Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Pieni tauko ollu tässä ettei oo pahemmin täälläkään kerenny kirjottelemaan. Nyt korjaan senkin. :)

Melissa84 kysyttiin sukupuolta joo ja aika vahvan poikalupauksen anto meille. Ihanaa saada poika tytön kaveriks vaikka yhtä onnellinen olisin tytöstäkin. :) Mies ehkä hiukan enemmän toivonu sitä poikaa meille.

icy Meillä on 1v 4kk vanha tyttö, hänelle oon sanonu ja osottanu mahaani, että täällä on vauva. Muutaman kerran oon nyt kysyny tytöltä että missä vauva on nii tämä on osottanu mun mahaa :) ,mutta ei nuin pieni varmaan sitä oikeesti ymmärrä. Saa nähä mitenkä tuo esikoinen sitten maaliskuussa suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Tyttö on niin äitintyttöö, et mitenkähän käy kun äitin sylin joutuu jakamaan vauvan kanssa.

Tänään kävin ensimmäisessä lääkärineuvolassa ja kaikki näytti olevan pienellä hyvin. Ja itellänikin tämä odotus menny tosi hyvin, mitään suurempaa valittamisen aihetta ei oo ollu, nauttinu vaan tästä ajasta.. Seuraava neuvola oliskii sitten joulun jälkeen vasta.

Liikkeistä Mulla tuntu ensimmäisen kerran liikkeet rv17 ja sitten meni melkein pariviikkoo hiljais eloo ja kerkesin jo vähän huolestua, kunnes taas potkut alkoi tuntua ja rv19 jälkeen on tuntunu joka päivä jonkin laista liikettä. Nyt juniori potkii jo ihan kivalla voimalla, et maha vaan heilahtelee.. :)

Joulua oon minäkin jo laitellu kotiin...Sunnuntaina vaihoin jouluverhot ja ulkona roikkuu jääpuikkovalot valasemassa etuovea. Vielä kun tulis se joulutunnelma tuonne ulkosallekin niin pääsis itekin ehkä vähän fiilistelemään joulua jo. Lahjat oon suurimmaks osaks jo hankkinu, mikä yleensä mulla on jääny viimetinkaan, mutta tänä vuonna sain itteeni niskasta kiinni ja alotettua sen urakan ajoissa, osan joulukorteistakin jo valmiina vailla postimerkkejä ja postitusta. :)

milla3 ja juniori 24+1
 
Kaiken kaikkiaan kamalasti alkanut päivä. Vituttaa ihan kaikki suoraan sanoen. Mies kysy puhelimessa, että miksi sitten siivoon jos se mua niin ottaa päähän, alko vaan enemmän ketuttaa. Kissanko se luulee täällä oikeasti siivoovaan jos en minä?! Hyvä sen on kun ei tarvii kotona istua pivästä toiseen.

Toiseksi, voisko joku kertoa mulle milloin on tapahtunu se hedelmöittyminen mun kohdalla kun nyt on rv 16+1 ?
Koittanut kysyä jo muualta, mut eipä ketään jaksa vastata :s

Kiukkuinen Sanyo&Katkarapu rv 16+1
 
minea: Jee, aika lähekkäin =) Ja minäkin tosiaan opiskelen terkkariks (+sairaanhoitajaksi) ja koulu jää kesken sen verran, että viiminen puoli vuotta täytyy sitten käydä ä-loman jälkeen. Kerroin jo asiasta äidilleni viime viikolla, mutta kyllä hänkin totesi että eikö koulua olisi voinut käydä ensin loppuun. MUTTA mun mielestä se on parempi näin päin, koska sitten olisi ä-loman jälkeen suurempi kynnys mennä OIKEISIIN töihin, kun nyt voin mennä palkkatöihin sitten suoraan syventävien harjottelujen jälkeen! Mun mielestä ihan fiksua noin =) Ja mulla on tällä hetkellä menossa perusneuvolaharjottelu, niin kyllä nuo terkkaritkin sano että sittenhän mulla on syventävissä omaakin kokemusta jo, niin helpottaa huomattavasti oppimista =) Asiolla tuppaa olemaan puolensa ja puolensa, onneksi osaan järkeillä asioita kääntäen ne hyviksi, vaikka joku muu voisikin lytätä koko ajatuksen...

Ja kyllä täälläkin on jo varmaan puolet vaatteista ostettu 74cm saakka (hölmö kun olen), mutta tosin olen ostanut niitä kaverilta ja muutamat erikoisemmat huuto.netistä. Mulla on vielä varaamatta neuvola-aika, mutta taidan yrittää huomenna ehtiä soittoajalla soittaa. Jos ei just olis meillä tarkastusta menossa siihen aikaan. :)

Nyt on ollu vellovaa oloa aina syömisen jälkeen. Toisaalta mun maha heittää häränpyllyä aika useinkin, että voi olla vaikea erottaa normaalista. Ellei oireet tuu sitten tuplana! Melkein joka päivä syön maitohappobakteereja, tuntuu onneks auttavan.

Hei neuvokaas mua (tuleva terkkari juu..), onko mulla nyt siis rv 4+3, kun viime menkat alkaneet 30.10. Eli siis 5. viikko meneillään, mutta noinhan se merkataan kun päivät otetaan mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
icy
Heeei ihanaa tänne on tullut uusia plussanneita! Onnea paljon Jenny90,minea ja pampulainen:heart: (toivottavasti muistin kaikki)

Sanyo Malttia vaan, varmasti sullakin kohta tuntuu ne liikkeet! Semmosina pieninä kuplina ne alko ainakin mulla. :) Meilläkään ei mies ymmärrä miks mun pitää aina kiukuspäissäni siivota. Nykyisin se silti osaa olla poissa tieltä sillon kun viuhdon imurin kanssa ärräpäiden säestyksellä :D Käytkö sä missään töissä tai koulussa jos vallan oot yksin kotona? Ymmärrän meinaan täysin että kotona oleminen ärsyttää, itse olin yli puoli vuotta työttömänä ja kyllä ne seinät kaatuu päälle tosi äkkiä.
Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi <-tuolta voit muuten katsoa sen hedelmöittymisajankohdan :)

milla3 Oi sulla onkin ihan pikkuinen siinä vielä :) Varmaan innoissaan sitten kun pääsee hoitamaan pikkusisarusta!

pampulainen Kattelin tosta samasta laskurista minkä linkitin Sanyolle, että sulla ois 4+3. Muuten en tosta laskutavasta tiedä :D Ja älä tosta koulun keskenjäämisestä huolehdi, mulla ei ole edes ammattia vielä. Lukio ainoastaan käyty loppuun mutta en ole ikinä päässyt haluamiini koulutuksiin, joten olen sitten tehnyt siivoustöitä ja nyt tuolla kaupassa olen ollut. Joten ei ihan kaikkien ihanteiden mukaan mennä täällä, mutta itse olen tyytyväinen ja optimistinen tulevaisuuteni suhteen. :)

icy+Frans 21+4
 
icy: Kiitos! Ja totta, minäkin olen lukion käynyt, mutta eiköhän tuo viiminen puoli vuotta amk:ssa mene suht helposti vaikka se muksu siinä pyörisikin. Kuitenkin ikää tulee "jo" ensi vuonna 25, ja minusta jo sekin alkaa olla paljon esikoisen saamiseen. Ja vaikka meillä ei taloudellinen tilanne oo mikään ihanteellinen, niin uskon että pärjätään, kun säästeliäs ja osaksi ekologinen olen muutenkin.

Täytyy nyt myöntää vielä yksi asia tämän hätähousun elämästä, mulla on melkein kaikki kestovaipat hommattuna! Koko vaippaiälle... Voi apua.. kaksi laatikollista. Enää puuttuu oikeastaan harsoja, joita ajattelin ihan alussa kokeilla. Ja imuja täytyy ostella lisää. Mutta nyt kun laskin tuosta "kirjanpidostani" niin niihin on uhrautunut 140e. Eli tällä "budjetilla" laskin, että saan kaikki tarvittavat kestovaipat samalla hinnalla mitä menisi n. 4kk kertavaippoihin! Vai riittääkö 140e edes neljälle kuukaudelle nykyvaippojen hinnassa??

Olen kaikki vaipat ostanut huuto.netistä, ihan hyväkuntoisia ja kelpaavat varmasti vielä myyntiinkin uudestaan. Ja vielä olen suosinut onesizeja, joilla säästää vielä enemmän rahassa.

Yhdelle kaverille olen kehdannut vasta esitellä tuota kokoelmaani, muut pitäisi minua varmaan hulluna (syystäkin) :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Täällä on käyty np-ultrassa tänään. Viikkoja oli kuulemma 10+5, mut mä pysyn edelleen siinä 11. Jaja.. kaveri oli 38mm "pitkä" ja niskaturvotusta oli kuulemma 1mm. Et shillai.

Alateitse kattoivat, kun ei oikein tosta päältä näkyny.. Ja sitte laskettu aika on 18.6., sairaalana TYKS. :)

Emby^ ja Jormaliini 11+0
 
Elkää niistä kouluista huolehtiko! Minä tulin ekana raskaaks 19v ja kävin lukion netissä loppuun, nyt ensi maanantaina vasta YO-juhlat!! (siellähän ei sitten juoda mitään:D) Ja nyt taas lisää väliä ennen seuraavaa koulua. Laskeskelin, että syksyllä 2013 pääsis jatkaa jonkun näkösiin ammattiopintoihin.

Aamu alko tänään ihanasti. Esikoinen (1v2kk) söi puolet lattialla olleesta koirankakasta, ennen ku kukaan kerkes aamuaskareilta huomaamaan asiaa. Meillä on siis ihan pikkuinen koiranpentu täällä. Iskä pesi sitte kädet ja suun saippualla, mutta pussailu jäi vähän vähemmälle. :p

En jaksais millään odottaa vauvamahaa, sitä on niin ikävä viime raskaudesta. Oon vaan erittäin ylipainoinen (BMI yli 40), joten se alkaa mulla näkyä vasta joskus 6 kuulla..:/ Yritin saada vähän painoa pois esikoisen syntymän jälkeen, mutta kerkesin just saada 13 kiloa, kun tikku näytti plussaa, mutta yritän edes pitää raskauskilot minimissä tällä kertaa. (Viimeksi +30kg)

Ihanaa Joulukuun ensimmäistä kaikille:)
 
Pampulainen, musta toi on ihan fiksu ajankohta! Mieluummin jäädä koulusta pois ku heti äippälomalle ku pääsee töihin... Mut mulla vaan on se että oon vasta ekaa vuotta koulussa niin heti pitää jäädä toiselle vuodelle pois... Mut sama kai se on :D Yritän olla miettimättä koko asiaa hirveesti koska tiedän että aion jatkaa,on sen verran mielenkiintoista :)

Niin ja mun eka neuvola onkin nyt siis 9.1, koska en muistanut aikaa varatessa et oon jo 22.12 kotikaupungissa joulun vietossa.

Mahakivut jatkuu, eilenki oli niin kipee et oli pakko ottaa panadolia kun terkkari sanoi et sitä on turvallista ottaa jos tarvii... mut luulen et se voi olla pikkuisen ilmavaivoista tai jostain? Ja osaks sit mitä lie muita kipuja... Illalla ja yöllä aina pahimmat, mut en nyt enää jaksa huolehtia :) se on korkeemman käres! Ja tietää ainakin että jotain siellä tapahtuu ja ku ei minkäänlaista vuotoa oo niin hyvä.
 
minea: Ihana kuulla että joku muukin on samaa mieltä. :) Kyllähän se rahallisesti olisi kannattavampaa kun olisi ensin se työpaikka, mutta nykymenolla niitä vakipaikkoja ei niin vaan heru :& Joten olis aika turha odotella siis "sopivaa ajankohtaa", koska sitten voi pyörähtääkin helposti jo uus kymmenluku iässä!

Ainut mietityttää, kun uudet ryhmät menee uusilla opetusuunnitelmilla ja uudet kurssit poikkeaa aika lailla vanhoista. Nytkään ei ollut mitään helppoa suorittaa täydentäviä kursseja, kun vaihdoin sairaanhoitaja-linjalta tähän nykyseen (terkkari-sairaanhoitaja). Mut mun kohdalla onneks vielä 2010 ryhmä menee sillä vanhalla opsilla, joten vuoden päästä syntymästä takaisin kouluun sitten!
 
No mä en tiedä yhtään miten mun käy ton koulun kans, jos joudutaan muuttaa keväällä takas kotipaikkakunnalle, kihlattua on pyydetty sinne päävalmentajaks paikalliseen lätkäseuraan niin sit joutuu vaihtaa kouluaki :( no katsotaan, kyllä tässä mennään vaikka läpi harmaan kiven :D

Vitsit että mahaa turvottaa,mut jotenki ihana tietää et siellä tapahtuu :)) Tein taas aamupissasta pregcheckin testin, oli pakko :D vahva viiva tuli,et kyl se sielt vahvistuu :D ihanaa! Kihlattu kyselee et mitä hittoa mä noita testejä vielä teen, sanoin et haluun varmistaa että kyytiläinen pysyy matkassa :D

Ainut mikä harmittaa on se, ettei kahvia viitti juoda ku aamulla pari kuppia :D Oon niin intohimoinen kahvin juoja että se hajottaa :D oon siirtynyt teehen mut se on semmosta litkua että oksat pois... Huomenna lähdetään vanhempien luo keski-pohjanmaalle, saa piilotella turvonnutta mahaa ettei epäilykset herää :ashamed:
 
Mulla alko näkyä pientä kumpua joskus rv 12 kieppeillä. Esikoista odottaessa sain odotella sitä pitempään. Nyt rv24 alkaa olla siinä koossa, ettei oikein vaatteilla enää peitellä.
Minä en oikein oo koskaan tuohon kestoiluun hurahtanu ja aika varmaan käytetään tän tulevankin kohdalla nuita kertakäyttö vaippoja, jotenkin ei vaan jaksa sitä pesurumpaa vaikka tulis varmaan pitemmän päälle paljon halvemmaks kestoilu..

Onnea vaan kaikille plussan saaneille. :)
 
Tänään tuli joulukuun Vauva lehti :heart: Oon keväästä asti tilannut sitä jo kun mun mielestä siinä on kiinnostavaa luettavaa. Mieheke ihmettelee, että miksi sitä tilailen kun netistäkin voi lukea..

Nyt on kyllä turvotuksen tunnetta (normaali enemmän siis :D) ja maha kurnii vaikka nälkä ei olisikaan. Mulla varmaan näkyy aika myöhään kumpu kun oon muutenkin lihonut jonkin verran, että jo kesällä saatto näyttää siltä että olisin raskaana :LOL: Mut mun mielestä vauvamasu on ihana <3 Enkä muutenkaan ota mitään paineita painon kanssa (paitsi että joutunee sokerirasitustestiin).

Pampulainen & Pikku-Pampulainen rv 4+5
 
Heippa pitkästä aikaa! :) On ollu niin paljon pikkujouluja ym. menoja, etten olekaan täällä ehtiny käymään.. mutta ensiksi isot onnittelut plussanneille ja Embylle ultrakuulumisista!! :)

Minea kyselit niistä vatsakivuista. Mulla oli viikoilla 4-10 vatsa lähes tulkoon koko ajan jostain kipeä, sitten oli pari viikkoa poissa ja taas alkoi muutamaksi viikoksi.. eli mulla ainakin kuului asiaan..

..mutta mulla on viikkoja nyt siis 22+6 ja kolmisen viikkoa on tuntunu paineentunnetta ja ajoittaista vatsakipua TAAS, lähinnä töissä ollessa.. noh, tänäänpäs sitten supisti niin kivuliaasti töissä muutamaan otteeseen, että ihan kaksinkerroin menin ja silmissä vähän pimeni. Soitin äippäpolille ja käski tulla käymään. Kävin sitten siellä ja lääkäri tsekkas paikat ja ultrasi. Kohdun suu kiinni ja napakka eli supistukset/paineentunne ei ole saanu luojan kiitos mtn aikaa, mutta istukka onkin 1,5cm päässä kohdun suulta eli tarkoittaa sitä, et jos se ei siitä nouse, niin enpäs saa alateitse synnyttää.. Hitsin hitsi.. Hyvin tod. näk. se kuitenkin nousee, mutta pitää kontrolloida tilanne kuitenkin h28. Lääkäri myös sanoi, että se istukan sijainti on saattanu mulle aiheuttaa niitä kipuja ja supistuksia. Jos nyt tulee vielä, niin sitten saikkua.. Tällaista täällä, muuten menny kaikki kyllä hyvin tähän asti ja potkuja tuntuu paaaljon päivän mittaan.:heart:.. ja vatsa on jo niin vauvamaha ettei tosiaan, potilaatkin jo kommentoi. :D

Hei te joilla on ajankohtaista, niin meinaatteko ottaa vauvavakuutuksen? Me meinataan, oon tässä vertaillu eri vakuutuksia ja pitäis paperit ens viikolla laittaa sit menemään. Maksaahan noi paljon, mutta mä haluan, että on kaikki kunnossa jos nyt jotain tulee. :)

Melissa + Hippu 22+6, huomenna taas poksuuuu.. :)
 
Meillä oli Fennian odotusajan vakuutus ja vauvavakuutus. En osaa sano muista mitään, sillä en vertaillut, koska meillä on kaikki vakuutukset Fennista, täydet bonukset, lisäks keskittämis ja nuoriso alennus. Mutta maksetaan joku 350 about vuodessa kahteen ikävuoteen asti jolloin halpenee, ja omavastuu 50e. Kattaa kaikki lääkärikulut, tapaturmat jne. :) Ei olla vielä onneks tarvittu kertaakaan. Huomenna joudutaan kuitenki käymään päivystyksessä, kun miehellä todettiin alkuviikosta keuhkoputken tulehdus ja taaperon hengitys rutisee siihen malliin, että pakko käydä tarkistamamassa:)

Melissa huh hyvä, ettei supparit olleet saaneet mitään aikaiseksi. Mutta tosiaan jos alkaa toistumaan niin kannattaahan sitä joo saikulle jäähä, eikä ottaa riskejä:)
 
Okei, kiva kuulla et joillakin muillakin on mahakipuja! Siis mulla oli eilen niin kipee maha että olin ihan kaksinkerroin sohvalla :( Mut kai se on ihan ok, ei vuotoa eikä mitään... Pieni pelko silti ettei pikkuinen kestä matkassa.. Mutta toivotaan! <3

Tänään lähetään kohti kotikaupunkia, pelottaa että äiti jotenki "vaistoaa" että oon raskaana :D

minea ja maha-asukki 4+5
 
höhhö miksköhän en oo saanut sähköpostiin uusista viesteistä ilmotusta :eek:
Luulin, että tää pino on vaan jo ihan kuollut :eek:

Miten muilla menee?

Täällä odotellaan edelleen sitä lunta. Tänään ja eilen huomasin tuon mahan pullottavan jo kivasti :)) Tuntuukin suht pinkeältä siihen läskimasuun verrattuna (olen siis aina ollut jonkinverran ylipainoinen ja ton vauvamahan erottaa selvästi tosta pinkeydestä). Liikkeistä en ole ihan varma oonko vielä tuntenut, halusinkin kysyä, että onko ne liikkeet sellasia, että ne kyllä sitten tunnistaa liikkeiksi jos ne sitä on?

Täällä taas pientä kinaa :'(

Sanyo&Katkarapu 16+4
 
Li
Sanyo, en mä ainakaan mitenkään ihan selvästi ekan kerran niitä liieitä tuntenu, piti tarkastella ja miettiä pitkään rauhassa pitkällään että onko se se vai ei :D nyt kun tiiän miltä se tuntuu niin erottaa.

mun maha taas on ollu jo pitkään ihan valtava! mä oon niin pieni kirppu ettei sillä kai oo tilaa kasvaa muualle kun eteenpäin :) kaverit nauraa mun mahalle ja kaikki pohtii sitä että miten valtava siitä voi tulla, et miten mä kävelen keväällä enää :D ei tätä enää kyllä oo viikkoihin voinu salata mitenkään. jo juoruaavat kylillä puolitututkin ja ovat hemmetin rasittavia kun miehelle soitteleevat et: onks se paksuna!?...

Li ja räpelö 17+0 POKS!
 
minea: Tein muuten toisen laskurin mukaan LA:n, niin tuli 5.8. Kahtotaan mitä neuvolatäti laskee. Siinä toisessa laskurissa kysyttiin kiertopäivien määräkin, kun mulla 25, niin tuli siitä se 2.8.

En sitten malttanut odotella, ja aloin pitämään jo blogia :D Ruikutuksiani voi käydä lukemassa: Pampulainen & Pikku-Pampulainen Yritän olla myös positiivinen välillä :LOL:

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 5+0
 
Melissa84 kyseli vauvavakuutuksista. Me otetaan vauva vakuutus tulevalle. Niin otettiin esikoisellekin ja siitä oli sillon hyötyä jo ensimmäisinä päivinä syntymän jälkeen kun tyttö joutu viettämään muutaman päivän lastenteho-osastolla. Mutta alle puolenvuoden ikäsenä irtisanottiin vakuutus ja muutettiin pelkäks tapaturmavakuutukseks, joka huomattavasti halvempi. Me on ajateltu tehdä samoin nyttenkin, että otetaan odotusajan vakuutus ja jos synnytyksessä ja sen jälkeen ei tule mitään niin vaihdetaan tapturmavakuutukseks. Me ollaan oltu terveitä koko perhe aina ja täällä kuitenkin nuo kunnalliset toimii tarvittaessa niin hyvin, ettei oo nähty tarpeelliseks maksaa maltaita siitä vakuutuksesta puolenvuoden jälkeen. Koskaanhan ei voi olla varma mitä tulevaisuus tuo, mutta näillä me mennään eteen päin..

Ihanaa täällä on tullu tänään vähän lunta, mutta aika vähän siitä vielä maahan jäi, mutta kun kahtoo lähipäivien säätä niin pakkasenpuolella pitäs pysyä ja toiveissa olis et sais ees muutaman sentin lunta valkasemaan muuten niin synkkää ulkoilmaa..

milla ja juniori 24+5
 
:wave: Terppa!

..täällä noi hajut, herranjumala! Meiän kylppäri ja eteinen haisee siltä, et joko on putket homeessa tai sit on ilmastointikanavaan kuollu joku! Hyi helvetti!! :(
Kiva käydä suihkussa haisevassa kylppärissä :(

Ja huomenna pitää kyl soittaa neuvolaan, kun olen tuolla vanhusten parissa töissä, niin yhdellä mummolla on vyöruusu, ja minä onnellinen oon hoitanu häntä perjantaina, kun lähetettiin hänet TK:hon. Et pitääkö ny huolestua vai voinko jo hengittää :)

Emby^ ja Jormaliini 11+6
 
Emby^ Mikäs teitin kämpässä sit on kun niin haisee? :O

Nyt on ihan pakko tulla tänne kiljumaan !
Mulla nyt pari päivää ollu sellasta aika outoa tunnetta mahassa, vähän ehkä sellasta pientä poltetta (siis tulee ja menee ihan sekunneissa), tuntuu, että joku vetäis kuperkeikkaa välillä siellä. Siis sillain myllertää, et olisko nää niitä liikkeitä? Ei kyllä mustakaan tunnu kauheen mukavalta, vaikka ajatuksena onkin ihana niinkun Li :kin jo sanoi aikaisemmin. Olisikohan tää sitä jo? :) :heart:
 
Li
sanyo voi olla että se ipana se on :) mulla tuntu aikalailla tuolta kuten sanoin aiemmin. mut sit ne voimistu. nyt oli pari päivää etten tuntenu mitään ja meinas tulla huoli mut kun muuta "vikaa" ei oo niin kai se siellä myllää, mä en vaan älyä sitä. tänään mielestäni tunsin sen taas. lukemani mukaan sekin on ihan normaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanyo
No nyt on eka neuvola varattu 2 viikon päähän :) Ja ensin ajattelin että siihen ekaan ultraan on sitten ikuisuus, mutta kyllähän se nopeesti tulee se 11 viikko myöskin!

Mun piti kysyä foolihappovalmisteista, että onko niistä haittaa vaikka saiskin ruokavaliosta jo tarpeeks? Kun vähän vaikee arvioida että saako tarpeeksi. Mut unohdin sitten kysyä kun siellä oliki sijainen puhelimessa ja meni pasmat itellä sekasin (jännitän yleensä puhelimessa, jos asia koskee omaa juttua, onneks töissä en :D).

Ihan hätääntyneenä luin netistä, että olis jo ennen raskautta tai viimestään ekoilla viikoilla pitäny syödä sitä. Että myöhemmin sillä ei oo enää mitään väliä. Eli onko mun ihan turha pinkoa apteekkiin ostamaan niitä enää?? Miten mulla on voinu mennä tämmönen ihan ohi?

Toisaalta lohduttaudun sillä, että syön paljon sitrushedelmiä päivittäin, pinaattia, kananmunaa, täysjyvämakaroneja, välillä vihanneksiakin.. JA onneksi yks lause rauhotti vähän mua: " Raskautta suunnitteleville naisille suositellaan Suomessa runsaasti folaatteja sisältävää ruokavaliota, mutta ei foolihappoa sisältävien erityisvalmisteiden käyttöä. " Ja hemoglobiinikin mulla on aina ollu erinomainen (viimeks mittasin viikko-kaks sitten), että eikös tuo folaatin puute aiheuta anemiaakin, niin tästä päätellen saisin sitä tarpeeksi aina.

Ehkä kumminkin marssin tänään apteekkin ostamaan jonkun missä on kaikki mahdolliset vitamiinit. Kai se on parempi myöhään ku ei millonkaan?

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 5+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä