Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Melissa ihana kun tunnet jo pikkusen liikkeitä :)
Mulla on siis nyt kai 5+0 menossa, jos lasketaan normaaleista menkoista eikä "menkoista" :D"Menkat" mitkä oli nyt, kesti vaan 3päivää, yleensä kestää 7 ja nyt ei tullu hyytymiä ollenkaan. Mä tein kp30 testin ja se oli nega, vuoto alko kp 33 ja mies käski tehä testin, koska oon kuulemma raskaana. Kp33 jälkeen viivat vaan alko vahvistumaan :) Tosi aikasin sainki ultran, oikeen ihmettelin. En tiä voisko syke näkyä jo 5+3? Mutta mennään sinne, ehkä ne antaa sit uuden ajan viel ;)
 
Kyyneltenhymy Mistä päin sä oot? Meilläpäin ei nimittäin tehty tota ultraa vaikka ei ollut MITÄÄN käsitystä viikoista, menkoista eikä mistään. Kummasti vaihtelee eri paikkakunnilla tää käytäntö. Sano mulle neuvolassa sillon ettei ultraa vaikka tulis vuotoa. No kylläpä ne mut ainakin ultrasi kun vuosin kun viimestä päivää. Onneksi tekivät....

Melissa84 Tosi ihanaa ! Millä viikoilla menitkään nyt? =) :heart:
 
icy
KyyneltenHymy Meillä ei ole ekassakaan raskaudessa kuin kaksi ultraa, onko muilla sitten useammin? :snotty:

Melissa :heart: Toivottavasti täälläkin tunnetaan parin viikon päästä jotain! Mäkin toissailtana luulin, että nyt tuntuu jotain "kuplintaa", mutta ilmeisesti olikin vain pieru mennyt hukkaan... :ashamed: :D

Mä olen nyt sitten ruvennut listaamaan nimiä. Pojalle ei oikein tahdota keksiä mitään! Mulla oli joskus pienenä pojalle nimihaaveena "Leevi" (Särkänniemessä oli semmonen pikkudelfiini joskus ja sen nimi oli Leevi ja siitä se iskostui mun päähäni :D), mutta nykyisin tuntuu, että tuo nimi on tuttavapiirissäkin kulutettu loppuun. Höh! Mä olen aika lailla perinteisten ja lyhyiden kannalla (ei siis mitään yhdistelmänimiä), mitenkäs muilla, joko on nimiä mietitty/minkä tyylisiä?
 
icy mulla oli ainakin ekassa raskaudessa 12, 22 ja 35? viikoilla, viimisin oli se synnytystapa ultra. Pojan aikaan kyl sain käydä ylimääräsiä kertoja aika lailla erinlaisten "vikojen" takia. Jännä jos ne ei anna painoarvioo edes loppumetreillä!

Tytön nimi on jo tääl tiedossa, oli jo ennen ykkösen syntymää, pojan nimiä ollaan maiskuteltu jo pitkän aikaa :)
 
Kyyneltenhymy Joo no enpä ihmettele sitten :D Ite asun paskavantaalla :s Mulla tosiaan ensimmäinen lapsi tulossa ja mulla otetaan nuol ultrat just vaan viikoilla 12 ja 20. Tämä viikon 8 ultra oli vaan sen vuodon takia kun jouduttiin sinne päivystykseen asti lähteä. Ärsyttää tää kaupunki kun täällä ei koskaan tehdä mitään ! :kieh:

Nimistä Tottakai niitä on miettinyt, vaikka ei kuulemma vielä mitään saisi edes miettiä, saatika sitten ostaa. Mä rakastan Julia nimeä yli kaiken. Ystäväni nimi oli Julia, joka valitettavasti lopetti elämänsä omatoimisesti 14 vuotiaana :s
Pojalle en ole keksinyt mitään ! :ashamed: musta pojalle on niin vaikea keksiä :D
 
Sonyo meil kans oli pojan nimi vaikee. Ite tykkäsin Mikosta taikka Jamista, mutta mies ei. Sit mies sano yhtäkkiä "Eetu" ja mahassakin kasvo Eetu-Emilia ja Eetuhan siittä tuli :) Tytöstä tulee Emilia, oon halunu sen jo niin monta vuotta :) Pojan nimissä on kait päällimmäisenä Eemeli ja Manu, mieli voi muuttua viel monesti. Ja sitten lopullinen päätös tulee kun vauva syntyy, sopiiko sille se nimi edes :D

KyyneltenHymy 5+1
 
Laretzki
Nimistä Tytölle olisi nimi kokonaisuudessaa, pojalle toinen ja kolmas, muttei kutsumanimeä. Onneksi vajaa viikko enää rakenneultraan, niin sit saa tietää, että tarviiko pojan nimiä alkaa oikeesti selaamaan vai mennäänkö tolla tytön nimellä. :)

Täällä liikkeet on ollut jo kohta pari viikkoa niin selkeitä etteivät oo jättäneet juurikaan arvailujen varaan, että mitä oikein ovat.

Oon istunut puolestä päivästä asti kurssilla, jonka aihe on Maatalous- ja maaseutuyrityksen johtaminen ja mä en tiiä tykkääkö Spyro aiheesta, vai estääkö se vaan äippäänsä nukahtamasta, koska ihan hirveät potkut ja mylläykset ollut koko ajan meneillään. :D Rakonkin pirulainen on jo löytänyt ja monottaa sitäkin aika ajoin ihan kiitettävästi. Tulee pikkasen kiire vessaan, jos edellisestä käynnistä on yhtään enempää aikaa :LOL: Mä en muuten tiedä miten mä mahdun tänne pöydän taakse (tunnit ATK-luokas) loppuvuodesta, niin, että yllän vielä näppikseenkin :D
 
Tervehdys pitkästä aikaan! Paaaaljon oli tekstiä tullut, ja uusikin joten suuret onnentoivotukset kyyneltenhymylle :heart: Ihanaa että osalla jo puoliväli poksunut ja vauvan liikkeet tuntuneet :heart: itse ootan kuumeisesti liikkeitä, n. 1,5vko sitten tunsin perhosen lepattelut, sen jälkeen muutamia myllerryksiä iltaisin maatessa mutta selkeempiä merkkejä ootellessa... Täällä poksutaan tänään RV 17 :)

tosta sokerirasituksesta, mun kohdalla perustelu oli BMI 25, eikä rasitusta tehdä kun vasta joskus 25-28 viikoilla. suvussa ei diabetestä.
nimiä ei meillä vielä ole, ainakaan sellaista mistä tosissaan molemmat pitäis. :D

Mä oon kyllä tipahtanu jo kärryiltä kun en oo täällä vähään aikaan käyny, katotaan miten jatkossa, tipahanko kokonaan :D
 
Hömelö Täällä on sokerirasistus viikoilla 12-16 ensin :eek: Huomaa tosiaan miten hyvin paikkakunnilla vaihtelee kaikki.

Täältä terveiset sotatantereelta. Mä alan olemaan niin väsyny tähän ainaseen tappeluun ja stressiin :'( Eilen taas kun mies kävi kotona, sano moi, meni tupakalle ja kun olin itse menossa kans niin tuli takas sisälle (eli ei voinut olla samaan aikaan mun kanssa), sit sai puhelun ja katos. Illalla tippu avaimet postiluukusta. No siitäkös se sota alko. Mulla palo ihan totaallisesti hihat. Itkin, huusin ja raivosin. Sovittua ei saatu, mutta avaimet halus takas ja sano tulevansa tänään. Mä olen NIIN HELVETIN VÄSYNYT TÄHÄN :S

Anteeksi omanapailu ja angstaus, mutta tuntuu että tää on ainut paikka minne uskallan mitään edes kertoa.....

Täällä mennään tänään rv8+6 ja ultraan tuli kutsu 31.10. Sitä odotellessa jollei stressiin kuolla ennen sitä... :headwall:
 
Sonyo voimia! Ite en varmaan antais avaimia ennenku ois kunnolla asiat keskusteltu halki, jos ei ukkoa kiinnostas ollettaisin ettei sitä kiinosta koko suhdekaan, mutta tämä oli vaan mun mielipide! Toivottavasti pääsette johonkin sopuun ja asiat sovittua :hug:
Ja kerrovai, sen takkii me täällä ollaan! :)

Kävin ultrassa ja siel näky vaan paksut limakalvot! Kävin verikokeissa ja hcg oli hienosti noussu niinku pitää, eli sama juttu kun ekan lapsen kanssa. Oon tehny plussan liian aikaseen ja nyt varmaan viikkoja vasta neljä. 28päivä uus ultra, siellä pitäs jo sydän sykkiä :) Olen siis raskaana kunnes toisin taas todistetaan :D

KyyneltenHymy ja mysteeri
 
Joo mä taidan olla liian sinisilmänen sinällänsä ja mulla on se paha jos oikeasti rakastan jotakuta ihmistä näin vahvasti niin en edes pysty vihoittelemaan kunnolla vaan itkeä vollotan sitten koko ajan (niinkuin oon tän koko päivän tehnyt). Tosin nyt TAAS vaihteeksi saatiin asiat sovittua ja jopa sanoin miehelle, että nyt loppuu nuo hillittömät raivoamiset ihan tyhjänpäiväsistä asioista ja että hänenkin on opittava ajattelemaan muiden tunteita eikä aina vain omaa uupumusta/vitutusta jne. Vaikka tiedän, että se on välillä vaikeaa, mutta niin se vaan on.

Täälläkin tuli muuten ekaan ultraan kutsu 31.10 ja tokaan 28.12 :) Tänään mennään rv8+6 eli huomenna poksutaan jee :heart: . Vitsi, että tää vauva-ajattelu saa aina hymyilemään <3

Mitenkä muuten, onko muillakin otettu verikokeita? Mulla ei meinaan otettu ensimmäisiäkään :O !
 
icy
Sanyo Voi että toi sun tilanne kuulostaa kurjalta ja on varmasti tosi stressaavaa! Teillä on varmaan miehen kanssa kyllä kunnon keskustelun paikat, pakko teidän on saada välinne selvitettyä ennen vauvan syntymää ja tietty muutenkin! Voimia ja yritähän kuitenkin rentoutua ja nauttia raskaudestasi! :hug: Kannattaa muuten neuvolassa puhua tuosta tilanteesta (ellet ole jo niin tehnyt), voisi helpottaa omaa oloasi.

Verikokeista, mulla otettiin ekassa neuvolassa muutama pötkilö, määritettiin veriryhmä ja muita semmosia perusjuttuja.

KyyneltenHymy Ihanaa, että hcg:t on nousussa! Ootko sä tehnyt digitestiä missään vaiheessa? Aika jännät paikat sulla on kyllä ollut, miten sun nuppi on pysynyt kasassa? :D Itse olisin ollut varmaan ihan sekaisin :D

Hömelö Älähän nyt mihinkään tippuile siellä! :D

Laretzki Sun täytyy hankkia joku keppi millä saat tökkiä näppistä :D Samaa olen itse miettinyt, miten yletynmahani kanssa töissä kassakoneelle...

Napani: Pomo tänään sitten sanoi, että mun pötsi on kasvanut :D Ja onhan se, perkule työpaidasta mene enää alin nappi kiinni. Huhhei, mutta edelleen painan 4kg vähemmän kuin plussattuani! Ja tähän väliin puun koputus...Palaan vielä tohon nimiasiaan, me ei myöskään miehen kanssa olla keksitty yhtään molempia miellyttävää pojan nimeä. Aina tulee "eeei, yks ei-niin-kiva-ihminen oli sen niminen ala-asteella" tai "naapurin spurgu on sen niminen" jne. :D Tyttöjen nimiä onkin sitten vaikka tusinalle. Nooh, onhan tässä aikaa mietiskellä. Huomenna onkin sitten jännät paikat, viimein päästään kyläilemään porukoilla ja pitäisi kertoa raskausuutiset...Vaikka veikkaan, että arvaavat kyllä muutenkin :D

icy rv14+6
 
Viimeksi muokattu:
Sanyo onpa teillä tosiaan kurja tilanne kotosalla.. :( Jos saa kysyä, niin miten tämä sun miehes suhtautuu raskauteen? Kauanko olette seurustelleet? Neuvolassa asian puhuminen tosiaan voisi olla hyvä idea, kummasti helpottaa kun asiasta saa puhua ja tietty meille täällä purat asiaa myös!! Toivottavasti saatte nyt lopullisesti rauhan maahan, eikä sun tarvis stressata niin paljon asiaa. Ihanaa muuten, sullahan on ihan kohta toi np-ultra! Mulla otettiin 10+ viikoilla labrassa kokeita, se veriseula, hiv-, b- hepatiitti ja öö.. kuppa ja rh-vasta-aineet sekä veriryhmä ja pissasta tutkittiin klamydia ja mahd. VTI. Veriseula on vapaaehtoinen, mut muut otetaan kaikilta. Eikö neuvolassa puhuttu sulle näistä?


Nimiä ei olla vielä ollenkaan mietitty.. eikä sitä pysty mun mielestä päättämään, ennen kun on sen vauvelin nähnyt et minkä näköinen se vauveli oikein on. Just pari päivää sitten kyl mietittiin, että voishan sitä alkaa ehdotuksia ylös laittaa.. :)

Hienoa icy et pääsette nyt vihdoin porukoilles kertomaan.. mitä veikkaat, mitäs ne sanoo?:)

On toi maha muuten jännä, miten se muuttaa niin muotoaan! Mullakin nyt ihan selvä vauvakumpu. :) Siskon 5-v. poika oli eilen muuten kysynyt äipältään eli mun siskolta, että oonko mä jo synnyttäny.. Voi toista. :D
 
Sonyo onneks tilannetta saitte selviteltyä :)

icy en oo raaskinu ostaa mitään digiä, oon testaillu vanhentuneilla testeillä vaan :LOL: Ja ei tuu pääkoppa oo yhtään sekasin, ainakaan enään. Nytku tietää et on (varmaanki) samatilanne kun poikaa oottaessa, ei oikeestaan huoleta ollenkaan ja hcg ku on kohonnu hyvin :)

Nyt syömään etten oksenna :x

KyyneltenHymy ja mysteeri jollakin viikoilla :D La ainakin kesäkuussa!
 
Moikka moi!

Kyyneltenhymy onnea ja tervetuloa tänne plussanneiden puolell! :)

Omaa napaa nyt vähän. Rakenneultra oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa onneks, nyt uskallan jopa ruveta nauttimaan ja uskomaan että meille on tulossa oikeasti vauva! Poikaolo on ollut itellä ja pippeli siellä ultrassakin näkyi. :D Nyt saatiin siis laskettuaika vihdoin ja viimein (tähän asti käytössä ollut oma laskelma) Ja se siis on nytten 26.2.

Liikkeitä tuntuu nyt tosi paljon päivittäin, vaikka istukka onkin edessä, mutta vissiin tuolla ylhäällä. Yksi ilta vaavi piti hereillä 30 min kun potki niin kovasti ja siihen syssyyn tuli eka harkkasupparikin. Perätilassa on pikkuinen ja potkii kivasti tonne virtsarakkoon ja ultraaja sanokin että voipi saada aikaseks pissat housuun siitä syystä (Se ei ole kiva juttu :D ) Maha kasvaa, mutta ei mikään ihme kun oli jo yli viisi viikkoa kohdunpohja tossa navan korkeudella vaikka "normaalin" mukaan pitäisi olla vasta 2-3- viikon päästä sillä korkeudella :D

Itteeni vähän ihmetyttää ettei ole vielä kertaakaan tehty mitään sisätutkimuksia, ei katottu miltä kohdunsuu näyttää tai mikä tilanne tuolla alakerrassa ylipäätään on. Lääkärilläkään en kyllä ole vielä ollut kertaakaan ja neuvolakin vain kaksi kertaa ollut. Miten teillä muilla on ollut lääkärikäyntejä ja neuvoloita ja onko kohdunsuuta jo tarkisteltu?

Nomppeli ja vaavi 21+1
 
icy
Melissa Aika paljon jänskätti kyllä itseänikin kertoa, mutta ihanasti porukat ottivat asian :heart: Mä tein semmosen Marianne-kääretortun, ja piirsin itte siihen sokerikuorrutteella päälle kaks isoa tikku-ukkoa ja yhden pienen ja sitten lasketun ajan perään. Tulevalla mummIlla kesti hetken aikaa, ennen kuin tajusi, sitten rupesi itkemään ja mua rupes naurattaa ihan hirveästi jostain syystä :D Miehen porukat ottivat myös tosi hyvin, tämän puolen vaari suunnitteli heti vievänsä lapsen Ässien peliin (vaikka mä olenkin TPS-kannattaja) :D

Nomppeli Mulla katottiin ekassa lääkärineuvolassa kohdunsuu ja limakalvot, en kyllä yhtään muista millä viikolla (on siis aikaa, oisko ollut jotai 9-viikon paikkeilla?). Seuraavasta kerrasta ei vielä tietoa. Saitko muuten tuolta rakenneultrasta vielä kuvia mukaan, vai saako niitä vaan ensimmäistä uä:stä?

icy 15+2
 
icy onpas sulla ollut kiva tapa kertoa tuleville isovanhemmille :D
Ja sain kyllä kuvia tuoltakin mukaan, mutta niissä ei luonnollisestikkaan näy koko pikkuista kun on niin iso jo näillä viikoilla. Mulla oli kuvissa jalkapohjat vierekkäin, peppua näky, reisiluuta, pään sivuprofiilia sekä läpileikkausta yms. sieltä sai :) Ja tosiaan oon saanu jokasesta ultrauksesta ainakin sen yhden kuvan muutenkin mukaan :)

Nomppeli ja vaavi 21+2
 
Icy kiva että tulevat isovanhemmat oli iloisia raskaudesta! :) Kyllä se kertominen vaan jännittää, vaikka kuinka tietää, että vastaanotto on hyvä.. Kuitenkin uusi tilanne jne.

Nomppeli mä taas kävin varhaisultrassa ja siellä tehtiin samalla sisätutkimus ja se korvas ekan neuvolalääkärin. Toki olisin saanu mennä neuvolalääkäriinkin, mut en kokenu tarpeelliseks. Kävin sitten th:n luona kuunteluttamassa sydänäänet korvauksena siitä lääkärikäynnistä. Terkkakäyntejä nyt siis takana kolme, eilen oli viimeisin h16 ja seuraava h22 ja väliin mahtuu rakenneultra. :)

Mä tunnen jo päivittäin liikkeitä, istukka on takana. Hauskan tuntuista. :D Ainakin vielä, kun ei potki liian kovaa.. eikä potki virtsarakkoa niin kuin Nomppelilla .. :D

Meinaatteko muuten ottaa kausi-influenssarokotteen? Raskaana olevilla on viisinkertainen riski sairastua mm. influenssaan.. Mä nyt päätin ite, etten ota, vaikka inf. potilaita joudunkin hoitamaan pitkin talvea. :/
 
Laretzki
Jaaha, eipä oo tänne tullut se mitä tuossa eilen taisin pitkät pätkät kirjotella perkule.

Nomppeli Mulla on perjantain neuvolakäynnin jälkeen jo viisi käynti yhteensä, joista yksi on ollut lääkärikäynti (oisko ollut jo heti toinen) jolloin tsekattiin kohduun suun tilanne että on normaalisti kiinni yms. Ja mulla on kanssa mahan kasvu aika reipasta, 14 viikon kieppeillä oli kohtu kaksi sormen leveyttä navan alapuolella, kun se on Vau:n kirjan mukaan siellä joskus 18 viikolla. Että saa nähä kun perjantaina varmaan otetaan jo sf-mittaa, että onko heti yläkäyrillä. Ja tosiaan laittelin sulle sinisen tutin tuonne ekalle sivulle, kun kerta poikaa lupailivat.

melissa Mä en ota myöskään tuota influenssa rokotetta. Mua nimittäin hiukkasen taas epäilyttää tuo uusi (siis se mikä jalostettu apinan soluissa), koska sitä ei anneta muuta kuin aikuisille. Sen takia kyllä vähän epäilyttää, joten jätän ottamatta.

Ja se omanapa. Eilen tosiaan oli rakenneultra ja rakenteellisesti kaikki on tällä hetkellä niin hyvin kuin voi olla ja ultrassa selvää saada. Painoarvio oli 435 g, eli ei enää ihan pikkunen. Istukka on takaseinässä, mitä itsekin ehdin jo arvella kun liikket tuntui niin aikaisin.

Nyt sitten lähinnä keskitytään vatsan kasvatteluun :D
 
Moi kaikille. Ilmottaudun tänne teidän listalle uutena. Toista lastamme odotan nyt rv 18+0 menossa ja synnytys sairaalana on KYS.

Liikkeitä tuntuu satunnaisesti, ei vielä päivittäin. Mulla on istukka etuseinässä niin sekin varmaan paljon vaikuttaa siihen ettei vielä tunnu liikkeet päivittäin..

Teillä on ollu puhetta ultrista meilläkin on vain kaks ultraa n. raskausviikoilla 12 ja 20. Minkäänlaista syntymä painoarviota ei täällä saa, että syntyy sen kokosena kun syntyy.. :) Esikoisen kohalla vähän mietin sitä mahtuuko lapsi syntymään normaalisti kun sitäkään ei millään lailla katottu et onko ahdas lantio vaiko ei. mutta esikoinen mahtu hyvin tulemaan niin nyt ei sitä pelkoa ole ollu.

Nimiä ei oo vielä mietitty, mutta voishan nuita mukavia nimiehdotuksia listailla vähän jo ja vois alkaa pyöritellä niitä mikä sitten kuulostan parhaalle. Vielä ei ole tiiossa kumpi tulee, mutta 3.11. rakenneultrassa meinattiin kysästä josko pieni näyttäs kumpaako laatua on.. Vois vähän enemmän miettiä nimiäkin joko tytälle tai pojalle ja tehdä vaate hankintoja enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa milla3!! :)

Laretzki kiva kuulla, että rakenneultrassa kaikki hyvin! :) Kysyittekö sukupuolta?

Mulla kanssa mahan kasvu reipasta! Eilen neuvolassa terkka tsekkas, että vähän alle navan on kohdunpohja ja tänään sitten vielä työkaveri (kätilö) halusi mun masua painella&tunnustella ja tosiaan siinä navan tietämillä kohdunpohja on. Nyt meneillään h16 ja yleensä näillä main kohdunpohja on häpyluun ja navan puolivälissä.. Noh, mä kanssa pomppasen varmaan heti yläkäyrille kun aletaan mittailla sf-mittaa.. :D Kiva kuulla et teillä muillakin samaa hommaa! Tää työkaveri muuten sanoi, että tod. näk. lapsivettä on paljon ja mun kohtu (ultrankin mukaan) on eteenpäin kallellaan, et siitä johtuu. Mä jo aattelin eilen, että meille tulee joku jättimuksu. :D Painoa mulle on tullu nyt sellaiset 3kg.

Siitä sokerirasituksesta kyselin joskus teiltä ja täällä kuulemma vaan ja ainoastaan BMI:n perusteella otetaan. Mulla ennen raskautta se oli 19, joten en kuulu riskiryhmään.. mutta kun tosiaan äipällä on diabetes ja siskolla kahdessa raskaudessa gestaatiodiabetes ja pari sen vauvaa ollut päälle 4500g syntyessään, niin se laittoi mulle myös lähetteen ja siihen sitten h26. :)

Melissa ja Hippu 16+3
 
Moikka!

Tuun tänne lähinnä vaan myöhässä POKSUMAAN, nyt siis viikkoja 18+1. Laskin tänään niin kiloja tullut 5,5kg. Mihinhän neki kilot menny?? Ku ei maha kumminkaan mikään hirveä koripallo ole. :) :ashamed: Mä oon ollut tosi laiska kirjottelemaan ja edes lukemaan ajatuksella, jospa sitten häiden jälkeen jaksaisin keskittyä paremmin.

Voikaa hyvin!

Epa ja Töpsykkä 18+1 (on muuten poikaolo)
 
Li
Heippa jälleen pitkästä aikaa! takas suomessa ja kotona vihdoinkin ja tänään eka neuvolakäynti työpäivän jälkeen! pitänee mennä sanomaan sinne että nyt kaikki testit ja ultra-aikaa mulle ja vähän äkkiä kun musta ei vieläkään tunnu erityisen raskaalta vaikka viikkoja pitäis olla jo 10+3 :)

Sanyo ystäväni, voi kurjuus kun luin pikaisesti väliin jääneitä viestejä... :( meilläkään ei ole asiat vielä edenneet mihinkään suuntaan koska lomalla oltiin lomalla enkä suostunut olemaan raskaana siellä ;) mut taidan antaa tuon miehen selvitellä omia asioitaan nyt ihan rauhassa, aukaiskoon suunsa sitten kun ite haluaa. ei se vielä ainakaan pois ole muuttanut kun tyhjensi reissun matkalaukunkin edelleen mun kotiin vaatekaappiin :)

yritän jonain päivänä tässä jaksaa kirjoitella taas sitten neuvolakuulumisia, sillä varmaan tulee joko sanomista tai kysyttävää heti sen jälkeen :)
 

Yhteistyössä