Käykö pienten lasten vanhemmat bilettämässä?

Moikka! Ihan uteliaisuudesta lähdin tämmöstä kyselemään. Ite ku oon laiska tälläsen oman ajan oton suhteen. Teen viikonloppusin töitä, enkä halua harvoja vapaita käyttää aikusten kesken. Tästä on kylläkin kärsinyt ystävyyssuhteet jonkin verran, mutta toisaalta taas minulla on muutama huippuhyvä ystävä, jotka ymmärtävät täysin tilanteeni.

Lapset menee ajoissa nukkumaan, joten oman miehen kanssa tulee parisuhdetta hoidettua lähes päivittäin. Mutta tosiaan, käyttekö juhlimassa, soimaako omatunto vai tuletteko kotiin virkistyneenä ja ihka uutena vanhempana? Ja onko lapset hoidossa mummilla tai kummilla? Vai onko toinen vanhempi lasten kanssa? =)
 
Käydään välillä, tai no varmaan kerran 2 kk..Joskus voi olla pidempikin aika. Lapset on säännöllisesti isovanhemmilla yökylässä, suunnilleen kerran kuussa..Yleensä on silleen että isovanhemmat ihan pyytää että saisiko ottaa kylään..Kyllä se hyvää tekee välillä saada omaa aikaa ja pitäähän lasten saada olla isovanhempiensa kanssa tekemisissä. Hyvät välit on kyllä heillä ja se on minusta tärkeää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NinzkiII:
Kyllä se hyvää tekee välillä saada omaa aikaa ja pitäähän lasten saada olla isovanhempiensa kanssa tekemisissä. Hyvät välit on kyllä heillä ja se on minusta tärkeää :)
Meillä lapset on hoidossa isovanhemmilla yleensä sillon kun ollaan molemmat töissä yhtäaikaa. Lapset tapaavat isovanhempiaan vähintään parin viikon välein, ja ovat joskus yökylässäkin. Oon ehdottamasti samaa mieltä, että lapsille pitää antaa mahdollisuus luoda isovanhempiinsa hyvä ja läheinen suhde. :heart:
 
Voin sanoa, et mun tuttavapiirissä käydään ja itse käyn baareissa! SE tekee musta paremman äidinkin kun pääsee tuulettumaan ja nollaamaan kunnolla. Ja osaapahan taas arvostaa lasten kanssa oloa pitkään sen jälkeen. Mul on 1,5v tytär ja olen edelleen kotona...töihin en oo palaamassa hetkeen. Toiset saa aikuisseurasta tarpeekseen töissä, mut kun en töissä ole, onhan mun pakko välillä viettää ns lapsivapaita. Mies on kotona sillon kun minä menen ystävien kanssa ja päinvastoin. Lapsihan nukkuu yöt, mitä se kärsii siitä, että äiti on myöhempään ulkona???

Tottakai se "oma aika" on muutakin kuin baareissa ravaamista, käytän kaiken harvinaisen oman ajan salilla tai uimahallissa käymiseen, hemmotteluun, shoppailuun jne.

Björn Mun lapsi on mulle maailman tärkein asia! Ei se, et käy baarissa vähennä mun lasteni arvoa lainkaan! :D

Ja baarissa käyminen ei tarkoita et oon jotenkin syrjäytynyt päihdeäiti tms, itse olen lastentarhanope ja kasvatus on mun työtä.
 
Meillä pienet lapset, 4v, 2v ja nuorin nippa nappa vuoden. Suurinpiirtein kolmen kuukauden välein on ollu niin, että lapset on isovanhempien luona yötä niin, että joko minä tai me molemmat pystytään tekemään mitä huvittaa.....joskus menen baariin, joskus vaikka elokuviin, joskus istutaan iltaa ihan kotosalla, mitä milloinkin.
 
Sartsa83
Mun mielestä on ihan hyvä kun ottaa joskus irtioton kotioloista, mutta mieluummin niin että lapset ovat hoidossa mummulassa tai kummeilla tms.

Mutta luulempa että omalla kohdallani tulee käymään niin kun tämä esikoinen syntyy, että mun ns. irtiotot on hyvää ruokaa, lasi viiniä, leffa, herkkuja ja nukkumaan. :D Eli ei juhlimista. Ja mieheni inhoaa baareja, joten sinne ei tulisi edes lähdettyä ja itse olen baareilut baareillu ennen miestäni ja tätä raskautta. Mieheni kyllä tykkää ottaa joskus kotona ja tällöin voin halutessani poistua lapsen kanssa vaikka äitini luokse yökylään, jotta mies saa rentoutua kavereiden kesken. Teen sitä nyt raskaana ollessakin. Lähden ns. evakkoon jos miehellä kaljahammasta kolottaa. Tosin viime aikoina sitä ei ole kolottanut kuin kerran 2kk:ssa (tammikuu oli täysin tipaton), mistä minähän olen kovin ylpeä ja ilonen. :heart: ..Joskus viikolla ja viikonloppuna hän saattaa juoda muutaman niin että on korkeintaan hiprakassa.
 
No nyt kun olen raskaana, ni ei olla baareissa käyty, mut olisko noin 2kk välein laitetaan likka hoitoon ja lähdetään joko ystävien luokse viettämään iltaa, tai sit ollaan kaksistaan kotosalla. Eikä meidän 2v ole siittä kärsinyt. Päinvastoin, on ollut vaaan innoissaan kun saa olla mummulassa. Itse ainakin tarvitsen näitä vapaa iltoja, jaksaa sit taas olla lapsen kanssa. Ja luultavasti aion käydä baarissakin kunhan saan masuasukin maailmaan ja imetys antaa myöden :hug:
 
Poika 1v2kk ja kerran olin baarissa silleen, että laitoin pojan mummilassa itse illalla nukkumaan ja lähdin baariin, tulin myös itse yöksi mummin luo. Toisen kerran mieskin oli mukana ja tultiin yöksi kotiin ja haettiin poika seuraavana päivänä.
Siinä ne meidän yökylät ja viihteellä käymiset onkin ollut, ja hyvin on riittänyt. Joskus ollaan käyty kahdestaan pelaamassa tennistä, luistelemassa tai kaupassa.
Nyt kun olen taas raskaana, tulee piiiiitkä tauko, mikä ei harmita ollenkaan, en oo koskaan oikeen tykäänny juomisesta tai baarissa juoksemisesta :)
 
Meillä on 8kk ikäinen poika ollut mummolassa muutaman kerran. Esimerkiksi nyt kun itse täytin 20 vuotta niin oltiin yö pois kotoa ja pidettiin hauskaa, onnela baarissa tuli käytyä ja virkistävää oli välillä vähän irtautua arjesta, sitten sitä taas jaksaa olla äiti :)
 
Meillä on 1v 10 kk poika, nyt tulee taas itselle pitkä tauko kun on pikku kakkonen tulossa, mut minä käyn meillä useammin baareissa kun mies, joka ei käy kuin alle viis kertaa vuodessa. Itse käyn n. kerran 2 kk, joskus pidempikin väli tai sitten pari kertaa 2 kk, riippuu onko jotain bändiä jossain esiintymässä tms. "tilaisuutta". Kyllä se hyvää tekee välillä tuulettua, nähdä aikuisia ja pitää kunnolla hauskaa. Tosin nykyään kallistun enemmän vaikka leffassa käymiseen ja jossakin syömiseen kuin baareihin, kuka sitä seuraavaa päivää jaksaa? :D
 
Kyllä käyn! Mulla 8, 3 ja 2 vuotiaat lapset ja käymme ulkona mieheni kanssa. Vanhin on joka toinen viikko isänsä luona, joten yleensä yritetään katsoa sellainen viikonloppu. Nuorimmat ovat välillä kotona jonkun mun sisaruksen kanssa tai ovat isovanhemmilla hoidossa. Isovanhemipiaan lapset näkevät viikottain, kun käydään siellä, joten esikoinenkaan ei jää paitsi tästä mukavuudesta, vaikka onkin joka toinen viikko isänsä luona. Näkee silloin sitten isänsä vanhempia jne.
Mutta siis, kyllä mun mielestä on tärkeää, että vanhemmat viettävät aikaa ihan kahdestaan. Välillä ollaa ihan kotona ja välillä sitten taas lähdetään viihteelle kaveriporukassa. Välillä taas jompi kumpi menee omien kavereiden kanssa, jolloin lapset tietenkin kotona toisen vanhemman kanssa. Välillä riittää, että pääsee esim saunaan ilman lapsia, joka onnistuu esim mun vanhempien luona, jolloin he katsovat lasten perään.
Noin kerran kuudessa viikossa tehdään jotain ilman lapsia. Ja kesällä yhdet festarit käydään, jolloin lapsillakin kivaa, kun saa olla kaksi yötä poissa kotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiamel:
Moikka! Ihan uteliaisuudesta lähdin tämmöstä kyselemään. Ite ku oon laiska tälläsen oman ajan oton suhteen. Teen viikonloppusin töitä, enkä halua harvoja vapaita käyttää aikusten kesken. Tästä on kylläkin kärsinyt ystävyyssuhteet jonkin verran, mutta toisaalta taas minulla on muutama huippuhyvä ystävä, jotka ymmärtävät täysin tilanteeni.

Lapset menee ajoissa nukkumaan, joten oman miehen kanssa tulee parisuhdetta hoidettua lähes päivittäin. Mutta tosiaan, käyttekö juhlimassa, soimaako omatunto vai tuletteko kotiin virkistyneenä ja ihka uutena vanhempana? Ja onko lapset hoidossa mummilla tai kummilla? Vai onko toinen vanhempi lasten kanssa? =)
Todellakin käyn! Lapset 6v, 5v, 1v ja 1v. Milloin ovat isänsä kanssa kotona, milloin pienet menee anoppilaan ja isot jää kotiin. Tms

Mielelläni käyn omien kavereiden kanssa ilman ukkoa.

Omia ystäviä sekä kategoriassa hirmubilettäjät ja kerran pari vuoteen.. Ja hyvin pyyhkii.

Eikä soimaa omatunto, miksi edes pitäisi?
 
Kyllä käyn juhlimassa jos tulee sellainen fiilis! =) Ja ei soimaa omatunto lainkaan, miksi pitäisi. Virkistää henkisesti kun pääsee ottamaan irtioton arjesta, ja yleensä mies jää hoitamaan lapsia, nyt kuopuksen syntymän jälkeen olen käynyt 3 kertaa tuulettumassa, ennen sitä kävin keskimäärin 1xkk jossakin. Lapset 4v ja 6kk.
 
Käydään välillä jossain. Minä käyn ehkä kerran puoleen vuoteen, mut mies käy useemmin. Kun käydään sen entisellä kotipaikkakunnalla, jossa asuu suurin osa sen kavereista niin niiden kanssa käy aina jossain. Anopille en vie lapsia, joten jään mieluummin itse kotiin niitä hoitamaan.
 
Aika lailla jäi kaikki baarimenot raskausuutisen myötä viime kesän lopulla, nyt pikkuinen pian 4kk ja yhden kerran ollaan miehen kanssa käyty ulkona vauvan syntymän jälkeen. Tosin sekin ilta jäi lyhyeen kun kumpikin halus vaan kotiin nukkumaan. :) Vauva oli kumminsa luona yötä ja hyvin oli mennyt, itse sain nukuttua kunnon yöunet ja aamulla vastassa oli hymytyttö kun menin hakemaan!
 
Käyn, ehdottomasti. Olen kahden pienen lapsen kotiäiti, pojat ovat 8kk ja 2v. Todellakin tarvin omaa aikaa ja aikuisten seuraa kun kaikki päivät vietän lasten kanssa :) Mulla ei elämä loppunut siihen että lapset syntyivät, sisältöä tuli vain paljon paljon lisää! Ja sitä ei tarvi yhtään häpeillä jos haluaa ottaa vapaata arjesta!:)
 
En oo ite käyny missään yli vuoteen, mies on muutamana kertana käyny vauvan syntymän jälkeen. En raaski vielä viedä yöks tota tyttöö minnekkään, tulisin vaan ihan sairaan levottomaks ja ois kamala ikävä. Tytär on nyt 5kk ja mun mielestä on vielä liian pieni siihen et ois äitistä ja isästä erossa yön.
 

Yhteistyössä