kapselikahvinkeittimet - kokemuksia ?

  • Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti
"AnskuK"
Vanha tavallinen keitin otti lopputilin, ja harkinnassa olisi ostaa tuollainen kapselikeitin tilalle, ja ajattelin kysyä, että onko porukalla kokemusta moisista vehkeistä.

Itsellä se tilanne, että kahvinjuojia on pääsääntöisesti yksi (minä) ja kahvia tulle juotua varmaan jotain 0-3 kuppia päivässä, joten tuntuu vähän turhalta ostaa jotain normaalikokoista kahvinkeitintä.
 
"kahden äiti"
Meillä on Pauligin Cupsolo-keitin eikä siitä enää luovuta. Aivan ihania makuvaihtoehtoja, tavallista suodatinkahvia en näin raskauden aikana ole voinut juoda mutta kapselikahveja kyllä. :) Suosittelen.
 
mkhbg
Kamala hinta-laatusuhde. Kapselissa juhla mokkaa - huhhuh! Juntit ostaa, ja roska lisääntyy. Mielummin semilaadukas espressokeitin, saa oikeaa kahvia ja tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Lisäksi noiden menekki on ollut huonoa, joten kuka takaa että noita kapseleita enää edes saa 5 vuoden päästä?
 
Vaikka kapselit on kalliita, niin menee siinäkin rahaa hukkaan, kun tavallisella keittimellä ei voi keittää noin pieniä määriä ja joudut kaatamaan aina ylimääräiset pois.
Mä olen tykännyt tosi paljon.
 
Viimeksi muokattu:
mä en ainoaksi hommaisi... ...koska ne kahvit tulee oikeasti aika kalliiksi - vaikka onhan ne hyviä :D
Mä juon ite max yhen kupin päivässä ja meillä on tuo dolcegusto...

...mutta myös sitten tavallinen kahvinkeitin jos tuleekin enemmän juojia tai innostun ite juomaan enemmän (ite juon kyllä sitten murukahvia jos yksinäni juon)
 
sgjogsl
Sellasiakin tavallisia kahvinkeittimiä on millä saa keitettyä kahvin suoraan kuppiin, 1-2 kuppia kerralla.
En sit tiedä millasta niillä saa ja kapselikeittimistäkään ei kokemusta.
 
On se vähän sellainen puoliturhake. Meillä on Dolche Custo ja olevinaan joku testivoittaja mutta automaattikahvi maistuu... no atomaattikahvilta.
Kaakao on ihan hyvää ja lapset tykkää mutta saman saa mikromaidolla ja normijauheella.

Kapselin hinta on 40:n sentin tuntumassa ja joihinkin erikoiskahveihin pitää käyttää kaksi kapselia.

Ei siitä ole Moccamasterin korvaajaksi.
 
uusavuttomuutta
Vaikka kapselit on kalliita, niin menee siinäkin rahaa hukkaan, kun tavallisella keittimellä ei voi keittää noin pieniä määriä ja joudut kaatamaan aina ylimääräiset pois.
Mä olen tykännyt tosi paljon.
Melkosta uusavuttomuutta jos ei osaa keittää vain yhtä kupillista kahvia tavallisella keittimellä! Jopa minä joka en edes juo kahvia kykenen sen tekemään ;)
 
tyytymätönmokka
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29310635:
On se vähän sellainen puoliturhake. Meillä on Dolche Custo ja olevinaan joku testivoittaja mutta automaattikahvi maistuu... no atomaattikahvilta.
Kaakao on ihan hyvää ja lapset tykkää mutta saman saa mikromaidolla ja normijauheella.

Kapselin hinta on 40:n sentin tuntumassa ja joihinkin erikoiskahveihin pitää käyttää kaksi kapselia.

Ei siitä ole Moccamasterin korvaajaksi.
samaa mieltä,tosin Moccamasterin korvaaja on halpa perus kahvinkeitin ;)
nääkin on taas mielipide juttuja mut itse en pidä masteria minään.
 
viets
DG on meillä minun ns.herkutteluhetkiin.. Erilaisia kahvilaatujakin löytyy paljon. :) Chai Tea latte on taivaallista.. Mutta suosittelen tavallista kahvinkeitintä lisäksi vieraita ajatellen. Jotkut kauhistelee kapselien hintaa.. Mutta itse omasta mielestäni säästän paljon verraten kahviloihin. Joista hain ennen useammalla kympillä erikoiskahveja viikossa. Kapselikeittimellä voi tuunailla kahvejaan vain mielikuvitus on rajana. Riittoisia ovat makuesanssit Ym.
 
kfkfkf
Meilläkin dolce custo ja eipä sillä hetkeen oo kahveja keitelty.
Kahvit aika kalliita (vajaa 6e ja saa 8 tai 16 kupillista)

Parempi vaihtoehto ois varmaankin ollut tuo capsulo keitin, kun siihen saa ihan juhlamokkaa.
 
"Sirkkeli"
Hetken mietin, että hankinko itselleni, kun keitän aina vain kupin kahvia. Mutta en, en hanki. Erikoiskahveja en kovasti kaipaa, vaikkakin ne vois hyviä olla. Semmoinen tavallisen kahvin kahden kupin keitin olisi hakusessa, joka siis valuttaa suoraan kuppiin.
 
"Sirkkeli"
Ja tolla kahden kupin keittimellä säästäis oikeasti rahaa ja hermoja. Siinä kun on kestosuodatinpussi, niin ei tarvitse pussejakaan unohtaa enää kauppaan, ja viritellä talouspaperista korviketta.
 

Yhteistyössä