karppauksesta: mitä mä teen väärin?

  • Viestiketjun aloittaja "aurelia"
  • Ensimmäinen viesti
"aurelia"
moikka!

aloitteleva karppailija täällä...olen nyt reilun viikon koittanut olla alle 20g hiilareilla...ekana päivänä paino laski (eli nesteitä lähti....) mutta nyt sitten ei oikeen tapahdukaan mitään :oops:

mun päivän ruokailut on suunnilleen näin:

aamulla yksi karppinen-leipä voilla, juustolla ja kinkulla/meetvurstilla ja yksi keitetty muna
päivällä lihaa/kalaa/kanaa ja lisänä joko vähän sekavihanneksia tai salaattia tai sitten vaan juustoa ja tilkka öljyä kasvisten päällä
iltapäivällä n 20g pähkinöitä ja / tai keitetty muna
iltaruuaksi lihaa, kalaa, kanaa tms
iltapalana joko turkkilaista ja kuohukermaa tai karppinen -leipä päällyksin

lisäksi n 1,5l vettä ja pari kuppia teetä

olenko mä siis liian hätäinen...vai missä mättää. aineenvaihduntani on toooosi hidas luonnostaan...ja nyt ongelmana joinain päivinä on vatsan toimimattomuus.

mutta oisin kiitollinen kokeneempien neuvoista ja vinkeistä...pudotettavaa kuitenkin olisi vähintään 20kg.
kiitos!


Ilmoita tämä viesti
 
Mä en karppaamisesta tiedä yhtään mitään, mutta oletan, että ei kaikilla viikossa näy tulokset. Kärsivällisyyttä siis. Tämän lisäksi aloittaisin sinuna juomaan vihreää teetä! Kun kerran kerroit, että sinulla on hidas aineenvaihdunta. Tuo vihreä tee nopeuttaa sitä.

Vihreä tee - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Tsekkaa tosta artikkelista kohta "Taulukko 1. Vihreän teen ainesosia".

Mulle on aika uusi tuttavuus toi vihreä tee, mutta jo nyt olo tuntuu paremmalta. Eikä tuu mitään makenhimoa ja nälkäkin on ihan erilaista. Ei tuu syötyä turhaan.
 
"jonna"
Lisää kasviksia ehdottomasti.

Viikossa ei nyt voi vielä ihmeitä odottaa. Itse olen karpannut viikon,ja en ole käynyt kertaakaan vaaalla.
Silmämääräisesti on jo maha pienentynyt,kun turvotus on hävinnyt.
 
"Anne"
Käytätkö apuna jotain kalorilaskinta tms?
Mahasi toimimattomuus ei ihmetytä. Paljon proteiinia, vähän kasviksia. Lihaa ei tarvitse syödä noin paljoa, voit tehdä rahkaa, syödä raejuustoa. Tehdä ruokaisaa salaattia kananmunalla tms.
 
linssit
tuossa ruokavaliossa ja lihaa aivan liikaa. Itse karppaamalla olen pudottanut 15 kg keväästä. Minä jätin leivän kokonaan pois. Kokeile enemmän rahkaa, reajuustoa ja linssejä...ne ovat hyvin ravintopitoisia ja maukkaita kasvisten ja esim raejuuston kanssa. Suosi munakkaita johon lisäät paljon myös kasviksia. Parsakaali on upea kasvis, maukas ja monipuolisesti käytettävissä. Turkkilainen jugurtti on hyvä mutta omasta mielestäni liian rasvapitoinen jolloin kokonais energiapitoisuus helposti nousee. Rahka kevyt ja proteiinipitoinen, laita marjoja sekaan. Karppauksen aikana opin maustamisen, eli maustamalla ruokia saa hyvinkin yksinkertaisista raaka-aineista maukkaita.
 
tuossa ruokavaliossa ja lihaa aivan liikaa. Itse karppaamalla olen pudottanut 15 kg keväästä. Minä jätin leivän kokonaan pois. Kokeile enemmän rahkaa, reajuustoa ja linssejä...ne ovat hyvin ravintopitoisia ja maukkaita kasvisten ja esim raejuuston kanssa. Suosi munakkaita johon lisäät paljon myös kasviksia. Parsakaali on upea kasvis, maukas ja monipuolisesti käytettävissä. Turkkilainen jugurtti on hyvä mutta omasta mielestäni liian rasvapitoinen jolloin kokonais energiapitoisuus helposti nousee. Rahka kevyt ja proteiinipitoinen, laita marjoja sekaan. Karppauksen aikana opin maustamisen, eli maustamalla ruokia saa hyvinkin yksinkertaisista raaka-aineista maukkaita.
Sä olet nyt vähän hakoteillä. Anteeks, mutta aloittajan varmaan kannattaa käydä mielummin karppifoorumeilla hakemassa ohjeita eikä täältä.

Mun ohje kyllä ois, että vähennä syömiskertoja kolmeen. Rasvanpoltto pysähtyy joka kerta kun suuhun laittaa jotain
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Lihaa aivan liikaa! Kasviksia lisää reilusti!

ps. Karppifoorumi on täynnä lihavia karppaajia, joilla painonlasku on pysähtynyt. Ei ihme, kun vedetään kuohukermaa janojuomaksi ja pekonia joka aterialla.
 
Ehdottaisin alkuun kokonaan tuon leivän jättämistä pois. Olkoonkin, että Karppinen-uutuus houkuttaa helppona vaihtoehtona. Luulen kuitenkin, että karppauksen aloittaminen on iso ruokaremontti monelle, ja juuri siitä syystä kannattaa ehkä jättää pois kaikki, mikä muistuttaa vanhasta.

Lisäksi omana kokemuksenani voin kertoa, että koko keho on toiminut kaikkein parhaiten, kun jätän pois kaiken, missä on hiivaa. Siksi siis perinteinen leipä pois.

Pärjäät pari kuukautta ilman viljatuotteita kun korvaat ne terveellisellä määrällä kasviksia. Kuituja et tarvitse siitä leivästä.

Ja tämän kirjoittaja on kolmatta vuotta karpannut karppi, jonka BMI 19.
 
..
Eikä karppaamallakaan laihdu, jos mättää kaloreita mielin määrin. Ap:n tekstistä tosin ei tiedä, paljonko menee, kun ei ole tarkkoja määriä, en tiedä, onko tuo sinun ongelmasi. Vähähiilarisia kasviksia lisää on myös minun neuvoni.
 

Yhteistyössä