❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Joo toi aukiolotutkimus kuullostaa kyllä melkoselta operaatiolta :eek:

Ja hei todellakin! Suklaata pitää olla AINA kun menkat iskee!

Täällä kp13 ja ovis pitäis olla parin päivän päästä. En ole vieläkään hommannut niitä ovistikkuja eikä edes tee mieli ostaa! Jos nyt kerrankin pystyis menee fiiliksen mukaan ja paneskella ilman laskutoimituksia :whistle::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Yuna minun kohdalla etukäteen ei edes puhuttu mitään tutkimuksen tekemisestä joten en ollut ottanut särkylääkettä ennakkoon. Olisi kannattanut.. Loppuilta menikin sängyssä kivuissa särkylääkkeitä napsien. Lähtiessä sain siteen pöksyihin ja "ota jotain särkylääkettä mitä sulla on". :(
 
jep täälläki kp 1. @Yuna mennää taas samaa tahtia :X3:
Tulipa taas itkettyä oikeen kunnolla, laukes paha olo taas ku tiesi että eräs ystäväpariskunta on synnyttämässä tällä hetkellä. Mies koittaa lohduttaa että kyllä meki vielä jokupäivä. Vaikka eihän se sitä voi luvata. :cry:

Huomenna verikokeisiin. Ois kiva käyä tuossa omassa tk:ssa, muttaku tuttu ja UTELIAS labratäti siellä nii enpä taida. Ajellaa sitte aamusta keskussairaalaan.

@Wolt tsemppiä!
 
jep täälläki kp 1. @Yuna mennää taas samaa tahtia :X3:
Tulipa taas itkettyä oikeen kunnolla, laukes paha olo taas ku tiesi että eräs ystäväpariskunta on synnyttämässä tällä hetkellä. Mies koittaa lohduttaa että kyllä meki vielä jokupäivä. Vaikka eihän se sitä voi luvata. :cry:

Huomenna verikokeisiin. Ois kiva käyä tuossa omassa tk:ssa, muttaku tuttu ja UTELIAS labratäti siellä nii enpä taida. Ajellaa sitte aamusta keskussairaalaan.

@Wolt tsemppiä!
Jee, nyt voitaski sit plussata samana päivänä!! Sovitaanko jo nyt päivä vai jätetäänkö vielä auki? :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Oon nyt teidän juttuja täällä pikkuhiljaa lueskellut ja yrittänyt taas päästä kärryille missä mennään. Vaikka olinkin poissa vain kuukauden, paljon on kirjoiteltu.
Kiitos kaikille pahoitteluista! :) Eipä meillä kyllä kellään nappiin mene näissä asioissa:poop:.
Kerron hiukan omaa napaa ja jatkan teidän muiden juttujen sisäistämistä taas pikkuhiljaa.
Mullahan vuodot alkoi rv 7+5 ruskealla ja eteni sitten rv 8+2 eli 22.1. supistuksiksi ja isoksi verenvuodoksi, joka sitten todettiinkin spontaaniksi keskenmenoksi 23.1. ultrassa. Nyt 30.1 ei enää oikeastaan vuoda mitään, pari päivää sitten tiputteli kevyesti ruskeaa vuotoa. Eli km vuotoa oli vain viikon o_O.
Onko muilla km kokeneilla kokemuksia raskaaksi tulosta pian tai kierroista ylipäätään?

Ps. tässä välissä 26.1. piti kyetä vielä naimisiinkin, onneksi ei juhlia ollut edes suunnitelmissa...

Mitäs nyt? Pupuiltu on nyt myös jo parina päivänä (raskauden aikana hävisi halut ihan kokonaan, joten nyt taas kykeni), mutta mitenköhän kierto palautuu? Palautuuko oppikirjan mukaiseksi? (n) Voisinkohan raskautua jo tästä kierrosta.. tuntu, että ei tässä muu auta kuin uusi raskaus, vaikka pelottaakin.

Meillähän oli suunnitelmissa aloittaa kevyemmät hoidot tammikuun 2017 aikana, mutta nyt sitten hoitojen aloitus siirretty toukokuuhun 2017..jotenkin se lääkäri sai mut vakuuteltua, että uusi raskaus alkaisi pian, eikä ne hoidotkaan meidän tapauksessa mitään varmaksi tekisi. Alunperin ajattelin vaatia hoitojen aloitusta jo seuraavasta ''ehjästä'' kierrosta siis. Katotaan fiiliksiä, voi olla että soitan ruikutuspuhelun snne aikaistamista varten :ROFLMAO:.

Mulla on myös ihan hirveä uupumus töistä, vaikkei tää myyjän työ pikkukaupassa raskasta olekaan. Raskauden takia tajusin, ettei tämä ole minun paikkani ja olin onnesta soikeena tiedosta, että pian pääsen äitiyslomalle. Mutta pakko vaan tyytyä tähän nyt, ei ole muuta.

Huuh mikä stoory, mutta pakko purkaa ajatuksia johonkin..pitäiskö aloittaa blogi :censored::D
 
Pahoittelut @-dino- ja @Yuna uusista kierroista. Voi kun saisittekin tuplaplussan ensi kuussa.

@Karkki95 joillakin taitaa tosiaan keskenmenon jälkeen kroppa osata nopeasti raskautua uudelleen. Voi kun teillekin kävisi niin onnellisesti. Tuntuu kauhean pahalta, että pitkän yrityksen jälkeen kokee vielä keskenmenon. Jaksamista uuteen yritykseen ryhtymiseen. Ja onnea tuoreelle rouvalle kaikesta huolimatta!

Huomenna aamupäivällä sitten labraan ja sen jälkeen eka letro kitusiin. Laskeskelin, että ollaan miehen kanssa menossa kahdestaan hotellilomalle kp 14-15. Jos letrot käytössä kp 3-7 niin onkohan tuo jo myöhäistä oviksen kannalta? Saa nyt nähdä tepsiikö ne letrot edes. Jos seurantaultrassa näkyisi kerrankin johtofolli niin tuntuisi varmaan niin kuin olisi vauva mahassa, ai että mä sitä onnellisenä kasvattelisin. :ROFLMAO:
 
@Lumi87 mulla ekassa letrokierrossa seurantaultra oli kp13 ja silloin oli oikeella puolella johtofolli 13mm kokoinen ja limakalvo oli 9,5mm eli tosi hyvä, toisessa letrokierrossa ultra oli vasta kp15 kun viikonloppu häiritsi ja silloin munarakkula oli jo litistynyt ja lekurin mukaan ovis tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Lumi87 Minkälainen letroannostus sulla on? Söin kp3-7 2.5mg tässä kierrossa ja perjantaina on seurantaultra - jännittää, pelottaa ja ahdistaa, kun toivoo niin kovasti että siellä nyt näkyisi johtofollikkeli.

Minkälainen annostus muilla letroilijoilla on ollut? 5mg vaikuttaa olleen aika yleinen ja siksi mietin että riittääköhän 2.5mg... vaikka se on tietysti yksilöllistä ja varmasti hyvä kokeilla alkuun pienemmällä määrällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
Kiitos letrokokemuksista. Mulla annostus @tiuku1 myös 2,5mg/pvä. Luettuani tuosta lääkkeestä ja mahdollisista haittavaikutuksista en yhtään ihmettele, että ensin kokeillaan pienemmällä annoksella. Mutta kyllä ottaa koville jos ei letroille olekaan vastetta. Ei auta kuin käydä labroissa ja aloittaa tabletit luottavaisin mielin. Toivottavasti sulla näkyy pe ultrassa hyvä folli!

Labratkin mietityttää. Toivottavasti ne ei pompahda omakantaan ennen lääkäriaikaa, jos niissä on jotain pielessä. Utelias kun olen niin tottakai sitä Kantaa täytyy päivystää kuitenkin. :LOL:

@Wolt jaksamista, harmi että jouduit sinäkin uuteen kiertoon.
 
Mä varasin ajan aukiolotutkimukseen viikon päähän :confused::confused::confused::confused: Sitä ennen pitää käydä kuulemma klamydiatestissä, koska se otettiin multa viimeks toukokuussa niin pitäähän sitä nyt taas tsekata :rolleyes: Noh, onneks tässä ovis- ja raskaustestailujen yhteydessä musta on tullu melkeen purkkiin pissaamisen ammattilainen niin ei tunnu missään!

Pahoittelut menkoista @Wolt , samoilla päivillä mennään mekin! @Karkki95 onnea naimisiinmenosta! :love: ja @Juliet86 onnea oviksesta, se on kyllä aina kuukauden parasta aikaa! Ja ainoa aika kun voi tehdä mitään millekään, muu aika on pelkkää odottelua, mikä käy kyllä välillä aika turhauttavaks. Onneks ei oo mitkään superpitkät kierrot, tulisin varmaa hulluks.
 
Letroannostus mulla oli se 2,5mg/pvä ja sopiva annos oli ainakin minulle :) aina yleensä lähetään pienimmällä annoksella liikkeelle et nähdään miten keho siihen reagoi ja sitten nostetaan annosta tarvittaessa. ekassa letrokierrossa sivuoireina oli päänsärky ja kuumat aallot :D et ei niin kiva.. mut sit toisessa letrokierrossa ei minkäänlaisia oireita eli keho kai tottu jo sit :)
@Lumi87 multakin voit kysellä niitä labratuloksia jos siis tulevat ennen lääkäriaikaa sinne kantaan..multa on ne otettu ja osaan vähän sanoa et miltä vaikuttaa.. mutta mikään lääkäri en kuitenkaan ole :D et ei tarvii yksin murehtia niitä.. mäkin muistan kuinka jännitin sillon ennen kun sain tulokset et apua jos mulla onkin jo vaihdevuodet.. :D mäkin sain tulokset kotiin ennen kuin lekuri ne näki.. ja hyvin olin tulkinnut omat tulokset eli hyvät olivat lekurinkin mukaan..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
@Gizette Kiitos kun kerroit kokemuksesi, sain siitä toivoa! Tulimme nimittäin äsken ekalta lapsettomuuslääkärikäynniltä ja olo on tyhjä. Kaikki kunnossa lääkärin mukaan. Tuntui kuitenkin ettei kysellyt mitään ja aukiolotutkimukseenkaan ei innoissaan mua ohjannut. Itkua pidätellen sanoin sinne kyllä haluavani. (Kohtutulehdus 2 vuotta sitten mietityttää.) Hän naama näkkärillä selitti sitten hoitomuodot. "Tämä tehdään 2-3 krt ja tämä kaksi ja se sitten maksaa paljon meille ja teille." Syyllistyin sitten siitäkin. Ei huolta niukoista mutta pitkistä menkoista (8-12 pv) eikä aika lyhyestä luteaalivaiheesta (9-10 pv) ?!!?? Kysyin keltarauhasesta ja sitä ei kuulemma nykyään mittailla eikä siitä ole ollut todistettavia hyötyjä tms.

@Karkki95 Onnea rouvalle! Onneksi elämässä on välillä muita ilonaiheita. Ite ajattelin saada keväästä virtaa ja suunnata ehkä ajatuksia muualle.
@-dino- @Yuna @Wolt Voimia teille taas uuteen kiertoon!
 
@MMiHa kuullostaa ihan hirveälle! Tuolta jos mistään odottaisi saavan vähän ymmärrystä ja lohdutusta että kaikkemme teemme jotta vauvan saatte :eek: Toivottavasti ette enää joudun samalle lääkärille!

Täällä näyttää tänään kalenterin mukaan olevan ovis. Hassua kun on tosiaan eka kierto aikoihin jolloin en tikuta. Nyt en muka huomaa mitään oireita, ei megavalkovuotoja, ei finnejä, ei halukkuutta yms mitä tikutuksen kanssa huomasin. Olenko vain aina kuvitellut kaiken? :ROFLMAO: toissspäivänä talleteltu viimeksi ja tänään uudestaan. Tervetuloa piinaviikot!
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
@Kinder_Kitty juu täytyy täällä puida tuloksia jos ne tulee näkösälle ennen lääkäriaikaa. Olen itse terveydenhuollossa töissä niin olen jo lueskellut kaikenlaisia artikkeleita lapsettomuuteen ja hoitoihin ym. liittyen eri tietokannoista. Itseoppinut valetohtori :ROFLMAO:

@MMiHa kuulostaapa kurjalta teidän käynti. Etenkin toi syyllistäminen - ei kai kukaan ehdoin tahdoin rankkoihin hoitoihin hakeudu jos muuten onnistuisi.

@kiuski heh, kyllä sitä varmaan tikuttaessa ja kun oikein itseään kuulostelee tuntee oireita helpommin tai virheellisestikin. Toivottavasti sulla nyt kuitenkin ovis ja saatte sen hyödynnettyä. :)

Täällä toinen letro otettu ja jotenkin juhlallinen olo, että täällä mä aktiivisesti kasvattelen munarakkulaa. Toivottavasti se kasvaa. :whistle:
 
Jos ette oo huomannut niin nyt on mamin testeillä halpoja testejä, on loppuunmyynti menossa. Kannattaa siis mennä pian ostamaan kun on vielä tavaraa jäljellä ja näyttäis olevan käyttöaikaakin testeillä oikein hyvin. Mä saan itse ilmotukset aina sieltä kun seuraan facessa kyseistä firmaa, sen takia aina tiedän uusimmat jutut :D
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)





24.01.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 5/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Iitata (19) | kp 8/28 | 1.lapsi | ya 8/-14 (letrot)

✪ Nonsk | kp 3/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ Dino (24) | kp 21/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 23/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 14/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (35) | kp 18/28 | 2.lapsi | ya 2/-15

Juliet86 (30) | kp 11/29-31 | yk 16 / ya 11/-15

Muruhaave (36) | kp 73/30 | 1.lapsi | ya 10/-15

susanmaaria (31) | kp 31/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

tokoliina (30) | kp 105/25-31 | ya -15

kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15

Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)

valonkantaja (26) | kp 16/31 | 1.lapsi | ya 2/-14

marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15

Välli (25) | kp 31/30 | 2.lapsi | ya 8/-15 (3. inseminaatio Letro+Pregnyl+Lugesteron)

kiuski | kp 8/? | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 11/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15

MMiHa (33) | kp 12/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp ?/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp ?/? | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)





Yuna dpo 8

Heippa!

Tämä on ensimmäinen keskustelu mihin osallistun, ja vaikutti juuri sopivalta tähän hätään. :)

Meillä yritys on alettu 1/16, keskimääräinen kerto on 31-33 pv. Takana abortti 2/2013. Miehen kanssa on oltu yhdessä nyt 3 vuotta, hän on 29 vuotias. Nyt menossa kp 21/31-33(?)

Taustoista sen verran että alettiin yrittämään tosiaan viime vuoden alkupuolella ajatuksella tulee jos on tullakseen, ja kiertoni oli säännöllinen. Puolen vuoden jälkeen huolestuin jo onko jokin vikana ja aloin stressaamaan onko esimerkiksi keskeytyksestä ollut haittaa. Kuukautiskiertoni heitteli väliä 31-52. Vuoden loppua kohden stressitekijät lisääntyivät ja olen huomannut sen vaikuttavan kiertooni todella herkästi. Olen kärsinyt myös ohuehkoista limakalvoista ja jouduin viime kesänä käyttämään estrogeenilisää paikallisvalmisteena (puikkona). Seksi ei luonnistu ilman liukkaria ja käytössä on ceridal, terkkarin vinkistä. Kärsin myös jonkin verran yhdyntäkivuista, eli seksikerrat ovat satunnaisia, joskus enemmän, joskus vähemmän. Aloitin psykologikäynnit viime vuoden puolella koska olin hyvin surullinen ja masentunut ja lähipiiristä kuului vauvauutisia harva se kuukausi. Psykologin avulla olen saanut taas itseni elämäni navaksi, eli pyrin tekemään elämästä mieluista jotta vauvan odottelu olisi helpompaa.

Käytän puhelimella kuukautiskalenterisovellusta ja kirjaan sinne ylös pienimmätkin oireet. Olen melko selvillä ovulaatiotuntemuksistani, ja paikansin ovulaation tämän viikon maanantaille, eli siitä on kaksi päivää aikaa ja nyt odottelen plussaa hiljalleen :) Tässä kierrossa ovulaatio oli ns. omalla paikallaan, joten toivon että elämänmuutoksistani on ollut positiivista hyötyä kuukautiskierron tasoittumiseen.

Kaikille keskustelijoille hurjana tsemppiä <3
 
Minäpä hiippailen tänne keskustelua seurailemaan :) Tuttuja nimiä täälläkin muilta palstoilta.

Meillä esikoinen toiveissa ja "virallista" yritystä nyt tammikuussa vuosi. Hormoniehkäisy jätetty pois 6\2015, joten kierrot on olleet luomut jo pitkään. Ovikset bongaan, mutta raskautta ei kuulu.

Joulun jälkeen katkesi mulla kamelin selkä, mieli todella maassa, kun realisoitui tämä ajankulu. :cry: Yli viikon tavoittelin meille ensimmäistä lapsettomuuspolin aikaa, vaan ei soitoihin vastattu, ei soitettu takaisin, kun uusi tk-systeemi sekaisin. Niinpä itku kurkussa kerran työpäivän jälkeen lampsin perhesuunnittelun oville ja painelin suoraan aikaa varaamaan. Ei siellä omaa neuvontaa ole ja kaiken lisäksi painelin vahingossa äitiysneuvolan puolelle, mutta ottivat hullun naisen asian kuitenkin todesta... :LOL: Ensi viikon perjantaina eka käynti! (y) Karua, mutta helpottavaa.
Ovis oli viime vkl, hyödynnetty uudella innolla, joten toivon lapsettomuusajan varaamiseen laukaisseen ihmetärpin (y)
 
Tervetuloa uusille! :)

Voi @Josia , tahtomattakin vähän hymyilytti kun kuvittelin sut sillälailla Bridget Jonesmaisesti marssimassa neuvolaan :D mut mahtavaa että aika järjesty!

Oma napaisesti voisin todeta, että kärsivällisyys alkaa olla koetuksella! Niinku viimeksi jo vähän mainitsinkin, niin unia on tosiaan ollut paljon ja viimesimpänä viime yönä nähty testausuni! Terävänä unessa muka tikkuun pissasin ja sit voivottelin kaikille jotka suinki jakso kuunnella, etten uskalla kattoa tulosta. Sit kuljeskelin vaan se tikun kanssa tuolla kylillä ja pitelin kädessä sitä :D Aloin miettiin jossain vaiheessa, etten tosiaan yhtään tiedä sitä tulosta ja katoin sen vihdoin ja siinä oli kaks viivaa!! Huhhuh, aika raakaa huumoria maailmankaikkeudelta (tai kuka sen ikinä päättääkään tullaanko täällä paksuksi) kyllä jos sit oikeasti tikkuun pissatessa ei niitä viivoja tuu :unsure:

PeeÄs. Mamin testeillä on loppuunmyynti, tosi halpoja testejä! Kävin jo hamstraan :whistle:
 

Yhteistyössä