Kaloreiden laskeminen ja laihdutus...

  • Viestiketjun aloittaja Mrs XXXL
  • Ensimmäinen viesti
tossuliini
Mä sain kun sainkin painon putoamaan alle 100 kg:n (ähäskutti! :LOL: :LOL: ) ja lähes samanlaista syön kuin ennenkin mutta paljon pienempiä annoksia ja liikun paljon enemmän: rasvanpolttoaerobic tullut mukaan kuvioihin tässä hiljattain, sitten sauvakävelen, pyöräilen ym liikuntaa harrastan ja tarkotus olis syksyllä lähteä tohon kansalaisopistolle johonkin liikuntapiiriin jos siellä löytyis jotakin sopivaa ja kivaa mullekin.
 
l
laihtuuko?
laihtuuko jos on joka päivä kalori vaje -500 ja syö suklaata 3 kertaa viikossa ja syö ruuan siasta suklaata siis syö vähän ruokaa mutta myös suklaata ja kcal vaje on -500 ni laihtuuko mitä haittoja on jos korvaa suklaalla ruokaa mut kalori vaje on silti -500? mut kulutan kyllä aina lähes kaikki suklaat ni kalori vaje on -500.. sori tää oli hankala selittää. ja mitä haittoja tästä on?
 
laihduttaja
mä kyllä syön sen n, 600kaloria päivässä. ja kyllä katson tarkkaan että saan kaiken tarpeellisen ruuasta. syön monipuolisesti ja paljon kasviksia ja proteenia. mutta kyllä mulla pysyy nälkäkurissa hyvin, eikä siihen mennyt kuin päivä kun tottui. joskun jotain herkkutelen ja silloinkin kevyt tuotteita. ja syön siis säännöllisesti. aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Aamupalaksi otan kahvia, pari leipää jossa kevytlevitettä, vähärasvaista kalkkunaleikettä tai jotain muuta vastaavaa, joko tomaattia tai kurkkua sen päälle; tänään otin lounaaksi kerroskiisseliä, sen kanssa 2 karjalanpiirakkaa, kevytlevitettä, kalkkunaleikettä, kivennäisvettä (ananaksen makuista ja hedelmäsokerilla maustettua), päiväkahvia en ole vielä juonut mutta kohta juon ja meinasin ottaa taas pari karjalanpiirakkaa sekä pari kaurakeksiä; päivälliseksi on lasagnea ja sen kanssa juon joko rasvatonta maitoa tai sitten tota kivennäisvettä; iltapalaksi meinasin keittää teetä (valkoista) ja syödä sen kanssa leipää taas. Ja siitä liikunnasta, tänään on tullut jumpattua aamulla vatsalihasliikkeet, sitten oli hyötyliikuntaa kun imuroin tän kämpän (melkein 100 neliötä) ja kävelin postiin ja takasin (vajaa puoli kilsaa). Välillä otan viikolla noi hikispurtit tanssimalla sellasen 30-45 min kerralla. Pyörällä en oo nyt käynyt lenkillä, aattelin sen siirtää tonne koulujen alkuun kun silloin voin ajaa pitempiä reittejä kun olen täällä päivät yksin. Tässähän ne sitten olivatkin.
Karjalanpiirakka, lasagne ja kerroskiisseli ei ehkä ole kevyimmästä päästä ruokia. Voisko siinä olla syy, et paino ei enää laske? Syö kunnon leipää, näkkäri on kevyttä ja kuitupitoista.
Puurolla voisi korvata nuo aamuleivät.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja l:
laihtuuko?
laihtuuko jos on joka päivä kalori vaje -500 ja syö suklaata 3 kertaa viikossa ja syö ruuan siasta suklaata siis syö vähän ruokaa mutta myös suklaata ja kcal vaje on -500 ni laihtuuko mitä haittoja on jos korvaa suklaalla ruokaa mut kalori vaje on silti -500? mut kulutan kyllä aina lähes kaikki suklaat ni kalori vaje on -500.. sori tää oli hankala selittää. ja mitä haittoja tästä on?
No, laihtuuhan sitä vaikka suklaalla, jos ei kalorimäärä ylity. Mutta ei siitä energiaa saa kuin hetkiseksi. Ja jos urheilee ja haluaa esim kuntoa tai lihaksia kasvattaa, niin tarvii proteeiineja jne.

Normaalisti minä liikun muutaman kerran viikossa. SYön 5-6 pientä ateriaa päivässä 6 päivänä viikossa. Yhtenä päivänä herkuttelen ja pidän mutenkin "lomaa". Jos oikeasti haluaa laihtua ja pysy painossa ja VOIDA HYVIN, niin pitää syödä hyvin!
 
musta toi muutenkin ihmiset ei aina tajua että 100 kiloisella se kalorikulutus on aika lailla kovempi kuin 60kiloisella ja silloin jos haluaa laihtua molemmilla aika lailla eri tavoite mitä saa syödä.
ei voi sanoa molemmille että sellainen 1200 hyvä.
 
marko
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Oottekos te kuullut koskaan sellasesta kuin että tulee tällasia aikoja ettei paino putoa tai putoaa minimaalisesti? Mä olen mutta siltikin jaksan puurtaa eteenpäin. Teidän mielestä mä en sitte sais syödä yhtään mitään. Voin mä jättää ruoan syömättä niin katotaan kuinka kauan mä elän prkl. Siinähän sitte nauratte ja sanotte että päästiinpä taas yhdestä ihmisestä eroon.
Mä voin kysyä terkkarilta noista mun ruoista ja liikunnasta ylipäätään niin mä luulen että sanoo mun puolustuksekseni sen että ei ole valittamista kummassakaan puolessa. Antaa olla, mä en jaksa tapella teidän kanssa, rupee taas pännii niin saatanasti että kun kuvittelette olevanne jotain terveysintoilijoita ja kuitenkin ootte ihan normi-ihmisiä joilla tuskin on ees koulutusta arvostella mun syömisiä tai liikuntaa.

jos olet ohittanut kasvuiän (aivot kasvaa 25 vuotiaaksi), muttet ole vielä vanha, niin voisithan kokeilla jotain radikaalimpaa dieettiä, vaikka 500+- kcal päivässä. kaura- tai 4-viljan puuroa on aika kamalaa syödä yli 250 kcal kerralla. siitä kaksi ateriaa, ja kananmuna silloin tällöin, jotta välttää puutostaudit. voithan juoda pelkkää teetä lisäksi. ja harrastaa vielä vähän liikuntaa. luulisi saavan 2 kg viikossakin pois.

hiukan softi tuo aiempi dieettisi, itse en kestäisi elellä kevytruokavaliolla yhtään kauempaa, kuin ylläolevallakaan. kiusaat itseäsi pistämällä suuhusi vähän hyvää, jolloin tulee helpommin annettua kiusaukselle periksi...

sitäpaitsi, laihduttaminen on yliarvostettua.
 

Yhteistyössä