Kaksplussan testisivusto avattu

"testaaja"
Ketjuja selatessa tulee vastaan pöhkö käytettävyysongelma: Kun viestit on lukenut yhdeltä sivulta loppuun, pitää aina selata myös pikavastauksen yli ennen kuin pääsee noihin sivunumeroihin, joista navigoidaan seuraavalle sivulle. Ylälaidassa nuo sivunumerot ovat juuri ennen viestejä, mutta kun sivun luettuaan ja halutessaan siirtyä seuraavalla sivulle ollaan yleensä viestien lopussa eikä alussa. Voisiko tuon pikavastauslaatikon ja sivunumerot siis kääntää toisin päin? Pikavastauslaatikko ei isona siitä paljoa siirtyisi, mutta sivunumerot tulisivat siihen, mihin kuuluukin. Oon monta kertaa jo erehtynyt, ettei ketjussa ole enempää sivuja, koska joissain foorumisoftissahan sivunumerot jäävät kokonaan pois, jos sivuja on vain yksi. Tuossa kun ei näy sivunumeroita heti viestin jälkeen, niin onhan se nyt hankalaa.

Ja on muuten hidas latautumaan (vanhan kanssa ei ollut koskaan ongelmia), mutta toivottavasti se on nyt vain testiversion ongelma.
 
kala on kaveri, ei sapuska
Tuossa alareunassa kun lukee tuofoorumi -> plussalaiset -> Mitäs nyt? jne ni ennen siitä mitäs nyt kohdasta kun klikkas ni pääs aina mitäs nyt?-etusivulle kuten jos nyt plussalaiset-kohdasta klikkaisin ni pääsisin plussalaisten etusivulle. Oisko semmoinen taas mahdollista. Ja vaikka olenkin mitäs nyt?- ekalla sivulla ja klikkasin vanhassa foorumissa sitä samaa, ni se päivitti ekan sivun. Nyt joutuu muualta päivittelemään.
 
"softis"
[QUOTE="testaaja";21894405]Ketjuja selatessa tulee vastaan pöhkö käytettävyysongelma: Kun viestit on lukenut yhdeltä sivulta loppuun, pitää aina selata myös pikavastauksen yli ennen kuin pääsee noihin sivunumeroihin, joista navigoidaan seuraavalle sivulle. Ylälaidassa nuo sivunumerot ovat juuri ennen viestejä, mutta kun sivun luettuaan ja halutessaan siirtyä seuraavalla sivulle ollaan yleensä viestien lopussa eikä alussa. Voisiko tuon pikavastauslaatikon ja sivunumerot siis kääntää toisin päin? Pikavastauslaatikko ei isona siitä paljoa siirtyisi, mutta sivunumerot tulisivat siihen, mihin kuuluukin. Oon monta kertaa jo erehtynyt, ettei ketjussa ole enempää sivuja, koska joissain foorumisoftissahan sivunumerot jäävät kokonaan pois, jos sivuja on vain yksi. Tuossa kun ei näy sivunumeroita heti viestin jälkeen, niin onhan se nyt hankalaa.

Ja on muuten hidas latautumaan (vanhan kanssa ei ollut koskaan ongelmia), mutta toivottavasti se on nyt vain testiversion ongelma.[/QUOTE]

Mä olin jo eilen huomaavanani, että ne sivunnumerot oli välillä vaihdettu siihen vastauslaatikon päälle, mutta nyt ne on takaisin siellä pohjalla. Ihan väär paikka niille, ei ollenkaan loogista. Heti vsivun viimeisen viestin alle ne kuuluu.
 
profiili on kyllä ihan typerä!!! :headwall:

Tahtoo entisen!:attn:
Siinä on ihan liikaa kohtia mitä pitää klikata, jos haluaa editoida sitä (asetukset/profiili). Yhdistäkää ne ja vähentäkää näkymiä.

Etusivu näyttää jo paremmalta, kun se on tiiviimpi. Värimaailma on yhä outo.

Kun katsoon sivun lopussa olevaa nappulastoa eri sivunumeroille, se painottuu ihan turhaan loppupäähän. [1][2][11][51] jne... Lisätkää alkupään numeroita tuonne joukkoon, ainakin minun ruudullani tilaa olisi vielä.
 
Viimeksi muokattu:
käyttäjä
Liikaa tavaraa sivulla ja liikaa "liikkuvia" osia. Yksinkertainen on aina valttia! Sivunrot pitää olla heti ketjun lopussa, mulla ne on ainakin tuolla vastauslaatikon jälkeen. Kapea palsta ja liikaa tungettu täyteen, mielestäni hymiöiden "oikea" näkyvyys otsikoissakin on liikaa. Sekavaa.
 
"testaaja"
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;21895593:
Mulla ainaki on vastauslaatikon yläpuolella nuo sivunumerot, vai onko ne ihan just muuttanu sen siihen?
Voisko olla, että ovat oikealla paikalla, kun on kirjautuneena sisään ja alapuolella, jos ei ole kirjautunut?
 
ARGH
Ei enään jaksa palstalla kuin käväistä max. pari ketjua lukemassa kun sivusto tökkii niin pahasti. Ei kestä hermot selata etusivua pidemmälle ja yhden tai 2ketjua avata kun menee hermot. Millonhan tämä saataisiin taas sujuvasti toimivaksi. Sitä ennen ei kyllä täällä innosta aikaa viettää.
 
hermot menee
Miks tuo etusivu ei voi päivittyä? Kun käy lukemassa ketjua ja tulee takaisin etusivulle, täytyy aina itse o
päivitää etusivu, ja tää muutenkin päivittyy hitaasti niin alkaa olla jo liian ärsyttävää mulle...
 
tällainen huomio...
Etusivulla näkyy kunkin ketjun kohdalla oikeassa laidassa ketjun viimeisin kirjoittaja. Kun kirjoittajaa klikkaa, näkyy tämän profiili. Sekä vieraat että rekisteröityneet näkyvät samannäköisinä, lihavoituina linkkeinä, poislukien ne vieraat, joilla on rekisteröityneen nimi ja näkyvät lainausmerkkien sisällä. Kun tätä rekisteröimätöntä nimimerkkiä klikkaa, softa yrittää etsiä profiilin ja antaa sivun, jossa sanotaan, että nimimerkki ei oo rekisteröitynyt eikä sillä ole profiilia.

Kannattaisi varmaankin korjata tuo niin, ettei rekisteröimättömistä nimimerkeistä tule edes linkkiä. Nythän noista ei näe mitenkään päällepäin, mikä on rekisteröity ja mikä ei, paitsi tietysti jos muistaa kaikki nimet ulkoa. Viestiketjujen sisällä homma toimii selkeästi - rekatut ovat lihavoituja ja vieraat normaalisti.

Miten näin keskeneräistä softaa laitetaan edes näin laajaan käyttäjäkokeiluun?
 
007
[QUOTE="testaaja";21895703]Voisko olla, että ovat oikealla paikalla, kun on kirjautuneena sisään ja alapuolella, jos ei ole kirjautunut?[/QUOTE]

Testasin, ja nimenomaan näyttää olevan niin, että tuo sivunumeroiden paikka riippuu siitä onko kirjautunut sisään vai ei. Miksi ihmeessä?? Äly hoi taas kerran. Kyllä sitä ihmiset käy palstalla sekä kirjautuneena ja vain vieraana, eikä näiden ominaisuuksien tulisi vaihdella näin paljon. Menee ihan sekaisin, kun ei voi luottaa siihen, että toiminnot on samat joka kerralla. Sama on kellonaikojen kanssa, kun kirjautuu sisään, muuttuu viestien kellonajat käyttäjän IP-osoitteen mukaiselle aikavyöhykkeelle, ihan pers**stä.
 
[QUOTE="testaaja";21895703]Voisko olla, että ovat oikealla paikalla, kun on kirjautuneena sisään ja alapuolella, jos ei ole kirjautunut?[/QUOTE]
Juuri testasin ja näin näyttäisi olevan. Ne mustien ja harmaiden kirjoituslootat ovat eri elementtejä ja login-statuksesta riippuen niistä näytetään vain toinen. Ne nyt vaan sattuvat olemaan hölmösti sijoitettu sivupohjaan kun se sivunumeronappulahässäkkä on niiden välissä.
 
kotilohi harmaana
mun kännykän nuolinäppäimestä katosi scrollaustoiminto, pitää siis näpsyttää ja tekstin kirjoituksessa täppi ei siirry seuraavaan kirjaimeen vaan se pitää siirtää nuolinäppäimellä jos on kaksi samasta napista tulevaa kirjainta peräkkäin. Käytössä opera mini 5 ja N95. Muilla sivustoilla ongelmaa ei ole
 
Ei enään jaksa palstalla kuin käväistä max. pari ketjua lukemassa kun sivusto tökkii niin pahasti. Ei kestä hermot selata etusivua pidemmälle ja yhden tai 2ketjua avata kun menee hermot. Millonhan tämä saataisiin taas sujuvasti toimivaksi. Sitä ennen ei kyllä täällä innosta aikaa viettää.
Tekniikka painaa pitkää päivää. Tuli vähän yllätyksiä viime hetkellä. Kärsivällisyyttä.

Pee - nettituotannon pikku apulainen
 
viipeltäjä
olisko mitenkään mahdollista että saisi ton etusivun päivitettyä automaattisesti ettei tarvis joka kerta ite sitä päivittää ??kun esim palaa sivulta kaks sivulle yks tai jos on kirjottanu johonkin ketjuun.Rasittavaa,ennen se kuitenki päivittyi automaattisesti.
 

Yhteistyössä