Jyvässeudun äidit vol. 2

Me voidaan tulla huomenna lenkille, ellen mene kamalan kipeäksi siitä kierukan laitosta :x

Meilläkin takana mukava viikonloppu ja eka viikonloppu ties miten pitkään aikaan että oltiin ihan koko viikonloppu avokin kanssa sopuisissa merkeissä :D Eilen aamulla kävi kaveripariskunta Kuopiosta, olivat Vaajakoskella kyläilemässä ja poikkesivat sitten :) Kivaa, kun joskus meilläkin käy sieltä päin kavereita. Olivat kovin innoissaan Ainosta, viimeksi ovat nähneet neidin kesällä. Saas nähdä milloin siellä ilmoitetaan vauvauutisista sitten :D '
Käytiin avokin kanssa eilen sitten syömässä, Aino nukkui päikkärit sillä aikaa rattaissa ;) Ja etsittiin häälahjaa veljelle, ei löytynyt vieläkään ja häät ensi lauantaina! Kiire tulee ettiä, sovin pikkuveljen kanssa että mennään torstai-iltana kattelee, kun olen Kuopiossa :LOL: Että viime tippaan jäi...

Emme siis ole tulossa Laran luo torstaina, lähdetään Ainon kanssa keskiviikkona jo Kuopioon.

Ja isäinpäivän viettoon kuului tänään voileipäkakkua ja kääretorttupohjasta kyhäsin kakun tekeleen =) Kovin isä oli otettu Ainon "tekemästä" tyynyliinasta, siihen siis painoin neidin jalan- ja kädenjäljet. Käytiin myös isomummolassa Petäjävedellä. Muuten ollaankin kotona oltu ja leffoja kateltu.

Ainokin kovasti on nyt treenannut konttausasentoa, jalkoja jo meinaa liikutella. Ja ryömisen ohella kivaa on edelleenkin jyrätä takapuoli pystyssä ja pää lattiassa :D Kyljellään keikkuu kovasti, eilen katsottiin avokin kanssa että joko tuo istumaan itteensä kampee :eek: Sille se touhu näytti ainakin meistä, mutta ei siinä vielä onnistunut. Lelulaatikon ja sitterin laidassa roikkuu, ei vielä ymmärrä kuitenkaan nousta seisomaan. Ja kolmannet päikkärit taitaa jäädä pois, nyt viikonloppuna (ja viikollakin joku päivä) menty kaksilla päikkäreillä ja tänään meni nukkuu "vasta" klo 20 :eek: =) Jee, jospa yöunien siirtäminen tunnilla myöhemmäksi onnistuisi.

Meandi-kutsut houkuttelisi kovin, mutta on ne vaan niin kalliita ja tytöllä kaappi täynnä vaatteita jo :snotty: Niin ja eilen turhauduin Ainon juhlavaatetukseen, tein siis itse neulemekon, mutta on liian suuri :ashamed: Menin ja ostin sitten prismalta mekon, harmitti kyllä, kiva olisi ollut tyttöä "esitellä" äidin tekemässä mekossa. Meillä ei edelleenkään kaikki Savon sukulaiset ole nähneet tyttöä ja suurin osa viime kesänä. Että katsotaan millainen huuto on, kun on niin paljon vieraita ihmisiä juhlissa, jotka tulee liian lähelle |O

Tais tulla romaani, jaksaakohan kukaan lukea :snotty:
 
Lara: Mekään ei päästä kahvittelemaan, lähdetään just silloin torstaina iltapäivällä mummolaan. Meinasitko muuten ottaa possurokotteen vanhemmalle tytölle? Minä vielä pähkäilen asian kanssa, tällä hetkellä ollaan rokotetta vastaan, eli meidän perheessä ei sitä otettas, mutta mieli voi taas muuttua.....vaikee päätös.

Niin tosiaan, me ollaan taas lähdössä Itä-Suomeen tostaina. Me jäädään mummolaan poikien kanssa (12 päiväksi) ja mies tulee takas kotiin töihin. Vähän taas vaihtelua meidän arkeen, pääsee sukuloimaan taas urakalla ja toivottavasti pääsisin katsomaan kaverini ihan pikkuista vaavia, on nyt vasta 3 päivän ikäinen. Voi mahdoton tätä vauvakuumetta, vaikka ei ole edes sitä pientä edes nähnyt vielä :LOL: Tietääkö muuten joku miten vauvakuume helpottaa, muuten kuin saamalla niitä vauvoja? Kertooka ihmeessä jos tiedätte :)

Pitäis lähteä kummipojalle ja serkulle ostamaan synttärilahjat, mitä ihmettä sitä taas keksisi...Kummipoika täyttää 9v ja serkku 2v. Jotain kivoja vaatteita jos löytäis, niille ois ainakin aina käyttöä, leluja en viitti ostella.

 
heippa taas! nyt on isänpäivä vietetty ja kakku syöty. seuraavaks odotetaan sitten sitä joulua.. :D
meillä on ollu mun äiti kyläilemässä nyt viikonlopun yli ja sit sitä ennen oli anoppi kylässä. ens viikonloppuna olis sit isän vuoro. eli kyläilijöitä riittää.. toisaalta ihan kivaa, mut sit toisaalta ei oo yhtään omaa rauhaa ku koko ajan on joku siinä..

laran luo ei olla tulossa ku ei ole autoa käytössä sillon. muuten kyllä olis kiva nähdä muitakin mammoja taas.
ja Meandi-kutsuillekkaan ei olla tulossa ku on vähän turhan kalliita vaatteita meidän budjettiin nähden.

possurokotteesta en ole vielä osannut päättää et otanko vai en sen Ilonalle. ajattelin kypsyttää ajatusta 1,5 neuvolaan asti ja otaa sen sittten jos on tarvis enää.
huomenna voisin lähtee lenkille, joten olisko mukaan lähtijöitä? tänään meni vähän hassusti, ku just kerkesin klo12 lukea naamakirjasta et olette lenkille lähdössä. meni vähän ohi ku ei kerenny käydä netissäkään ku äitee oli kylässä.

Ilona on alottanut semmoset juoksu harjotukset, jotka on kyllä enemmän kipittämistä varpaillaan ku oikeeta juoksua, mut jostakinhan se on lähdettävä. näyttää vaan niin hassulta ku yrittää varpaillaan päästä lujaa eteenpäin ja on suu jännityksestä irvessä koko ajan. :LOL:

mut palaillaan taas ja ilmotelkaa jos lähdette mukaan lenkille! :p
 
Eeva83
Moikka taas pitkästä aikaa!

Nyt on hetki aikaa kirjoittaa, tytön nukkuessa ensimmäisiä päikkäreitä... Meillä jatkuu edelleen viiden- puoli kuuden aamuherätykset... :whistle: Toivottavasti unet pitenee iän karttuessa!
En ole ehtinyt kirjoitella pitkään aikaan, mutta lukemassa teidän muiden juttuja olen kyllä aina silloin tällöin käynyt. Viime viikon olin taas töissä, joten iltaisin aika kului täysin neidin ehdoilla. Ensi viikolla työt kutsuvat jälleen ja tällä kertaa viisi viikkoa peräkkäin! :) Sain joululomaan asti kestävän sijaisuuden, mikä on kyllä kivaa. Harmittaa toisaalta, kun täytyy olla päivät pois, mutta toisaalta olen kyllä varsin iloinen työstä. Tytön hoitokin saatiin järjestettyä siten, että mies ja molemmat mummot ovat vuorotellen täällä meillä kotona lapsen kanssa. :)
Viime viikolla meillä oli 8 kk:n neuvola ja neidin mitat ovat seuraavat:
pituus 70,5 cm, paino 7650g ja pipo 4cm. Kaikkiin lokeroihin oli tullut lisäystä jonkin verran edellisestä ja hyvä niin! Paino vähän laahaa jäljessä, mutta miten tollaseen elohopeaan paino voi tarttuakaan?! Tyttö on paikallaan vain nukkuessaan, eikä kyllä aina silloinkaan... :LOL:
Lara olis ollu kiva tulla kahvittelemaan, mutta nyt se ei onnistu, kun mun serkku on tulossa meille loppuviikoksi. Harmi sinänsä, kun nyt olisin vielä muuten päässyt tulemaan, mutta loppuvuodesta työt estävät ne huvit. :( No, ehkä sit myöhemmin vielä !
Nyt täytyy taas jatkaa, tulihan tässä taas omaa napaa aikalailla...
 
Pikaisesti..

Lara: Ei päästä tulemaan torstaina, kun on ikuinen ei autoa käytössä ongelma :( Kiva olisi ollut nähdä.

Me and I kutsuja täytyy pitää silmällä, en uskalla lyödä osallistumistani lukkoon, kun en ole varma miehen aiatauluista ko. viikolla.

Lenkeily jää tänään väliin, nyt on punttitreenin vuoro:)
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Lara: Mekään ei päästä kahvittelemaan, lähdetään just silloin torstaina iltapäivällä mummolaan. Meinasitko muuten ottaa possurokotteen vanhemmalle tytölle? Minä vielä pähkäilen asian kanssa, tällä hetkellä ollaan rokotetta vastaan, eli meidän perheessä ei sitä otettas, mutta mieli voi taas muuttua.....vaikee päätös.
Harmi kun moni ei pääse tulemaan, mutta voidaan kahvitella pienemmälläkinn porukalla, ehtiipähän peremmin jutustella niiden kanssa jotka pääsee tulemaan.

Rokotteesta... meinattiin kyllä ottaa isommalle tytölle+ kausi-influenssa rokote. Mies saanut possurokotteen työn puolesta jo pari viikkoa sitten, hänellä ei ainakaan siitä tullut pahempia oireita. Vähän kipeä olo pari päivää ja pistokäsi kipeänä. Rokotehan on hyvin smankaltainen kuin tuo kausi-influenssarokote joten sillä perusteella uskoisin että ihan turvallinen rokote, mutta tietty kaikissa rokotuksissa on riskinsä. Tuntuu kyllä vähän hölmöltä että vauva ei sitä saa, luulisi tuommoiselle pikkuiselle tauti olevan hankala, mut minkäs teet jos noin pieniä ei voi rokottaa, toivotaan et ei sitä mistään saa...
 
Hei! Me voitais torstaina tulla kahville lara79 luo, kun kerrankin aika sopis meille. Jeeralla on 12.15 fys.ter.aika,mutta tuskin siellä kovin kauaa menee,joten hyvinkin klo 13 maita kerettäs... Mulla tuolla osoitetiedot näyttäs olevankin,kun joskus oli tarkoitus tulla mutta ei sit päästykään...

Touhua ja tohinaa riittää meidänkin päivissä... Jeera kiipee ihan joka paikkaan.. Koko ajan saa sydän syrjällä pelätä et millon putoo pää eellä sohvan kaiteelta tms. Eli toisin sanoen ei voi jättää hetkekskään silmistään.. Ihan kiva kun pääsee sit muutamana iltana viikossa töihin huilimaan.. :D Kotona jos ollaan miehen kans molemmat,niin se oon kuitenki minä joka perässä juoksee ja vahtaa..

Noi pikkujoulut kuulostas kans kivoilta. Mulla oli työvuoro sillon,mutta jo ennakoin ja sain vaihdettua sen pois. Että jos vaan joukkoon vielä mahtuu niin tulisin mielelläni!

Jaahas,siellä taas pikkuapina sohvalla pomppii... :LOL: *blackjoy & Jeera 1 v 1 kk
 
Olipa piristävää vähän reippailla tuolla lumisateessa :) nyt on vaan kaikki vaatteet ihan märät, kun olikin vähän kosteamman puoleista lumisadetta.

Ei päästä kahvittelemaan torstaina, kun ei ole sitä autoa...Myöskin ne vaatekutsut taitaa samasta syystä jäädä väliin...Meillä mies kulkee autolla koulussa, niin päivisin ei sitä autoa ikinä sitten ole käytössä. Tosin en kyllä muutenkaan aja autoa juuri ikinä, ja olen todella arka lähtemään autolla minnekkään, mieluummin kävelen, tai lahjon miehen kuskiksi :)

Työn täyteinen viikko taas edessä. Opinnäytetyössä on TAAS korjaamista, ja viimeinen palautuspäivä on ensi maanantaina, joten vielä tämän viikon kun jaksaisi sen eteen ahertaa, ja sitten toivotaan että se hyväksyttäisiin....alkaa kyllä olla jo niin jaksaminen sen työn suhteen lopussa...

Mutta nyt ruokaa laittamaan, ja sitten odotellaan että mies tulee kotiin ja sen jälkeen mulla on loppuilta aikaa opinnäytetyölle..
T: Mira
 
blackjoy eiköhän pikkujoulujoukkoon mahdu kaikki halukkaat, että tervetuloo vaan! :wave:

Eevalle onnittelut pätkätöistä :D Onhan se varmasti hyvää vaihtelua tähän vauva-arkeen, ja kun teillä noin hienosti hoitopaikkakin järjestyi :) Ja kyllähän se palkkapäivänä piristää vähänä enemmän tuo töistä hankitu palkkaa, kun se suuren suuri kotihoidontuki...

siellä alkoikin sitten ihan kunnolla sataa lunta ja pitäs kohta avokki hakea töistä. Ei innostas tohon pyryyn lähtee ajaa autolla :x

Mä kävin sitten hammaslääkärissä, en päässyt sen takia lenkille. Aino oli hoidossa miehen serkulla sen aikaa, oli jäänyt itkemään kun lähdin vähäksi aikaa :ashamed: Kun tulin takaisin itku pääs heti kun minut näki, että äitiä oli ollut ikävä. Kotona meillä sattui pieni haaveri sitten. Aino oppi tänä aamuna nousemaan lelulaatikkoa vasten polviseisontaan. Kotiin tullessa piti uudelleen reenata tätä ja olin hetken muualla, kun toinen ilmeisesti kaatui tai laatikko luisti alta; vertahan sitä suusta ihan tuli, mutta loppui onneksi nopeasti. Ja itkukin loppui melko nopsaan. Pitäis olla silmät selässä eikä kääntää päätään hetkeksikään :headwall: :ashamed:

Kasseja täytyis alkaa pakkailee huomista reissua varten.
 
Hellou,
Mäkään en nyt kahvittelemaan pääse, ei ole autoa ja me ollaan mökkeydytty pahimman possu epidemian ajaksi näköjään. Ja näin aion kai jatkaa pahimman yli, tytsi ei ainakaan mihinkään marketteihin pääse mukaan ja yritän välttää isoja massoja, mutta kyllä mä pikkujouluihin lähden :D

Mandor: Ei oo teidän ukot vielä meille siirtyny, huomenna, keskiviikkona siis ne kai pitäs sinne tulla. Tarkotus oli että olisivat tullu jo maanantaina, mutta noilla olikin joku muu homma siellä vielä kesken kun kaivinkoneesta katkes tela kesken hommien, siinä menikin sitten useampi päivä hukkaan. Mutta huomenna olemme toiveikkaat!

Uih, ja neiti on niiiiiiiiiin lähellä kääntyä selältä mahalleen :D Osaa tätä nykyä myös marssia hienosti kun nostaa seisomaan :LOL:
 
Heii Lara 79,,oon vähän uuno ja perun kahvittelun, kiitos kumminkin osoitteesta!! Eihän mullakaan siis autoa ole,,enkä oo viel perillä noista bussihommistakaan täällä:( :headwall:
Toiv. tästä ei nyt ollu suurta haittaa tästä mun säätämisestä.. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lara79:
Tässä välillä ollu semmostakin että ei ole huolinut rintaa puoleen päivään, kauhea huuto jo kun laittoi syöttö asentoon (ei edes kokeillu syömistä ) mut pullo kyllä kelpasi. Väillä auttoi se kun menin syöttämään makuultaan, välillä oudompi syöttöasento (rinnan alla kainalossa), joskus ei mikään vaikka maitoa olis tullu. Useampana päivänä tehnyt tuota lakkoilua. öisin on kyllä aina tissi onneksi kelvannut.
Meillä on tätä ihan samaa välillä. Oli hieman vaikeuksia, kun matkustettiin tänne Leville ja poika päätti, ettei syö koko matkalla rintaa makuuasennosta. Luojan kiitos, olin pakannut Nania mukaan. Sitä syötin väkisellä kaukalossa istuvalle kossille, koska hän ei siitä paljaaltaan tykkää.. Sit muistin jossain vaiheessa, että mulla on pumppu kassissa. (Tissit meinas räjähtää.) Pumppailin ja sekoittelin Nanin kans sekä syötin pelkkää tissimaitoakin välillä pojalle. Huh. Olihan koettelemus. Saas nähä, miten tulomatka sujuu. Mutta tosi ihmeellistä tää lakkoilu. Yöllä ei täälläkään mitään ongelmaa.
 
Varmasti todella kurjia nuo laran ja mandyn kertomat tissi-lakkoilut. Meillä ei vastaavaa onneksi koettu...Tsemppiä molemmille! Toivotaan että mandyn perhe pääsisi kotimatkalla helpommalla.

Mutta nyt viime päivinä on imetys alkanut tuottaa taas sellaista tuskaa että tekis mieli lopettaa koko imetys...Ne ah niin ihanat hampaat. Se siis puree mua!! Aluksi kyllä imee muutaman imun ihan normaalista, mutta siinä vaiheessa kun saa maidon kunnolla herumaan, niin puraisee...Tuntuu vielä että se tekee sen ihan tarkoituksella, kun ilme on ainakin niin iloinen...Mä en kestä, kun nyt kokoajan tissit verirakkuloilla.....
 
Mira: Mulla kanssa tissit hellinä, poika puree pirun kovaa kahdella hampaallaan! Ja tosiaankin ilme on oikein velmu, kun huomaa, että äitiä satuu. Toivottavasti unohtaa jutun kohta.. Meillä ei kyllä tissin kanssa ole lakkoiltu, mutta uskon, että on turhauttavaa. Jaksamista laralle ja mandylle.

Meillä oli eilen neuvola, meni ihmeen hyvin. Tosin oli pojan päiväuniaika eikä suostunut esittelemään taitojaan, mutta terkka jopa usko kun kerroin mitä poika osaa ja mitä on oppinut. Ensimmäistä kertaa oli ihan kiva käydä neuvolassa. Seuraavaksi onkin siten lääkäri 8kk neuvolassa.

Olisko lenkille lähtijöitä huomenna? Olisko se klo 12 hyvä?

Sain kaappien siivous innostuksen ja tyhjensin vaate- ja kenkäkaappien sisällön olkkarin lattialle, nyt pitäs järjestellä ne paikoilleen, mutta innostus taisi lopahtaa.. Palataan.
 
mekin voidaan yrittää lenkille, jos tyttö vaan sattuu nukkumaan aamun päikkärinsä niin että ehditään. Meillä mennään 10 päikkkäreille, ja herättyä pitäis ehtiä syödä, joten riippuu lenkille lähtö siitä miten pitkään nukkuu aamulla...Jos lähdette sieltä sillalta niin tuun sinne jos tuun, jos ei näy 12 aikaan, niin sitten varmaan en oo tulossa :)

Oltiin tänään ekaa kertaa ulkona niin, että pikkuinen sai kontata lumessa :) Oli vaan hiukan haastavaa se ulos lähteminen. Syötin tytön ja annoin ruuan jälkeen nokkamukista vettä, ja kun käänsin katseeni sekunniksi, niin murunen kaatoi sitä vettä mukista syliinsä....vaihdettiin sitten vaatteet ja laiton tytön hetkeksi lattialle odottamaan että vaihdan itelleni ulkoilu vaatteet, niin se lapsi oli sillä aikaa noussut seisomaan koiran ruokakuppeja vasten ja läiskytteli hihkuen vettä päälleen...taas meni vaatteet vaihtoon....Täytyy varmaan alkaa pitämään koiran vesi kuppia tyhjänä, ettei pieni vaan saa sen kanssa aikaan mitään vaarallisempaa....
 
mä olen kans lähdössä lenkille huomenna. kerettiin jo nepsusen kanssa sopia et mennään lenkille huomenna, mut en kerenny aiemmin täällä kysellä olisko mukaan lähtijöitä. muttta ilmeisesti lauraliina osaa lukea ajatuksia ja hoiti homman mun puolesta. :LOL:
käytiin Ilonan kanssa pulkkamäessä ekaa kertaa ja se tykkäs kovasti. kaks kertaa nyt käyty ja pitää käydä jatkossakin jos lunta riittää.
mut eipä sen kummempia tänne meille! :D

t: ankeli ja Ilona kohta 1v4kk!!!!

 
lara79
Meidän tämän päivän kahvittelu kutistui aika pieneksi mutta semmoista se tuppaa olemaan lasten kanssa, koskaan ei oikein tiedä mihin suuntaan päivä kehittyy ja monesti juuri silloin kun pitäs lähteä johonkin ongelmia ilmestyy... Kiitos blackjoylle seurasta, ei sentään ihan yksin tarvinut kahvitella! Mut mitä mä teen noille pullille ja piirakoille?... ei viitsisi yksin niitä vetää nassuun kun muutenkin olis ylimääräsiä kiloja karistettavana... ensin ajattelin et lähden huomenna jonnekkin kylään ja vien ne mennessäni mut meille olis tulossa uusi sohva johonkin aikaan iltapäivästä, niin ei oikein voi lähteä.
Eli tervetuloa huomennakin kahvittelemaan jos joku liikenteessä =)
 
joo,mekin siis tullaan lenkille =)

harmi et laran kutsut meni pienellä porukalla,ois ollu kiva tulla.tänään mies otti auton,joten ei tänäänkään päästä :(

meillä kiinteitä syödään jo neljä kertaa päivässä,hyvin maistuu.korvikemaito ja rasvattomaan maitoon tehdyt puurot aiheutti punoitusta poskiin,joten ei vielä kärsi niitä antaa.ihmettelen kyllä,miks aiemmin korvike kävi,mut nyt sit aiheuttaa allergisen reaktion.. :x

tissilakkoilijoille voimia,toivottavasti maidon tulo ei lopu kokonaan jos vauvvelit vähentää syöntejä. :hug:

aamulla oli taas kovin haikea olo kun mietin et puolivuotis juhliin on niin kovin vähän enää aikaa.ihana et tyttö kasvaa ja kehittyy normaalisti mutta..olen todella hyvilläni päätöksestä,ettei toista "tilata" vähään aikaan,saan nauttia eppulin vauva ajasta täysillä vielä kun se jatkuu.

viikonloppuna tulee paras ystäväni miehensä kanssa kyläilemään,ihanaa =) olen odottanut heitä monta kuukautta kylään,mut aina on mennyt mönkään syystä tai toisesta. nyt nautitaan sit täysillä yhdessä olosta :heart:

meillä räkä valuu eppulilla,toivottavasti ei pahene. ja toivottavasti ei oo sikanuhaa...

oikein mukavaa viikonloppua kaikille :heart: toivottaa nepsunen&eppuli 5kk 2vk 5vrk
 
Mä kävin tänään ottamassa sen sikainfluenssarokotuksen eikä ainakaan vielä oo minkäänlaisia jälkioireita, mutta ehtiihän noita vielä tulla, jos on tullakseen.
Mekin yritetään vältellä parhaamme mukaan isompia ihmismassoja, ettei tauti tarttuis. Mutta onneks tuo vauva saa rintamaidon kautta ees pienen osan tuosta rokotteesta.

Mutta pikkujouluihin yritän minäkin päästä tulemaan, kaipaankin jo vähän tuulettumista :D

outiko& sasu 3,5kk
 

Yhteistyössä