kävelystä??!!

  • Viestiketjun aloittaja anne-68
  • Ensimmäinen viesti
Kaksi vanhinta lähti kävelemään 1v2kk:na ja tämä kuopus tasan 1v.

Osta sellainen Taapero-kärry. Voi olla että meillä se hidasti kävelemään lähtöä, sillä kuopus työnsi sitä jo alle 10 kk. Mutta eipähän kengät kulu puhki. Meillä on se vieläkin käytössä. Niin ja se aisa on asennettu useimmilla väärin. Se pitää olla ns. "väärinpäin" niin silloin vaunut eivät kippaa.

sorry meni vähän ohi itse aiheesta.. ;)
 
-lehmu-
Meillä poika nyt 1 v 2 vko, ei kävele tuetta. Konttaamallakin ehtii aika hyvin :p

Muutaman kerran on viime päivinä seissyt hetken tuetta (tajuamattaan?). Isänsä poika :heart: :saint:
 
chokolate
Mä aloin kanssa vähän ihmetellä kun neiti ei millään lähtenyt käveleen..1,3 vuotis neuvolassa kysyin asiasta sitten neuvolatädiltä joka sano että älähän huolestu..Keskimärin lapset lähtevät kuulemma kävelemään 1.3 vuotiaina..No meen neiti lähti n.viikko sitten käveleen ja ikää ehti tulla 1.4 vuotta..Suht tukevaa on jo meno =)
Jotkut vaan lähtee 10kk ikäsenä tepsutteleen ja sitten jotkut myöhemmin..Oon aina sanonut et meen neiti on vähä hidas hämäläinen näissä liikkeissään hän ei milloinkaan ees ryöminyt..Pyöri vaan eteenpäin enneku lähti konttaamaan n.9kk.ikäsenä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2005 klo 20:06 Äiti-04 kirjoitti:
Meillä poika oli 8kk, kun otti ekat askeleet. 9kk iässä käveltiin jo ulkona. Nyt poika vuoden eikä tahdo enää perässä pysyä. Lapset ovat erilaisia. Jotkut puhuu aiemmin, jotkut kävelevät. Poikamme on vauvasta asti ollut aikainen kaikkeen liikkumiseen liittyvässä asiassa. Sanoja tulee vasta muutamia
Meillä ihan samanikäsenä lähdettiin käveleen :D Mutta enpä ole kuullut lapsesta joka ois paikoilleen jäänyt, eiköhän jokainen ajallaan lähde liikkeelle =)
 
Ensimmäisiä askelia meidän poika otti 10,5kk ikäisenä, mutta varsinaisesti rupesi kunnolla kävelemään päivän vajaa 1v eli meni enemmän kävellen kuin kontaten. Tyttömme oppi aikoinaan kävelemään 11 kk ikäisenä.
 
anne-68
Nokun meillä ON taaperokärry ja on junakärryä ja on mopokärryä,kaikki läytyy,ei vaan innosta!Ja juu,on aisa kuten kuuluu.. =) Häntä ei saa houkuteltua niillä menemään,menee just silloin kun tuntuu siltä.Ja auta armias jos menee kehumaan:siihen paikkaan loppuu kävelyt!On tuo ulkoilu vaan niin ikävää nyt kun kundi istuisi vaan paikallaan tai SYLISSÄ kun ikätoverit viipottavat kovaa kyytiä..Ja odottavat "koska teidän Eetu oppii kävelemään ja tulee leikkimään..?"Siis näin kävelijöiden äidit..Et pieniä paineita mulle,aina joku ryntää kysymään joko "teillä kävellään"?Ei kävellä,ei.Tämä mister on kyl todella rauhallinen luonne,ei paljon sättää eikä pärrää muutenkaan,et jospa hänellä ei vaan ole kiire kävelemään?Näin mä itseäni lohduttelen ainakin.Mut kun sisaruksetkin jo tuohon mennessä hyvinkin kävelivät.. :( Tiedänhän minä että aikanaan sen oppii,mut silti..Onneksi olen täältä lukenut etteivät kaikkien muksut silti ole lähteneet jotain 10kk,vaan on venynyt hyvinkin päälle vuoden,se lohduttaa,kiitos =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 18:30 anne-68 kirjoitti:
Nokun meillä ON taaperokärry ja on junakärryä ja on mopokärryä,kaikki läytyy,ei vaan innosta!Ja juu,on aisa kuten kuuluu.. =) Häntä ei saa houkuteltua niillä menemään,menee just silloin kun tuntuu siltä.Ja auta armias jos menee kehumaan:siihen paikkaan loppuu kävelyt!On tuo ulkoilu vaan niin ikävää nyt kun kundi istuisi vaan paikallaan tai SYLISSÄ kun ikätoverit viipottavat kovaa kyytiä..Ja odottavat "koska teidän Eetu oppii kävelemään ja tulee leikkimään..?"Siis näin kävelijöiden äidit..Et pieniä paineita mulle,aina joku ryntää kysymään joko "teillä kävellään"?Ei kävellä,ei.Tämä mister on kyl todella rauhallinen luonne,ei paljon sättää eikä pärrää muutenkaan,et jospa hänellä ei vaan ole kiire kävelemään?Näin mä itseäni lohduttelen ainakin.Mut kun sisaruksetkin jo tuohon mennessä hyvinkin kävelivät.. :( Tiedänhän minä että aikanaan sen oppii,mut silti..Onneksi olen täältä lukenut etteivät kaikkien muksut silti ole lähteneet jotain 10kk,vaan on venynyt hyvinkin päälle vuoden,se lohduttaa,kiitos =)
Mä oisin ihan mielellään ottanut tuollaisen rauhallisen luonteen omaavan lapsen :) Meillä taas tuntuu että kaikilla muilla on niin ihanat ja Kiltit, rauhalliset lapset. Meillä taas pieni täystuho tämä herra ;)
Meidän Naapurin tyttö on tuollainen itse rauhallisuus, ei tunnu olevan minnekkään kiire koskaan Kaikki jutut sekin on aikanaan silti oppinut Ei vaan ole ollut niin kiireinen vaikka varmasti olis osannutkin :D
Mutta nauti rauhallisesta pikkusesta =)
 
Leppäkerttu
Älä huoli. Meillä myös tällainen rauhallinen tapaus kuin teillä. Kaveri lähti kävelemään pari viikkoa sitten, ikää n. 1 v 2 kk. Ja on niin varovainen ja tarkka hommassaan.
 
anne-68
KÄÄK,nyt on kahtena päivänä ottanut kundi pari askelta,voi hyvänen aika kun meinasin hypätä kattoon!!Meidän kerhoon tuli uusi poika,hän on 1v4kk ja käveli aivan kuin olisi juuri oppinut taidon..Niin olikin,äitinsä sanoi.Eli ei hätiä mitiä,kyllä tästä kohta varmasti "laskeudutaan puusta" =) Ihanaa ihanaa jippiiii!
 
EntinenOdottaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 11:31 manti kirjoitti:
KAIKKI KEHITTYVÄT OMAA TAHTIA

MEILLÄ ON OPITTU KÄVELEMÄÄN
1. 1V6KK
2. 1V2KK
3. 1V4KK
4. 1V3KK
5. 1V8KK
6 ON NYT 1V3KK EIKÄ YRITÄKÄÄN KÄVELLÄ
Meidän neiti rauhallinen ei kävele vielä ja ikää 1v3kk...on ollut vauvasta asti tosi rauhallinen ja varovainen, joten ei turhia odotella!
Lähtee sitte käveleen kun on valmis... =) Ärsyttää vaan monesti kun iästä ja kävelystä huomautellaan...ja sanotaan ihanko tosi? eikö vielä kävele? Eikai sille mitään mahda jos neiti ei ole valmis kävelemään :eek: Ja sanoja ei tule ollenkaan, omaa kieltä solkottaa kovasti kylläkin!! ja kiipeilee ja nousee joka paikkaan, joten eiköhän se kävelykin sieltä tule omalla ajallaan! Oishan se kiva jos oppisi taidon pian!! :)
 

Yhteistyössä