❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@aavalvar hienoa että ootte saanut puhuttua asioista :) ehkä mieskin nyt ymmärtää paremmin ja ymmärrät häntä paremmin.Tuo todellakin oli iso osoitus sitä että hän on ihan yhtä mukana :).

Täällä nyt kun pian alkaisi menkat niin siirryttään niihin pistoksiin ilmeisesti kuhan vaan menkat alkais ennen torstaita.. kun en tiedä onko poli auki perjantaina.. sitte homma kusee kyllä pistoksien alotuksen kannalta jos menkat alkaakin vasta perjantaina tai torstaina.. kun mun pitäs päästä ultraan ennen kp5..
 
@Wolt paljon voimia! @Kinder_Kitty tosi kurja että ensin antaa toivoa ja sitten se toivo viedäänkin pois.

ON: en vieläkään tiedä mikä kp on menossa. Vuoto on ainakin loppunut, enää tulee vaan pyyhittäessä ihan pieni määrä sellasta ruskeeta. Viikko sitten kun käytiin ultrassa varmistamassa km niin lääkäri käski tehdä raskaustestin viikon päästä että nähdään onko hcg laskenu, en oo nyt käyny ostaan vielä testiä mutta täytyis varmaan huomenna käydä ostaan. Mä haluun et mun menkat alkais jo!!!
 
@Yuna et ole hirviö, olet vain ihminen <3

@Wolt voi hitto. Mut ethän voinu tietää :cry: Voimia surutyöhön <3

@aavalvar ompa ihana mies sulla :rolleyes: terveyskeskuseen se varmaan on ajan varannu ku polillehan ei pääse ilman lähetettä:) mut siitä se lähtee (y)

@Juliet86 hassua toivoa jollekki nega-testiä mut toivotaan nyt että sulla ois :ROFLMAO: ja että menkat alkais pian nii pääsisitte taas yrittään.

voi kevätväsymys. Viimeyönä vetäny kellonympäryksen unta. Jäi illalla talletuksetki välistä ku ei vaan jaksanu. Mies on kyllä niin sulonen ku se kuvittelee että näillä letroilla saadaan vauva aikaseks. Mut ihana ku toinen jaksaa nyt tsempata ku itellä kiinnostus nollassa. Jahka menkat alkaa niin saatan soitella polille ja kysyä miten sen ivf-jonon kans ois..
 
@Juliet86 onko sallittua yrittää km jälkeen heti seuraavassa kierrossa tyhkennysvuodon loputtua? Vai onko se liian raskasta keholle? Toivottavasti pääsette uuteen yrityskiertoon mahd nopsaa :) Ootko sä kokeillu e-vitamiinilisää? Siitä saattais kuulemma ehkä mahdollisesti olla apua keskenmenon ehkäisyyn ja auttaa limakalvoihin ymmärtääkseni :)
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




12.4.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 37/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 14/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (24) | kp 12/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 19/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 36/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15

susanmaaria (31) | kp 32/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

Valonkantaja (26) | kp 59/31-34 | 1.lapsi | ya 2/-14

kiuski | kp 5/29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 25/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

MMiHa (33) | kp 33/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp 49/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp 19/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

Lumi87 | kp 17/30-35 | 2.lapsi | ya 3/-16

aavalvar | kp 26/31-33 | ya 1/-16

kinttumarkki (26) | kp 28/28 | 1. lapsi | ya 12/-13

Aulimari | kp 17/28-31 | 1. lapsi | ya -12

rosmarin (28) | kp ?/26-29 | ya 1/-16

Juliet86 (31) | ya 11/-15



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Muruhaave (36) | 1.lapsi | ya 10/-15

✪ Välli (25) | 2.lapsi | ya 8/-15

✪ marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15
 


12/2016
diadora (28) | 2.lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2.lapsi | yk 17
 
Ota nyt taas selväää.. mamin puikossa pikkasen testiajan jälkeen ehkä n.1min siitä niin avaan sen kannen niin hohtaa oikein viivanpaikka.. ja siis se on tismalleen saman näköinen viivanpaikka minkä sain sillo kp20 päivä pissasta ja sitte kp21 se oli vahvistunut ja kp22.. eihän siinä väriä ole mut kyllä pistää nyt miettimään et mitähän hittoa mun kehossa tapahtuu.. menkkoja ei näy.. mua paleltaa kauheesti ja tisseihin välillä sattuu ja päätä särkeny kaks päivää kun mulla todella harvoin särkee päätä.. jopa voisin sanoa siitä haamuksi..mamin puikkoon en muista saaneeni viivanpaikan paikkaa kun on ollut nega.. siis niinku mitähän hittoa mun keho nyt pelleilee mun kanssa.. testitkin loppuu kohta :D
 
@Nonsk polille oon koittanut soittaa mut siellä niin ruuhkaa et eivät ota puheluita nyt enempää vastaan.. en mää vielä menis verikokeisiin vaan vasta ens viikolla ellei menkat oo alkanut.. mää oon nyt ruvennut pohtimaan et onks mulla ollut kaks ovista.. määhän sillon kp16-17 kirjottelin tänne niistä mun limoista jota oli niin paljon.. ja sillo kp 18 oli se vihlasu mun mielestä enempi munasarjan kohdalla... et jos ovis onkin ollu kp18 mut silti ei selitä niitä aiempia viivoja r-testissä:confused: tää kierto on niin outo...kun ei raskaustestien pitäis reagoida muuhun kun raskaushormoniin..
 
Jossain kyl nyt jotain tapahtuu.. mulla ekassa raskaudessa muodostu jo aika alussa linea negra.. ja ihankun se ois nyt tummentunut..ta sit vaan kuvittelen :D mut siis kierron alussa se oli aika näkymätön haalistunut mut nyt se on selkeempi.. onkohan mulla nyt joku kohdunulkonen jossei se istukka pääse muodostumumaan jos onkin tarttunut munajohtimeen.... vai mitä tää on.. mää tuun hulluks kohta :mad:
 
Olitte puhuneet osa siitä, ettei vauvat tunnu niin ihanilta tai on jotenkin välinpitämätön suhtautuminen. Mä oon huomannut saman. Ei mun mielestä kylläkään ikinä kaikki vauvat ole erityisen söpöjä ollut mutta jotenkin on niin turtunut vauvauutisiin ja somen vauvakuviin että ne ohittaa vähän just silleen "aha, noiki odottaa vauvaa" tai "jaa, ton näköinen vauva". Nyt tosin tuli somessa vastaan yksi ultrakuva ja tajusin, että ne ihmiset on tunteneet toisensa vähemmän aikaa kuin meidän yritys on kestänyt. Kirpasihan se vähän.

Mä huomaan, että pitkittyessään tää yritys ja lapsettomuus tekee musta jotenkin kylmemmän ihmisen. Päässä risteilee sellasia ajatuksia, että tehkööt vauvoja ne jotka niitä osaa tehdä ja miksi meille vauva tästäkään kierrosta tulisi kuin ei aiemminkaan. Jotenkin välinpitämätön olo. Olen aiemmin ollut vähän sellanen taivanrannanmaalari jolle asiat tapahtuu jostain syystä ja silloin, kun niiden kuuluu tapahtua.

Täällä mies sairastui siinä yhteydessä kun ois pitänyt talletella ja kierron ainoa mahdollinen talletus oli to iltana, kun pe aamuna pistin pregnylin ja tuntemusten mukaan ovis oli la aamupäivällä, mutta on se toki voinut olla vasta la illallakin. 1,5vrk tai 2vrk ennen ovista ja vaikka tiedän että noilla päivillä on ihan mahdollista raskautua niin en ole yhtään ajatusta sille suonut. Paljon paremmillakaan talletuksilla ei mitään ole tapahtunut niin tuskin nyt oli edes siittiöitä elossa. Ton jälkeen ei ollakaan talleteltu kun saatiin riita aikaiseksi kun tää p*ska purkautui. Lugetkin aloitin lähinnä siksi että tulisi normaalimpi kierto. Kauheaa olla täynnä näin negatiivista ajattelua ilman tippaakaan toivoa.

Nyt tuli kyllä erittäin negatiivinen viesti mutta just nyt ei ole oikein iloisempia ajatuksia. Laskin myös, että meidän reissun, klinikan kesätauon ym vuoksi meidän eka mahdollinen inssi voisi olla vasta elokuussa jos meitä nyt inssiin edes lasketaan. Just nyt mulla on sellainen olo että miten tälläinen ihmisraunio selviää sinne asti ja jaksaakohan tuo mieskään mua kohta enää katella...
 
Ja perään vähemmän omanapainen viesti...

@Kinder_Kitty tää lapsettomuus on aivan järjettömän raskas taival. Ja mitä pidempään kestää niin sitä enemmän huomaan että niiden ihmisten lohduttelit auttaa, jotka on lapsensa saaneet just kun ovat halunneet. Ja onhan sulla taas jännä tilanne! Toivottavasti pian tulee joku selvyys. <3

@-dino- voi mä olisin niin onnellinen jos me joskus päästään ivf-jonoon. Täällä sitä saa odotella varmaan vielä vuoden... kunpa seksi olisi taas vaan seksiä eikä pakonomaista lisääntymisen yritystä. Jospa ne letrot vahvistaisi sulla omaa ovista suotuisasti. :)

@aavalvar kappas, meillä ensikäynti 25.4 :) Ahdistaa hitsisti mitä siellä meille suunnitellaan... Toivottavasti ei ole paha juttu että olen tässäkin kierrossa käynyt yksityisellä ja lopputulos selviää muutama päivä ennen käyntiä. Hienoa, että miehesi varasi teille ajan!

@Wolt en tiedä mitä sanoa. Voimia ja jaksamista surutyöhön, toivottavasti jonakin päivänä asian kanssa pystyy elämään tyytyväisenä elämäänsä. Iso halaus ja kaikkea hyvää teidän perheelle. <3

@Juliet86 toivottavasti kiertoo normalisoituu pian ja kuuluisitte siihen porukkaan, joka keskenmenon jälkeen raskautuu nopeasti uudelleen. <3

@Nonsk voi harmi jos menee ovis harakoille. o_O

@kiuski toivottavasti letrot tekee hyvää työtä ja ultrassa on hyviä uutisia. :love: Hyvä että tsh laskenut, saako udella paljonko se nyt on?

@AuliMari onnea oviksen bongauksesta! Pitäisköhän itekin satsata digiin kun noita viivoja on välillä niin hermostuttavas tihrustaa...
 
@Lumi87 älä muuta sano jännää on.. mut alkaa kyl menee jo hermo tämmöseen meininkiin :D mitähän mun keho oikein tässä kierrossa on yrittänyt.. o-testi oli kp 12 jo lähes plussa http://aijaa.com/FY3Pie tuossa kuva siitä.. mut jotenki semmonen olo et se ovis ei ollu ainakaan kp13-14 vaan sit vasta kp18.. mut jos ovis onkin ollut kp 13-14 välillä niin menkkojen pitäs alkaa huomenna tai ylihuomenna viimestään.. mut mää en vaan ymmärrä niitä raskaustestin viivoja jos ovis onkin ollut vasta kp 18.. :D et joo outo kierto todellakin...
 
@Lumi87 harmi ku sullaki nui surkeet fiilikset. :( Kyllähän tossa kuitenki on hyvätki mahollisuudet raskautua, mutta ymmärrän kyllä ettei jaksa uskoa. :unsure: jos inssi menee elokuulle niin kyllä sää kestät, koska on pakko. Mitä muutakaan meillä on jossei toivoa onnistumisesta, kunnes kaikki keinot on kokeiltu.

Täällä ois ovis+ testattu iltapäivällä, talletukset tehty ja keretty jo masistellakki ku ei se taaskaan nappaa.
Ja toki oon onnellinen että meillä on mahollisuus päästä ivf-hoitoihin nyt jo, mutta kun tähän asti oon voinu aatella että vaihtoehtoja riittää mistä voi alottaa, niin sitte ei ookaan. Että jos kevyemmät hoidot ei ois auttanu niin ois voinu aatella että vielä on mahollisuuksia. Saako kukaan kiinni mitä tarkotan..
ja missä se meidän vika on ku sitä ei oo vielä löydetty.. ja onko se niin paha ettei ivf-hoidotkaan tuo meille lasta.

Kelloki taitaa olla liian paljo näin syvällisille pohdinnoille. Eli hyvää yötä <3
 
@-dino- ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, sitä siis et mitä jos kevyemmät hoidot oiskin riittäneet...mut sitä ei voi ikinä tietää ja toivoa on niin kauan kun kaikkea on kokeiltu. ja aika hyvät onnistumis prosentit hoidoissa on siis siinä et kuinka moni sen lapsen saa hoitojen avulla :). ainoo mikä vaan hirvittää niin on se rahan meno.. kun miettii mitä muutakin kaikkea sillä rahalla vois tehdä mikä menee varsinkin kalliimpin hoitoihin.. niillä rahoilla tekis useita ulkomaanmatkoja.. et se mua hirvittää eniten et käytetään useita tuhansia euroja ja sitte jos tuloksena vaan negaa ja ei sitä lasta tule niin se raha valuu vähän kuin kankkulan kaivoon.. en mää tiedä onko tökeröä ajatella näin.. mut toisaalta jos ei sitä rahaa laittas hoitoihin niin ei olisi ees mahdollisuutta onnistua.. mutta kyllä se ketuttaa maksaa useat tonnit hoidoista jos toivottua tulosta ei saa.. mut elämä on..
 
@Kinder_Kitty no siis en suoraan sanottuna usko että inssitkään ois auttanu, meillä ku on yhtä hyvä mahollisuus onnistua kotonaki. Tarkotan siis että ivf:n jälkeen ei vaihtoehtoja oo. Tai on luovutetut solut tai adoptio mutta niissä on sitte taas ihan omat ongelmansa, enkä usko että ne on meitä varten.

Ja kyllä mää ainaki aattelen rahaaki. Onhan se hassua laittaa tähän hommaan rahaa palaan ku yleensä sille rahalle saa vastineeks jotain. Täsä ei oo niin varmaa.
 
@-dino- ihan totta joo et ivf on viimesin vaihtoehto..ja aika karultahan se kuullostaa..

Mää en ite kans adoptiota halua..ihan sen takia et se prosessi kestää kauan ja haluaisin ihan vastasyntyneen kun haluan olla jokaisessa vaiheessa mukana alusta loppuun... ja lahjamunasoluja voisin harkita.. mut toivottavasti ei tarvitsisi päättää vielä pitkään aikaan tuommosista vaihtoehdoista..
 
Ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä. Tein siis aamupäivällä o-testin ja positiivista näyttää. Haluaisin hyödyntää oviksen mutta kun lääkäri sano että yhdet menkat täytyis tulla ja sit vasta saa taas yrittää raskautta. Mitä mä teen? Onko kukaan koskaan raskautunu heti tuulimunan tai km- jälkeen?
 
Heippa pitkästä aikaa!

Luin kaikki viestit mutta niitä oli tullut niin mieletön määrä et nyt en muista enää mitä piti kenellekin kommentoida. Tää on kyllä ihan mielettömän raskas taival ja tässä kyl on tullu niin kärttyseks ja katkeraks ämmäks että ei rajoja.

Me pidetään nyt pari kk taukoa ku tää käy mulle niin koville - jätettiin letrot ottamatta ja siirrettiin ne kesäkuulle. Mulla on koulu ihan lopussa ja nyt ton uudistuksen takia tuli 6kk koeaika moneen työhön nii haluan ehtiä sen loppuun ennen äitiyslomaa ja varmistaa ettei mua laiteta pellolle sen takia että olen maha pystyssä (jos se nyt on edes mahdollista). Tässä kierrossa on ihaninta ollu se, että ei oo ollut ovistikkuja, pakkoseksiä eikä kiertopäivien kyttäämistä - ja mun olo on hyvä pitkästä aikaa. Nyt en tiedä yhtään missä mennään ja onko ovis ollut vai tulossa vasta ens viikolla. En oo edes suuremmin ajatellut koko hommaa, mikä on ihanaa - ja sen takia en varmaan täälläkään nyt hetkeen kirjottele. Ajattelin vaan ilmottaa, että hengissä ollaan :)

Hyvää pääsiäistä tytöt :love:
 
@Lumi87 Nyt se tsh oli 2,4 ja viimeksi tais olla 3,6? Ja olisko joku 2,5 oltu suositeltu yläraja jos yrittää raskautta? En nyt muista tarkkaa (n)

@rosmarin meilläkin oli tossa 2kk:n tauko yrittämisestä ja voi että se teki hyvää joten ymmärrän kyllä sun fiiliksen! Nauti tyttö nauti <3

Äh,tarvitsisin jotain äksöniä näille pyhille. Mitä enemmän mietin kaikkea niin sen enemmän alan taas stressaamaan. :poop: Taidanpa mennä hakemaan kaapista vähän suklaata:LOL:
 

Yhteistyössä