Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
icy
Epa muistaakin pysyä sitten vain komentopuolella eikä mene itse rehkimään tapettien kanssa ;) Ja paaaaaaaaaljon onnea naimisiinmenon johdosta! Meillä oli suunnitelmissa ensi kesänä mennä naimisiin, mutta siirtyy nyt ainakin vuodella ellei kahdella eteenpäin. Katsotaan, miten rahaa saadaan vauvan tulon jälkeen säästöön.

Melissa meillä on rakenneultra 5.12 eli viikkoja olis silloin 21+2, jos yhtään laskin oikein :D Eikä meillä ole vieläkään päästy yhteisymmärrykseen siitä, halutaanko sukupuoli tietää etukäteen. Josko mies siellä ultrassa sitten heltyis... :) Kohta ollaan tosiaan puoli välissä täälläkin, tässä pikkuhiljaa alkaa oikeasti uskomaan, että pian meillekin se nyytti tulee. Toivottavasti ultrassakin on kaikki vielä kunnossa! Saan muutenkin kyllä olla kiitollinen, että raskaus on sujunut pahoinvointia lukuunottamatta tosi hyvin. Niin monella täällä ja lähipiirissäkin on ollut kaikennäköistä mutkaa matkassa.

Mä näin viimein vauva-unta, tyttö oli kovasti tulossa. Oli tosi koominen uni, kun kätilönä oli se Salkkareitten Ossi ja mua siinä unessa jotenkin nolotti olla sen edessä toosa leviänään :D

Otatteko muut muuten äitiyspakkauksen vai rahan? Me ajateltiin ottaa ihan se pakkaus, kohta senkin saa sitten tilata niin pääsee hypistelemään :heart: Tuskin niitä vaatteita kuitenkaan liikaa tulee alkuvaiheessa olemaan, vaikka sukulaiset varmaan usein muistaakin pehmeillä paketeilla.

icy+Frans 19+3
 
Pöhh ja pöhh! :(

Täällä vietetään surullisia aikoja, mein koira piti lopettaa eilen :( Sillä oli syöpää koko masu täynnä ja eilinen lääkäri totes, et se on levinny maksaan, kun tassukin oli turvoksissa :'( ..hää ol jo 14 wee, et eipä siinä. Ja hyvä elämä.. mut silti. Kyl on paruttu.. Ja mies ottaa tän TOSI raskaasti. Oli hänen äidin koira ja hänen äiti kuoli 2007 marraskuussa, etet.. Voivoi :(

Hmm.. eiköhän tää tästä iloksi muutu.

Halit sitä kaipaaville yms :heart:
 
Pitkästä aikaa tännekin kirjottelemaan.. Rakenneultrassa käytiin 2 viikkoa sitten ja kaikki näytti olevan hyvin meijän juniorilla. :) Paino arvio tuolloin 20+3 oli 310g vähän viikkoihin nähden alakanttiin, mutta ei mitenkään hälyyttävästi.

Me otetaan äitiysavustus rahana kun esikoiselta on jääny niin paljon tavaroita ja vaatteita tulevalle.

Halauksia täältäkin kaikille niitä kaipaaville..

milla3 ja juniori rv22+0
 
Moikka!

Tänään oltiin neuvolassa ja saatiin kelalaput täytettäväksi. Olen ne melkein päivän aikana täyttänytkin. Oli se huisaa saada lääkärintodistus jossa luki että raskautesi on nyt kestänyt 154 päivää.

Onko jollain muuten tietoa että kun mun sairasloma kestää yli 28 päivää niin maksaako kela sen jälkeen mulle sairasajanpalkan vai maksaako ne työnantajalle ja työnantaja minulle?

Epa ja Jokke 22+1
 
Epa mä olen ainakin huono noissa Kelan asioissa, en osaa auttaa..

Emby onpa surullista, että teijän koira jouduttiin lopettamaan. :( Voimia sulle ja miehellesi paljon!! Vaikka koiralla ikää oli, niin ei tollaisiin asioihin pysty mitenkään valmistautumaan.. perheenjäsenestä kuitenkin kyse. :heart:

Milla onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :) Kysyittekö sukupuolta?

Äitiyspakkaus otetaan meille, vaikka vaatteita ym. saadaan siskolta paljon, mutta silti mä haluan oman äippäpakkauksen. :)

Icy teilläkin kohta se rakenneultra, kiva! :)

Meillä oli tänään aamulla rakenneultra ja kaikki mitä siinä pystytään katsomaan, oli kunnossa! HUH!:heart: Jännitti kyllä mennä sinne paljon. Melkein tunnin kätilö ultrasi kun toinen kääntyili ja vääntyili aina kun se oli saamassa sydämen hyvään asentoon tarkastelua varten, välissä piti vähän taukoakin pitää et maha-asukki sai vähän "huilia". :D Kätilö vaan sanoi, että haluaa itselleen niin hyvän varmuuden, että kaikki näyttää hyvältä niin sen takia hän nyt jäi tätä asiaa jankkaamaan ja hyvä niin. Painoarvio oli h20+4 eli tänään n.350g ja vartalonympärys taisi olla n. 15cm. Kivan kokoinen mötkäle jo. :D Istukka onkin tossa ihan etuseinämässä, hassua et liikkeet kuitenkin tuntuu niin hyvin ja alkoi tuntumaan niin aikaisin..?! Sukupuolta ei nyt kysytty, kysyin vaan et näkeekö kätilö sen ja se sanoi et juu kyllähän hän näkee.. pikkuisen alkoi kaihertaa et kysyäkö vaiko ei, mut ei kysytty. :)
 
icy
Emby Paljon voimia, perheenjäsenen menettäminen on hirveää :'( :hug:

milla En muistanutkaan, että sulla oli ennestään lapsi, minkäs ikäinen hän on ja mitä tuumailee uudesta tulokkaasta? :)

Melissa Ihanaa, että teillä oli kaikki ultrassa ok! Mä en kyllä olis malttanut tuossa vaiheessa olla kysymättä, kumpi siellä on jos kätilö kertoo näkevänsä :D Varmaan niilläkin aika muistaminen, ettei vahingossa mainitse sellaisille, ketkä ei etukäteen sukupuolta halua tietää.

Täällä rempataan olkkaria. Ai mitkä hormoonit? Mulla meni eilen hermot kun yhdestä seinästä repsotti jokainen vuota reunoista, ja repäisin sitten yhden irti :D Ei sinällään haittaa, tarkoitus olikin ennen joulua tapetoida tää huone. Miehellä oli vaan niin hyvä ilme, kun katsoi mun touhua :kiss: Huomenna irroittelen vapaapäivän kunniaksi vanhoja tapetteja irti niin saadaan miehen kanssa sitten aloittaa lätkimään uutta seinään kun hää pääsee töistä. Ai niin, tuli tilattua sellainen tukivyökin, kun mulla on tota skolioosia ja töissä tulee paljon seisottua, niin ehkäisemään selkäkipuja. Saa nähdä, osaanko sellaisen kanssa ollakaan vai meneekö hermot. :popcorn: Onko jollain muulla ollut jo käytössä?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaan taas :wave: Oon ollu palsta pimennossa, niin laiskasti tulee enään käytyä täällä vaikka ihana lukea teidän kuulumisia :)
Epa ONNEA rouviintumisesta! Ja harmi juttu että olet saikulle joutunut, hyvä että vauvalla kuintenkin kaikki hyvin. Oliko nuo supistukset kipeitä..?

Emby pahoittelut koiranne kohtalosta :( :hug:
Kiva kuulla että niin monella jo puoliväli ja että ultrissa ollu kaikkien vaaveilla asiat hyvin :heart: Miten oottekaan te vauvan sukupuolta tietämättömät malttaneet olla kysymättä? :D

Täällä POKSUU tänään jo rv 22+0 :heart: Rakenne ultra pari pv sitten, siellä kaikki vaavilla hyvin, oikeen kokonen oli ja rakenteet kunnossa, ja poika lupaus :) Päivittäin kovia potkuja ja myllerryksiä tuntuu,ei vaan vielä päälle päin.
Mä luulen että mulla jää tosi vähäksi täällä kirjottelu.. Käyn toki välillä kattelemassa, mut kaikille toivottelen ihanaa odotus aikaa !!! :heart:
 
icy
Heippa kaikille, miten täällä voidaan? Meillä poksui lauantaina puoliväli :) Pientä flunssantynkää yrittää taas puskea päälle, ja tietty vielä nyt kun töitä riittää vähän liikaakin! Kivasti iltavuorossa usein tuntuu kun istuu paikallaan, kun vauva muljaa. On kyllä tosi aktiivinen tapaus! Mun täti teki mulle semmosen neulatestin, ja kuulemma tyttö ois tulossa. Jännä sitten nähdä todellisuus, kun uni, kiinalainen kalenteri ja neulatesti näyttää tyttöä :D

Mä olen kyllä kerrankin ollut ajoissa joulun suhteen, lahjat ostettu (paitsi miehen, odotan vain tilipäivää), kortit kirjoitettu, kaappeja siivottu...tapetointikin tuli valmiiksi ja olkkarista tuli tosi kodikas nyt kun saatiin hiukan lämpöisemmän väristä tapettia yhdelle seinälle. :)

Hömelö Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
 
Heippa kaikki!
Täällä taas pitkän tauon jälkeen kun on ollut kone rikki :s
Kerrankin tänne kuuluu hyvää. On tässä ollut miehen kanssa ylä ja alamäkiä edelleen, mutta se alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään ettei voi vetää omia johtopäätöksiä joka asiasta ja kiukuta ! Jipii ! :)

Miten muilla menee? Ollut kamala ikävä tänne teitä kaikkia ! :heart:
Neuvola-aika olikin jo viime ma vaikka piti olla vasta 12.12, mutta parempi vaan. Oli siis toinen neuvola-aika ja kuunneltiin sydänäänet (vaikka niitä oonkin kotona kuunnellut niin kiva niitä on sielläkin kuunnella :)).
Rakenneultra olisi sitten 28.12, sitä odotellessa :)
Liikkeitä en oo mä ainakaan vielä tuntenut. Milloin muut on alkaneet tuntemaan liikkeet? entä missä vaiheessa teillä on maha "pullahtanut" esille?
Voi miten karsee ilma täällä on !

Sanyo&Katkarapu Rv 15+5 :heart:
 
Li
Huomenia!

Täältäpäin pelkkiä hyviä uutisia! :
- viimeyönä on tullut talvi! jeeee!! (=puhtaat koirat!!)
-Ihanista ihanin viikonloppu ja viikko oman rakkaan miehen kanssa! kunpa tämä ei päättyisi koskaan sittenkään. <3
-nukuttu tosi hyvin
-vauva potkuttelee ja ajelee rallia masussa vähän väliä ja vointi muutenkin ihan hirmuisen hyvin!

Perjantaina alkavaa pitkää viikonloppua odotellessa!
Talviset terveiset siis Kuopiosta!

T: Li + ralli-ipana 16+1 (Poks eilen siis)
 
Li
noin viikko sitten olin varma jo että se se on. Piti kavereiltakin kysellä et onko se ees vielä mahdollista mut siellä se helvetin hyrrä pyörii ja myllää ja häiritsee mua vähän väliä. en tiiä muista mut mun mielestä ei tunnu mitenkään hirveen miellyttävälle vaikka ajatus onkin ihana :)
 
Li
Sanyo. mun mielestä se tuntu alkuun ihan hiireltä. samalta miltä hiiri tuntuu kädellä, pieni ja kevyt ja pyörii :D vähän samankaltainen tunne kun jos pierettää ja ihan alhaalla vatsassa kuplii mutta sitten ei pieretäkään kuitenkaan eikä se mene ohi vaan kaveri jatkaa mylläämistä :D mut nyt se tuntuu vaan siltä että mahassa on joku pyörylä joka aika-ajoin pyörähtää ympäri. joskus useastikin nopealla tahdilla tai sitten vaikka puoli tuntia putkeen. välillä töissä kun istun koneella tulee yllättäen samankaltainen tunne kuin olis ajanut autolla mäkistä tietä ylläri-alamäkäeen ja mahanpohjasta ottais ja sit kun kuulostelee niin siellä se mönkii... iltaisin varsinkin meillä kun minä pysähdyn. rasittava rällääjä...
 
icy
Ihanaa kuulla teistä muistakin, luulin jo että olen ainoa kun täällä käy enää :D

Sanyo Mä tunsin aika varmasti liikkeitä siinä viikon 18 kieppeillä, nyt mieskin tunsi eilen ensimmäistä kertaa ulospäin! Ja vatsa on pullahtanut tässä parin viikon sisällä oikein kunnolla! Ei kyllä jää enää läskienikään alle piiloon :D Aijuu, ja ekat raskausarvet tulleet navan ympärille, ne ois voinu kyllä jäädä tulematta... :)

Hienoa, että teillä Li ja Sanyo on kotirintamalla rauha maassa :heart:

Aaw joulu tulee, nyt kun oli pikkujoulut annoin itselleni luvan laittaa kaikki jouluhärpäkkeet kotiinkin :xmas: Vielä kun tänne länsi-rannikollekin saataisi lunta hiukan maahan, kamala tuollainen kura ja pimeys!

Viikko rakenneultraan, hui!

icy&Frans 21+2
 
Täällä yksi myöhäinen ketjuun ilmoittautuja! Ikää on 21, niin minulla kun miehelläkin, tänään plussannut, ekalla yrittämällä saatiin pikku kakkonen aluilleen:)

LA on vasta 22.8 suunnilleen, en ole vielä edes neuvolassa kerennyt käymään, niin tuore tapaus, ensimmäinen käynti vasta 15.12. Esikoistytär on 1v2kk ja pari koiraakin löytyy meidän kaksiosta. Isompaa kämppää täytyy alkaa ettimään kyllä nyt. Kaikki vauvavaatteet haluisin hakea jo kellarista, mutta taidan jaksaa odottaa sukupuolen selvittämistä:)

Ollaan Hyvinkäältä ja täällä sitten synnytellään niinku esikoisenki kanssa, ei muuta ku hyviä kokemuksia sieltä. Nyt jää kyllä skumpat lakin kunniaks juomatta ens viikolla. Opiskelin ylioppilaaks kotona vauvan kanssa ku jäi lukio hieman kesken sillo. Sillon jäi abiristeily aika kuivaks, samoin 20v synttärit ja penkkarit:D Mut ei kyl osaa harmittaa ollenkaan..
 
Moikka! Nyt saan minäkin liittyä mukaan, ihanaa! En voi uskoo että näin nopeesti, ekalla yk:lla mutta totta se on :D En oo viel neuvolas käyny mut laskettu aika on joskus elokuun alussa ja synnytyssairaala luultavasti rauman aluesairaala :D

Ihmettelin ku on pari viikkoa ollut maha oudosti kipeä ja vaikka mitä huonovointisuutta... tuhlailin sitte testejä (turhan aikasin) koska eihän niissä mitään näkyny... Nyt sit eilen (kp28) testasin digitestillä ja sain tuloksen : raskaana 1-2 eli neljäs viikko meneillään :heart:

Toivotaan että pikkuinen pysyy mukana! Onnea kaikille muillekin :)
 
Niin ja huomenna siis varaan neuvolan, tänään ei ehtinyt kun meni koulussa myöhään :) onko muilla alkuvaiheessa ollut mahakipuja? minulla on välillä, öisin varsinkin. viime yönä oli aika kovat kivut ja huolestuin :( mut ei kai siinä mitään käyny :) kaveri ainaki yritti lohduttaa et on hänelläkin välillä ja varsinki alkuvaihees maha oli kipee :D

Minkähän nimen keksis tolle maha-asukille... hmmm no maha-asukki saa olla! :D

Minea_&Maha-asukki rv4
 
Onnea Jenny90 ja minea_ :heart:

Täällä odotellaan niin kovasti ensimmäisiä liikkeitä, mutta mitään ei kuulu eikä näy :( Ehkä kohta sitten...?
Tulisi jo luntakin !
Ystävä kävi tänään lapsensa kanssa meitä tervehtimässä :) Ihanaa saada lörpötellä ja hellitellä muiden lapsia, tosin selkä niin huonossa kunnossa jo nyt, että tuo 7 kk 9kg pojan nosteleminen kyllä tuntuu :s
Mitenkäs muilla menee? =)
Ainiin ja pokspoks 16+0 :)

Sanyo&Katkarapu 16+0 :heart:
 
Nyt taidan minäkin uskaltaa tulla joukkoonne jo! Viime viikon torstaina ja perjantaina testailin haamut ja maanantaina vahvan plussan :heart: LA olisi laskujen mukaan 2.8.2012. Ja synnytyssairaala KOKS.

Nyt sain ihan uutta tarmoa opiskeluunkin, aloin ihan hulluna lukemaan rästitentteihin! Jää nimittäin viiminen puoli vuotta vielä äitiysloman jälkeen käytäväksi, mutta se sisältää vain pari opintopistekurssia ja syventävät harjoittelut. Mutta sitä ennen suoritan mahd. kaikki pois alta, käyn nimittäin henk.koht.opetussuunnitelman kanssa tota koulua, niin ei mee ihan järjestyksessä kaikki.

Tuntui ihan omituiselta, kun kävin tänään yhdellä sovittamassa mammahousuja, halvalla kun bongasin ilmoituksen ja olen tämmöinen hätähousu :D

Pampulainen & Pikku-Pampulainen rv 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei erityisesti oo ollu mahakipuja raskauden alkuvaiheessa/vaiheissa. Mutta se on niin yksilöllistä. Mulla ekassa raskaudessa oli istukka etuseinämässä, ja aloin tuntemaan liikkeet vasta joskus rakenneultran aikoihin. Loppua kohden toivoin vain, ettei vauva liikkuisi kun oli jo niin iso.:p Tyttö oli 4115g ja 53cm. Toivottavasti nyt saadaan vähän pienempi paketti:p

Pokspoks:) Jenny ja Papu rv 5+0
 
Jee Pampulainen, kiva nähdä sua täällä! :) :heart:

Mä ehdin tosiaan jo ostaa ekat vauvan vaatteet... :D äitiysvaatteita etsin mut ei oikeen ollu mitään... Ja eka neuvola-aika ois sit jo 22.12. :) Ja tosiaan oon 21 vuotias, kihlattu 27 :) Opiskelen terkkariks ja mies on töissä ja valmentaa lätkää... Pelottaa miten kertoa perheelle tästä raskaudesta ku oon niitten mielestä niin nuori vielä ja koulut pitäis käydä :/ toki oon aikuinen ihminen mut silti jännittää :D
 

Yhteistyössä