Kannattaako 4-vuotiasta varten ostaa vielä uusia rattaita kun entiset päässeet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
en mäkään ostaisi.Tosi vähän sitä enää tarttee rattaita 4v,ainakaan meillä.Riippuu tietty teidän tilanteesta...onko pitkiä matkoja käveltävä joka päivä jne...
 
Ei.. Meillä ainakin korostettiin neuvolassa, että lapsen pitää kävellä itse mahdollisimman paljon, kun kerroin, että olen sortunut häntä muutaman kerran rattaissa kaupungilla työntämään kun en enää viimeisilläni jaksa juosta kiinni jos karkaa.. :ashamed:
 
aamurusko
Jos vanhatkin ovat homehtuneet niin ei ehkä ole kovin paljon käyttöä ollut.
Mutta jos jouduttu kilometrejä useinkin kulkemaan niin rattaat ovat varmaan ihan mukavat 4-vuotiaallekin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tumu:
Tän on pakko olla vitsi..

Meiän lapset ei ole 3 ikävuoden jälkeen rattaissa kulkeneet..
Kaikilla ei ole autoa! Ja kauppaan pitkä matka et joskus niitä rattaita voi vielä tarvia. Kun esim pyörälläkään ei pääse!
 
Vieras
En todellakaan ostaisi enää tuon ikäselle. Meillä on rattaat olleet jo 2,5 vuotiaasta lähtien pikkusisarusten käytössä ja meiän 3v oli viime kesänä tasan kerran rattaissa, kun nukahti kyläilyreissulla. Muuten on jaksanut hyvin kävellä tai pyöräillä.
 
Saraldo
Jos me lähdetään vaikkapa tunnin kävelylle (ja halutaan myös itse saada liikuntaa ;) ), niin sitten tyttö istuu rattaissa. Kaikki muut reissut kävellään. Jaksaa ihan hyvin kävellä parin kilometrin matkoja, vaikka välillä vähän rutiseekin asiasta. Ja meillä siis nelivuotias.
 

Yhteistyössä