Kannattaako fetasalaatti tehdä vasta

just sinä aamuna, kun on tarkoitus se päivällä tarjota? Mitenkäs, meneekö pekoniherkkusienet millaisiksi, jos tekaisen ne illalla valmiiksi jääkaappiin? Marinoidut vihannekset sentään voi valmistella illalla jo. :p
 
vieras
Kyllä nimenomaan, mieluiten vasta juuri ennen tarjoilua! Muuten on puoliksipilaantuneen näköistä. Paloittele vaikka ainekset valmiiksi rasioihin ja sitten vaan sekoitat. Ja ne sienetkin vasta samana päivänä, ne voi kyllä kääräistä illalla valmiiksi, mutta kypsentää vasta ennen tarjoilua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Hyvää se salaatti on edellisiltanakin tehtynä. Sienistäsi en tiedä, millaisessa muodossa ja miten käsiteltynä ne teet..

Muoks tai heität ne fetat vasta ennen tarjoilua sekaan.
Joo siis sienet käärittyinä pekoniin paistovalmiiksi, ei kypsinä. :D
 
Meillä
mä oon tehnyt pekonisieniä aamupäivällä, jotka on syöty vasta myöhään illalla ja hyviä on olleet.Salaatinkin voit tehdä,mutta parempana tosiaan pysyy kun laitat ainekset omiin rasioihin ja sekoitat huomenna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
mä oon tehnyt pekonisieniä aamupäivällä, jotka on syöty vasta myöhään illalla ja hyviä on olleet.Salaatinkin voit tehdä,mutta parempana tosiaan pysyy kun laitat ainekset omiin rasioihin ja sekoitat huomenna.
minä taas ole kerran aamulla maistanut pekonisieniä, joita on jäänyt tähteeksi edellisenä iltana
:x illalla pekonisienet olivat herkullisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Onko teillä grillijuhlat? :p
Oi kyllä vain on, me miniät päätettiin tehdä perhepäivä ja mennään kaikki lapset ja lapsenlapset mummolaan(anoppilaan), grillataan ja lämmitetään pihasauna, ollaan lasten kanssa ulkona ja anoppi saa vain istuskella. :D
 
vieras
Pahaksi menee,heillä jotka muuta väittää ei nuo makuaistit taida olla ihan terässä.
Jos siis kypsistä kyse:D

En tekisi salaattiakaan etukäteen,jos kuitenkin pakko on niin kaikki ainekset erillisiin kippoihin.
 
blondi
Mä tein viimeksi salaatin niin että pilkoin kurkut, tomaatit ja salaatit edellisenä päivänä valmiiksi ja laitoin kaikki eri pusseihin jääkaappiin. Pysyivät hyvänä kun poisti niistä "märimmät" osat eli kurkun ja tomaatin keskustat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pahaksi menee,heillä jotka muuta väittää ei nuo makuaistit taida olla ihan terässä.
Jos siis kypsistä kyse:D

En tekisi salaattiakaan etukäteen,jos kuitenkin pakko on niin kaikki ainekset erillisiin kippoihin.
Ei ollut kypsistä kyse. ;)
 
Meillä
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
mä oon tehnyt pekonisieniä aamupäivällä, jotka on syöty vasta myöhään illalla ja hyviä on olleet.Salaatinkin voit tehdä,mutta parempana tosiaan pysyy kun laitat ainekset omiin rasioihin ja sekoitat huomenna.
Ääh, siis paistovalmiiksi tehnyt sienet jääkaappiin,paistetut sienet ei oo enää seur.pvä hyviä...
 

Yhteistyössä