Karvanajelusta saikulla

Tää nyt on vähän toisarvoinen ja varmasti monen mielestä ihan turha kysymys, mut ei anna mulle itselleni rauhaa ollenkaan.
Eli otatteko synnärille mukaan mitään karvanajeluvehkeitä? Itseäni on sen takia asia mietityttänyt, koska karvat kasvavat suunnilleen heti takaisin ja ovat kaikenlisäksi tummia. :/
Tiedän kyllä, et saikulla on varmasti muutakin puuhaa, kuin ajella ihokarvojaan ja ettei ne kätilöt, hoitajat ja lääkärit varmasti kiinnitä huomiota siihen, kuinka karvainen äiti on, mut silti toivon, että ilkeämieliset arvostelijat voisivat jättää kommentoimatta tätä aihetta.
 
Moi! Mua itseäni harmittaa, ettei ollut ajeluvehkeitä pakattuna sairaalakassiin. Lähtö synnyttämään tuli kaikenlisäksi niin yllättäen, etten ehtinyt ajella karvoja ennen h-hetkeä ja jopa kesken ponnistusvaiheen pyytelin anteeksi kätilöltä, kun mulla on niin karvaset jalat!! Että kaikenlaista sitä ihmisen mielessä liikkuu! :LOL: Minä tykkään pitää itseni karvattomana, olkoonkin se sitten aivan sivuseikka noissa synnytyshommissa!
 
ite en edes raskauden loppuvaiheessa yltäny enää ajeleen..mukamas...ja sit kun synnytys oli ohi ja olin osastolla niin sitten sanoin miehelle että tuo ny mulle pian sellanen perästävedettävä että saan noi kaks senttiset karvat pois.....

aattelin nytten ajella tässä lopussa ainakin kahen viikon välein josko nyt ei olis niin pahoja...
 
kätilö
joo... eipä meillä oo paljon aikaa niitä karvoja tirkistellä. Mutta jos se itseä helpottaa, niin voihan sen höylän ottaa mukaan osastolle. Mutta sitä toivois, ettette itse kotona juuri ennen sectioo ajelis kovakouraisesti höylällä noita alapään karvoja, ettei tuu iholle tulehdusta.
 
hitaat karvat
Eiköhän se riitä että kotona lähtiessä siistii paikat. Ei kai niin nopeaa karvankasvua ole kenelläkään. :eek:

Kävin sokerointi-vahauksessa kosmetologilla viikkojen 20 ja 32 paikkeilla. Sen jälkeen ei tonne alapäähän sitte enää ilmestynytkään karvan karvaa ennen synnytystä.. Joten huoletta tästä karva-asiasta saikin olla. :kieh: ;)

Nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja alkaa olla sellaista pientä untuvaa sinne ilmestynyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:25 hitaat karvat kirjoitti:
Eiköhän se riitä että kotona lähtiessä siistii paikat. Ei kai niin nopeaa karvankasvua ole kenelläkään. :eek:

Kävin sokerointi-vahauksessa kosmetologilla viikkojen 20 ja 32 paikkeilla. Sen jälkeen ei tonne alapäähän sitte enää ilmestynytkään karvan karvaa ennen synnytystä.. Joten huoletta tästä karva-asiasta saikin olla. :kieh: ;)

Nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja alkaa olla sellaista pientä untuvaa sinne ilmestynyt.
Mä luulin että vahausta ei suositella raskaana oleville, mutta ilmeisesti se sokerointi on sit sen verran eri asia...? Ja luulin myös että sitä tehdään vaan esim. jaloille... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:25 hitaat karvat kirjoitti:
Eiköhän se riitä että kotona lähtiessä siistii paikat. Ei kai niin nopeaa karvankasvua ole kenelläkään. :eek:

Kävin sokerointi-vahauksessa kosmetologilla viikkojen 20 ja 32 paikkeilla. Sen jälkeen ei tonne alapäähän sitte enää ilmestynytkään karvan karvaa ennen synnytystä.. Joten huoletta tästä karva-asiasta saikin olla. :kieh: ;)

Nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja alkaa olla sellaista pientä untuvaa sinne ilmestynyt.
No, mulla on jo seuraavana päivänä ainakin jaloissa ja kainaloissa sänki... :/ En tiedä sit, vaikuttaako terän laatu tai jotain...

Mut paljonko toi sokerointi-vahaus maksaa? Ja kauanko operointi kestää? Oli jossain lehdessä joku pikku juttu asiasta tässä taannoin, mut siitä oli jätetty kaikki noi "tärkeimmät" jutut pois. Olis meinaan kiva kerrankin, jos ei tartteis pitempään aikaan huolehtia karvojen ajelusta.. :)
 
vahaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:30 TheSimpsons kirjoitti:
Mä luulin että vahausta ei suositella raskaana oleville, mutta ilmeisesti se sokerointi on sit sen verran eri asia...? Ja luulin myös että sitä tehdään vaan esim. jaloille... :ashamed:
Miksei suositella?
Ja kyllä, vahalla ja sokerilla voidaan ottaa karvat päälaesta kantapäihin, karva mikä karva. Sokeroinnissa käytetään aina joka asiakkaalle omat sokerit jotka levitetään käsin, eli on hygienisempää kuin vahaus, jossa samalla levityspäällä levitetään vaha kaikille.
 
makea tapa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:39 Mörkö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:25 hitaat karvat kirjoitti:
Eiköhän se riitä että kotona lähtiessä siistii paikat. Ei kai niin nopeaa karvankasvua ole kenelläkään. :eek:

Kävin sokerointi-vahauksessa kosmetologilla viikkojen 20 ja 32 paikkeilla. Sen jälkeen ei tonne alapäähän sitte enää ilmestynytkään karvan karvaa ennen synnytystä.. Joten huoletta tästä karva-asiasta saikin olla. :kieh: ;)

Nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja alkaa olla sellaista pientä untuvaa sinne ilmestynyt.
No, mulla on jo seuraavana päivänä ainakin jaloissa ja kainaloissa sänki... :/ En tiedä sit, vaikuttaako terän laatu tai jotain...

Kyllä raskausaikana tehdään ihan yleisesti sokerointi karvanpoistoja. Olen käynyt Hesassa Elegia Day Spa hoitolassa. Sijaitsee Runeberginkadulla. Hyvä rento tunnelma, ja asian osaavat hoitajat. Sokerointi ei sattunut juuri ollenkaan, mikä on asialle plussaa. Sääret, alapää (kokonaan), ja kainalot oli alle 100?. Kesti n. 1 1/2 tuntia.
Pelkkä alapään brassivahaus on n. 40-50?, ja olen käynyt aiemmin useastikin.

Mut paljonko toi sokerointi-vahaus maksaa? Ja kauanko operointi kestää? Oli jossain lehdessä joku pikku juttu asiasta tässä taannoin, mut siitä oli jätetty kaikki noi "tärkeimmät" jutut pois. Olis meinaan kiva kerrankin, jos ei tartteis pitempään aikaan huolehtia karvojen ajelusta.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:39 Mörkö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 09:25 hitaat karvat kirjoitti:
Eiköhän se riitä että kotona lähtiessä siistii paikat. Ei kai niin nopeaa karvankasvua ole kenelläkään. :eek:

Kävin sokerointi-vahauksessa kosmetologilla viikkojen 20 ja 32 paikkeilla. Sen jälkeen ei tonne alapäähän sitte enää ilmestynytkään karvan karvaa ennen synnytystä.. Joten huoletta tästä karva-asiasta saikin olla. :kieh: ;)

Nyt 4 viikkoa synnytyksestä ja alkaa olla sellaista pientä untuvaa sinne ilmestynyt.
No, mulla on jo seuraavana päivänä ainakin jaloissa ja kainaloissa sänki... :/ En tiedä sit, vaikuttaako terän laatu tai jotain...
Niin on mullakin! Kyllä mä kesäisin ajelen joka toinen päivä... Ja viikon kun sairaalassa makas niin oli se ihan kiva, että oli mukana.

Toi sokerointijuttu voiskin olla hyvä!
 
krisse-80
Ois kyl tarvinnu ekalla kerralla olla. Oli vähä karvaset jalat, ku viikon siellä olin tyttelin kans... En tiiä otanko tokalla kerralla mukaan. Pitäs varmaan. Kiva, ku karvaset jalat kaikkien näkyvillä vielä sen sairaalapaidan kans. :LOL: :snotty:
 
Minäkin kiinnostuin tuosta sokeroinnista, kuulostaa hyvältä, olen jo uhannut laittaa miehen töihin vetämään viidakon sileäksi paikoista, joihin en enää itse näe tai yllä. Lähteekö kaikki karvat varmasti, itse en ole saanut vahalla kuin puolet irtoamaan - yhtä kipeää se silti käy...
 
Mie annan karvakolmion rehottaa nyt ja synnytyksen jälkeen siihen asti kun taas tuntuu että huvittaa trimmata (=kun haluan suuseksiä ;)). Mutta jalkoja varten otan varuiksi mukaan ton ladatun ladyshaven, saa sitten suurimmat jouhet pois jos tuntuu. Mutta voi olla että jää käyttämättä, en kaivannut esikoisen aikaan. Mutta kun nyt tuo laite on kätevä ottaa mukaan niin eipä se leipää pyydä jos kassissa makaa.
 
Kuten tavallisesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 19:10 Petta kirjoitti:
Suositteleeko kätilöt (tai ne synnytys tyypit :p) karvojen poistoa alapäästä ennen synnytystä?
Lipes äskeinen.

Siis jos ajelet tavallisestikin, niin ajele vaan.

Mutta jos et normaalisti ajele, niin älä missään nimessä just ennen synnäriä, voit saada tottumsattomuutta aikaiseksi tulehduksen, joka ei ole ollenkaan hyvä juttu synnytystä ajatellen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 08:37 Omituinen sana kirjoitti:
Meilläpäin saikku tarkoittaa kyllä sairaslomaa, joten siitä vaan karvoja katkomaan vaikka kaikki sairaslomapäivät....=)
Sama juttu täälläpäin! Vähän ihmettelin otsikkoa ennenkuin luin ketjua eteenpäin... =)
 

Yhteistyössä