Kahvinjuojat huomio olisi kysyttävää

  • Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti
makuasia
Mä tykkään tummapaahto Juhla Mokasta, joku vannoo Presidentin, Robert Pauligin tai vaikka Löfsbergin nimeen. Makuja kun on monia. Mutta kukaan ei vanno jonkin Xtra tai muun halpiskahvin nimeen..
 
"paula"
Tavallisella kahvinkeittimellä keitetty luomukahvi Mundo- suodatinkahvi. Maidoksi Valion Luomutäysmaitoa. Kahvi on keskipaahtoinen. Leivonnaisia ei tarvitse ollenkaan, eikä makeutusainettakaan, kun ei tarvitse peittää mitään kippuraa makua:)

Jos joku tarvii makeutusta. laitan nokareen luomuhunajaa -eipä ole valittaneetkaan...

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/

Leivonnaisten tilalla leipäjuustoa. Usein laitetaan luomukaakaojauhetta kahviin sekaan, sitä pyöreässä suklaanvärisessä purkissa olevaa luomukaakaota, Green & Blacks Cocoa Organic. Siinä on pajon kaliumia, jota tarvii aina, jos on tullut syötyä liikaa natriumia. Ne kun on sellaisia puntteja toisilleen, et täytys olla tasapainossa:)

Ei luomusokeria (sis glutamiinihappoa ja glysiiniä, mistä mulle tulee migreeni) eikä luomukermaa, jos siinä on karrageenia E407
 
"M33"
Mikä tahansa itse kotona tuoreista pavuista jauhettu pahvi on parempaa kuin nämä markettien tiiliskivikahvit viikko sitten avatusta pussista. Kyse on aivan eri juomasta. Kannattaa ehdottomasti hankkia oma mylly.
 
Vierass
Mä vannon Juhlamokan nimiin, tosin Kultakatriinakin käy, maistuu lähes samalta.
Presidenttiä pidettiin ennen parempana kahvina, tais olla kalliimpaakin, mutta musta se on kitkerää.
Samoin JuhlaMokkaa ja Kultakatriinaa. Ennen juotiin myös Presidenttiä, mutta ei enää nykyisin kitkerän maun takia, jota mielestäni ei aiemmin ollut. Saludo menee myös, jos saa tarjouksesta.
 
Tumma
[QUOTE="M33";30805967]Mikä tahansa itse kotona tuoreista pavuista jauhettu pahvi on parempaa kuin nämä markettien tiiliskivikahvit viikko sitten avatusta pussista. Kyse on aivan eri juomasta. Kannattaa ehdottomasti hankkia oma mylly.[/QUOTE]
Samaa mieltä, paitsi mieluummin tummapaahtoista, itse tilaan kahvin ulkomailta, on halvempaa, kilohinta keskimäärin 25€ kilo, keitän vain sen verran kuin juon, ei tarvitse kaataa viemäriin ja kahvi juodaan heti, jos haluaa myöhemmin, niin keitetään uusi kahvi.
 
Vierass
[QUOTE="M33";30805967]Mikä tahansa itse kotona tuoreista pavuista jauhettu pahvi on parempaa kuin nämä markettien tiiliskivikahvit viikko sitten avatusta pussista. Kyse on aivan eri juomasta. Kannattaa ehdottomasti hankkia oma mylly.[/QUOTE]
Jaa. Ei siinä minusta niin suurta eroa ole. Me on siirrytty papukahvista takaisin valmiiksi jauhettuun. Kahvia menee kylläkin sen verran paljon, että harvemmin yksi paketti kestää yli viikon.
 
Meillä juodaan Juhlamokkaa tummana paahtona.
Joskus kokeillaan muita, esim. Presidentin tummaa paahtoa, mutta tuo Juhlamokka vaan on paras, niin me aina palataan siihen.
 
xcv
Jacobs Krönung on mun suosikki. Se on ihanan pehmeän makuista. :) Vaatii kyllä opettelun ettei siitä tee liian vahvaa, melkein puolet voi laittaa vähemmän kuin esim. Juhlamokkaa. Mistä johtuen tämän käyttäminen ei edes tule kalliiksi, vaikka paketin hinta on 5-6 euron luokkaa.

Halvemmista Brazil toimii hyvin... Juhlamokka on mun makuuni kitkerää mutta menee kyllä. Presidentti vähän parempaa, ei suurta eroa.
 

Yhteistyössä