Kaloreiden laskeminen ja laihdutus...

  • Viestiketjun aloittaja Mrs XXXL
  • Ensimmäinen viesti
Mrs XXXL
Osaisko joku minua vähän valaista?? Jos saan syödä tässä painossa päiväss noin 2500 kaloria lihomatta/laihtumatta, niin paljonko pitäisi syödä että laihtuisi suht 0,5 - 1 kg viikossa? Ja mikä on "ehdoton" minimi, ettei vain mene säästöliekin puolelle?
 
masi78
just se siinä on ideana että jos syöt liian vähän niitä kaloreita niin elimistö tekee stopin ja alkaa säästämään energiaa ja paino ei tipu,siis menee säästöliekille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja masi78:
just se siinä on ideana että jos syöt liian vähän niitä kaloreita niin elimistö tekee stopin ja alkaa säästämään energiaa ja paino ei tipu,siis menee säästöliekille.
Ja tää on tosi!
Mä kans alottaisin siitä 1800 ja laskisin siitä jos ei paino tipu toivomalla tavalla.Ja paljon liikuntaa!
 
A shadieeyah
mie laihutin ekalla kertaa 1000kcal / pv dietillä (laskin että tuli kaikki tarpeelliset vitamiinit,hiilarit ja proteiinit ym ym) ja kuntoilu tietty päälle. Niin n.3kuukaudessa tais olla 14kg pois ja persuuksista -12cm.
Mut sit paheni toi sairastelu

ja nyt uusinta yritys normi ruoka mutta paljon vähemmän sapuskaa
 
masi78
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mie laihutin ekalla kertaa 1000kcal / pv dietillä (laskin että tuli kaikki tarpeelliset vitamiinit,hiilarit ja proteiinit ym ym) ja kuntoilu tietty päälle. Niin n.3kuukaudessa tais olla 14kg pois ja persuuksista -12cm.
Mut sit paheni toi sairastelu

ja nyt uusinta yritys normi ruoka mutta paljon vähemmän sapuskaa
Nimenomaan just toi että melkein kaikkea saa syödä kun tarkkailee vaan sen annoskoon ettei vedä esim lasagnea ihan kukkukuormia!
 
öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
oon jo kolmatta viikkoa 600kcal vetäny päivässä ja eka viikko oli ihan kauhee, nyt jo tottunu.. ja siis paino tipuu kokoajan..
no just joo, terveiset Porvooseen! kukaan vähänkään järkeä omaava ihminen ei pidä itseään tuollaisella nälkäkuurilla muutamia päiviä pidempään..
 
Mrs XXXL
Kiitos vastauksista! Ihan normiruualla ajattelin myös mennä, lisään vain vielä kasviksia ja hedelmiä mukaan. Katon sitten että muuten annokset pienempiä. Otan nyt tähtäimeen tuon 1800 kaloria ja katselen jonkun aikaa mitä tuloksia sillä saa :) Lähtöpaino on kolminumeroinen, joten eka tavoite päästä kahteen numeroon.

Liikunta on mulla se kompastuskivi, kun oikeastaan ainoa mahdollisuus liikkua tällä hetkellä on kävelyt ja ne ei niin hirveästi innosta. Mutta täytyy ottaa viikkoon vaikka kolmekin kävelylenkkiä, onhan se silloin kolme lenkkiä enemmän kuin aikaisemmin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
oon jo kolmatta viikkoa 600kcal vetäny päivässä ja eka viikko oli ihan kauhee, nyt jo tottunu.. ja siis paino tipuu kokoajan..
no just joo, terveiset Porvooseen! kukaan vähänkään järkeä omaava ihminen ei pidä itseään tuollaisella nälkäkuurilla muutamia päiviä pidempään..
nutraus lääkärin luvalla!! :wave:
 
öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs XXXL:
Kiitos vastauksista! Ihan normiruualla ajattelin myös mennä, lisään vain vielä kasviksia ja hedelmiä mukaan. Katon sitten että muuten annokset pienempiä. Otan nyt tähtäimeen tuon 1800 kaloria ja katselen jonkun aikaa mitä tuloksia sillä saa :) Lähtöpaino on kolminumeroinen, joten eka tavoite päästä kahteen numeroon.

Liikunta on mulla se kompastuskivi, kun oikeastaan ainoa mahdollisuus liikkua tällä hetkellä on kävelyt ja ne ei niin hirveästi innosta. Mutta täytyy ottaa viikkoon vaikka kolmekin kävelylenkkiä, onhan se silloin kolme lenkkiä enemmän kuin aikaisemmin :)
tuo 1800 kcal kuulostaa hyvältä! muista, että myös pieni lenkki auttaa.. ;) linkkivinkki www.kutri.net (noita sivuja ei tosin enää päivitetä, harmi)
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs XXXL:
Kiitos vastauksista! Ihan normiruualla ajattelin myös mennä, lisään vain vielä kasviksia ja hedelmiä mukaan. Katon sitten että muuten annokset pienempiä. Otan nyt tähtäimeen tuon 1800 kaloria ja katselen jonkun aikaa mitä tuloksia sillä saa :) Lähtöpaino on kolminumeroinen, joten eka tavoite päästä kahteen numeroon.

Liikunta on mulla se kompastuskivi, kun oikeastaan ainoa mahdollisuus liikkua tällä hetkellä on kävelyt ja ne ei niin hirveästi innosta. Mutta täytyy ottaa viikkoon vaikka kolmekin kävelylenkkiä, onhan se silloin kolme lenkkiä enemmän kuin aikaisemmin :)
toi on ihan ok määrä. Ja liikunnasta. Mie sairastan aika pahanlaatusta migreeniä. Mutta keskimääräsesti teen kuntopyörällä 2xpäivässä 15min ja se on auttanut tohon -2kg/2viikkoa.

Ja muista vettä juoda
 
mie
Ravitsemusterapeutin mukaan tällainen pieni ihminen ei normaalitilassakaan tarvitse kuin sen 1200 kcal päivässä, joten halutessani laihduttaa mun pitää syödä vain 600-800 kcal päivässä. Mahdollista ilman nälkää!
 
öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
oon jo kolmatta viikkoa 600kcal vetäny päivässä ja eka viikko oli ihan kauhee, nyt jo tottunu.. ja siis paino tipuu kokoajan..
no just joo, terveiset Porvooseen! kukaan vähänkään järkeä omaava ihminen ei pidä itseään tuollaisella nälkäkuurilla muutamia päiviä pidempään..
nutraus lääkärin luvalla!! :wave:
hui kauheeta! paljonko sun lähtöpaino on vai miksi moinen rääkki?
 
Siis ei helvetti.. Jossakin 600kcal dietissä ei ole mitään järkeä.

2500 kuulostaa naiselle tosi paljolta, jos ei tee päivittäin jotain ruumiillisesti raskasta. Oletko varma että se on sun ylläpitomäärä? Jos on niin en lähtisi alottamaan diettiä 700 kalorin vajeella. Kun painonpudotus myöhemmin hidastuu, niin mistäs sitten vähennät kun on heti mennyt noin alas? Karkea sääntö on, että -500kcal päivän tarpeesta laihduttaa 0,5 kiloa viikossa. Joka on muutenkin hyvä tahti.

Tässä on loistava viestiketju kaikille hoikistumista toivoville! http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
 
Mrs XXXL
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs XXXL:
Kiitos vastauksista! Ihan normiruualla ajattelin myös mennä, lisään vain vielä kasviksia ja hedelmiä mukaan. Katon sitten että muuten annokset pienempiä. Otan nyt tähtäimeen tuon 1800 kaloria ja katselen jonkun aikaa mitä tuloksia sillä saa :) Lähtöpaino on kolminumeroinen, joten eka tavoite päästä kahteen numeroon.

Liikunta on mulla se kompastuskivi, kun oikeastaan ainoa mahdollisuus liikkua tällä hetkellä on kävelyt ja ne ei niin hirveästi innosta. Mutta täytyy ottaa viikkoon vaikka kolmekin kävelylenkkiä, onhan se silloin kolme lenkkiä enemmän kuin aikaisemmin :)
toi on ihan ok määrä. Ja liikunnasta. Mie sairastan aika pahanlaatusta migreeniä. Mutta keskimääräsesti teen kuntopyörällä 2xpäivässä 15min ja se on auttanut tohon -2kg/2viikkoa.

Ja muista vettä juoda
Voi, lainaisikohan sisko kuntopyöräänsä? Se oliski aika hyvä ratkaisu, vois polkea kun lapset nukkuu :) Täytyy kysyä! Kiitos tästäkin :D

 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs XXXL:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs XXXL:
Kiitos vastauksista! Ihan normiruualla ajattelin myös mennä, lisään vain vielä kasviksia ja hedelmiä mukaan. Katon sitten että muuten annokset pienempiä. Otan nyt tähtäimeen tuon 1800 kaloria ja katselen jonkun aikaa mitä tuloksia sillä saa :) Lähtöpaino on kolminumeroinen, joten eka tavoite päästä kahteen numeroon.

Liikunta on mulla se kompastuskivi, kun oikeastaan ainoa mahdollisuus liikkua tällä hetkellä on kävelyt ja ne ei niin hirveästi innosta. Mutta täytyy ottaa viikkoon vaikka kolmekin kävelylenkkiä, onhan se silloin kolme lenkkiä enemmän kuin aikaisemmin :)
toi on ihan ok määrä. Ja liikunnasta. Mie sairastan aika pahanlaatusta migreeniä. Mutta keskimääräsesti teen kuntopyörällä 2xpäivässä 15min ja se on auttanut tohon -2kg/2viikkoa.

Ja muista vettä juoda
Voi, lainaisikohan sisko kuntopyöräänsä? Se oliski aika hyvä ratkaisu, vois polkea kun lapset nukkuu :) Täytyy kysyä! Kiitos tästäkin :D
se on ja varsinkin kun spurttaat sen vaikka jonkun hyvän ohjelman aikaan niin sujuu nopeammin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja The Helmi:
oon jo kolmatta viikkoa 600kcal vetäny päivässä ja eka viikko oli ihan kauhee, nyt jo tottunu.. ja siis paino tipuu kokoajan..
no just joo, terveiset Porvooseen! kukaan vähänkään järkeä omaava ihminen ei pidä itseään tuollaisella nälkäkuurilla muutamia päiviä pidempään..
nutraus lääkärin luvalla!! :wave:
hui kauheeta! paljonko sun lähtöpaino on vai miksi moinen rääkki?
mä yleensä aina synnytyksen jälkeen sairastun syömishäiriöön ja viimeisestä raskaudesta mulle tuli noin 18kg jotka ei sitten lähtenykään imettämällä pois. aluksi kokeiltiin rasvaa poistavia xenicaleja, mutta mun ruuan rasvapitoisuus oli oikein joten noista ei olut mitään apua..
liikunnalla sain vajaa kympin pois ja noita viimeisiä rutistellaan nyt nutraamalla..
käyn tarkastuksissa lähes joka viikko jottei mulla vaan taas paukkuis syömishäiriö päälle.
tää on mulla nk. sairauden ennalta ehkäisyä.
bmi on nyt noin 24.
 
tossuliini
Mulla on ilmeisesti elimistö mennyt säästöliekille kun tippuu tollasen maximissaan 200 g viikossa. Alotin maaliskuun puolessa välissä ja painoa tippunut 12.6 kg. Mitäköhän sitä tekis että rupeis toi paino taas menemään kunnolla alaspäin? Pitäisköhän syödä enemmän tota sapuskaa joinakin päivinä esim tänään ja liikkua vähän vähemmän? Muuten olen ihan tyytyväinen tulokseen paitsi että jäin taas 200 g päähän siitä että olisin päässyt alle 100 kg:n. :x
 
tossuliini
Aamupalaksi otan kahvia, pari leipää jossa kevytlevitettä, vähärasvaista kalkkunaleikettä tai jotain muuta vastaavaa, joko tomaattia tai kurkkua sen päälle; tänään otin lounaaksi kerroskiisseliä, sen kanssa 2 karjalanpiirakkaa, kevytlevitettä, kalkkunaleikettä, kivennäisvettä (ananaksen makuista ja hedelmäsokerilla maustettua), päiväkahvia en ole vielä juonut mutta kohta juon ja meinasin ottaa taas pari karjalanpiirakkaa sekä pari kaurakeksiä; päivälliseksi on lasagnea ja sen kanssa juon joko rasvatonta maitoa tai sitten tota kivennäisvettä; iltapalaksi meinasin keittää teetä (valkoista) ja syödä sen kanssa leipää taas. Ja siitä liikunnasta, tänään on tullut jumpattua aamulla vatsalihasliikkeet, sitten oli hyötyliikuntaa kun imuroin tän kämpän (melkein 100 neliötä) ja kävelin postiin ja takasin (vajaa puoli kilsaa). Välillä otan viikolla noi hikispurtit tanssimalla sellasen 30-45 min kerralla. Pyörällä en oo nyt käynyt lenkillä, aattelin sen siirtää tonne koulujen alkuun kun silloin voin ajaa pitempiä reittejä kun olen täällä päivät yksin. Tässähän ne sitten olivatkin.
 
Jos viitseliäisyyttä riittää suosittelen keholle sellaista rasitusta, jolla mieheni sai 20 kg pois puolessa vuodessa salitreenin kovin paljon kärsimättä, ilmeisesti... Eli hän oli joka toinen viikko "normaalikaloreilla" mitähän tuo ois ollu n. 2000-2500 ja joka toisen viikon vähillä kaloreilla, painottaen proteiininsaantia, oisko kalorimäärä ollu jotain 1000-1500. Minulle tämä oli rankkaa, kun en aina muistanut mikä viikko oli menossa, että laittaako ruokaa kahdelle vai vain itselle.
 

Yhteistyössä