Kaikki kammoksuvat naisellista naista...

  • Viestiketjun aloittaja "anneli"
  • Ensimmäinen viesti
"Realisti"
Moni on sanonut juuri niitä asioita joita minkäkin ajattelen, esim. että on vastenmielistä kategorisoida naisellisuus isoihin tisseihin ja meikkaamiseen, ja typerää vetää johtopäätös että ulkonäkösi karkoittaisi ihmisiä, kun todennäköisemmin se on luonteesi. Näihin vielä lisäisin:

[QUOTE="anneli";30209934] Peruskoulun jälkeen opiskelin kampaajaksi, ja sen jälkeen opiskelin vaatetusalaa. Mulle on tärkeää että tukka on hyvin, meikit kohdillaan ja vaatteet sieviä ja yhteen sopivia.
...
Oikeasti olen kuitenkin varsin syvällinen tyyppi, rakastan pitkiä keskusteluita, seuraan politiikkaa, ja huvikseen kokeiltuna sain nettitestistä äo-tulokseksi 138. Pidän itseäni myös tunneälykkäänä ihmisenä, ja saankin usein kiitosta siitä että mä olen hyvä ihmisten kanssa. [/QUOTE]
Okei, voithan olla se äärimmäisen harvinainen poikkeus, eli älykkö parturikampaaja... Mutta enpä usko. Oikeasti älykkäät ihmiset tykkäävät etsiä haasteita vähän jostain muualtakin kuin siitä onko tukka hyvin, pehmoeläimet nätisti rivissä ja vaatteet suorassa. Älykäs ihminen kyllästyisi kuoliaaksi tuossa sun hattara-meikki-askartelu-elämässä. Ja eihän se mitään, ei kaikkien tarttekaan olla fiksuja - mutta epämiellyttävä vaikutelma tulee siitä, kun yrität kuitenkin todistella olevasi fiksu vaikket olekaan. Miksi et ole reilusti hömppä ja yksinkertainen jos kerran sellainen olet?
[QUOTE="anneli";30209934]
Puhun naisellisesti, en kiroile, en riitele enkä ole koppava. Monet ovat sanoneet että liikehdintänikin on naisellista.
[/QUOTE]Eli vaikutat todennäköisesti juurikin hienostelevalta, koppavalta itserakkaalta esittäjältä. Harva haluaa puhuvan nukkerobotin ystäväkseen, ja sä et vaikuta ollenkaan lämpimältä ja inhimilliseltä.

Ps: Useimmiten on, miltä vaikuttaa. Jos sinun jatkuva kokemuksesi on että ihmiset eivät pidä sinusta, niin se johtuu ihan siitä että olet ihminen, josta ei pidetä. Ei mistään salaliitosta (kliseisen yli-)naisellista ulkonäköäsi kohtaan.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
"Realisti"
... ja disclaimerina lisään vielä, että ulkonäöstä huolehtiminen ei tietenkään tarkoita tyhmyyttä, mutta useimmiten se tarkoittaa, jos elämässä ei ole sen pinnallisen hömpän ja askartelupaskartelu-pehmoeläimillä leikkimisen LISÄKSI mitään sen syvällisempää. Ja ainakaan ap ei maininnut mitään vapaa-ajan syöpätutkimuksista, viikonloppuisin kirjoitettavasta väitöskirjasta tai harrastuksenomaisesta muinaiskielten tutkimuksesta. Eli hömppää täynnä oleva elämä = tyhjä pää vaikka nettinesti ( :D ) väittäisikin älykkyyttä piisaavan.
 
ladylike
Naisellisuus.. Ei se ole noin yksinkertainen asia kuin nätti naama ja tissit ja meikit ja tekoripset ja kynnet. Naisellisuus parhaimmillaan on sitä kun näyttää söpöltä jo aamusella hiukset sekaisin ja unisena. Naisellisuus on sitä kun näyttää naiselta, vaikka on kumppaninsa villapuserossa ja kumisaappaissa. Naisellisuus on sitä kun on seksikäs ilman tekoripsiä ja kynsiäkin, jopa ihan alasti on mielettömän seksikäs. Sellainen pyntätty 'kauneus' pelottaa aina yhteiskunnassamme ekä miehiä että naisia ja saa aikaan negatiivista huomiota. En silti sano etteikö saisi olla huoliteltu ja pukeutua hyvin tilanteen vaatimalla tavalla, mutta yliampuminen yleensä on se joka saa sen epämiellyttävän huomion aikaan. Älykkyydellä ja muilla harrasteilla ei sinänsä ole väliä, miksi pitäis ollakaan mitään itä ei ole. Kyllä sitä löytää lähelleen ne ihmiset joille on merkitystä juuri sinun mielipiteillä ja mielenkiinnoilla.
 
"vaimo"
Minun mielestäni se sisustussuunnittelija Katja, joka aikoinaan oli myös remonttiohjelmassa, on todellakin naisellinen nainen. Hänestä naisellisuus huokuu ulospäin jokaisesta eleestä, puhetavasta, olemuksesta, pukeutumisesta ja laittautumisesta. Enkä usko, että kukaan häntä erityisemmin arvostelee tai karttelee, kun hän tuntuu olevat sinut itsensä kanssa.
 
"minna"
Mä en kammoksu naisellista naista. Enkä edes tuollaisia kun sinä. Enkä koe edes uhkana sua, koska mulle aitous on enemmän sitä naisellisuutta. Siis mulle henkilökohtaisesti. En tarkoita ettetkö ole naisellinen, mutta mussa tekoripset, silikonit, tekokynnet Ym ei herätä mitään kateutta. Voisko olla että olet kehitelly tämän ongelman päässäsi ja luulet tuon ulkonäkösi olevan syy siihen. Jos sun tarvii jatkuvasti todistella ja yrittää olla jotain, että ihmiset hakeutuu seuraasi. Meille tuli työyhteisöön kuvailemasi naisen tyylinen nainen. Silti mukava, otti kontaktia, oli ystävällinen. Yksikään meidän työporukasta ei karttanu häntä. Eli ei Se ole välttämättä Se sun ulkonäkö vaan ehkä et ole kovin helposti oähestyttävä ja annat itsestäsi ulkopuolisille erilaisen vaikutelman mitä oikeasti olet.
 
juuuuuu
ehkäpä sun ulkonäkö sit pistää ihmiset ajattelemaan, esimerkiksi kiinnostuksen kohteita? Itse hakeudun usein sellaisten seuraan jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä, mulla ei kavereissa tällähetkellä ole varmaan yhtäkään, jolla olisi geelikynnet,ripsipidennykset tai silarit.. eipä ole mullakaan, silti mun ytävissäni on todella kauniita ja naisellisia naisia, joilla vientiä riittäisi.
Jospa susta sit saa sellaisen ensivaikutelman, että olet turhamainen? Tässä nykymailman kauneusihanteiden keskellä naisena kun ei ole helppoa, eikä miehenäkään.
Itselle tuli sinun tekstistä ensivaikutelmana, että väheksyt sitten niitä naisia, jotka eivät yhtälailla ehosta itseään kuin sinä, vaikka et sitä armaan tarkoittanutkaan, mutta ensivaikutelma tulee aina jokaisesta ihmisestä, jos ensivaikutelma on huono, niin sitä on vaikea korjata.
 
Mitä sillä on väliä mitä vieraat tai puolitutut on sinusta mieltä, jos kerran sinut tuntevat ihmiset kehuvat sua ja tunnustavat että olet mukava tyyppi?
On sillä paljon merkitystä, miten muut ihmiset luovat ennakkoluuloja pelkän ulkomuodon perusteella. Tai kirjoituksen, kuten tässä ensimmäisellä sivulla jo näkee.

Ap varmaan on kerran jos toisenkin kohdannut tilanteen, jossa toinen on hämmästynyt että ap tietää jotakin tai osaa laskea prosenttilaskun tai muuta sellaista, koska hänestä on etukäteen luotu tietynlainen kuva.
 
Itselle tuli sinun tekstistä ensivaikutelmana, että väheksyt sitten niitä naisia, jotka eivät yhtälailla ehosta itseään kuin sinä, vaikka et sitä armaan tarkoittanutkaan, mutta ensivaikutelma tulee aina jokaisesta ihmisestä, jos ensivaikutelma on huono, niin sitä on vaikea korjata.
Miten te aina saatte tällaisen mielikuvan jostain yhdestä tekstistä? Minulle ei tullut mieleen ajatella että ap nyt sitten väheksyy minua kun olen erilainen kuin hän...
 
Epälady
Niin, aika hyvin tuossa ovat monet perustelleet vaikka osa ehkä liian tylysti (koska ap ei vaikuta vakuutteluistaan huolimatta siltä penaalin terävimmältä). Ei vammaisiakaan ole kohteliasta pilkata..

Ihminen, nainen yleensä, helposti kehittelee selityksiä miksi jotkut karttelee. Se on luonnollista. Mutta sitten kun se menee överiksi ja huokuu oikein päälle päin muille -> siitä tulee ärsyttävää.
Itsensä huolehtimisessa ym ei ole mitään pahaa. Useimmat kyllä huolehtivat itsestään oman maun mukaan.

Naisellisuuden määrittely vain tiukasti tissien, pakkelin yms perusteella ehkä on se pahin synti ap:lla. On varmasti vaikea yrittää esittää sitten muuta kuin on. Miksi ei olla tyytyväinen itseensä vain ja hyväksyä se, ettei kaikki nyt innosta hihku seuraasi? Jokin olemuksessa vain mättää. Tuskimpa se on se "naisellinen naiseus", mikä sanahirviö muutennii :D

Ei minustakaan kaikki pidä eikä tarvitse. En tosin ole huudellut esim.vatsanahan kiristyksestä, yläluomien korjailuista jne koska olen tehnyt ne itseni vuoksi.. Kun ei tee kovin ihmeellistä numeroa itsestään niin tuskimpa karkottaa ketään. Vilpittömästi kun on oma itsensä, vaikka hömppäkin, tuntuu toimivan.

Toki omaa mieltä varmasti hivelee kun voit pohtia syvällisesti kuinka kateellisia ne muut ovatkaan ja varmasti tuntevat alemmuutta naisellisen naisen seurassa. Ihme juttu kun eivät ymmärrä kuinka tasokasta seuraa oletkaan ;)
Ehkäpä paluu maanpinnalle, jossa useimmat meistä pakkeloi, kulkee sekä lenkkareissa että korkkareissa tilanteen mukaan ja muutenkin hömppäilee olisi suotavaa.

Käytös ennen kaikkea kertoo ihmisestä ei se ulkoinen olemus loppupeleissä.
 
Naisellisuutta on monenlaista. Eikä pelkästään näitä viittä


Poshmaisuus saattaa karkoittaa osan, mutta kyseessä ei ole siinäkään naisellisuus. Antamiesi tietojen perusteella ei voida määrittää syytä karttamisella taikka edes sitä tapahtuuko sitä normaalia enemmän. Eikä myöskään väittää sinua ylimieliseksi tai koppavaksi.
 
Ei kyllä vaikuta henkisesti ikätasoiseltaan tämä ap. Teksti on kuin 19-vuotiaan teiniprinsessan pohdintaa tiivistettynä ydinajatukseen "tykkäättekste musta? Miksette tykkää? Tykätkää nyt!"

Jos naisellisuus määritellään silikonitissien ja "naisellisen liikehdinnän" välimaastoon, ollaan kyllä ihan hukassa! Naisellisuus on mielestäni myös itsevarmuutta, arvokkuutta, tyyneyttä, ystävällisyyttä ja rohkeutta olla aito oma itsensä. Se on kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan ja myös tietysti itsensä arvostamista terveellä tavalla.

Minusta oikeasti naisellisia ihmisiä ovat esimerkiksi Katri Helena (älkää naurako ;) hänestä suorastaan huokuu Naisellisuus!), prinsessa Victoria, Meryl Streep ym. ym.
Ei mitään muovinukkeja eihän? Tällaiset naiset eivät koskaan kirjoittaisi tuollaista itseriittoista höpöhöpö-oksennusviestiä, he eivät edes alennu ajattelemaan noin noloja ja rahvaanomaisia asioita. He elävät täyttä elämää miettimättä, mitä naiset heistä ajattelevat. Tai näin kuvittelisin.

Jos olet oikeasti niin upea Nainen kuin väität olevasi, niin lakkaa miettimästä joutavia ja ole se onnellinen ihana nainen, mikä oletkaan!
 
"Realisti"
Miten te aina saatte tällaisen mielikuvan jostain yhdestä tekstistä? Minulle ei tullut mieleen ajatella että ap nyt sitten väheksyy minua kun olen erilainen kuin hän...
Eikö sulle sitten ihan oikeasti tullut sellaista mielikuvaa, yhtään? Tässä ne "pahimmat" kohdat jotka mulle sen mielikuvan loi:

Teininä musta kuitenkin kasvoi naisellisempi versio, ja mulle on jo siitä asti ollut tärkeää näyttää hyvältä ja käyttäytyä naisellisesti.

--> Ap kasvoi, ne jotka eivät alkaneet (hänen määritelmänsä mukaisesti) naisellisiksi ovat sitten yhä teinin tasolla? Yleensä "kasvaminen" käsitetään siirtymisellä parempaan. Lisäksi, jos jokin on tärkeää, niin se harvoin on tärkeää vain omalla kohdalla. Kyllä ne omaan itseen kohdistuvat arvot aina heijastuvat myös muihin - jos minulla on tärkeää olla rehellinen, niin vaadin sitä kyllä muiltakin, tai jos tykkään olla urheilullinen, niin tottakai arvostan samaa muissakin. Ja ihan varmasti ap:kin arvostaa muidenkin "hyvää" ulkonäköä (eli epäarvostaa hänen mielestään huonoa).

Olen siis jo tätä nykyä perheellinen naimisissa oleva nainen, mutta vientiä on ollut aina paljon, mutta vain ns. persoonallisten miesten toimesta.

--> Lesotus lesotus, "minustapa ei mitkään tavikset kiinnostu, mä oon niiiin special". Miksi tämä piti mainita jos ei lesotuksen takia?

Ulkonäöltäni olen tosiaan hyvinkin naisellinen, rakastan mekkoja ja hameita, tykkään että naisilla kuuluu olla pitkä ja huoliteltu tukka, käytän lähes aina korkokenkiä, ja minulla on yleensä aina ripsienpidennykset sekä geelikynnet.

--> Jaa että ihan kuuluu olla? Miten muuten tämän voi tulkita, kuin että _kaikilla_ kuuluu olla ja se jolla ei ole, ei sitten ole naisellinen?

Omistan myös silikonirinnat ja käyn vähintään kolmesti viikossa salilla, joten kroppani on edelleen 35-vuotiaana hyvässä kunnossa.

--> Wow, että ihan 35-vuotiaana olet vielä hyvässä kunnossa! Hei haloo, liikuntaa 3 kertaa viikossa on aika lailla minimi, ja aika harva vielä tuossa iässä on kovin rupsokki. Lisäksi silikonirinnat kropan "hyvän kunnon" mittarina on melkoisen kyseenalaista. Useimpien (myös miesten) mielestä kun ne ei kroppaa parempaan suuntaan vie. Ei tätäkään voi tulkita mitenkään muuten kuin niin, että "hei mä sentään oon tosi kondiksessa, toisin kuin suurin osa muista 35-vuotiaista".

Puhun naisellisesti, en kiroile, en riitele enkä ole koppava. Monet ovat sanoneet että liikehdintänikin on naisellista.

--> Ja suurin osa muista naisista sitten kiroilee, puhuu miesmäisesti, riitelee ja on koppava, ja vielä elehtiikin niinkuin rekkamies? Eli miksi tämäkin mainittaisiin, jos ei tarkoituksena erotella itseään näistä muista hirveistä äijä-akoista.

Summaus: ei näitä asioita mainittaisi, jos ap ei ajattelisi, että niiden osalta hän poikkeaa ns norminaisista. Ja vaikea sitä on kovin positiivisestikaan tulkita, jos hänen mielestään ne muut naiset on keskimäärin kiroilevia sohvaperunoita ja 35-vuotiaana jo hirveässä kunnossa. Kyllähän siitä pakosti tulee vaikutelma että hän on parempi, muut huonompia.
 
Realisti, jokaisella on oma käsityksensä naisellisesta naisesta tai miehekkäästä miehestä ja se on ihan ok. Silikonirinnat sitä paitsi ei välttämättä ole synonyymi isoille tisseille, tai naisellinen olemus ole mitään tyhjäpäistä hempukkamaisuutta.

Sinä vedit vastakohdat kehiin ajatellen, että ap ajattelee myös niin: naisellinen - rekkalesbo. Sinä itse ajattelet kuvauksen omasta itsestä (ilman vähättelyjä) leuhkimiseksi. Minä en ajattele, enkä jaksa alkaa miettiä että ahaa, jos henkilö X sanoo olevansa keijukaismainen, se tarkoittaa että hänen mielestään kaikki muut on sotanorsuja :D
 
Minun on vaikea sanoa, millainen todella on sitten normaali suomalainen nainen. Kun näen kyllä päivittäin sekä kauniisti pukeutuneita ja laittaituneita että vähemmän kauniisti pukeutuneita ja laittautuneita, ja sitten kaikkea siltä väliltä. Mutta pakko myöntää, että todella huoliteltuja naisia ON vähemmän, ainakin tavallisessa katukuvassa.

Ja ei, en ole ap:n kaltainen. Koen olevani tavallistakin tavallisempi nainen, mutta silti ihan naisellinen :)
 
Hmmm...
Kyllä tosta aloituksesta saa sellaisen kuvan, että se ensivaikutelma, josta nuo palautteetkin olet saanut, tulee enemmänkin käytöksestä ja olemuksesta (eleet ja ilmeet), eikä ulkonäöstäsi. Ehkä olet varautunut ja se saa sinut näyttämään muiden silmissä ylimieliseltä? En usko, että kenenkään kauneus tai itsestään ja ulkonäöstä huolehtiminen, saa aikaiseksi noita saamiasi palautteita ja eihän niissäkään viitata ulkonäköösi. Hymyile ja esittele itsesi reippaasti ja aloita keskustelu - aika harvaa näin käyttäytyvää pidetään ylimielisenä, oli se ulkonäkö sitten mitä tahansa :) Ensivaikutelma luodaan sillä sanattomalla viestinnällä, ei kauneudella, vaatteilla jne, eikä myöskään pelkällä puheella ja sanoilla.
Tytöttely on vielä tänä päivänä aika yleistä, sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.
 
"Realisti"
Sinä itse ajattelet kuvauksen omasta itsestä (ilman vähättelyjä) leuhkimiseksi. Minä en ajattele, enkä jaksa alkaa miettiä että ahaa, jos henkilö X sanoo olevansa keijukaismainen, se tarkoittaa että hänen mielestään kaikki muut on sotanorsuja :D
Toki tämä on tulkintakysymys, mutta jos joku sanoo

"Olen keijukaismaisen laiha ja siksi siis terveyden perikuva, ja ilmeisesti siksi ihmiset eivät tykkää minusta"

Niin minä en keksi muuta tulkintaa kuin sen, että kirjoittajan mielestä muut ovat hänelle kateellisia ja siksi väistävät hänen seuraansa. Esimerkkini sisältää myös samanlaisen ärsyttävän vääristyneen rinnastuksen kuin apn: "naisellisuus on korkeat korot, meikkiä ja silikonitissit".

Yleensäkin aina, jos ihminen kuvailee itseään hyvin positiivispainotteisesti ja sen jälkeen ihmettelee miksi hänestä ei pidetä, syntyy väistämättä juurikin tuollainen jonkun mainitsema mielikuva tyttösestä "mä oon niinku hei tosi ihqu, miksi ihmiset ei tykkää musta vaikka oon niin ihqu, ne on vaan varmaan kateellisia!". Joka taas ei kerro ihmisestä kovin miellyttävää tarinaa.
 
"vaimo"
Aloittajasta tulee mieleen se Sari, joka oli Kiinteistökuningatar Kaisassa. Aika pahasti meni sillä neidolla överiksi ja se ei ole ainakaan minun käsitykseni naisellisuudesta. Harva mieskään tykkään niin ylitällätyistä feikkinaisista.
 

Yhteistyössä