❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Joo tein tänään rfsu:n liuskan niin tyylikäs nega.. ehkä joku pieni viivanpaikka mut aika vaikee sitäkin nähdä.. eli nuo mamin testit taitaa olla aika perseestä.. ja arvaa tilasinko niitä just viimeviikolla lisää ison kasan :D taidan siis uskoa nyt siihen että en ole raskaana.. mut silti kyllä uskon et jotain yritystä oli.. mutta joo missähän ne mun menkat.. torstaina teen vielä toisen rfsu:n liuskan ja jos menkkoja ei näy eikä kuulu niin kai se on sitte alotettava primolutit.. kyllähän se vaan on fakta juttu että raskaushormoni tuplaantuu kahden päivän välein.. ja kyllähän niiden viivojen täytyy tulla testiajalla.. mutta joo eipä oo ennen mamin testeihin tullut tommosta niin sai pikkasen innostumaan mut nykyään taitaa vaan kuulua noihin mamin testeihin tuommoset selkeät viivanpaikat jotka näkee aika hyvin.. @Yuna voin vaan kuvitella kuinka perseestä tuo on(n) itteenikin ottas kyl päähän.
 
Onpahan ollut erikoinen viikko. Ekaa kertaa yli vuoteen en ole juuri suonut ajatuksia mahdolliselle tärpille, en mitenkään jaksa uskoa että yksi mahdollinen kerta dpo -1 toisi toivotun tuloksen. En ole kuullostellut oireita eikä niitä ole ollutkaan. Huomenna on dpo11 ja ajattelin yhden testin uittaa, to laitan vikat luget ja menkkojen pitäisi alkaa dpo14 jos menee samalla tavalla kuin viime kierrossa. Ensi viikolla ensikäynti ja mä pahoin pelkään että saadaan odotella syksyyn ennen kuin sairaala meitä oikeasti asiakkaiksi ottaa...

Mä oon niin luovuttanut. Oon katsellut ja haaveillut kaukomatkaa ensitalveksi, koska en hetkeäkään usko, että sitä ennen tulisin raskaaksi. Jos sairaala pistää odottamaan, pääsen luomuna taas ovuloimattomuuteen, epäsäännöllisiin kiertoihin ja jos joskus ovuloinkin, menkat alkaa viikkoa myöhemmin. Niin masentavaa. Jossain keskustelussa puhuttiin 6kk hoitotakuusta joka ilmeisesti tarkoittaa, että lähetteen teosta puolen vuoden sisällä pitää tutkimusten alkaa. Se tarkoittaisi syyskuuta.

Mutta jotain hyvääkin, oon lisännyt pikkusen liikuntaa kun ei sen vähentäminenkään näköjään vauvaa meille tuo. Juokseminen on tuntunut taas ihanalta ja olen vähän pidentänyt lenkkejä ja hikoillut jumpassa oikein kunnolla. On ollut sellainen olo, että elää.

@Kinder_Kitty on kyllä surkeita testejä jos antaa noin vahvoja viivanpaikkoja... Mä päätin viime syksynä kun oli ehkä yksi kemiallinen, etten enää ikinä avaa testejä tai tiiraa muuten, jos plussa tulee niin kyllä se vahvistuu niin ettei tarvii tiirailla. Mutta noin vahvat viivanpaikat jotka näyttää haamulta on kyllä jo melkosia pahan mielen aiheuttajia. Toivottavasti menkat alkaa pian ja olisi taas toivoa uuden kierron mukana. <3

@-dino- joo totta tuo mitä kirjoitit. Niin kauan on kuitenkin toivoa kun on jotain keinoja käyttämättä. Jotenkin sitä tässä vaiheessa virheellisesti ajattelee, että ivf olisi jotenkin oikotie onneen, kun niissä on kuitenkin niin hyvät onnistumisprosentit. Toki se myös pelottaa että hypätään vaiheiden yli suoraan noin koviin hoitoihin. Toivon ihan valtavasti, että ivf on teidän apu. <3

@Yuna toi tiputtelu on kyllä tosi kurjaa. :( Meillä ens kierto javarmaan itse asiassa muutamakin seuraava kierto silleen taukoa, ettei oo hoitoja. Ajattelin kanssa yrittää keskittyä muihin asioihin.

@MMiHa tsemppiä piinailuun ja toivottavasti luget olisi nyt se ratkaisu! Kerro sitten kokemuksia, tuliko oireita.

@Nonsk voi hitsi että meni ovis ohi. Mutta eipä noille voi mitään... Voi mäkin haluisin ostaa uusia kevätvaatteita. :)

@Karkki95 sielläpä jännät paikat :) kerro äkkiä kun selviää syy oireille... :love:
 
@Lumi87 jep oisko kuitenkin joku kiinnittymis yritys ollut kun ne testit oli niin selkeitä sillo kp21,kp22 ja kp23.. no ota siitäkin nyt selvää :D mut on kyllä varsinaisen huonoja testejä.. mut mitäpä menin tulkitsemaan testiajan jälkeen.. mut vois ne menkat nyt alkaa pian..niin pääsis eteenpäin taas.. ja mää haluan päästä treenaileen.. en oo sen kysta diagnoosin jälkeen yhtään uskaltanu treenata ettei puhkea yms.. kunnon hikijumppaa kotona on jo ikävä..

kaukomatka kuullostaa hyvältä kyllä! eikun varailemaan!
 
@Kinder_Kitty miten se liikunta noin paljon vaikuttaa niihin kystiin? Kai ihan normaali treenailu on ok? o_O

@Lumi87 mä muistan kans lukeneeni siitä, että hoitoihin pitää päästä 6kk:n sisällä. Toivottavasti pääsisitte kuitenkin nopeammin jo! Voih ja toi loma kuullostaa ihanalle. Ehkä se tulokaskin ilmoittaa tulostaan sitä ennen, muutenhan se olis liian helppoa lähtee noin vain lomalle:whistle:

Ultrassa käyty ja kaikki näytti kuulemma oikein hyvälle! Loppuviikosta sitten ensimmäiseen inssiin. Oli kyllä hirveetä odotella siellä aulassa kun lääkärin vastaanotolta marssi pariskunta itku silmässä pois. Tuntu että itselläkin nuljahti sisuskalut ympäri:unsure: vaikka toki siellä on paljon muutakin porukkaa, mutta tietty ekana tuli mieleen vaan huonot uutiset näistä jutuista.
 
@kiuski liian rankka liikunta saattaa puhkasta ne :D joka ei sitten ole kivaa... se meinaa sattuu ihan perhanasti.. mun siskolta on puhjennut kysta ja hän sanoi et se oli ihan järkyttävää se kipu.. meni siis ihan päivystykseen ja pää täyteen kipulääkkeitä.. kun kysta puhkeaa niin se vuotaa vatsaonteloon..tai sitten pahimmassa tapauksessa kysta kiertyy munasarjan ympäri ja silloin vaarana on se et munasarja menee kuolioon koska verenkierto estyy.. ja tsemppiä ekaan inssiin! pidetään peukkuja (y)

Kyllähän siis kävelyllä saa käydä mutta mua laiskottaa :D helpompaa vaan treenata himassa kun ei tarvii pihalle raahautua :D.. en oo vaan uskaltanu yksinkertasesti ottaa mitään riskiä treenin suhteen..
 
@Kinder_Kitty miten se liikunta noin paljon vaikuttaa niihin kystiin? Kai ihan normaali treenailu on ok? o_O

@Lumi87 mä muistan kans lukeneeni siitä, että hoitoihin pitää päästä 6kk:n sisällä. Toivottavasti pääsisitte kuitenkin nopeammin jo! Voih ja toi loma kuullostaa ihanalle. Ehkä se tulokaskin ilmoittaa tulostaan sitä ennen, muutenhan se olis liian helppoa lähtee noin vain lomalle:whistle:

Ultrassa käyty ja kaikki näytti kuulemma oikein hyvälle! Loppuviikosta sitten ensimmäiseen inssiin. Oli kyllä hirveetä odotella siellä aulassa kun lääkärin vastaanotolta marssi pariskunta itku silmässä pois. Tuntu että itselläkin nuljahti sisuskalut ympäri:unsure: vaikka toki siellä on paljon muutakin porukkaa, mutta tietty ekana tuli mieleen vaan huonot uutiset näistä jutuista.
Sori että oon ihan pihalla kaikesta mutta ootteko te siis yksityisellä vai julkisella hoidossa? Jännää että nyt niin moni täällä on hoidoissa/menossa niihin, pääsee itsekin jännittelemään! Tuleekohan tänne monta kevätplussaa :love:
 
Mä en oikein uskalla toivoa mitään ja samallasydän meinaa pakahtua. Mulla oli lokakuussa kemiallinen jolloin sain pari päivää tuollasia viivoja ja sitten ne hävisi. Muistan miten kamalaa se oli kun ehti toivoa ja sitten se kamala suru ja pettymys. Ei auta kuin ottaa päivä kerrallaan. Mutta vaikka kuinka yrittäisi itseään suojella niin yhtä pahlta se kuitenkin tuntuu jos tää ei ole oikeaa raskautta, tai jos huomenna saan negan. Pelottaa.
 
Kävin lenkillä vähän itkemässä ja tein äsken parin tunnin pidätyksellä one stepin (niitä 10 herkkyyksiä mitkä ei oikeesti vissiin ole järin herkkiä). Kai se on uskottava että jotain on ainakin tapahtumassa.

Kiitos ihanat tuesta, päättyy tää miten vaan niin yritän nyt ainakin hetken olla onnellinen. <3
 

Attachments

@Lumi87 kyllä tuo näyttää ihan oikealta plussalta! Ihanaa! Vahvistumista sille. :love:

Mulla on alkuraskauden oireita ilmaantunut... Kylmä, nälkä, väsyttää, hampaiden pesu saa yökkimään ja välillä oksentamaankin (sama esikoista odottaessa, mutta hieman myöhemmin, nyt alkoi heti plussan jälkeen), alavatsaa nippailee yms. aina välillä.
Kahden ja puolen viikon päästä eka neuvola, siellä ultrataan, niin näkee, että löytyyhän pieni syke oikeasta paikasta. :love: Kyllä tää alkuraskaus on yhtä jännittämistä ja aika matelee.... Mutta niin onnellinen olo. Nyt on menkoista laskien rva 5+5. :love:
 
Heippa!

Voisin ilmoittautua tänne mukaan. Yritystä on tullut tässä kuussa juuri vuosi täyteen ja ensi kuussa aloitetaan julkisella lapsettomuustutkimukset. Yksityisellä olen käynyt viime syksynä ja todettu pcos ja pari letrokiertoa takana, ne ei näytä tehoavan muhun... Nytkin menossa letrokierron kp 48. Ultrassa kp 12 näkyi kyllä 18mm folli, en tiedä mitä sille on mahtanut tapahtua?! Ovistesteihin en saanut plussaa. Raskaustestejäkin tehty varmaan tuhat tässäkin kierrossa...

Täytyy lukea ajatuksella hieman teidänkin tekstejänne niin pääsen perille tilanteistanne. Meillä siis työn alla ensimmäinen lapsi :)
 
Hei @Edvina ja tervetuloa mukaan, toivottavasti et joudu kauaa mätänemään täällä ;)

Yyyh ku mua jännää, huomenna joudun pistää sen preglynin ensimmäistä kertaa. Vaikutti vähän vaikeelta se sekoittelu.. eikä noi piikitkään mitään ystäviä ole :poop:
 
Tervetuloa @Edvina :) Onpa harmi että letroilla kierrot on mitä sattuu... Toivottavasti julkisella asiat etenee.

@kiuski ei se pregnyl paha ole, mutta mua se vähän kirveli. Siinä saa vaan olla tarkkana ettei kaada sitä ampullaa sekoittaessa kun ne on molemmat kaulasta katkaistavia lasiampulleja. Tsemppiä pistämiseen! Mua jännitti kyllä itteäkin ekalla kerralla vaikka sekoittelen työkseni ampulleja ja pistelen muita...

Mä en oo koko päivänä voinut miettiä muuta kuin mahdollista raskautta. Oon aivan tulisilla hiilillä. Tein illalla 2h pissasta kuvassa näkyvän testin. Oon miettinyt että ei kai pregnyl näy (sen pistämisestä on 12pv, viimeksi kymmenen päivän jälkeen tuli nega), onko testi virheellinen, onko kemiallinen, näenkö omiani, mitä jos tää kuitenkin on sitä itseään. Olen monesti odottanut sitä päivää, että voisin huokaista, että me selvittiin. Pelkään aamua, että jäljellä on enää nega.
 

Attachments

@Edvina tervetuloa!! :)

@Lumi87 koita kestää ❤❤❤ varmaan ite olisin ihan samanlainen, olisin ihan hermoraunio ja varma siitä että ei se nyt vaan voi yhtäkkiä näin pitkän ajan jälkeen onnistua. Mutta oon ihan varma että nyt teillä on oikeesti tärpännyt <3 vaikka mulla tuleekin ikävä sua kun siirryt plussanneisiin!! :cry:
 
@Lumi87 en usko et pregnyl enää näkyy testeissä :) voin vaan kuvitella sun tuntemukset tällä hetkellä.. mää pidän peukkuja sun puolesta et viivat vahvistuu:love: mut hyvältä vaikuttaa! kun iltapissastakin tommosta selkeetä viivaa (y).

@Edvina tervetuloa :) kuullostaapa niin tutulta tuo sun kiertosi tosin enää ei oo ollu kauheen pitkiä kiertoja.. mulla siis ovulaatiohäiriö ja munasolu jää irtoamatta.. on varmaankin iso mahdollisuus et siitä sun kp12 nähdystä follista on tullut kysta.. jos siis jäänyt puhkeamatta.. mulla itellä on ollut kystia aika monta ja nimenomaan tulevat siitä kun se munarakkula ei puhkea.. mulla tosin ovistestit antaa plussan.. toivottavasti sun kierrot saadaan lyhentymään.. onko sulle määrätty terolutia tai primolutia(keltarauhaskuuri jota syödään 10kpl eli 1kpl/pvä) et saisit nyt menkat käynnistettyä niillä ettei nyt kauheesti veny? ite oon käynnistänyt menkat primoluteilla yhdessä kierrossa kun oli molemmilla puolilla kystat( kystien taka menkat jäi tulematta) mutta primoluteilla sain vuodon aikaseks onneks..
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)




19.4.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 44/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Nonsk | kp 21/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (24) | kp 19/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 26/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 43/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15

susanmaaria (31) | kp 39/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

kiuski | kp 12/29 | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 32/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

MMiHa (33) | kp 19/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

Karkki95 (21) | kp 26/28 | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

Lumi87 | kp 24/30-35 | 2.lapsi | ya 3/-16

aavalvar | kp 33/31-33 | ya 1/-16

kinttumarkki (26) | kp 35/28 | 1. lapsi | ya 12/-13

Aulimari | kp 24/28-31 | 1. lapsi | ya -12

rosmarin (28) | kp ?/26-29 | ya 1/-16

Juliet86 (31) | ya 11/-15

Edvina | kp 48 | 1. lapsi | ya 4/-16



✪ Iitata (19) | 1.lapsi | ya 8/-14

✪ Muruhaave (36) | 1.lapsi | ya 10/-15

✪ Välli (25) | 2.lapsi | ya 8/-15

✪ marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15

✪ Valonkantaja (26) | 1.lapsi | ya 2/-14

✪ virvatulia (34) | 2.lapsi | ya 12/-12
 
Siirsin pari pidempään päivittämättä ollutta nimeä taustalle ja lisäsin @Edvina n listoille :) Huikatkaa jos haluatte taustalta takaisin mukana oleviin! Pitää varmaan jossain vaiheessa ruveta noita taustailijoitakin karsimaan jos ei mitään kuulu, ettei lista kasva ihan kilometrin mittaseks :eek:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

@Lumi87 sun kanssa ei näköjään täällä ehditä kauaa samaan aikaan juttelemaankaan ;) rfsu:hun olen kerran saanut näkyvän viivanpaikan, mutta ei se kyllä noin värikäs ja selkeä ollut. Ja ei kai pregnylinkään enää näy. Varovaiset onnittelut siis :) (y)

@Kinder_Kitty edellisen letrokierron (ei vastetta) katkaisin terolutilla, mutta siinäkin kesti viimeisen pillerin jälkeen melkein kaksi viikkoa, että (säälittävä yhden päivän) vuoto alkoi. Tässä kierrossa gyne oli niin vakuuttunut, että ovis tulee joten päätin ihan kiukulla vaan odottaa että tapahtuuko mitään :D Lähtikö kystat pois siis keltarauhaskuurin avulla? Ajattelin vain antaa kierron olla seisahduksissa ensikäyntiin saakka, mutta nyt kun tuosta kysta-asiasta mainitsit niin onhan mulla vielä yhden kuurin verran terolutia jäljellä, ehkä voisi olla ihan hyvä idea kuitenkin syödä ne...
 

Yhteistyössä