tuskin se nyt on OIKEASTI mikään este! Henni on mun ensimmäinen lapsi ni ainakin vielä olen monessa asiassa kamalan arka...eiköhän sitä varmuutta tässä ajan kanssa kartu!
Niin ja viime yö meni loistavasti! Ylistetty olkoon akvaarion suodattimesta lähtevä loriseva ääni! Eilen tyttö veti parit piiiiiiiiiiiitkät päikkärit partsivaunuissa tässä olkkarin puolella ja ajateltiin kokeilla samaa yönunien kohdalla....ja se TOIMI!! Tyttö heräsi vain yhden ainoan kerran syömään ja nukahti samantien uudestaan! Jos näyttää siltä, että pinnasänky (sitten joskus kun saadaan aikaiseksi hakea se tuttavilta) on epäkäytännöllinen tässä olohuoneessa niin on vissiin pakko hommata lasten huoneeseen toinen?! ;)
Niin joo ja kun sanoin, että Henni on mun ensimmäinen lapsi...onhan mulla kaksi lapsipuolta eli poika 5-vee ja tyttö 9-vee! Pari viikkoa sovittiin rauhoittumisaikaa eli sinä aikana eivät tule meille yöksi vaikka silloin tällöin saavat päivällä käydäkin moikkaamassa pikkusiskoa. Tänäänkin poika tulee meille "hoitoon" pariksi tunniksi. :) Saa nähä miten sujuu... :whistle:
 
Päivittelen huomenna, nyt ei jaksa :ashamed: Taas notkun täällä vaiks pitäs nukkua :headwall: Mutta mie tarviin hetken omaa aikaa ennen kuin meen nukkuu. Meni taas Ainon nukkuminen tavallista myöhempään, vasta kymmeneltä nukahti, kun tavallisesti siiä 19-20 nukkuu jo. Noh, kohta loppuu remontti niin pääsee tyttökin taas tavalliseen rytmiin.

Mä olin aika arka alkuun lähtee yksin minnekään tytön kanssa. Parin kuukauden jälkeen uskaltauduin ekaa kertaa kaupunkiin yksin tytön kanssa :ashamed: Kaupassakin jos tuli itki, niin äkkiä kamat kärryyn ja kassalle. Nyt ei niin arka ole enää, jos itketään niin sitten itketään. Menee se tyttö käsipuolessakin kaupassa :)

Mä haluaisin uuden pinnasängyn meille. Meillä on sellainen vanha jotka appivanhemmat toi ja mä en kehdannut sanoa että ei :ashamed: Mutta ei siinä pohjaakaan saa niin alas kuin uusissa, pitää varmaan hommata oikeasti uusi, jossa pohjan saa alas, kun opitaan nousee tukea vasten. Haluisin myös matkarattaat, tylsää nostella noita isoa Emmaljungia auton perään ja pois :ashamed: Ja olis kaupungillakin sellaiset pienemmät näppärämmät. Mutta mies hankaa joka asiassa vastaan taas vaihteeksi :kieh:
 
Jos kaipaat pusukalatar joskus seuraa sinne suolahteen niin mä joudan kyl täältä tytön kans ajeleen, vosin samalla käydä entisellä työpaikalla suojarinteellä tyttöä näyttään.

Mulle muutenkin kelpaa oikeasti vauvallisten ihmisten seura kun munkaan kaveripiirissä ei vielä muilla lapsia ole. Kiva olis välillä jutella sellastenkin kanssa joilla itselläkin lapsia on, välillä on niin mukava kuunnella lapsettomien neuvoja vauvan hoitoon :D

Tapaamista jos järkätään niin me ollaan mukana. Mä en tosiaan nyt pysty kitään järkkään kun asutaan rakentamisen ajan 49m kaksiossa parin koiran kans niin siel ei kyllä viitsi mitään tapaamisia järkätä. Tietty vois olla kiva tavata ihan jossain kaupungillakin, vaikka jossain kahvilassa?
 
Tapaamisesta, mun mielestä myös kahvila tms. olisi ihan hyvä paikka. Näin "isomman" vauvan kanssa kun uskaltaakin jo lähteä tuonne kaupunkiin :D Mutta mikä paikka kaupungissa olisi sitten hyvä, että pääsee vaunujen kanssa? En osaa sanoa ainakaan äkkisestään mitään, vielä niin hyvin tuota keskustaa tunne :ashamed: Ja varmaan joskus elokuun puolen välin tienoilla voisin itse ajatella tuota tapaamista?
 
Hepparallaa piiiiitkästä aikaa!

Kaikille uusille tervetuloa ja onnea nyytistä! :heart: ja kiitos uudesta pinosta!

Eipä oo tosiaan ehtiny miljoonaan vuoteen kirjottamaan. On ollu vaikka mitä hässäkkää tässä;polttareita, häitä, töitä ym..
Mitähän sitä meille kuuluu.. Tänne tosiaan maalle muutettiin uuteen kotiin. Hyvin ollaan viihdytty kun naapurissakin asuu kavereita. Välillä tosin kaipaan kaupunkiin kun tämä on NIIN kuollu paikka, aina tuntuu et ois sunnuntai kun ei ihmisiä näy missään! Vaikka toisaalta tämä rauha on mukavaakin. Sillon tällön vaan tulee tylsistymistä kun ei täällä oo juurikaan mitään tekemistä.

Eilen palattiin mun kotipaikkakunnalta. Olin siellä viikon töissä yhdillä festareilla. Ihan kivaa vaihtelua oli elämään, mutta oli kyllä aika rankkaa kun en ehtiny Niklasta nähä kun aamulla ennen töihin menoo. Oli niin pitkää päivää, että poju oli jo nukkumassa kun kotiin menin. Minun äiti on kesälomalla niin se sit hoiti poikaa. Tosi hyvin ne pärjäs ja tietty kiva kun saivat viettää aikaa keskenään. Mun vanhemmat asuu sen verta kaukana ettei kovin usein nähdä.

Niklas osaa nyt ryömiä, vielä ei konttauksella eteenpäin pääse vaikka asentoon jo nousee. Mut hirveetä vauhtia ryömii ja käy koluamassa kodin joka nurkan! Muutenkin on kyllä semmonen elohiiri että HUH HUH! Ei ees vaipanvaihto enää meinaa onnistua kun ei pysy paikallaan yhtään:) Neljä hammasta pojalta löytyy ja nyt on varmaan uus tulossa kun koluaa jotain koko ajan. Viime neuvolassa kokoa oli 71cm ja 9690g, että ruoka maistuu oikein hyvin. Imettäny en oo nyt varmaan reiluun kuukauteen. Meillä kävi niin, että Niklas ei suostunu enää syömään kun korkeintaan aamulla unisena ja kohta ei enää sitäkään, niin se sit lopahti siihen. Harmi sinänsä kun oisin halunnu vielä imettää, mut toisaalta nyt se loppu ihan luonnostaan eikä tarvinnu vierotella mitenkään.
Hirveesti Niklas "juttelee"! Lempparisanoja ovat mm. hätä, vauva, jotain äitin tapaista, hauva... Pari kertaa asiayhteys on ollu sellanen, että melkein ois voinu jo kuvitella pojan oikeesti sanovan jotain, mut eiköhän se oo ollu vaan sattumaa:)

Kiva ois kuulla teistä vanhoista kirjottelijoista! Jokos teillä Jenksuoli ne häät? Millaset oli? Mitäs koiramamman, blackjoyn, pinjan poppoille kuuluu? Milja olikin jotain kirjotellu vähän aikaa sitten. Jos sulla meinaa olla tylsiä päiviä, niin me voitas hyvinkin ajella teillä käymään joskus?! On nimittäin tylsää aina välillä täälläkin ja te asutte kätevästi tossa "lähellä":)

No joo, eipä kai tässä muuta tällä erää..Kiva kun on tullu uusiakin kirjottelijoita ja kiva ois nähä teitäkin joskus!

Heips :wave: Pitää yrittää vähän useemmin täällä käydä..

Ippu ja Niklas 9kk
 
Niin, ja vielä Mandyn kysymykseen vastaus.. Me pidettiin ristiäiset anoppilassa. Kotona ei viititty sen takia, kun on aika pienet tilat. Ja oli muutenkin aika kätevää kun anoppi sit hoiti melkeinpä kaiken. Ei ite tarvinnu kun pamahtaa pojan kanssa paikalle :D
 
Jee uusi ketju, ja heti näyttäs oleven enemmän eloa kun edellisessä... Hei ippu! pitkästä aikaa :) Ja heipat kaikille uusillekin. Kirjottelut jääny aika vähiin viime aikoina...
Meilläkin on jo iso tyttö,minne se vauva katosi?! 10. pvä tuli 9 kk täyteen. Ja vauhtia riittää.... Jeera lähinnä ryömimällä liikkuu, konttausasennossa kyllä osaa mennä,mutta jos on kiire niin ryömiminen tuntuu olevan se tehokkain keino päästä eteenpäin. Ei oo vielä seisomaan noussut,mutta sitä odotellessa..
Yöt on taas mennyt älyttömän hyvin. Omassa huoneessa nukkuu. n.klo 23 menee unille, yleensä ilman kitinöitä itse nukahtaa. Ja aamulla herää 9-10 välillä. Ei oo enää ees tuttia tarvinnut laittaa kun hyvin harvoin. Ei ois uskonu että siitä tollanen nukkuja tulee,oli se vaan alussa aikamoista valvomista.... :p
Päivissä tosiaan on vauhtia ihan eri malliin kun ennen,ei sitä enää pahemmin koneella tuu istuttua.. Koko ajan saa kytätä mitä seuraavaks keksitään.. Kun tuntuu just ne paikat kiinnostavan mihin ei niin mielellään sais mennä. Yks ihan lemppari on koiran vesikuppi! Voi että on ihanaa laittaa kädet (ja siinä sivussa jalat ja maha yms...) sinne ja läärätä! :D
Meillä on touhuttu piharemppaa koko kevät ja vielä vaan jatkuu. Miehellä alko tänään loma ja hirveesti ois kaikkee pikkunäpertämistä jotka on säästelty just loman alkuun. (mm. keittiön laatat uusiks, yhteen huoneeseen uudet tapetit, kodinhoitohuoneen maalaus yms.) Eli ei mitään isompaa remppaa tiedossa,mutta tuntuu että tekemistä on vaikka kuinka!


Olisin kyllä kiinnostunut kanssa tapaamisiin osallistumaan, tai sit ihan lenkki/ kahviseurastakin. Mun oli tarkotus kahvit keitellä jokunen viikko sit,mutta sekin sit jäi. Ja nyt ei tosiaan viitsi rempan keskelle ketään kutsua. Mutta jospa sit kun saadaan kaikki valmiiks niin ois aikaa kahvitella. Mutta mutta, etenkin täältä kuokkalan suunnalta lenkkiseura ois tervetullutta! Eli lenkkikavereita kaipailee Blackjoy -83, Jeera 9 kk ja koiruus. Jos kiinnostaa seura niin voi vaik yv:tä laitella niin sovitaan tarkemmin!

Hyvää kesänjatkoa kaikille!
 
teillä on muuten alettu ryömimään? meillä toi poika oppi ryömii samana päivänä ku täytti 4kk,nyt mennnään jo aikamoista kyytiä ku löytäny kunnon "tekniikan" :LOL: plaah,huomenna ois neuvola,ei sitten ei yhtään kiinnostais mennä sinne. ei oikei olla samalla aaltopituudella sen neukkutätin kanssa.
nii ja jos täällä on enemmänki palokasta päin mammoja ni mäki kaipaisin kahvittelu ja lenkittely seuraa :) toki muistakin seura kelpaa :) me vaa niin harvoin päästään kotoo lähtee mihinkään, on toi auton käyttöki vähä rajotettua ukkelin töiden takia..
 
Me pidettiin ristiäiset keväällä kotona. Mun mielestä ristiäiset on kivaa pitää kotosalla, tietysti vähän tilatkin määrittelee pitääkö vai ei, jos on siis kovin pieni asunto ja paljon vieraita.

Anoppioli tänään Ainoa hoitamassa, kun me miehen kanssa viimeisiä listojen kiinnityksiä ja siivouksia tehtiin. Vieläkään ei oo ihan valmista, tuleekohan ikinä :p

Lenkkiseuraa minäkin kaipaan, tosin me nyt sitte muutetaan sinne Keltinmäkeen. Mutta vois miettiä lenkkiä vaikka tuonne rantaraitillekin? Mä tykkään käydä lenkillä tuossa, on ollut tässä Kuokkalassa asuessa lähelläkin. Varmaan tuun syksylläkin tuonne lenkille, hurautan ensin autolla lähemmäs :whistle:

Meillä varmaan kohta ryömitään :) Kova on ollut yritys viime päivinä

 
Noihin ristiäisiin huutelen... Me pidettiin ristiäiset mun kotona, siis vanhempien luona maalla. Oli oikeestaan itestään selvää et pidetään kotipaikkakunnalla kun ollaan molemmat samasta pitäjästä lähtösin. Kummallista ois ollu sieltä raahata jengi tänne. Mun porukoilla enempi tilaa ja isännän kotona olis ollu liikaa "uskonnollista jännitettä", miehen vanhemmat helluntailaisia ja mies&sen sisarukset "uskonnottomia" kun ei oo lapsena kastettu eivätkä oo sitten liittyneet mihinkään uskontokuntaan.

Meillä häslätään häitä, kolmen ja puolen viikon suunnitteluajalla meinasin alkaa opetteleen uutta sukunimee. Pienet ja rennot, omannäköiset kekkerit on vesillä ja kotosalla ja vain kaveriporukalla.
 
Loorus huisan paljon onnea jo näin etukäteen!! Kuulostaa kivalta tommoset pienet pippalot. Meillä ei mies edes halua naimisiin, mutta JOS me mentäs joskus (siitä on puhuttu teoria-asteella) ni samalla idealla toimittas. Toki äitiä ja iskää jne tulis mukaan, mut enempi ne ois semmoset kaveripippalot! Olin helmikuussa serkulle seremoniamestarina (raskaana olin eli siis myös selvinpäin) sen häissä ja totesin, etten halua "oikeita" häitä!! Pikkutyttönä tottakai halusin ne isot häät kermakakkupukuineen, mutta noitten serkun häiden myötä mieli muuttui kummasti!! Kamala stressi vain yhden vaivaisen päivän takia...puhumattakaan niistä perinteisistä tappeluista...phuuh!! Mieluummin ne ns. kotibile häät...niissä harvemmin mitään tappeluita tms tulee...mikähän siinä muuten on, että häissä tyhmyys tiivistyy?! :LOL:
 

Yhteistyössä