Katsooko sossu tuloiksi huutonetin ja kirpparirahat

ja tilille tulleista kaikista panoista pitää tehdä kirjallinen selvitys sossua varten.. Se on joku määrä, minkä ylittyessä panot katsotaan tuloiksi, mutta en muista sitä määrää.. Eli tietyn summan saa vaikka vanhemmat antaa ilman, että se katsotaan tuloksi, oisko se ollut jotain satasen tai alle kuussa.. Voi kun muistais..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:18 vieras kirjoitti:
ja tilille tulleista kaikista panoista pitää tehdä kirjallinen selvitys sossua varten.. Se on joku määrä, minkä ylittyessä panot katsotaan tuloiksi, mutta en muista sitä määrää.. Eli tietyn summan saa vaikka vanhemmat antaa ilman, että se katsotaan tuloksi, oisko se ollut jotain satasen tai alle kuussa.. Voi kun muistais..
Kyllä meillä on aina katottu tuloiksi jos vanhemmat ovat antaneet vaikka vaan 10 euroa,ellei vanhemmat ole kirjoittaneet kirjeen missä tulee ilmi että 10 euroa on velka joka maksetaan takaisin.Mutta varmaan riippuu työntekijästä ja hakijan pärstästä että mitä siellä sanotaan.
 
huoh
Salatilistä voi jäädä kiinni ja siinähän maksat sitten joka sentin takaisin :kieh:. Sossu antaa rahaa, että ihminen pärjää tilapäisessä ahdingossa. Tekisi mieli käräyttää teidät kaikki veronmaksajien rahoilla siipeilijät. Nykyään onneksi moni jää kiinni, kun ilmiantoja tekee naapurit ja jopa ystävät.
 
voi ei
Toimeentulotuki on ihmisen viimeinen oljenkorsi. kaikki muut tulot menevät sen edelle. Toimeentulotuki ei ole tarkoitettu ihmisen vakinaiseksi tuloksi vaan auttamaan hätätilanteessa.

Älä mene mitään salatiliä aukaisemaan. Mieti vähän.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kaikki katsotaan tuloiksi mikä tilillä näkyy. Ja kyllä ne pääsee "salatiliinkin käsiksi" eli kannattaa avata se vaikka äitisi nimellä jos häneen voi luottaa.. ;)
valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa.
Sosiaalitoimella ei ole oikeutta mennä tilille.
Kun eivät uskoneet että tilillä ei ole rahaa tarjosin heille valtakirjaa jolla voisivat katsoa tililtä niin sanoivat että heillä ei ole edes sen avulla valtuuksia.

Jos on toisessa ja omalla nimillä niin ei se niille selviä kunhan näiden kahden välillä ei ole tilisiirtoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kaikki katsotaan tuloiksi mikä tilillä näkyy. Ja kyllä ne pääsee "salatiliinkin käsiksi" eli kannattaa avata se vaikka äitisi nimellä jos häneen voi luottaa.. ;)
valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa.
Sosiaalitoimella ei ole oikeutta mennä tilille.
Kun eivät uskoneet että tilillä ei ole rahaa tarjosin heille valtakirjaa jolla voisivat katsoa tililtä niin sanoivat että heillä ei ole edes sen avulla valtuuksia.

Jos on toisessa ja omalla nimillä niin ei se niille selviä kunhan näiden kahden välillä ei ole tilisiirtoja.
Mutta tilisiirtojahan tuonne tulisi ;)
 
Soskun täti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja RiPaska:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miks niitä tuloja pitää salailla, jos sulla kerta on rahaa "ylimääräistä" niin mitä sä sossusta mitään haet. :/
juuri samaa asiaa olin kirjoittamassa
Täysi peesi tähän. Mulla ei mene millään jakeluun, että kehtaatte olla tuollaisia pummeja ja hakea meiltä rahaa täysin väärin perustein ja suoranaisesti valehtelemalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soskun täti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja RiPaska:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miks niitä tuloja pitää salailla, jos sulla kerta on rahaa "ylimääräistä" niin mitä sä sossusta mitään haet. :/
juuri samaa asiaa olin kirjoittamassa
Täysi peesi tähän. Mulla ei mene millään jakeluun, että kehtaatte olla tuollaisia pummeja ja hakea meiltä rahaa täysin väärin perustein ja suoranaisesti valehtelemalla.
Mä taas ymmärrän. Näkee ison vaivan myynnistä eikö siitä kuuluisi palkinnon saavan? Vai mieluummin vie pienemmällä vaivalla roskiin/kierrätykseen ja hakee sossusta koko summan :whistle:
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kaikki katsotaan tuloiksi mikä tilillä näkyy. Ja kyllä ne pääsee "salatiliinkin käsiksi" eli kannattaa avata se vaikka äitisi nimellä jos häneen voi luottaa.. ;)
valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa.
Sosiaalitoimella ei ole oikeutta mennä tilille.
Kun eivät uskoneet että tilillä ei ole rahaa tarjosin heille valtakirjaa jolla voisivat katsoa tililtä niin sanoivat että heillä ei ole edes sen avulla valtuuksia.

Jos on toisessa ja omalla nimillä niin ei se niille selviä kunhan näiden kahden välillä ei ole tilisiirtoja.
Mutta tilisiirtojahan tuonne tulisi ;)
siis jos salatilin ja oikean tilin välillä ei ole siirtoja niin ei se paljastu. Vaan esim huutis maksut menee suoraan salatilille tai sinne käy käteiselle laittamassa..
 
vieras
kyllä sossu huomioi kaiken mitä tilille on tullut. Kerran mun tilille tuli yhden kaverin rahaa, kun maksaja oli vahingossa maksanut väärälle tilille. tietty annoin ne rahat heti oikealle omistajalle, mutta sossupa ei antanut meille siinä kuussa rahaa, vaikka asianosaiset kaikki oli tehnyt sossuun selvityksen vahingosta.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Soskun täti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja RiPaska:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miks niitä tuloja pitää salailla, jos sulla kerta on rahaa "ylimääräistä" niin mitä sä sossusta mitään haet. :/
juuri samaa asiaa olin kirjoittamassa
Täysi peesi tähän. Mulla ei mene millään jakeluun, että kehtaatte olla tuollaisia pummeja ja hakea meiltä rahaa täysin väärin perustein ja suoranaisesti valehtelemalla.
kokeileppa opiskella 200e:n tuloilla ilman mahdollisuutta opintolainaan ja lisätyöhön niin että toisen puolison tulot menee kokonaan vuokraan ja sähköön. Niin ja pitäähän ne kirjatkin jollakin ostaa..ei oo helppoa ei.

mutta nää on taas tietty näitä jotka ei oo tiukkaa elämää nähneetkään..
 
Muita tilejä ne ei näe kuin mitä olet toimittanut, mutta rahastot näkyy verotiedoissa. Tämän opin kantapään kautta ettei sellasta kannata olla. Pojalle oli rahasto jonne ukit ja mummot laitto rahaa syntymäpäivinä niin kappas vaan sosku katto ne mun käyttörahoiksi ja ei sit herunu koko kesänä rahaa. Olin opiskelija joten en saanut mistään rahaa sitten kun työpaikkaakaan en saanut :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kaikki katsotaan tuloiksi mikä tilillä näkyy. Ja kyllä ne pääsee "salatiliinkin käsiksi" eli kannattaa avata se vaikka äitisi nimellä jos häneen voi luottaa.. ;)
valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa.
Sosiaalitoimella ei ole oikeutta mennä tilille.
Kun eivät uskoneet että tilillä ei ole rahaa tarjosin heille valtakirjaa jolla voisivat katsoa tililtä niin sanoivat että heillä ei ole edes sen avulla valtuuksia.

Jos on toisessa ja omalla nimillä niin ei se niille selviä kunhan näiden kahden välillä ei ole tilisiirtoja.
Mutta tilisiirtojahan tuonne tulisi ;)
siis jos salatilin ja oikean tilin välillä ei ole siirtoja niin ei se paljastu. Vaan esim huutis maksut menee suoraan salatilille tai sinne käy käteiselle laittamassa..

Mutta eikö olisi kuitenkin mukavempaa laittaa huutisrahat menemään vaikkapa äidin tilille, joka antaa sieltä sitten käteisenä :D
 

Yhteistyössä