Käyttikö joku korkokenkiä loppuraskaudessa?!

  • Viestiketjun aloittaja "Kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti
Miten se nyt on turhamaista. Jos muutenkin aina kävelee koroissa, niin on se jotenkin luonnotonta laittaa sitten lenkkarit jalkaan. Näin siis ainakin mulla, synnärille asti korkkareissa, tuttua ja turvallista. :D
 
"noh"
No ihan normaalisti kuljin koroissa, ei mulla ollut jalat turvoksissa eikä muutenkaan joka paikkaa särkenyt. Ja raskauksi ollut 5. Ei kannata antaa ittensä repsahtaa vaikka onkin raskaana ;)
 
Lisääjä
[QUOTE="noh";29646065]No ihan normaalisti kuljin koroissa, ei mulla ollut jalat turvoksissa eikä muutenkaan joka paikkaa särkenyt. Ja raskauksi ollut 5. Ei kannata antaa ittensä repsahtaa vaikka onkin raskaana ;)[/QUOTE]

No ei kai se nyt tarkota että rupsahtaa, jos ei kulje minimekossa ja kymmenen sentin koroissa...? Noin isolla mahalla pitäs kyllä tajuta mennä vähän helpommilla kengillä, noilla voi kaatua jne.
 
Mä käytin ihan loppuun saakka 15cm korkoja. Ei mitään ongelmaa, mutta loppuraskaudesta ei enää voinut juosta ratikkaan, kun kroppa oli niin epätasapainossa.

Turhamaista? Mitä turhamaista tuossa on? Siis silleen erityisen turhamaista, toki pukeutuminen nyt yleensäkin voi olla turhamaista jos niin haluaa ilmaista..
 
en käyttänyt
Mulla turposi viimeisen kuukauden aikana jalat niin, ettei jalkaan mahtuneet kuin yhdet vaelluskengät. Joten niillä mentiin, ei tullut mieleenkään käydä ostamassa korkkareita tai muitakaan kenkiä muutamien viikkojen käyttöä varten.

Eikä turvotukset ja säryt riipu siitä antaako itsensä repsahtaa vai ei, niitä yleensä tulee jos on tullakseen, eli pätijät voitte olla ihan hiljaa ja onnellisia, ettei tuollaiset vaivat ole sattuneet kohdalle.
 
"Lilliputti"
Alkuperäinen kirjoittaja en käyttänyt;29646390:
Mulla turposi viimeisen kuukauden aikana jalat niin, ettei jalkaan mahtuneet kuin yhdet vaelluskengät. Joten niillä mentiin, ei tullut mieleenkään käydä ostamassa korkkareita tai muitakaan kenkiä muutamien viikkojen käyttöä varten.

Eikä turvotukset ja säryt riipu siitä antaako itsensä repsahtaa vai ei, niitä yleensä tulee jos on tullakseen, eli pätijät voitte olla ihan hiljaa ja onnellisia, ettei tuollaiset vaivat ole sattuneet kohdalle.
No kyllä liikkuminen ehkäisee tuollaisia vaivoja aika tehokkaasti. Selkeästi tuo mimmi on pitänyt itsestään huolta, ei ole tullut muualle lisää ku vatsaan. Ihmiset ajattelee ettei raskaana voi treenata tai tehdä mitään muuta ku maata sohvalla ja syödä. Ei mikään ihme jos tulee särkyjä ja kroppa leviää.
 
"jjj"
Ehkä oisin voinut. Olin raskausaikana ihan kunnossa. En hiihdellyt viitat päällä ja crocsit jalassa. Kävin noin 7 h ennen synnytyksen alkua noin 5 km sauvakävelylenkillä. En ollut turvonnut. Ei särkenyt. Mielestäni blogin nainen on todella kaunis kuvassa :)
 
phah
[QUOTE="Lilliputti";29646409]No kyllä liikkuminen ehkäisee tuollaisia vaivoja aika tehokkaasti. Selkeästi tuo mimmi on pitänyt itsestään huolta, ei ole tullut muualle lisää ku vatsaan. Ihmiset ajattelee ettei raskaana voi treenata tai tehdä mitään muuta ku maata sohvalla ja syödä. Ei mikään ihme jos tulee särkyjä ja kroppa leviää.[/QUOTE]

Paino nousi raskauden aikana 4kiloa. Liikuin loppuun asti. Jalkaterä suureni silti kokonaisen numeron, eikä palautunut ennalleen. Eli jouduin uusimaan kaikki kenkäni synnytyksen jälkeen. Joten joo, jalka levis, nainen ei yhtään.
 
Tuo turpoaminen on kyllä aika henkilökohtainen juttu. Minulla ei ole yhdessäkään raskaudessa turvonnut mikään, painoa tuli ekasta 10kg, tokassa 2kg ja kolmannessa 15kg eikä se näkynyt kuin naamassa, käsissä, mahassa. Jalat eivät muuttuneet mihinkään. Ja vain tässä viimeisessä en voinut liikkua ollenkaan.
Ei voi oikeasti sanoa toiselle miten toimia raskautensa aikana kun me kaikki olemme niin erilaisia.
 
Ap.
Tietysti kaikilla keho on erilainen, mutta aikamoinen sissi on jos noilla viikoilla on korkokengissä. Toisaalta meitä on moneksi, ite en käytä ikinä mitään epämukavia kenkiä. Saapas nähdä kuinka kauan tuo pukeutuu noin hienosti kun joutuu lapsen kanssa juoksemaan ja elämä alkaa.
 
Tietysti kaikilla keho on erilainen, mutta aikamoinen sissi on jos noilla viikoilla on korkokengissä. Toisaalta meitä on moneksi, ite en käytä ikinä mitään epämukavia kenkiä. Saapas nähdä kuinka kauan tuo pukeutuu noin hienosti kun joutuu lapsen kanssa juoksemaan ja elämä alkaa.
:D Eipä mulla ainakaan ole "lapsen kanssa juokseminen" vaikuttanut pukeutumiseen ja laittautumiseen, yhtälailla pukeudun kuin ennen lastakin.
Näin myös ystävilläni, ei meistä kukaan ole rupsahtanut lapsen saatuaan.
Tosin kyllähän noita aika paljon näkee tuolla, niitä rupsahtaneita mammoja joita ei ulkonäkö kiinnosta ja mikäpä siinä, jos ei kerran oikeasti oma ulkonäkö kiinnosta. Kunhan puhtaudesta huolehtii kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vierailija"
Mä jouduin käyttämään viime kesänä niitä krokseja. Ihan vartavasten joutui sellaiset jalkaa hakemaan viimeisiksi viikoiksi. Turvotusta tuli n. 10 kiloa raskausmyrkytyksen takia.

Täytyy myöntää, vähänkö nolotti lampsia muovikengät jalassa kaupungilla.
 
en käyttänyt
[QUOTE="Lilliputti";29646409]No kyllä liikkuminen ehkäisee tuollaisia vaivoja aika tehokkaasti. Selkeästi tuo mimmi on pitänyt itsestään huolta, ei ole tullut muualle lisää ku vatsaan. Ihmiset ajattelee ettei raskaana voi treenata tai tehdä mitään muuta ku maata sohvalla ja syödä. Ei mikään ihme jos tulee särkyjä ja kroppa leviää.[/QUOTE]

Kun vähäinenkin liikkuminen aiheuttaa supistuksia, sitä mieluummin makaa sohvalla kuin haluaa keskenmenon tai keskosen. Omasta itsestä huolta pitäminen ei siinä vaiheessa ei ole tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla.
 
Pin
Älä nyt ittees hauku, mutta juu minäkin käytin korkkareita. Jopa siinä kipeässä raskaudessa. Korot ei vaan niihin kipuihin vaikuttaneet, ehkä jopa lievensivät hiukan (matalat).
Jäisellä kelillä en käyttänyt, koska halusin minimoida kaatumisen riskin raskausaikana.
 
"Veeruska"
Alkuperäinen kirjoittaja en käyttänyt;29649824:
Kun vähäinenkin liikkuminen aiheuttaa supistuksia, sitä mieluummin makaa sohvalla kuin haluaa keskenmenon tai keskosen. Omasta itsestä huolta pitäminen ei siinä vaiheessa ei ole tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla.
No tää nyt on ihan eri asia, mutta monet pitää raskautta tekosyynä vaan istua sohvalla ja vetää pullaa. Sitten itketään, kun on tullut liikaa kiloja.

Se bloggaajien olen synnyttänyt -kamppis (mikä lie sen nimi nyt olikaan), jossa esiteltiin omaa läskimahaa oli lähinnä naurettava. Lapsen saanti ei todellakaan vaikuta lihomiseen. Paino tietty nousee, mutta sen saa myös pois. Kaikki läskit on ihan itse syötyjä.
 

Yhteistyössä