Katsooko sossu tuloiksi huutonetin ja kirpparirahat

vieras
meillä oli jo pari vuotta sitten sossulla lappu pöydällä missä luki: meillä on sen ja sen pykälän mukainen oikeus tarkistaa pankkitilejä, verotietoja ja KELAn tietoja plaa plaa ja siitä sanottiinkin vielä, että heillä on oikeus lain mukaan tarkistaa tilin tilanne oman käyttöjärjestelmänsä kautta tai jotain miten sen selittikin. mutta siis lyhyesti: ainakin meillä päin jo pari vuotta sitten tuli joku muutos ja sossu sai tarkistaa pankista asiakkaan tiedot joten kyllä siinä olisi salatileistä narahtanut nopeaan-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ompelijatar:
Mä puolestani olen siis miettinyt että puuttuuko verottaja jotenkin asiaan / tileihin jos on myynyt huutonetin kautta paljon ja osa tavaroista uutta esim. ommeltuja vaatteita !

Kertokaa ompelijat ? Jotenkin mietityttää, kun mullakin paljon uutta ja ommeltua joista on rapsahdellut ihan hyvin tuloja tilille huuto.netin ja KaksPlussan kirpparin kautta.
Pieniin tuloihin ei puutu mutta jos alkaa tienaamaan ihan satoja euroja myymällä uutta tai käytettyä niin ne olisi syytä laittaa verotettavaksi.
Joskus täältä muistan lukeneeni jutun missä joku huuto.netin myyjä joitui makselemaan veroja jälkikäteen kun oli saanut myymällä sen verran suuria tuloja.
Kannattaa varmaan soittaa verotoimistoon ja kysäistä asiaa sieltä, eipähän tule jälkikäteen sitten yllätyksenä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ompelijatar:
Mä puolestani olen siis miettinyt että puuttuuko verottaja jotenkin asiaan / tileihin jos on myynyt huutonetin kautta paljon ja osa tavaroista uutta esim. ommeltuja vaatteita !

Kertokaa ompelijat ? Jotenkin mietityttää, kun mullakin paljon uutta ja ommeltua joista on rapsahdellut ihan hyvin tuloja tilille huuto.netin ja KaksPlussan kirpparin kautta.
Pieniin tuloihin ei puutu mutta jos alkaa tienaamaan ihan satoja euroja myymällä uutta tai käytettyä niin ne olisi syytä laittaa verotettavaksi.
Joskus täältä muistan lukeneeni jutun missä joku huuto.netin myyjä joitui makselemaan veroja jälkikäteen kun oli saanut myymällä sen verran suuria tuloja.
Kannattaa varmaan soittaa verotoimistoon ja kysäistä asiaa sieltä, eipähän tule jälkikäteen sitten yllätyksenä.


Siis eihän käytetyn myynnistä veroja voi mennä,koska niitä veroja on maksanu jo ostaessaan tavaran.Uudesta mnee jos 8500e ylittyy vuoden aikana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ompelijatar:
Mä puolestani olen siis miettinyt että puuttuuko verottaja jotenkin asiaan / tileihin jos on myynyt huutonetin kautta paljon ja osa tavaroista uutta esim. ommeltuja vaatteita !

Kertokaa ompelijat ? Jotenkin mietityttää, kun mullakin paljon uutta ja ommeltua joista on rapsahdellut ihan hyvin tuloja tilille huuto.netin ja KaksPlussan kirpparin kautta.
Pieniin tuloihin ei puutu mutta jos alkaa tienaamaan ihan satoja euroja myymällä uutta tai käytettyä niin ne olisi syytä laittaa verotettavaksi.
Joskus täältä muistan lukeneeni jutun missä joku huuto.netin myyjä joitui makselemaan veroja jälkikäteen kun oli saanut myymällä sen verran suuria tuloja.
Kannattaa varmaan soittaa verotoimistoon ja kysäistä asiaa sieltä, eipähän tule jälkikäteen sitten yllätyksenä.


Siis eihän käytetyn myynnistä veroja voi mennä,koska niitä veroja on maksanu jo ostaessaan tavaran.Uudesta mnee jos 8500e ylittyy vuoden aikana..
Milläs todistat että on ollut käytettyä? Ja muistaakseni tämä henkilö joka täälä tilitti oli kyllä myynyt käytettyä.
 
narsku
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja tilille tulleista kaikista panoista pitää tehdä kirjallinen selvitys sossua varten.. Se on joku määrä, minkä ylittyessä panot katsotaan tuloiksi, mutta en muista sitä määrää.. Eli tietyn summan saa vaikka vanhemmat antaa ilman, että se katsotaan tuloksi, oisko se ollut jotain satasen tai alle kuussa.. Voi kun muistais..

Juu, mutta eipä meillä ainakaan otettu huomioon veron palautuksia +1700 euroa lainkaan.
Just... no hyvin ootte keplutellu niiden kanssa läpi... Mulla otettiin sillon huomioon kaikki. sain joku parisataa kerran palautuksia niin 150e hyväksyttiin ja loput sitten laskettiin tuloiksi. Ja huuto.net tulot myös.
On se jännä, että ottavat joissakin tapauksissa veronpalautukset huomioon tuloina ja joissakin ei, mutta sitten mätkyjä ei otettu ainakaan meillä huomioon..
110? oli mätkyt ja olihan se aika hankala maksaa, kun ei muutenkaan isot tulot olleet..
 

Yhteistyössä