❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Jennipä Siis joo mies oli tosi ressaantunut siitä ja kun se viä tapahtu labarotorion yleisövessoissa ja kaikki häly kuulu paperiseinien läpi ja joku ovenkahvassa kiinni. Niin sano jo silloin et ei oo ikinä tullu tuon väristä ja määrä oli tosi pieni. Eikä tienny miten saa ne kippoon.
Olis halunnut heti tulosten jälkeen uusintaan. Että nyt odotellaan koska tuo taas edessä. Mutta toivoa tua antaa jos teillälään ei eka oo ollut ja sit löytynytkin.
Jos toinenkin testi näyttää puhdasta 0..Ni sit uskottava
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@TT1 Toivossa on hyvä elää sanoi lapamatokin.

Tiedän tunteen jotenki sitä ajattelee että entä jos kuitenkin. Vaikka miten sieltä mitään jos siittiöitä 0. Silti ne menkat aina tulee.
Tänään kp 23/23-29 dpo ehkäpä 9 aamu meni kyökkiessä vessassa(2x) olin et jos olis pahoinvointia. No ei oo, varmaan mahatautia tai muuten vaan mieli yrittää huijata. Lämpöäkin 37.6 et kipeenähän tässä taas.(olin jo viime viikolla3pv kuumeessa) 2 tervettä päivää ka nyt tämä.
Eilen tuli ne kauheimmat mahakivut ikinä. Aaltoili oikealla ja sattu!! Että kyllä ne menkat pian alkaa.. Taas..
 
@tänttähäärää mä sanoisin että toivoa voi olla, meilläkin tosiaan eka näyte puhdas nolla. Mun miehen ei kyllä tarvinnut ootella kontrollinäytteeseen menoa vaan sai käydä kun ehti tulosten kuulemisen jälkeen. Tosin oli siinä näytteen annosta kulunut jo useampi viikko siinä vaiheessa. Tokan näytteen sai annettua jo paljon paremmin eikä enään ollut niin suurta stressiä asiasta kun oli jo tutumpaa touhua ja näyteestä löytyikin ihan normaali määrä siittiöitä :).
 
Moikka!

Saanko liittyä teidän seuraan?:) yritystä tuli juuri vuosi täyteen ja aika turhautunut ja luovuttanut olo. Kaipailisin vertaistukea. Oon aiemmin kirjoitellut tuolla Esikoisesta haaveilevien puolella, joten joitain tuttuja nimimerkkejä täällä näyttää sieltä olevan.

Oon tässä vuoden aikana käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti lueskeleen teidän juttuja, en tiedä miksi. Kai alitajunta jotenkin tiennyt, ettei tää käy niin helposti ja tulen joskus itsekin tänne jatkamaan juttuja(n) meillä on ollut adoptioprosessi käynnissä aiemmin, mutta nyt tämän biovauva-haaveen takia se on laitettu jäihin. Minulla tietää pari hyvää ystävää yrityksestä ja vasta kerroin sisaruksille, miehen puolelta ei tiedä kukaan. Ei siis ole juurikaan juttukavereita aiheen ympäriltä, kun pitkää yritystä ei ole kuin yhdellä takana ja jotenkin tää tuntuu itsellekin vaikealta aiheelta aloittaa keskustelu.

Meille on varattuna helmikuun alkuun eka yhteinen aika lääkärille. Minulla heittelee kilppariarvot välillä paljonkin ja mietityttää johtuuko siitä se ettei oo vielä tärpännyt. Nyt taas toivotaan että uus annostus olisi hyvä.

Tulen kirjottelemaan tänne varmaan vaihtelevasti. Välillä tuntuu hyvältä olla täällä ja välillä taas kaipaa taukoa, kun ei muuten mitään muuta pyöri mielessä kuin vauvat.

Onnea @Lumi87 :love:
 
@tänttähäärää miehes varmaan kertoi lääkärille/labraan että näyte vajavainen? Jos miehes mielestä oli oudon näköstä niin ehkä vähän olisin toiveikas että kontrollinäyte ois parempi. En tosiaan muistanukkaan että @Jennipä teilläki oli samanlainen juttu.

@Josia Nyt voi vähän huokaista. Ihana ku lääkäri noin pian :)

@Eela- Tervetuloa. :) harmi ku teilläki yritys kestänyt. Pitkiää pinnaa toivottelen, sitä tulee tarvitsemaan. Mielenkiintonen tuo teidän adoptiojuttu, haluakko avata sitä miks ensin adoptioprosessi alulle ku biolapsen yritys? Pakko ei tietenkään ole :)
 
@Eela- Tervetuloa tänne! Toki melellään ei ketään uusia otettas, koska toivomme plussia vähän pikaisemmin. :D
Muakin kiinnostaa teidän adoptiohaave ja tausta siihen. :) ja minkä ikäisiä olette, jos saa kysyä?

Jotenkin aivan järkyttävä tämä viikko. Oon ollu aivan zombie ja sit taas itkenyt saavillisen ja välillä ollu taas aivan turha möykky. Helpotus tosiaan oli suuri tuloksista, mutta se teki kipeetä, että sit lopullisesti heitin hyvästit luomuplussalle.
Iskostui kerta laakista se asia. :cry:
Enempi positiivinen ja onnellinen kuitenkin, vaikka vasta 50% tuloksista saatu.:)
 
Taas jääny täällä käyminen, eikä oo edes mitää ilmoituksia tullu missään välissä uusista kommenteista sähköpostiin. :/

Täällä ovuloimaton kierto taas, tänään napsittu viides terolut ja joskus ensi viikolla pääsee aloittaa letrot vissiinkin.
 
Hei kaikille!

Syksyllä kirjoittelin vähän tänne, mutta kuultuani että vasta tän vuoden alussa päästään aloittamaan hoidot, niin mieliala nuupahti sen verran ettei tullut kurkittua edes tänne :(

Lueskelin hieman aiempia viestejä ja monella on hyvässä vauhdissa hoidot vaikka mieluummin toki olis suonut teille jo plussat!!

Ensimmäistä kertaa elämässäni mä jopa odotan kuukautisten alkua Päästään siis seuraavasta kierrosta aloittamaan pistoksin tuettu kierto ja inseminaatio päälle.

Kp 1 pitää soittaa ja varata aika kp 3:ksi. Näin ohje, mutta kalenteria katsoin ja laskin et jos tutusti menee niin ens viikon pe vois olla kp 1. Mut kp 3 olis sunnuntai.... ehtiiköhän vielä kp 4 eli ma aloittaa homman vai meneekö myttyyn koko kierto jos pe alkaa vuoto?! Ehkä osaatte valaista tietämätöntä? Julkisella siis ollaan joten viikonloppuna nyt ei mitään voi tapahtua...
 
Täällä alkoi tänään sumuttelut ja tuli vähän muitakin ongelmia elämään kun ensi viikolla leikataan sormesta koukistajajänne ja edessä 12 viikon toipuminen.Tuon taaperon hoitaminen on tietenkin hankalaa tulevat kuukaudet, mutta onneksi saan siinä apua. Toivon mukaan sormi saataisiin kuntoon :)

Hoidot onnistuu kuitenkin kun sen varmistin monesta paikkaa ja lääkkeet ei estä leikkausta niin päästään alkuun. Synarelaa vielä vähän outoa käyttää ja parin minuuttia sen laiton jälkeen alkaa aina aivastuttamaan, mutta en ole laittanut sitten uutta annosta jos on aivastus tullut myöhemmin ja ikävästi myös nenä alkaa vuotamaan, vaikka kuinka pidän hetken laiton jälkeen päätä taaksepäin.

Tsemppiä kaikille! En ole taas hetkeen käynyt niin mennyt varmaankin jotain ohitse :)
 
@Josia ja @-dino- kaikkea multa saa kysellä ja kerron ihan mielellään taustoja:) en viitsinyt kaikkea ekaan viestiin kirjoittaa kun tuli muutenkin jo niin pitkä. Mulla on itsellä ollut paha raskaus- ja synnytyspelko minkä takia ajattelin pitkään etten taida haluta ollenkaan lapsia. Ikä kuitenkin taisi tehdä tehtävänsä ja pikkuhiljaa perhe alkoikin tuntua hyvältä vaihtoehdolta. En nähnyt kuitenkaan missään nimessä vaihtoehtona sitä, että itse kantaisin ja synnyttäisin lapsen. Tämä oli miehelle kova paikka ja sitä puhuttiinkin pitkään. En halunnut mieheltä viedä biolapsen mahdollisuutta, mutta mies ei myöskään nähnyt vaihtoehtona erota. Päädyimme sitten adoptioon, joka vaati ensin avioitumisen. Oltiin suunniteltu jo muutenkin häitä, mutta adoptiopäätös aikaistutti sitä vuodella. Kävin niihin aikoihin ihan muiden asioiden takia terapiassa, jossa mainitsin peloista ja kävimme niitä läpi. Vuosi sitten asioiden käsittely omassa päässä eteni niin pitkälle, että halusin yrittää biolasta ja tässä sitä ollaan:whistle: adoptio tosiaan täytyi PeLan puolesta keskeyttää, kun ei saa kuulemma kahta vauvaprojektia olla päällekkäin. Luultavasti jatkamme sitä kuitenkin myöhemmin, kun saataisiin nyt ensimmäinen syliin ja vähän kasvamaan.

Ikää mulla on 29v ja miehellä 32. Oletteko muuten päivitellyt mitään listaa, laitanko muitakin tietoja?:)
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




12.1.2018

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 3/18 | selittämätön

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | 2. inssi 1/18

✪ Juliet86 (31) | ya 11/-15

✪ Edvina | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ Jennipä (24) | 1. lapsi | yk 15, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ nyyti. (28) | 1. lapsi | ya -09

✪ Shakalaka (31) | ya syksy 2015

✪ Alinah92 (24) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18


✪ haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi 2/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16


✪ Kristali (31) | 2.lapsi | ya 2/15

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 2/18

Inka' | 1.lapsi | ya 6/14

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (28) | 1.lapsi | ya 10/16

✪ Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 | ivf/icsi suunnitteilla


✪ TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16 | siittiöt

✪ Eela- (29) | 1.lapsi |

maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi 1/18 | selittämätön




✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16
 
Viimeksi muokattu:


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | plussa 1/17 -> km 3/17


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS
 
@Alinah92 Toivottavasti letrot toimii (y)

@maximus Millon sun on tarkotus alottaa pistokset? Uskoisin että vielä kp 4 kerkee jos se on joku ultrakäynti? Laitoin sutki listalle, haluatko jotain muita tietoja antaa? Tsemppiä kovasti inssiin :)

@haaveistatotta Auts. Onneks leikkaus ei estä hoitoja :eek: Mua niiin jännittää miten muistan ottaa sumut neljä kertaa päivässä :confused:

@Eela- on lista :LOL:

KATSOKAA ETTÄ TIEDOT LISTALLA OIKEIN. (keskusteluista koitin niitä keräillä..)

@Paips jokos teillä mies pääsi sinne simppatestiin ja onko tulokset tullut?


Hiljaisempien keskustelijoiden kuulumisista olisin kiinnistunut niin käykäähän kertomassa @Karkki95 @Juliet86 @Edvina @nyyti. @Shakalaka @Kristali @inka' @Ihanapa (y)

Muoks. Ai niin ja melko masentava taas tuo meidän plussanneiden lista. Siis lokakuussa viimeks. :cry:
 
@-dino- Mä en tiedä milloin pistokset pitäis aloittaa, sitä ei vielä kerrottu. Mut toivotaan et jos aikataulut näin menis niin kp 4 kerkiäis vielä!

maximus (37), 2.lapsi, selittämätön syy, ya 2016

On jännä lukea teidän teksteistä miten eri tavoin hoitoja tehdäänkään/siis mitä vaihtoehtoja on. Toivotaan että meille kaikille löytyisi se sopiva ja tuloksekas tapa!! (y)
 
@Eela- aikamoinen matka teilläkin ollut! Adoptiokin on niin suuri juttu ja pitkä prosessi myös. Että aivonystyrät olleet kyllä aikamoisessa mylläkkässä vuosien aikana. :)

Tässä pohdin vielä noita simppatuloksia. Liikkuvuus oli jotain 4% luokkaa (paperit vielä vasta tulossa). Oon ymmärtänyt, että noin huonot simpat ei sovellu inseminaatioon? Sitä kai yleensä halutaan ekana kokeilla. Tässä mietin vaan sitä, että onko jollain kokemusta siitä, että kai voidaan valita heti joku oikeasti toimiva hoito, eikä valita ns. turhan kevyttä hoitoa ihan vaan siksi, että siitä pitää aloittaa? Ja kun vielä omistaakin tutkimuksista voi paljastua mitä vaan...
 
@Josia meillä oli nopeita 0% ja hitaasti eteenpäin meneviä 17%. Meillä aloitettiin inssillä, mutta pesunkaan jälkeen tulos ei parantunut niin paljoa että siitä hyötyä olisi ollut niin lääkäri tuikkiessaan nesteet mun sisälle totesi vaan että "soita kun menkat alkaa". Seuraavaksi oltiinkin jo menossa ICSI. En tajua miksi ne edes lähti kokeilemaan meillä sitä inssiä kun lähtöasema oli niin surkea, noh ei siinä onneks mennyt kuin yksi kierros hukkaan. Ja jotain kolme inssiähän ne yleensä tekee ja jos niistä ei tärppää niin sitten seuraavaan.
 
Mullekin vois päivittää vähän, eli 24v ja ivf/icsi suunnitteilla.

Siinäpä ne tärkeimmät. Miehen kromosomit vielä tarkistettiin loppuvuodesta, kun oli niin huonot ne simppanäytteet, kromosomit oli kuitenkin onneksi ihan normaalit. Nyt on lähete tehty Felicitakseen, ivf/icsit siis tulossa kunhan vain ottavat meihin yhteyttä ja saadaan pyörät pyörimään. Onko kellään tietoa kuinka kauan Felicitaksella (ent. väestöliitto) menee lähetteenteosta yhteydenottoon ja miten ne sen tekee, soittaako vai tuleeko vaan aika postissa? :alien:
 
Tiedot päivitetty. (y)

Onse jännä ku viimepäivinä ollut jostain syystä pahoinvointia pitkin päivää, eniten aamuisin ja iltaisin. Eilen aamullaki niin paha että ihan teki mieli mennä oksulle. Mieli haaveilee vaikka se ei mitenkään ole mahdollista.. Luultavasti liittynyt ovulaatioon tai liikaan syöny makeaa :LOL::ROFLMAO:
 
@Eela- Tervetuloa tähänkin ketjuun, surkeaa että tuttuja nimiä esikoista toivovien ketjusta päätyy tänne... Mutta onneksi tuo plussanneiden lista kertyy silti tässäkin ketjussa, vaikka vähän hypähdellen :)

@kiuski Teille ei varmaan tehty koepesua ennen inssiä? Joskus tuo liikkuvien osuus voi ilmeisesti parantua paljonkin käsittelyllä, joten yrittäminen sinänsä kannattaa. Meillä liikkuvien osuus oli kyllä hyvä, mutta siittiövasta-aineiden takia se on luultavasti tositilanteessa silti riittämätön. Inssiä ainakin kokeillaan just sen takia, että käsitellyllä spermalla tulos voi olla jo vallan hyvä. Harmi ettei teille käynyt niin!

Mä kävin tänään taas labrassa, sukupuolitautitestejä ja kilpirauhasarvojen uusinnat. Jos on arvot yhä koholla, niin lääkityskokeilua tosiaan pukkaa. Torstaina onkin sitten jo seuraava lääkärikäynti ja munanjohtimien aukiolotutkimus, nettipalstojen kauhutarinoiden äiti. Katotaan kumpaan leiriin liityn, kivuton vs. tuskainen debatissa. Aukiolon lisäksi toivottavasti selviää, että onko mun kohdun muodossa nyt jotain hämärää vai ei - mälsää jos joudutaan vielä lisää tutkimaan ja sen takia taas odottamaan inssejä kauemmin.
 

Yhteistyössä