Jyvässeudun äidit vol. 2

Hellouta kaikille tasa puolisesti!
Ei ole tullut aikoihin kirjoiteltua...viimeisin kirjoitelmani taitaa löytyä edellisestä pinosta. Oon kuitenkin lueskellu varsin ahkerasti kirjoituksianne aina kun oon vaan ehtiny. Kesä on menny ihan mieletöntä vauhtia, kun on ollu niin paljon kaikkee. Nyt kuitenkin alkaa taas rauhottua meno....joten voitais yrittää tulla seuraavaan tapaamiseen, jos vaan sellainen on tulossa? Me ei ollakaan aiemmin käyty....yritetty kyllä ollaan kovasti, mutta aina kaatunut johonkin. :heart:

Meillä pieni neiti kävelee kovaa kyytiä pitäen kiinni milloin mistäkin. Tosin taaperokärryn kanssa ei suostu kävelee muuten kuin et joku pitää vähän kiinni. Itsekseen pysyy seisaallaan ilman tukea noin pari kolme sekuntia kunnes pyllähtää alas. :) Konttaamaan typykkä oppi vasta kolmisen viikkoa sitten. Luultiin jo, että jättää koko konttauksen, kun noussu jo ties kuinka kauan pystyyn ja kävelly tukee vasten. Mut niin vain innostu.

Hampaitakin on tehty tunteella jo iso liuta. Nyt on tulossa kahdeksas hammas. Meillä nuo hampaat ei oikeestaan oo aiheuttanu päivälle sen suurempia kitinöitä, mutta yöt ovat välillä olleet sitäkin kauheempia. :/ Äskettäin "teki" seitsemännen hampaansa kuumeen kera ja kolme yötä valvo melkein enemmän kuin nukku. Aiemmin ei oo hampaista tullu kuumetta, mut nyt ilmeisesti johtu siitä, koska mitään muita oireita (esim.flunssaa) ei ollu. Onko muiden muksut menettäneet yöuniaan hampaiden puhkeamisen aikoihin?

Mut sellaista meille tällai suht lyhyesti.

Murmeli ja pieni emäntä (n. 10,5 kk)

 
Vielä vaan oon jumittunut tuonne odottajien puolelle vaikka pyhästi lupailin aiemmin koittavani siirtyä tänne puolelle! :D Kamalan vaikeeta jotenkin alkaa kirjottaa uudelle palstalle...mukamas!!
Meillä yöt menee vaihtelevasti, mutta suhteessa kuitenkin ihan hyvin. Suurin osa öistä menee niin, että kerrallaan nukutaan kolmisen tuntia ja yli. :) :heart: Henni syö kuin hevonen ja ollaankin mietitty, että mihin mahaan toi likka oikein vetää sitä maitoa. Korviketta menee enempi kuin tissimaitoa, mutta parempi niin kuin, että tyttö huutais nälkäänsä kun ei tissimaito riitä! :) Onko täällä äitejä, jotka ei omasta halustaan tai tahtomattaan imetä? Minä en ainakaan suostu potemaan syyllisyyttä siitä, että korviketta annetaan. Sitä vartenhan ne on tehty ja helpottaa kummasti elämää kun isäkin pystyy osallistumaan ruokintapuuhiin... :)
Niistä puheen ollen....tämä matonen sylissä kiemurtelee ihan siihen malliin kuin ruoka kelpais taas...eli palataan :) :wave:
 
Pusukalatar Meillä tyttö sai pelkkää rintamaitoa vain vajaan viikon. Sen jälkeen mentiin noin 3 kuukauteen osittaisella imetyksellä, jonka jälkeen sit vaan pelkkää korviketta. Hyvin on tyttö kasvanut ja terveenä pysyny (ellei muutamaa pientä flunssaa oteta huomioon). Ja tosiaan helpotti kummasti, kun mieskin pystyi ottamaan syöttövuoroja.
 
Kiva oli kaikkia nähdä tapaamisessa, kiitti siis kaikille paikallam olleille seurasta =)

Pusukalatar, ei tosiaan kannata tunte huonoa omaatuntoa korvikkeesta, hyvin ne vauvat sillä kasvaa ja tosiaan pääsee isäkin osallistumaan. Mä mietin raskausaikana et imetän jos onnistuu ja jos ei onnistu niin en siitä ala stressata vaan sit onnan pullosta. Nyt musta on sit tullu ihan imetysfriikki, enkä mielellään anna pullosta kun pakosta, herään siis mielummin kaikki yöt ite imettämään, kuin että antaisin miehen syöttää. Pulloa saa siis vaan jos olen pois kotoa tai kun on hoidossa :whistle: En kuitenkaan meinannu mitään maraton imetystä kuitenkaan, ja sit huomaan imettäväni 1,5v kun sanon näin :LOL:

Mites, käyttääkö täällä muut liinaa tai reppua?
 
Meidän jässikkä täyttää tänään 2kk!!!!! Kyllä aika menee vauhdilla. Käytiin neuvolassa ja kylläpä oli "pikku" herra kasvanut, voisi jo sanoa että ISO herra :LOL: Pituutta oli 58,3cm ja painoa 6140g. Painoa on tullut lisää yli kilo kuukaudessa, joten hyvin näyttää pelkällä tissimaidolla kasvavan. :) Toivottavasti maito nyt riittää, esikoisen aikaan imetin vain nelisen kuukautta kun maito loppui. Imettäminen kun on vaan jotenkin niin paljon helpompaa. Ei tarvitse lämmitellä maitoa keskellä yötä ja pestä pulloja. Senkun vain tyrkkää tissin suuhun kun pojan nälkä yllättää =)

Viikonloppu lähestyy ja rallitkin alkoi tänään, sen kyllä näkee ja kuulee. Koko ajan joku ralliauto pörrää tuossa tiellä ja paljon on autoja pitkin pihoja ja tienreunuksia. Pitää vaan visusti pitää omaa auto koko viikonlopun omalla parkkipaikalla, ettei vaan kukaan siihen tunge omaa autoaan. Täällä on se ongelmana kun ei ole riittävästi parkkipaikkoja, niin sitten kun paviljongilla on joku tapahtuma niin ihmiset ajaa autosa mihin huvittaa.

Pitää ainakin käydä tuossa paviljongilla katsomassa mitä siellä tapahtuu. Viime kesänä siellä oli ainakin lapsille tosi kiva leikkipaikka. Mulla oli sellainen ranneke, jolla pääsi sisään alueelle joka päivä, noh siellähän tuo meidän poika viihtyi, vaikka oli silloin vajaan vuoden ikäinen. Eiköhän me sinne mennä nytkin leikkimään.

Pusukalatar: Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Eikä siitä imettämisestä kannata mitään paineita ottaa. Jos tuntuu että ei halua imettää niin ei sitten. Minä en ainakaan katso ollenkaan pahalla vaikka ei olisi ikinä imettänyt lastaan. Itse tykkään imettää, on se minusta vaan niin paljon helpompaa. Mutta toisaaalta taas jos antaa pullosta niin isikin saa osallistua syöttöpuuhiin. :) Meidän poika on saanut koko ajan tissiä, sairaalassa annettiin pullosta vähän lisämaitoa. Pitäis varmaan joku päivä kokeilla antaa pullostakin maitoa.

Mandor: Mulla on kantoreppu, käytin sitä paljon esikoisen kanssa. Oli helppo sen kanssa kulkea, ei tarvinnut aina ottaa vaunuja mukaan. En ole vielä kokeillut reppua tämän pikkukakkosen kanssa, mutta tulee sitä varmaan jonkun verran käytettyä myös tämänkin pikku miehen kanssa.

Aurinkoista päivänjatkoa!
 
Voi apua mä en oo kirjoitellut ikuisuuksiin :eek:

Meillä tällä hetkellä sellainen tilanne että hyvä kun kerkiää sähköpostia setviä. Topi lähti ryömimään 7kk iässä ja muutama viikko sitten innostui konttaamisesta. On sen verran iso jätkä että tartti paaaljooon lihasta että sai itseään liikkeelle :LOL: Kävelee itse tukia vasten ja käsistä pitäen niin paljon kun vaan jaksaa selkävääränä talutella. Puhe on alkanut saada sanoja joita sitten hoetaankin kolme päivää putkeen esim. kukka, hauva, lamppu tosin tämä on vain mppu :D Jos kysyy missä koira niin osoittaa sormella koiraa joten kaipa tuo ymmärtää puhetta! Meillä nukutaan nyt yksiä päikkäreitä tai äiti yrittää niihin siirtyä koska kaksilla menee ilta ihan huliviliksi. Meillä ollaan aina syöty puuroa, vellejä kokeilin muttei maistunut. Aamuin illoin puuroa hedelmäsoseen kanssa ja kaksi lämmintä ruokaa sekä välipala on päivän eväät. Nimiäiset pidettiin meillä kotona muutaman "leikin" saattelemana ja itse kyllä tykkäsin. ei kutsuttu kin vanhemmat, sisarukset ja pari kaveria niin mahduttiin meidän kolmioon.

Harmi kun en ollut huomannut tuota tapaamista, olisin tullut kyllä! Täytyy vissiin katsella tarkemmin näitäkin sivustoja (ja missä välissä joutais??? ) meillä kanssa pikku ukko työllistää ihan kokopäiväisesti tällä hetkellä.

Mutta mukavia kesäpäiviä toivottaa!!!
Koiruus ja Topi 10,5kk
 
Nettipimento helpottui kun pääsi anoppilaan ja enkös mä het facebookin jälkeen tänne tullut :) Kiitoksia vielä kaikille tapaamisessa olleille:) Mukava oli nähdä muitakin. Havahduin kyllä siihen, että meillä on tosiaan neiti aika kirppu :D Kun nuoremmatkin on yhtä isoja kuin meidän tyttö..

Imetyksestä, meillä loppui kahden kuukauden kieppeillä. Ei oikein onnistunut minulla missään vaiheessa kunnolla, eikä tullut sitten kahden kuukauden jälkeen enää kunnolla, suorastaan loppuikuin seinään :eek: Olisin halunnut jatkaa imetystä, mutta kehitin itselleni siitä kovan stressin (mistäpä mä en ois stressannut :ashamed: ) että päätin lopettaa ja siirryin korvikkeeseen. En tykännyt julkisestikaan imettää, annoin heti alusta myös rintamaitoa pullosta, sai iskäkin syöttää välillä :) Sama kuin en tunne huonoa omaa tuntoa siitä, että ollaan menty kaupan soseilla tähän asti ja vielä mennään. Voi olla että mä joskus teen kohta itse. Kaurapuuroa oon keitellyt nyt muutaman päivän, mutta ei tyttö tykkää, melkein oksentaa, yökkäilee ja puistattaa :D

Velleistä, oon antanut Ainolle yötä vasten nyt 4 kk iästä lähtien. Meillä vellin anto pidensi yöunia, herää enää oikeastaan kerran yöaikaan syömään.

Meillä on rintareppu vielä käytössä, kun on pieni tyttö niin äiskäkin jaksaa vielä kantaa :D Oon tykännyt varsinkin nyt kesäaikaan kaupungissa tyttöä kantaa siinä.

Nessu/Suvi ja Aino lauantaina 5kk (ei siis huomenna kuin niin tapaamisessa väitin
:whistle: , ei äiti pysy päivissä mukana)
 
olipas piristävää nähdä ihmisiä :D blaah,missä meidän pojan hampaat viipyy?! mä luulin et se niitä ois huutanu mut ei näy hampaita ei..
meilläkin on rintareppu,enemmän sitä oon kotona käytätny ku kaupungissas tms.. tänään kävin ekaa kertaa kaupassa sen kanssa =)
ja nessu86: mä älysin nyt kans kunnolla et meidän poikahan on ihan kirppu,ku muisteli tapaamisessa olleita vauvoja :D muta noh,maasta se pienikin ponnistaa..
onko teistä kukaan tehnyt lihasoseita ite? mietin et oiskohan koittaa tehdä, oon ite tehny kasvissoseet,eikä kaupan kasvissoseet ees meidän pojalle sit kelvannu enää ku kerran oisin antanu ku en ite kerenny tekee.. :eek: et en tiiä kelpaisko noi lihasoseetkaan sitte valmiiina..
ja imetyksestä: mä oon vielä ainakin imettäny (poika 5kk ja 1,5vk) mu ten tiiä kauan jatketaan.. ei tarvii puremista ainakaa pelätä :LOL: ja onhan se -mun mielestä- tosi vaivaton ja helppo tapa ruokkia pikkunen.. on poika saanu 2 krt korvikettakin ku on ollu muutaman tunnin hoidossa, huomenna ois tarkotus sit jättää koko illaks isänsä kans kotiin ja ite lähen työkavereitten kans viettää iltaa,HUI että tätä mammaa jännittää.. vaikka sen tiiän et ennen 12 yöllä oon kotona ku ei malta olla pois :LOL:
 
Milja: Minä oisin joutanut hyvin poikien kanssa kaupungille seuraksi, mutta huomasin tuon kirjoituksesi vasta nyt, joten se on liian myöhäistä nyt :/
Käytiin poikien kanssa tuossa Paviljongilla rallitapahtumassa, esikoisella oli meno päällä siellä leikkipaikassa, itkun kanssa piti kotiin lähteä. Nyt molemmat päikkäreillä, tekis kyllä itekkin ottaa pienet unet, mutta jotenkin vaan täällä netissä tulee ennemmin pyörittyä :D
Illalla varmaan tulee käytyä vielä tuossa paviljongilla ja sitten sovittiin miehen kanssa että käydään jossain syömässä. :p
Minulla piti olla tänään jälkitarkastus, mutta soittivat aamulla neuvolasta että se on peruttu, siirrettiin sitä viikolla eteenpäin.
 
voi että mulla on iso suru kun luin liian vähän tätä palstaa ja tapaaminen oli mennyt jo.. ukolle tuumasin tuossa pari päivää sitten että tiistaina on sitten mammatapaaminen että kiva! ni se kysy että monesko päivä, ni sanoin että 27(vai oliks se) no anyway, et onks sulla jotain menoo sitten.. ni se nauraa rätkätti että voi voi ku ens viikolla on jo elokuu... mä olin että woot... kiva... ja ite halusin tapaamista niin kovasti.. no josko sit seuraavalla kerralla...

Tuosta imettämisestä, mäkin imetin jonkun 2kk ja sit pumppailin ja pullosta annoin mitä tuli..loppu ku seinään se maidon tulo..

Täällä ollaan alotettu konttausharjotukset, eli ryömiminen jää vissiin pois, tai tulee sitten myöhemmin lisäks.. välillä varvaskävelyäkin..heheh.. pojalla ikää siis 5,5kk

nyt lukemaan ahkerammin tätäkin ketjua niin en missaa suraavaa tapaamista..
 
Hei kaikille!

Mahtuisiko tänne joukkoon mukaan 4kk pojan äiti Keltinmäestä? Olen monesti seurannut ketjua, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoittaa :) Olen kovasti etsinyt äiti-vauva toimintaa meille Jyväskylästä syksyksi, mutta nihkeästi tuntuu olevan tarjolla.. Mitä muut ovat tykänneet vauvojen kanssa touhuta? Onko kellään kokemuksia vauvajumpasta yms. toiminasta?

 
Lauraliina; tervetuloa mun puolesta :flower: Asun muuten nykyään itsekin Keltinmäessä :)
Noista äiti-vauva-toiminnasta en osaa sano minä ainakaan. Kyselenpä minäkin että tiedättekö muut vauvauinnista, milloin alkaa? Mietin kyllä onko meitin tyttö jo liian vanha vauvauinnin aloittamiseen? Joskus kuullut että mitä vanhempi mukula niin ei ole enää sukellusrefleksiä? Kun tyttönen tuli tänään 5 kk ikään :heart:

Ja 5kk-päivänsä kunniaksi onkin sitten kiukutellut ihan kunnolla :headwall: Sain viimein nukkuu äsken. On huonosti syönytkin tänään, liekö hampaita tekee ja/tai kova kakka tän päivän kiukkujen aihe... :headwall:

Facebookissakin notkun, eli saa lisätä kaveriksi; löytää paarhaiten s-postilla sriikka@hotmail.com Laittakaa myös yv:nä että ootte kaveriksi pyydellyt etten hylkää kutsuja :p Viime aikoina tullut myös ihan ihme kaverikutsuja niin en kaikkia hyväksy.

Nessu/Suvi ja Aino 5kk :heart:
 
Heissan! Vaihteeksi taas ennättää kirjoitella. Tuosta vauvauinnista eka, en syksyn vauvauinneista löytänyt aikatauluja mut semmosen löysin että voi aloittaa kun vauva 3-6 kk ja vähintään 5 kg. Jollain sivulla oli 7 kk asti tuo aloitus joten sinne vaan nessu Ainon kanssa! Tosin, minusta tuo hinta on kyllä suolanen, kevään hinta ainakin Aalto Alvarissa ja Wellamossa 12 e/kerta 1-2 aikuista+vauva...

Imetyksestä: Meillä on imetys ihan lopuillaan, pari kertaa päivässä imetän enää ja muuten mennään Tuttelilla. Tuossa heinäkuun aikana pikkuhiljaa vähentynyt. Minusta pullosta antaminen on noin tuhat kertaa helpompaa kuin imettäminen, varsinkin nyt kun Aikku vetää myös huoneenlämpöistä Tuttelia tarvittaessa. Kerran yössä herää syömään, syötetään isännyyden kans vuoroöin. Yöt alko mennä semmosiks että vauva roikkuu tississä 1,5-2 h, nukkuu pari tuntia ja sit taas pitkä imetys. Aateltiin että eiköhän me kaikki saada paremmat unet jos annetaan korviketta niin et saa mahansa täyteen. Eikä ressaa yhtään - niin mä sillon aattelin kun alettiin korviketta antaa että parempi äiti mä sillon jaksan olla ku en oo ihan puhkipoikki ja hermoromahuksen partaalla maraton-imetyksistä. Tuo on aina syöny tosi pitkään, kolmesta vartista puoleentoista tuntiin kerrallaan. Liekö sit alunperinkään maitomäärä ihan pysynyt vauvan tarpeen perässä.

Olipas juttua... Nyt suihkuun ja kaupoille - pitää lähtee perjantain häähumua varten hankkimaan vähän sitä sun tätä :)

Loorus ja Aino, hitua vaille 3 kk
 
On kiva lukea teidän imetyskokemuksista. Meillä neiti täyttää huomenna hienot 3vkoa!! :heart: Oon miettinyt, että kun mulla ei selkeesti tule tarpeeksi tavaraa neitille ni pitäiskö alkaa vierotus jo nyt?! Lisäksi tähän se, että tupakoin niin sais senkin vierotuksen alta pois..?? Mies tosin on selkeesti sitä mieltä, että Henni tarttee ne ravinnot mitä mun maidolla on tarjota ni en uskalla edes ääneen ehdottaa moista!! Alusta saakka oltu sillä linjalla, että julki-imetystä ei harrasteta koska se ei multa niin luontevasti suju ja Henni yleensä vielä venkuaa sen tissin oton kanssa niin, että sais sitten "juoksuttaa" tissiä pitkin poikin et osuu tytön suuhun...kaunista katsottavaa julkisella paikalla?? Ei välttämättä!! Siispä pelkkää pulloa julkisilla!! Mua vaan lähinnä ressaa se, että muut on puhuneet muutamasta kuukaudesta imetysaikana ja minä kun puhuisin viikoista!! No, päivä kerrallaan...ehkä se joku kaunis päivä sitten tulee mullekkin se maidon tuotannon loppu ni ei tartte ite pähkäillä jatkaakko vai ei... :)
 
pusukalatar: älä ota ressiä imetyksestä, menette niin kuin hyvälle tuntuu. Jos imetys ei luonnistu tai toisia jopa ällöttää tai ei tykkää, niin kasvaa korvikkeellakin terveitä vauvoja :) Meillä mnei parin kuukauden iässä melko nopeasti siihen että korviketta annettiin aina vain enemmän, alkuun vaan jollakin syötöllä, lopussa tarvitsi joka syötön jälkeen ja tässä vaiheessa mä siirryin enää yöaikaan imettää. Lopulta sekin loppui, kun maitoa ei tullut vaan tarpeeksi, vaikka mitä yritti. Mä aloin siinä vaiheessa kun maitoa ei tullut tarpeeksi pumppailee joka syötön jälkeen, jotta maitomäärä lisääntyisi, mutta näin ei tapahtunut. Oli muuten työlästä kun tyttö oli rinnalla puol tuntia per tissi ja toisen puol tuntia yritti pumpata tyhjin tuloksin. Ja tunnin päästä sama homma uudelleen. Tässä vaiheesasa mulla oli jo niin kova stressi että otettiin korvike loputa kehiin. Imetys ei multa onnistunut kyllä missään vaiheessa kunnolla, en vaan osannut ja tytöllä ei ollut niin kovin hyvä imuote. Osasin imettää ainoastaan makuultaan, mulla meni päivät melko pitkälti makoillessa siis, julkisesti ei siis olisi ollenkaan onnistunut, kun en istualtaan osannut :ashamed:
Mä sanoisin että jos haluat imettää niin imetä ensin ja anna lisämaitoa pullosta, jos ei riitä omat maidot. Mutta meillä korvikkeeseen siirtyminen kokonaan pidenti syömisvälit 2-4 tuntiin, joka oli helpotus minulle.

Käytiin opiskelukaverini luona, jolla vuoden ikäinen tyttö. Oli muuten virtaa täynnä se tyttö :D Meillä taas viime yönä herättiin neljältä kamalaan itkuun, suppoa piti antaa jolla helpottui. Ne hampaat, hampaat.... Aino viimein kakkasi tänään monen päivän jälkeen, jospa nyt alkaisi ruoka taas maistua paremmin :) Meillä tytöllä vaikuttaa heti syömiseen, jos kakka hukassa. On vissiin jotenkin niin täysi olo ettei ruokaa mahdu?

Suvi ja Aino 5kk
 
pusukalatar; tässä vielä jotain meidän imetysurasta, sillä musta sun kertoma kuulostaa jotenkin niin tutulta. Minä myös poltan ja olen polttanut myös imetyksen aikana mut niin, että olen mahdollisimman pitkän välin pitänyt tupakoinnin ja imetyksen välillä, vähintään 1,5 tuntia väliä, useimmiten enemmän. Jenkkiläistutkimuksen mukaanhan imettämisen hyödyt on suuremmat kuin tupakoinnin haitat silloin, jos äiti polttaa alle 20 savuketta päivässä, ja nikotiini ei kovin helposti siirry vauvan ruuansulatuksesta sen elimistöön. Meillä Aino ei millään saanut kunnon otetta rinnasta ja imikin ne tosi kipeiksi ennen kun otin rintakumin käyttöön, se on ollut meille pelastus mun littanarinnanpäiden kanssa. Sanovat, että siitä pitäisi pyrkiä eroon, että sitä tulisi käyttää vain tilapäisesti - no, minä yritin aikani siinä välilläkin imettää ilman kumia, ja kovasti yritinkin, mutta jos se ei veny niin se ei veny. Eikä paljoo rinnan litistelyt eikä muutkaan auttaneet... Samoin Ainon ruokailuaikataulu meni sellaiseksi muutaman viikon iässä, että en kertakaikkiaan jaksanut istua sohvalla jumissa parhaimmillaan kuusi tuntia melkein tauotta. Lapsentahtisuus on varmaan ihan jees, mutta miten hyvä äiti onkaan se joka ihan oikeasti väsyttää itsensä liian piippuun? Meillä korvikkeen antaminen alkoi jo joskus Ainon ollessa ehkä kuukauden tai jotain, silloin alettiin antaa illalla pullomaitoa sillä en pystynyt jumittamaan niin kauaa joka ilta kuin mitä neiti olisi imenyt. Minusta on tärkeintä, että tuntee rajansa koska menee meno liian hulluksi - mulla alko lähestyä pistettä jossa vauva ei enää tuonut mulle minkäänlaista iloa. Iltakorvikkeella vauvakin muuttui paljon mukavammaksi :) Ja tämä siis tosiaan ehkä jossain 4-5 viikon hujakoilla. Minäkään en ole julkisesti imettänyt ollenkaan, koska rintakumin kanssa on oma shownsa ja Ainon syömiset on aina olleet jotain kolmen vartin - puolentoista tunnin sessioita - imetäpä siinä nopeesti kaupungilla.... Jossain vaiheessa mies jo sanoi että lopetetaan imetys kun näki miten puhki olin. Ihmeesti on kuitenkin sitkuteltu kumminkin se yli 2 kk pääasiallisesti rinnalla ja nytkin vielä harvakseltaan imetän. Helpotuksen hetki oli se, kun hyväksyin sen jutun, että imetys ei voi olla äitiyden likimainkaan ainoa mittari (jos lainkaan? sehän on kuitenkin "vain ruokaa"...) ja että korviketta vaan vapautuneesti sillon kun sitä tarvii. Pitkät oli pulinat, mutta tsemppiä siis! Sen "huuliharpun soiton" vauva varmaan lopettaa vähän ajan päästä, varmaan kun alkaa tajuta jutun juonen. Aino kans vispasi päätään sivulle tosi paljon muutaman viikon iässä eikä jotenkin tajunnut tarttua vaan yleensä alko karjumaan. Mut se ei kauheen kauan kestäny, ehkä Hennikin oivaltaa :)
 
Meillä on saatu muutto onnellisesti ohi, tosin suurin osa tavaroista on edelleen purkamatta, ja ihan hirmuinen väsymys kun kolmisen vuorokautta tauotta muutettu ja siivottu...huoh...enpä taida haluta ihan heti olla uudelleen muuttamassa ellei ole pakko, ei tuon 4 kk ikäisen vauvelin avustuksella muutto puuhat suju ainakaan nopeammin....

Imetyksestä täällä juteltu, ja aikalailla samanlaiset mietteen kuin mitä mandor kertoi. odotusaikana ajattelin että imetän jos onnistuu, mutta nyt oon melkeimpä liiankin fanaattinen imettäjä. En suostu antamaan pullosta ellei oo ihan pakko ja silloinkin vaan omaa maitoani. Ihan aluksi imetys oli niin kivuliasta, että ajattelin jo etten imetä yhtään pidempään kuin on "pakko" neuvolan tätien mieliksi...siitä se muutaman viikon jälkeen kuitenkin muuttui niin, etten enää ihanampaa yhdessäoloa vauvan kanssa tiennytkään kuin imetyshetket...meillä tosiaan imetys sujuu hyvin, tytöllä ei ole onneksi asentorajoitteita, ja julkinen syöntikin luonnistuu, vaikka sitäkin alunperin epäilin etten kehtaa kaupungilla syöttää....maitoakin meillä tuntuu ainakin vielä riittävän...nyt tytsyn ruokahetket on kylläkin alkaneet helposti häiriintyä jos on jotain hälyä, esim. isi tulee puhumaan jotain, niin heti pää kääntyy ja syöminen unohtuu :) Ihan aluksi tuntui epätoivoiselta kun vauva söi aina kerrallaan puoltoista tuntia, ja aattelin jo ettei tästä tuu mitään, en ehdi muuta kuin istua sohvan nurkassa ja imettää......mutta aika pian syönnit lyheni ja nyt meillä on varsinaista pikasyöntiä, imaisee maidot vartissa :) haikeana jo ajattelen, että pian pikkuiselle on pakko alkaa antaa kiinteitä, ja miten käy sitten imetyksen.... ?

Mutta vaikka itse olenkin niin rakastunut imetykseen, niin en silti katso mitenkään pahalla jos joku ihan omasta tahdostaankin jättää imettämättä. Sehän on kuitenkin vain ruokaa, läheisyyttä ja rakkautta lapselle voi antaa muutenkin. Ja jos seuraavan lapsen kohdalla oma imetys ei sujuisikaan näin mallikkaasti kuin nyt nyt, niin tuskin sitten jaksaisin siitä ottaa suurta stressiä; mieluummin olisin mahdollisimman hyvä äiti muulla tavoin kuin ihan umpiväsynyt pakkoimetyksen vuoksi.

Täällä oli kantoreppujen käyttäjiä...millaisia reppuja teillä on käytössä? Itsellä on emman rintareppu, mutten oikein tykkää siitä ,kun hartiat jumittuu todella nopeesti....haluisin hankkia jonkin vähän paremman , tukevamman ja minkä sais myös selän puolelle....suosituksia?
 
Palokkalaiset mammat ja muutkin: Onko teillä kokemusta noista MLL:n perhekahviloista? Mä katoin, että meillä Palokassa on tuossa S-marketin vieressä tiistaiaamuisin klo 9.30-11.00 alle kouluikäisten lasten ja vanhempien "kokoontumisajot". Syyskausi näyttää alkavan 11.8. Ja näyttäis, että odottajille ja 0-1 vuotiaille on oma ryhmä. Täällä lisää tietoa: http://palokka.fi/?action=juttu&ID=600

Mä olisin ainakin kiinnostunut menemään tuonne joskus. =)

Kantoreppu/rintareppu Mulla on Manduca. En kylläkään voi vielä kertoa siitä sen enempää, kun ei olla vielä päästy testaamaan sitä. Poika on vielä niin pieni. Lisätietoa tuosta repusta löytyy esim. täältä: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=36

Mandy ja Aksu 11 vrk
 
Meillä on tutuiltu saatu vanha BabyBjörn-rintareppu, mutta asiansa ajaa yhä edelleen :) Meinasin ostaa uuden, kun tuo vanha ei oo niin hieno, mutta kalliita ovat niin en oman kehtaamisen takia viittinyt sitten. Vielä ainakin tuota vajaa 6kg kirppua jaksan sillä kantaa
 
TAPAAMISESTA :wave:
Eli voisin järkätä sen tapaamisen torstaina 6.8, niin kuin oli jo sovittukin. Miehellä on silloin iltavuoro ja lupasi lähteä aamupäivästä pariksi tunniksi isomman pojan kanssa ulkoilemaan tai kaupungille, joten silloin saisin itsekkin keskittyä paremmin vieraisiin ilman esikoisen "pelleilyjä" =) Jos sovitaan ajaksi 10.30, silloin jäisi aikaa parisen tuntia ennen kuin esikoisella on ruoka aika ja päikkärit, niin ehditään hyvin jutustella ja ihastella pikkuisia. Allergisille tiedoksi: meillä on koira, mutta tällä hetkellä se on lomalla mummolassa. Ilmoitan yksärillä tarkempia tietoja. Mukaan olisi tulossa ainakin: nepsunen, mandor, nessu86, kukkaiskeiju, mira86 ja lara79.
 

Yhteistyössä