Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Eipäs tänne kummoisia, äipällä on vissiin villalapanen eksynyt kurkkuun, niin ilkeesti kurkkua kuivannu pari päivää :kieh: :D

Käydään tänään Eevin kans toisen kerran vyöhyketerapiassa, ekan kerran jälkeen en huomannu kummoisia muutoksia. No pierut alkoi paremmin puksutella mut ei ainakaan yöuniin vaikuttanut mitenkään :whistle:

Eli meillä vieläkin yöt syödään tisua ja muuten sit pyöritään sängyssä :kieh: Pitäsköhän kokeilla sellasta unipussia? Onkos kellään kokemusta unipussista?

Nyt pittää mennä laittaan Eevi päikkäreille, kun alkaa toi kitinä olla sen kuulosta ;)

Ukkis ja Eevi 5,5k :D
 
Catjuska, minä olen vähän arvellutkin että se taidat olla sinä.
Meillä on ruskovillan merinovillainen unipussi. Poitsu pääsee siinä kyllä mönkimään. Mönkii ja möyrii unissaan niin että peiton alla ei pysyisi. Se on kyllä aika lämmin. Me ei voida esim. mummolassa käyttää kun siellä on liian kuuma muuten. Mutta kotona se on joka yö käytössä.
Meillä ois tänään neuvolalääkäri. Poitsu on ollut viime päivät kiukkusempi. Olisikohan viimein hampaita tulossa. Pitääkin sanoa tuosta kiukkusuudesta jos tarkistas korvat varuilta.
 
Heili, perustetaanko käsityö-iltamat? ja muukin tottakai tervetulleita!! Eli mie olen ihan himo neulomaan ja askartelemaan erinäköisiä juttuja. Joululahjoiksi tein 70 pikkuista sukkaa avaimenperiksi ja niitä sukkia on edelleen lisää tuolla pusseista. Nyt kun poitsun kanssakäydään Lastenklinikalla, niin mennessäni vien sinne aina vauvan villasukkia, siellä osastolla niitä tarvitaan, kun kuulemma katoavat.. Pojalle olen neulonut haalarin, takin ja myssyn sekä sukkia, nyt on taas myssy tulossa kuopukselle. Askarteluja on mm. kranssit, kortit ja viimeisenä hääteema..

Näin vaan kerran Helsingistä tullessamme Korian (?) ABC:llä (siis siellä missä on Novitan myymälä) pöydällisen äitejä kutimet käsissään jutustelemassa. Mites olis tällainen idea?
 
melle miekii tahon käsityöiltamiin =) En mä kyllä oikeen mitään osaa tehä, ainakaan hyvin mutta opetellaan opetellaan...Ja vinkkejä kaikkiin askartelujuttuihin sun muihin ois kiva saada. aika meinaa välillä käydä pitkäksi kun joka toinen viikko ollaan pojun kanssa kahellee päivät.

Meillä tökkii kiinteät ja varsinkin iltaruoka tuottaa ongelmaa, poju ei suostu syömään mitään puuroa (kaupan vauvapuurot on kokeilematta mutta tuskin ees kokeilenkaan) joten hedelmäsosetta ollaan vaan annettu. Eilen sai porkkanaa ja omenaa ja saapi varmaan koko loppuviikon kun sitä pakkaseen tein ison satsin, se kyllä maistui. No tietysti kun siinä on Manun herkkua omenaa =) . Kasvissoseillekin ensin irvistellään kun poju vissii luulee et herkkua vaan tarjotaan niin pettyy kun saa bataattia ja kukkakaalia :D Kai tuo vielä tissimaidolla sitten pärjää kun noin vähä soseita suostuu syömään ja yölläkin vain kerran herää syömään.

Meillä ei oo minkäänlaisia hiihtolomasuunnitelmia kun tytöt ovat isällään niin meillä on täällä ihan normiviikko Manun kanssa. Sais vaan olla pakkasta vähemmän niin pystys jotain tekemään tai jonnekin ees lähtemään. Lähestulkoon sisätiloissa mennyt tämäkin viikko...Lähikaupassa taisin pari päivää sitten kävästä...

Hellu ja Manu 6kk
 
Melle & Hellu ja muut käsityöihmiset Mites käytännössä aattelisitte, että MISSÄ tavattais. Sehän on melkoinen homma roudailla kaikkia kutimia ja askarteluvermeitä ympäriinsä, eli pitäs varmaan olla "teema", et mitä milloinkin tehtäs. Ja olisiko siis lapset mukana? Minulla ittelläni on varsin suppea tämän hetkinen innostus noissa jutuissa, teen lähinnä vauvalle juttuja + askartelen kortteja ja koristeita esim. jouluna, pääsiäisenä, synttäreille jne. Mie tiedän, mistä voisin kysyä meille tiloja, keskustassa ois yks paikka josta ehkä voitas saahakin.. Mut sit tosiaan se, et kaikki joutus roudaamaan kamppeensa sinne sitten.. Ja noissa yleisissä kahviloissa ei varmaankaan oikein pysty tollasta toteuttamaan...? Olen siis mukana, kunhan vaan saahaan kiinni siitä, et mitä missä ja milloin tehdään.. Meillä on täällä kotosalla miun kavereita käyny kutimiensa kanssa, yks-kaks kerrallaan, mut ei sillee mitää suurempaa ole ollut.

Heili ja Edvin-intiaani (on oppinut kädellä tekemään intiaanihuutoja)
 
Pupu Tupuna
Miusta ette taida saada kaveria käsityöiltoihin, se korvapipo sopisi paremmin sangonlämmittimeksi. Olen tosi onneton kutomaan,vaikka tykkäisin kyllä :ashamed:

Askartelut taas ei nappaa yhtään,en oikein oo sellanen näpertelijäluonne. :whistle: :D

Hitto että tää älytön pakkanen kiristää hermoja jo!!!! heili tais tuskailla samaa, ettei saa pientä pihalle nukkumaan. Eilen poika nukku peräti 10minuuttia päikkäreitä,tänään 40minuuttia sillai että olin vieressä koko ajan :headwall: :headwall:
 
Ajattelin kutsua vaikka aluksi meille ja suunnitellaanko sitten vaikka sitä paikkaa enemmän jos homma lähtee oikeasti pyörimään? Täällä olisi kahvitarjoilu kaikkine tykötarpeineen, lapset mukaan ja ne isommatkin voi tulla (meillä siis 6v tuo vanhempi..) Mulla löytyy korillinen erilaisia lankoja ja puikkojakin jos jonkinmoista, samoin löytyy laatikollinen askartelutarpeita, tarvittaessa jollekin tosi kätevälle myös esim. hevosenkenkiä, olkea, heinää yms... Eli ajattelin ihan tapaamista sillein, että vois vaikka tuoda tullessaan omia keskeneräisiä juttuja ja siinä sitten saisi toisetkin vinkkiä.. Ja jos jollain ei ole mitään kesken tai ei edes ideaa aloitukseen, niin saisi neuvoa ihan kädestä pitäen! tai jotain.. tää nyt oli vain ihan villi idea, joka pälkähti päähän... :whistle:
 
Heh, näinköhän sitä viel oppis neulomaan jotain, kun mie olen aina "inhonnu" käsitöitä sen takia kun alkuinnostus häviää siihen kun en vaan ossaa mittään tehä :kieh: :D Mie olen siis ihan -peukalokeskelläkämmentä- näis k'sityö-jutuissa. Olis se vaan kivaa oppia tekemään ;)

No juu, mietitään kehtaako sitä edes tulla mukkaan kun mittään ei ossaa tehä :whistle:

Nyt ruoan laittoon :D

Ukkis
 
Ihana olotila!

Olin eilen illalla kasvohoidossa, eräs tuttu on pari kk sitten avannut tänne uuden liikkeen ja kylläpä olikin HYVÄ hoito minkä sain sieltä. Miehän kävin kk sitten Citykylpylässä semmosen 185 euron arvoisen "paketin" tuhlaamassa, kun olin syksyllä sen saanut lahjaksi, niin oli silloin kauhea pettymys se.. Nyt on HYVÄ MIELI. Ihanaaa!!! :heart: Taitaapi olla, että Kauneus studio, joka on ollu miun lempipaikka 8 vuotta, jääpi nyt miun laskuistani poies.. :whistle:

Viikonloppu tulossa ja silleen. Tänään pitäs tulla meijän perheeseen uus vierassänky ja tänään tai huomenna pidetään suursiivoukset. :D

Käsityöhommasta jään kuulolle, että milloin ne on ja silleen. Meillä tuo Anton on kissakerhossa joka arkipvä klo 8.30-12.30, et mieluummin sen jälkeen vasta sitten. Aamupäivät on mulla muutenkin hankalia, kun en meinaa päästä pyjamastani eroon.. :D

Hyvää viikonloppua kaikille!


Heili
 
Tässä pikaisesti tulin kyselemään että minnekäs kannattaisi tuollainen 3 kk ikäinen poitsu viedä tutkimuksiin? Eilen kävin nopsaan neuvolan ovella piipahtamassa ja allergiaahan tuo terkka epäili...
Nyt vain naama punoittaa entistä enemmän ja miuta alkoi häiritsemään, kun en tiedä mitä välttää (terkan luettelemia kalaa, kananmunaa, sitrushedelmiä ja pähkinöitä en ole aikaisemminkaan syönyt joten siitä listasta ei apua ollut). Oireina ovat tässä kolmisen viikkoa olleet poskien punoitus ja kuumotus, kakkaamattomuus, aivan järkyttävän hajuiset pierut (ja paukuttelee aivan jatkuvasti) ja karsta joka ei tunnu lähtevän millään, ennemminkin tulehtuu...
Ajattelin että jospa jossain yksityisellä lääkärillä saisi vähän nopeammin apua ja neuvoja..

Askarteluihmisille vinkiksi että kannattaapi kauppareissulla selata Taika-lehteä. Mie tilasin edullisesti pari numeroa kotiin ja eilen tuli yksi. Aika ihania juttuja, joista löytyy ideoita myös lapsille.
 
Meillä oli torstaina neuvola. Painoi 7295g, pituutta 66,5 cm. Kaikki oli ok. Poitsupa päätti ettei seiso lääkärin pöydällä vaan lääkärin piti seisottaa lattialla =) Korvatkin katsoi kun ollut kiukkuinen, ei onneksi tulehdusta.
Enpäs tiedä hyvää lastenlääkäriä täällä. Itse ollaan ajateltu että vietäs terveystalolla jos sairastuu. Siellä taitaa olla lauantaisinkin päivystystä. Mutta jos jollain on kertoa hyvä lääkäri niin vihjeitä otetaan vastaan.
 
Nannu Puh: yleisimmät allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet pikkuisilla ovat maito ja kananmuna. Jos siis imetät vielä, ne ovat ensimmäiset, jotka tyypillisesti karsitaan ruokavaliosta. Seuraavaksi kotimaiset viljat, naudanliha, kana jne. Mutta tosiaan tuo maito on yleensä se ykkösepäilty.

Minä käytin meidän kuopusta yksityisesti Kaarina Pesosella. Saimme neuvot ja avun ensi alkuun, tosin olen aika lailla konkai jo näissä allergia-asioissa. Ko. lääkäri on kyllä osaava ja pätevä, mutta monet kummastelevat hänen jutustelutapaansa. No, meillä kyllä tuli asia hoidettua, eli päästiin päämäärään =) Toinen yksityisesti vastaanottava lastenlääkäri on Leena Seppälä, toimii myös keskussairaalan lastenpolilla lasten allergia-astmalääkärinä. Nämä siis Lappeenrannassa. En tiedä ottavatko ketkä muut lastenlääkärit yksityispotilaita?

Neuvolastahan se lähete pitäisi saada keskussairaalan lastenpolille, mutta meiltä ainakin se on sitten NIIN hankala saada, joten pujahdimme yksityistä reittiä.

Nuo allergiaselvittelyt voivat olla tosi rasittavia ja uuvuttavia, mutta kyllä on ihana saada lapsi oireettomaksikin.

Voihan voi, taas näyttää Holby City jäävän katsomatta, joten suuntaan saunaan!
 
Pupu Tupuna
Niin, no, mie oon nyt ollu 2 viikkoa maidottomalla ja munattomalla dieetillä lastenlääkärin käskystä kun testataan juuri dieetin vaikutusta ihottumaan. Meillä oli kyllä lääkäriltä ihan iisi juttu saada lähete, ensin tehtiin samantien allergiatestit (verikoe) tk:ssa ja sitten brickit Ekks:ssa. Lappeenrannassa ne taidetaan tehdä lapsi- ja nuorisovastaanotolla. Koska mikään testi ei näyttäny allergioita,siirryttiin tähän ruokavaliotestiin, ja edessä on vielä tuttelialtistus. Minusta Leena Seppälä on oikein mukava ja ystävällinen,samoin Kaarina Pesonen. Tunnen hänet kyllä muutenkin :whistle: :whistle:

Yksityisesti joutuu sitten maksamaan kaikista labroista sun muista kokeista erikseen,että kannattaa se huomioida. Ja jos joutuu esim. noihin erikoismaitokokeiluihin,niin kokeiluajalta Kela ei korvaa mitään...

Meilläkin on sekä ruoka-aineallergiat että eläinpöly- ja siitepölyallergiat + astma jo tulleet niin tutuiksi kahden isomman pojan kanssa, että sillain tää ei säikäyttänyt,ainoostaan veetuttaa kun tuottaa niin älyttömästi lisätyötä ja vaivaa pientä todella kovasti. Meil ei ole mahavaivoja,mutta iho on todella hurjassa kunnossa heti,jos yhdenkin juustosiivun erehdyn nappaamaan.

Sitä vaan pelkään,että multa karsitaan myös kotimaiset viljat pois, koska ihottuma ei kokonaan ole rauhoittunut näillä ohjeilla. Luulen,että siihen loppuu miun imetys, en taida jaksaa yksinkertaisesti enää niin suppeaa dieettiä. Onneksi on toi poika jo 7,5-kuinen että onhan hän ehtinyt jo rintamaitoa saada. :)
 
Kiitoksia lapatuu ja Pupu Tupuna

Meinasinkin maanantaina soitella ensin omaa lääkäriä. Jos aikoja ei ole tai muuten ei apua saada niin sitten varmaan suunnataan yksityiselle. Onneksi tuli otettua tälle poitsulle vakuutus...

Täysimetyksellä mennään toistaiseksi ja riittäähän tuota maitoa vähän sairaalaankin luovuttaa... Poitsun naamakin taas näyttää paremmalta ja päänahkaan pari kertaa sivelty sibicort terkkarin neuvon mukaan tepsi niihin läntteihin.

Jotenkin on vielä vähän epäileväinen olo, että kuvittelenkohan mie vaan... Yksi sukulainen ehti jo tyrmätä täysin allergian kun ainahan vauvojen naamat toisinaan punoittaa. Yötkin ovat menneet ihan hyvin, nyt pari viimeistä yötä on poitsu heräillyt monesti johonkin muuhun kuin nälkään, mutta asettunut silti vasta tissillä. Johan niitä yhden syötön öihin ehtikin tottua.

Noh, saapi nähdä mitä lääkäri sanoo. Kiitoksia vielä avusta!
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 11:16 NannuPuh kirjoitti:
Kiitoksia lapatuu ja Pupu Tupuna

Meinasinkin maanantaina soitella ensin omaa lääkäriä. Jos aikoja ei ole tai muuten ei apua saada niin sitten varmaan suunnataan yksityiselle. Onneksi tuli otettua tälle poitsulle vakuutus...

Täysimetyksellä mennään toistaiseksi ja riittäähän tuota maitoa vähän sairaalaankin luovuttaa... Poitsun naamakin taas näyttää paremmalta ja päänahkaan pari kertaa sivelty sibicort terkkarin neuvon mukaan tepsi niihin läntteihin.

Jotenkin on vielä vähän epäileväinen olo, että kuvittelenkohan mie vaan... Yksi sukulainen ehti jo tyrmätä täysin allergian kun ainahan vauvojen naamat toisinaan punoittaa. Yötkin ovat menneet ihan hyvin, nyt pari viimeistä yötä on poitsu heräillyt monesti johonkin muuhun kuin nälkään, mutta asettunut silti vasta tissillä. Johan niitä yhden syötön öihin ehtikin tottua.

Noh, saapi nähdä mitä lääkäri sanoo. Kiitoksia vielä avusta!
Tsemppiä teille! Ja luota vaistoosi tuossa poskien punoitus-asiassa, yleensä se kertoo kyllä totuuden. ;) Luin muuten artikkelin maitoallergiasta ja siinä sanottiin, että on TOSI harvinaista altistua lehmänmaidolle pelkän imetyksen kautta, olikohan prosentit jotain 3-5% luokkaa. Että yleensä maitoallergia puhkeaa siinä vaiheessa, kun vauva alkaa saada jogurttisoseita tai hapanmaitotuotteita yleensä. Kiva kuulua siihen marginaaliryhmään taas... :whistle:

Mutta toivotaan,että olis teillä jotain muuta vaan. Joskushan vauva voi reagoida äidin syömisiin,jos äiti on pistellyt poskeensa vähän vallattomammin näitä allergisoivia ruoka-aineita, esim. suklaata... :p

(lurps, muistan vielä mille se maistuu..) :ashamed: <br><br>
 
oltiinpas pudottu :wave:

eipäs tänne kummoisia, äippä sai tänään laatuaikaa kun pääsin käymään kampaajalla :D Osui sopivasti likan päikkäriaikaan kampaaja, niin mummilla oli helppo työ vahtia =) Oli lika heränny ennen kun menin hakemaan mut hyväntuulinen neiti oli äippää vastassa :D

No nyt iltapuurolle, kun kiukkuIita niin vaatii :whistle: Ja ukkeli myös ;)

Ukkis ja Eevi
 
Heippa,

Meillä on esikoisen hiihtolomaviikko, joka aiheuttaa vähän erilaista hässäkkää päiviin niin ei meinaa ennättää kirjoittelemaan! Esikoiselle pitää antaa ekstrapaljon laatuaikaa ja hänen vieraitaan kestitellä. =)

Mitäpä tänne muuta. Edvin voi hyvin, syö kiinteitä jo niinkuin rekkamiehet (uskomattomia määriä siis!), tissiä silti syö kans joka ruokailulla ja siinä välissäkin.. Kaipa tuo kuluttaa, kun menee pitkin kämppää, aukoo kaappien ovia ja touhuaa kaikenlaista.

Nyt meijän pikkuintiaani ja Isompi-Intiaanipäällikkö lähtee Näppäilevän Lehmän (=mie) kanssa ulkohommiin. Jos vaikka yrittäs saaha noille ulkoilmamyrkytyksen aikaseksi ja ees toisen simahtamaan. :D

Heili ja Iso-E melkein 7kk
 
Minä kävin kanssa eilen kampaajalla.
Poitsulle puhkes lauantaina ensimmäinen hammas ja oppi nousemaan istumaan. Nyt onkin istualtaan peruutellut. Ruokakin on maistunut taas vaihteeksi paremmin. Saa nähdä millainen reaktio on kun lähdetään taas reissuun ja olisi purkkiruokaa tarjolla... :(
 
nostellaas meittiä ylemmäs :wave:

Eipäs kummoisia, syöttötuoli on vihdoin otettu käyttöön Eeville =) Eilen ekan kerran ruokaili siinä ja tykkäs silminnähden :D

Ja nokkamukista on tullu hitti kans, ruokailun päälle annan vettä siittä ja hyvin uppoaa, oikeen välillä omiin käsiin haluaa mukin ja juoda =) Esikolle ei meinannu nokkis kelvata millään, monta erilaista kokeiltiin mut vasta Tupperwearin muki kelpas. Eeville käy ihan tavallinen nokkis =)

Mut nyt laittaan likkaa päikkäreille :wave:

Ukkis ja Eevikäinen
 
Poitsu keksi verhot, saa nähdä kauanko ovat ylhäällä.
Tänään pakkailtiin ja huomenna suunnistetaan taas kerran pohjois-savoon. Jospa sitten oltaisiin kotona vähän pitempi jakso, tuskin...nyt pari kuukautta pitäisi aika usein reissata sinne päin.
Eipä tässä muuta, päivät on mennyt aivan normaalisti. Poitsukin ollut oma itsensä eikä koko aikaa kiukkuinen. Taisi olla se hammas mikä kiukutti ja vei ruokahalun. Nyt taas testaillaan kaupanpöperöt viikonloppuna.
 
Helou!

Meillä kans aloitellaan pakkaamisia. Perjantaina, lauantaina tai sunnuntaina näemmä lähdetään Etelä-Savon kautta sinne kotiseudulleni Pohjois-Savon perukoille. :D Miehellä vihdoin ja viimein on isyysloma ensi viikolla ja sen perään talviloma ja nähtäväksi jää, saapiko hän saldovapaitakin pidettyä samaan putkeen.. No sietääkin! Miehen työn luonne vähän muuttuu kun hän lähtee sellaiseen koulutukseen puolentoista kk päästä ja joutuupi ulukomaillakin sen takia ramppaamaan.. :/


Pikku-Eikalla kaikki entisellään, ruoka maistuu, päiväunet sisällä ei oikein onnistu, ulkona nukutaan 3-4 tunnin pätkiä.. Isoveli on nyt hiihtolomalla ja viihdyttää aina välillä pienokaista. En ymmärrä, miten se saapikin aina ton pienemmän nauramaan ihan kippurassa..Varsinkin jos pikkunen on väsynyt.

Ainiin ja Raitavaaralta tilanneille tiedotus; KUNHAN PALAAN REISSULTANI ENSIVIIKOLLA niin ne vaatteet on minulta saatavissa sitten!!!

Hellurei ja hellät tunteet..! Kyllä mie vielä ennen reissua kirjoittelen varmastikin tänne..


 
Pupu Tupuna
Heili,pistäkkö miulle sit postiin ne mun tilaukset,tulee varmaan 1,40 kuluilla. makselen sitten sulle.

myö nimittäin, tai siis muksut vaan sairastaa koko ajan. tytöllä korvatulehdus, eemulla a-virus ja älytön nuha päällä,ihan tukkeessa koko mies. :(
 

Yhteistyössä