Kakkukuva

Hyydykekakku kyseessä. Pohjalla kaurakeksimuru + rasvaseosta, kerros maitosuklaalla, kahvilla ja rommilla maustettua moussea, toinen kerros valkosuklaamoussea ja päällä päärynäsiideristä tehty "kiille" / hyydyke. Hyvää oli kyllä :p
Voisin ohjetta laittaa myöhemmin tähän pinoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Näin ammattilaisena voin sanoa, enempiä mollaamatta, että "no joo" :xmas:

Mutta tuo päärynäsiideri kiilteenä kuulosti hyvältä idealta =)
Täytyypä testata itekin joku kerta :)
kerro meille amatööreille mikä siin on vikana? mua ainakin ihan oikeasti kiinnostais tietää mikä siin sua häirittee.

Niin ja ainakin mun silmiin todella upea kakku, ihan kuin ammattilaisen tekemä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Näin ammattilaisena voin sanoa, enempiä mollaamatta, että "no joo" :xmas:

Mutta tuo päärynäsiideri kiilteenä kuulosti hyvältä idealta =)
Täytyypä testata itekin joku kerta :)
En ole ammattilainen, joten en mihinkään ammattimaiseen täydellisyyteen pyrkinytkään ;)

Maku oli kuitenkin kohdallaan ja varmaan ulkonäkökin ihan tyydyttävä, joten lienee pääasia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Näin ammattilaisena voin sanoa, enempiä mollaamatta, että "no joo" :xmas:

Mutta tuo päärynäsiideri kiilteenä kuulosti hyvältä idealta =)
Täytyypä testata itekin joku kerta :)
kerro meille amatööreille mikä siin on vikana? mua ainakin ihan oikeasti kiinnostais tietää mikä siin sua häirittee.

Niin ja ainakin mun silmiin todella upea kakku, ihan kuin ammattilaisen tekemä :D
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)

Ja kun kysyit, että mikä kakussa on vialla (ota siis tämä rakentavana kritiikkinä, ei pelkkänä haukkumisena ;) ), niin tässä selvennystä:
Kakun reunat ovat rosoiset. Se oli ensimmäinen mikä pisti silmään.
Koulutuksessa painotetaan aina lastan käyttöä ja kakkujen saamista tasaisiksi, kuin tiiliskivet.
Pikeeraus liian paksua ja levinnyttä. (ensi kerralla pikeeripussiin siis pienempi reikä ).
Kuviot on epäsymmetrisiä ja niitä on roiskittu sinne tänne. (vähempi on enempi)
Kukkien heteet liian paksuja. Vihreät kuulat roiskastu päälle.
Jne.

Kakku on hyvä kotileipurille, eli siitä pojot kuitenkin ap:lle! :)

Tiedän, että olisin voinut jättää kirjoittamatta aiemman (jonkun mielestä törkeen) kommentin, ja siitä pahoittelut aapeelle (myöhästä kuitenkin jo nyt). Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi ja lytännyt iloasi. Se ei ollut tarkoitukseni! :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)
No voit mielestäni ruveta kuvittelemaan, koska mielestäni tämä kakku (ja moni muukin amatöörin tekemä kakku) on mykistävä luomus johon itse en todellakaan kykenisi! Me tavalliset ihmiset ei sit ehkä osata kattoa niin kriittisesti kuin te ammattilaiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)
No voit mielestäni ruveta kuvittelemaan, koska mielestäni tämä kakku (ja moni muukin amatöörin tekemä kakku) on mykistävä luomus johon itse en todellakaan kykenisi! Me tavalliset ihmiset ei sit ehkä osata kattoa niin kriittisesti kuin te ammattilaiset.
Anteeksi. Unohdin erittäin tärkeän sanan lauseestani; "...mielestäni mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)"
 
vieras
Minä harrastan kakkuja ja olen tosi tyytyväinen omiini, vaikka ne ei varmasti kyseistä ammattilaista mykistäisikään. Eikä varmaan ketään muutakaan ammattilaista. Mutta minusta harrastelijakakut on usein syötävämmän näköisiä ja parempia kuin ne liian tehdyt ammattilaiskakut. Esim. jotkut Kinuskikissan yms. sivuilla nähtävät kakut on sellaisia, että tulee ajatus "mistä hitosta alan leikata tätä". Kakku näyttää siis kauniilta, mutta niin teolliselta, että väistämättä tulee ajatus että onko "moni kakku päältä kaunis".

itse olen kampaaja ja myös kriittinen työssäni ja usein asiakas tekemäni nutturan nähdessään kiljuu onnesta miten ihana se on ja upea ja kehuu taitojani. Ja itse saatan nähdä miljoona vikaa joita haluaisin muuttaa, mutta en enää voi. Mutta se tosiaan on onni, että niitä ei amatööri näe. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)
No voit mielestäni ruveta kuvittelemaan, koska mielestäni tämä kakku (ja moni muukin amatöörin tekemä kakku) on mykistävä luomus johon itse en todellakaan kykenisi! Me tavalliset ihmiset ei sit ehkä osata kattoa niin kriittisesti kuin te ammattilaiset.
Minä osaan, ja ihan kotileipuri vaan olen. Kauneus on katsojan silmissä, MUTTA:

1) hyytelökakkua on liian vaikea saada tasareunaiseksi koska se siinä irroitusvaiheessa jää rosoiseksi
2) koristeita tykkään käyttää vähän, mutta syöjät tykkää saada niitä omalle kohdalleen, eli parempi kuitenkin että niitä on enemmän

:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Tavoittelen täydellisyyttä.
Harvat kakut miellyttää silmää ja ovat tarpeeksi siistejä ja kauniisti tehtyjä.
Mutta sehän on pääasia, että tekijä itse pitää luomuksestaan. Enkä kuvittelekaan, että amatööri voisi mykistäviin luomuksiin kyetäkään :)
No voit mielestäni ruveta kuvittelemaan, koska mielestäni tämä kakku (ja moni muukin amatöörin tekemä kakku) on mykistävä luomus johon itse en todellakaan kykenisi! Me tavalliset ihmiset ei sit ehkä osata kattoa niin kriittisesti kuin te ammattilaiset.
ammattilaiset painii eri sarjassa, ja tietty ne on kriittisempiä. Esim. Kun teen ruokaa vieraille niin ne on ihan otettuja, jos joku Välimäki tulis tänne syömään niin tiedä saisko se mitään alas. :LOL:





 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olen kampaaja ja myös kriittinen työssäni ja usein asiakas tekemäni nutturan nähdessään kiljuu onnesta miten ihana se on ja upea ja kehuu taitojani. Ja itse saatan nähdä miljoona vikaa joita haluaisin muuttaa, mutta en enää voi. Mutta se tosiaan on onni, että niitä ei amatööri näe. :)
Täysin sama juttu täällä, mutta vielä (omaksi harmikseni) näen virheitä ja vikoja myös muiden valmistamissa kakuissa.
Pakko myöntää, mutta olen niin kriittinen, että en osaa arvostaa ja nauttia muiden valmistamista kakuista ja leivonnaisista tarpeeksi hyvin.
Useimmiten tämä häiritsee vain itseäni, mutta nyt tein virheen ja sanoin poikkipuolisen sanan kakun ulkomuodosta..

 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olen kampaaja ja myös kriittinen työssäni ja usein asiakas tekemäni nutturan nähdessään kiljuu onnesta miten ihana se on ja upea ja kehuu taitojani. Ja itse saatan nähdä miljoona vikaa joita haluaisin muuttaa, mutta en enää voi. Mutta se tosiaan on onni, että niitä ei amatööri näe. :)
Täysin sama juttu täällä, mutta vielä (omaksi harmikseni) näen virheitä ja vikoja myös muiden valmistamissa kakuissa.
Pakko myöntää, mutta olen niin kriittinen, että en osaa arvostaa ja nauttia muiden valmistamista kakuista ja leivonnaisista tarpeeksi hyvin.
Useimmiten tämä häiritsee vain itseäni, mutta nyt tein virheen ja sanoin poikkipuolisen sanan kakun ulkomuodosta..
Just ja sanot olevasi ammattilainen
 

Yhteistyössä