Jyvässeudun äidit vol. 2

Nessu: Nähdään huomenna:)

Itsekin vielä pähkäilen tuon s.influenssarokotteen kanssa, en tiedä mihin uskoa! Kovasti tuntuu jakavan mielipiteitä. Epävarmuutta lisäsi vielä se, että Sveitsi rajoittaa rokotteen käyttöä juuri niissä ryhmissä, jotka täällä rokotetaan ensimmäisenä. Näillä näkymin ei poikaa rokoteta. Lukkiudutaan sitten neljän seinän sisään ja toivotaan parasta!
 
heippa taas kaikille! on vähän ollu taukoa ku on ollu vähän väliä kyläilijöitä eikä oo siis kerenny niin paljon roikkumaan netissä. :D anoppi on vielä huomiseen asti ja perjantaina tulee sit mun äiti käymään, joten ei oikein kerkee muuta kun kestitä.

viime perjantaina kävi niin hassusti et unohdin mennä sinne perhekahvilaan. muistin vasta illalla et semmonenkin olis ollu aamulla. muutenki jäi kaikki harrastukset väliin viime viikolta ku oli kaikennäköstä hässäkkää. tällä viikolla pitää taas skarpata et ei kunto pääse rapistumaan.
:LOL:

mäkin voisin lähtee lenkille huomenna, jos saan venytettyy Ilonan päikkäreitä sinne kahteen.

mulla on kans ollu kovasti mietinnän alla tuo sikarokote, ku toisaalta olis hyvä et ei sit tulis ainakaan niitä jälkitauteja, jotka monesti on paljon pahempia ku itse influenssa. mut sit taas toisaalta siitä rokotteestakin voi tulla influenssa, ainakin huhujen mukaan. yritä tässä nyt sitten päättää mikä on lapsen edun mukaista. :/
tänään mä pääsen shoppailemaan ihan yksin ku on mummo hoitamassa Ilonaa, pitääkin nyt lähteä ku mummo tuli takas kyläilemästä.
 
Meidän ei tarvitse onneks pähkäillä tuon sikainfluenssarokotteen kanssa, kun alle 6kk ei sitä saa. Mutta pähkäilen tässä sitä, että otanko itse sen, kun kuulun riskiryhmään perussairauteni takia.
Mä kuitenkin haluan pojalle sen pneumokokkirokotteen ihan vaan mahdollisen sikaflunssan jälkitautien takia. Kävin sen tänään apteekista ostamassa ja huomenna poitsu sen saa 3kk neuvolassa =)
 
outiko auttaako se pneumokokki rokote niihin possuflunssan jälkitauteihin? ku meidän tyttö on mukana siinä rokotetutkimuksessa. ajattelin et jos siitä on hyötyä, nii kannattaako sitten edes rokottaa possuflunssaa varten. ku ne jälkitaudit on yleensä ne pahemmat..
 
hassua mut mekään ei olla tulossa lenkille ku Ilona simahti ennen ku kerkesin alottelemaan lähtöä. toivottavasti mandor kerkeet lukea nää ennen ku lähdet sillalle päin. :) miten olis lenkki huomenna? joskus 12 aikaan nii Ilonakin nukkuis sillon?
ja mites nessu, mennäänkö samaa matkaa aerobiciin? minäkin taas pääsen ku ei oo muita juttuja sotkemassa.. :D
 
ankeli mä en pääse tänään aerobiciin :( Avokilla illemmasta työpäivällinen asiakkaiden kanssa, ei luultavasti pääse livistää sieltä, niin että mä ehtisin jumppaan :headwall: Ja huomenna ei tulla päivällä lenkille, kun on ekavauva yhdeltä. Pitäis koittaa käydä heti aamupäivästä.. nyt on tullut vaan kotona homehduttua, ei vaan saa itteensä ulos :( Jos vaikka nyt kohta lähtis kirjastossa pyörähtää ja käyttäis Ainoo puistossa kiikkumassa :)
 
terbba kaikille taas =)
reissusta ollaan palailtu tänään,oltiin siis perjantaista tähänpäivään kuopiossa kyläily kierroksella.yhteensä 9 kyläpaikkaa ehdittiin kiertää,eli kiirettä piti =) ihana oli kyllä tavata kaikkia rakkaita ja entisiä työkavereita,kovasti olivat haltioissaan neidista ;)

Eppuli oppi ryömimään perjantaina ja eilen lähtikin sit konttaus asentoa treenaamaan,huhhuijaa kun on toisella kiire! pitihän sitä äidin itkut tirauttaa ryömimiselle,jotenkin niin haikea olo tuli.vauva aika vähenee uhkaavasti.mut toisaalta ihana et oppii :D

voisin perjantaina lähteä lenkittämään halukkaita,ei taida tuo isänpäiväkortin askartelu vielä meiltä luonnistua ;) 12 sillalla??

nessu,hyvä et neito kuitenkin kasvaa,hitaasti mutta varmasti..

lauraliinalle voimia hampaiden tekoon,jospa ne ei kauaa olis kipeät :hug:

ankeli,kiva et oot saanu omaa aikaa,sitä ei koskaan ole kotiäidillä liikaa..

nyt nauttimaan anopin tekemästä kääretortusta,vähän on huono omatunto kun en jumppaankaan malttanut lähtee,mut huomenna ekavauvakerhoon juosten,jos ne kilot matkalle jäis ;)

mukavaa illanjatkoa kaikille =)
 
Nepsunen: Kiire on teidänkin neitokaisella päästä eteenpäin, niin oli aikanaan myös meidän esikolla, joka lähti ryömimään myös 5kk ikäisenä. Konttaus jäikin välistä ja 6kk ikäisenä nousikin seisomaan tukia vasten, mistä vain yletti kiinni ottaa :) Meillä pienempi herra kovasti treenaa vielä tuota eteenpäin lähtöä, mutta taitaa olla sen verran laiska vielä, ettei pidä mitään kiirettä asian suhteen.

Meillä oli 5kk neuvola, painoa oli kertynyt 8900g ja pituutta 67cm :D Hienosti poitsu on taas kasvanut, vaikka nyt ei ollutkaan tullut kiloa per kuukausi mitä aikaisemmin. Edelleen täysimetyksellä ollaan ja sitä jatketaan kun kasvu on riittävää. Rokote itketti vähän, mutta neuvolan täti ( oli sijainen) itketti vähän enemmän, eli ilmeisesti vierasti. Kaikki ok!

 
höh, toissapäivänä olin tänne kirjoittavinani, mutta eipä näy... no en kai mä mitään järkevää/merkittävää tainnutkaan kirjottaa.

Meidänkään ei nyt sitten tarvi miettiä tuota sikainfluenssa rokotetta kun se ei neidille vielä kuulu. Itselleni haen sen etten ainakaan mä sitten tartuttas tuota neitiä. Miehen piti saada se työn puolesta, mutta olikin tullut päätös että eivät ole riskiryhmää :headwall:

hih, tänään tuli postissa sellanen pieni lasku: 43 377,00? Eli talopaketti saapui!!! Jeh! Se oikeasti joskus ehkä valmistuukin, varsinkin jos Mandor luovuttaa työmiehensä meille ;)

Neiti kasvaa, ja tänään selkeästi ensimmäisen kerran katseli omia käsiään! :D

Kukkis ja neiti 3kk 2vk
 
nepsunen me tehtiin viime vuonna isänpäiväks sellanen taulu johon painettiin Ilonan käden kuva semmoselle röpelöpaperille. eli jotain kierrätyspaperia. isi tykkäs kovasti. kirjotin siihen vielä et Ilona 3 kk. :heart: ihan vaan vinkki. olis vähän niin ku eerikan tekemä.. :D
me mennään sinne perhekahvilaan, mut sehän loppuu jo 11.30 joten kerettäs myös lenkille, jos saan Ilonan syömään siellä perhekahvilassa.. :)
 
Nepsunen: Kyllä hammaskivut taitaa jo helpottaa, ainakin hetkeksi. Voisin tulla lenkille huomenna, mikäli ei ilmaannu mitään odottamatonta. Kello 12 on ihan hyvä. Onnittelut eerikan ryömimisen johdosta:)

Hurjalta tuntuisi maksaa noin suuria laskuja kun kukkaiskeiju. Täytyisi muutaman kerran tarkistaa pilkun paikka :D

Meille ei mitään uutta, ryömimistä poika on alkanut pikkuhiljaa harjoittelemaan, mutta jos äitiinsä tulee niin jättää sen välistä ja siirtyy suoraan konttaamaan. Istumaan yrittää ponnistaa kaikin voimin, mutta ei ihan vielä jaksa nousta. Avitettuna pysyy istuillaan ihan topakasti:)

Paltaan:)
 
Nepsusen Eerikalla on tosiaan kiirus eteenpäin :D

Kukkiksella on kyllä ihna kiva lasku, onneks meille ei tuu tuommosia postiluukusta :whistle:

Halinallen poika se kasvaa kyllä hienosti :)

Mä voisin huomenna tulla lenkille. Vielä en tiiä ehditäänkö huomenaamulla perhekahvilaan, täällä kun ollaan tällä viikolla vedelty unia siihen aikaan ja kerrankin nukuttu aamulla pidempään! Mutta tänään ei nukkunut, alkoi kitinä yltyä jo kovaksi ja käytiin vaunuttelee jo ennen kymmentä, mutta nukkui vaan hetken :/ Alkuviikosta nukkui päikkäreitä vielä ihan ok, mutta eilenkin nukkui vaan yhet |O Oli sitten aika kiukkuinen tyttö illasta. Hampaat varmaan meillä aiheuttaa tuota kitinää ja levotomuutta, 4. on tulossa ihan just läpi ikenestä. Ja korviaan haroo, mutta liittynee tuohon hampaiden tuloon. En usko tulehdukseen, kun ei kipeän oloinen ole, ja ei ole kyllä mitään nuhaakaan ollut.

Palaillaan!
 
heipat ja huokaukset!

kai se on tää syksy joka taas pistää mieltä vähän mustaks ja olon väsyneeks. tuntuu ettei saa yhtää mitää aikaseks, ees tänne kirjotettua. onneks on tuo pieni touhupaketti joka ei paljoa pimeästä välitä :)
pakko äitinki skarpata ja unohtaa väsymys.

me yritetään tsempata mukaan lenkille joskus taas, jos vaan mukaan huolitaan ;D
 
ankeli Kyllä mun mielestä se pneumokokki suojaa aika tehokkaasti sikaflunssan jälkitaudeilta kuten keuhkokuumeelta.

Me ei siihen rokotetutkimukseen osallistuttu vaan ostettiin tuo pneumokokkirokote itse.
Eilen olikin 3kk neuvola jossa poika sai sen rokotteen ja lisäksi kaks muuta. Ihan hyvin otti ne, mutta illalla oli aika itkuinen,
Niin ja mitat oli 64,5cm ja 6380g elikäs pitkä ja hoikka poika.

 
Hepparallaa taas pitkästä aikaa!

Nepsuselle onnittelut neidin ryömimisestä, siitä taittaa tulla melkoinen vauhtihirmu :)

Kukkis, hirveä lasku! Varmaan pyörtyisin jos kolahtaisi omasta postiluukusta sellainen..

Ja vähän omiakin kuulumisia. Meidän pikkuherralla oli 4 kk neuvola, pituutta oli karttunut vähän yli 65 cm ja painoa 7085g eli hyvin on onneksi kasvanut. Nyt varmaankin aletaan pikkuhiljaa tarjoamaan myös muuta ruokaa tissin lisäksi, jos vaikka vielä joskus saisi nukkua öisin vähän pidempiä pätkiä :D Ehkä...tai sitten ei? Me osallistuttiin kanssa siihen pneumokokkitutkimukseen, poitsu sai siitäkin rokotteesta hirveän pahkuran pistoskohtaan mutta ei onneksi muuta kummempaa.

Meillä on täällä Palokan suunnalla vielä vaatekekkerit ennen joulua, eli maanantaina 30.11 klo 17.30 oli tarkoitus esitellä Me&I vaatteita täälläkin:) Tervetuloa! Ja sitä ennen tietysti kahvia ja herkkuja tarjolla! Mielellään ilman lapsukaisia mutta jos lähteminen on liiaan vaikeaa ilman pikkupirpanoita niin saahan nekin toki ottaa mukaan uusia vaatteita katsomaan. Ja jos aika on tosi huono niin sitä voi varmaankin vielä yrittää muutttaa.. Ja jos joku intaantuu tilaamaan vaatteita oikein urakalla niin Me&I:lla on marraskuussa sellainen kamppanja, että jos ostaa tuotteita 90 eurolla, voi valita itselleen uniikin me&i-lahjan ja
jos ostaa 110 eurolla, saa valita kaupan päälle yhden pitkähihaisen paidan mallistosta vapaa valintaisesti :) Itse en ehkä (toivottavasti!) hurahda ihan noin paljolla ostamaan.. Mutta mua jäi harmittamaan kun en aiemmin tilannut sitä kaupunkibodia, jospa se nyt ainakin korjaantuisi..

Mutta mukavaa perjantaipäivää kaikille, tiskivuori taitaa kutsua!
 
hyvää isänpäivän iltaa kaikille =)

huomenna voisin lähteä lenkille 12,onko mukaan tulijoita,käykö aika..?

meillä on vietetty rauhallista isänpäivää,aamulla uitiin,aamiaiseksi tein miehelle kolmioleipiä ja sit kahdelta mentiin laajavuoren rantasipiin lounaalle.vieläkin on ihan ähky olo :headwall: ei sitä koskaan opi omia rajojaan..

eerikalla hampaita pullottaa jo ikenissä,kiukkuinen on ollut ja yöt aikas levottomia.panadolin avulla mennään..muuten sit ihan hyvää kuuluu tänne,liikkumista treenataan kovasti ja konttaus asento on jo hallinnassa ;) nyt jaksaa äitikin olla jo iloinen asiasta..

enää kuukausi pikkujouluihin,jeah =O) innolla jo odotan..
 
Nepsunen: Tullaan lenkille:) Aika ok.

Meillä ollut rauhallista yhdessäoloa tänään. Herkuteltiin oikein urakalla:)

Ilmeisesti muutama hampaiden takia valvottu yö on saanut aikaiseksi univelkaa pojalle, koska nyt vaan nukkuu ja nukkuu. Ensin luulin, että on kipeä, mutta taitaapi olla vaan väsy. Viimeyönä nukuttiin 12 tuntia putkeen, olin puulla päähän lyöty, kun aamulla katoin kelloa 9.14. Olin ihan varma, että se on 06 tai jotain.. Hyvää teki:)

Mutta palaillaan.
 
lara79
Tää tulee nyt vähän lyhyellä varotusajalla mutta voisin keitellä kahvit torstaina 12.11 klo 13 maissa, jos jotkut pääsisi tulemaan. Tuli tossa taas leivottua niin että pakkanen pursuilee, joten vois noita leipomuksia tuhota :).

Täällä ollu kanssa vähän enemmän huutoa ja huonoja öitä, en tiedä mikä vaivaa pikkuista. Tässä välillä ollu semmostakin että ei ole huolinut rintaa puoleen päivään, kauhea huuto jo kun laittoi syöttö asentoon (ei edes kokeillu syömistä ) mut pullo kyllä kelpasi. Väillä auttoi se kun menin syöttämään makuultaan, välillä oudompi syöttöasento (rinnan alla kainalossa), joskus ei mikään vaikka maitoa olis tullu. Useampana päivänä tehnyt tuota lakkoilua. öisin on kyllä aina tissi onneksi kelvannut. Meillä nyt aika vakiona jo 2-4dl korviketta rintaruokinna ohella.

Lara ja tytöt 2v & 4kk
 
Kukkis jokos meidän rakentajat on tullut teille? Kyllä niitä laskuja tulee isompiakin, oikeesti pahaa tekee maksella niitä ;) Meidän talossa on jo kuulemma katto valmis, ei olla vielä keretty käydä kattoon kun oltiin viikonloppu reissussa. On tää rankkaa tää rakentaminen :LOL:

Me voitais tulla Laran luokse kahvittelemaan torstaina, vähän myöhässä tosin, meillä on klo 13 sellainen ihanuus kuin neuvola, toivottavasti ei sit tarvii kahteen kuukauteen mennä :x

Mä en tiedä uskallanko tulla Me&I kutsuille kun viimeksikin lasku oli aika hurja, pitää miettiä. Ne vihreät legginssit olis kyllä kivät :snotty:
 
Onnittelut nepsusen lapsukaiselle ryömimään oppimisesta, pian se varmaan jo konttaa, jos kerran asento on jo hallussa :)

Meidän pikkuvauva nousi ekan kerran tukea vasten seisomaan kolmisen viikkoa sitten, ja nyt se jo kävelee muutamia askeleita tuen avulla ja käsistä kiinni pitämällä... :) Istumaan se ei kyllä oo vieläkään alkanut nousta, mutta ehkä sillä ei oo tarvetta istua, kun pääsee liikkumaan niin hyvin :LOL: Tyttönen on nyt alkanut myös jutella, eritavalla kuin vauvat, tulee ihan selkeitä äänteitä jo. Jonkinlainen oman tahdon näyttäminen tuntuu olevan myös ajankohtaista, on alkanut valikoimaan ruokaansa, kaikki soseet ei enää meinaa kelvata, ja söis mieluummin vain itse sormiruokia, kuten maissinaksuja...Typykkä hallitsee myös "itkupotkuraivarit", hirvee huuto ja sätkintä lattialla, kun en anna mennä syömään koiran ruokaa tai lenkkareita kenkätelineeltä :)

Meilläkin 8 kk lääkärineuvola parin viikon päästä, huoh...tuntuu että justhan me vasta siellä neuvolassa viimeksi käytiin...toivottavasti se lääkäri olis edes kohtuullisen kiva, ei olla vielä tuolla kyllön lääkärillä käyty...

Ihmeen sitkeä flunssa, oon ite jo kolmatta viikkoa sairaana...vieläkin hirveen tukkoinen olo ja yskä...ärsyttää kun en oo kolmeen viikkoon paljoa edes käynyt ulkona, puhumattakaan kunnon liikunnasta. Eilen aamulla oli niin ihanan näköinen lumisade, että olis ollut kiva päästä lenkille, tänään taas sää onkin ollut sellainen, ettei haitannu yhtään olla sisällä...märkää...

Hyvää alkavaa viikkoa!
T: mira ja S
 

Yhteistyössä