Jyvässeudun äidit vol. 2

Nessu: Voisin lähtee lenkille alkuviikosta, jos nuo pakkaset lauhtuu. Nyt on ollut niin järkyn kylmät kelit, ettei ole paljoa viitsinyt ulkona käydä..

Vauvakinoon ei taideta tällä kertaa lähteä, tää mamma on aika nirso elokuvien kanssa ja vuorossa oleva jos rakastat (tai sinnepäin) ei oikein kiinnosta.

Meillä yöt ovat ruvenneet rauhoittumaan ja viimeyö meni jo ihan mallikkaasti: poika heräsi vain kerran aamuyöllä ja nukahti miltei samantien uudestaan, ihanaa! Toivottavasti sama meno jatkuu. Imetyksen kanssa onkin ollut ongelmia, kun poika raapaisi kynnellä toiseen rintaan haavaan ja imettäminen sattuu ihan älyttömästi. Oli taas tapaus tämäkin:( Muutenkin ajattelin ruveta hiljakseen vierottamaan rinnalta, pitäis vaan turvata nesteen saanti jotenkin muuten ja meillä korvikkeet on out. Vesi kyllä maistuu nokkamukista, onneksi.

Mutta nyt puurolle ja poika petiin. Palataan lenkkeihin tuonnempana. Mukavaa viikonloppua:)
 
heissan kaikille!
mekin on palailtu reissusta, joka meni tosi nappiin. Ilona oli ihan innoissaan ku oli niin monta sylkyttäjää.

[/b]nessu mie voisin lähtee nyt viikonloppuna leffaan. mitäs ajattelit lähtee kattomaan? vauvakinoon ei tuon tytön kanssa voi lähteä ku ei se jaksa olla paikallaan niin kauaa.
ja lenkillekin voin lähtee millon vaan.

ja uusille munkin puolesta tervetuloa joukkoon! :hug:
 
nessu86: Minä voisin lähteä ainakin näillä näkymin ensi viikolla vauvakinoon. Katsoin just että olis torstaina kello 11 ja elokuvana on Jos rakastat, olin muutenkin ajatellut, että vois mennä kattoo tuon leffan.
Toivottavasti saat hakemaasi työtä, vaikka tuntuuhan se kurjalta jättää pikkuista hoitoon.

me-eri: Me ollaan sun kanssas nähtykkin, ainakin tourutuvalla ja perhekerhossa Lutakossa, jossa olen poikien kanssa käynyt. :)

 
Moi vaan kaikille! :)

Nyt on loman jälkeen ehditty jo hieman laittaa uutta kotia kuntoon ja vaikuttaa oikein mukavalta paikalta. Onpahan nyt ainakin tilaa tässä uudessa asunnossa :) Meillä oli viikolla 4kk neuvola ja tytön mitat oli nyt 5,7kg ja 61cm. Pieni neiti mutta kasvaa ihan tasaisesti. Terveydenhoitaja patisti meitä jo aloittelemaan soseita, ite en vielä ajatellut niihin siirtyä mutta kun neuvolassa oltiin kovasti sitä mieltä, että jo pitäisi maistella niin aloitettiin nyt silti. Nyt on kolmena päivänä maisteltu perunaa. Miten teillä muilla on lähtenyt kiinteiden syönnit käyntiin? Kuinka kauan kestänyt, että vauva on tottunut kiinteisiin ja alkanut syödä enemmänkin?
Meidän neiti ei oikein innostu tuosta perunasta, avaa kyllä suutaan lusikalle mutta sitten kun sosetta menee suuhun, irvistelee kovastikin :D Voiskohan tuo johtua siitä, että oon vaan muussannut perunan haarukalla ja sotkenut maitoa joukkoon (jos on liian rakeista) vai onko ihan yleinenkin reaktio? :D Sosetta saan suuhun laitettua jonkun 3-4 teelusikan kärjellistä.

Minä oon ihan mukana jos kahvitteluja järjestetään jossain, jos vaan oon paikalla jyväskylässä ja ei oo mitään menoa :wave: Oon myös itse miettinyt, että kun saadaan koti järjestykseen niin voisin pyytää kahville. Katsotaan nyt koska sais onnistumaan vai onnistuuko ollenkaan :D
 
meilläkin alussa yökkäiltiin, kun kiinteitä aloiteltiin. Ja tein just samalla tavalla, että soseutin haarukalla pienen määrän ja omaa maitoa joukkoon. Mutta alussa syötin tosi pieniä määriä, niin kauan kunnes tyttö alkoi tottua makuun. Ja ensin tein kyllä aika vetistä sosetta, sitten pikkuhiljaa vähensin nesteen määrää soseessa. Muutama viikko meni että neidille alkoi kunnolla sose kelpaamaan, ja nyt se menee jo tosi hyvin.
Moni vauvahan tarvii useita maistelukertoja ennenkuin tottuu uusiin makuihin, ja varsinkin kiinteiden aloittamisessa voi mennä kauankin aikaa että vauva tottuu.

Minäkin tuun mielellään kahvitteluihin :) Meilläkin vois järjestää joku kerta kahvitteluja, ainakin sitten kesemmällä kunhan meidän uus asunto valmistuu.

 
lara79
heippa taas, ei meinaa saada aikaiseksi kirjoitella. Olis kiva lähiaikoina kahvitella, joten jos joku jaksaa järkätä niin todennäköisesti mukana ollaan :) Vauva kahvitteluista onkin jo aikaa, olis kiva nähdä miten muiden vauvelit on kasvanu ja varmasti meidänkin pikkuneiti osaa ottaa kontaktia muihin ihan eritavalla kuin ennen. ainakin on ihan super ilonen kun isosisko tulee katsekontaktiin ja jutteleman jne :). Meillä syödään soseita jo hyvällä menestyksellä. Kaurapuuro on ollu ainoa joka ei ole menny, onkohan vielä liian rakeista kun olen syöttäny ensin semmosia jauheesta valmistettavia puuroja. Neiti yökki ensin ja sitten ihan oksensi kun kaurapuuroa tarjosin...

Itse olen tässä taas palannu väikkärin kirjoitukseen, hankalaahan se on kun kotona kirjottelee (ei kovin rauhallista) ja univelkaakin on joka yö, mut pakko yrittää et joskus valmistus ja vois töitä alkaa etsiä.

ainiin onnea Blackjoy!!!

Lara ja tytöt (6kk ja 2v)
 
Halinalle81: Ei kyllä nyt tuu mieleen kuka niistä olet, mutta jotain aavistuksia on. :D

Mä oon aina aktiivisena innoissani tapaamisista, meille sitä paitsi saa aina tulla, niin tutut kuin tuntemattomatkin. :) Tosin jos teillä on vauva tapaamisia, niin ehkä tuo ylivilkas taapero ei oo sitä kaikkein halutuinta seuraa. :D
 
Moi!

Kekkasin tämmösen ketjun ja ajattelin viestin pistää. Millääen en koko ketjua jaksanu alkaa lueka :ashamed:

Olen siis 28v äiti ja ollaan perheen kanssa muuttamassa ens kuussa (12.2.->) Tampereelta Jyväskylään, kun miehellä alkaa siellä työharjottelu (22.2), joka kestä 1,5v. Meillä on kaks tyttöä, 2v1kk ja toinen tänään tasan 6kk. Hänkin on muuten pieni, oli to neuvolassa 6355g ja 65 cm pitkä, kiinteitä ollaan syöty jo lähes 1 kk ajan.

Ollaan siis muuttamassa Väinölään, onko kukaan sielä suunnalta, tai Kuokkalasta, Jyskästä, mitä siinä nyt lähellä on? Jkl on siinä mielessä tuttu paikka, asuin siellä 2000-2001 melkein vuoden. Tosin 10 vuodessa paljon on varmasti muuttunut. Sisko kyllä asuu siellä, samoin sekrut, että vähän on ollut "sidoksissa" sinne koko ajan.

Ja vauvauinneista olitte puhuneet. Myö ei varmaan mihinkään ryhmään enää päästä, jos haut on ollu. Ollan esikoisn kanssa käyty 1v kestävä vauvauinti (sen ollessa 4kk-1v4kk) ja nyt parhaillaan käyn pienemmän kanssa vauvauinniossa, se alkoin 18.10. ja on puolen vuoden ryhmä, mutta se jää muuton takia vähän kesken... Kuinka usein niitä ryhmiä järjestetään/hakuja on ja onko jotain sisaruintiryhmää? Tiedän, että vois lukee kkin nettisivuilta, ja oo siellä vieraillukin, suoraa vastausta en oo löytäny ja lähiajan aikeenani onkin ottaa yhteyttä vauvauintiohjaajiin ja tiedustella asiaa.

Palaan paremmalla ajalla lukemaan enemmän teidän juttuja.

Ja pian alkaa se kauhee pakkaus- ja muuttorumba!

- Minsku
 
Hops ja heips meiltäkin piiiiitkästä aikaa! Täällähän on uusiakin jo vaikka kuinka :wave:

Meillepä ei ihmeitä, Kangaslammen laitamilla edelleen, typsykäinen nyt jo 8 kk. Hampaita suu puolillaan ja ihan kaikkea vasten nousee seisomaan. Että semmonen varsinainen vilivilperi, koko ajan jotain säheltämässä.
 
Tervetuloa MinsQ:)

Meillä alkaa arki tänään, kun mies palaa luennoille. Tuntuu hassulta jäädä pojan kanssa kaksin kun on jo monta viikkoa ollut isi käytettävissä päivisin.

Ajattelin lähteä lenkille klo 11, jos joku haluaapi lähteä mukaan täältä keltinmäen suunnalta? Alkaa olla tosi pitkä aika kun on viimeiksi muita mammoja nähnyt, että juttuseura kyllä kelpaisi..

Jospa keittäisin meille uuden vuoden kahvit torstaina n. klo 12, moni oli kiinostunut ja toivottavasti jokunen pääsisi tulemaankin näin lyhkäsellä varroitusajalla. Tervetuloa! Laitan tulijoille osoitetta yksityisviestillä.
 
Lauraliina, mä oon saletisti paikalla kahvilla :wave: Meillä on nyt neiti sairastanut jo pari viikkoa ja sosiaalinen elämä on ollut sen mukaista.

Minsq kannattaa kysellä niitä vauvauintipaikkoja, usein uimassa jo muualla käyneet saavat paikan.
 
Moi! Mahtuuko mukaan? Löysin sattumalta tämän keskustelun ja päätin kirjoitella itsekin jotakin. =) Oon 25-vuotias lokakuussa syntyneen pojan äiti. Asutaan Kangaslammella. Perheeseen kuuluu myös aviomies 26v. Poika kasvaa kovaa vauhtia. Oli syntyessään 4450g ja 52cm ja viime perjantaina 2,5kk:n iässä jo 6480g ja 60,7cm. :D

Oon ruvennu etsimään erilaisia vauva-aktiviteetteja Jyväskylästä ja ilmoitinkin meidät jo Palokan Naisvoimistelijoiden järjestämään vauvajumppaan ja myös vauvauintiin ollaan käyty ilmoittautumassa. Jos joku on kiinnostunu, niin seuraava vauvauinti-info on kuulemma 16.1. (en oo kyl ite tarkistanu tätä, mut kaveri kertoi näin). Mietin tässä myös Huhtasuon ekavauvaryhmään osallistumista... Vaunulenkeistä tykätään myös tosi paljon ja poika nukkuukin ulkona pitkiä päiväunia.

Nyt on mentävä!
 
MinsQ tervetuloa Jyväskylään! Me asutaan tässä kuokkalassa, joten voisi joskus vaikka kahvitella, jos kaipaat mammaseuraa! Ja Jejulle kans tervetuloa!=) Meillä on sitten sun kanssa lähes saman ikäset vauvat, tuo meidän poika on syntynyt syyskuun lopulla!=)
 
me voitais tulla kahville :) meillä on tyttösen ruoka-aika tuolloin, mutta varmaan saan lämmittää soseen sitten teillä, lauraliina?

Ihanaa kun taas alkaa arki, vaikka onkin kivaa että mieskin on kotona, niin silti...en vaan jaksa kovin pitkään sitä, että ollaan yötä päivää yhdessä :)

Meillä tyttö on oppinut joulun alla istumaan itse, niin leikkiminenkin sujuu paremmin kun voi istua ja touhuilla. Pitkään on kyllä tuen avulla jo kävellyt ja muutenkin vauhti päällä, ja ihmettelinkin että istumaan ei meinannut alkaa millään.

Meidän imetys alkaa olla lopussa, haikeeta :( Ei vaan enää suostu imemään, naureskelee vaan puree. Vaikka oon koittanut sillä tarjota joka välissä ja rauhoittanut ympäristön, niin ei se vaan kelpaa. Aamuisin vielä suostuu tissille. No, pian tulee se 10 kk täyteen, ja voidaan jo ruveta kokeilemaan niitä hapanmaitotuotteita ja sitten vähitellen oikeeta maitoa. Nyt vaan stressaa tuon korvikkeen kanssa, kun yli puoli litraa kuulemma pitäis saada päivässä menemään ja ei tuolle meinaa niin paljoa saada nokkamukista sitä juotettua...
 
Mira: Varmasti saat mikroa käyttää:) Mä en kanssa tiedä miten pitäs 500ml saada korviketta juotettua pojalle... Vettä jois vaikka litran nokkamukista mutta korviketta suostuu hörppäämään vain lasista. No onneksi rintamaito tekee vielä välillä kauppansa, mutta kun ajattelin sitä vierotusta kohta aloittaa.

Mandor: täällä tuntuu kanssa seinät kaatuvan päälle, kun ei ole ketään nähnyt ja kovilla pakkasilla ei itse viittinyt liikkua missään.. Kiva nähdä:) Ja toivotavasti potilas on jo parempaan päin.
 
Jejulle tervehdys! Ihmeessä mukaan ekavauvaryhmään, ensi viikolla ymmärtääkseni alkaa, maanantaina klo 13 tuossa kirkolla. Me varmastikin ollaan sinne menossa taas, syksy käytiin vaihtelevasti vähän sen mukaan miten sattui kulloinkin neidin rytmit sopimaan kerhoaikatauluun. Mistäs päin kuljet kerhoon, käpsitäänkö samaa matkaa? Mä lähen Siwan nurkilta.
 
Uusille tervetuloa!

Täällä käyty 10 kk neuvolassa: 7380g ja 74 cm. Olihan tuo kasvanut =)

Mä nyt katson tullaanko me pyörähtää Lauraliinan luona silloin torstaina. Mutta babybioon mei ei nyt tälläkään kertaa tulla sittenkään. Ei tuo neiti kumminkaan jaksa sylissä olla ehkä niin kauan.

Ja nyt se syö tietokoneen, täytyy mennä :LOL:
 
Loorus: Aika lähellä Siwaa asustelen, yksi tie vain Huhtakeskusta päin. Kävin jo tänään vaunulenkillä pyörimässä siellä kirkolla kattomassa, minne sinne pitää mennä, mut voisihan sinne yhtä matkaa ensi viikolla mennä. =) Huippua! Mitäs siellä ekavauvaryhmässä yleensä touhutaan? Mä en viittiny osallistua sinne vielä syksyllä, ku pojan rytmeistä ei ollu mitään tietoa.. Tosin ei niistä oo vieläkään, joten täytyy vähän katsoa rytmin mukaan, et pääseekö sinne joka kerta...
 
^Niillä on ollu aina joku aihe joka kerralle, joko sellaisia että "vaan" keskustellaan esim. jaksamisesta tai kuinka elämä muuttui vauvan myötä tms. ja sitten on ollut jotain missä itekin pääsis tekeen jotain, jotain kransseja ne kai teki viimesellä kerralla ennen joulua ja jotain muutakin askartelujuttuja on ollu. Mä oon skipannu ne askartelut aina kun on niiiiin käsi semmosissa, ei siel oo pakko tehä jos ei halua. Kahvit juodaan ja jutskaillaan, pieni hartaus on alussa. Siinähän se aika menee kun laittaa muksut lattialle riviin ja tuijotetaan niitä :D Kevään ohjelmasta ei oo ainakaan mulla tietoa, voipi olla että ensi viikolla sitä mietitään osin yhdessäkin.

Ai juu ja niin, ei haittaa mitään vaikka sinne tulis joskus myöhässä tai lähtis aikasemmin, ja monet muksut nukkuu vaunuissa joko siinä pihalla tai käytävässä kerhon aikana ja mammat on rauhassa kahvilla. Aika vapaata touhua se on, ihan rentoa.
 

Yhteistyössä