❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@kiuski niin kai sekin mahdollista :D mutta mää teen nyt niin et testaan tänään ja ehkä huomenna ja sitten kun omasta mielestä on tummin kaikista niin lasken sen plussaksi.. mullehan lapsettomuuslääkäri sanoi et ei tarvii olla kontrolliviivanvahvunen tai tummempi koska kaikilla ei vaan mee niin se huippu et ois niin korkee hormonimäärä kuhan se minkä laskee plussaksi on tummin kaikista niistä testeistä.
 
Täällä on taas vellottu masennuksessa koko yrityksen suhteen. Jotenkin koko ajan ajattelin et kun vaan hoitoihin päästään niin ping, olen samantien raskaana ja kaikki menee hyvin, mutta nyt oon tajunnu vasta että eihän ne hoidotkaan mikään taikatemppu ole. Inseminaatiota meille on kaavailtu mutta mä en oikeestaan tajua miten se edes voisi toimia. Siittiöistä on 100% epämuodostuneita eli hedelmöittyminen on melkeen mahdotonta, ja jos jostain syystä mulla munasolu hedelmöittyiskin niin mun surkeasti toimiva keltarauhanen pitää kyllä huolen että mikään ei todellakaan kiinnity. Että jee jee.

Piinailla en oo nyt taas edes jaksanut kun tiputtelu alko dpo 9 eli tää kierto oli taas vähän niinku tässä. Menkat pitäs sunnuntaina alkaa ja vuodon loputtua meen sitten aukiolotutkimukseen. Oon jo valmiiks ihan paniikissa kun oon ihan varma et se on aivan kamalaa mutta onneks se tarvii tehä vaan kerran ja sit se on ohi.

Sori omanapainen masistelutilitys. Vähän vaa ahistaa että vaikka tässä on jo pitkä yritystaipale takana niin edessä saattaa olla jopa vielä pidempi. Ja mä en tiedä miten ihmeessä me jaksetaan. Huoh.
 
@Yuna tuttuja tuntemuksia käyt läpi.. ite olen samaa miettinyt et eihän ne lapsettomuushoidot ole tae sille et sen lapsen saisi..et se on vaan tosiasia et kaikki ei niitä lapsia saa hoidoillakaan.. ja hoidoissa voi joutua käymään vuosia.. tää on se asia mikä mua pelottaa kun ei voi tietää mitä on vielä edessä.. ja miten mä jaksan sen kaiken jos joudutaan käymään vuosia hoidoissa koska mulla on nyt jo aika vaikeaa henkisesti.. saanko kysyä teidän taustoja? jos lyhyesti jaksat kirjoittaa.. siis et ootteko käyneet jo alustavissa tutkimuksissa?
 
@Yuna tuttuja tuntemuksia käyt läpi.. ite olen samaa miettinyt et eihän ne lapsettomuushoidot ole tae sille et sen lapsen saisi..et se on vaan tosiasia et kaikki ei niitä lapsia saa hoidoillakaan.. ja hoidoissa voi joutua käymään vuosia.. tää on se asia mikä mua pelottaa kun ei voi tietää mitä on vielä edessä.. ja miten mä jaksan sen kaiken jos joudutaan käymään vuosia hoidoissa koska mulla on nyt jo aika vaikeaa henkisesti.. saanko kysyä teidän taustoja? jos lyhyesti jaksat kirjoittaa.. siis et ootteko käyneet jo alustavissa tutkimuksissa?
Meiltä on otettu labrat, mut on ultrattu ja miehen siittiöt tsekattu. Mulla on kaikki periaatteessa ok mutta riesana on tiputteluvuoto, joka alkaa jossain dpo 5 ja 11 välillä kierrosta riippuen. Lääkäri epäili että se johtuu heikosta keltarauhasesta mutta mitään ei oo vahvistettu. Ovuloin joka kierto samaan aikaan että siinä mielessä kuvittelis että raskautuisin helposti mutta näköjään en. Ja miehellä tosiaan siittiöt epämuodostuneita mutta niitä on paljon ja ne on nopeita, eli voi olla että määrä korvaa laadun ja sieltä joku valioyksilö löytyy. Toivottavasti. Yhtään tärppiä meillä ei tässä 17 yrityskierron aikana oo tullut, ei edes kemiallista, vaikka ollaan jokainen ovis tunnollisesti hyödynnetty (siinä helpottaa että mun miehellä on sentään kyltymättömät seksihalut :ROFLMAO: ).

Mites teillä? Vähän oon tuolla esikoisesta haaveilevat -ketjusta lukenutkin, että sulla on ollut kystia ja aika pitkä yritys takana. Ootte kuitenkin hoidoissa?
 
@Yuna okei, oon ymmärtänyt et omaa keltarauhasta pystyy kyllä vahvistamaan lääkkein.
meillä siis minussa vika..eli siis mulla todettiin elokuussa 2016 ovulaatiohäiriö..ja sen takia oon herkempi kystille.. mulla on ollut nyt 2kierrossa kystat mitkä todettu ultrassa.. miehen simpat ok siitä en tiedä et ovatko normaalinmuotosia kun sitä ei kai tutkittu.. mutta määrä oli hyvä ja hitaita oli enemmän kun nopeita (nopeita vain 4%).. mulle kokeiltiin letroja kahdessa kierrossa ne sain siis yksityiseltä lapsettomuusklinikalta mutta letrot eivät sopineet oikein mulle vaan sillon just tuli niitä kystia.. joulukuussa 2016 yksityinen klinikka teki lähetteen nyt sit julkiselle ja sinne on ensiaika maaliskuun alussa. nyt mennään luomuna siihen asti.. mun keho nyt ainakin yrittää saada ovista aikaseksi näin luomunakin mutta eriasia sitten että irtoaako se munasolu vai tuleeko kysta kun ei puhkea sieltä..mullahan ei oikeen oma kierto käynnistynyt e-pillerien lopetuksen jälkeen.. niin oon syönyt aika paljon terolutia joka sitten saikin mun oman kierron toimimaan sillä tavalla et säännöllistyi ja lyhentyi. raskauduin toukokuussa 2016 mut meni kesken kesäkuussa rv9..

yritystä siis takana nyt se 2v.. mun piti jo vuoden yrityksen jälkeen soitella sinne gynelle jolta sain nuita teroluteja kun hän lupasi lähetteen tehdä jos ei tammikuuhun 2015 oo tärppiä kuulunut.. mut ite sit vaan lykkäsin sitä kun jotenkin pelkäsin kauheesti et jos selviää jotain pahaa.. mut sitte kun raskaus meni kesken niin sen jälkeen otin itteeni niskasta kiinni ja varasin ajan nimenomaan lapsettomuusklinikalle oli itelle helpompaa kun ei tarvinnut soitella vaan varasin ajan netistä.. multa katottiin myös alkukierron hormonit verikokeella ja ne oli hyvät. kilpparilääkitys alotettiin myös vaikka arvot olivat viitearvoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen letrokierto meneillään ja ultraan tarkoitus mennä kp13, mietiskelen tässä että onko mitään syytä miksi EI pyytäisi pistämään irrotuspiikkiä? Onko siitä mtn haittaa? Sitten ainakin tietäisi että munasolu irtoaa ja siten parantaisi mahdollisuuksia?
 
@tiuku1 mulla oli letrojen kanssa pregnyl irrotuspiikki.. mulle lääkäri sanoi että ei siitä haittaakaan ole et hyvä pelata varman päälle sen suhteen et se munasolu irtoaa sieltä. mulla ekassa letrokierrossa hyvin irrotti tuo pregnyl sen munasolun. muitakin irrotuspiikkejä on kuin tuo pregnyl. pregnyl sisältää siis raskaushormonia eli antaa 10pvän ajan positiivisen tuloksen ovis sekä raskaustesteihin.. mutta munasolu voi myös jäädä irtoamatta piikistä huolimatta varsinkin jos on ovulaatiohäiriö kuten mun tapauksessa..
 
Valoa pimeyden keskelle :) Ehkäisy meillä jätettiin pois jo 2015 tammikuussa ja päästiin syksyllä 2016 lapsettomuuspoliklinikalle tutkimuksiin, joissa todettiin, että terveitä ollaan kumpikin eikä mitään lääketieteellistä estettä raskaudelle ole. Tän kuun alussa tehtiin vielä varmuudeksi PCOS epäilyn takia aivan järjettömän kivulias aukiolotutkimus, jossa keittosuolaa ja ilmaa ruiskutettin munanjohtimiin. Taju lähti ja oksennus oli lähellä - tutkimus laukaisi kuulemma kehoni puolustusreaktion ja tästä syystä oli normaalia voimakkaammat oireet tutkimuksen aikana ja sen jälkeen. Kipu oli niin kamala,että mietin jopa puoli tosissani voinko edes ajatella synnyttämistä (koska täytyyhän sen kivun olla paljon kovempi) - niin kova pelko siitä jäi.

Kuitenkin heti meneillään olevasta kierrosta ja aukiolotutkimuksen jälkeisestä oviksesta, BAM ja RASKAANA! o_O Olen varma, että vaikka aukiolotutkimuksessa ei mitään löytynyt niin suolaliuos ja ilmakuplat on jotenkin silti "putsanneet" munanjohtimet xD Ovikset ollaan kuitenkin aina hyödynnetty eikä tätä ennen mitään - edes haamua.

Koska meillä on takana 2 vuotta lapsettomuutta, niin päästään onneksi varhaisultraan naistenklinikalle jo 1,5 viikon päästä ^_^
 
@Wolt en tiedä onko mulla vain halu nähdä kaikessa sitä paljon puhuttua jotain vai meneekö mun silmät vaan niin hyvin ristiin, että saan piirrettyä joka testikuvaan toisenkin viivan :D

Mulla on vessankaapissa 4ovistestiä, ja nyt pohdiskelen että riittääkö ne oviksen bongaamiseen.. :LOL: Testejä käytän siis yleensä kerta päivään, koska plussa näkyy mulla päivän tai jopa kaksi. Mun käyttämä sovellus, oma kalenteri, on menneiden menkkojen jälkeen vaihtanut mun kierron pituudeksi 32pvä siitä aiemmasta 37pvästä! Oon laittanut asetuksen, että laskee keskimääräistä kiertoa kaikista mitä oon merkannut. Näin ollen ovis tuon sovelluksen mukaan on ensi viikon sunnuntaina. Eli jos tuohon on uskominen, enkä ala testailla yliaikaisin, niin testien pitäisi riittää. ;) Meillä myös ns.hiljainen kausi taisi päättyä eilen, kun saunassa pesulla mies vetäisikin mut syliin. Meillä nuo suihkusessiot on aina vähän niin ja näin, mutta kyllä sitä jotain tapahtui :whistle:

Olen myös nähnyt unta, että MIES oli varannut meille lääkäri aikaa, suoraan itselleen simppatestin ja mulle aukiolotutkimuksen.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
@Nonsk mikä uni!! :D :D määki näin taas vaihteeks viimeyönä että olin tänne kirjottanu et oon plussannu. Ei oo tainnu semmosta viestiä näkyä. :D

@Josephina onnea plussasta! :)

Piinapäivät on sujunu tähän asti rauhallisesti, mut nyt alkaa jo testit polttelee kaapissa.. Dpo 12 menossa. Ei siis mitään normaalista poikkeavaa oloissa.
 
Saanko listautua jo tänne, vaikka ti tulee "vasta" 11kk yritystä täyteen?

Tammikuun alussa kävinkin tänne kirjoittelemassa. Ovulaatio-ongelmaa löytynyt ja tänään alkoi yk 9. Kierto ollut ed 3kk 30-35 päivää, jota edelsi kaikkea 20-56 päivän väliltä. Kp 3 menen ottamaan hormonilabrat, jonka jälkeen aloitan letrot kp 3-7 ja kp11 varasin ajan seurantaultraan. Meidän piti mennä samalla ensikäynnille miehen kanssa yhdessä, mutta mieheni on juuri aloittanut uuden työn eikä saada aikatauluja sopimaan, niin käyn nyt yksin seurannassa ja varataan klinikalle aika kuukauden päähän.

Viime kierrossa kp17 ei ollut ultrassa mitään näkyvissä, mutta kp25 ovistestit olikin plussaa, joka dpo10 muuttui menkoiksi. En tiedä oliko oikea ovis vai ei. 11kk aikana ovistesti näyttänyt plussaa kolmesti.

Aika syvissä vesissä mennään. Välillä olo optimistisempi ja toisessa hetkessä mulla on järjetön pelko siitä, etten raskaudu koskaan. Vaikeaa iloita muiden raskauksista esim. töissä, vaikkei se olekaan multa mitään pois. No, elämä ottaa ja antaa ja nyt ei auta kuin kerätä itsensä ja odottaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Sekundaarinen lapsettomuus siis kyseessä. Esikoinen 7v, joka sai alkunsa yk 2.

Jos listoille huolitaan niin

Lumi87, 2. lapsi, ya 3/2016. Kp 1/30-35
 
Mun puolesta olet ainakin @Lumi87 tervetullut ihan listoillekin :)

@Gizette kiitos kun jaoit tarinasi! Vaikka nyt alko kyllä pelottaa aukiolotutkimus sun ja @iitata n juttujen jälkeen :confused: Millanen ohjeistus teillä oli ennen tutkimusta? Mulla ohjeistettiin ottamaan tulehduskipulääke tuntia ennen tutkimusta, niin paikat rentoutuu. Millaisellakohan annostuksella? Oisko 800mg burana, 1g panadol ja muutama diapam päälle :whistle:

Täällä pitäis olla kp1 mutta toistaseks on tullu vasta runsasta tiputtelua jota en kuitenkaan laske oikeeksi vuodoksi. Saa nähä alkaako kuitenkin vielä tän päivän aikana vai huomenna vasta. Oon jo tämän kierron masennuksetkin potenut oikeen huolella niin ei menkat edes harmita, toivon vaan että alkais kun tää tiputtelu on niin hanurista. Se kyllä vähän harmittaa että mulla ei oo ees suklaata, kyllä menkkojen aikaan pitäis olla suklaata!!
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä